Reg. datum: 19 mei 2003
ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.
Forum » Internet & Netwerken » Netwerken » Experia naar Speedtouch 780 flashen
ben dyslectisch en kan niet korte berichten schrijven.
hmm ja dat 716 topic heb ik al door gespit.. maar ergens.. gaat t toch fout op mijn 780quote:cornfed99111 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:29:
@ Nick39
Hier gaat het over de Speedtouch Experiabox, niet de Siemens Experiabox.
@ SMSfreakie
Hij wel te gebruiken als SIP ATA, maar er moeten wel dingen verandert worden via CLI.
Hier is een beter topic daarover: Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP
Het gaat wel over de 716, maar die lijkt erg veel op de 780.
ik zal ff noemen wat wel werktquote:cornfed99111 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:18:
Wat heb je dan geprobeerd? Zo weten we ook niet veel.
cornfed99111 wijzigde dit bericht 21-07-2008 12:53 (3%)
Twanjo wijzigde dit bericht 22-07-2008 17:43 (101%)
hmm met alle ip ranges er uit op 192.168.x.x na krijg ik exact het zelfdequote:cornfed99111 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:53:
Welk adres staat er in je Home > Home Network > Interfaces > LocalNetwork voor je 780
ingesteld? Normaal staan er twee: een 192.168.x.x en een 10.0.0.x ip.
Je moet maar één instellen in de scope van je DHCP server. Twee is teveel.
Probeer dat eens.
Dit is niet aan te raden; je komt niet achter je SIP gegevens en kan dus niet bellen waardoor telefonie onbruikbaar wordt. Het ADSL signaal zal wel prima werken op andere ADSL(2+)-modems.quote:eXaLy schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:19:
Als je een Experia Box hebt van KPN van speedtouch.
En je hebt InternetPlusBellen.
Is die modem dan te vervangen met een andere modem uit de winkel?
Dat je ook gewoon kunt bellen via modem.
Zo ja, kun je het laten zien welke modem?
hm das best zuig? je zou maar een ander modem willen gebruiken. kan je je hele SIP niet meer gebruiken..? goed bezig bij KPN danquote:hvdberg schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:29:
[...]
Dit is niet aan te raden; je komt niet achter je SIP gegevens en kan dus niet bellen waardoor telefonie onbruikbaar wordt. Het ADSL signaal zal wel prima werken op andere ADSL(2+)-modems.
De experiabox is in bruikleen en dus niet je eigendom. Logisch dat ze de firmware onder hunquote:SMSfreakie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:13:
[...]
hm das best zuig? je zou maar een ander modem willen gebruiken. kan je je hele SIP niet meer gebruiken..? goed bezig bij KPN dan
mjaquote:cornfed99111 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:47:
[...]
De experiabox is in bruikleen en dus niet je eigendom. Logisch dat ze de firmware onder hun
controle willen houden. Het is immers eigendom van KPN.
Daarbij komt nog dat ze maximaal willen verdienen aan het telefoniegebeuren.
Een vrij configureerbare sip client past daar niet bij...
Dat ze je een Experiabox sturen is gek omdat ik begrijp dat je geen IPB hebt. Overigens is een snelheid van 14 mbit op 2 km. afstand nog niet zo gek hoor, ze bieden snelheden tot 20 mbit aan, en dus heb je absoluut geen garantie. Heb je trouwens al geprobeerd je 'oude' SpeedTouch te upgraden, de firmware that is?quote:nuendo schreef op zondag 27 juli 2008 @ 01:02:
Ik had ook problemen, ik heb reeds de SpeedTouch 780i WL maar het probleem waar ik al 16 dagen mee bezig ben werd maar niet opgelost, het probleem betreft een lage bandbreedte en een zeer lage download 299 KByte/Sec op een 20 Mbit Premium abo. van KPN wat doen ze nu ze sturen mij die Experia Box terwijl ze wisten dat ik de orginele SpeedTouch heb. Als ik deze gebruik verbreekt de DSL gewoon/en of de snelheid gaat erg omlaag of hij blijft maar jumpen tussen ADSL en ADSL2+ toen ik die Experia Box aansloot verbrak hij de DSL verbinding niet meer hmmm? Toch na 14 dagen bellen met KPN komt er geen oplossing betreft het zeer laag download getal van 299/316 KByte en een banbreedte van 14 Mbit, ze zeggen dan dat de oorzaak ligt aan het feit dat ik 2 km van de centrale af zit bul*$%#" uiteraard en inderdaad op mij oude SpeedTouch kan ik gewoon mij SIP gegevens invoeren maar bij die Experia Box niet. Als ik dan al mijn oude SpeedTouch gebruik verlies ik steeds het DSL signaal, men verteld mij dan dat deze defect is (wat niet zo is) dus ga ik dit eens proberen:
telnet 192.168.1.254
username Administrator
password (leeg)adsl config opermode=adsl2plus
Probleem is alleen dat er verschillende firmwareversies zijn waarbij het commando weer anders is
de volgende opties zijn dus ook mogelijk
adsl config opermode=multi_adsl2plus
adsl config xdsltype=adsl2+
adsl config opermode=adsl2plus
Werkt mijn oud modem (ST-780i WL) dan wel kan ik SIP weer zelf instellen, vraag mij af wat ze aan het maken zijn daar bij KPN, ze bieden je 20 MBit aan en je houd een bandbreedte over van net 14 MBit op een ADSL2+ link, maar ja uiteraard door die 2000 meter kabel naar de centrale verlies ik even 6 Mbit volgens KPN en dat was ook erg normaal, hun lijn versterker na kijken doen ze niet want ik heb geen zaak ahumm okay dat is duidelijk genoegNu dat planet -- KPN geworden is komen ze met een omgebouwde SpeedTouch 780 en wel de Experia Box! Ze waren reeds zo met de vaste telefoon lijn (macht) nu doen ze het weer je de vrijheid afnemen van instellen en dwingen SIP van KPN te gebruiken toch?
Groetjes,
Frans
Voor supreme commander moet ik m'n modem in DMZ (of bridge mode) zetten....portforwarding helpt niet echt, dus daarom wil ik superuser toegangquote:martin6333 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:13:
Haha, inderdaad. Had precies hetzelfde met mijn telefoon. Heb het maar weer gereset. Mijn doel was mijn hoge ping (met mijn planet abo en oude modem had ik altijd de laagste ping van iedereen, nu ping ik geen server onder de 40 bij counterstrike en unreal niets onder de 70) kwijt te raken. Hoopte dat het door inbraakdetectie kwam, maar geen idee hoe ik dat uit krijg. Iemand anders toevallig ook slechte pings? Ik heb ook heel vaak dat ik moet resetten omdat mijn usenet opeens nog maar met 100kb/s download ipv 1.4mb/s.
Maar voor ik teveel OT ga, vraag ik me vooral af wat iedereen nu doet nu met superuser kan worden.
UltraMike wijzigde dit bericht 02-10-2008 14:04 (18%)