Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
4POX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:18:
[...]

Ik heb zelf een 350D en heb mijn sensor van de week schoongemaakt met pure alcohol. Noem het een domme opwelling. Camera werkt verder prima. Maar nu ik las dat er een coating opzat begin ik me wel een beetje zorgen te maken.
't is glas en alcohol doet geen jota. Niet druk over maken dus :) Meestal doe ik het trouwens met een droog wattenstaafje als de blower niet afdoende is. Pas als dat niet werkt, dan pak ik de alcohol erbij :)
quote:
LenNerd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:41:
Hoewel meer een technisch- dan fototopic wil ik toch even reageren; Lekker bezig, Neda! Echt toffe foto's, houdt ons op de hoogte van het stop-motion-filmpje; ik ben benieuwd.
Hoort hier niet helemaal thuis maar omdat er naar gevraagd is :P.

Filmpje is geschoten met 2 40d's, helaas beide op awb. We hadden ook echt geen flauw idee waar we mee begonnen toen we het filmpje maakten. De volgende zal er zeker beter uit zien maar voor een eerste poging vind ik em nice geworden:

No Blue Allowed - A Tragic Dunny Story

Wat zou het goede topic hiervoor zijn? :X

Nedra wijzigde dit bericht 14-06-2008 19:58 (4%)

Reg. datum: 14 november 2006

Leuk dat je 'em gepost hebt. Zet hem anders ook in het juiste topic, kunnen we daar reageren.

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, VISTA Ultimate

Reg. datum: 25 april 2004

quote:
Nedra schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:21:
[...]

Hoort hier niet helemaal thuis maar omdat er naar gevraagd is :P.

Filmpje is geschoten met 2 40d's, helaas beide op awb. We hadden ook echt geen flauw idee waar we mee begonnen toen we het filmpje maakten. De volgende zal er zeker beter uit zien maar voor een eerste poging vind ik em nice geworden:

No Blue Allowed - A Tragic Dunny Story

Wat zou het goede topic hiervoor zijn? :X
Niet alleen AWB is het probleem zo te zien, volgende keer kun je ook beter op Manual schieten en de belichting daarmee vast zetten. Verder zou ik RAW schieten zodat je later eventueel van alle bestanden tegelijk de witbalans kunt aanpassen.
Verder wel leuk gedaan! :P

Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000

Thanks!
Filmpje was trouwes geschoten op Manual :X maar het omgevingslicht veranderde steeds (buiten tegen schemering aan opgenomen) en soms vergeet je wel es sluitertijd, etc. aan te passen 8)7.

Ook waren alle foto's in RAW geschoten, nu je het zegt realiseer ik me ook dat we dat gewoon met lightroom hadden kunnen doen! |:( . Naja volgende keer, ik vind het alsnog een leuk resultaat en ik heb er héél veel van geleerd (dingetjes doen met premiere bijv).

Reg. datum: 07 november 2005

Ik heb ondertussen ook mn 40D opgehaald, en die "live view" is toch wel erg handig bij het maken van macrofoto's.. werkt een stuk beter dan scherpstellen door de zoeker :Y

ik weet dat 't eigenlijk niet mag in dit topic maar...

dan moet je het niet doen...

YellowCube wijzigde dit bericht 19-06-2008 19:51 (48%)

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, VISTA Ultimate

ocharme !, geef dat beestje ook nog een filmrolletje :+

edit: veel plezier met deze fantastische aankoop ;)

xbake wijzigde dit bericht 16-06-2008 21:42 (33%)

EOS 40D || 17-55 f2.8 IS USM || 70-200 f2.8L IS USM || 580EXII

Waizzit?

quote:
LenNerd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:29:
ik weet dat 't eigenlijk niet mag in dit topic maar...

*O* !!Ik ben zo blij, zo blij, dat er een 40D voor m'n neus zit en niet opzij!! *O*

LenNerd heeft net bij de MM zijn eerste DSLR gekocht en zijn SLR zit nu te huilen in een hoekje...
Congrats! Aan het einde van deze week komt er ook zo'n camera (icm Tarmon 17-50) bij mij in huis. Alleen nog even de vraag waar hij vandaan gaat komen. Foto Konijn, KE of Topdeals (zowel camera als lens erg goedkoop). Lastige keuze. Als Hollander wil je niet teveel betalen, maar vanuit familiekring hoor je erg goede verhalen over Foto Konijn...

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

quote:
m4yall schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:27:
[...]

Congrats! Aan het einde van deze week komt er ook zo'n camera (icm Tarmon 17-50) bij mij in huis. Alleen nog even de vraag waar hij vandaan gaat komen. Foto Konijn, KE of Topdeals (zowel camera als lens erg goedkoop). Lastige keuze. Als Hollander wil je niet teveel betalen, maar vanuit familiekring hoor je erg goede verhalen over Foto Konijn...
Ik kan je vertellen dat de KE echt net zulke fijne service levert... :)

Die-hard pruts0r

Jups, KE heeft ook erg nette service !!
Viel me laatst nog op ivm. met verschillende winkels hier in de buurt :)
KE en konijn zijn beiden erg fijn. In grote tegenstelling tot digitalstreet.nl bijvoorbeeld!
Die laatste heb ik nu 3x meer in de kluts gelegen en ze willen gewoon niet buigen terwijl het hen schuld is. Ze zijn mooi goedkoop, maar ik ga er echt niets meer kopen.

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

Waizzit?

Wordt er niet makkelijker op zo :+ .; Of juist wel. Voorraad is vaak ook wel een interessant iets. De lens is volgens mij erg gewild. KE en TD hebben hem niet op voorraad en FK beperkt. Vrijdag maar eens een rondje bellen. Ik wik en weeg nog even door en presenteer de aankoop als hij daar is!

Edit:
De 40D is besteld in combinatie met een Tamron 17-50 2.8 (Hoe origineel! ;) ) plus een 4GB Extreme III geheugenkaart. *O* Uiteindelijk besteld bij KE. Na 1 dag wachten was de camera ineens weer 25 euro goedkoper. Uiteindelijk 833 euro betaald voor de 40D (voor cashback).

Nu nog op zoek naar een tas. Zit te denken aan de Crumpler Daily M. Moet genoeg zijn voor nu en in de (nabije) toekomst een 70-200 F4.

m4yall wijzigde dit bericht 19-06-2008 11:56 (41%)
Reden: Camera besteld!

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

Waizzit?

subtiele schop..en schaamteloze dubbelpost

Vanavond een beetje aan het stoeien geweest met de nieuwe aanwinst. Ook met de interne flitser bezig geweest. Is het mogelijk om de 'burstflits' (volgens mij hulp bij AF) uit te zetten en wel gewoon te flitsen. Komt neer op de AF geen hulp geven of alleen dmv het kleine lampje bij de greep. Ik heb de manual gehad en even op flits gezocht in dit topic, maar heb het niet kunnen vinden..

Waizzit?

quote:
Gaan we door met zoeken! Thanks!

Edit:
En vrijwel meteen gevonden! Kunnen we ook weer iets discreter aan de slag als het moet ;)

m4yall wijzigde dit bericht 21-06-2008 00:45 (22%)

Gefeliciteerd! Goede prijs ook, lucky bastard! _/-\o_
Bevalt de Tamron ook?

Waizzit?

quote:
LenNerd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:59:
Gefeliciteerd! Goede prijs ook, lucky bastard! _/-\o_
Bevalt de Tamron ook?
Ik heb er nog niet uitgebreid mee lopen schieten, maar de eerste indruk is erg positief. Scherpstellen gaat in lichte situaties erg snel. In het donker duurt het iets langer, maar met wat hulplicht ook aardig rap. Ik ben benieuwd of USM lenzen inderdaad zoveel sneller zijn. Stiller zullen ze wel zijn, want de AF maakt aardig wat geluid. Pff verhuizen vreet alleen iets te veel tijd t.o.v. plaatjes schieten. Vanmiddag hoop ik nog even wat te kunnen schieten!

Live view is wel leuk, heb er net even kort mee gespeeld, maar of ik het veel ga gebruiken betwijfel ik.

Irritant probleem met m 'n 40D zojuist: heb wat foto's van het noodweer alhier gemaakt. Daarna de CF-kaart (Sandisk Extreme III 8 GB) in de cardreader gedaan (maar nog niets gekopieerd). Het weer begon ineens nog erger tekeer te gaan, dus besloot nog wat foto's te nemen. CF uit de cardreader, in de camera. Nog ongeveer 70-80 foto's gemaakt. Toen ik daarna de foto's via de cardreader wilde kopiëren, bleken alleen de foto's uit de eerste reeks op de card te staan :{. En als ik op dezelfde card nog een paar foto's maak, gaat de teller 90 foto's na de voorlaatste op de card verder. Ik heb ingesteld dat ik geen foto's kan maken als er geen card inzit (dus het toestel heeft - gezien de teller - de pics wel 'gemaakt'). Iemand een verklaring hiervoor? Erg irritant :(.

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

Ah! Ook een Maastrichtenaar, kennelijk. Ik heb net ook dit idiote natuurverschijnsel (dikke vette hagel op de eerste zomerdag) met m'n 40D aangevallen. Helaas geen idee qua verklaring van je zoekgeraakte pics.

Overigens; net voor het eerst de camera met strap gebruikt; wat een kl#te strap! Hij snijdt onwijs in m'n vel... toch maar de oude van m'n analoge 300 gebruiken. Wat gebruiken jullie, de originele?

@RoelJewel: heb je de kaart zo uit de reader getrokken of netjes verwijderd via het OS?

@LenNerd: Gebruik je een grip? Dan zou hij netjes moeten zitten. Ik gebruik de originele (op de 20D weliswaar, maar dat maakt weinig verschil). Bedoel jewel de handstrap eigenlijk, of de neckstrap? Die laatste is inderdaad niks.

breinonline wijzigde dit bericht 22-06-2008 21:53 (15%)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

quote:
breinonline schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:43:
@RoelJewel: heb je de kaart zo uit de reader getrokken of netjes verwijderd via het OS?
Dat eerste (ik had 'm alleen erin gestopt en niet via finder benaderd). Ik begrijp dat dat een mogelijke oorzaak kan zijn? Blokkeert ie de kaart dan?

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

Ik begrijp dat het op een Mac is. Als je het kaartje in de lezer stopt dan wordt deze automatisch gemount, ookal doe je er verder nog niks mee. Je moet het kaartje netjes unmounten anders kan (hoeft niet) je last van dit soort fouten krijgen. Volgende keer even op je bureaublad de kaart naar de prullenbak slepen of cmd+e doen op het bureaublad of de eject knop in Finder kiezen.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

De neckstrap inderdaad. Ik heb geen handstrap. Is dat fijn zo'n handstrap? Ook zonder grip (heb ik niet en heb ik ook niet nodig)?

quote:
m4yall schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Ik heb er nog niet uitgebreid mee lopen schieten, maar de eerste indruk is erg positief. Scherpstellen gaat in lichte situaties erg snel. In het donker duurt het iets langer, maar met wat hulplicht ook aardig rap. Ik ben benieuwd of USM lenzen inderdaad zoveel sneller zijn. Stiller zullen ze wel zijn, want de AF maakt aardig wat geluid. Pff verhuizen vreet alleen iets te veel tijd t.o.v. plaatjes schieten. Vanmiddag hoop ik nog even wat te kunnen schieten!

Live view is wel leuk, heb er net even kort mee gespeeld, maar of ik het veel ga gebruiken betwijfel ik.
ik heb hier ook de Tamron 17-50 en daarnaast nog een paar USM lenzen, maar (ring-)USM is beduidend sneller! Je zal het vooral gaan merken als je een keer van iets bewegends een foto wilt maken. Maar ook hier geen kritiek op de Tamron!

30D, 17-50 f2,8, 70-210 USM, Ewa-Marine U-AXP!!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws