Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 augustus 2007

Ik ben al een poosje opzoek naar een Symbian S60v3 programmaatje waarmee ik mijn pauzes
kan loggen. Over de hele dag heb ik een uur pauze die ik zelf mag indelen. Ik zoek dus iets
wat ik 's ochtensd aan zet en wanneer ik pauze neem op start druk en als ik weer aan het werk
ga op stop zet. Als ik dan weer pauze neem en op start druk moet hij verder gaan waar hij
gebleven is. Nu kan ik wel een stopwatch downloaden maar mocht mijn telefoon vastlopen oid
dan is hij zijn tijd kwijt. Zijn er speciale programmaatjes voor dit probleem?

quote:
Barock schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:42:
Dat is dus de vraag: Met welk programma dus.
Nokia Maps?
quote:
MacBook schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:47:
Ik ben al een poosje opzoek naar een Symbian S60v3 programmaatje waarmee ik mijn pauzes
kan loggen. Over de hele dag heb ik een uur pauze die ik zelf mag indelen. Ik zoek dus iets
wat ik 's ochtensd aan zet en wanneer ik pauze neem op start druk en als ik weer aan het werk
ga op stop zet. Als ik dan weer pauze neem en op start druk moet hij verder gaan waar hij
gebleven is. Nu kan ik wel een stopwatch downloaden maar mocht mijn telefoon vastlopen oid
dan is hij zijn tijd kwijt. Zijn er speciale programmaatjes voor dit probleem?
Count your time with Time log view. If you have hourly earnings you know that time is money. You can track time spent working on different projects and different customers. Time log can track the project’s time even if Handy Clock is not running. Export Time report to Microsoft Excel if you need.

Dit klinkt alsof het is wat je zoekt. Link

Sjengcity wijzigde dit bericht 15-08-2007 09:56 (76%)

RTFM / RTFS =Read The F*cking Manual / Startpost

[quote]Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:33:
[...]
Met welk programma zou je dat bestand dan willen openen? Ik denk zelf dat het alleen bestemd is voor Nokia Maps.

Ben er achter hoe je een locatie kan verzenden naar een email adres als jpg-plaatje.
In "kaarten" de locatie zoeken > opties > geselecteerde positie -> locatie opslaan -> als afbeelding.
Zo wordt de locatie opgeslagen in "galerij", en vandaar uit kan je het verzenden o.a. per email. _/-\o_

quote:
Barock schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:09:
[quote]Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:33:
[...]
Met welk programma zou je dat bestand dan willen openen? Ik denk zelf dat het alleen bestemd is voor Nokia Maps.

Ben er achter hoe je een locatie kan verzenden naar een email adres als jpg-plaatje.
In "kaarten" de locatie zoeken > opties > geselecteerde positie -> locatie opslaan -> als afbeelding.
Zo wordt de locatie opgeslagen in "galerij", en vandaar uit kan je het verzenden o.a. per email. _/-\o_
Hey das wel een leuke functie! Die voegen we toe aan de volgende startpost

Dankjewel voor je snelle reactie Sjengcity.
Dit is inderdaad wat ik zoek. Ik zal er vanavond even naar kijken.
Zit nu op mijn werk en heb hier maar beperkte internet rechten.
Gelukkig doet tweakers.net het wel. Nogmaals bedankt voor je reactie.

probleem :
geen naam bij sms ontvangst
quote:
domien-online schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:33:
Wanneer ik sms ontvang, zie ik niet meer de naam van de verzender in mijn inbox, maar het telefoonnummer (formaat +31612345678) - zelfs wanneer de verzender in mijn telefoonboek staat! Het gebeurt bij alle nummers.
oplossing 1 ; alle nummers met +31 opslaan
werkt niet

oplossing 2:
quote:
Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:34:
[...]
Heb je overgens al eens geprobeerd om je telefoon een harde reset te geven en je contacten opnieuw te kopieren naar je telefoon?
ik heb dit probleem ook gehad : oorzaak lag bij mij in het feit dat ik hetzelfde 06-nummer bij meerdere contacten had opgeslagen, of meerdere malen had opgeslagen (inderdaad op sim en in telefoon).

om het stap voor stap op te lossen zou ik idd eerst een software update (=firmware) doen, maar vervolgens niet je backup terug zetten maar handmatig 1 06-nummer erinzetten vanaf waar je ge-smst kan worden.
speelt het probleem dan nog dat is er iets totaal anders aan de hand.

succes en laat ff weten of dit het oplost.

.... it's more important to be nice!

Wellicht zitten er andere gebruikers dan de N95 hier.

Net gepost: B)
http://www.planet.nl/plan...ontentid=868681/sc=7ff075

Telefoons met BL-5C accu's
Nokia 1100, Nokia 1100c, Nokia 1101, Nokia 1108, Nokia 1110, Nokia 1112, Nokia 1255, Nokia 1315, Nokia 1600, Nokia 2112, Nokia 2118, Nokia 2255, Nokia 2272, Nokia 2275, Nokia 2300, Nokia 2300c, Nokia 2310, Nokia 2355, Nokia 2600, Nokia 2610, Nokia 2610b, Nokia 2626, Nokia 3100, Nokia 3105, Nokia 3120, Nokia 3125, Nokia 6030, Nokia 6085, Nokia 6086, Nokia 6108, Nokia 6175i, Nokia 6178i, Nokia 6230, Nokia 6230i, Nokia 6270, Nokia 6600, Nokia 6620, Nokia 6630, Nokia 6631, Nokia 6670, Nokia 6680, Nokia 6681, Nokia 6682, Nokia 6820, Nokia 6822, Nokia 7610, Nokia N70, Nokia N71, Nokia N72, Nokia N91, Nokia E50, Nokia E60

quote:
Stond gisteren al in de Telegraaf.

quote:
Barock schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:50:
Wellicht zitten er andere gebruikers dan de N95 hier.

Net gepost: B)
http://www.planet.nl/plan...ontentid=868681/sc=7ff075

Telefoons met BL-5C accu's
Nokia 1100, Nokia 1100c, Nokia 1101, Nokia 1108, Nokia 1110, Nokia 1112, Nokia 1255, Nokia 1315, Nokia 1600, Nokia 2112, Nokia 2118, Nokia 2255, Nokia 2272, Nokia 2275, Nokia 2300, Nokia 2300c, Nokia 2310, Nokia 2355, Nokia 2600, Nokia 2610, Nokia 2610b, Nokia 2626, Nokia 3100, Nokia 3105, Nokia 3120, Nokia 3125, Nokia 6030, Nokia 6085, Nokia 6086, Nokia 6108, Nokia 6175i, Nokia 6178i, Nokia 6230, Nokia 6230i, Nokia 6270, Nokia 6600, Nokia 6620, Nokia 6630, Nokia 6631, Nokia 6670, Nokia 6680, Nokia 6681, Nokia 6682, Nokia 6820, Nokia 6822, Nokia 7610, Nokia N70, Nokia N71, Nokia N72, Nokia N91, Nokia E50, Nokia E60
Schandalig, een beetje het nieuws bij de concurent wel lezen en op tweakers niet hè >:) >:)

klikkerdeklik

quote:
Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:57:
Schandalig, een beetje het nieuws bij de concurent wel lezen en op tweakers niet hè >:) >:)
T zou verboden moeten worden!

Had trouwens probleem met msn live omdat het zo traag ging met inloggen.
Heb een nieuwe geheugen kaart gekocht (4gb) en heb die erin gestopt, zodoende moest ik ook msn er opnieuw installeren.
Heb dit gedaan en hij werkt nu als een zonnetje. In ongeveer 20 sec helemaal ingelogd en krijg nu ook avatars te zien.
quote:
Whaha geweldig _/-\o_
quote:
Had trouwens probleem met msn live omdat het zo traag ging met inloggen.
Heb een nieuwe geheugen kaart gekocht (4gb) en heb die erin gestopt, zodoende moest ik ook msn er opnieuw installeren.
Heb dit gedaan en hij werkt nu als een zonnetje. In ongeveer 20 sec helemaal ingelogd en krijg nu ook avatars te zien.
Dat is wel apart om te horen, ik neem aan wel gewoon op je sd kaart geinstalleerd?

Reg. datum: 13 februari 2003

quote:
Nyana schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:05:
Beetje zinloos om eerst een gps via bt te laten verzenden en dan weer te ontvangen door je eigen telefoon. Dan kun je maarliefst 1 uur TomTom gebruiken O-)

Wacht gewoon op de release van TomTom. Er is al vaak genoeg geroepen dat we hem naar de zomer kunnen verwachten.
En wie heeft dat dan geroepen? TomTom support doet er géén uitspraken over. Ik heb vandaag een mailtje van ze gehad. Dus helemaal zeker kun je daar nooit van zijn. Tot die tijd zou ik erg blij zijn met een Work Around.. Met een auto lader kun je tom tom net zo lang gebruiken als je wilt en ben je echt niet aan een uur gebonden.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

quote:
Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:34:
[...]
Heb je overgens al eens geprobeerd om je telefoon een harde reset te geven en je contacten opnieuw te kopieren naar je telefoon?

Meen mij in deel 5 (als ik me niet vergis) nog iemand met hetzelfde probleem te herrinneren of was jij dat toen ook?
Ik heb nog geen harde reset geprobeerd, enkel een firmware update. Die laatste haalde niets uit.

Het heeft ook niets te maken met verkeerd/dubbel opgeslagen nummers. Ook kan het niets van doen hebben met sim-contacten, omdat hij ook nummers laat zien van mensen die niet eens in m'n sim-geheugen staan.

Een harde reset heb ik nog niet aangedurfd. Is dat de optie 'Fabrieksinstellingen'? Wat moet ik allemaal backuppen, wil ik dat doen?

Anders nog iets?

damn, ik wou zaterdag bellen met mijn N95 die ik al 3 maanden in mijn bezit heb en kreeg de boodschap " veiligheidshalve is uw gsm geblokkeerd..."

Ik ging naar proximus winkel met mijn factuur van winkel uit Antwerpen en die faxten ze door naar desbetreffende dienst.

Gisteren kreeg ik te horen dat het om een gestolen gsm uit Engeland zou gaan van de firma sellphone.

Mijn imei staat wereldwijd geblokkeerd en alleen sellphone kan dat unlocken, proximus kan mij niet helpen.

Morgen krijg ik een nieuwe N95 van de winkel en sturen ze de geblokkeerde terug naar nokia.

quote:
domien-online schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:31:
[...]
Een harde reset heb ik nog niet aangedurfd. Is dat de optie 'Fabrieksinstellingen'? Wat moet ik allemaal backuppen, wil ik dat doen?
In principe alles backuppen alleen raad ik je aan om je contactpersonen niet te doen en opnieuw handmatig in te voeren om fouten daarin uit te sluiten.
Met een harde reset ben je alles kwijt dus ook je programma`s, je hebt zeg maar een geheel nieuwe telefoon.
Een harde reset kun je doen door *#7370# in te typen.
quote:
deneef schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:45:
damn, ik wou zaterdag bellen met mijn N95 die ik al 3 maanden in mijn bezit heb en kreeg de boodschap " veiligheidshalve is uw gsm geblokkeerd..."

Ik ging naar proximus winkel met mijn factuur van winkel uit Antwerpen en die faxten ze door naar desbetreffende dienst.

Gisteren kreeg ik te horen dat het om een gestolen gsm uit Engeland zou gaan van de firma sellphone.

Mijn imei staat wereldwijd geblokkeerd en alleen sellphone kan dat unlocken, proximus kan mij niet helpen.

Morgen krijg ik een nieuwe N95 van de winkel en sturen ze de geblokkeerde terug naar nokia.
Damn dat is inderdaad lekker. Dan is die wel snel gejat geworden zeg als je hem al 3 maanden hebt!
Ben eigenlijk wel benieuwd of de rechtmatige eigenaar er uberhuabt nog wat van hoort.

Lekker is dat. Hebben ze ook verteld hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Ik ga er even vanuit dat je hem in een winkel gekocht hebt...

[...]
Damn dat is inderdaad lekker. Dan is die wel snel gejat geworden zeg als je hem al 3 maanden hebt!
Ben eigenlijk wel benieuwd of de rechtmatige eigenaar er uberhuabt nog wat van hoort.
[/quote][/quote]
[quote]

ja, ik heb hem in antwerpen gekocht omdat hij in het gentse nog niet te krijgen was.

ik was de eerste eigenaar, gsm was nog nooit gebruikt , in doos met alles erop en eraan.
ik denk dat die van de kamion gevallen is....

ps: ik heb productcode moeten veranderen voor nederlands...

deneef wijzigde dit bericht 15-08-2007 13:09 (16%)

[quote]Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:02:
[...]
In principe alles backuppen alleen raad ik je aan om je contactpersonen niet te doen en opnieuw handmatig in te voeren om fouten daarin uit te sluiten.
Met een harde reset ben je alles kwijt dus ook je programma`s, je hebt zeg maar een geheel nieuwe telefoon.

Dat is uit mijn hoofd een softreset..

Jules

quote:
MacBook schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:05:
Lekker is dat. Hebben ze ook verteld hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Ik ga er even vanuit dat je hem in een winkel gekocht hebt...
ja, in winkel in antwerpen met factuur.

dit was een raadsel voor de verkoper.....

quote:
Holleboomer schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:08:
[quote]Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:02:
[...]

Dat is uit mijn hoofd een softreset..
Nee hoor, is toch echt een harde :)

quote:
deneef schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:10:
ja, in winkel in antwerpen met factuur.

dit was een raadsel voor de verkoper.....
Nja zou natuurlijk ook nog altijd een administratief foutje kunnen zijn. Zijn ook maar tiepmiepen wat een paar cijfertjes in moeten typen hè.
Ik heb hetzelfde met m`n bankrekening gehad. Kon ineens niet meer pinnen, bel je op naar de bank blijkt dat m`n pas gestolen was terwijl ik hem gewoon in m`n portemonnee had zitten |:( oeps foutje van de bank (en bedankt)
quote:
dafmay schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:11:
Nee hoor, is toch echt een harde :)
Yup :)

quote:
domien-online schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:31:
[...]

Ik heb nog geen harde reset geprobeerd, enkel een firmware update. Die laatste haalde niets uit.

Het heeft ook niets te maken met verkeerd/dubbel opgeslagen nummers. Ook kan het niets van doen hebben met sim-contacten, omdat hij ook nummers laat zien van mensen die niet eens in m'n sim-geheugen staan.

Fabrieksinstellingen is een soft-reset waarbij alle instellingen op de standaard-waarden worden teruggezet. Ook settings voor wlan, gprs enz worden daarmee dacht ik verwijderd. Eigen geinstalleerde software...weet ik niet zeker, maar denk het wel.

Een hard reset "installeert" vanaf de ROM de symbian software opnieuw op de telefoon. Dan ben je zeker alles kwijt, maar daarentegen is de telefoon weer helemaal schoon. Ook achtergebleven "rotzooi" van geinstalleerde en verwijderde software wordt daarmee verwijderd. Ik heb het nog niet zolang geleden ook gedaan en daarna liep de telefoon weer lekker soepel en snel. Altijd goed om eens in de zoveel tijd een hard reset te doen, als je een type (zoals ik) bent dat veel met het apparaat speelt en nieuwe software probeert enz. :)

Van je contacten zou ik zowieso een backup maken op geheugenkaart (alle contacten markeren, kopieren naar geheugenkaart).

quote:
dafmay schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:18:
Van je contacten zou ik zowieso een backup maken op geheugenkaart (alle contacten markeren, kopieren naar geheugenkaart).
Maar als ik hem was zou ik ze neit meteen terug zetten, kan zijn dat ergens in een contact een fout zit waardoor hij die problemen met de telefoonnummers bij de smsjes weer terug krijgt.

Ik zou eerst even kijken of het wel gewoon werkt als je de telefoonnummers vanaf de simkaart kopieren naar je telefoon na de harde reset

offtopic:
Damn mag ik nog een keer dubbelposten om pagina 13 ook te openen? >:) :9

Sjengcity wijzigde dit bericht 15-08-2007 13:29 (7%)

quote:
Zijn ook maar tiepmiepen wat een paar cijfertjes in moeten typen hè.
Ik krijg net iemand aan de telefoon die word gebeld door een van onze monteurs.
Monteur stond op adres waar de klant al jaren niet meer woont...

quote:
Sjengcity schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:27:
[...]
Maar als ik hem was zou ik ze neit meteen terug zetten, kan zijn dat ergens in een contact een fout zit waardoor hij die problemen met de telefoonnummers bij de smsjes weer terug krijgt.
Helemaal mee eens. Ik zou (als het niet om honderden contacten gaat) alles opnieuw intypen. Eerst beginnen met een aantal contacts en daarna testen met sms ontvangen. Als dat goed gaat, de rest van de contacten intypen.
quote:
Ik zou eerst even kijken of het wel gewoon werkt als je de telefoonnummers vanaf de simkaart kopieren naar je telefoon na de harde reset

offtopic:
Damn mag ik nog een keer dubbelposten om pagina 13 ook te openen? >:) :9
Is dat een wereldwijd-erkende fetish ? :P

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws