Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
rainai schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:52:
Hoi iedereen,

Op dit moment heb ik de de TomTom Mobile erin en de TomTom sirff III (losse GPS-ontvanger) nog in mijn oude mobiel Nokia 6680.

Aangezien de N95 een zwakke GPS-system heeft, blader ik door te zoeken...
Op PDAshop.be las ik ene mening over de GPS-system.
Lees de onderstaande tekst door.

De ingebouwde GPS is een ander paar mouwen, hij doet er soms heel lang over om een fix te vangen. Net een slak op valium. Dit varieerd van een 2tal tot een 8tal minuten, waardoor hij echt niet te vertrouwen is. De geinstalleerde nokia Kaarten gps app is erg mooi om te schouwen, omdat hij vanaf de ruimte inzoomd tot op straatniveau van je locatie, maar niet meer dan dat want je krijgt van nokia maar 1week gratis navigatie, daarna moet je betalen om gesproken van deur tot deur navigatie te krijgen, als je niet betaald heb je enkel een soort digitale kaart waar jou locatie op wordt weergegeven.
Je kan route 66 kopen (Er bestaat namelijk een versie die de ingebouwde gps ondersteund) dan heb je wel een goed gps programma, mar zit je nog steeds met de traage inbouw gps.
of je kan een gps muis kopen en tomtom mobile, dat veel beter werkt als navigatie op je gsm echt belangrijk voor je is.

Heeft een van jullie zo'n ervaring ook mee?
Zo ja. Zou dat mogelijk zijn als ik de N95 met de TomTom Mobile erin en de TomTom sirff III (losse GPS-ontvanger) kan gebruiken?
Ik heb echt de neiging om gewoon die Belgische prutshop eens te gaan bezoeken en een stevig woordje achter te laten bij die lui! Zijn ze nu helemaal belazerd!?
Zelden heb ik zulke ranzige onzin gelezen als dit over de GPS van de Nokia.

Het is mij gelukt om een fix te krijgen toen ik binnen zat met een boom die buiten stond en verders allemaal hoge gebouwen om mij heen met slecht weer binnen 3 minuten.
De eerst volgende keer toen ik hem dagen later weer eens opstarte ergens anders in dezelfde stad (dit keer buiten) duurde het niet langer dan 10 seconden.
Over het algemeen hoef ik buiten of in de auto nooit langer dan een minuut te wachten. Nooit!

Ik ga eens even naar die site toe want hier kan ik dus echt niet tegen! :(

Say hello to my portable monster a.k.a "the beast"!

quote:
danplo schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:27:
[quote]Annedada schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:58:
Ik heb zelf een week het toetesenbord in gebruik gehad (Nokia).
Het werkt leuk, maar niet meer dan dat. In de praktijk neem je het bord namelijk niet mee als je ergens naar toe gaat. (Past niet in je broekzak).

Blijft over thuisgebruik / kantoor. Als je wat moet typen pak ik de laptop / pc.

Gadgetgehalte is wel hoog. Nice to have.

[...]

Ik heb ook pas geleden de Nokia toetsenbord gekocht en aangesloten op mijn N95.
De eerste keer moet je even je toetsenbord zoeken op je N95 en dit beveiligen met een code.
Daarna hoeft je de code niet meer in te vullen, want zodra je de toetsenbord aanzet dan vind je N95 het toetsenbord en gaat gelijk connecten met je toetsenbord.
Wanneer je het toetsenbord een tijdje niet gebruikt, schakelt hij zich zelf helemaal uit.
Verder ben ik erg te spreken over het type op de toetsenbord, je kan eindelijk relaxed berichten type en emailen en msnen enzov, dit in rap tempo als we gewent zijn.
Verder kan je met de toetsenbord ook met simpele toetsen je N95 doorlopen.
Hij is wat aan de grote kant als hij is ingeklapt, maar als je het wil gebruiken op kantoor of thuis dan is het zker een toppertje.
Geweldig... bedankt voor de respons... tijd om te shoppen :P

Ps. 90:1

quote:
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:45:
[...]

Ik heb echt de neiging om gewoon die Belgische prutshop eens te gaan bezoeken en een stevig woordje achter te laten bij die lui! Zijn ze nu helemaal belazerd!?

Het is mij gelukt om een fix te krijgen toen ik binnen zat met een boom die buiten stond en verders allemaal hoge gebouwen om mij heen met slecht weer binnen 3 minuten.
De eerst volgende keer toen ik hem dagen later weer eens opstarte ergens anders in dezelfde stad (dit keer buiten) duurde het niet langer dan 10 seconden.
Over het algemeen hoef ik buiten of in de auto nooit langer dan een minuut te wachten. Nooit!

Chill ;). Ik vermoed dat deze zgn. reviewers geen gebruik hebben gemaakt van AGPS, want wat ze beschrijven is idd absurd.

Tweaker Dealer

quote:
dannypsv schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:41:
[...]

lijkt me een heel leuk iets om dat te veranderen, maar als ik hem download en open op de pc geeft ie een fout aan.
moet ik hem misschien meteen op mijn N95 zetten en dan openen ofzo?

graag een beetje hulp voor dit programmatje
Je moet de bijgevoegde *.jar even naar je N95 sturen en installeren

Reg. datum: 23 oktober 2005

quote:
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:45:
[...]

@Darkwolf_1982,

Bij jou is de fix goed te ontvangen... Welke routeplanner gebruik je? En is dat met de interne GPS-ontvanger?

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

Ik wil tijdens sms-en smileys gebruiken zoals die op sommige oude nokia's vroeger onder symbolen stonden. Op N95 kan ik ze niet vonden en ook geen oplossing via GoT-search danwel Google.
Jullie een idee?
Reg. datum: 29 maart 2005

Op het forum van allaboutsymbian.com is het iemand gelukt om de interne GPS, via Bluetooth uit te zenden. Is iemand anders dit ook al gelukt?

Dan zou als het goed is TomTom ook gaan werken op de N95???!!!!

Reg. datum: 21 oktober 2003

quote:
rainai schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:05:
[...]

@Darkwolf_1982,

Bij jou is de fix goed te ontvangen... Welke routeplanner gebruik je? En is dat met de interne GPS-ontvanger?
Zoals ik kan lezen is dat met de interne gps ja, ik heb zelf vaak een fix binnen 10 seconden. En de fix is afhankelijk van de interne gps-ontvanger, dus het zou niet uit moeten maken welk programma je gebruikt.

quote:
lauw8 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:49:
Op het forum van allaboutsymbian.com is het iemand gelukt om de interne GPS, via Bluetooth uit te zenden. Is iemand anders dit ook al gelukt?

Hey dat is misschien wel goed nieuws voor de mensen die wilden proberen om de interne GPS te bereiken met TomTom, als ik me niet vergis was dit ook een beetje hun intensie. Nu is alleen de vraag of je met de N95 dat uitgaande signaal ook weer kunt opvangen en de telefoon laten denken dat het een externe bt ontvanger is.
AAS maar weer eens in de gaten houden :)

(linkje voor de geinstresserde)

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

DPC team Chelloo.com

quote:
lauw8 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:49:

Via Bluetooth uitzenden en via Bluetooth ook weer ontvangen? Is dat niet killing voor je battery life?

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

quote:
xahmol schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:15:
[...]

Via Bluetooth uitzenden en via Bluetooth ook weer ontvangen? Is dat niet killing voor je battery life?
Denk dat dat toch van minder belang is met navigatie, over het algemeen wordt de telefoon dat heel vaak gebruikt icm een autolader dus... gps is overegens zelf al killing voor je battery

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

Reg. datum: 13 februari 2003

quote:
Sjengcity schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:10:
[...]
Hey dat is misschien wel goed nieuws voor de mensen die wilden proberen om de interne GPS te bereiken met TomTom, als ik me niet vergis was dit ook een beetje hun intensie. Nu is alleen de vraag of je met de N95 dat uitgaande signaal ook weer kunt opvangen en de telefoon laten denken dat het een externe bt ontvanger is.
AAS maar weer eens in de gaten houden :)

(linkje voor de geinstresserde)
Cool. Ik houd het in de gaten

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Acties: [view]

Door: Ginz Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered

Nokia N95 Deel 8

Hier graag verder :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws