Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 40D dSLR

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 60 61 62 63 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
HiddenWolf schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:42:
[...]

Hou ons op de hoogte. Ik wacht in ieder geval nog even.
Vandaag heb ik de camera naar Konijn teruggebracht! :)
Ik ben hem 2 tot 3 weken kwijt, hij wordt opgestuurd naar Etbass.

Dit heb ik uitgeprint en bijgevoegd:
quote:
Een dode EOS 40D - Wat precies mijn handelingen waren:

• Ik had een slechte schermweergave (kleuren klopten niet, te blauw, en ik had aan de randen van het scherm bij hoge contrasten vertekening). Ik heb gebeld met Canon Nederland. Canon Nederland berichtte mij dat er inmiddels een nieuwe firmware update uit was gekomen, welke dat probleem keurig zou verhelpen.
• Ik heb zoals geadviseerd de Firmware Update Procedures (http://web.canon.jp/imaging/dc/PDF/eos40d-firmup-e.pdf) gedownload en goed doorgelezen.
• Ik heb de firmware zelf gedownload (http://web.canon.jp/imaging/dc/eos40d108.exe) en na uitpakken gecontroleerd of de bestandsgrootte overeenkwam (zoals de PDF mij instrueerde) met de voorgeschreven bestandsgrootte in de documentatie. Dit klopte tot op de byte nauwkeurig.
• Wegens gebrek aan een kaartlezer, heb ik voor de tweede update-procedure gekozen die de PDF mij voorschreef: via de EOS Utility. Mijn versienummer: 2.2.1.3.
• Ik heb een 2GB SanDisk Ultra II CF-kaart gebruikt, welke ik eerst in de camera geformatteerd heb. Het serienummer van de kaart: BE0604H2B.
• Exact zoals beschreven in de PDF heb ik de firmware update gestart (met de camera keurig in de P-modus). Alles ging perfect: de camera en de EOS Utility werkten mooi samen, het balkje liep keurig tot 100% op de camera, en aan het eind van de update zei de camera keurig dat de update compleet was: van 1.05 naar 1.08.
• Ik deed na een halve minuut gewacht te hebben de camera uit en verwijderde de batterij, zols beschreven in de PDF. Ik wachtte een aantal seconden en deed de batterij er weer in terug. De camera werkte helaas niet meer zoals voorheen.

De symptomen:

• Het grote display achterop wil niet meer aan.
• Het LCD-display bovenop de camera wil wel aan.
• Bediening is voor 75% mogelijk, hoewel ISO niet of slecht reageert, menu niet werkt, en ik geen foto's meer kan nemen (geen shutter release).
• Scherpstellen werkt wel (AF), maar de foto maken niet.
• Achtergrondverlichting van de bovenste LCD werkt ook.
• TV-Out werkt niet meer.
• USB werkt niet meer.
• De ingebouwde flitser werkt.
• Dit alles is onafhankelijk van welk type objectief ik op de body zet.
• Dit alles is onafhankelijk van in welke stand ik de modus-draaiknop zet.
• De camera wordt lichtjes warm, als deze uit staat met de batterij er in. Dezelfde (gezonde) warmte als dat Live View langere tijd aan staat. Niet dramatisch.

Wat heb ik gedaan om het te trachten op te lossen:

• Op Google gezocht naar meer mensen met problemen: met de 20D kwam dit dikwijls voor, deze problemen met de 40D nog niet kunnen vinden omdat de update erg recent is.
• De batterij verwijderd voor een half uur, met de camera op de ON-stand, en de kleine backup-knoopcel ook verwijderd - dit mocht niet baten.
• Via USB kon ik de camera niet meer benaderen, ik kon dus geen oude firmware terugzetten of opnieuw flashen.
• Een hele nacht heb ik de camera stroomloos laten liggen, de batterij volledig opgeladen, weer teruggeplaatst de volgende morgen: zelfde problemen.

Ik hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben, voor nu en in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Hans van Eijsden
info@hansvaneijsden.nl
Waren ze super blij mee!! Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik de camera retour heb.
Gelukkig heb ik mijn oude 350D nog ter 'vervanging'.
De 40D is nu incl de 17-85mm voor 888 eu in mediamarkt Alkmaar (na cashback)

Leuke aanbieding :') moet alleen nog een tijdje wachten...

TomV
Reg. datum: 14 maart 2002

quote:
Hans van Eijsden schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:39:
[...]

Ik ben hem 2 tot 3 weken kwijt, hij wordt opgestuurd naar Etbass.

[...]

Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik de camera retour heb.
Graag, dit weerhoudt me vooralsnog om ook te upgraden...

Canon 40D | EF-S 17-85mm IS USM | EF 50mm f/1.8 | EF 70-200mm f/4 | Canon Ixus 800is

Ik heb zojuist geupdate, niets aan t handje...

www.ThomasvanderWillik.com Canon Eos 40D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.8 II, EF 70-200mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, Speedlite 430EX

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
ThomasW schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:44:
Ik heb zojuist geupdate, niets aan t handje...
Stoer! Van welke problemen ben je nu verlost en kan je nog andere verbeteringen constateren?

Reg. datum: 27 september 2003

quote:
Toff schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:59:
[...]

Stoer! Van welke problemen ben je nu verlost en kan je nog andere verbeteringen constateren?
If it aint broke, don't fix it. Firmware updaten blijft een riskant geintje.

quote:
HiddenWolf schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:13:
[...]

If it aint broke, don't fix it. Firmware updaten blijft een riskant geintje.
Maar aangezien de update van Canon afkomstig is zou het zonder problemen moeten kunnen... Dus dat er een camera vern**kt is zou een uitzondering moeten zijn.

dat het van canon komt heeft er eig. niets mee te zien.
het is gewoon riskant omdat als er ook maar iets misgaat, en dan heb ik het niet over een corrupte file, dan is je camera om zeep. En er kan rap iets misgaan, een bitje dat verkeerd weggeschreven wordt, een stroompiekje bij het schrijven, etc etc...
Hetzelfde geldt met bios van je pc updaten. Als je een backup ic hebt die een identiek programma als je échte bios bevat heb je geen probleem als het misloopt, je camera heeft dat echter niet ... :P

EOS 40D || 17-55 f2.8 IS USM || 70-200 f2.8L IS USM || 580EXII

sparen sparen sparen sparen

Niet zeuren, 99% van de users hier is geen professional en heeft A die functionaliteit niet nodig en B als ze dat wel nodig hebben en het gaat fout dan lopen ze ook geen geld mis omdat ze eventjes de camera kwijt zijn.

Echt erg he, 3 weekjes. Professionals hebben toch een backup camera.

:z :p
Reg. datum: 02 april 2004

quote:
fooker schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:58:
Niet zeuren, 99% van de users hier is geen professional en heeft A die functionaliteit niet nodig en B als ze dat wel nodig hebben en het gaat fout dan lopen ze ook geen geld mis omdat ze eventjes de camera kwijt zijn.

Echt erg he, 3 weekjes. Professionals hebben toch een backup camera.
Voor een amateur zonder backup camera is het juist vervelender, om drie weken zonder te zitten. Zelfs met reservecamera zit ik niet te wachten op een dode camera, reis naar winkel en 3 weken zonder. Je raakt snel gewend aan een tweede camera onder handbereik iig. En dan gaan we er nog vanuit dat het gratis, onder garantie, gefixt wordt.

Mixed

In Canon DSLR firmware updates zit in > 90% vd gevallen niets nieuws, maar enkel fixes voor een niet altijd voorkomend probleem met bepaalde accessoires die je meestal toch niet hebt. :z

Dus het "If it aint broke, don't fix it" gaat hier doorgaans wel op, omdat er simpelweg geen baten zijn. Dit is zelfs een van de grotere updates en zelfs deze update is voor weinig mensen echt boeiend. :P

Talkin.nl daily photoblog
Day 983: Mixed
Foto specs: Canon 300D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/160s, f/4.5, ISO 100

De vorige update loste anders wel problemen op waar mensen echt last van hadden (o.a. iets met file numbering).

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Reg. datum: 03 mei 2002

inderdaad, nieuwe camera's hebben vaak wel 1 of 2 updates nodig voor drastische problemen. Daarna zijn de updates veel specifieker gericht op kleine foutjes waar je niet snel last van zult hebben idd.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]- -[ Nikon D80 + Glas + Flits ]- -[ SHIFT HORIZON ]-

no way pacho!

firmwares upgraden is niet riskant, aan alles wat je maar ook doet hangt een zeker risico en iedereen kan pech hebben.
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
simon schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:39:
firmwares upgraden is niet riskant, aan alles wat je maar ook doet hangt een zeker risico en iedereen kan pech hebben.
Voor de grote meerderheid van de gebruikers is er in dit geval geen voordeel te behalen. Dan maakt zelfs een klein risico het al verstandig om na te denken of je de firmware moet updaten. Zeker als er al een rapport over een mislukte update op het forum rondwaart.
Natuurlijk kan men ervan uit gaan dat Canon de firmware zo goed mogelijk getest heeft en er geen grote risico's aan zitten, maar fout kan het gaan. En dan is er in het geval van firmware vaak geen oplossing direct voor handen. Dat noem ik riskant.

Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
xbake schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:56:
dat het van canon komt heeft er eig. niets mee te zien.
het is gewoon riskant omdat als er ook maar iets misgaat, en dan heb ik het niet over een corrupte file, dan is je camera om zeep. En er kan rap iets misgaan, een bitje dat verkeerd weggeschreven wordt, een stroompiekje bij het schrijven, etc etc...
Hetzelfde geldt met bios van je pc updaten. Als je een backup ic hebt die een identiek programma als je échte bios bevat heb je geen probleem als het misloopt, je camera heeft dat echter niet ... :P
Het is voor Pc's tegenwoordig minder riskant. Meestal wordt er nu na het inlezen nogmaals een hash check gedaan waarbij gekeken wordt of de file al dan niet klopt. Pas daarna schrijft hij intern de bios over. Een foutieve bios update heb ik zelf in geen jaren meer gezien en dat is op 2k+ pc's. Let wel, Bios errors (dode Mobo's) zie ik nog wel eens voorbij flitsen, maar afaik niet door bios upgrades.

Ik vind de firmware procedure bij de meeste andere apparatuur dus inderdaad veel minder handig, waarschijnlijk omdat Mobo-bakkers door schade en schande wijs zijn geworden^^. Een "dode" mobo is ook wel iets makkelijker te fixen door te hot flashen(do not try this at home^^), dat doe je niet ff met je cameratje :+

30D|18-55efs|10-22efs|50F1.8 II ef|70-200F4L|Nog heel veel te leren

anders

Even over de levensduur van de sluiter. Die is ongeveer 100.000 foto's.

Waar merk je aan dat je sluiter het begeeft, is hij ineens dood of gaat dit geleidelijk?

Gooi je een camera dan weg, of vervang je zoiets? :+

Gaat een nieuwe sluiter ook weer gewoon 100.000 keer mee?

En wat kost het nou ongeveer om een sluiter van de 40D te laten vervangen voor een nieuwe?

sanderander wijzigde dit bericht 17-04-2008 08:35 (14%)

Canon 40D enzo...

Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
sanderander schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:33:
Even over de levensduur van de sluiter. Die is ongeveer 100.000 foto's.

Waar merk je aan dat je sluiter het begeeft, is hij ineens dood of gaat dit geleidelijk?
Dat kan direct poef dood zijn, maar het kan ook zijn dat je het bij bepaalde sluitertijden merkt... niet te zeggen.
quote:
Gooi je een camera dan weg, of vervang je zoiets? :+
Vervangen^^
quote:
Gaat een nieuwe sluiter ook weer gewoon 100.000 keer mee?
Of 10.000... misschien wel 250.000.... Niet te zeggen. Die verwachte levensduur is een richt getal.

30D|18-55efs|10-22efs|50F1.8 II ef|70-200F4L|Nog heel veel te leren

Zelfs daar netwerken?
Reg. datum: 17 februari 2004

Als het problemen geeft, dan stuur je het naar Rofa. Het kost ongeveer 137 euro om een sluitertijd te vernieuwen en je camera is ineens uitgemest en afgeregeld.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

anders

Dus mocht de sluiter het gegeven dan kan het ineens of geleidelijk en kost het je maximaal ¤150,-, maar dan is je sensor en de binnenkant van je body ook weer schoon :-) Dan valt het mee, ik zet meteen de drive mode weer op 6,5 ;-)

Als je nou binnen je garantie na 80.000 klikjes een kapotte sluiter hebt, valt dit dan onder de garantie?

Canon 40D enzo...

a.k.a. Martijn

quote:
sanderander schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:41:
Dus mocht de sluiter het gegeven dan kan het ineens of geleidelijk en kost het je maximaal ¤150,-, maar dan is je sensor en de binnenkant van je body ook weer schoon :-) Dan valt het mee, ik zet meteen de drive mode weer op 6,5 ;-)

Als je nou binnen je garantie na 80.000 klikjes een kapotte sluiter hebt, valt dit dan onder de garantie?
zou je aan canon moeten vragen :). 80k is wel best veel, en dat binnen een jaar verschieten?....
anders

quote:
Nomad schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:16:
[...]
zou je aan canon moeten vragen :). 80k is wel best veel, en dat binnen een jaar verschieten?....
Hoezo binnen een jaar? Je hebt toch binnen de EU 2 jaar garantie? en het was trouwens maar een voorbeeld hoor, ik vroeg het me gewoon af.

sanderander wijzigde dit bericht 17-04-2008 10:43 (11%)

Canon 40D enzo...

a.k.a. Martijn

quote:
sanderander schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:42:
[...]

Hoezo binnen een jaar? Je hebt toch binnen de EU 2 jaar garantie? en het was trouwens maar een voorbeeld hoor, ik vroeg het me gewoon af.
Je hebt binnen de eu geen 2 jaar garantie, een onderussen urban myth ongeveer. Je hebt garantie van 1 jaar en er zijn coulance mogelijkheden, levensduur waarschijnlijkheid e.d. voor daarna, maar je hebt zeker niet zo maar garantie.
Iemand op got heeft daar ooit een hele fijne post voor gemaakt, die veel gequote is daarna, maar ik ben hem kwijt dus kan hem je niet geven.
Reg. datum: 24 augustus 2007

Volgens de EU regeling heb je 6 maanden garantie in de zin dat een defect de verantwoordelijkheid van de leverancier/fabrikant is, tenzij bewezen dat het het defect komt door toedoen van de gebruiker. Daarna heb je nog anderhalf jaar (dus 2 jaar totaal) garantie, maar dan draait de bewijslast om; als koper moet je dan aantonen dat het defect (dat zich na 6 maanden voordoet) komt door toedoen van een fout van de fabrikant.

De meeste fabrikanten houden een garantietermijn van 1 jaar aan, wat dus meer is dan vereist in de 6 mnd regeling, maar je krijgt wel gedoe buiten dat eerste jaar. Als het echter overduidelijk een productiefout is, dan kun je die 2 jaar garantie claimen. Aangezien een sluiter een product is dat slijt bij gebruik lijkt het me moeilijk om aan te tonen dat een defect na vele tienduizenden clicks een defect in productie aangeeft. Ik denk dat je het dan gewoon met de 1 jr fabrieksgarantie moet doen.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

anders

quote:
Brum schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:31:
Ik denk dat je het dan gewoon met de 1 jr fabrieksgarantie moet doen.
ja, en jij dus ook! ;)

Canon 40D enzo...

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 60 61 62 63 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: