Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een LCD TV voor in m'n slaapkamer. Een aantal dingen staan al vast qua merk, grootte, prijs, etc., maar ik twijfel nog tussen een paar modellen.
Allereerst weet ik al 100% zeker dat het een Samsung wordt. In de woonkamer hebben we er een en veel vrienden zijn tevreden over hun Samsung LCD schatje.
Het formaat van het scherm staat ook al vast: ik wil een 32" hebben. Precies groot genoeg voor de kamer. Ik zit ong. vier meter van de tv af. Van die afstand moet het beeld nog duidelijk te lezen zijn want ik ben van plan 'm ook te gebruiken om de pc op aan te sluiten.
Wat prijs betreft wil ik niet hoger gaan dan ~ € 700,- omdat je de laatste maanden voor die prijs al makkelijk een goed 32" schermpje kan halen imo.
Het R-model vind ik wel wat. Mooi design, glossy scherm, ziet er allemaal goed uit. Er zijn alleen zoveel verschillende vind ik. Ik had de LE32R82B op het oog, maar het design hiervan vind ik relatief saai als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld de LE32R83B, -84B, -86B en -87B. Probleem is alleen, dat de -R82 als enige uit dit rijtje goed te verkrijgen is
(bij MediaMarkt dan, koop 'm graag daar).
Qua specs ontlopen de genoemde modellen elkaar niet zo veel volgens mij. Op de specs ga ik sowieso niet af. Contrast bv, het zal mij een worst wezen of een tv 4000:1 of 5000:1 heeft. Negen van de tien keer zie ik het verschil niet eens. Zelfde geldt voor reactietijd. Maakt mij weinig uit, want merk je het? Nee. Hoe dan ook, volgens mij zit ik met de R-serie wat specs betreft wel goed.
Samengevat twijfel ik dus tussen deze modellen:
+ links naar Kieskeurig
•
LE32R82B
•
LE32R83B
•
LE32R84B
•
LE32R86B
•
LE32R87B