Ik heb hier een pc staan met de volgende specificaties:
Asus P4P800 SE (socket 478)
Pentium 4 processor (type weet ik momenteel niet
)
2*256 MB Kingston ValueRAM (PC3200 400 MHZ)
GeForce FX5500 128MB
40 GB HD
300 Watt FSP voeding P4-stekkertje is aangesloten
Sinds een paar dagen is er met geen mogelijkheid beeld te krijgen met deze pc. De melding no signal / no input verschijnt op het scherm. Fan's en lampjes zijn wel zichtbaar aan.
In eerste instantie dacht ik aan een kapotte videokaart, maar dit heb ik uit kunnen sluiten door de videokaart op een andere pc te testen.
Toch geeft de pc geen kik. Ook niet als alleen het geheugen, processor en de videokaart is aangesloten. Op de power- en resetswitch/LED na is er ook niks aangesloten van externe USB- of audiopoorten.
Asus P4P800 SE (socket 478)
Pentium 4 processor (type weet ik momenteel niet

2*256 MB Kingston ValueRAM (PC3200 400 MHZ)
GeForce FX5500 128MB
40 GB HD
300 Watt FSP voeding P4-stekkertje is aangesloten
Sinds een paar dagen is er met geen mogelijkheid beeld te krijgen met deze pc. De melding no signal / no input verschijnt op het scherm. Fan's en lampjes zijn wel zichtbaar aan.
In eerste instantie dacht ik aan een kapotte videokaart, maar dit heb ik uit kunnen sluiten door de videokaart op een andere pc te testen.
Toch geeft de pc geen kik. Ook niet als alleen het geheugen, processor en de videokaart is aangesloten. Op de power- en resetswitch/LED na is er ook niks aangesloten van externe USB- of audiopoorten.
- Lampje op het moederbord brandt
- HDD-activity LED blijft rood branden (terwijl de HD niet is opgestart)
- Geen piepjes hoorbaar
- Probleem doet zich ook voor als alleen het geheugen/processor/videokaart is aangesloten
- Ventilators gaan aan, en blijven draaien bij het aanzetten van de pc
- HD start niet op (wel als de IDE-kabel niet is aangesloten)
- Componenten (HD, voeding, videokaart, geheugen) werken wel in andere pc's
- Andere componenten (HD, voeding, videokaart) geven hetzelfde probleem in deze pc
- Hier heeft iemand een soortgelijk probleem. Een echte oplossing wordt er alleen niet gegeven...
- Werking van de processor heb ik niet kunnen testen, aangezien ik hier geen ander moederbord met de juiste socket heb. De heatsink wordt niet abnormaal warm.