[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 8

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.398 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Nee da's waar... maar d'r zal ongetwijfeld een reden voor zijn toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 231322 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:26:
Nee da's waar... maar d'r zal ongetwijfeld een reden voor zijn toch? ;)
Da's eigenlijk niet zo belangrijk meer; Want volgens nieuwe EU richtlijnen moet elk nieuw apparaat een echte uitknop bezitten, dus de Fxxxxx serie eigenlijk ook. Eea zal dus snel wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blijft een raar verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand of er binnenkort in Nederland ook een 120Hz F86 wordt uitgebracht? Of zou daar te weining vraag naar zijn? Lijkt met dat 60Hz naar 100Hz upscannen niet wenselijk is...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87940

Heb net een LE-37M86 aangeschaft en ik moet zeggen dat het beeld van de standaard analoge kabel zeker goed te doen is. Toch zit ik met een vervelend probleem waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb mijn MCE PC, met Geforce4 MX, aangesloten via een VGA kabel en ik kan normaal mijn desktop zien en Divx bekijken via mediaplayer. Dit gaat goed op diverse resoluties tot en met 1920x1080. Echter, zodra MCE zelf opstart dan wordt het beeld zwart en krijg ik de melding "Niet ondersteund". Zodra ik MCE uitzet verschijnt mijn desktop weer. MCE doet kennelijk tijdelijk iets met de videomodus waar mijn Samsung niet tegen kan

Zelf heb ik diverse malen de MCE wizard doorlopen om daarin andere resoluties te kiezen, echter MCE blijft op zwart springen. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ari3 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:09:
Weet iemand of er binnenkort in Nederland ook een 120Hz F86 wordt uitgebracht? Of zou daar te weining vraag naar zijn? Lijkt met dat 60Hz naar 100Hz upscannen niet wenselijk is...
Ik zou eerder kiezen voor een Fxx met 120 Hz, dan een met 100 Hz. Maar die keuze doe ik dan volledig op mathematisch gevoel; 24 Hz x 5 is tenslotte exact 120 Hz. Dat komt mij logisch over, maar of het in de werkelijkheid ook zo gaat werken ....

* Anoniem: 100386 is eigenlijk in zijn achterhoofd al klaar met zijn keuze;

Ik denk dat het een 40" F serie wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 22:14
wat helemaal dom is, is dat er in het boekje staat dat je je tv niet te lang op standby moet laten staan.... maar een aan/uit knop zit er dus niet op :{

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[van-horen-zeggen-modus]
Ik heb me laten vertellen dat de Fxx serie pas officieel volgende week uit zal komen in Nederland. Wellicht zijn de Fxx-TV's die we tot nu toe hebben gezien eigenlijk parallel geïmporteerde US-versies
[/van-horen-zeggen-modus]

Ik vond het redelijk logisch klinken omdat één van de onderscheidende verschillen tussen de US-versie en de EU-versie van mijn receiver de "harde uitknop" was (US-versie heeft hem niet, alleen de EU-versie heeft hem, zo staat het zelfs in de handleiding).

Wat mij is verteld zou dan verklaren waarom we tot nu toe nog geen echte uitknop hebben gezien, wat in principe tegen de geldende EU-regels is. Die zeggen nl. dat alle nieuwe apparaten daadwerkelijk uit moeten kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 30-10-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18
Zijn er behalve de kosmetische verschillen tussen de R81 tm 84 ten opzichte van de R87 serie, nog andere verschillen?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDriepinter
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Volg al enige tijd dit topic, en vroeg mij af of er al wat bekend is over de creditering m.b.t het banding probleem met de LE40M87BD (LE40M86BD).
Ik zit namelijk met het zelfde probleem.
De verkoper heeft aangegeven alleen de marktwaarde van het toestel terug te willen geven.
Ik vraag me af of dit wel kan.
Dit is een verschil met het aankoop bedrag van -375 euro :(
Zou eigelijk het volledige aankoop bedrag terug willen hebben, of eventueel tegen bij betaling een LE40F86BD willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:09:
[van-horen-zeggen-modus]
Ik heb me laten vertellen dat de Fxx serie pas officieel volgende week uit zal komen in Nederland. Wellicht zijn de Fxx-TV's die we tot nu toe hebben gezien eigenlijk parallel geïmporteerde US-versies
[/van-horen-zeggen-modus]

Ik vond het redelijk logisch klinken omdat één van de onderscheidende verschillen tussen de US-versie en de EU-versie van mijn receiver de "harde uitknop" was (US-versie heeft hem niet, alleen de EU-versie heeft hem, zo staat het zelfs in de handleiding).

Wat mij is verteld zou dan verklaren waarom we tot nu toe nog geen echte uitknop hebben gezien, wat in principe tegen de geldende EU-regels is. Die zeggen nl. dat alle nieuwe apparaten daadwerkelijk uit moeten kunnen.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat:

- US TVs hebben geen scart aansluiting
- US Tvs hebben een andere vorm stekker en draaien op 120 Volt
- US Tvs hebben een NTSC Tuner, geen PAL Tuner
- US TVs hebben geen Teletext
- etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
JorisDriepinter schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:38:
Volg al enige tijd dit topic, en vroeg mij af of er al wat bekend is over de creditering m.b.t het banding probleem met de LE40M87BD (LE40M86BD).
De verkoper heeft aangegeven alleen de marktwaarde van het toestel terug te willen geven.
Zou eigelijk het volledige aankoop bedrag terug willen hebben, of eventueel tegen bij betaling een LE40F86BD willen kopen.
Lijkt me toch logisch dat dit onder de garantie van het toestel valt?
Het toestel doet iets niet goed wat ie wel zou moeten doen.
Trieste is zelfs dat bijna alle toestellen dit hebben.
Brief sturen naar Samsung.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Zit nu te twijfelen tussen een aantal tv's maar is de LE26R81B een prima keus voor op een slaapkamer waar je ongeveer 2/3 meter er vanaf zit? En is het geluid echt zo slecht of valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisDriepinter
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
mwoe schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:43:
[...]

Lijkt me toch logisch dat dit onder de garantie van het toestel valt?
Het toestel doet iets niet goed wat ie wel zou moeten doen.
Trieste is zelfs dat bijna alle toestellen dit hebben.
Brief sturen naar Samsung.
Zijn hier al ervaringen met het sturen van een brief?
Wat is het voorstel vanuit Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221530

JorisDriepinter schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:05:
[...]

Zijn hier al ervaringen met het sturen van een brief?
Wat is het voorstel vanuit Samsung?
hallo,

ik ben hier al een tijdje niet meer geweest,
is er nog steeds geen oplossing voor het banding probleem van de LE40m86??? :?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schweino schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:41:
[...]

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat:

- US TVs hebben geen scart aansluiting
- US Tvs hebben een andere vorm stekker en draaien op 120 Volt
- US Tvs hebben een NTSC Tuner, geen PAL Tuner
- US TVs hebben geen Teletext
- etc etc
Dat klopt, maar ik kan alleen uitgaan op wat ik hier lees hè; Dus dat er geen uitknop op zit. Misschien dat ik daarom "van horen zeggen schreef" (die je had kunnen lezen) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
Anoniem: 87940 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:28:
Heb net een LE-37M86 aangeschaft en ik moet zeggen dat het beeld van de standaard analoge kabel zeker goed te doen is. Toch zit ik met een vervelend probleem waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb mijn MCE PC, met Geforce4 MX, aangesloten via een VGA kabel en ik kan normaal mijn desktop zien en Divx bekijken via mediaplayer. Dit gaat goed op diverse resoluties tot en met 1920x1080. Echter, zodra MCE zelf opstart dan wordt het beeld zwart en krijg ik de melding "Niet ondersteund". Zodra ik MCE uitzet verschijnt mijn desktop weer. MCE doet kennelijk tijdelijk iets met de videomodus waar mijn Samsung niet tegen kan

Zelf heb ik diverse malen de MCE wizard doorlopen om daarin andere resoluties te kiezen, echter MCE blijft op zwart springen. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Probeer eens wat er gebeurt als je MCE in een window draait ipv fullscreen, dan doet ie waarschijnlijk wel. Ik had hetzelfde probleem namelijk. Die MCE wizard doet iets met je beeldscherm instellingen wat je daarna niet meer goed krijgt... Althans IK niet.

Ik ben uren aan t kutten geweest, 3 verschillende videokaarten geprobeerd (Nvidea/ATI), alle instellingen doorlopen, overlay filters en weet ik t wat allemaal, (maar wel steeds die wizard gedaan, want ja je denkt van dat moet toch goed zijn... ) en wat ik ook deed steeds werkte het niet op fullscreen en werd het beeld zwart.

Wat ik uiteindelijk gedaan heb is simpelweg XP MCE opnieuw geinstalleerd (tjah irritant maarja ik was t zo zat...) en toen NIET de beeldscherm wizard van MCE gedaan maar gewoon hup op full screen gezet en toen deed ie t wel!

Hoop dat je hier misschien iets aan hebt, succes!

[ Voor 5% gewijzigd door ElayZ op 30-10-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:11
JorisDriepinter schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:38:
Hmm, het lijkt mij dat de verkoper degene is die dit moet regelen met jou en niet Samsung.
Hier is toch die consumenten wet voor, waarin wordt gesteld dat n gekocht product aan de eisen moet kunnen voldoen waarvoor deze gemaakt is.

Ik weet niet hoe oud de tv is (kan nooit oud zijn), maar ik denk dat t je goed recht is dat ze
-of de banding uit t toestel halen (kan niet)
-of met bijbetaling de F86 gaan leveren.

Om de druk voor de winkelier wat op te voeren: bij wie en waar heb je de tv gekocht? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wat vind men van de inkijkhoek van een 37" M86/68? ik heb zelf alleen de 40m86 in het echt mogen bewonderen, ik vind de inkijkhoek alleen niet echt super denderend.
Zou de 37" door het matte scherm, geen betere inkijkhoek hebben?
Mij viel vooral op dat bij een lichte afwijking uit het midden, donkere tinten verkleuren, viel me een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234655

Ik heb vandaag een verdere verfijning gedaan van de kleurcalibratie van mijn Samsung LE52F96.

Je kan de Excel en PDF bestanden met mijn instellingen hier downloaden (na inloggen):
http://www.iishop.be/forum/index.php?topic=50.msg162#msg162

Hier een screenshot ervan:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2414/1812684339_246d6ae668_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
GKD schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 13:32:
Zojuist even dit topic doorgespit, maar nog niets kunnen vinden over mijn probleem....

Wat er gebeurt is het volgende: je bent een tijdje even aan het spelen (kwartiertje, half uurtje ofzo) en dan springt het beeld heel even op zwart en laat dan weer het beeld zien (met daarin linksboven de input bijv, component) net alsof hij even van source/kanaal wisselt..

Heeft iemand anders dit ook wel eens gezien? Of misschien een oplossing hiervoor?

Het gaat om een LE27S71B.
misschien staat de tv in shop-mode?

Edit: mijn punt is (als dit tegen mij bedoeld was)

vaak staan Samsung lcd's nog in shop-mode. Hierdoor onthoudt de tv de door de eigenaar veranderde beeld-en geluidsinstellingen niet en gaat deze terug naar de fabrieksinstellingen nadat je de tv uitgezet hebt.
Nu heb ik nog niet gelezen dat de tv dit ook doet tijdens gebruik, maar toch leek t hier een beetje op! Zodoende mijn opmerking over de shop-mode

Hoe haal je de Samsung uit de shop-mode
-Zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan.
-Zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv) Druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in.
Na 5 seconden wordt het beeld zwart en komt er onderin "dynamisch" te staan. Dan is de TV uit de shop mode. Als er "shop mode" onderin staat dan staat de TV weer terug in shop mode.

Laat ff weten of t geholpen heeft!

[ Voor 41% gewijzigd door Ferry34 op 01-11-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
en je punt is........?

[ Voor 22% gewijzigd door Schweino op 01-11-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218118

Hallo,

Ik ben op zoek naar een geschikte LCD TV om mijn Wii en laptop aan te sluiten. De prijs mag liefst niet meer dan €600 zijn (€700 gaat mss nog). Maar tegen deze prijs vrees ik een beetje voor de beeldkwaliteit op de Wii. Het is dus belangrijk dat 480p en ook 480i er goed uit zien (iets beter dan acceptabel). De grootte van het scherm mag liefst niet meer dan 26" zijn.

Ik heb al wat rondgekeken en ik heb keuze uit volgende modellen:

LE19R86 (€505)
LE26R82 (€560)
LE23R82B (€599)
LE26S81 (€599)
LE23R81W (€650)
LE22S86 (€555)

Het probleem is dat ik bij geen enkele van deze modellen iets over component vermeld zie. Mag ik toch veronderstellen dat deze over een component input beschikken?

Ook maak ik me zorgen over de responstijd. Is 8ms genoeg voor games of ga ik dan al een beetje waas zien?

Het belangrijkste blijft natuurlijk dat mijn Gamecube en Wii games er goed uitzien, dus ook interlaced omdat geen enkele Gamecube of Virtual Console game progressive ondersteunt.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 218118 op 01-11-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Anoniem: 218118 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:03:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een geschikte LCD TV om mijn Wii en laptop aan te sluiten. De prijs mag liefst niet meer dan €600 zijn (€700 gaat mss nog). Maar tegen deze prijs vrees ik een beetje voor de beeldkwaliteit op de Wii. Het is dus belangrijk dat 480p en ook 480i er goed uit zien (iets beter dan acceptabel). De grootte van het scherm mag liefst niet meer dan 26" zijn.

Ik heb al wat rondgekeken en ik heb keuze uit volgende modellen:

LE19R86 (€505)
LE26R82 (€560)
LE23R82B (€599)
LE26S81 (€599)
LE23R81W (€650)
LE22S86 (€555)

Het probleem is dat ik bij geen enkele van deze modellen iets over component vermeld zie. Mag ik toch veronderstellen dat deze over een component input beschikken?

Ook maak ik me zorgen over de responstijd. Is 8ms genoeg voor games of ga ik dan al een beetje waas zien?

Het belangrijkste blijft natuurlijk dat mijn Gamecube en Wii games er goed uitzien, dus ook interlaced omdat geen enkele Gamecube of Virtual Console game progressive ondersteunt.

Alvast bedankt.
Eigenlijk kies je tussen de R en de S serie in verschillende groottes, je moet dus echt bepalen welke grootte je wilt hebben, en aan de hand daarvan een geschikte TV.
Uit dat rijtje is de Samsung LE26R82 eigenlijk al de mooiste deal.
Namelijk grootste van de genoemnde modellen en de R serie is de beste van de 2 series.
De rest is allemaal duurder vanwege de kleur, de 26S misschien omdat die wat minder populair is, de rest is allemaal kleiner wordt minder verkocht en daarom prijs/kwaliteitverhouding stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ferry34 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:55:
[...]

Edit: mijn punt is (als dit tegen mij bedoeld was)
Ik doelde meer op het feit dat je in eerste instantie (voor je edit) alleen maar een quote had staan zonder zelf wat getypt te hebben. Blijkbaar heb je in 2 stappen gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Schweino schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:06:
[...]

Ik doelde meer op het feit dat je in eerste instantie (voor je edit) alleen maar een quote had staan zonder zelf wat getypt te hebben. Blijkbaar heb je in 2 stappen gepost :)
Je hebt gelijk. Ik zat ook al te kijken hoe ik dat nou weer had gedaan, mn antwoord verstopt in de quote :?
ach, het is een gave ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 13:42
Heej,,

Ik heb een "klein" probleempje met mijn Samsung LE26R72 TV.
Sinds kort krijg ik als ik de tv aanzet "storing" (horizontale sneeuwlijnen over het scherm) en dit ging weg als de nummering weg ging. Drukte ik op volgende kanaal kwam weer deze storing weer en ging weer weg als de nummering verdween.
Drukt ik op Menu dan is het hele menu onleesbaar (door sneeuw).

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Voor de duidelijkheid: Afbeeldingslocatie: http://www.img-hosting.de/thumb/5768DSCF9180JPG
(Samsung reageert op mailtje naar suport center dat ze niet kunnen helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tokko1 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:19:
Heej,,

Ik heb een "klein" probleempje met mijn Samsung LE26R72 TV.
Sinds kort krijg ik als ik de tv aanzet "storing" (horizontale sneeuwlijnen over het scherm) en dit ging weg als de nummering weg ging. Drukte ik op volgende kanaal kwam weer deze storing weer en ging weer weg als de nummering verdween.
Drukt ik op Menu dan is het hele menu onleesbaar (door sneeuw).

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Voor de duidelijkheid: [afbeelding]
(Samsung reageert op mailtje naar suport center dat ze niet kunnen helpen)
Lijkt op hetzelfde affect wat je krijgt al je je videokaart te ver overklokt (met name het video-geheugen). Zou de video-chip die de overlay maakt in jou TV stuk zijn misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:35:
[...]

Lijkt op hetzelfde affect wat je krijgt al je je videokaart te ver overklokt (met name het video-geheugen). Zou de video-chip die de overlay maakt in jou TV stuk zijn misschien ?
No idear.. :P
Makkelijke manier om hier achter te komeN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Laatst online: 24-04-2023

Struis

Tis wat he.....

Sinds kort ben ik in het bezit van een lcd tv van Samsung type Le32r84
Pas heb ik een dvd gekeken en het beeldformaat gewijzigd, echter na ongeveer 25 a 30 minuten verspringt het beeldformaat weer naar auto-breedbeeld. Ik heb tot 3keer toe het beeld gewijzigd naar een ander formaat maar elke keer verspringt het beeld weer naar auto-breedbeeld.

Kan iemand mij hier meer informatie over geven of kent iemand dit probleem? in het boekje staat hier niks over. Wel staat er hoe je het beeld moet instellen maar als je dit doet verspringt hij toch weer na 30 minuten naar de standaard instellingen. Hoe leg je dit nu vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:59
@Struis. Staat je TV in shop mode? Klinkt als iets dat iemand anders op een paar pagina's terug ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

hehe ik had eerste paar pagina gelezen maar heb er dus helemaal overheen gelezen. ik ga het proberen en laat het nog wel ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:12
Ik heb een klein vraagje over hdmi. Ik heb een htpc moederbord met daarop een geforce7050 chipset, dus met een hdmi connector. Nu heb ik volgende week een LE26S81, gewoon een simpel 26" scherm. Als ik dus de pc met een hdmi kabel van de PC naar de TV aansluit , heb ik dan gewoon 720p beeld incl geluid over die kabel? Herkent windows dan de TV bijvoorbeld als monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
b4rt_NL schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:28:
Ik heb een klein vraagje over hdmi. Ik heb een htpc moederbord met daarop een geforce7050 chipset, dus met een hdmi connector. Nu heb ik volgende week een LE26S81, gewoon een simpel 26" scherm. Als ik dus de pc met een hdmi kabel van de PC naar de TV aansluit , heb ik dan gewoon 720p beeld incl geluid over die kabel? Herkent windows dan de TV bijvoorbeld als monitor.
Ja dat werkt gewoon ;)
Wrrs krijg je drivers erbij voor de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Struis schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:54:
Sinds kort ben ik in het bezit van een lcd tv van Samsung type Le32r84
Pas heb ik een dvd gekeken en het beeldformaat gewijzigd, echter na ongeveer 25 a 30 minuten verspringt het beeldformaat weer naar auto-breedbeeld. Ik heb tot 3keer toe het beeld gewijzigd naar een ander formaat maar elke keer verspringt het beeld weer naar auto-breedbeeld.

Kan iemand mij hier meer informatie over geven of kent iemand dit probleem? in het boekje staat hier niks over. Wel staat er hoe je het beeld moet instellen maar als je dit doet verspringt hij toch weer na 30 minuten naar de standaard instellingen. Hoe leg je dit nu vast.
Inderdaad, zal de shopmode wel zijn. Dit is een instelling voor tv's die in een winkel staan, zodat mensen de instellingen niet nog slechter maken dan dat ze al staan ;)

Hoe haal je m uit de shop-mode? Nou zo:

-zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan.
-zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv)
-druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in.
Na 5 seconden wordt het beeld zwart en komt er onderin "dynamisch" te staan. Dan is de TV uit de shop mode. Als er "shop mode" onderin staat dan staat de TV weer terug in shop mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:17
http://www.behardware.com...the-end-of-afterglow.html

goed artikel over 100hz, lekker in de startpost knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129805

http://www.kieskeurig.nl/...7C2BD60E7C12572A40054C8FB

hoi zie de link hierboven. ik wil 1 van deze 2 tv's kopen. weet iemand het verschil. is de ene beter of slechter dan de ander.....ik kom er niet achter behalve het uiterlijk. hoop dat iemand het weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 129805 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:55:
http://www.kieskeurig.nl/...7C2BD60E7C12572A40054C8FB

hoi zie de link hierboven. ik wil 1 van deze 2 tv's kopen. weet iemand het verschil. is de ene beter of slechter dan de ander.....ik kom er niet achter behalve het uiterlijk. hoop dat iemand het weet. :)
Dat is heel makkelijk. Er is geen verschil tussen deze twee modellen, alleen het uiterlijk is anders.
Samsung doet vaak meerdere uitvoeringen van 1 model zoals de R81 R82 R83 enz.
Het verschil zit meestal in de onderste rand (doorzichtig of grijs bijv) en de aan/uit-knop (groot rond of niet zichtbaar).

Kijk maar s op de site van Samsung bij lcd tv's. Kies een tv uit, kijk bij specificaties en zie de onderste 2 regels

http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications
Je ziet design type is transparant deco
en design on is candle light.

Bij de R82 is dit weer
design type chrome deco (chromen rand)
design on centre circle (ronde aan/uitknop in het midden)

Technisch zijn die van jou gelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he bedankt. dus het is alleen maar een kwestie welke je mooier vindt......dan ga ik voor die met het lampje. zijn dit overigens goeie lcd's binnen dit prijssegment? want meer heb ik niet te besteden.
Ferry34 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:11:
[...]

Dat is heel makkelijk. Er is geen verschil tussen deze twee modellen, alleen het uiterlijk is anders.
Samsung doet vaak meerdere uitvoeringen van 1 model zoals de R81 R82 R83 enz.
Het verschil zit meestal in de onderste rand (doorzichtig of grijs bijv) en de aan/uit-knop (groot rond of niet zichtbaar).

Kijk maar s op de site van Samsung bij lcd tv's. Kies een tv uit, kijk bij specificaties en zie de onderste 2 regels

http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications
Je ziet design type is transparant deco
en design on is candle light.

Bij de R82 is dit weer
design type chrome deco (chromen rand)
design on centre circle (ronde aan/uitknop in het midden)

Technisch zijn die van jou gelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LE32R81B is de samsung die ik hebben wil. mooi voor me xbox360 want er schijnt iets van een game mode op te zitten. hoop dat dat echt een verschil maakt. en iemand ervaring met dit soort tv en knp tv? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
ga uiteindelijk de 40m86 bestellen.
Lees veel op avforums over de fabricage datum.
In het serienummer zit een P en dan een cijfer.
Dit cijfer geeft de maand aan: 1=januari, 2=februari

Iemand hier die er onlangs 1 gekocht heeft en even naar het serienummer wil kijken?
In engeland zitten ze al op PA = oktober 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Ferry34 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 23:16:
[...]

Inderdaad, zal de shopmode wel zijn. Dit is een instelling voor tv's die in een winkel staan, zodat mensen de instellingen niet nog slechter maken dan dat ze al staan ;)

Hoe haal je m uit de shop-mode? Nou zo:

-zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan.
-zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv)
-druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in.
Het was inderdaad de "shop mode" bedankt voor de reactie.
Vraag me alleen af hoe hij daar zeg maar in gekomen is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
  • Laatst online: 22-04-2024
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe tv ontvangen, een LE37M87
tot op heden niks geen problemen of gekke dingen ervaren. was nl wel beetje huiverig
gezien al die meldingen van mensen met ghost,banding en overige problemen.

was ook benieuwd welke firmware versie mijn tv bezat, dus vanochtend mbv toetscombi
in service menu terrecht gekomen en daar stond:

T-TLPP EUMB-2010.0
T-BDPMPEUS-1004
Bord2-CALLA-TR-1011
oct-10-2007
17.36.12

Als ik dit zo zie is het een erg recentie firmware versie,
zou t zo wezen dat de problemen nu langzaam aan opgelost zijn
en dat de laatste modellen goed functioneren of is het nog steeds toeval
of je een goed functionerend model hebt??

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
cablecarp schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:36:
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe tv ontvangen, een LE37M87
tot op heden niks geen problemen of gekke dingen ervaren. was nl wel beetje huiverig
gezien al die meldingen van mensen met ghost,banding en overige problemen.

was ook benieuwd welke firmware versie mijn tv bezat, dus vanochtend mbv toetscombi
in service menu terrecht gekomen en daar stond:

T-TLPP EUMB-2010.0
T-BDPMPEUS-1004
Bord2-CALLA-TR-1011
oct-10-2007
17.36.12

Als ik dit zo zie is het een erg recentie firmware versie,
zou t zo wezen dat de problemen nu langzaam aan opgelost zijn
en dat de laatste modellen goed functioneren of is het nog steeds toeval
of je een goed functionerend model hebt??
Waar had je hem besteld en nog belangrijker, post even de laatste 7 tekens van je serienummer (beginnend met een P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb m besteld via een telefonie winkel icm met nieuw abbo van kpn 25 euro per maand, en tegen bijbetalen van 834,- ipv de gangbare winkel verkoop prijzen van 1100-1200 euro.

laatste 7 tekens van serienummer zijn pa05077

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
cablecarp schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:00:
Ik heb m besteld via een telefonie winkel icm met nieuw abbo van kpn 25 euro per maand, en tegen bijbetalen van 834,- ipv de gangbare winkel verkoop prijzen van 1100-1200 euro.

bedankt :-)
PA = fabricage maand oktober 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cablecarp schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:00:

welke telefonie winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:10
Ik wil een TV kopen voor gamen / mediacenter en zit beetje te twijfelen tussen 26" en 32" van R serie.

Kijkafstand is iets meer dan 2 meter. Je zou zeggen dat 26" genoeg is maar voor gamen is groot natuurlijk fijn. Prijsverschil is iets meer dan 100 euro, voor mij opzich geen reden om daarvoor voor 26" te kiezen. Enigste waar ik bang voor ben is dat analoge TV op 32" veel slechter eruit ziet dan op 26" want mijn Xbox gebruik ik dan als Mediacenter Extender en kijk analoge TV.

Wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
Beste Lezer.
helaas is mijn LE40F71B defect gegaan en Samsung kon hem niet meer repararen
ze hebben mij voorgesteld kostenloos een nieuwe LE40M87BD te krijgen.

is dit een goede deal ?

en ik lees in de hele samsung lcdtv reeks over polls dingen maar er wordt niet echt iets opgezet.

maar als ik het beestje binnen krijg waar moet ik op letten ?
las over P nummer enz en firmware versie.

en zit er op een LE40M87BD nu wel of geen glasplaat op sommige zeggen ja andere zeggen nee
kan daar een duidelijk antwoord op komen

thnx

AiKoiN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
AiKoiN schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:34:
Beste Lezer.
helaas is mijn LE40F71B defect gegaan en Samsung kon hem niet meer repararen
ze hebben mij voorgesteld kostenloos een nieuwe LE40M87BD te krijgen.

is dit een goede deal ?

en ik lees in de hele samsung lcdtv reeks over polls dingen maar er wordt niet echt iets opgezet.

maar als ik het beestje binnen krijg waar moet ik op letten ?
las over P nummer enz en firmware versie.

en zit er op een LE40M87BD nu wel of geen glasplaat op sommige zeggen ja andere zeggen nee
kan daar een duidelijk antwoord op komen

thnx

AiKoiN
Een glasplaat? Ik denk dat je in de war bent met t glanzende clear scherm.
Nou die 37 inch heeft deze niet en de 40 inch wel, vandaar de contrast van 8000:1 voor de 37 en 15000:1 voor de 40 inch.
Ik heb deze tv niet, maar ik lees veel over banding over scart. Let daar ff op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239178

Nou die 37 inch heeft deze niet en de 40 inch wel, vandaar de contrast van 8000:1 voor de 37 en 15000:1 voor de 40 inch.

[/quote]

Ik schuim dit forum nu al een tijd af en lees idd veel over mensen die zeuren dat de Samsung LE40M86/87 last heeft van banding over scart en dat dit te wijten is aan de slechte "kwaliteit" of "plaatsing" van deze scart-sockets...

ten eerste: scart is een van de kabels die het meeste zuigt om je high-end toestel aan te sluiten. geen discussie daar.

ten tweede: ik weet dat als je digitaal tv aanschaft, je hoogst wsl een decoder krijgt met enkel een scart output. Maar koop je dan ineens een scart > component of scart > dvi-(verloopstekker)-hdmi kabel ipv verder te zeuren in dit topic over k*t techniekers die te lui zijn om een moederbord te vervangen.

ten derde:: als jullie toch allemaal een vette LCD kunnne aanschaffen van 1250 euro of meer, koop je dan ineens een degelijke receiver/surround en sluit alles tenminste aan via component of HDMI. als je wil dat alles tot zen volste recht komt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 239178 schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:54:

[/quote]

Ik schuim dit forum nu al een tijd af en lees idd veel over mensen die zeuren dat de Samsung LE40M86/87 last heeft van banding over scart en dat dit te wijten is aan de slechte "kwaliteit" of "plaatsing" van deze scart-sockets...

ten eerste: scart is een van de kabels die het meeste zuigt om je high-end toestel aan te sluiten. geen discussie daar.

ten tweede: ik weet dat als je digitaal tv aanschaft, je hoogst wsl een decoder krijgt met enkel een scart output. Maar koop je dan ineens een scart > component of scart > dvi-(verloopstekker)-hdmi kabel ipv verder te zeuren in dit topic over k*t techniekers die te lui zijn om een moederbord te vervangen.

ten derde:: als jullie toch allemaal een vette LCD kunnne aanschaffen van 1250 euro of meer, koop je dan ineens een degelijke receiver/surround en sluit alles tenminste aan via component of HDMI. als je wil dat alles tot zen volste recht komt natuurlijk...
I couldn't agree more ;)
Je moet zowiezo digitale televisie nemen en als je dan bijv bij Casema hd televisie neemt (dus niet de gewonde digitale televisie), dan heb je een decoder met hdmi. Kost 120 meer, maar maandelijks abbo blijft gelijk! Helaas heeft niet iedere provider die optie.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 06-11-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
maar was het een goede deal??

LE40F71B tegen de LE40M87BD.?
zie ook mijn post mbt tot serienummers waar ik op moet leten.
mbt LE40M87BD en firmwares?

scart gebruik ik niet dus die lijnen boeien me niet.

heb alleen component,vga,hmdi nodig.

component av receivier + xbox (doorgelust onkyo 803e)
vga xbox360
hmdi upc hdtv box.
hmdi dvd speler

het is dus geen glasplaat, maar dus net als notebooks :)
iets makkelijker schoon temaken.

over de service van samsung lees ik veel klachten maar ja ik mag nog niet klagen.

[ Voor 17% gewijzigd door AiKoiN op 06-11-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-05 15:04
Ff een crosspost, maar ik werd gewezen op dit topic, vandaar ;):

Ik het van het weekend de LE23R81B gekocht voor in de slaapkamer. Wat me opvalt is dat er altijd een zachte pieptoon te horen is als deze TV aanstaat. Het moet gezegd worden dat ik een erg goed gehoor heb, maar ik stoor me er echt aan.

Waar ik zelf al aan gedacht heb is dat de oorzaak misschien kan zijn dat ik geen geaarde stopcontacten heb op de slaapkamer... Kan dit de oorzaak zijn? Wat ik ook wel eens ergens gelezen heb is iets over resonerende spoelen ofzo... :? Wie kan mij wat tips geven, of heeft iemand dezelfde ervaring? Samsung zegt dat het normaal is, maarja, is het toch exemplarisch of is dit een veelvoorkomend probleem bij Samsung en is het (zelf) te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 12:59
Ik ben nu een maand in bezit van een Samsung le32r81b.

Erg fijne tv, echter zit ik met een probleem. De tv staat op zijn normale voet. en helt iets over naar links. het gaat maar om een paar MM maar het is toch storend. Zijn er meer met dit probleem?

de tv zit goed gemonteerd op de voet, en toch heeft hij wat speling van links naar rechts. ik kan ook wel in de goede positie zetten, maat valt daarna gewoon terug naar links.

Ben benieuwd. Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 19-05 22:14
ik heb de le46f86bd, en een xbox elite op hdmi1 aangesloten. alleen als ik de xbox aan doe, en daarna het beeld op hdmi1 zet, dan reset mn xbox.. :? volgensmij stuurt de tv dan een signaaltje dat ie opnieuw moet opstarten ofzo...weet iemand hoe je dit uit kunt zetten? het is echt super irritant..

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-04 17:01

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Hallo Tweakers !

Een paar maanden terug heb ik een 40M86 aangeschaft waar ik tot op de dag van vandaag enorm van geniet. Echter heb ik last van 1 probleempje. Aanvankelijk was de tv aangesloten via VGA op mijn PC en dit werkt altijd perfect. Toen ik de TV net had heb ik hem een week of 2 via DVI->HDMI aangesloten en dit gaf nog scherper beeld. Na een poosje wilde dit helaas niet meer werken. (Geen reden voor kunnen vinden).
Ik ben vannacht (na een driver update van Nvidia) maar weer eens gaan proberen en nog steeds werkt het niet meer via DVI->HDMI.
Ik krijg de melding 'Niet ondersteund' in beeld te zien.
Vanaf de pc lijkt het dan ook alsof hij het scherm wel kan vinden (resolutie 1920x1080 en refr. 60 Hz), maar er komt simpelweg geen bruikbaar signaal aan.

Omdat ik eindeloos door kan gaan, geef ik even de relevante specs in de hoop dat iemand mij op gang kan helpen na veel proberen :(

Samsung LE-40M86 aangesloten op :
GeForce 8800 GTS met nieuwste drivers (tevens uitgeprobeerd met GeForce 7300 waar hij ook op werkte) via een (dure) DVI->HDMI kabel van 1,5 meter.

Via VGA werkt alles perfect, echter heb ik een HD-DVD drive in mijn pc en ik wil dat extra beetje scherpte wat ik via HDMI haalde toch graag weer terugzien.

Als iemand mij kan helpen hoor ik dit HEEL graag en bedankt voor het leeswerk :)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

AiKoiN schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:04:
maar was het een goede deal??

LE40F71B tegen de LE40M87BD.?
zie ook mijn post mbt tot serienummers waar ik op moet leten.
mbt LE40M87BD en firmwares?

scart gebruik ik niet dus die lijnen boeien me niet.

heb alleen component,vga,hmdi nodig.

component av receivier + xbox (doorgelust onkyo 803e)
vga xbox360
hmdi upc hdtv box.
hmdi dvd speler

het is dus geen glasplaat, maar dus net als notebooks :)
iets makkelijker schoon temaken.

over de service van samsung lees ik veel klachten maar ja ik mag nog niet klagen.
Wil Samsung hem niet ruilen tegen de nieuwe LE40F? Zeg gewoon dat je tevreden bent van de F-serie en daarbij wil blijven. Ik heb ook een LE40F71B en zou dat doen moest ik in jouw schuitje zitten.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163581

Ik heb een LE46f86BD aangeschaft na het lezen van de review op :
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40F86BD/

Ik ben het voor 70% met de conclusie van de reviewer eens maar op de ‘Cons’ loopt de beste man toch echt wel een beetje te mierenneuken. Met name over de 100Hz motionplus feature.

Ik heb de hier op volgende settings van de Franse site (http://www.homecinema-fr....78f3ef64bf609bdef5da73276 ) gebruikt als basis kleureninstelling (redelijk goed) en de kleuren verder aangepast naar mijn smaak..

De basis settings:

LE46F86BD color settings

Picture
Standard
Contrast 90
Brightness 44
Sharpness 44
Color 60
Tint no change
Backlight 4

Color Tone Normal
Digital NR Off

Detailed Settings
Black Adjust Off
Dynamic Contrast Low
Gamma -1
Color Space Auto
Edge Enhancement On
xvYCC Off

White Balance
R-Offset 17
G-Offset 15
B-Offset 11
R-Gain 4
G-Gain 14
B-Gain 30

My Color Control
Pink 15
Green 15
Blue 15
White 15

Setup
Energy Saving Off
HDMI Black Level Low

De foto's

http://img134.imageshack....msungle46f86015resez9.jpg

http://img136.imageshack....msungle46f86001reshj8.jpg

http://img136.imageshack....msungle46f86004resen2.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238669

Die settings overnemen heeft geen zin, aangezien die afhankelijk zijn van het aantal branduren dat dit toestel heeft en dan nog zullen er verschillen zijn als 2 identieke toestellen even oud zijn.
Het zal een verbetering zijn, echter geen perfectie.
Met een calibratie haal je perfectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
Zou wel willen,

maar volgens samsung zou de le40m87bd al beter zijn dan de le40f71b
gezien de specs en komt deze het beste overeen met de nieuwe modellen
qua design.
de le40f86bd was ook niet in het budget van de creditering.

maar om eerlijk te zijn vindt ik de F niet zo heel mooi te breedbeeld,
met die speakers er naast.

maarja ik mag toch niet klagen na meer dan een jaar van
naar die specs ?? toch...

ik vindt de service van samsung iig top kun je van sony niet zeggen
(no flame)
DarthDavy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:59:
[...]

Wil Samsung hem niet ruilen tegen de nieuwe LE40F? Zeg gewoon dat je tevreden bent van de F-serie en daarbij wil blijven. Ik heb ook een LE40F71B en zou dat doen moest ik in jouw schuitje zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door AiKoiN op 07-11-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Centaur schreef op woensdag 07 november 2007 @ 05:20:
Hallo Tweakers !

Een paar maanden terug heb ik een 40M86 aangeschaft waar ik tot op de dag van vandaag enorm van geniet. Echter heb ik last van 1 probleempje. Aanvankelijk was de tv aangesloten via VGA op mijn PC en dit werkt altijd perfect. Toen ik de TV net had heb ik hem een week of 2 via DVI->HDMI aangesloten en dit gaf nog scherper beeld. Na een poosje wilde dit helaas niet meer werken. (Geen reden voor kunnen vinden).
Ik ben vannacht (na een driver update van Nvidia) maar weer eens gaan proberen en nog steeds werkt het niet meer via DVI->HDMI.
Ik krijg de melding 'Niet ondersteund' in beeld te zien.
Vanaf de pc lijkt het dan ook alsof hij het scherm wel kan vinden (resolutie 1920x1080 en refr. 60 Hz), maar er komt simpelweg geen bruikbaar signaal aan.

Omdat ik eindeloos door kan gaan, geef ik even de relevante specs in de hoop dat iemand mij op gang kan helpen na veel proberen :(

Samsung LE-40M86 aangesloten op :
GeForce 8800 GTS met nieuwste drivers (tevens uitgeprobeerd met GeForce 7300 waar hij ook op werkte) via een (dure) DVI->HDMI kabel van 1,5 meter.

Via VGA werkt alles perfect, echter heb ik een HD-DVD drive in mijn pc en ik wil dat extra beetje scherpte wat ik via HDMI haalde toch graag weer terugzien.

Als iemand mij kan helpen hoor ik dit HEEL graag en bedankt voor het leeswerk :)
Ik lees vaak dat de Samsung heel kieskeurig is met de aangegeven resolutie, misschien heb je deze per ongeluk veranderd. Dan krijg je namelijk ook "niet ondersteund" te zien.
Probeer s wat andere lagere resoluties die in de handleiding staan, misschien helpt t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

Ferry34 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:51:
[...]

Ik lees vaak dat de Samsung heel kieskeurig is met de aangegeven resolutie, misschien heb je deze per ongeluk veranderd. Dan krijg je namelijk ook "niet ondersteund" te zien.
Probeer s wat andere lagere resoluties die in de handleiding staan, misschien helpt t.
Ik heb zo'n beetje elke resolutie die er in de balk te kiezen is, gekozen.
Tevens heb ik nagenoeg elke refreshrate uitgeprobeerd, maar mijn pc en televisie 'zien' elkaar niet echt.
Het is heel vreemd, want maanden geleden werkte het perfect en via VGA doet hij het ook in 1x.
Sluit ik hem echter via HDMI aan, dan krijg ik op de tv ' geen signaal' of 'niet ondersteund' te zien en de pc ziet hem als een CRT of onbekend scherm, terwijl hij vroeger 'Samsung Digital Screen' of iets in die richting aangaf.

Kan dit een defect zijn of is dit gewoon pech met drivers ? Ik zal zo snel mogelijk proberen iemand met een andere pc langs te laten komen om te kijken of hij dan wel werkt. Maar het stoort me heel erg dat ik nu mijn peperdure tv niet 'maximaal' kan gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
ik heb een paar vraagjes

- kun je met de le32s81 1080 hd kijken?
- welke tv zenders zijn/komen er met hd kwaliteit?
- als de tv 1080 aankan, wat is de goedkoopste hd decoder om van die kwaliteit gebruik te maken?
- Ik heb mijn tv boven op mijn slaapkamer staan, kan ik daar mijn decoder aansluiten, of moet dat in de meterkast beneden? De tv kabel loopt van beneden naar boven. Dus ik heb geen 2 tv aansluitingen in mijn huis.

alvast bedankt.

fanSte

[ Voor 30% gewijzigd door fanSte op 08-11-2007 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:01

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Achterin de handleiding staan de display modes. Daar staan de juiste horizontal/vertical frequency en pixel clock voor diversen resoluties. Dat kan je in je drivers van je videokaart invullen.
Weet niet of dit bij jou het probleem is maar je zou het kunnen proberen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 01:22
Centaur schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:11:
[...]

Ik heb zo'n beetje elke resolutie die er in de balk te kiezen is, gekozen.
Tevens heb ik nagenoeg elke refreshrate uitgeprobeerd, maar mijn pc en televisie 'zien' elkaar niet echt.
Het is heel vreemd, want maanden geleden werkte het perfect en via VGA doet hij het ook in 1x.
Sluit ik hem echter via HDMI aan, dan krijg ik op de tv ' geen signaal' of 'niet ondersteund' te zien en de pc ziet hem als een CRT of onbekend scherm, terwijl hij vroeger 'Samsung Digital Screen' of iets in die richting aangaf.

Kan dit een defect zijn of is dit gewoon pech met drivers ? Ik zal zo snel mogelijk proberen iemand met een andere pc langs te laten komen om te kijken of hij dan wel werkt. Maar het stoort me heel erg dat ik nu mijn peperdure tv niet 'maximaal' kan gebruiken :(
Miscchien een stomme vraag maar in wel hdmi slot heb je hem in je tv aangesloten. Weet dat ik hem bij mijn in hdmi 2 moet aansluiten omdat deze bedoeld is voor pc dvi -> hdmi. Volgens mij werkt het bij mij ook niet als ik hem in hdmi 1 aansluit. Heb wel niet dezelfde tv als jou maar misschien dat het zoiets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie toch nog best wat mensen klagen over de zap-snelheid. Is het bij de nieuwere modellen niet meer mogelijk om in het servicemenu te komen ofzo? Of is die video-mute aanpassing eruit gehaald? Of weten deze mensen gewoon niet dat het aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ze hebben nu mijn tv voor reparatie opgehaald, maar moet ik niet iets vervangends krijgen ofzo? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Jochem_ schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:12:
Ik zie toch nog best wat mensen klagen over de zap-snelheid. Is het bij de nieuwere modellen niet meer mogelijk om in het servicemenu te komen ofzo? Of is die video-mute aanpassing eruit gehaald? Of weten deze mensen gewoon niet dat het aan te passen is?
Ik heb het net geprobeerd op de f86, het service menu werkt, de aanpassing gemaakt, maar in vergelijking met mijn oude (CRT?) tv gaat het zappen nog steeds langzaam.

(Overigens zap ik zelden, dus ik kan me er niet aan irriteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Struis schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:04:
[...]

Het was inderdaad de "shop mode" bedankt voor de reactie.
Vraag me alleen af hoe hij daar zeg maar in gekomen is !
Ben blij dat dat t was! Opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
fanste schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:02:
ik heb een paar vraagjes

- kun je met de le32s81 1080 hd kijken?
- welke tv zenders zijn/komen er met hd kwaliteit?
- als de tv 1080 aankan, wat is de goedkoopste hd decoder om van die kwaliteit gebruik te maken?
- Ik heb mijn tv boven op mijn slaapkamer staan, kan ik daar mijn decoder aansluiten, of moet dat in de meterkast beneden? De tv kabel loopt van beneden naar boven. Dus ik heb geen 2 tv aansluitingen in mijn huis.

alvast bedankt.

fanSte
- de le32s81 heeft een resolutie van 1366x768. Hij kan dus 720p of 1080i weergeven en geen 1080p full hd. Wees niet bang, 720p ziet er fantastisch uit en full hd heb je niets aan bij een scherm dat kleiner is dan 37 inch.

- Als je een hd abbo neemt bij bijv casema heb je 3 hd kanalen: National Geographic HD, Discovery HD, HD1 NL.. Film1 is ook HD, maar dat kost je nog s €14,95 per maand extra.
Bij een hd abbo betaal je alleen de hd decoder en simcard (ong €225), maar t abbo blijft gelijk met je gewone zenders. Je betaalt dan niets extra (weet niet hoe lang dat nog duurt)
De andere zenders zijn in digitale kwaliteit, dus scherper en mooier, maar geen hd.

Je kan ook digitale televisie nemen, decoder is dan ong €125 incl smartcard. Dan heb je geen hd zenders, maar wel digitale kwaliteit, zoals boven vermeld.

Hoe t met die aansluitingen werkt, weet ik nog niet. Heb t nog niet besteld.
Oh ja: bij casema gewone digitale tv, daarbij sluit je de decoder aan met scart. Kan banding veroorzaken met je Samsung, eerst testen dus.
Bij hd abbo heeft de decoder een hdmi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Hey allen,
Even een n00b vraagje mijnerzijds, ik lees al even mee in dit topic, maar ik gok het er toch even op:

Binnenkort krijg ik mijn LE40F86 binnen, nu lees ik dat er een smartcardslot op zit en een bepaald type tuner, betekent dit dat ik geen decoder nodig zou hebben als ik DTV (van bijvoorbeeld Casema) wil gaan kijken, maar alleen een abbo en smartcard?

Thanks vast!

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Fenderman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:52:Binnenkort krijg ik mijn LE40F86 binnen, nu lees ik dat er een smartcardslot op zit en een bepaald type tuner, betekent dit dat ik geen decoder nodig zou hebben als ik DTV (van bijvoorbeeld Casema) wil gaan kijken, maar alleen een abbo en smartcard?
Nee, het is een DVB-T tuner dus alleen digitale uitzendingen via de ether kun je ontvangen. Je kunt er in theorie wel digitale TV van KPN of Digitenne mee ontvangen als zij daar de benodigde smartcard voor leveren. Met zo'n smartcard heb je inderdaad geen externe decoder meer nodig.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
ari3 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:11:
[...]
Nee, het is een DVB-T tuner dus alleen digitale uitzendingen via de ether kun je ontvangen. Je kunt er in theorie wel digitale TV van KPN of Digitenne mee ontvangen als zij daar de benodigde smartcard voor leveren. Met zo'n smartcard heb je inderdaad geen externe decoder meer nodig.
Thanks voor je snelle reply!
Hmzz..daar gaat mijn mooie plan ;(

Dan toch maar op zoek naar die samsung HD decoder, ik vind casema gewoon te duur met 300 euro voor een decoder op HDMI...goedkoopste wat ik hem gezien heb is 199...

Digitenne is toch SD als ik het goed heb he? Tsja, ik vind het jammer om een dergelijke tv te kopen en er dan niet uit te halen wat erin zit zeg maar....dus liefst DTV via HDMI en niet via scart. Ik hoorde dat de meeste fabrikanten van dit soort televisies ook geen superkwaliteit scart-aansluitingen inbouwen omdat de toekomst toch in HDMI ligt enzo...maar dat is uiteraard van-horen-zeggen.

Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Sinds vandaag heb ik digitale TV van @home met een Humax decoder via scart.
Het beeld is toch wel een stuk beter als via het normale signaal, ook al gaat het via scart.
Als je goedkoop van een beter signaal wil genieten is het een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Frijns.Net schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:44:
Sinds vandaag heb ik digitale TV van @home met een Humax decoder via scart.
Het beeld is toch wel een stuk beter als via het normale signaal, ook al gaat het via scart.
Als je goedkoop van een beter signaal wil genieten is het een aanrader.
Ook enig idee hoe groot het verschil is tussen scart en HDMI? Ik heb mijn nieuwe tv nog niet, maar ben wel benieuwd naar de bevindingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Fenderman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:37:
[...]

Thanks voor je snelle reply!
Hmzz..daar gaat mijn mooie plan ;(

Dan toch maar op zoek naar die samsung HD decoder, ik vind casema gewoon te duur met 300 euro voor een decoder op HDMI...goedkoopste wat ik hem gezien heb is 199...

Digitenne is toch SD als ik het goed heb he? Tsja, ik vind het jammer om een dergelijke tv te kopen en er dan niet uit te halen wat erin zit zeg maar....dus liefst DTV via HDMI en niet via scart. Ik hoorde dat de meeste fabrikanten van dit soort televisies ook geen superkwaliteit scart-aansluitingen inbouwen omdat de toekomst toch in HDMI ligt enzo...maar dat is uiteraard van-horen-zeggen.

Thanks again!
De hd decoder met smartcard kost volgens mij €225,kijk maar ff op de site van kieskeurig.
http://www.kieskeurig.nl/...BEC87C125722D004433AF.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
Heel vreemd:
Net m'n 40m86bd binnen en helaas nog geen digitale decoder (thanks goedkopen.nl :-()
Probeer nu even tijdelijk via analoog te kijken, maar werkt niet ??

TV zoekt kanalen en komt ook met logische kanaalnummers terug (bijv. C22), maar beeld blijft ruis.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
mwoe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:07:
Heel vreemd:
Net m'n 40m86bd binnen en helaas nog geen digitale decoder (thanks goedkopen.nl :-()
Probeer nu even tijdelijk via analoog te kijken, maar werkt niet ??

TV zoekt kanalen en komt ook met logische kanaalnummers terug (bijv. C22), maar beeld blijft ruis.

Tips?
Leuk, jezelf quoten.
Heb gisteravond even in het service menu gekeken.
Heb een optie genaamd "ready" blijkbaar van off op on gezet.

Probleem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur

Centaur

yrosma schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:29:
[...]

Miscchien een stomme vraag maar in wel hdmi slot heb je hem in je tv aangesloten. Weet dat ik hem bij mijn in hdmi 2 moet aansluiten omdat deze bedoeld is voor pc dvi -> hdmi. Volgens mij werkt het bij mij ook niet als ik hem in hdmi 1 aansluit. Heb wel niet dezelfde tv als jou maar misschien dat het zoiets is?
Ik heb alle HDMI-aansluitingen van de televisie geprobeerd, zowel de 2 aan de achterzijde als de side-aansluiting.
Het probleem blijft (in mijn ogen) vaag, zowel de pc als de tv merkt wel dat er 'iets' is aangesloten, want als ik de kabel eruit haal geeft hij 'no signal' terwijl er met de kabel erin de melding komt dat het signaal niet ondersteunt wordt.
Wat betreft de refreshrates die iemand anders noemde, ik heb dat idd ook gelezen en alle mogelijke opties geprobeerd, het heeft 0,0 effect.
Het lijkt alsof mijn pc de televisie niet meer herkent via die DVI->HDMI kabel, want ik krijg zelfs geen naam te zien, terwijl hij vroegáh wel iets als 'Samsung Digital Screen' ofzo zag.

Iemand nog enig idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
le40m87bd

eindelijk binnen
vervanger voor de le40f71b

spiegeling valt inderdaad mee

firmware 2007.0
1004
1011

had iemand ongeveer de settings voor goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Fenderman schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:53:
[...]

Ook enig idee hoe groot het verschil is tussen scart en HDMI? Ik heb mijn nieuwe tv nog niet, maar ben wel benieuwd naar de bevindingen....
Voor een decoder met HDMI heb je een HD decoder nodig, die zijn wel wat duurder en die heb ik niet.
Ik kan je wel zeggen dat een HD ready of Full HD film vanaf de PC via HDMI er nog veel beter uitziet, maar goed, dat is tomaten met komkommers vergelijken.

Voor het standaard signaal zie je een iets beter beeld via de digitale decoder. Als je echter een fatsoenlijke goede analoge uitzending hebt dan zie je het verschil bijna niet. Is kanaal en uitzending afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
Frijns.Net schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:54:
[...]

Ik kan je wel zeggen dat een HD ready of Full HD film vanaf de PC via HDMI er nog veel beter uitziet, maar goed, dat is tomaten met komkommers vergelijken.
Heb jij een videokaart met HDMI-out? Of met een verloopje van DVI->HDMI? Ik vind het aanbod van videokaarten met HDMI nog wat karig (of heel duur), ik hoopte dat die Radeon 2900 met HDMI zou zijn, maar alleen de goedkopere modellen ATi hebben het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98134

Ik heb sinds gisteren een LE40R84B

Maar nu valt me op dat als ik bij beeld instellingen de modus wijzig (Dynamisch, normaal, film)
automatisch weer terugspringt naar dynamisch als de tv uitgezet wordt of van kanaal wissel.
Is dit normaal of kan je dat met een instelling vaststellen.

Verder kijk ik via digitenne maar ik vroeg me af of er ook een hdmi digitenne beschikbaar is, en of dat
aan te raden is (heb hem voornamelijk gekocht om hd films via m'n pc te kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 98134 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:48:
Ik heb sinds gisteren een LE40R84B

Maar nu valt me op dat als ik bij beeld instellingen de modus wijzig (Dynamisch, normaal, film)
automatisch weer terugspringt naar dynamisch als de tv uitgezet wordt of van kanaal wissel.
Is dit normaal of kan je dat met een instelling vaststellen.
je tv staat dan nog in shop-mode.
Om
dit te wijzigen:
Zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan. Zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv) Druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in. Na 5 seconden wordt het beeld zwart en komt er onderin "dynamisch" te staan. Dan is de TV uit de shop mode. Als er "shop mode" onderin staat dan staat de TV weer terug in shop mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Fenderman schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:00:
[...]

Heb jij een videokaart met HDMI-out? Of met een verloopje van DVI->HDMI? Ik vind het aanbod van videokaarten met HDMI nog wat karig (of heel duur), ik hoopte dat die Radeon 2900 met HDMI zou zijn, maar alleen de goedkopere modellen ATi hebben het..
Gewoon een verloopplug.
Het geluid gaat via de versterker en ik heb meer problemen om het DD 5.1 signaal naar de versterker te krijgen dan met het beeld. Soms werkt het maar door al die verschillende codecs die er zijn is het altijd prutsen.
Wordt tijd dat HD DVD of Blu Ray betaalbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145809

Wie kan mij helpen.

Ik ben in het bezit van een LE40M86BD met Firmware T-TLPMPEUD-1008, ik kan de xbox360 via VGA niet op 1920 x 1080 krijgen, heb een paar seconden beeld en dan gaat de TV in een soort standby.

De monteur is langs geweest en Samsung blijft bij hoog en laag beweren dat er GEEN nieuwe firmware is.

Welke acties kan ik nog ondernemen? De enige mogelijkheid die ik zie is de aanschaf van een xbox360 met HDMI aansluiting (bv. de xbox360 Arcade), of zijn hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98134

Ferry34 schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:26:
[...]

je tv staat dan nog in shop-mode.
Om
dit te wijzigen:
Zorg dat je de interne mute op "uit" hebt staan. Zet de TV dan op de TV-mode (gewone analoge kabel tv) Druk op de zijkant de "menu" en de "vol+" tegelijkertijd in. Na 5 seconden wordt het beeld zwart en komt er onderin "dynamisch" te staan. Dan is de TV uit de shop mode. Als er "shop mode" onderin staat dan staat de TV weer terug in shop mode.
Thx het heeft gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 145809 schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:06:
Wie kan mij helpen.

Ik ben in het bezit van een LE40M86BD met Firmware T-TLPMPEUD-1008, ik kan de xbox360 via VGA niet op 1920 x 1080 krijgen, heb een paar seconden beeld en dan gaat de TV in een soort standby.

De monteur is langs geweest en Samsung blijft bij hoog en laag beweren dat er GEEN nieuwe firmware is.

Welke acties kan ik nog ondernemen? De enige mogelijkheid die ik zie is de aanschaf van een xbox360 met HDMI aansluiting (bv. de xbox360 Arcade), of zijn hier ook problemen mee?
Idd vreemd. Maar via componenten aansluiten kan ook op 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Ferry34 schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:30:
[...]

Idd vreemd. Maar via componenten aansluiten kan ook op 1080p
Ik dacht altijd maar tot 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233386

Na +/- 3 maanden Samsung te hebben gestalkt ivm de bandings problemen met mijn LE40M86BD heb ik het nieuwe type de LE40F86BD in ruil ervan gekregen. Het beeld van de LE40F86BD is mijn inziens veel mooier en heeft géén last van de bandingsverschijnselen via scart!

Nadat ik diverse malen door de helpdesk van Samsung aan het lijntje was gehouden en steeds vreemdere antwoorden kreeg heb ik deze zaak hogerop in de Samsung organisatie binnen geschoten.
Eerst zou ik moeten wachten tot er een goed werkende LE40M86BD zou zijn maar omdat dat nog een hele tijd kon gaan duren, ze hebben onderzoek lopen in Korea, had ik ze eerst gevraagd of ze het geld terug konden storten. Nu heb ik de tv via een eenmalige actie van mijn werk gekocht en de prijs was toen al erg laag dus eigenlijk had ik daar ook niet veel aan ....
Nadat ik eea aan de manager van Samsung had uitgelegd hoe ik te woord was gestaan en dat ik het een slechte zaak vond dat er geen goed werkende LE40M86BD te leveren was hadden ze me het volgende voorgesteld:

Ze zouden het nieuwere type de LE40F86BD naar het testcentrum van Samsung laten komen en daar alle test uitvoeren of te zien of dat toestel wel helemaal in orde was. Als de uitkomst goed zou zijn dan zou ik een voorstel krijgen of ze het toestel zouden gaan leveren en wat ik zou moeten bijbetalen op mijn reeds ingeleverde LE40M86BD ........ 2 weken geleden kreeg ik een telefoontje van de manager van Sumsung en hij zei me dat de testen allemaal goed waren en dat ze het nieuwe type toestel zo om zouden ruilen zonder bijbetaling van mijn kant ;-)

Zo zie je maar weer dat je het er niet bij moet laten zitten wanneer die helpdesk knuppels je proberen af te wimpelen ..... nu heb ik dus een prima werkende LE40F86BD voor 1100 Euri ;-))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 178057 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:57:
[...]

Ik dacht altijd maar tot 1080i?
Nee hoor, componenten op xbox kan 1080p en jouw tv moet dat ook kunnen via componenten.
Vreemd toch dat vga niet lukt, maar daar hebben meerdere mensen toch last van las ik. Misschien toch n oude firmware of moederbord?
(dat in stand-by springen is trouwens normaal wanneer er geen goed signaal of n verkeerde resolutie wordt doorgegeven aan die samsung)

Hmm, ff verder gezocht....misschien is dit wat (ik kopieer ff)

Gister heb ik mijn SAMSUNG LE40F71 in ontvangst mogen nemen. Het is werkelijk een prachtig toestel. Zelfs TV kijken viel mij reuze mee! Ik dacht dat gaat een blokken parade worden maar dit valt reuze mee.

Waarvoor ik deze TV gekocht heb is natuurlijk om erop te gamen en video's te kijken. Dus gister gelijk mijn 360 erop gezet met de VGA kabel (Joytech) en ik wacht en wacht. Geen beeld. Hij gaf zelfs melding Niet ondersteund..... Nou breekt mijn klomp.

Dan maar mijn component kabel. Voila beeld tot aan 1080p aan toe.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of is dit wellicht iets van Microsoft en Samsung dat ik een orginele MS VGA kabel moet gebruiken?

marketeer schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:23:
Wat ik heb gedaan was via component de stappel lopen tellen hoe ik in het video menu zou komen haha. Dus toen vga kabel erop. 3 keer rechtertrigger 2x A 1x omhoog en nog een keer A toen stond ik op 640x480 ofzo en toen had ik beeld. Daarna kon ik hem gewoon op 1080 zetten et voila. Picture.
Dit heb ik ergens anders ook al gelezen, de link staat echter op mun thuis pc. Stond ergens op de avforums als ik me niet vergis. Het schijnt zo te zijn dat je 360 de resolutie over de vga kabel onthoudt. Dus als die eerst op een monitor draaide, met een te lage resolutie voor de F71, zal die na aansluiting op de F71 zwart beeld geven. Oplossing is dus zoals jij het hebt gedaan, maar voor degene met een minder goed geheugen, of die geen pen en papier bij de hand hebben , om de oude monitor aan te sluiten en dan de resolutie te veranderen en vervolgens je F71 aansluiten.

(einde)

Dus de xbox onhoudt de vga resolutie van t laatst aangesloten scherm blijkbaar...

(en eh addertje addertj....dat heb je goed gedaan d:)b )

[ Voor 84% gewijzigd door Ferry34 op 11-11-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200262

IK heb nu al een paar maanden een samsung tv in mijn bezit en zoals velen ook weten valt het geluid erg tegen .
Ik weet niet veel van speakers etc..
Maar wat heb je allemaal nodig om er een mooi/fatsoenlijk geluid eruit te halen :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176454

Anoniem: 176454 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:07:
[...]

Kan iemand mij hier het antwoord op geven. :)
is er nou eindelijk iemand die mij hier antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Anoniem: 233386 schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:02:
Na +/- 3 maanden Samsung te hebben gestalkt ivm de bandings problemen met mijn LE40M86BD heb ik het nieuwe type de LE40F86BD in ruil ervan gekregen. Het beeld van de LE40F86BD is mijn inziens veel mooier en heeft géén last van de bandingsverschijnselen via scart!
Klopt helemaal.
Eerst had ik ook last van banding maar nadat ik er een andere scart kabel tussen gezet had (tussen decoder en de tv) was het helemaal verdwenen.
Dus het kan ook helpen om de kabels te controleren mochten mensen er last van hebben, en niet direct de TV de schuld te geven.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de 40F86. Geen gebrom, geen gepiep, geen banding, clouding, enz. De TV werkt gewoon zoals het moet en geeft een prachtig beeld.

Op internet stonden codes die het ook voor de samsung mogelijk moeten maken om in 1x HDMI te kiezen ipv alle ingangen na te lopen. Dus nu wordt het tijd voor een universele programmeerbare afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
Aangezien de 40F86 toch een aanzienlijk stukje duurder is als de 40M86/87 (en we niet allemaal zo'n schijtmazzel als addertje hebben haha) en ik toch op mijn budget moet letten (moet ook gelijk een 360/PS3 bij aangeschaft worden)

Maar is er iemand die recent nog een 40M87 gekocht heeft en kan vertellen of de banding/clouding etc inmiddels verholpen is of niet? Want mijn voorkeur gaat na lang zoeken en lezen toch wel uit naar deze tv.
Of is het banding probleem echt alleen met de scart aansluiting en verder niet? Want dan sluit ik alles wel via HDMI/Component aan als het moet.

Nog een laatste vraagje, hoeveel HDMI ingangen heeft de M86/87?
Want op div sites staat iets anders, de een zegt 2 de ander zegt 3 en dat is toch wel belangrijk om te weten aangezien ik dus dan geen gebruik wil gaan maken van de scart aansluitingen en ik er een HDMI DVD speler een gameconsole en mn HTPC aan wil gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 23:43
Anoniem: 176454 schreef op maandag 12 november 2007 @ 01:55:
[...]

is er nou eindelijk iemand die mij hier antwoord op kan geven?
Heb je dan zelf problemen met je TV? Zo niet dan hoeft er niets te gebeuren. Als er wel problemen zijn dan contact opnemen met Samsung. Alleen een monteur van Samsung kan je firmware updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Is er eigenlijk al iets bekend over de volgende generatie samsung TV's? Ik wacht namelijk al een tijdje op betaalbare FULL HD die ook nog eens een beetje kwaliteit heeft en hoop dat de toekomst me iets te bieden heeft in die richting.

[ Voor 53% gewijzigd door Tijnisch op 12-11-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176454

Ik heb sins juni 2007 de Samsung LE37M86BD. Nu lees in die forum van alles over problemen met bepaalde Firmware versies.

T-TLPMPEA-1008
T-BDPMPEUS-1004
BORD2-CALLA-TR1004
Mar 20 2007

Kan iemand mij vertellen wat de nieuwste firmeware versie is en of ik van de andere dingen de goede versie heb. wat word er allemaal verberet door die firmeware update. Ik wil graag zelf nieuwere firmeware er op zetten kan iemand mij vertellen waar ik die kan downloaden en waar ik kan vinden hoe ik zon kabel kan maken hoe ik die firmeware er op kan zetten

Is het banding probleem al opgelost ik heb daar last van op scart 2

Weet iemand hier antwoord op.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.