't is glas en alcohol doet geen jota. Niet druk over maken dusquote:
Reg. datum: 31 juli 2006
Hoort hier niet helemaal thuis maar omdat er naar gevraagd isquote:LenNerd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:41:
Hoewel meer een technisch- dan fototopic wil ik toch even reageren; Lekker bezig, Neda! Echt toffe foto's, houdt ons op de hoogte van het stop-motion-filmpje; ik ben benieuwd.
Filmpje is geschoten met 2 40d's, helaas beide op awb. We hadden ook echt geen flauw idee waar we mee begonnen toen we het filmpje maakten. De volgende zal er zeker beter uit zien maar voor een eerste poging vind ik em nice geworden:
No Blue Allowed - A Tragic Dunny Story
Wat zou het goede topic hiervoor zijn?
Nedra wijzigde dit bericht 14-06-2008 19:58 (4%)
C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, VISTA Ultimate
Niet alleen AWB is het probleem zo te zien, volgende keer kun je ook beter op Manual schieten en de belichting daarmee vast zetten. Verder zou ik RAW schieten zodat je later eventueel van alle bestanden tegelijk de witbalans kunt aanpassen.quote:Nedra schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:21:
[...]
Hoort hier niet helemaal thuis maar omdat er naar gevraagd is.
Filmpje is geschoten met 2 40d's, helaas beide op awb. We hadden ook echt geen flauw idee waar we mee begonnen toen we het filmpje maakten. De volgende zal er zeker beter uit zien maar voor een eerste poging vind ik em nice geworden:
No Blue Allowed - A Tragic Dunny Story
Wat zou het goede topic hiervoor zijn?
Verder wel leuk gedaan!
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
Reg. datum: 31 juli 2006
Filmpje was trouwes geschoten op Manual
Ook waren alle foto's in RAW geschoten, nu je het zegt realiseer ik me ook dat we dat gewoon met lightroom hadden kunnen doen!
Reg. datum: 07 november 2005
dan moet je het niet doen...
YellowCube wijzigde dit bericht 19-06-2008 19:51 (48%)
C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, VISTA Ultimate
Congrats! Aan het einde van deze week komt er ook zo'n camera (icm Tarmon 17-50) bij mij in huis. Alleen nog even de vraag waar hij vandaan gaat komen. Foto Konijn, KE of Topdeals (zowel camera als lens erg goedkoop). Lastige keuze. Als Hollander wil je niet teveel betalen, maar vanuit familiekring hoor je erg goede verhalen over Foto Konijn...quote:LenNerd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:29:
ik weet dat 't eigenlijk niet mag in dit topic maar...
!!Ik ben zo blij, zo blij, dat er een 40D voor m'n neus zit en niet opzij!!
LenNerd heeft net bij de MM zijn eerste DSLR gekocht en zijn SLR zit nu te huilen in een hoekje...
PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3
Ik kan je vertellen dat de KE echt net zulke fijne service levert...quote:m4yall schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:27:
[...]
Congrats! Aan het einde van deze week komt er ook zo'n camera (icm Tarmon 17-50) bij mij in huis. Alleen nog even de vraag waar hij vandaan gaat komen. Foto Konijn, KE of Topdeals (zowel camera als lens erg goedkoop). Lastige keuze. Als Hollander wil je niet teveel betalen, maar vanuit familiekring hoor je erg goede verhalen over Foto Konijn...
Viel me laatst nog op ivm. met verschillende winkels hier in de buurt
Die laatste heb ik nu 3x meer in de kluts gelegen en ze willen gewoon niet buigen terwijl het hen schuld is. Ze zijn mooi goedkoop, maar ik ga er echt niets meer kopen.
Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase
Edit:
De 40D is besteld in combinatie met een Tamron 17-50 2.8 (Hoe origineel!
Nu nog op zoek naar een tas. Zit te denken aan de Crumpler Daily M. Moet genoeg zijn voor nu en in de (nabije) toekomst een 70-200 F4.
m4yall wijzigde dit bericht 19-06-2008 11:56 (41%)
Reden: Camera besteld!
PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3
Vanavond een beetje aan het stoeien geweest met de nieuwe aanwinst. Ook met de interne flitser bezig geweest. Is het mogelijk om de 'burstflits' (volgens mij hulp bij AF) uit te zetten en wel gewoon te flitsen. Komt neer op de AF geen hulp geven of alleen dmv het kleine lampje bij de greep. Ik heb de manual gehad en even op flits gezocht in dit topic, maar heb het niet kunnen vinden..
Gaan we door met zoeken! Thanks!quote:
Edit:
En vrijwel meteen gevonden! Kunnen we ook weer iets discreter aan de slag als het moet
m4yall wijzigde dit bericht 21-06-2008 00:45 (22%)
Bevalt de Tamron ook?
Ik heb er nog niet uitgebreid mee lopen schieten, maar de eerste indruk is erg positief. Scherpstellen gaat in lichte situaties erg snel. In het donker duurt het iets langer, maar met wat hulplicht ook aardig rap. Ik ben benieuwd of USM lenzen inderdaad zoveel sneller zijn. Stiller zullen ze wel zijn, want de AF maakt aardig wat geluid. Pff verhuizen vreet alleen iets te veel tijd t.o.v. plaatjes schieten. Vanmiddag hoop ik nog even wat te kunnen schieten!quote:LenNerd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:59:
Gefeliciteerd! Goede prijs ook, lucky bastard!![]()
Bevalt de Tamron ook?
Live view is wel leuk, heb er net even kort mee gespeeld, maar of ik het veel ga gebruiken betwijfel ik.
Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N
Overigens; net voor het eerst de camera met strap gebruikt; wat een kl#te strap! Hij snijdt onwijs in m'n vel... toch maar de oude van m'n analoge 300 gebruiken. Wat gebruiken jullie, de originele?
@LenNerd: Gebruik je een grip? Dan zou hij netjes moeten zitten. Ik gebruik de originele (op de 20D weliswaar, maar dat maakt weinig verschil). Bedoel jewel de handstrap eigenlijk, of de neckstrap? Die laatste is inderdaad niks.
breinonline wijzigde dit bericht 22-06-2008 21:53 (15%)
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Dat eerste (ik had 'm alleen erin gestopt en niet via finder benaderd). Ik begrijp dat dat een mogelijke oorzaak kan zijn? Blokkeert ie de kaart dan?quote:breinonline schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:43:
@RoelJewel: heb je de kaart zo uit de reader getrokken of netjes verwijderd via het OS?
Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
ik heb hier ook de Tamron 17-50 en daarnaast nog een paar USM lenzen, maar (ring-)USM is beduidend sneller! Je zal het vooral gaan merken als je een keer van iets bewegends een foto wilt maken. Maar ook hier geen kritiek op de Tamron!quote:m4yall schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:19:
[...]
Ik heb er nog niet uitgebreid mee lopen schieten, maar de eerste indruk is erg positief. Scherpstellen gaat in lichte situaties erg snel. In het donker duurt het iets langer, maar met wat hulplicht ook aardig rap. Ik ben benieuwd of USM lenzen inderdaad zoveel sneller zijn. Stiller zullen ze wel zijn, want de AF maakt aardig wat geluid. Pff verhuizen vreet alleen iets te veel tijd t.o.v. plaatjes schieten. Vanmiddag hoop ik nog even wat te kunnen schieten!
Live view is wel leuk, heb er net even kort mee gespeeld, maar of ik het veel ga gebruiken betwijfel ik.
30D, 17-50 f2,8, 70-210 USM, Ewa-Marine U-AXP!!