Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N95 Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 23 oktober 2005

Hoi iedereen,

Op dit moment heb ik de de TomTom Mobile erin en de TomTom sirff III (losse GPS-ontvanger) nog in mijn oude mobiel Nokia 6680.

Aangezien de N95 een zwakke GPS-system heeft, blader ik door te zoeken...
Op PDAshop.be las ik ene mening over de GPS-system.
Lees de onderstaande tekst door.

De ingebouwde GPS is een ander paar mouwen, hij doet er soms heel lang over om een fix te vangen. Net een slak op valium. Dit varieerd van een 2tal tot een 8tal minuten, waardoor hij echt niet te vertrouwen is. De geinstalleerde nokia Kaarten gps app is erg mooi om te schouwen, omdat hij vanaf de ruimte inzoomd tot op straatniveau van je locatie, maar niet meer dan dat want je krijgt van nokia maar 1week gratis navigatie, daarna moet je betalen om gesproken van deur tot deur navigatie te krijgen, als je niet betaald heb je enkel een soort digitale kaart waar jou locatie op wordt weergegeven.
Je kan route 66 kopen (Er bestaat namelijk een versie die de ingebouwde gps ondersteund) dan heb je wel een goed gps programma, mar zit je nog steeds met de traage inbouw gps.
of je kan een gps muis kopen en tomtom mobile, dat veel beter werkt als navigatie op je gsm echt belangrijk voor je is.

Heeft een van jullie zo'n ervaring ook mee?
Zo ja. Zou dat mogelijk zijn als ik de N95 met de TomTom Mobile erin en de TomTom sirff III (losse GPS-ontvanger) kan gebruiken?

rainai wijzigde dit bericht 27-08-2007 16:56 (8%)

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
Een beetje search op GoT had je zo dat antwoord gegeven en dat is: ja het kan en het werkt goed. Ideale oplossing zou wel zijn TomTom die met je interne GPS-ontvanger overweg kan, ook al vind jij hem slecht. Ik ben er wel tevreden mee, zeker nu dat ik hoor dat met a-gps de fix veel sneller te krijgen is.
Volgende keer eerst de search gebruiken, jah? :)

P.S. Gefeliciteerd met je 1000-ste post! Die is kenmerkend voor deze topic :X

sl1200 wijzigde dit bericht 27-08-2007 17:03 (7%)

Reg. datum: 03 december 2005

quote:
Mau_Maus schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:44:
[...]

Ik was diegene die die verwachting maakte ;) daarom ben ik benieuwd of we binnekort wat gaan verwachten. en ik verwacht ook alelen maa rbugfixes, maar vind best hard nodig. Ik wordt gek van die missing key aanslag... Begin er gewoon bijna gewent aan te raken... belacherlijk... Ze zouden makkelijk de update kunnen opleuken, met active standby plugin ofzo. Maps update. Toewijzingen kunne doen op sluiten en openen slider... dat soort dingen, maarja
Ik had die missing key aanslag in het begin ook maar na een harde reset heb ik hier helemaal geen last meer van gehad, het is een drastische oplossing maar ik denk wel dat het zal werken.

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

Reg. datum: 24 oktober 2006

quote:
Sjengcity schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:13:
[...]
Ik had die missing key aanslag in het begin ook maar na een harde reset heb ik hier helemaal geen last meer van gehad, het is een drastische oplossing maar ik denk wel dat het zal werken.
Kan.., maar ik had het direct na de update.. en een update is eigenlijk ook tegelijk een hard-reset lijkt me... En op forums lees je er ook over van mensen die dat ook hebben geprobeerd en dan nog hebben...

Tweaker Dealer
Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
rainai schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:52:
Hoi iedereen,

Op dit moment heb ik de de TomTom Mobile erin en de TomTom sirff III (losse GPS-ontvanger) nog in mijn oude mobiel Nokia 6680.

De ingebouwde GPS is een ander paar mouwen, hij doet er soms heel lang over om een fix te vangen. Net een slak op valium. Dit varieerd van een 2tal tot een 8tal minuten, waardoor hij echt niet te vertrouwen is. De geinstalleerde nokia Kaarten gps app is erg mooi om te schouwen, omdat hij vanaf de ruimte inzoomd tot op straatniveau van je locatie, maar niet meer dan dat want je krijgt van nokia maar 1week gratis navigatie, daarna moet je betalen om gesproken van deur tot deur navigatie te krijgen, als je niet betaald heb je enkel een soort digitale kaart waar jou locatie op wordt weergegeven.
Je kan route 66 kopen (Er bestaat namelijk een versie die de ingebouwde gps ondersteund) dan heb je wel een goed gps programma, mar zit je nog steeds met de traage inbouw gps.
of je kan een gps muis kopen en tomtom mobile, dat veel beter werkt als navigatie op je gsm echt belangrijk voor je is.

Zo ja. Zou dat mogelijk zijn als ik de N95 met de TomTom Mobile erin en de TomTom sirff III (losse GPS-ontvanger) kan gebruiken?
Nou ik vind die mening wel heel errug over dreven. Gebruik zelf Nokia Maps en (heb heel ff R66 gebruikt) maar voor een mobiel doet ie het voor mijn gevoel absoluut niet slecht, er is altijd wel wat te zeggen over de chip keuze maar toch. Kan niet anders zeggen dat het lekker werkt.
En ja, zoals hij zegt, is het je om de navigatie te doen dan moet je maar een "echte" TT kopen net als met foto's maken. Het is en blijft een mobiel dus niet zo mierenneuken zeg ik dan maar

Reg. datum: 03 februari 2005

Ik vind Nav4all heel prima te doen, gratis, geen poespas, snel en goed. Zo af en toe gebruik ik TomTom i.c.m. met bt gps, puur omdat TomTom wat mooier is dan Nav4all, maar vind ze nagenoeg evengoed.

Nokia N95 & TomTom Mobile 6.02 + HP Ipaq 4150 & TomTom Navigator 6.030

Tweaker Dealer
Reg. datum: 12 februari 2004

Even wat anders dan al dat navigatie gebeuren:

Op mijn oude 6680 zat er een geinig stukje soft op wwaar je je foto's en video's mee kon bewerken is er ook iets soort gelijks voor de N95?

En voor diegene die hun OpLogo veranderd willen hebben (loop er zojuist tegenaan), hier een tooltje, hoef je niet meer moeilijk te doen met file hier en daar in system folder van je nokia enzo, plaatjes zijn chinees maar ap is engels
http://www.mediafire.com/?6cmgjncpwme
http://img524.imageshack.us/img524/3130/200708270a40387216450b8vh6.jpghttp://img524.imageshack.us/img524/5615/2007082796e5a9926e94893zn7.jpghttp://img407.imageshack.us/img407/5854/20070827cf67ac9990cf92aeu8.jpg

schumi2004 wijzigde dit bericht 27-08-2007 18:46 (18%)

Reg. datum: 11 april 2007

Na 5 weken in herstelling te zijn geweest heb ik vandaag mijn nokia n95 gehaald.En geloofd u het of niet maar bij photohall hadden ze er niets mee gedaan..Slider probleem nog idem, verf weg boven de 3 idem.Niets gewoonweg niets hebben ze ermee gedaan.Wij sturen dit ook maar naar eurotwice zei de verkoper en wat ze daar ermee doen dat weten wij ook niet.Nu hoop ik maar dat er ergens in belgie een nsp is die wel iets doet aan mijn nokia die ik kocht bij photohall voor maar liefst 789¤.Iemand hier van belgie die een nsp weet waar ze de nokia al herstellen??

quote:
rainai schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:52:
Hoi iedereen,

De ingebouwde GPS is een ander paar mouwen, hij doet er soms heel lang over om een fix te vangen. Net een slak op valium. Dit varieerd van een 2tal tot een 8tal minuten, waardoor hij echt niet te vertrouwen is.

wat een enorm KLETSVERHAAL! Ik vraag me af waarop dit gebaseerd is. Hoeveel toestellen zijn er getest? In welk gebied? Door wie? Dan nog de spelfouten.

Ik heb een fix met oude firmware binnen 1 minuut (met nav4all overigens), in 50% van de gevallen zelfs binnen 30 seconden. Het nadeel van fora is dat elke debiel een bedrijf zwart kan maken zonder grondig onderzoek. Oké 30 seconden wachten tot een minuut kan erg irritant zijn maar diegene die bovenstaande geschreven heeft zit er compleet naast.

Reg. datum: 23 oktober 2005

quote:
sl1200 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:02:
[...]

Een beetje search op GoT had je zo dat antwoord gegeven en dat is: ja het kan en het werkt goed. Ideale oplossing zou wel zijn TomTom die met je interne GPS-ontvanger overweg kan, ook al vind jij hem slecht. Ik ben er wel tevreden mee, zeker nu dat ik hoor dat met a-gps de fix veel sneller te krijgen is.
Volgende keer eerst de search gebruiken, jah? :)

P.S. Gefeliciteerd met je 1000-ste post! Die is kenmerkend voor deze topic :X
@ sl1200

Met mijn huidige mobiel 6680 ben ik erg tevreden met TomTom Mobile en die muis.
Maar de laatste twee heb ik halfjaar terug pas gekocht voor mijn huidige mobiel.
Nu ik bij de contractverlening de N95 aanvraag, moet ik dan de Route66 en de outolader ervoor ook kopen, tsstss..poenpoen...tsstss...

Daarom vroeg ik me af of de N95 met TT mobile met die losse GPS-ontvanger kan werken...
Dat scheelt mij minder poen... :P

Ok, dat ik de search eerst opzoek... Ook al ben ik lui voor 8)7

Kan ik als belg ook naar een nsp in nederland????

Reg. datum: 25 augustus 2004

quote:
gi005 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:02:
Na 5 weken in herstelling te zijn geweest heb ik vandaag mijn nokia n95 gehaald.En geloofd u het of niet maar bij photohall hadden ze er niets mee gedaan..Slider probleem nog idem, verf weg boven de 3 idem.Niets gewoonweg niets hebben ze ermee gedaan.Wij sturen dit ook maar naar eurotwice zei de verkoper en wat ze daar ermee doen dat weten wij ook niet.Nu hoop ik maar dat er ergens in belgie een nsp is die wel iets doet aan mijn nokia die ik kocht bij photohall voor maar liefst 789¤.Iemand hier van belgie die een nsp weet waar ze de nokia al herstellen??
Zie 1 van mijn laatste posts in dit topic. Nokia zelf wou er niets aan doen, maar nu gaat het NSP in Ingelmunster (West-Vlaanderen) voor de tweede maal slider + frontje vervangen. Wat ik zeer opmerkelijk vond was het feit dat de technieker daar de speling heel wat verbeterde door wat te prullen met de vijsjes achterop het front.
Het NSP stelde voor om (als de speling niet verdwijnt na de vervanging) een klacht neer te leggen tegen Nokia. Die kant wil ik echter niet op. Dan verkoop ik hem liever (al genoeg miserie gehad ermee).

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
simpele duif schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:48:
[...]

Zie 1 van mijn laatste posts in dit topic. Nokia zelf wou er niets aan doen, maar nu gaat het NSP in Ingelmunster (West-Vlaanderen) voor de tweede maal slider + frontje vervangen. Wat ik zeer opmerkelijk vond was het feit dat de technieker daar de speling heel wat verbeterde door wat te prullen met de vijsjes achterop het front.
Het NSP stelde voor om (als de speling niet verdwijnt na de vervanging) een klacht neer te leggen tegen Nokia. Die kant wil ik echter niet op. Dan verkoop ik hem liever (al genoeg miserie gehad ermee).
uh wat zijn "vijsjes" ?

quote:
gi005 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:27:
Kan ik als belg ook naar een nsp in nederland????
Lijkt mij wel. Ik zie geen reden waarom een Nederlandse NSP géén telefoon, in België aangeschaft, zou aannemen.

quote:
gi005 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:02:
Overigens vraag ik mij af óf photohall de N95 wel daadwerkelijk heeft opgestuurd naar de NSP. Ik vind het namelijk nogal vreemd dat een telefoon terugkomt van een NSP zonder dat er ook maar iets mee gedaan is. Of zou de NSP het simpelweg zien als "valt niet onder garantie...dus we doen er niets aan" ? Dat zou ook weer erg kwalijk zijn. Kortom...belachelijk hoe er met jouw probleem wordt omgegaan !

Neen ze hebben er niets maar dan ook niets aan gedaan en bij nazicht is ook een zwart haakje van mijn klepje stuk zodoende dat mijn klepje van de batterij niet meer goed sluit .Als mij iemand nu eens een goede tip kan geven hier wat ik het beste kan gaan doen .Want dit tard echt alle verbeeldingen.Morgen bel ik zeker nokia belgie op en het hoofd kantoor van photohall plus nog hun herstellingshuis eurotwice.

Robert Webbe

quote:
Google is je beste vriend :) schroefjes volgens mij. Of de metalen slider... :)

robertwebbe wijzigde dit bericht 27-08-2007 20:15 (9%)

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

quote:
robertwebbe schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:12:
[...]

Google is je beste vriend :) schroefjes
Ah ! :)

quote:
gi005 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:10:
Neen ze hebben er niets maar dan ook niets aan gedaan en bij nazicht is ook een zwart haakje van mijn klepje stuk zodoende dat mijn klepje van de batterij niet meer goed sluit .Als mij iemand nu eens een goede tip kan geven hier wat ik het beste kan gaan doen .Want dit tard echt alle verbeeldingen.Morgen bel ik zeker nokia belgie op en het hoofd kantoor van photohall plus nog hun herstellingshuis eurotwice.
Je geeft zelf al aan wat te doen. Ik denk dat dat de manier is. Bespottelijk zoals men er mee om is gegaan :(

Edit : bestaat er een soort van ombudsman (consumentenrecht) in Belgë ? Dan zou ik hun ook bellen.

dafmay wijzigde dit bericht 27-08-2007 20:18 (7%)

schroefjes zijn vijsjes

Reg. datum: 25 augustus 2004

Net nog iets ontdekt: niet alleen hebben ze de slider niet hersteld, bovendien werkt mijn scherm ook al niet meer sinds hij terug is (merk het nu pas omdat ik al de hele tijd mijn K750i gebruik).
Prachtige service!
Hoop dat het NSP er iets aan kan doen. Geen zin om mijn foon weer een maand te moeten missen.

simpele duif wijzigde dit bericht 27-08-2007 21:25 (18%)

Reg. datum: 03 december 2005

quote:
simpele duif schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:22:
Net nog iets ontdekt: niet alleen hebben ze de slider niet hersteld, bovendien werkt mijn scherm ook al niet meer sinds hij terug is (merk het nu pas omdat ik al de hele tijd mijn K750i gebruik).
Prachtige service!
Hoop dat het NSP er iets aan kan doen. Geen zin om mijn foon weer een maand te moeten missen.
Klacht in dienen bij de firma, meteen erbij zeggen dat als dit niet netjes wordt opgelost je contact zult opnemen met de consumentenbond oid wat er is in België.

Dat die mensen eerst maar eens verklaren waarom jij je telefoon 5 weken kwijt ben en daarna ook nog maar eens uitleg geven waarom het scherm het niet meer doet. Als ze dan komen aanzetten dat ze daar niets aan kunnen doen omdat zij de telefoon ook maar weer gewoon doorsturen dan druk je ze maar eens goed op het hart dat dat ook HUN verantwoordelijkheid is dat ze de telefoon doorsturen en niet de jouwe, daarom mag je van HUN ook verwachten dat ze nagaan wat met de telefoon gebeurd is in de afgelopen 5 weken en niet dat je hier zelf achteraan moet gaan lopen want dat is helemaal van de zotten (om maar even op het belgisch te bijven :))

Ik denk dat je op dit moment helemaal niet in een slechte positie staat om een nieuwe telefoon te verwachten van die winkel waar je hem gekocht hebt.....

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

Reg. datum: 27 augustus 2007

quote:
schumi2004 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:45:
Even wat anders dan al dat navigatie gebeuren:

Op mijn oude 6680 zat er een geinig stukje soft op wwaar je je foto's en video's mee kon bewerken is er ook iets soort gelijks voor de N95?

En voor diegene die hun OpLogo veranderd willen hebben (loop er zojuist tegenaan), hier een tooltje, hoef je niet meer moeilijk te doen met file hier en daar in system folder van je nokia enzo, plaatjes zijn chinees maar ap is engels
http://www.mediafire.com/?6cmgjncpwme
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
lijkt me een heel leuk iets om dat te veranderen, maar als ik hem download en open op de pc geeft ie een fout aan.
moet ik hem misschien meteen op mijn N95 zetten en dan openen ofzo?

graag een beetje hulp voor dit programmatje

Reg. datum: 25 mei 2007

quote:
schumi2004 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:45:
Nou en of! In de galerij ga je vanaf de foto die je wilt bewerken naar 'Opties' - 'Bewerken'. Dan kom je in de editor, als je dan 'Effect toepassen' doet dan kan je allerlei dingetjes doen zoals de foto snijden e.d. Werkt best ok, ik gebruik hem vooral om gezichtje uit foto's te snijden en die in mijn adressenboek te plakken.

Je kunt ook filmpjes editten, zoals faden to black en tekst in beeld laten komen. Is leuk om mee te kloten en het werkt best goed!

Reg. datum: 27 augustus 2007

Even een vraagje op mijn oude Nokia de 6230 had ik de functie Radio Alarm. Erg handig s´morgens wakker worden met je favorite radio channel,......

Nu mis ik dit toch wel op de N95, ik heb al eens geschreven een jaartje terug toen had ik de N73 waar het ook niet op zat (natuurlijk ook symbian)
Weet iemand waar ik die vraag aan Nokia kan stellen die het wel doornemen, en of behandelen?
Het blijft een punt dat ze deze functie eerst wel in de 6230 toegepast hebben en er daarna doodleuk weer uitgehaald hebben, Net of je dan een nieuwe auto koopt en ze hebben de binnen spiegel eruit gehaald,.....

IK heb ook nog gekeken voor een alternatieve software maar ik kan niks vinden,.....

p.s. Uiteraard begrijp ik dat er extern een luidspreker setje opmoet anders werkt de radio functie niet

Greetz Bitje

2e p.s. Ik denk dat ik iets fouts gedaan heb en per ongeluk een nieuw topic geopend hebt,...sorry hiervoor

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: