ETB: Hotpixel, iso800, 1/10de. Netjes vermeld, niet verholpen, alleen op ISO100 getest. Later wilden ze me nog op de mouw spelden dat het stofop de sensor was.

Garantiewerk, maar niet naar tevredenheid opgelost, ze waren te lam om de camera éven op ISO800 te zetten. "Dat valt buiten de marges". Je hebt het ding toch liggen, hoe moeilijk kan het zijn?
ETB: 50/1.8, diafragmalamellen vast. Verholpen, maar de AF was vernaggeld toen hij terugkwam. Weer opgestuurd, stof in het objectief toen hij terugkwam...Garantiewerk
ETB: 70-200/2.8 nieuwe IS-unit €520,- ex btw en een bak met gezeik waarbij men niet terugbelde, afspraken niet nakwam en uiterst laks was. Lens kwam terug, ondanks het verzoek er éxtra goed op te letten, jawel, met stof en niet een klein beetje ook. Daarnaast was de lens optisch compleet vernaggeld; niet een klein beetje decentering, maar zelfs op webformaat zíchtbaar. Durven ze op de bon ook nog "controle na reparatie" neer te zetten.
Wéér terug, waarbij ze na wat gezever een pakketbon opstuurden voor de retour. Uiteindelijk kwam hij als nieuw terug, maar wat een gezeur... Owja, of ik ook even de 30D mee wilde sturen voor een AF-test. Er was niks mis met de 30D, het ding focuste op de milimeter nauwkeurig met de 70-200, maar hij kwam wel "gecorrigeerd" terug. Oftewel: die zullen Canon wel een leuke factuur hebben gestuurd voor dit "euvel" onder garantie.
Rofa: ik zit nog te wachten dankzij leveringsproblemen bij Canon, maar ondanks dat het lang duurt kan ik dit een stuk beter hebben. Ze mailen tenminste fatsoenlijk en snel terug, komen de afspraken na en ze zijn eerlijk. Ze zijn letterlijk de helft goedkoper dan ETB met de reparaties, no brainer dus als je iets buiten de garantie hebt. edit: Zojuist heb ik bericht gehad dat de zonnekap waarop ik nog wacht gratis wordt nagezonden. Maandag heb ik dus weer mijn lens terug, als het goed is weer in nieuwstaat.
ETB kan ik in ieder geval wel schieten, volledig onbegrijpelijk dat Canon de service door dit bedrijf laat afhandelen. Zelden ben ik zo slecht geholpen als bij ETB. Met CPS zal het vast anders zijn, maar ik ben van mening dat ze ook klanten zonder CPS gewoon fatsoenlijk dienen te helpen. Ik heb ze toen zo vaak aan de lijn gehad dat toen Simon een voornaam noemde ik er ala minuut de achternaam bij kon vermelden, en dat niet bij maar één callcentermedewerker
[
Voor 59% gewijzigd door
neographikal op 06-09-2007 10:03
]