[Discussie] Service centers

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 32.234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 13:11
Het viel me op dat hier nog geen topic over was. Dus tada, een topic over service centers.
Is je lens stuk? Backfocus? Wat kost het, hoe is het opgelost? etc.

Contact gegevens
Canon

http://www.etbass.nl/

TB is gevestigd in Roosendaal (Industrieterrein Borchwerf Noord). Onze volledige bedrijfsgegevens zijn:
Electronic Trading Benelux BV
Gewenten 43 - 4704 RE ROOSENDAAL
T: +31(0)165 - 85 05 00
F: +31(0)165 - 85 05 99
Inmiddels failliet
http://www.techrepair.nl/
Tech Repair
Joulehof 1
4622 RG Bergen op Zoom

T. 0164 244 222
F. 0164 252 316
http://www.rofarepair.nl/
ROFA v.o.f.
Copernicuslaan 217
2561 VG Den Haag
Tel: 070 - 345 31 10
E-mail: info@rofarepair.nl
Nikon
http://www.nikonservice.nl
Nikon Service Point Nederland
Wijkermeerweg 50
1948 NW Beverwijk
Nederland

Telefoon: 0251-274737
Fax: 0251-272564
E-mail: klik hier
Olympus
http://www.olympus.nl/consumer/208_1549.htm
Olympus
Repair Service
Industrieweg 44
2382 NW ZOETERWOUDE
Pentax
http://www.pentax.nl/nl/photo/klantendienst/
De Beukelaer B.V.
Stationspark 430
3364 DA Sliedrecht

Tel.: +31 (0)184 43 30 50
Fax.: +31 (0)184 43 30 59
E-mail: info@debeukelaerbv.nl
Sony
Service adres voor KM / Sony

MBS E2E Services
Schipholweg 275
1171 PK Badhoevedorp
Tel: 020 2011600
Email: INFO@MBSE2E.NL
Kosten
Het is misschien ook intressant om een lijstje te hebben met "wat kost dat nou?". Dus heb je een reparatie gehad? Meld even welke lens, wat er aangedaan is, en hoeveel het gekost heeft.
Canon
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
S3 IS    Display vervangen (ETB)    €140,-

5D    Vervangen bovenhuis (ROFA)   €100,-
20D    Shutter assembly vervangen (sluiter/spiegel) (ETB)    €210,-

70-200 f/2.8 IS    Nieuwe IS-unit (ETB)     €620,-
70-200 f/2.8 IS:   Calibreren     €75,-

50 f/1.4    AF nakijken (ROFA)    €50,-

Nikon
code:
1
2
3
4
5
6
D70    Sluiter vervangen    €205,-

AF-S 17-35 f/2.8D ED    Zoom-encoder herstellen.    €205,-
AF-S 17-35 f/2.8D ED    Vervangen AF-S(SWM) motor.    €450,-

AF 35 f/2     Diafragma schoonmaken, binnenwerk schoonmaken.    €130,-

Olympus
code:
1

Pentax
code:
1

Sony
code:
1

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 08-08-2010 13:34 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 20:55
Bij Canon kun je er nog ROFA bij toevoegen, en wat 't kost? Nieuw bovenhuis, 100 euro voor de 5D, 20D/30D/40D vast ook.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Canon 20D, shutter assembly vervangen (sluiter/spiegel), geen garantie/coulance, € 210, ETBass

Nog een reparatiefirma, RoFa, doet oa Canon.
ROFA v.o.f.
Copernicuslaan 217
2561 VG Den Haag
Tel: 070 - 345 31 10
E-mail: info@rofarepair.nl

Edit: het duurde 4 weken

[ Voor 4% gewijzigd door ajhaverkamp op 05-09-2007 15:29 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 21:51
Minolta 5D AS failure

Lens mechanisme vervangen
Diverse rubbers vervangen
Volledige schoonmaak
Nieuwe firmware
Kosten 0 euro (garantie)
Reparatie duur (van moment inleveren bij foto toko tot ophalen: 6 weken en 2 dagen)

Service adres voor KM / Sony

MBS E2E Services
Schipholweg 275
1171 PK Badhoevedorp
Tel: 020 2011600
Email: INFO@ MBSE2E.NL

[ Voor 32% gewijzigd door martijn_tje op 05-09-2007 15:23 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:38

Garyu

WW

Nikon D70

Kapotte belichtingsmeter. Gratis gerepareerd. 10 werkdagen weggeweest.

Nikon Service Point Ing. Walter Krca Kameraservice
Praterstrasse 60/2/17
1020 Wenen
Oostenrijk

[ Voor 38% gewijzigd door Garyu op 05-09-2007 15:25 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Hier staan nog een aantal veel voorkomende reparaties bij RoFa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ETB: Hotpixel, iso800, 1/10de. Netjes vermeld, niet verholpen, alleen op ISO100 getest. Later wilden ze me nog op de mouw spelden dat het stofop de sensor was. :X Garantiewerk, maar niet naar tevredenheid opgelost, ze waren te lam om de camera éven op ISO800 te zetten. "Dat valt buiten de marges". Je hebt het ding toch liggen, hoe moeilijk kan het zijn? 8)7 :X

ETB: 50/1.8, diafragmalamellen vast. Verholpen, maar de AF was vernaggeld toen hij terugkwam. Weer opgestuurd, stof in het objectief toen hij terugkwam...Garantiewerk

ETB: 70-200/2.8 nieuwe IS-unit €520,- ex btw en een bak met gezeik waarbij men niet terugbelde, afspraken niet nakwam en uiterst laks was. Lens kwam terug, ondanks het verzoek er éxtra goed op te letten, jawel, met stof en niet een klein beetje ook. Daarnaast was de lens optisch compleet vernaggeld; niet een klein beetje decentering, maar zelfs op webformaat zíchtbaar. Durven ze op de bon ook nog "controle na reparatie" neer te zetten. :X
Wéér terug, waarbij ze na wat gezever een pakketbon opstuurden voor de retour. Uiteindelijk kwam hij als nieuw terug, maar wat een gezeur... Owja, of ik ook even de 30D mee wilde sturen voor een AF-test. Er was niks mis met de 30D, het ding focuste op de milimeter nauwkeurig met de 70-200, maar hij kwam wel "gecorrigeerd" terug. Oftewel: die zullen Canon wel een leuke factuur hebben gestuurd voor dit "euvel" onder garantie.

Rofa: ik zit nog te wachten dankzij leveringsproblemen bij Canon, maar ondanks dat het lang duurt kan ik dit een stuk beter hebben. Ze mailen tenminste fatsoenlijk en snel terug, komen de afspraken na en ze zijn eerlijk. Ze zijn letterlijk de helft goedkoper dan ETB met de reparaties, no brainer dus als je iets buiten de garantie hebt. edit: Zojuist heb ik bericht gehad dat de zonnekap waarop ik nog wacht gratis wordt nagezonden. Maandag heb ik dus weer mijn lens terug, als het goed is weer in nieuwstaat. :)

ETB kan ik in ieder geval wel schieten, volledig onbegrijpelijk dat Canon de service door dit bedrijf laat afhandelen. Zelden ben ik zo slecht geholpen als bij ETB. Met CPS zal het vast anders zijn, maar ik ben van mening dat ze ook klanten zonder CPS gewoon fatsoenlijk dienen te helpen. Ik heb ze toen zo vaak aan de lijn gehad dat toen Simon een voornaam noemde ik er ala minuut de achternaam bij kon vermelden, en dat niet bij maar één callcentermedewerker :X

[ Voor 59% gewijzigd door neographikal op 06-09-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eigenlijk is dit topic vooral handig voor de Canonians, want die hebben een keuze :) Of is het lijstje van service centers in NL niet compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
rofa doet ook nikon dingen, en er is nog ergens een andere nikon reperateur, chinees geloof ik (in NL ja), schijnt goed tezijn.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16

YellowCube

Wait...what?

offtopic: leuk initiatief dit.
d:)b

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:27
CyBeRSPiN schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:30:
Eigenlijk is dit topic vooral handig voor de Canonians, want die hebben een keuze :) Of is het lijstje van service centers in NL niet compleet?
In de startpost worden een aantal merken genoemd: dus het is niet alleen voor Canon. Als je er meer weet of vindt (voor Canon of andere merken); laat het even weten dan kan de TS het lijstje uitbreiden.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
CANON S3is

vervangen lcd scherm: 140euro binnen de garantie (ze bleven er bij dat hij gevallen was |:( )
bij ETBASS.

Ik hoop daar overigens niet vaak meer te moeten komen, kwamen erg onvriendelijk over en het ophalen van mijn pakketje duurde een 3tal kwartier omdat de papieren nog niet in orde waren (bel dan niet dat het klaar ligt 8)7 )

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Kreeg net de 5D terug, zou niet super fixbaar zijn, AF punten zouden 't niet doen, maar toch, ze doen 't aardig goed, minder dan nieuw, maar voor iets wat volgens Rob van rofa niet te reparen was doen ze 't erg goed. Kosten geraamd op 100 euro, maar uiteindelijk is 47 euro verrekend. Ik klaag niet hoor. top service.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Betreft Rofa:

50mm 1.4 nagekeken omdat de AF wat minder soepel liep! €50,-. Prima contact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224683

Nikon service center: (wat overigens de Jong & van Stijn B.V. is)

Sluiter vervangen van de Nikon D70.

Loon: 125,-
Materiaal: 35,75
Handeling: 12,-
----------------------------
172,73
+19% btw
---------------------------
totaal 205,57 euro

D70 binnen 2 weken terug tevens overige onderdelen gecontroleerd en geserviced.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben achteraf. Reparatie was niet goedkoop, maar het feit dat de camera meteen nagekeken en geserviced wordt is wel prettig. Daarbij vond ik dat het erg snel in orde gemaakt is.

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
ROFA (gisteravond gestuurd en om 9.30 al een reactie, top dus):

Callibreren Canon 70-200/2.8IS: +/- 75,- incl. BTW

Levertijd: 1-2 werkdagen

[ Voor 5% gewijzigd door Sirius op 06-09-2007 11:51 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• neographikal
  • Niet online
Resultaten waren toch minder dan mijn 70-200 dat je hem laat kalibreren? :)

• Sirius
  • Laatst online: 21-07-2019
Nog niet :P Ga van het weekend eens in goed licht een partij foto's maken om het zeker te weten.

Wilde alleen even weten wat ROFA ervoor zou berekenen en dat valt mij eigenlijk niets tegen.

ETB durf ik niet meer aan na jouw verhalen ;) Komt bij dat hun communicatie te wensen over laat (had ze vorige week een mail gestuurd, na 1 dag antwoord terug maar op mijn mail daarna hebben ze niet meer gereageerd).

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Simon schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:54:
Kreeg net de 5D terug, zou niet super fixbaar zijn, AF punten zouden 't niet doen, maar toch, ze doen 't aardig goed, minder dan nieuw, maar voor iets wat volgens Rob van rofa niet te reparen was doen ze 't erg goed. Kosten geraamd op 100 euro, maar uiteindelijk is 47 euro verrekend. Ik klaag niet hoor. top service.
Ben toch benieuwd wat er nu was? Iets mis met de autofocus, wat ze niet (volledig) hebben kunnen repareren? viel je camera dan niet meer in de garantie, of had je hem zelf gesloopt? het lijkt me verder dat bij zo'n nieuwe camera alles te repareren is :? enlighten me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Neo vandaag langs Rofa, lens keurig gemaakt, maar ik spotte samen met Ronald wat stof in de lens. We moesten nog even in de buurt zijn (Fotoaldi / Kamera Express ;) ), dus hij bood gelijk aan om de lens ter plekke weer schoon te maken. Ik had echter ook nog een 550EX met gebroken voet waarvoor hij een nieuw voetdeeltje had besteld. Ik dat ding daar uit elkaar schroeven (met hun schroevendraaiers, het waren érg kleine kruiskoppen, zo klein dat ik die thuis niet had...), bleken de contacten gesoldeerd te zijn. Dat ging me daar teveel tijd kosten, dus ik alles netjes in plastic zakjes gedaan (van Rofa gekregen) en opgeborgen om het thuis af te maken.

Ah fijn, ik wilde naar buiten lopen, hoor ik achter me vragen: moeten wij hem anders even voor je maken? In eerste instantie zou dat €70,- kosten (offerte per mail gevraagd). Dus ik vroeg al: hmja, maar met €70,- is dat ding total voor me, wat moet het kosten? Ik vermoed dat hij het wat lullig vond dat ik zo lang op m'n lens heb moeten wachten door leveringsproblemen bij Canon en vanwege het stof wat in de lens zat: €20,-. Paar uurtjes later, lens keurig terug gekregen en de flitser gemaakt.

Hulde voor Rofa dus. Dit is héél wat anders dan die fijne lui bij ETB en letterlijk de helft goedkoper met álles. Van de week de lens nog even grondig doortesten (ja, ik ben voorzichtig geworden na mijn perikelen bij ETB: die wisten de 70-200 zo erg te vernaggelen dat ik decentering zag op webformaten...), maar ik ben tot nu toe úiterst tevreden over Rofa

[ Voor 19% gewijzigd door neographikal op 10-09-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:21
Hier dito ervaring. Mijn 17-85 keurig opgelapt. Messcherp (as before) voor een zeer acceptabele prijs. Uitmuntende communicatie en service. Ik hoop niet te vaak bij ze langs te moeten, maar als... geen twijfel.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:04

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik heb net een negatieven- en diaslede besteld voor mijn KM Dimage Scan Elite 5400II bij MBS E2E.

code:
1
2
3
FH-m20   partnummer U3900144U    prijs : 36,22  bruto excl.

SH-m20   partnummer  U3900145U   prijs:  28,56  bruto excl.

Ze worden onder rembours naar mij toegezonden, maar er zijn geen rembours- of verzendkosten. Dat is wel netjes en ik betaal dus dan 77,09 aan de postbode.

Na een week nog niets binnen terwijl het vrijdag aangeboden had moeten zijn. Even gebeld en ik krijg gewoon nog een set toegestuurd. Mochten er toch nog 2 sets bij mij aankomen dan kan ik de tweede gewoon weigeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Grubeater op 19-09-2007 21:36 . Reden: Update ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 12:22
Ik heb een paar dagen geleden mijn D70s opgestuurd omdat ik de wire-remote poort had gemold.
Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat ik mijn camera weer terug heb?
En krijg je geen ontvangstbevestiging van het service centrum? Want ik heb nog niets gehoort (het valt als het goed is wel onder de garantie, maar lijkt me dat je sowieso toch wel ff een berichtje krijgt?)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
lateef schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:54:
[...]
Ben toch benieuwd wat er nu was? Iets mis met de autofocus, wat ze niet (volledig) hebben kunnen repareren? viel je camera dan niet meer in de garantie, of had je hem zelf gesloopt? het lijkt me verder dat bij zo'n nieuwe camera alles te repareren is :? enlighten me.
Nou, feitelijk is het gewoon mijn eigen geklungel geweest. Mijn zoeker was heel vies, zelfs een haartje. Dus ik kijken of 't schoon kon, uiteindelijk op dpreview guide gevonden. Open geschroefd (2 schroefjes, kun je achter je matglas en achter 't focus glas). Daar kom je dus bij het condensor glas, dat zit in je zoeker ingebouwd. Daar is schijnbaar een kras ingekomen. In ieder geval deden mijn AF punten in de zoeker het niet meer. Nu doen ze 't behoorlijk goed, niet top, maar een stuk werkbaarder. En ipv de verwachtte 100 euro heeft men 47 incl. verzendkosten gerekend.. Erg netjes, volledige fiks was waarschijnlijk in de vele honderden euro's gelopen. Ik verkoop de camera waarschijnlijk niet, dus dat boeit me niet zo.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
okay, je hebt het dus zelf verneukt - dus geen garantie - en het was wel volledig te repareren, maar dan was het een stuk duurder geworden. hoef ik daar iig geen 5d voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Gister langs ROFA geweest en vanmiddag weer opgehaald:

24-70L gereinigd, scherpte afgesteld en gecontroleerd a 57,60 euro incl.
50L gereinigd, scherpte afgesteld en gecontroleerd + 5D sensor en matglas gereinigd a 25,00 euro incl.

Rob rekent niets (of heel weinig zoals bij mijn 50L) als er niets mis is met de lenzen.
Uitstekende service _/-\o_

*lag ook een mooie 500L op z'n kistje...durfde het bijna niet te vragen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die ligt er al dik een week :P Reminds me, ik ga even mailen voor de zonnekap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Een keer bij etbass 7 weken gewacht op het repareren van een flitser van een 300d... was import modelletje via konijnenberg, dus via konijnenberg onder garantie bij etbass laten repareren. nouja, repareren... toen ie terug kwam was ie nog even defect als daarvoor. Toen geen tijd om te laten maken maar wel melding van gemaakt bij konijn, die hebben hem later (garantie inmiddels verlopen) weer opgestuurd en laten repareren. Toen wel gerepareerd. (dus netjes van konijnenberg, niet zo netjes van etb)

De kosten van etb werden dus door konijnenberg betaald, maar die waren flink. Mooi zuur als je dat zelf moet betalen en het wordt niet eens gerepareerd.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Matige ervaring met Nikon Beverwijk:
Het is aan alles wel te merken dat ze een totale monopolie-positie hebben.

Toen ik eens mijn wire-remote in mijn D70s wou drukken is een deel van de contactjes van de wire-remote slot ook mee naar binnen gedrukt. Dit vond ik al opmerkelijk, want ik heb niet meer dan normaal druk op de remote gezet.
Het indrukken van de wire remote gaat altijd al ontzettend stroef.

Dit uitgelegd aan Beverwijk, maar naar mijn garantie kon ik fluiten: Ik had em gewoon gesloopt on kon het volle pond betalen.
Ik heb nog een poging gedaan om te protesteren, maar men was onverbiddelijk.
Enfin, ik heb de camera toch nodig, dus maar laten repareren.
Dan verwacht ik iig dat de camera goed terugkomt.
De wire-remote slot is keurig gerepareerd, maar 1 van de rubbertjes aan de zijkant kan ik nauwelijks loskrijgen, en als ik 1 van mijn knoppen indruk voel ik het hele plastic meebewegen. Hij is prutserig weer in elkaar gezet door beverwijk.

Al met al heeft het geintje me 160 euros gekocht.
Lekker is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Als het echt niet goed is... Dan gewoon mee terug gaan :)
Ik heb op mijn stof/scherpte verhaal gewoon coulance gekregen :) Hoewel ze het scherpte probleem niet konden ondervinden :P was het wel weg toen ik 'm weer kreeg.

Wat wel slecht is dat het Nikon NPS systeem niet direct gekoppeld is aan het Nikon Service Centre systeem. Ik moest dus zelf aangeven bij de 2e keer dat ik NPS-lid was. En dan gaat het ineens veel sneller. 1e keer ging dat wel goed. Maar ze konden dus ook niet bij mijn telefoonnummer welke gewoon in NPS-systeem zit.

[ Voor 41% gewijzigd door ThunderNet op 21-10-2007 23:02 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
ThunderNet schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:00:
Als het echt niet goed is... Dan gewoon mee terug gaan :)
Ik heb op mijn stof/scherpte verhaal gewoon coulance gekregen :) Hoewel ze het scherpte probleem niet konden ondervinden :P was het wel weg toen ik 'm weer kreeg.

Wat wel slecht is dat het Nikon NPS systeem niet direct gekoppeld is aan het Nikon Service Centre systeem. Ik moest dus zelf aangeven bij de 2e keer dat ik NPS-lid was. En dan gaat het ineens veel sneller. 1e keer ging dat wel goed. Maar ze konden dus ook niet bij mijn telefoonnummer welke gewoon in NPS-systeem zit.
Ja, maarja. Aan de andere kant: een rubbertje wat niet goed open gaat en een iets krakent/pauper aanvoellend gedeelte van de camera... om daar nu om te gaan zeiken...?
Aan de andere kant voelde ik me wel een beetje belazerd door het overduidelijke monopoly-gedrag van het service centrum. Maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Hier ook goede ervaringen met ROFA. Aan/Uit schakelaar van mijn 10D deed het niet lekker meer. Na een schoonmaakbeurt doet alles het weer naar behoren.
Kosten: 74,01 voor een schoonmaakbeurt van het complete toestel en het fixen van de schakelaar.

En die 500L waar Coorz en Neo het over hebben lag er begin augustus ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

/me Schopppp!

Vandaag heb ik m'n nikon 35 f/2 terug gekregen. Hij had af en toe last van een plakkend diafragma, waardoor de fotos overbelicht werden.
  • Maandag 14-01 verzonden naar Beverwijk.
  • Vrijdag 18-01 kreeg ik de prijsopgave.
  • Vandaag, woensdag 23-01, kreeg ik hem terug.
De lens doet het weer perfect, het fragma is schoongemaakt (niet vervangen). Verder is de lens van binnen schoongemaakt en getest. Het enige vreemde was dat het pakket onder rembours teruggezonden was, terwijl dat niet van te voren was aangegeven. :?

Kosten: € 90,- aan loon, met handeling, verzendkosten en btw in totaal € 129,71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Ze doen alleen onder rembours verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Om ze maar weer de spreekwoordelijke veer te geven :)

Rofa Repair in Den Haag: ze servicen de camera's/lenzen van Canon, ook in opdracht van ETB (de importeur, daar kan ik een paar pagina's aan rant over schrijven). In tegenstelling tot ETB weten ze bij Rofa wél wat service is. Snel mailcontact, beleefd en correcte/juiste antwoorden. Gistermiddag hebben ze mijn 70-200 en 30D ontvangen en hij gaat zo alweer op de post. Gerepareerd en wel, beiden moesten gefixt worden.

Extreem snel, top bedrijf, zeker een verademing tov ETB *O* Geen enkele reden om je nog aan de ergernissen van ETB bloot te stellen als het niet onder de garantie valt :)

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 23-01-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderNet schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:55:
Ze doen alleen onder rembours verzenden :)
Als ze dat van te voren even vermelden oké, maar dit vind ik een beetje rommelig. Dat is leuk als bij een duurdere reparatie de postbode vraagt om € 750,- cash, wat ik meestal niet in me achterzak heb zitten.

Jij bent toch NPS-lid als ik me niet vergis? Hoe is jouw ervaring daarmee? Gaat het sneller en zijn er extra kosten aan verbonden? Het verbaasde mij trouwens dat de reparatie op zichzelf niet zo lang duurt (als ik het weekend niet meereken), maar het gedoe ervoor wel.

Op de site van NPS hebben ze het over reparaties binnen 48 uur, maar wat ze daaronder verstaan is mij niet helemaal duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 63942 op 23-01-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Bij mijn 17-35 was de reparatie in 48 uur ook klaar... Helaas met het avontuur dat ik hem slecht terug kreeg en weer op moest sturen duurde langer. Maar die 48 uur klopt wel dus. Ik had trouwens ook een leenlens (ging daarna door naar hoofdkantoor Nikon, en kon toen kiezen uit de 12-24 en de 28-70).

En ja ik moest toen voor de postbode 450+ euro in huis hebben :/

[ Voor 10% gewijzigd door ThunderNet op 23-01-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderNet schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:14:
Bij mijn 17-35 was de reparatie in 48 uur ook klaar... Helaas met het avontuur dat ik hem slecht terug kreeg en weer op moest sturen duurde langer. Maar die 48 uur klopt wel dus. Ik had trouwens ook een leenlens (ging daarna door naar hoofdkantoor Nikon, en kon toen kiezen uit de 12-24 en de 28-70).

En ja ik moest toen voor de postbode 450+ euro in huis hebben :/
Ik mag aannemen dat je voor leenapparatuur persoonlijk naar het service-point moet, of ben je naar een grote fotozaak gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Anoniem: 63942 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:20:
[...]

Ik mag aannemen dat je voor leenapparatuur persoonlijk naar het service-point moet, of ben je naar een grote fotozaak gegaan?
Ik zou toen daar langs, en daarna door naar Nikon hoofdkantoor (zitten bij schiphol). Om daar de nieuwe D300 en D3 vast te houden. Normaal zou je op servicecenter de leenlens kunnen ophalen, maar die was al weg. Zodoende dat ik dat ook even op hoofdkantoor moest doen.
Als het goed is kun je ook bij de betere fotozaken de spullen droppen. (Zijn dezelfde waar de NPS-dealer dagen ook zijn een paar keer per jaar).

[ Voor 12% gewijzigd door ThunderNet op 23-01-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 23:00
Belletje gehad van konijn: 80 euro om m'n Tamron 17-50 die scheef stond na een val te fixen.
Valt me nog goed mee :) , enkel hopen dat de AF nog goed zit als ie terugkomt..
Welk service center dit is weet ik (nog) niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Grove kick, maar denk wel dat het gerechtvaardigd is.

Enige tijd geleden begaf mijn 300D (30.000+ clicks) het. Sluiter bleef hangen. Nou ja, jammer. Kan gebeuren, 't ding heeft z'n dienst al wel bewezen. Toch besloten maar even naar Rofa/Etbass/Konijn (aankoop) te mailen. Nu is de cam twee jaar geleden al eens bij Rofa geweest voor het bekende submiror probleem, wat ik ook in de mail had aangegeven. Resultaat (binnen twee uur):

Konijn: 200 euro, niet de moeite
Etbass: 150 euro
Rofa: waarschijnlijk 50 euro, wordt onder coulantie nagekeken.

Ok, dat is nog wel de moeite waard. Vorige week vrijdag op de post gedaan, vandaag (week later) kwam de cam weer met de post: voor 47 euro: "camera gedemonteerd, spiegelhuis hersteld, matglas vernieuwd en scherpte gecontroleerd". Top-service van Rofa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zo te horen en toptent :)

Mijn K10D is vandaag toevallig ook teruggekomen van de Beukelaer, corrigeren van een lichte backfocus van de 16-50. Omdat hij er toch was hebben ze gelijk een inspectie uitgevoerd, alles gratisch en voor nietsch.

Enige minpuntje is dat mijn camera accu-loos terugkwam, maargoed een foutje kan altijd gebeuren :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Vorige week ging zonder enige reden mijn 40D ineens stuk. De welbekende Error 99. Ik had alle mogelijke oplossingen al geprobeerd dus toen zat er nog maar een ding op: de half jaar oude 40D met nog geen 20k clicks toch maar naar KE of ETB brengen. Ik peinsde er niet over om naar rofa te gaan want ik vond 't belachelijk dat hij nu al stuk ging zonder reden.

Maandag de 9e heb ik hem bij ETB gebracht waar ik vriendelijk geholpen werd. Mocht je in staat zijn om hem zelf naar Roosendaal te brengen in plaats van de winkel waar hij gekocht is, doet dat! Het scheelt al snel een week. Zodra de camera klaar is wordt deze kostenloos naar mij verzonden door ETB. Tot nog toe geen bericht gehad. Hopelijk blijft hij niet te lang weg maar ik vrees 't ergste ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Josh schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 02:26:
Ik peinsde er niet over om naar rofa te gaan want ik vond 't belachelijk dat hij nu al stuk ging zonder reden.
Dit snap ik niet helemaal? ETB (of vroeger Etbass) is gewoon een service centre voor Canon, evenals Rofa. ETB is misschien 'officieel', maar dat maakt verder niks uit. Jouw cam wordt gewoon onder garantie gerepareerd, zowel door ETB als Rofa. Konijn stuurt overigens ook gewoon defecte toestellen naar Rofa (en ETB), dus veel verschil zal het niet uitmaken. In eerste instantie heb je ook te maken met de verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Rofa repareert niet onder garantie; dat is een misvatting.

Verder zijn mijn ervaringen met Rofa meer dan uitstekend. Ik stuur daar al mijn apparatuur naar toe, ook al valt het nog onder de officiele canon garantie. Die extra kosten zijn de verminderde wachttijd (lees vaak in 1 dag klaar), betere service meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

LoneGunman schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:24:
[...]

Dit snap ik niet helemaal? ETB (of vroeger Etbass) is gewoon een service centre voor Canon, evenals Rofa. ETB is misschien 'officieel', maar dat maakt verder niks uit. Jouw cam wordt gewoon onder garantie gerepareerd, zowel door ETB als Rofa. Konijn stuurt overigens ook gewoon defecte toestellen naar Rofa (en ETB), dus veel verschil zal het niet uitmaken. In eerste instantie heb je ook te maken met de verkopende partij.
ETB is Etbass, ETB is niet een naam voor Canon service center ;). Etbass is het officiele center van Canon (staat ook op de website van Canon) en je kunt zonder tussenkomst van jouw winkel (verkopende partij) gewoon terecht bij hun voor garantiegevallen. Dit is precies hetzelfde dat je voor een kapotte harddrive direct naar Western Digital kan of met je kapotte TV meteen naar Samsung. Garantie wordt niet voor niets vaak ook fabrieksgarantie genoemd, je hebt met de fabriek te maken ;). Het enige wat de winkel doet is kijken of het een simpel probleem is en zo nee, doorsturen naar de fabrikant. In dit geval heb ik zelf die eerste stap al gedaan en scheelt het me tijd als ik direct naar ETB ga.

Dat laatste wat J3roen noemt had ik eigenlijk ook moeten doen want ik zit nu veel te lang zonder body. Maargoed, ik ben niet zo rijk dat als 't me opeens 200 euro kost dat ik dat even ophoest, ik ben voor de zekerheid toch maar naar ETB gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Josh op 14-06-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
LoneGunman schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:24:
[...]

Nu de praktijkervaring: ETB is een gigantische klantonvriendelijke en trage organisatie die absoluut en totaal lak heeft aan haar klanten. Producten worden na reparatie niet tot nauwelijks gecontroleerd en geregeld halfbakken afgeleverd. Van de vijf reparaties die ik bij ETB heb laten doen is geen een fatsoenlijk verlopen. Voorbeelden: een totaal gedecenterde 70-200 (zo erg dat ik het in de zoeker zag), stof in twee lenzen, niet gemapte pixels en de lens met een kapotte focusmotor terugleveren. Daarna mag je ook nog praten als brugman voor een pakketzegel op hun kosten om hun fout te laten herstellen. Sowieso: terugbellen, wat is dat?

Dan Rofa: fatsoenlijke communicatie, snel en erg klantvriendelijk. Laatst zat er per ongeluk toch een stofje in de 70-200 toen ik hem ophaalde. Werd meteen gefixt en ondertussen werd m'n flitser ook voor een habbekrats gemaakt. Bij Rofa weten ze wel hoe het hoort.

Ow, ETB is trouwens DUUR. Voor de prijs van het vervangen van mijn IS-unit vervingen ze bij Rofa de IS-unit, de statiefgondel (€160), de zonnekap (€60,-) en een lensdeel wat een krasje had opgelopen. Als ik de keuze heb en ik kan ETB vermijden (geen garantiegeval), dan loop ik er met een grote boog omheen. ETB stuurt een deel door aan Rofa, maar met name het L-glas regelen ze intern volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door neographikal op 14-06-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Fabrieksgarantie heet iig geen fabrieksgarantie omdat je er zelf mee naar de leverancier/ fabriek moet. Het is een uitzondering dat je het product zelf naar de leverancier kunt brengen ter reparatie. Meestal verloopt dit gewoon via de verkopende partij. Dit is de enige partij met wie de koper een relatie heeft.

Dit even ter nuancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
J3roen schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:11:
Rofa repareert niet onder garantie; dat is een misvatting.
Mijn camera is twee jaar terug -onder garantie- via Konijnenberg bij Rofa hersteld. Evenals de camera van een kennis. Kreeg hem ook rechtstreeks van Rofa terug.
Josh schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:26:
[...]

ETB is Etbass, ETB is niet een naam voor Canon service center ;). Etbass is het officiele center van Canon (staat ook op de website van Canon) en je kunt zonder tussenkomst van jouw winkel (verkopende partij) gewoon terecht bij hun voor garantiegevallen.
Dat zeg ik toch ook? Ik gaf alleen aan dat ETB vroeger onder de naam Etbass handelde en dat zij inderdaad het officiële Canon 'service center' zijn voor Nederland. Rofa is dit niet, maar gezien mijn eerdere ervaringen repareert Rofa dus wél garantiegevallen van Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

LoneGunman schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:56:
[...]

Mijn camera is twee jaar terug -onder garantie- via Konijnenberg bij Rofa hersteld. Evenals de camera van een kennis. Kreeg hem ook rechtstreeks van Rofa terug.
Dat zal dan komen omdat Konijnenberg een contract heeft met Rofa, ofwel omdat ETB de lens naar Rofa heeft gestuurd. Rofa is simpelweg geen officieel Canon Service centre, dat is ETB.

Ik mijn geval was het zo dat Rofa wanneer ze het zelf niet konden fixen (heel serieus probleem dus) zij het objectief zouden opsturen naar ETB om het daar onder garantie te laten repareren/ruilen. Meer als intermediair dus. Gelukkig niet noodzakelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
J3roen schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:13:
[...]

Dat zal dan komen omdat Konijnenberg een contract heeft met Rofa, ofwel omdat ETB de lens naar Rofa heeft gestuurd. Rofa is simpelweg geen officieel Canon Service centre, dat is ETB.

Ik mijn geval was het zo dat Rofa wanneer ze het zelf niet konden fixen (heel serieus probleem dus) zij het objectief zouden opsturen naar ETB om het daar onder garantie te laten repareren/ruilen. Meer als intermediair dus. Gelukkig niet noodzakelijk geweest.
Wederom, dat zeg ik toch ook al 3x? ETB = officieel Canon, Rofa niet. Dat veranderd niks aan het feit dat Rofa dus wel Canon camera's repareert die tijdens de garantieperiode defect raken. Konijnenberg heeft blijkbaar banden met Rofa en misschien wel meer shops in Nederland.

Anyway, voor zover mijn ervaringen (en van kennissen) strekken doet Rofa goed werkt tegen een schappelijke prijs. Officieel Canon of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

LoneGunman schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:10:
[...]

Wederom, dat zeg ik toch ook al 3x? ETB = officieel Canon, Rofa niet. Dat veranderd niks aan het feit dat Rofa dus wel Canon camera's repareert die tijdens de garantieperiode defect raken. Konijnenberg heeft blijkbaar banden met Rofa en misschien wel meer shops in Nederland.
Daar stond niets over ETB? Daar reageer ik nl. op. Maar goed, beetje off-topic allemaal. We zijn het er dus allemaal over eens dat Rofa geen officieel Canon service Centre is en dat je (zelf) daar dus geen apparatuur naartoe kunt sturen voor reparatie onder garantie.

Verder zijn we het er ook allemaal over eens dat Rofa een uitstekende partij is. Daar gaat het uiteindelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:10
Zijn er mensen die weten hoe Canon/ETB omgaat met garantie?
Heb hier namelijk een 430EX liggen (half jaar oud) met een afgebroken groothoekpaneeltje en wil die eigenlijk laten repararen, maar als ze dat soort gevallen afdoen als valschade, ben ik bij ETB meteen 50 piek lichter (aan 'onderzoekskosten'), en dat is de flitser nou ook weer niet waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Dirickteur op 21-06-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ze roepen snel valschade, bel Rofa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

neographikal schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:55:
Ze roepen snel valschade, bel Rofa ;)
Yep; 3 maanden oude 50mm f/1.4 van mijn collega is 'interne valschade' aan geconstateerd. Kosten reparatie 150+ euro of ongerepareerd retour met de minimale onderzoekskosten.
Hij was op z'n zachts gezegd woedend (~3000 euro aan Canon aparatuur gekocht in 1 keer bij KE)...jammer ook dat KE het niet voor zijn klanten opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ah joh, zelfs met een lens van 1800 euro wordt je bij ETB niet serieus genomen. Dat het kreng een gemiddeld maandinkomen kost vergeten ze daar maar even, 't is schijnbaar niet genoeg voor een normale behandeling.

Het is op zijn minst vreemd te noemen dat ETB nog altijd de service van Canon afhandelt. Ik ken maar weinig mensen die laaiend enthousiast zijn na een reparatie van ze :P Tip voor degenen die nog een reparatie moeten laten doen: noteer alles. Met wie je wanneer gesproken hebt, waarover en wat de afspraken zijn. Als je problemen krijgt sta je heel wat sterker in je schoenen :)

[ Voor 23% gewijzigd door neographikal op 21-06-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09

Floor-is

5.2

ETB:
Nieuw flitsschoentje monteren, batterijaansluiting schoonmaken, CF/SD deurtje van nieuwe rubbers voorzien, verticale sluiterknop opnieuw afstellen en nog wat rubbers vervangen voor mijn EOS 1D markII kostte me destijds 69 euro en 2,5u tijd.

Vervangen van de sluiter van een 1D2 zou 169 euro ex BTW kosten meen ik, is echter gedaan onder garantie (minder dan 200.000 sluiterbewegingen) in zo'n 2,5u tijd.

Canon CPN (Hoofddorp) ben ik een keer geweest om mijn flitsschoentje opnieuw te laten vastmaken. Gratis, ongeveer 15mins werk. Gelijk werd de sensor ook schoongemaakt, ook gratis :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jij hebt zo'n ev0l pasje, dat scheelt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ja ik 'bof' natuurlijk wel met mijn CPN-lidmaatschap, aan de andere kant: als je op je spullen moet kunnen rekenen, koop dan en de goede spullen en heb je garantiekwesties in orde. Er komt mij veel negativiteit over ETB ter ore, maar heb zelf niet echt te zeuren. (Ja, hotpixels remappen kunnen ze niet en dat mag ze ingepeperd worden. :P)
Heb een soort van accountmanager/contactpersoon, kan over het algemeen heel snel terecht en 'klaar terwijl u wacht', inclusief koffie of een ander drankje naar keuze, een stopcontact en WiFi voor je laptop. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Is jouw account manager toevallig ook Noud/Naud? Das iig de mijne.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Hoe kom je eigenlijk aan zon professional support lidmaatschap van Canon en Nikon? Moet je daar maandelijks voor betalen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Nee, je moet genoeg professionele apparatuur hebben.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
en dan kun je je ervoor opgeven oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Jep, dus als je bijv. bij NIkon iets van 2 pro bodies en x aantal lenzen hebt, kun je je bij NPS opgeven.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
ok duidelijk. thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

simon schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:12:
Is jouw account manager toevallig ook Noud/Naud? Das iig de mijne.
Noud bij CPN, hij is volgens mij ook zo'n beetje de enige ;) Bij ETB is het Linda :)

Over het algemeen heb je 2 Pro bodies en 3 pro lenzen nodig. Zowel voor Canon als voor Nikon. Voor Sony/Oly/ander heb ik geen idee.

[ Voor 20% gewijzigd door Floor-is op 22-06-2008 12:51 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
jup, bij Nikon is het zo dat je 2 pro bodies, 3 pro lenzen moet hebben.
Waar die 3 "pro'" lenzen, lenzen zijn met een vast diafragma, alle primes vallen er dus ook onder (ook een 50mm f/1.8 :P )
Als je al NPS hebt, en gaat daarna naar 1 body is trouwens geen probleem, heb ik anders geen last van gehad.
Je hoeft er natuurlijk niet voor te betalen je hebt al genoeg geld bij die bedrijven gedumpt ;)
NPS NL heeft 1 contactpersoon in principe, en dat is Roeland best aardige kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderNet schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:16:
jup, bij Nikon is het zo dat je 2 pro bodies, 3 pro lenzen moet hebben.
Waar die 3 "pro'" lenzen, lenzen zijn met een vast diafragma, alle primes vallen er dus ook onder (ook een 50mm f/1.8 :P )
Als je al NPS hebt, en gaat daarna naar 1 body is trouwens geen probleem, heb ik anders geen last van gehad.
Je hoeft er natuurlijk niet voor te betalen je hebt al genoeg geld bij die bedrijven gedumpt ;)
NPS NL heeft 1 contactpersoon in principe, en dat is Roeland best aardige kerel.
Ik vind het altijd wel een soort flauw dat je een x aantal producten moet hebben om "bij de club te horen". Als je aan een D3 en een 85 f/1.4 genoeg hebt, dan heb je daar genoeg aan, maar verwacht je wél service. Dan wil je geen bericht krijgen van "Nee, u moet nóg een body en nóg 2 lenzen aanschaffen" :/ :? Ik snap dat het een marketing-truc is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:10
Nou bedankt voor de meningen hier ;-) stiekem kan ik er altijd best pissed van worden dat je echt enorm veel geld uitgeeft aan dat spul en dat de garantie dan meestal moeilijk te krijgen is voor kleine dingetjes; en dat het allemaal een hoop geld kost, alleen al om te laten onderzoeken. Dinsdag dus maar even langs Den Haag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Floor-is schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:50:
[...]

Noud bij CPN, hij is volgens mij ook zo'n beetje de enige ;) Bij ETB is het Linda :)

Over het algemeen heb je 2 Pro bodies en 3 pro lenzen nodig. Zowel voor Canon als voor Nikon. Voor Sony/Oly/ander heb ik geen idee.
Bij Pentax moet je minimaal 51% van je brood verdienen met fotografie om voor pps in aanmerking te komen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Even een zachte schop omdat ik mijn ei kwijt wil over ETB. Wat een uilskuikens zijn dat daar zeg! Hoe kan Canon in godsnaam zo'n slecht service center als officieel garantiepunt hebben?

Even voor de duidelijkheid: ik heb géén CPN, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn camera niet gebruik voor allerhande aan opdrachten. Als ik een product koop bij een van de grootste camerafabrikanten ter wereld dan verwacht ik dat ik op dit product kan vertrouwen, binnen de garantieperiode natuurlijk.
Zoals ik hier postte ging mijn 40D 3 weken geleden stuk. Ik dacht snel af te zijn door direct naar ETB te gaan en niet de tussenweg via Kamera-Express te nemen. De ontvangst bij ETB was top. Ik hoefde niet te wachten en ik werd vriendelijk geholpen. Mijn Canon 40D (garantiegeval, nog geen half jaar oud, 20k sluiterbewegingen) werd ingenomen. De vrouw vertelde me toendertijd dat 't 10 tot 15 werkdagen zou duren, nouja het moet maar. Ik dacht dat het wel goed zou komen.

Schijn bedriegt, helaas. Meerdere malen heb ik na de 10 werkdagen die verstreken waren gebeld maar hij lag elke keer nog steeds op de plank. Bij het tweede telefoontje, ongeveer 12 dagen na inleveren vertelde een of andere miep me: "Tsja, het is heel erg druk, zelfs CPN klanten moeten nu wachten!" Daar verbaasde ik me sowieso al over. Afijn, vandaag exact 15 dagen verder heb ik wederom gebeld en zoals ik al vermoedde zei de vrouw aan de lijn dat hij nog niet in behandeling was genomen. Toen ik nogal nors reageerde zei ze, "Ja maar hij is pas de derde week ingegaan nu zie ik." Ze vergiste zich want het was inmiddels al de vierde week, maargoed ze had zich verkeken. Al met al kreeg ik in ieder geval niet het idee dat ik serieus werd genomen en volgens mij deed ze gewoon een standaard protocol afwerken voor lastige bellers zoals ik.

Toen ik haar vroeg of het mogelijk was om mijn 40D persoonlijk op te halen en naar ROFA te brengen werd ik in de wacht gezet. Ze kwam terug met het bericht dat ik dan wél administratiekosten zou moeten betalen, dit deed me bespottelijk lachen. "Ik ga geen geld betalen voor iets wat jullie niet hebben gerepareerd en zeker niet als mijn camera nog in de garantie zit." Na een minuutje extra in de wacht kwam ze weer aan de lijn: "Oh, ja nee als u nog garantie heeft dan kan u hem wel kostenloos ophalen." Mooi.

Overigens heb ik 'm niet opgehaald, de kans dat hij nu bij ROFA sneller gerepareerd zal worden is klein. Ik ben immers al 3 weken kwijt, dus misschien wel zo handig om dan die laatste 25% te wachten. Toch durf m'n hand ervoor in het vuur te houden dat hij bij ROFA wél binnen 2 weken klaar was geweest. Bovendien ben ik dan nog meer geld kwijt, buiten de kosten die ik nu al heb voor het huren van een body.

Is hier niet iets of iemand waar we met z'n allen tegenaan kunnen zeuren zodat Canon hier eindelijk iets aan doet? Ik vind dit voor apparatuur waar mensen van afhankelijk zijn toch echt belachelijk. Zelfs fabrikanten van apparaten waar je niet van afhankelijk bent zoals een iPod doen 't sneller. Daar kreeg ik in een week een nieuwe thuisgestuurd.

Begin _NIET_ aan ETB. Blijf daar vandaan!

[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 30-06-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Floor-is schreef op zondag 22 juni 2008 @ 12:50:
...
Om Olympus E-Master-lid te zijn (hoe verzinnen ze het) moet je AFAIK 1 body en 2 objectieven hebben en het merendeel van je inkomen met fotografie verdienen of op een andere manier (bv lidmaatschap vakorganisatie) kunnen aantonen dat je professioneel fotograaf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Dat is erg lang ja... ik heb mijn Powershot S5 zelfs later aangemeld dan jij je 40D hebt langsgebracht en ik heb mijne alweer terug 8)7

Afbeeldingslocatie: http://stack.dataghost.com/etb2.png
Ze hebben UPS gestuurd om m'n camera op te halen, top natuurlijk.. maar het duurde nog wel een aantal werkdagen(!) voordat ze doorhadden dat 'ie al was langsgebracht door UPS. Vervolgens zie ik ze nog qua planning een paar domme dingen uithalen, maar ja. Ik zie hier eigenlijk niet veel terug van lange wachttijden.
Dit schemaatje kan je trouwens opvragen via de website, moet je op 'Canon' klikken en daarna inloggen met je mailadres+wachtwoord, daarna krijg je een overzicht van je reparaties. Moet je natuurlijk wel inloggegevens hebben, die je dus niet hebt aangemaakt bij het langsbrengen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Josh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:39:
Even een zachte schop omdat ik mijn ei kwijt wil over ETB. Wat een uilskuikens zijn dat daar zeg! Hoe kan Canon in godsnaam zo'n slecht service center als officieel garantiepunt hebben?..............................

Begin _NIET_ aan ETB. Blijf daar vandaan!
Ik ben met je eens dat ETB niet fantastisch is, maar ik had mijn camera binnen twee weken terug. In de vakantie periode zijn er mensen op vakantie en gaan mensen op vakantie die de camera nog "even snel" gerepareerd willen hebben. Dus meer camera's te repareren door minder mensen.

Of verwacht je dat Canon voor de vakantie een blik gekwalificeerde mensen open kan trekken.

Dat het bij jouw nieuwe camera gebeurd is natuurlijk erg vervelend, maar moeten ze jou anders behandelen omdat je camera nieuw is, anders dan mensen met bijv. een powershot A5?

En.... als het je inkomen is moet je niet zoveel risico nemen door afhankelijk te zijn van 1 camera.

edit: nee ik werk niet bij ETB/Canon, maar ik vind het altijd erg iri als mensen met grote/rode letters andere mensen oproepen om ergens niet naar toe te gaan, en zeker in de vakantieperiode.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 02-07-2008 17:26 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 21:57
Pinin schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:23:
[...]

Ik ben met je eens dat ETB niet fantastisch is, maar ik had mijn camera binnen twee weken terug. In de vakantie periode zijn er mensen op vakantie en gaan mensen op vakantie die de camera nog "even snel" gerepareerd willen hebben. Dus meer camera's te repareren door minder mensen.

Of verwacht je dat Canon voor de vakantie een blik gekwalificeerde mensen open kan trekken.
Nee, hij verwacht van Canon dat ze hun woord nakomen en die meuk binnen 15 werkdagen repareren. Dan had hij namelijk ook absoluut geen enkel probleem gehad, omdat gedurende die drie weken een leenbody voorhanden was.
Dat het bij jouw nieuwe camera gebeurd is natuurlijk erg vervelend, moeten ze jouw anders behandelen omdat je camera nieuw is, anders dan mensen met een powershot A5? dat lijkt mij niet eerlijk.
Het lijkt me wel dat je een cam van 800 euro en een paar maanden oud voorrang kan geven op een powershot A5 van 2 jaar die deels door puur gebruik het loodje legt. Ja.
En.... als het je inkomen is moet je niet zoveel risico nemen door afhankelijk te zijn van 1 camera.
Het is niet zíjn inkomen, maar wel een stukje van, dat is al een hele andere interpretatie, zeker omdat je dan niet ineens over backup body's gaat praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Pinin schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:23:
[...]

Dat het bij jouw nieuwe camera gebeurd is natuurlijk erg vervelend, maar moeten ze jou anders behandelen omdat je camera nieuw is, anders dan mensen met bijv. een powershot A5?

edit: nee ik werk niet bij ETB/Canon, maar ik vind het altijd erg iri als mensen met grote/rode letters andere mensen oproepen om ergens niet naar toe te gaan, en zeker in de vakantieperiode.
Ik zie dat Henk z'n zegje al gedaan heeft en hier ben ik het ook volkomen mee eens. Dat jouw voorbeeld en dat van Dataghost laten zien dat ze compacts wel binnen de gestelde periode behandelen vind ik eerlijk gezegd zelfs nog erger. Als ik een duurder product koop dan verwacht ik ook dat de service beter is. Niet alleen omdat ik ook meer geld besteed heb maar ook omdat ik als semi-pro veel meer potentieel heb om meer spullen te kopen, ik zie iemand met een compact nou niet bepaald duur glaswerk aanschaffen. Blijkbaar wil Canon liever dat Jan de consument zijn compact eerder terug heeft dan een serieuze fotograaf die geld in zijn hobby stopt.
Iemand in die een dure half-zaken auto koopt laat je ook niet langer wachten dan een persoon die bij hetzelfde merk een boodschappenkarretje haalt.

Daarnaast is het noemenswaardig dat ik niet de enige ben met problemen bij ETB, er zijn ontelbaar veel voorbeelden maar om een of andere reden (luiheid?) doen mensen hier niets over posten. Als je bijvoorbeeld over ETB begint in het IRC kanaal dan is iedereen het met elkaar eens: ETB zijn prutsers!

Als ik merk dat er geen andere manier is (behalve dan het moeilijke gedoe met consuwijzer of dergelijke instellingen) dan laat ik graag mijn mening horen op een forum. Als het nodig is om met rode letters de aandacht te trekken dan doe ik dat. Ik vind dit namelijk een behoorlijk groot probleem waar niemand wat aan lijkt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

o.k. het is gruwelijk vervelend en irritant als iemand 10-15 dagen zegt en het blijkt een week of 5 te duren, terecht dan zou ik ook heel erg boos zijn. Vooral dat beloven vind ik ETB direct en canon indirect aan te rekenen, dat is gewoon voorliegen omdat je ze de discussie niet aan wil gaan.

Maar ik heb altijd een hekel als mensen gaan roepen GA DAAR EN DAAR NIET NAARTOE omdat ze een slechte ervaring hebben, vandaar mijn reactie -ik ben verder nauwelijks meer actief hier op F.A. Ik blijf erbij dat ELKE klant dezelfde behandeling hoort te krijgen, net als zwarte/witte/dikke/dunne/rijke mensen. Hoe lullig het ook is, je mooie nieuwe 40D naar de kl@te maar de mensen met hun powershotje zonder garantie betalen een hoop geld voor hun reparatie dus verwachten OOK service.

* uiteindelijk ben ik het best wel redelijk met je eens (je boze reactie, en terechte onvrede over ETBass) Maar hoezo hebben mensen met een dure camera meer potentieel om beter spul te kopen? of ben jij meteen professioneel begonnen met een SLR zonder eerst als tiener(?) met een pocket te hebben gekloot. Hoe ik behandeld word/werd met een compact is bepalend voor mijn volgende camera.

[ Voor 20% gewijzigd door Pinin op 02-07-2008 17:57 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Pinin schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:51:
o.k. het is gruwelijk vervelend en irritant als iemand 10-15 dagen zegt en het blijkt een week of 5 te duren, terecht dan zou ik ook heel erg boos zijn. Vooral dat beloven vind ik ETB direct en canon indirect aan te rekenen, dat is gewoon voorliegen omdat je ze de discussie niet aan wil gaan.

Maar ik heb altijd een hekel als mensen gaan roepen GA DAAR EN DAAR NIET NAARTOE omdat ze een slechte ervaring hebben, vandaar mijn reactie -ik ben verder nauwelijks meer actief hier op F.A. Ik blijf erbij dat ELKE klant dezelfde behandeling hoort te krijgen, net als zwarte/witte/dikke/dunne/rijke mensen. Hoe lullig het ook is, je mooie nieuwe 40D naar de kl@te maar de mensen met hun powershotje zonder garantie betalen een hoop geld voor hun reparatie dus verwachten OOK service.
Maar dat mensen wier cam al een tijdje uit de garantie ligt, langer moeten wachten dan iemand met een 5x zo kostbaar en gloednieuw product, vind ik niet gek, dat hoort imho gewoon voorrang te krijgen. Jij bent een VEEL beter betalende klant, niet alleen met het product dat je gekocht hebt, maar ook met de artikelen die nog aan te schaffen zijn. Een 40D heeft een veel grotere sloot met accesoires dan een S5'je...
* uiteindelijk ben ik het best wel redelijk met je eens (je boze reactie, en terechte onvrede over ETBass) Maar hoezo hebben mensen met een dure camera meer potentieel om beter spul te kopen? of ben jij meteen professioneel begonnen met een SLR zonder eerst als tiener(?) met een pocket te hebben gekloot.
Actually, ik ben als tiener, na een half jaar compactgekut, in één klap aan de dSLR gegaan... :)
Hoe ik behandeld word/werd met een compact is bepalend voor mijn volgende camera.
Omdat je verwacht dat je behandeling met je compact ongeveer overeenkomstig is met de behandeling voor je volgende aanschaf. En dan ineens merk je dat dat absoluut het geval niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Henk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:09:
[...]

Maar dat mensen wier cam al een tijdje uit de garantie ligt, langer moeten wachten dan iemand met een 5x zo kostbaar en gloednieuw product, vind ik niet gek, dat hoort imho gewoon voorrang te krijgen. Jij bent een VEEL beter betalende klant, niet alleen met het product dat je gekocht hebt, maar ook met de artikelen die nog aan te schaffen zijn. Een 40D heeft een veel grotere sloot met accesoires dan een S5'je...

[...]

Actually, ik ben als tiener, na een half jaar compactgekut, in één klap aan de dSLR gegaan... :)

[...]

Omdat je verwacht dat je behandeling met je compact ongeveer overeenkomstig is met de behandeling voor je volgende aanschaf. En dan ineens merk je dat dat absoluut het geval niet is.
antwoord 1 Hmmm, ik ga het niet met je eens zijn. Gelukkig denken de meeste fabrikanten hetzelfde erover.
antwoord 2 idd dus ook jij bent begonnen met een compact, natuurlijk geen probleem maar als die compact erg goed bevalt van merk X koop je je dSLR ook van merk X (misschien niet bij jou het geval, maar 9 van de 10x gebeurd dat wel)
antwoord 3: Het is niet zo dat hij anders dan iemand met een compact behandeld wordt, het is gewoon te druk om iedereen snel te helpen. Het kan ook zijn dat er momenteel 10 reparateurs voor de powerhot serie beschikbaar zijn en 3 voor de Dslr vanwege vakantie en ziekte.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:58:
antwoord 3: Het is niet zo dat hij anders dan iemand met een compact behandeld wordt, het is gewoon te druk om iedereen snel te helpen. Het kan ook zijn dat er momenteel 10 reparateurs voor de powerhot serie beschikbaar zijn en 3 voor de Dslr vanwege vakantie en ziekte.
Ze hebben geen harde garanties qua doorlooptijden, dus je kunt ze moeilijk ergens op afrekenen tenzij het heel absurd wordt. Maar in feite heb jij als klant geen jota te maken met vakanties, werknemers, etc etc: je verwacht gewoon service en hoe ze het regelen, hun zaak. Ik vertel de Postbank ook niet hoe ze hun werk moeten doen, als ze het maar doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 10:21
Henk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:09:

En hoe lang wachten is acceptabel voor iemand die een Powershot A470 koopt?

Naar verhouding met de 1D3 32 keer dus? Lees een Jaar?

Me rechtsbijstand zou er van smullen, en terecht.

Service zit in de prijs van het product, wat de prijs van het product ook is, en 6 weken wachten op een reparatie is geen service.

Wachten als je product uit garantie is? Nog minder acceptabel, kijk maar eens op de prijslijst van ETB.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 02-07-2008 19:10 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Naar ik me heb laten vertellen heeft Canon net over de grens in Duitsland (tussen Krefeld en Mönchen-Gladbach) zijn eigen Service punt, met eigen mensen.
Zou dat geen optie zijn voor de 'opstuurders', of zou Canon NL dan dwars gaan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ronald schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:07:
[...]

En hoe lang wachten is acceptabel voor iemand die een Powershot A470 koopt?

Naar verhouding met de 1D3 32 keer dus? Lees een Jaar?
Die kans is aardig groot dat zo de verhoudingen liggen ja... Iets met CPS.
Me rechtsbijstand zou er van smullen, en terecht.
Succes! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
CPS is een leuk extraatje voor de "profs", maar dat wil niet zeggen dat ze zonder CPS geen fatsoenlijke service moeten leveren. Naar dat laatste kun je bij ETB - dslr of niet - vaak gewoon fluiten. Ik verwacht ook, onafhankelijk van het product, fatsoenlijk behandeld te worden: afspraken nakomen, terugbellen en niet met een zucht te worden afgescheept als ik om een pakketzegel vraag omdat ze de reparatie voor de tweede keer hebben verneukt.

In dit geval ging het om een flink prijzige lens, maar als het om een compact van 150 euro gaat, dan is dat soort gedrag ook onacceptabel.

[ Voor 51% gewijzigd door neographikal op 02-07-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Pinin schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:51:
* uiteindelijk ben ik het best wel redelijk met je eens (je boze reactie, en terechte onvrede over ETBass) Maar hoezo hebben mensen met een dure camera meer potentieel om beter spul te kopen? of ben jij meteen professioneel begonnen met een SLR zonder eerst als tiener(?) met een pocket te hebben gekloot. Hoe ik behandeld word/werd met een compact is bepalend voor mijn volgende camera.
Hier nooit een compact gehad. Na alle berichten over ETB die ik hier gelezen heb, maar ook heb gezien bij andere mensen. (Compactjes lijken inderdaad altijd goed te gaan, maar hoed je met (D)SLR's)
Ik ben Nikonian om een heel andere reden, maar met de ervaringen die ik indirect heb met ETB, koop ik ook geen Canon.
(Hoewel eigenlijk zou ETB daar geen invloed op moeten hebben, want mijn camera is nog nooit stuk gegaan en ook mijn lenzen hebben voorlopig nog alles overleefd.)

Overigens zou ik na dit soort ervaring gewoon een klacht indienen bij Canon Nederland. Ja, ik snap dat ze er niets aan kunnen doen, maar dan weten ze het in ieder geval. Klagen op een forum is leuk en aardig, maar het komt nu eenmaal niet direct bij Canon binnen als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 176826 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:25:
Overigens zou ik na dit soort ervaring gewoon een klacht indienen bij Canon Nederland. Ja, ik snap dat ze er niets aan kunnen doen
ETB: zorg dat je je zaken op orde hebt, anders gaan we kijken of er een betrouwbaardere partner valt te vinden. Moahhhh, valt best wat te pushen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Goed, daar ben ik weer. Het gedoe is over. Vanochtend belde ik weer met de klantenservice bij ETB (waar je overigens redelijk snel geholpen wordt, wel een pluspunt) en de meid kon mij vertellen dat mijn gerepareerde 40D gister verstuurd was via UPS en dat ik hem vandaag kan verwachten. Inderdaad heb ik hem vandaag ontvangen, net op tijd want ik ging vandaag een body huren om mijn opdrachten te kunnen voldoen, dat is dus niet meer nodig. De vrouw aan de telefoon zei dat ze de sluiter vervangen en gesteld hadden maar op de bon staat het iets algemener:
  • General inspection
  • Replacement: Aperture/Shutter/Optical Unit (parts)
  • Adjustment: Aperture/Shutter/Optical Unit (parts)
  • Firmware update
  • Cleaning CMOS
En dat alles voor 0,00 euro aangezien het garantie was. Al met al heeft het dus 19 dagen gekost bij hen terwijl 10 tot 15 beloofd was. Ik had geen problemen met 19 dagen gehad, als ze dat vermeld hadden. Ik hoop niets, maar dan ook niets meer met ze te maken te hebben. Volgende keer betaal ik liever voor een vooronderzoek bij ROFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mjah, en toch... een nieuwe sluiter kost je ook bij Rofa al gauw 100 - 150 euro...

Wel belachelijk snel btw, heb je nog gevraagd of ze dat issue vaker tegen zijn gekomen dat een 40D compleet vastloopt op een kapotte sluiter na zo weinig clicks?

Wel nice dat je je cam nu terug hebt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 03-07-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor in het lijstje:
Tokina 12-24 met een zoomring die muurvast zat, bij ROFA gerepareerd voor 52 euro. Donderdagmiddag gebracht, dinsdagochtend werd ik gebeld, vandaag opgehaald. Lekker snel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Henk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:32:
Mjah, en toch... een nieuwe sluiter kost je ook bij Rofa al gauw 100 - 150 euro...

Wel belachelijk snel btw, heb je nog gevraagd of ze dat issue vaker tegen zijn gekomen dat een 40D compleet vastloopt op een kapotte sluiter na zo weinig clicks?

Wel nice dat je je cam nu terug hebt :)
Heb ik niet gevraagd nee, dat kan je overigens ook moeilijk vragen want je communiceerd met de helpdesk en niet met de reparateurs. De mensen op de helpdesk zijn vaak nitwits op dat gebied.

Het voordeel is dat ik weer met 0 clicks begin op mijn sluiter :P, ervan uitgaande dat mijn spiegel nu heel blijft :+. Ik ben enorm blij dat ik 'm terug heb dus dan vergeet je al snel dat ze zo traag waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 07-05 09:05

qless

...vraag maar...

Zo net mijn 10-22 met valschade verstuurd naar Rofa, ben benieuwd.

(Zo te zien zit binnenwerk tussen focusring en bajonet deels los)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik kreeg zojuist dit mailtje binnen van Canon / ETB:
Geachte klant,

Zoals u wellicht heeft gemerkt is de vaste reparatie prijs op de Canon producten per 1 januari 2008 vervallen en werken wij alleen met een prijsopgave voor reparaties buiten de garantie periode.

Ook is de 3e optie op de prijsopgave vervallen, voorheen had u drie keuzes bij een prijsopgave;

1. Repareren tegen de kosten op de prijsopgave.
2. Ongerepareerd retour tegen de onderzoekskosten van €41,60 excl. BTW.
3. Kosteloos afstand doen van het product.

Vanwege de prijs daling van de producten en aan de andere kant stijgende kosten is het in sommige gevallen niet meer rendabel om een product na de garantie periode te repareren. De kosten die gemaakt worden om tot een prijsopgave te komen zijn dusdanig hoog dat de derde optie is komen te vervallen.

In de praktijk betekent dit dat een reparatie buiten de garantie minimaal €30,00 Incl. BTW kost. ( afhankelijk van het type toestel )

Nu heeft u deze 2 keuzes bij een prijsopgave;

1. Repareren tegen de kosten op de prijsopgave.
2. Ongerepareerd retour tegen de onderzoekskosten van minimaal €30,00 Incl. BTW ( afhankelijk van het type toestel )

Per 1 augustus 2008 gaan er nog meer wijzigingen plaatsvinden.

De onderzoekskosten zullen afhankelijk zijn van het type toestel dat u ter reparatie aanbiedt.

1) €30 incl. BTW, administratie en retour zendkosten > uitgezonderd onderstaande.
3) €75 incl. BTW, administratie en retour zendkosten > CPS vanaf EOS5D en alle professionele L -lenzen / CPS video

Deze prijzen zijn exclusief de ophaalkosten, voor Nederland €12,50 excl. BTW en voor België €17,50 excl. BTW

U kunt namelijk ook tegenwoordig op onze website www.etbass.nl bij het registreren van het product de optie kiezen om uw toestel af te laten halen, daarbij worden buiten de garantie bovenstaande kosten voor berekend. Binnen de garantie zal dit kosteloos zijn.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, voor meer informatie kunt u op onze website kijken.

Met vriendelijke groet,

ETBASS B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

neographikal schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:31:
Ik kreeg zojuist dit mailtje binnen van Canon / ETB:

Onderzoekskosten:
1) €30 incl. BTW, administratie en retour zendkosten > uitgezonderd onderstaande.
3) €75 incl. BTW, administratie en retour zendkosten > CPS vanaf EOS5D en alle professionele L -lenzen / CPS video

[...]
Hoe lees jij dat? L-lenzen + Pro bodies zijn dus duurder qua onderzoekskosten? :? (Buiten de garantie ga ik toch wel naar Rofa, dus maakt het allemaal niet zoveel voor mij uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Volgens mij wel, en daarbij komen ook nog eens de verzendkosten/ophaalkosten als ik het goed interpreteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jij moet zorgen dat het bij hen komt (of laten ophalen wat geld kost), zij sturen het dan terug zonder meerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 07-05 09:05

qless

...vraag maar...

Zo vandaag mijn gerepareerde EFs 10-22 opgehaald, weer als nieuw. Ik heb de reparatie door ROFA laten doen, het was valschade... Totale prijs: 97,10 €

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:34

Markie

Voorheen BBE

Mijn ervaring met het Sigma service center:
(zie ook mijn post in het Canonmounttopic: klik)
Een tijd geleden heb ik mijn Sigma 10-20 na een paar maanden gebruik ter reparatie aangeboden. Mijn klachten: een vreemde onscherpte op alle diafragmaopeningen en een grote 'softness' op open diafragmawaarden. Sigma kwam na een 'reparatieperiode' van 8 weken(!) tot de conclusie dat de lens niet meer te repareren was; het optiek werd omgeruild voor een nieuw exemplaar. Het omgeruilde objectief was echter ook niet 100% in orde.
Natuurlijk was het voor mij geen optie om weer een lange reparatieperiode af te wachten, zeker niet omdat het hier om een DOA ging. Daarnaast had ik er ook geen vertrouwen meer in dat de volgende Sigma wel 100% in orde zou zijn. Inmiddels heb ik tegen het meerprijsverschil een Canon 10-22 aangeschaft.
Ik heb nu nog 1 Sigma lens; de 17-70. Ik hoop dat ik nooit met die lens naar het Sigma service center toe moet....

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 07-05 12:50

DeFeCt

je wéét toch

Als je deze thread zo doorleest lijkt het wel of er alleen Canon spul vaak stuk gaat :)

Ik wil hierbij even mijn lof uiten voor het Nikon Service Center in Beverwijk en Nikon Nederland. Ik heb vrijdag mijn D200 afgeleverd voor nieuwe rubbers, een slecht draaiend duimwieltje en een reiniging omdat hij toch uit elkaar moest en aangegeven dat ik hem graag voor de 10de terug zou willen ivm een shoot, ik kon hem vanmorgen al ophalen...en het mooiste, zonder kosten!

Klinkt misschien raar maar daar ligt ook meteen mijn puntje van kritiek... Ik ben/was van mening dat vastlopende wieltjes en loslatende rubbers niet normaal zijn voor een camera van twee jaar oud en daarom een coulance regeling wel op z'n plaats zou zijn. Echter doet het Nikon Service Center niet aan coulance regelingen, zij voeren alleen reparaties uit voor Nikon en zaken als coulance of garantie aanspraken moet je met Nikon zelf regelen, en dat is raar want je staat immers bij het Nikon Service Center.... wat stiekem natuurlijk De Jong en Van Stijn BV is die alleen werk uitvoert voor Nikon. Voor de klant niet echt overzichtelijk.

Eén telefoontje naar Nikon Nederland en het was echter geregeld. De vriendelijk man aan de telefoon (ben helaas zijn naam kwijt) kon zich wel vinden in mijn verhaal en ging het in orde maken. Dit resulteerde dus in een gratis reparatie (+ schoonmaken!).

Dit was mijn eerste ervaring met de service van Nikon in Nederland en ik moet zeggen... super!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Hier mijn ervaringen met Rofa-repair;

Door een fout van mijzelf zat mijn matglas en prisma vol met stof, waardoor er ontzettend veel stof te zien viel in het oculair wat ik zelf niet kon verwijderen (zoveel dat er niet meer goed mee te werken viel). Dus op internet wat rond gezocht en toen hoorde ik van ETB, na het lezen van de vele negatieve ervaringen met dit bedrijf toch maar de camera naar Rofa verzonden. Verzendkosten €7.9. Het email contact verliep soepel en ik werd erg goed en snel geholpen. Binnen een week had ik mijn camera weer thuis.
Voor 49 euro heeft Rofa dit gedaan voor mij:

Het matglas is vernieuwd.
De sensor gereinigd.
Het oculair gereinigd.
De camera geheel gecontroleerd.
De camera aangetekend terug sturen.

De camera zag er weer als nieuw uit en zelfs op f/36 valt maar weinig vuil te zien. Mijn oculair is weer geheel schoon. Al met al ben ik een zeer tevreden klant. Voor (49+7.9) 56.9 euro heb ik een gerepareerde camera thuis. Terwijl bij ETB alleen al de verzend- en verpakkingskosten 39 euro zouden zijn geweest (heb bij 2 winkels geïnformeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 14:00
een paar dagen terug kwam ik er achter dat mijn nikon d50 met 18-70 lens erop een tweetal weekenden terug een behoorlijke tik moet hebben gehad. Gelukkig ben ik wel verzekerd en is er niks mis met de body, maar nu wil de verzekering wel weten hoeveel de (eventuele) reparatie gaat kosten.
Is er naast het nikon-punt nog een andere (/snellere) reparateur die een offerte kan maken (of liever nog totall loss verklaren ;) ) ?

wat er trouwens ongeveer mankeert: - waar de lens mee vast zit aan de body is verbogen, - intern zijn die geleide banen ook niet meer in orde, want hij wil alleen nog maar van 24 tot 44mm zoomen.
die ene keer dat hij dan wel tot 70mm komt is hij minder stevig dan voor de klap (als ik hem bij het front element vast pak kan ik hem meer bewegen dan eerst)
focus motor doet het volgens mij nog wel aardig...

dus: is er naast het nikon-punt nog een andere (/snellere) reparateur die een offerte kan maken?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste