Asus P4P800 SE waarschijnlijk dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 12.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan met de volgende specificaties:

Asus P4P800 SE (socket 478)
Pentium 4 processor (type weet ik momenteel niet :X )
2*256 MB Kingston ValueRAM (PC3200 400 MHZ)
GeForce FX5500 128MB
40 GB HD
300 Watt FSP voeding P4-stekkertje is aangesloten ;)

Sinds een paar dagen is er met geen mogelijkheid beeld te krijgen met deze pc. De melding no signal / no input verschijnt op het scherm. Fan's en lampjes zijn wel zichtbaar aan.

In eerste instantie dacht ik aan een kapotte videokaart, maar dit heb ik uit kunnen sluiten door de videokaart op een andere pc te testen.

Toch geeft de pc geen kik. Ook niet als alleen het geheugen, processor en de videokaart is aangesloten. Op de power- en resetswitch/LED na is er ook niks aangesloten van externe USB- of audiopoorten.
  • Lampje op het moederbord brandt
  • HDD-activity LED blijft rood branden (terwijl de HD niet is opgestart)
  • Geen piepjes hoorbaar
  • Probleem doet zich ook voor als alleen het geheugen/processor/videokaart is aangesloten
  • Ventilators gaan aan, en blijven draaien bij het aanzetten van de pc
  • HD start niet op (wel als de IDE-kabel niet is aangesloten)
  • Componenten (HD, voeding, videokaart, geheugen) werken wel in andere pc's
  • Andere componenten (HD, voeding, videokaart) geven hetzelfde probleem in deze pc
  • Hier heeft iemand een soortgelijk probleem. Een echte oplossing wordt er alleen niet gegeven...
  • Werking van de processor heb ik niet kunnen testen, aangezien ik hier geen ander moederbord met de juiste socket heb. De heatsink wordt niet abnormaal warm.
Ik denk daarom voor 75% dat er iets mis is met het moederbord. Maar aangezien er geen garantie op deze pc meer zit, zal ik dus een nieuw moederbord moeten aanschaffen. Mijn vraag was daarom ook: komt dit probleem door het kapotte moederbord? Of is er een andere verklaring voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:16

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een BIOS reset heb je al gedaan?

Als je de PC speaker hebt aangesloten, zal deze moeten piepen wanneer je de pc opstart zonder werkgeheugen. Doet hij dit niet na een BIOS reset, is het moederbord defect.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:16:
Een BIOS reset heb je al gedaan?

Als je de PC speaker hebt aangesloten, zal deze moeten piepen wanneer je de pc opstart zonder werkgeheugen. Doet hij dit niet na een BIOS reset, is het moederbord defect.
BIOS-reset heb ik inderdaad al uitgevoerd, maar dat heeft niets geholpen. Hij piept ook niet als het geheugen er niet inzit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenslotte voordat regelmatiger crashes voordoen schijnbaar USB poort problemen: tot ook POST laat afweten.

[ Voor 231% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:16

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kijk eens of de southbridge is doorgebrand, dit komt ook redelijk vaak voor.
(dat is zo'n grote zwarte chip, onderop de plank)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:23:
Kijk eens of de southbridge is doorgebrand, dit komt ook redelijk vaak voor.
(dat is zo'n grote zwarte chip, onderop de plank)
Zo op het eerste gezicht ziet hij er normaal uit. maar aan de achterkant is boven de SB een lichte verkleuring:

Afbeeldingslocatie: http://www.robertlambrix.nl/forum/IMG_9406.jpg
EnderQ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:41:
Een vergelijkbaar bord had 6 condensatoren naast de cpu in de luwte staan deze waren te warm geworden en sneller verouderd, ze stonden bol en waren dus kapot.
Condensatoren staan, voor zover ik kan zien, niet bol.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:29
Een vergelijkbaar bord had 6 condensatoren naast de cpu in de luwte staan deze waren te warm geworden en sneller verouderd, ze stonden bol en waren dus kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
Ik heb zelf in 6 maanden tijd 2x P4P800E-deluxe bordjes zien sterven. Ik kreeg precies het zelfde: nl geen beeld! Wat je ook probeert! Ik heb toen alles getest ( van voeding tot processor) maar geen beeld en ook geen bios piepjes. Ik heb het bord toen teruggebracht naar de winkel (had nog 3 maanden garantie). Na 6 weken had asus me een ander bord teruggestuurd. In de tussen tijd had ik een gerefurbished bord besteld (ook P4P800E-Deluxe). Dit bord heeft precies 6 maanden prima gewerkt maar op een dag bij het aanzetten van de pc weer het zelfde: geen beeld te krijgen op dat kreng! Hoogst waarschijnlijk sterven de bios chips op deze borden na verloop van tijd. Google maar eens, zijn veel mensen die hier ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:27
Dit klinkt allemaal zeer bekend, Asus P4P800 boardjes die er zomaar mee ophouden.
Heb precies hetzelfde paar maanden geleden ook gehad helaas.. :( :(

Zie ook:
PC start niet op. Zwart beeld zonder piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Nu online
Hmm heb zelf een Asus P4P800E deluxe hoop dat hij nog en tijdj volhoud. Wel bijzonder dat het er zoveel lijken te zin. Fabricagefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het heeft vooral te maken met de borden fabrikant.
P4P800 borden zijn namelijk in verschillende fabrieken gemaakt, uit china en uit taiwan.
De borden uit taiwan zijn opvallend beter.
Ik heb hier ook een pc met een p4p800-e deluxe bord en heb toendertijd toen deze borden nog in trek waren op mijn werk zeer veel pc's met dit bord gebouwd gewoon omdat het zeer goed was/is.
Het bord hier doet het nog perfect en vertoont nog geen enkel teken van veroudering.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over toeval gesproken 8)7

Afgelopen donderdag kwam ik terug van vakantie, de PC zonder problemen aangezet en aan laten staan. Toen ik hem 's avonds uit wilde zetten was het beeldscherm 'gewoon' uitgegaan, dacht ik, maar toetsenbord en muis gaven geen respons, dus ik heb het ding maar uitgezet. De volgende dag hetzelfde als jullie, m'n moederbord kaduuk, een dikke 2 jaar nadat zijn voorganger, de P4B533-E, het na enkele jaren had begeven. De computershop kon ons helaas niet meer helpen met een nieuw moederbord en zo bleken m'n oude geheugen, AGP-videokaart en allerlei andere hardware niet meer goed in moderne moederborden te passen en dus waardeloos te zijn :'(

Erg jammer, want zo is er wel een compleet systeem gestorven, waar ik alleen de harde schijven en geluidskaart uit heb kunnen redden. Ik ga nu maar eens op zoek naar een P4B533-E (stapje terug) of de P4P800 E op marktplaats. Als iemand goede (goedkope) alternatieven weet voor deze moederborden, zodat ik het systeem niet bij het oud vuil hoef te zetten, zou ik het graag horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:15:
Over toeval gesproken 8)7

Afgelopen donderdag kwam ik terug van vakantie, de PC zonder problemen aangezet en aan laten staan. Toen ik hem 's avonds uit wilde zetten was het beeldscherm 'gewoon' uitgegaan, dacht ik, maar toetsenbord en muis gaven geen respons, dus ik heb het ding maar uitgezet. De volgende dag hetzelfde als jullie, m'n moederbord kaduuk, een dikke 2 jaar nadat zijn voorganger, de P4B533-E, het na enkele jaren had begeven. De computershop kon ons helaas niet meer helpen met een nieuw moederbord en zo bleken m'n oude geheugen, AGP-videokaart en allerlei andere hardware niet meer goed in moderne moederborden te passen en dus waardeloos te zijn :'(

Erg jammer, want zo is er wel een compleet systeem gestorven, waar ik alleen de harde schijven en geluidskaart uit heb kunnen redden. Ik ga nu maar eens op zoek naar een P4B533-E (stapje terug) of de P4P800 E op marktplaats. Als iemand goede (goedkope) alternatieven weet voor deze moederborden, zodat ik het systeem niet bij het oud vuil hoef te zetten, zou ik het graag horen. :)
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GQIRX1

Heb hier twee van dit soort bordjes draaien, één in mijn HTPC met een Prescott 3,0 en eentje in mn vriendin dr PC met dezelfde CPU. Stabiel bord, overclockmogelijkheden, en ik een waardige vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:14:
[...]

Heb hier twee van dit soort bordjes draaien, één in mijn HTPC met een Prescott 3,0 en eentje in mn vriendin dr PC met dezelfde CPU. Stabiel bord, overclockmogelijkheden, en ik een waardige vervanger.
Mijn grote dank voor de tip _/-\o_
Nu is er nog een probleem, want ik weet niet zeker of de processor (een P4 2,4 GHz) óók kapot is en ik neem aan dat er ook geen (eenvoudige) wijze is om dat te controleren. In hoeverre bestaat er een risico het nieuwe moederbord te beschadigen als ik deze heb aangesloten en de 'oude' processor hierop aansluit (niet wetende of die defect is)?

Ik neem aan dat dit moederbord alleen Pentium 4-CPU's accepteert (van socket 478) of zijn er daarvoor ook alternatieven?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 27-08 19:16
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:43:
[...]

Nu is er nog een probleem, want ik weet niet zeker of de processor (een P4 2,4 GHz) óók kapot is en ik neem aan dat er ook geen (eenvoudige) wijze is om dat te controleren. Ik neem aan dat dit moederbord alleen Pentium 4-CPU's accepteert (van socket 478) of zijn er daarvoor ook alternatieven?
ik heb nog wel een 1,8 en een 2,2 ghz Procs liggen

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:43:
[...]

Nu is er nog een probleem, want ik weet niet zeker of de processor (een P4 2,4 GHz) óók kapot is en ik neem aan dat er ook geen (eenvoudige) wijze is om dat te controleren. In hoeverre bestaat er een risico het nieuwe moederbord te beschadigen als ik deze heb aangesloten en de 'oude' processor hierop aansluit (niet wetende of die defect is)?

Ik neem aan dat dit moederbord alleen Pentium 4-CPU's accepteert (van socket 478) of zijn er daarvoor ook alternatieven?
Ga er maar vanuit dat de CPU gewoon werkt hoor, die gaan niet zo snel kapot. En al zou deze kapot zijn, sloopt het echt je bord niet. Not to worry. Dit moederbord ondersteund Pentium 4 CPU's en Celerons, s478, tot 3,4 GHz met alle cores. (Wilamette, Northwood en Prescott).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik net een nieuwe bios chip besteld voor mijn p4p800-se :/

Wat ik me afvraag: Of het na een bepaalde gebruiksduur gebeurt, 2,3 jaar?

Ik heb dit moederbord namelijke net een jaar ongeveer... anders dan maak ik me toch wel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08 19:55
Ik heb hier een P4P8X en een P4P800SE draaien en beide doen het nog steeds helemaal perfect hoor. Die P4P8X is al 4 jaar oud en die P4P800SE draait al 2 jaar ofzo.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sir_Hendro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:29:
Ik heb hier een P4P8X en een P4P800SE draaien en beide doen het nog steeds helemaal perfect hoor. Die P4P8X is al 4 jaar oud en die P4P800SE draait al 2 jaar ofzo.
Idem hier voor een P4P800SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
Dit klinkt allemaal zeer bekend, Asus P4P800 boardjes die er zomaar mee ophouden.
Heb precies hetzelfde paar maanden geleden ook gehad helaas.. :( :(
Zie ook:
PC start niet op. Zwart beeld zonder piepjes.
Hier ook. Had het bord via marktplaats van een particulier gekocht voor ca. €50. Heeft het ook 6 maanden volgehouden. Dat is nog eens onwaar voor je geld...
Zullen we dan maar een actiecomité oprichten?
Sir_Hendro schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:29:
Dan hebben jullie een 'made in Taiwan' bordje.

[ Voor 24% gewijzigd door WEBsel op 08-08-2007 00:22 ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'PCB MADE IN CHINA' staat op mijnes :'( Doet niks meer dus wat jij zei zou prima helemaal kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
WEBsel schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:20:
[...]

Dan hebben jullie een 'made in Taiwan' bordje.
Er staat toch echter 'made in china' op de doos >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei toch geen box maar we hadden het hier over kostbaar bezit wederom alles wat onze interesses aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:08:
[...]

Tja, maar je doos is toch nog werkend? :P
Ik zelf heb geen doos, ben een kerel :>

Het is trouwens de P4P800SX en niet de P4P800SE zag ik net 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:15:Toen ik hem 's avonds uit wilde zetten was het beeldscherm 'gewoon' uitgegaan, dacht ik, maar toetsenbord en muis gaven geen respons, dus ik heb het ding maar uitgezet.
Mijn P4P800 SE is dus op exact dezelfde manier overleden... ;(
DJ_The_SP schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:59:
Het heeft vooral te maken met de borden fabrikant.
P4P800 borden zijn namelijk in verschillende fabrieken gemaakt, uit china en uit taiwan.
De borden uit taiwan zijn opvallend beter.
Uit nieuwsgierigheid toch nog even mijn overleden P4P800SE geinspecteerd....
En inderdaad "Made in China" :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Misschien moeten wij maar is een boze brief sturen naar die Chinese moederbord fabrieken dat die mensen hun werk beter moeten doen. Ongeacht dat ze maar 1 cent per uur verdienen!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang hadden jullie die made in China PCB p4p800-se ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is volgens mij al ooit vervangen maar dit was in een tijd waar ik er nog niet zoveel verstand over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:03:
Mijn P4P800-SE was 3 jaar en 1 1/2 maand oud toen deze het plotseling begaf.
Garantie was verdorie 3 jaar! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Laatst online: 14:46
Sir_Hendro schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:33:
Misschien moeten wij maar is een boze brief sturen naar die Chinese moederbord fabrieken dat die mensen hun werk beter moeten doen. Ongeacht dat ze maar 1 cent per uur verdienen!! :P
Ook al is mijn chinees beroerd, toch doe ik mee!
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:03:
6 maanden :/

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een nieuw moederbord erin gezet. Nu werkt ie weer als een zonnetje \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke heb je er nu ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Asus P4V8X-MX

offtopic:
Geweldig dat Arconis True Image. Ik kan zelfs backups direct op mijn server opslaan \o/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:55
Over toeval (again) gesproken....

Ik was afgelopen zondag even relaxt aan het gamen, mijn 3 weken vakantie was immers net begonnen. In ene keer viel mijn monitor uit en muis/toetsenbord gaven geen reactie. Toen wist ik gelijk dat het echt foute boel was. Toen ik mijn pc daarna weer aanzette hoorde ik alle fans wel gaan spinnen, maar geen beeld....

Moederbord (P4C800-D) heeft 4 jaar lang perfect gedraaid..... en in een keer was het over. Kan geen schroeiplekken, brandplekken oid. vinden op het board. Wat er precies kapot is gegaan, geen idee.

Wat ik wel weet is dat ik heul snel een nieuwe PC heb gekocht, welke atm wordt geassembleerd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toeval: ik had mijn nieuw systeem besteld en een week later begaf mijn moederbord van mijn primaire PC het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:55
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:07:
[...]

Over toeval gesproken, ik had mijn nieuwe systeem besteld en een week later begaf mijn moederbord van mijn primaire pc het.
Ik blijf het wel vreemd vinden waarom mijn moederbord het in een keer begaf. Wat de aanleiding was, plain and simple ouderdom?!

Heeft altijd perfect gedraaid en was gewoon een spel aan het spelen. Ach jah, jammer dat het precies aan het begin van mijn vakantie moet gebeuren maar aan de andere kant een goed excuus om een nieuw systeem te halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:14:
[...]

Dat moederbord is vandaag binnengekomen en heb hem vanmiddag (hopelijk goed) in m'n PC gezet. Ik zag dat de processor er, op wat aangekoekt zwart vuil op diens achterkant na, gewoon gezond uitzag. Nu ik hem net aan heb gesloten en geprobeerd aan te zetten, de fans begonnen te draaien en met een kleine hoop zag ik in m'n gedachten het beeldscherm weer rustig aanfloepen en het bios-scherm openen, maar niets bleek minder waar. Weer geen respons van m'n beeldscherm. De processor is waarschijnlijk ook kaduuk |:(

Zeker weten zal ik het wel nooit, maar met een vers moederbord erin en de processor gewoon goed vastgezet (net als de andere onderdelen), lijkt het me toch een bevestiging dat ik OOK nog een nieuwe processor mag zoeken. 8)7

Is het normaal dat een processor zomaar dood gaat en betekent dit dat m'n oude moederbord gewoon nog werkt (wellicht) of is er een kans dat ze beide kapot zijn gegaan?

Tenslotte; als hij toch kapot is en ik een nieuwe processor moet kopen, wil ik natuurlijk stiekem wel iets snellers dan 2,4 GHz. Weet iemand waar/hoe je goedkoop (gebruikte) processoren van liefst 3,0 GHz kan kopen/vinden? Ik heb een beetje rondgeneusd, maar zag dat je zelfs voor de trage P4-CPU's nog grof geld moet betalen (als ik het vergelijk met m'n kleine budget dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

Zo ook hier een slachtoffer van een overleden mainboard, een P4P800 Deluxe. Heeft behoorlijk wat jaren trouwe dienst gedaan. Maar keek wel raar op toen ik vanmiddag aanlogte op mijn pc, outlook opstarte en ineens een zwart scherm kreeg. Alles geprobeerd, maar helaas niet meer aan de praat te krijgen. Alles lijkt gewoon netjes op te starten, geen geluidjes, beeldschermlampje netjes op groen, ook Hd's spinnen netjes.

Dus nu wordt het ook tijd voor een vervanger. Zit zwaar te twijfelen of ik een compleet nieuw systeem moet opbouwen, of dat ik alleen mainboard en cpu vervang. Kan ik die 2.8 mhz direct upgraden :)

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunrob
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-07 15:00
Ik had ook een p4b800se met een 2,53Ghz Northwood cpu. Werkte op den duur ook niet meer en ik denken dat het m'n board was. Niet dus m'n cpu naar de knoppen!!!

Heb er wel 5 jaar plezier van gehad op continu 30% overklok. Zonder overklok had ie zeker nog geleefd :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

oei, dan mag ik hopen dat ik dit niet voorheb met mij P5K deluxe, want daar staat ook op pcb made in china ...

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn board (P4P800 de luxe) is plotseling na bijna 4 jaar trouwe dienst gisteravond overleden. Het enige wat ik nog hoor via de speakers een chinese mevrouw die mij verteld "System failure on computer" Samen met enkele collega's via een pc prive project de computers met bewuste boarden gekocht. Bijn alle collega's hebben dezelfde problemen gehad. Het vervelende is dat je bijna geen moederboarden meer kunt kopen voor een socket 478. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens,

Ik heb ook de P4P800, net een paar weken geleden kreeg ik ook geen beeld meer. Dit is toch niet toevallig meer bij jullie toevallig rond deze tijd zijn gestorven.
Deze moederbord heb ik 3 jaar ofzo.
En heb ik nou net de data op de Raid0 staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:46

Theo

moederbord

Je raad het nooit, mijn P4P800 deluxe is ook vorige week overleden, zie ook dit topic.

Het is wel heel erg toevallig dat er nu zoveel P4P borden doodgaan, je zou bij na denken aan een bios bug :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padschild
  • Laatst online: 28-11-2020
Om mijn P4P800 daar maar even aan toe te voegen :+ die was binnen een jaar dood. Toen door de garantie een P4P800SE gekregen, die houdt het al langer vol :X Gelukkig gebruik ik die PC niet zo vaak meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-08 16:38
Ik heb ook een P4P800SE, werkt hier na een jaartje nog steeds vlekkeloos. Zal eens kijken of ik een Taiwan of een China bord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:42
Heb een p4p800SE, ruime 3 jaar continu in gebruik nu. Dus hij zou het nu weleens kunnen gaan begeven, als ik dit zo hoor. Wel altijd onderklokt gestaan, 533 FSB waar die 800 aankan.

Nouja, mijn HW is toch wel bijna toe aan flinke upgrade, en HW gaat altijd op het juiste moment kapot. >:) ;)

edit: ook op mijn doos staat China :S

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 11-09-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me oma
haar p4p800se op eens storing
Beeld gaat nog aan maar boot niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Asus borden waarvan de naam eindigt op een X, zijn gemaakt in China, en hebben componenten van minderwaardige kwaliteit.
(heb zelf een P4P800-X, southbridge overlaatst plots doorgebrand :? als ik hem nu aanleg doet hij niets meer, alleen de southbridge krijg gloeiend heet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een Asus P4C800 Deluxe gehad na ruim 3 jaar ook de geest gegeven. wel een uit Taiwan. Ook geen beeld nada niks bij het opstarten

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:40

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ik krijg een slecht vorgevoel. Heb namelijk zelf in mn oude pc ook een P4P800S zitten, doet het nog steeds perfect (misschien omdat ik de usb poorten nooit gebruik :P). Zou het wel jammer vinden want dan moet ik een mobo zien te vinden voor m'n 7800GS+. Ik heb dat ding ook al een tijdje. Weet ovrigens niet of het een Chinees is, moet ik eens nakijken.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Sn0WDr4gon schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:26:
Ik krijg een slecht vorgevoel. Heb namelijk zelf in mn oude pc ook een P4P800S zitten, doet het nog steeds perfect (misschien omdat ik de usb poorten nooit gebruik :P). Zou het wel jammer vinden want dan moet ik een mobo zien te vinden voor m'n 7800GS+. Ik heb dat ding ook al een tijdje. Weet ovrigens niet of het een Chinees is, moet ik eens nakijken.
Heb zelf 2 jaar een P4P800-E Deluxe in gebruik nu met een Pentium Mobile 760 @ 2,4 GHz en een 7800GS+. Ding heeft nog 0,0 teken van veroudering. (Ik houd me kast ook regelmatig schoon etc, maar er zit nog geen krasje op het bord).

[ Voor 50% gewijzigd door Da_maniaC op 12-09-2007 13:10 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:40

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Beter. Ik houd die kast ook regelmatig schoon en zorg dat de boel fatsoenlijk gekoeld wordt. Heb ook nog geen problemen gehad. Alleen wel jammer dat die 7800GS+ recht voor mn SATa poorten zit.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 00:45

EJP

Ik heb een P4P800, en dit bordje was dood. Ik kwam op het idee om het bord eens gewoon schoon te maken, met name op de plek net onder het agpslot. Daar zat nogal veel stof van de videokaart koeler. Weggeblazen, aangezet en hij werkt weer perfect. Dit asus bord heeft geen last van bolle condensatoren, degene die erop zitten zijn van goede kwaliteit. Ik zou zeggen ff goed blazen bij de chips en kijken of hij weer wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

EJP schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:11:
Ik heb een P4P800, en dit bordje was dood. Ik kwam op het idee om het bord eens gewoon schoon te maken, met name op de plek net onder het agpslot. Daar zat nogal veel stof van de videokaart koeler. Weggeblazen, aangezet en hij werkt weer perfect. Dit asus bord heeft geen last van bolle condensatoren, degene die erop zitten zijn van goede kwaliteit. Ik zou zeggen ff goed blazen bij de chips en kijken of hij weer wat doet.
Dit heb ik dus ondertussen ook gedaan, en in oude midi-tower geschroeft. (Ondertussen namelijk al een volledig nieuwe config besteld welke in mijn big-tower gemonteerd is) en heel vaag maar deed het dus wel weer. Niet optimaal maar wel pc starte wel op en ook gewoon beeld. Ik kon namelijk ook nergens iets terug vinden dat iets doorgebrand zou moeten zijn, condensatoren ook allemaal nog volledig intact.

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik wil mijn ervaring met de P4P800 serie ook even delen....

Ik als kleine reseller heb drie systeemen (waarvan ik het weet) met dit moederbord geleverd. Alledrie zijn ze stuk gegaan. Van twee weet ik dat hitte waarschijnlijk de primaire oorzaak is. CPU fan's volgelopen met stof waardoor de rij condensatoren naast de CPU als het ware is ontploft.

Het probleem is eigenlijk debgarantieafhandeling. De boards worden niet meer gemaakt, maar de garantie is niet verlopen. Lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riCHey
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik moet zeggen dat ik het altijd een hele betrouwbare serie vind/vond.
Echt nooit een bordje defect terug gehad van een klant, en heb er zelf ook in een server nog ééntje draaien met een 3.2 erop.
Sommige systemen draaien echt al 4 tot 5 jaar met die bordjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:42
ik heb laatst mijn p4p800 se doorverkocht, na 3 jaar. Hij was niet kapot, maar een condensator piepte af en toe, en daar kon ik niet mee leven ( de koper wel). Het viel me trouwens op hoe geliefd dit mobo is op marktplaats.
Echt, als er iets met je pc is, is het bijna altijd het mobo. :(

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 20-11-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik wou eerst ook heel graag de P4P800 maar gelukkig kocht ik toch een goedkoper bordje, namelijk de P4P8X en deze draaid nu al 4 jaar ofzo zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb ook een p4p800se die waarschijnlijk aan het overlijden is. Mijn USB poorten werken niet meer met "modernere usb apparaten" m'n logitech G5 werkte tot voor kort prima, nu werkt hij zo'n 30 sec tot 5 min na opstarten daarna gaan de lichtjes uit. Het ligt niet aan de muis want op andere pc's werkt hij perfect en een ouderwetse logitech balmuis werkt nog op de usb poorten van de p4p.

Bij mij loopt hij ooks zo'n 1 keer per week vast en daarna boot hij niet meer. Een bios reset of wat rommelen aan de geheugen bankjes en hij het tot nu toe weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Tokolosh op 20-11-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingenenzo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06 20:41
Hier zelfde probleem computer 2 jaar oud, draaide als mediacenter. Southbridge doorgebrand :/

Bedankt voor de info, ga maar eens een andere bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiero draait al een jaar of 5 een P4P800 SE met een p4 3,2 Ghz. Afentoe wordt hij te warm en valt hij uit(ondanks vele maatregelen). Dan moet hij weer ff schoongemaakt worden. Voor de rest draait het systeem stabiel. Weet niet of het een china of taiwan versie is, maar ik zou er niet om huilen als hij stierf. (is toe aan vervanging)

Offtopic: Er kwam wel eenmaal een blauwe flits uit de computer, en aangezien hij van mijn pa is begon ik meteen peentjes te zweten. Bleek het knopje van de voeding op een ander voltage te staan en was de zekering van de voeding door. Nieuwe erin gesoldeerd en hij liep weer.
Wel het knopje afgeplakt. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draaid dat bordje ook nog steeds , P4P800 deluxe met een P4 3.0HT@3.4gig
nog nooit problemen mee gehad en altijd overgeclockt gedraaid na 1e dag van de aanschaf .
Systeem gebouwd in february 2004 en doet nog steeds dienst
De pc heeft in 2004 vrijwel 24uu staan crunchen met Seti@home wat nu BoinC heet ...

En op de doos stond made in China... teven staat het ook op het moederbord .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
  • Laatst online: 23-08 13:17
Grappig om te lezen dit. Ik heb ook 2 van deze moederborden gehad. 1 P4P800 SE en 1 P4P800 E Deluxe. Beiden binnen een aantal jaar overleden. De P4P800 SE had ik via Salland Automatisering gekocht. Zij deden erg moeilijk over de RMA. Uiteindelijk met veel moeite heb ik via Asus zelf een nieuw moederbod kunnen regelen. Deze draait nu een aantal maanden weer goed. Het is dus blijkbaar geen uitzondering dat deze borden van korte levensduur zijn.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:39
Kwam maandag thuis en toen vertelden mijn ouders dat de PC niets deed. Monitor bleef zwart. Ik na de PC even kijken, en de koeler van de processor stond op volle toeren blazen. En warme lucht kwam mij tegemoet. PC uit gezet en weer aangezet. Weer direct zwart. Ik heb dus het donkerbruine vermoeden dat het P4P800-SE mobo stuk is. Wil nog even het geheugen er uit halen en er weer in zetten. Maar ben bang dat het geen verandering brengt. Het is dus duidelijk een productiefout van Asus. Eigenlijk moeten ze dus gewoon die mobo's vervangen! :(

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 15:47

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Jahoor, hier ook raak, PC van m'n vriendin. Eerst deed de muis het niet, tijd liep ook raar. Dus rebootje, en geen beeld meer na reboot. Geen BIOS-scherm zelfs. Overigens extreem slordig dat er zo veel plankjes dood gaan hoor.

Nou vraag ik me af of iemand een goeie vervanging heeft. Iemand postte de Asus P4V8X-MX, die ik niet meer kan vinden. Excorcist had het hier over een moederboard, maar gezien de dooie link kan ik niet echt achterhalen waar het over ging. Iemand enig idee wat een alternatief is? Want ik kom er even niet uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je zo'n oud moederbord nog wilt vervangen zul je opzoek moeten naar tweedehands spul dus maak/zoek in Advententie in Vraag & Aanbod of Marktplaats. :)

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 14-01-2009 00:06 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Gaat lekker, 10+- weken mijn p4p 800 se ook dood gegaan :')
Heb nog geen flauw idee wat is het, heeft 3/4+- jaar goed zijn best gedaan.

Wellicht ouderdom ;) , of het feit dat ik hem minstens 25+- keer uit en in de kast gedaan heb.

Als iemand intresse heeft, ik zie geen directe schade aan het bord oid. dus denk je dat je er wellicht iets vanaf kan halen, mag je hem altijd op komen halen ( omg alkmaar, n-h )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

-The_Mask- schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:05:
Als je zo'n oud moederbord nog wilt vervangen zul je opzoek moeten naar tweedehands spul dus maak/zoek in Advententie in Vraag & Aanbod of Marktplaats. :)
Nou op http://tweakers.net/pricewatch/cat/281 worden nog wat Socket 478 mobo's aangeboden. Maar daar stopt dan ook mijn kennis van hardware. Ik weet dat de socket overeen moet komen, maar verder weet ik niet welke er overeenkomt met de specificaties van de P4P800SE. Iemand die voor mij en eventuele andere gedupeerden een light kan shinen op welke dingen er gelet moet worden, wil je een soortgelijke als de P4P800SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Asus P4P, P4C en P4S series zijn wellicht de slechtste borden die ik tot nu toe heb gezien als het aankomt op betrouwbaarheid.
Ik krijg heel wat bordjes aangeboden (iets met een muur enzo :P) en er zitten bijzonder veel van dit soort Asusborden bij. Het grootste probleem is dat niet te achterhalen is waar het nu precies fout gaat. Als ik er een debugger inprik hangen die dingen op de meest vage codes en ook niet consistent, de ene P4P800 blijft ergens bij het geheugen hangen, de volgende start verder maar geeft een vrij onduidelijke code op een of andere init.
Van praktisch ieder bord dat ik hier heb weet ik waardoor het stuk is gegaan, met uitzondering de Asus P4 plankjes. Dus als je zo'n ding hebt en hij gaat niet meer fatsoenlijk aan dan is de kans vrij groot dat hij gewoon stuk is, ook al heb je geen aanwijsbare oorzaak.
Dit gebaseerd op zo'n 20 van die dingen die ik langs heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wat verschrikkelijk triest gesteld. Dingen waar je altijd weer achter moet komen BUITEN de garantieperiode. Maar zijn ze dan nog uberhaupt wel nieuw te koop? Want als ik Pricewatch zo zie zijn er nog aardig wat Socket 478 mobo's. Welke dingen moet ik nou nog meer op letten icm de specs?

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 14-01-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:39:
Wat verschrikkelijk triest gesteld. Dingen waar je altijd weer achter moet komen BUITEN de garantieperiode. Maar zijn ze dan nog uberhaupt wel nieuw te koop? Want als ik Pricewatch zo zie zijn er nog aardig wat Socket 478 mobo's. Welke dingen moet ik nou nog meer op letten icm de specs?
Wat in de pricewatch staat is bijna alleen maar van 1 shop. ;) En eigenlijk nog al duur voor zo'n 'oude' PC.
Ik zou er iig niet meer dan 30 euro aan uit geven.
Waar je op moet letten is dat het moederbord de ondersteuning heeft van de onderdelen die jij er allemaal op/aan wilt zetten. Dit is meestal wel op de site van de fabrikant te vinden en op plaatjes wel te zien. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja maar daar kom ik wel uit. Het is niet zo boeiend, DDR geheugen, een AGP videokaart. Verder niks spannends geloof ik wat ik me zo snel kan bedenken. Wat ik meer zie zijn dingen als 'Moederboard Chipset' en 'Form Factor'. Is de keuze daarin essentieel voor het wel of niet werken? Ik zou atm gerust €100 neertellen als het moest omdat ze zo blij als een kind was met dat ding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:11:
Ja maar daar kom ik wel uit. Het is niet zo boeiend, DDR geheugen, een AGP videokaart. Verder niks spannends geloof ik wat ik me zo snel kan bedenken. Wat ik meer zie zijn dingen als 'Moederboard Chipset' en 'Form Factor'. Is de keuze daarin essentieel voor het wel of niet werken?
Het chipset moet ondersteuning bieden voor de CPU, maar dat is wel te vinden op de site en Form Factor is ook wel belangrijk als je kast mATX is en het moederbord ATX dan gaat het iig niet passen (andersom wel) ;)
Ik zou atm gerust €100 neertellen als het moest omdat ze zo blij als een kind was met dat ding :(
Voor 100 euro heb je toch wel iets beters: AM2 moederbord, CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ en 2 GB geheugen bijvoorbeeld. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-07 22:25
Die Asus P4P/P4S/P4C moederborden zijn inderdaad verschrikkelijk trieste dingen. Ik heb in een winkel gestaan en heb zeker 25 van die moederborden gezien die stuk waren.

Persoonlijk zou ik er nu geen geld meer aan uitgeven. De processor en het geheugen zijn inmiddels zoveel verouderd dat het repareren me niet de moeite waard lijkt. De prijs van die plakjes is ook veel te hoog. Als je er toch echt nog eentje wilt (en geen haast hebt) zou ik even tot koninginnedag wachten. Daar kom je ze vaak tegen voor een euro o.i.d. Zo heb ik er vorig jaar een paar gekocht (voor eigen voorraad en reparaties) en dan is het leuk en nog de moeite waard maar anders....
Zoals -The_Mask- ook al zegt, voor 100,- heb je een veel beter setje. Én met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
apNia schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:00:
Jahoor, hier ook raak, PC van m'n vriendin. Eerst deed de muis het niet, tijd liep ook raar. Dus rebootje, en Nou vraag ik me af of iemand een goeie vervanging heeft. Iemand postte de Asus P4V8X-MX, die ik niet meer kan vinden. Excorcist had het hier over een moederboard, maar gezien de dooie link kan ik niet echt achterhalen waar het over ging. Iemand enig idee wat een alternatief is? Want ik kom er even niet uit :|
Dat was een Asrock P4i65G boardje, zelf heb ik deze ook draaien als vervanging van mijn overleden P4P800SE.
Deze boardjes zijn nog steeds nieuw te koop zoals bijvoorbeeld hier:
Asrock P4i65G, i865G (mATX, Sound, LAN, SATA, VGA)

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 14-01-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook mijn bordje een p4c800_e de luxe is gisteren overleden.

krijg in beeld no video input.

Monitor en kabel getest op andere comp
videokaart getest andere comp
geheugen getest andere comp

geen resultaat
cmos geresett

gewoon no input video

Nu is mijn vraag . in deze computer zitten 2 ide schijven.

als ik een ander moederbord installeerd moet ik dan xp er weer op nieuw opzetten.

als dat moet gebeuren ben ik dan al mijn emails en adressen kwijt en moeten ook alle programma,s er weer op nieuw opgezet worden.

het probleem is enkel met een ander moederbord dar er maar 1 ide slot op zit en ik heb alles nog op ide zowel de schijven als overige hardware.

wie weet een goede oplossing als vervanger voor dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde bord kopen gebruik.
maar als je een intel chip heb op je bord kan je windows xp er gewoon op laten zitten.
Windows xp dan laten booten in veiligheid mode .
Alles op je c: over zetten naar een anderen hd.
Je postvak in exporteren naar een file.

Pak je een anderen hd waar je opnieuw windows gaat installeren en dan je postvak in importeren.
Dan heb je mails en gegevens weer.

Volgende keer je postvak backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En je kunt ook altijd nog de HD's aan een andere PC hangen aangezien alle e-mails gewoon op de HD staan in een verborgen map weet zo even niet welke trouwens. ;) Maar vind je zo met Google. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 17:39
Henkie-Jan schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:15:
Kwam maandag thuis en toen vertelden mijn ouders dat de PC niets deed. Monitor bleef zwart. Ik na de PC even kijken, en de koeler van de processor stond op volle toeren blazen. En warme lucht kwam mij tegemoet. PC uit gezet en weer aangezet. Weer direct zwart. Ik heb dus het donkerbruine vermoeden dat het P4P800-SE mobo stuk is. Wil nog even het geheugen er uit halen en er weer in zetten. Maar ben bang dat het geen verandering brengt. Het is dus duidelijk een productiefout van Asus. Eigenlijk moeten ze dus gewoon die mobo's vervangen! :(
UPDATE:
Moederbord is dus ws. kapot. Heb hem niet meer aan de praat gekregen. Toevallig had ik nog een Dell pc staan. Die heb ik maar bij mijn ouders geïnstalleerd.

Jammer, was verder een fijne pc. ;(

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb inmiddels een vervangend mobo gevonden. Via LCS Automation, uitstekende service:
Hoi,

Meest compatible bord dat ik heb is http://www.lcs-automation...RO__bulk__N_art_1373.html.
Zelfde chipset, opties etc.

Op voorraad, euro 59,00 (bulk)
Voor de geinteresseerden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 17:40
mijn p4p800 deluxe (made in taiwan) is vandaag overleden, na bijna 7 jaar trouwe dienst. RIP

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 16:30
Hihi, over dat chinees en taiwanees, ik heb gesteren twee ''defecte'' p4p800 SE's gekocht om PWM onderdelen uit te rippen voor mijn wel goed werkende p4p800. ik kreeg dus twee p4p800 SE's waarvan er eentje ''pcb made in china'' en eentje ''pcb made in taiwan'' alleen had de chinees gek genoeg twee keer zo veel mosfets als de taiwanees (zijn wel allebei rev 2.00), maar toch was de chinees dood, en zat er nog leven in de taiwanees :>

de chinees heeft onder de dimm's drie mosfets zitten, en de middelste ervan lijkt oververhit geraakt te zijn. verder zien de lanes ten noorden van de cpu er wat bruiner uit dan normaal 8)

vervelend is nu dat ik bij de mobo's ook een 2.8GHz prescott kreeg (die het wel deed), die zoals het de eerdere versies van de prescott befaamd idle op 52 deg liep en stressed rond de 65, vervolgens is dus de socket van die goeie ouwe taiwanees naar achteren bol gaan staan door de warmte.... 8)7

besluit: de PWM area van de chinees gaat naar de taiwanees, de prescott gaat met goede koeling naar de P4P800 en mijn 3.0 northwood gaat naar de taiwanees. en dan houd ik nog wat mosfets en caps van de chinees over. :*) (en een uitwisselbare BIOS chip... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 23:58

Diamon

The Weird One

Heb hier nu ook een P4P800 rev 1.02 liggen, kan niet zien/vinden waar die gemaakt is.
Bord komt uit de pc van me pa, die liep steeds te klagen dat de pc uitviel en wilde toch ook al graag een nieuwe pc hebben (oorzaak bleek een rotte voeding, paar elco;s staan bol).

Blijkbaar heeft dit het mobo gesloopt, tijdens het begin van de XP installatie valt de pc uit met een blauw scherm, staat helaas niets specifieks waarom die op zijn bek gaat.
Heb zo'n vermoeden dat de rotte voeding de oorzaak van dit geheel geweest is.

Nu opzoek naar een goedkoop 478 bordje.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:41
Ik heb pas gratis een Asus P4P800 SE bord met een 3.2 GHz proc gekregen. Ook deze had problemen als niet willen starten maar eindeloos zwart scherm en hd led aan. Als het systeem al startte hing het systeem na een poosje.

Ik heb het systeem ge-under-clock-t van 200 naar 166 zodat de cpu op bijna 2.7MHz draait. Verder heb ik de condensatoren naast de cpu en de south bridge met glassex (eerst op een wattenstaafje en dan voorzichtig vegen) schoongemaakt. Ook alle koelblokken heb ik schoongemaakt met glassex. Daarna twee dagen laten drogen. De condensatoren zagen er niet bruin of vervormt uit maar waren alleen vies.
Daarna heb ik een upgrade gedaan van de bios.

Nu start het systeem snel op en draait het stabiel. Wel heeft het moeite met herkennen van nieuwe hardware. Hij blijft dan weer met een zwart scherm staan bij het booten. Maar na een paar keer proberen start hij toch op met een error en de vraag of er een bios setup gedraaid moet worden. Wanneer je de juiste bios instellingen voor de nieuwe hardware hebt gevonden, start het systeem weer snel op en draait het systeem stabiel.

Een hoop gedoe, maar dan heb je wel wat. Een gratis game computer voor spelletjes uit de 5 euro bak.

Het lijkt voor een deel een temperatuur probleem te zijn.

Gisteren nog weer geprobeerd op 3.2GHz, maar na reboot meteen weer freeze. Terug op 2.7GHz werkt het weer stabiel.

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

@napel25.
Ik weet niet of het echt nut heeft gehad glassex te gebruiken, gewoon schoonblazen werkt op zich ook al goed.
Verder is het wel een van de tekenen dat het ding af begint te takelen op het moment dat het ding freezed als je hem op de juiste settings laat lopen.
Ik zou me er niet teveel aan gaan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
TERW_DAN schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:08:
@napel25.
Ik weet niet of het echt nut heeft gehad glassex te gebruiken, gewoon schoonblazen werkt op zich ook al goed.
Verder is het wel een van de tekenen dat het ding af begint te takelen op het moment dat het ding freezed als je hem op de juiste settings laat lopen.
Ik zou me er niet teveel aan gaan hechten.
Het losse stof had ik inderdaad eerst gewoon weggeblazen. Maar er zat nog een zwarte aanslag op de condensatoren. Omdat die vettig leek, heb ik glassex gebruikt. Dat werkte prima. De wattenstaafjes waren ook helemaal zwart daarna. Nadat die zwarte aanslag was verwijderd, liep het mobo minder snel vast.
Maar pas nadat ik de cpu had ge-under-clock-t, bleef de computer meer dan een dag draaien zonder vast te lopen. Al is de temperatuur van de cpu slechts van 54 naar 50 graden gezakt. Mogelijk is vooral de north of de south bridge de oorzaak.

Ik heb ook niet het idee dat het mobo 'weer als nieuw' is, maar het is in ieder geval (in middels al een maand) weer bruikbaar. Inderdaad voor zo lang als het duurt. Maar dat geldt in zekere zin voor alle elektronica.
Daarom hecht ik me sowieso niet aan elektronica... ;)

Mijn reactie is vooral bedoeld om aan te geven dat je het gebruik van zo'n mobo nog iets kan rekken met wat hobby-en.

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwendels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2022
ik heb een asus p4p8oo se met made in taiwan maar hij gaat wel aan maar geeft geen beeld en het koel blok naast het koel blok van de prossesor word harstikke heet kan iemand mij vertellen wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

pwendels schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:05:
ik heb een asus p4p8oo se met made in taiwan maar hij gaat wel aan maar geeft geen beeld en het koel blok naast het koel blok van de prossesor word harstikke heet kan iemand mij vertellen wat het is
Waarschijnlijk gewoon een dood bord.
Om het uit te sluiten kun je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pwendels schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:05:
Wat bedoel je met aan?
Sommige mensen vinden namelijk dat de PC aan gaat als die zo dood is als een pier en alleen de fans draaien. Maar ja fans kunnen ook draaien als er geen CPU, geheugen, videokaart, HD en DVD in de PC zitten en als het mobo kapot is en de voeding half kapot, dan kunnen fans ook nog gewoon draaien. :P

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 26-07-2009 15:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 17:20

nFo

Ik heb een pc gekregen met een dode: Asus P4P800 SE / Rev: 2.0 / China
Mainboard ziet er nog prima uit, maar met het bekende probleem het beeld blijft op zwart.
Van alles vervangen, werkt niet.

Nortbridge wordt wel extreem heet trouwens verbrande mijn vinger zowat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31
Heeft iemand ervaring met de P4P800-VM (m-atx) rev. 1.06 made in Taiwan?

Net een oudere P4BGL-VM mee vervangen namelijk.

Is deze dus een beetje te vertrouwen?

Dat China/Taiwan verhaal had ik zelf al een beetje een vermoeden van, dat wordt dus wel bevestigd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napel25
nFo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:51:
Ik heb een pc gekregen met een dode: Asus P4P800 SE / Rev: 2.0 / China
Mainboard ziet er nog prima uit, maar met het bekende probleem het beeld blijft op zwart.
Van alles vervangen, werkt niet.

Nortbridge wordt wel extreem heet trouwens verbrande mijn vinger zowat.
Ik had dat ook. Na wat verschillende onderdelen proberen startte hij wel op. Bij mij heeft de bios moeite onderdelen te herkennen. Bepaalde schijven werkten niet en wat geheugen modellen ook niet. Maar je moet vooral ook geduld hebben, want soms duurt het een minuut voordat de bios de onderdelen ziet.

Het downgrade trucje staat hierboven ergens. Daar wordt die waarschijnlijk minder warm van.

Het mobo doet het nu nog steeds. Maar soms moet ik 2 of 3 keer proberen voordat hij boot. Daarna blijft hij onder belasting minimaal een halve dag stabiel (hij staat niet langer aan).

napel25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb ik een van de weinige die het wel lang uithouden. deze computer is zo lang geleden aangeschaft dat ik het niet eens meer weet. 2003/2004/2005 ??????? is ook wel eens vast gelopen en windows opnieuw moeten installeren maar na de installatie van vier ventilatoren die ik nog had liggen nooit meer problemen gehad. en dat is toch alweer 2,5 a 3 jr terug. het waait wel er hard daarbinnen maar volgens mij vindt ie het wel lekker.wordt nog dagelijks gebruikt voor internetten , spelletjes , muziek en films downloaden enz. al moet ik wel zeggen dat zware grafische spelletjes toch op de computer beneden gespeeld worden want dat trekt hij echt niet meer krijg je een fout melding(na 1 minuut of na een half uur ??) en keert hij weer terug naar windows en kan je weer alles doen. ik hoop dat hij het nog lang volhoudt want het is eigenlijk wel een leuk experiment. voor beneden hebben we net een nieuwe besteld. de derde !! al sinds deze boven staat. er zit wel een transparante zijkant op m'n pc kast maar kon niet zo snel zien of hij uit china of taiwan komt ga toch eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, de pc van mijn pa die hier ook al een hele tijd draait is niks mis mee. Er zitten gewoon veel maandagmorgen-modellen tussen maar er er zijn er nog wel te vinden die het wel overleven...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vandaag heb ik er ook aan moeten geloven.
Was bezig met mijn nieuwe grotere harde schijf voor mijn laptop en had die via usb aan mijn asus p4p800 SE verbonden, en de schijf liep vast, dus ik hield de aan/uitschakelaar een tijdje ingedrukt en zo ging de pc uit.
De pc starte daarna nog wel op maar met een rare brom.Dus ik deed de pc weer uit om te kijken wat het was en meteen viel me op dat de Intel 82865PE Memory Controller Hub zo heet was dat hij zelfs een verbrand luchtje achterliet. En er staat PCB Made In China op het mobo...
Er valt niets te zien aan de achterzijde van het mobo, alleen dat de achterzijde van de plaats waar de cpu zit wat bol staat.

Maar hij heeft het toch nog 6 á 7 jaar gedaan.En ik heb hem ERG veel aangehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 17:54

Ids

Mijn P4P800 DLX draait nog steeds probleemloos (7 jaar?) Dit itt tot mijn P5W DH DLX... :/

Hell, zelfs mijn oude vertrouwde CUBX draait nog als een tierelier.

[ Voor 18% gewijzigd door Ids op 20-10-2010 00:17 ]

Pagina: 1