Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel IX

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 december 2003

Waar kan ik de laatste versie van het script downloaden waar ik de apple trailers mee kan bekijken?
XBMC-SVN 2007-08-05 rev9821-deff heeft dit script er namelijk niet in zitten.
Op http://www.xbmcscripts.com/index.php kan ik wel pre 0.95 downloaden, maar volgens mij is dit al een verouderde versie en op http://code.google.com/p/xbmc-scripting/, van de programmeurs zelf, staat helemaal niets..
Hebben meer mensen problemen met het kijken van Apple trailers met versies voor XBMC-SVN 2007-08-05 rev9821?

uitzendinggemist.v2.7.0b4 icm XBMC-SVN 2007-08-05 rev9821 en een Harmony AB geeft probleem..
Menu / Prev. = B Terug werkt niet...
Bekijken = Ok (play) werkt niet...
Handmatige reboot is de enige oplossing.... (is overigens vaak het geval, ook met previous builds bij Joox)

(ps. dit is in combinatie met de Xtv skin)

q2no wijzigde dit bericht 08-08-2007 20:54 (7%)

Reg. datum: 23 januari 2005

Rev9834 heeft wel wat geluidsprobleempjes lijkt het (bij mij althans). Bij zowel Shoutcast of Xvid/Divx hoor ik regelmatig plopjes alsof de soundlayer soms corrupt is. Rev9662 heeft hier geen last van en is tevens de revisie waar Shoutcast weer goed op werkt. Rev9731 heb ik niet geprobeerd.

edit: ah, Grox had mogelijk al een oplossing hiervoor, die had ik ff gemist. Zal ik ook eens uitproberen...

Norman wijzigde dit bericht 08-08-2007 20:59 (16%)

quote:
q2no schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:47:
uitzendinggemist.v2.7.0b4 icm XBMC-SVN 2007-08-05 rev9821 en een Harmony AB geeft probleem..
Menu / Prev. = B Terug werkt niet...
Bekijken = Ok (play) werkt niet...
Handmatige reboot is de enige oplossing.... (is overigens vaak het geval, ook met previous builds bij Joox)

(ps. dit is in combinatie met de Xtv skin)
Eh, op dit moment zijn er geen officieel werkende skins voor UZG.v2.7.0b4. Ik heb zelf een Harmony AB en het werkt prima. Het enige probleem dat zich voordoet zou kunnen doen is het volgende:

Als er heel erg vaak achter elkaar naar boven/beneden (scrollen) wordt gegaan (vooral in Joox) dan raakt XBMC over de rooie omdat er dan teveel zaken tegelijkertijd moet gaan gebeuren! XBMC is niet multithreading en als er dus 10 dingen tegelijkertijd gaan draaien, gaat het heel erg fout. Wacht maar eens een minuut (of twee). Dan zal hij opeens alles hebben uitgevoerd!

Ik probeer al een tijdje een workaround te vinden. Ik heb inmiddels al een time out van 500ms op het updaten gezet, zodat er niet onnodig vaak data wordt opgehaald tijdens het scrollen. Maar het gaat nog steeds mis. Probleem is dat ik dit niet kan testen op de XBMC PC versie omdat die wel multithreading is.

Suggesties zijn welkom!

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Reg. datum: 08 maart 2007

Erg fijn het newe UZg script, mn. het tv-links gedeelte daar je gewoon door de content heen kan scrollen, en niet per letter van het alfabet hoeft te 'zoeken' !
Hulde voor GBW !

Heb een draadloze Logitech controller, met een lange kabel en een mem. crd. slot erin, zijn er dyi's om de kabel korter, en het 'aanhangsel' kleiner te maken ?
Ander vraagje: zijn er meer gebruikers met component/720p waarbij de weerszijden van het beeld zwart is, en op het moment dat een applicatie wordt gestart, het beeld wel beeldvullend is ?
Heb in xmbc en op mn lcd al ea. getracht in te stellen, maar haalde niets/weinig uit.

v1nzent- wijzigde dit bericht 08-08-2007 22:44 (11%)

quote:
v1nzent- schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:42:
Heb een draadloze Logitech controller, met een lange kabel en een mem. crd. slot erin, zijn er dyi's om de kabel korter, en het 'aanhangsel' kleiner te maken ?
Wacht even... ik volg je niet helemaal.

Je hebt een draadloze Logitech controller (Heerlijke controller trouwens) met een lange kabel??
Of heb je het over de zender? Wat dat betreft heb je wel gelijk, dat ding is hartstikke lomp. Je zou kunnen proberen om hem open te schroeven en de inhoud in de Xbox zelf te bouwen. :)

Reg. datum: 11 augustus 2005

quote:
Bigfoot87 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:36:
Vraagje: Een snellere CPU (1 ghz) in de Xbox bouwen zodat deze HD films ondersteund,

1. Kun je dat ergens in Nederland laten doen?
2. Kun je dat zelf doen?
3. Zo ja, waar kun je zo'n CPU kopen?
Als je op internet zoekt dan kun je wel vinden dat men een 1,4GHz Celeron erop heeft kunnen maken. Echter dit is riskant en best veel en secuur werk. Dit word naar mijn weten niet gedaan dit mag je dus zelf doen. Groot nadeel is de huidige CPU (PIII 733Mhz) is vastgesoldeerd op het moederbord dus die moet eerst los dan de andere erop.

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

quote:
Cave_Boy schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:06:
[...]

Als je op internet zoekt dan kun je wel vinden dat men een 1,4GHz Celeron erop heeft kunnen maken. Echter dit is riskant en best veel en secuur werk. Dit word naar mijn weten niet gedaan dit mag je dus zelf doen. Groot nadeel is de huidige CPU (PIII 733Mhz) is vastgesoldeerd op het moederbord dus die moet eerst los dan de andere erop.
Ok duidelijk ;) Niet echt een optie dus.
Thnx voor de info.

Als er heel erg vaak achter elkaar naar boven/beneden (scrollen) wordt gegaan (vooral in Joox) dan raakt XBMC over de rooie omdat er dan teveel zaken tegelijkertijd moet gaan gebeuren! XBMC is niet multithreading en als er dus 10 dingen tegelijkertijd gaan draaien, gaat het heel erg fout. Wacht maar eens een minuut (of twee). Dan zal hij opeens alles hebben uitgevoerd!
Wat vreemd eigenlijk... nu ben ik geen programmeur (op dat gebied ben ik echt dyslectisch) maar zoveel cpu power neemt is het weergeven van een resultaatlijst in het algemeen toch niet?
Wat is de oorzaak dan dat het zoveel draadjes nodig waardoor het door de war kan raken?
I know.. allicht noob vraagjes maar toch.. noem het gezonde interesse.
Is het allicht ook mogelijk om het apple script in uitzendinggemist samen te voegen?

Reg. datum: 13 december 2006

quote:
mistered schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

Yep, ik heb diezelfde kabel sinds een paar weken, gekocht bij consoleshop.nl.
Werkt super. Inderdaad eerst in de originele dashboard NTSC kiezen en de resoluties die je wilt. Daarna worden de 720 en 1080 opties vanzelf zichtbaar.
De kabel verbeterd het beeld hEEL erg.. Letters waren eerst blurry, nu retestrak...
Dit alles bij mij op een 32 inch Samsung LCD TV... práchtig..
Ik snap er niets van. Als ik naar het dashboard ga dan kan ik bij Settings naar Video en daar staat verder niets qua NTSC of wat dan ook. 8)7

Wat is zeg maar het 'path' wat je volgt vanaf het begin van de dashboard-boot?

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

enigma O-)

jah jah

Reg. datum: 06 januari 2001

Voordat ik mijn vraag stel, wil ik eerst hier iedereen bedanken voor de vele tijd die erin wordt gestoken om xbmc zo mooi te maken! Klasse gedaan, het is echt een goed product geworden zo.

Mijn vraag is de volgende;

Ik wil de xbox via een hd kabel op mijn plasma aansluiten. Ik lees dat je dan de 'orginele' MS dash moet starten en dan daar instellen NTSC en dan 720, 1080 etc. Daarna kan je het dan blijikbaar aangeven binnen xbmc.
Nu is mijn xbox omgebouwd dmv een chip en als ik nu opstart dan start xbmc prima op. Alleen heb ik nergens meer op de c-schijf de orginele MS dash staan (kan ik daar wel van een cd/dvd terugzetten indien nodig). Ik kan ook mijn xbox dmv dip swith in orginele stand laten starten.

Waar het mij nu om gaat is het volgende, moet ik nu eerst de xbox op de laatste manier, die ik net heb aangegeven, laten starten en dan instellingen veranderen t.a.v. beeld en dan weer 'normaal' laten starten en de instellingen aangeven binnen xbmc.
Of moet ik de xbox zoals die nu is gewoon laten starten en dan op de c-schijf van de box een MS dash neerzetten en die dan gaan starten om daarna de veranderingen in xbmc door te voeren.

Reg. datum: 24 april 2002

Heeft er iemand ook problemen met XinBox ?

Ik heb deze geupdate naar de nieuwste versie (NL taal daardoor gekregen) en als ik nu een account wil aanmaken, dan loopt na een tijdje de Xbox vast. Terwijl ik dus nog bezig ben met het invullen van de account-gegevens. Het venster rechts wordt dan zwart en alleen het venster waar de account-gegevens worden ingevuld is dan nog zichtbaar, maar er gebeurd verder niets.

Tweede vraagje : heeft er iemand nog een goed script draaien voor een online TV gids ?
Ik heb er al verschillende geprobeerd, maar geen van allen schijnt te werken (lopen vast)

quote:
Retir schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:17:
Mijn vraag is de volgende;

Waar het mij nu om gaat is het volgende, moet ik nu eerst de xbox op de laatste manier, die ik net heb aangegeven, laten starten en dan instellingen veranderen t.a.v. beeld en dan weer 'normaal' laten starten en de instellingen aangeven binnen xbmc.
Je moet het doen zoals je hier aangeeft.
De Xbox moet eerst weten dat je later met NTSC gaat opstarten en dat je er een HD kabel in hebt zitten. Als je dat hebt aangegeven kun je in XBMC de dan verschenen opties aanvinken...

mistered wijzigde dit bericht 09-08-2007 10:37 (13%)

If it ain't broken......... fix it anyway.

quote:
bvhnl schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:09:
[...]

Ik snap er niets van. Als ik naar het dashboard ga dan kan ik bij Settings naar Video en daar staat verder niets qua NTSC of wat dan ook. 8)7

Wat is zeg maar het 'path' wat je volgt vanaf het begin van de dashboard-boot?
Kijk ff bij mijn antwoord aan Retir eentje terug..

If it ain't broken......... fix it anyway.

quote:
q2no schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:21:
Wat vreemd eigenlijk... nu ben ik geen programmeur (op dat gebied ben ik echt dyslectisch) maar zoveel cpu power neemt is het weergeven van een resultaatlijst in het algemeen toch niet?
Wat is de oorzaak dan dat het zoveel draadjes nodig waardoor het door de war kan raken?
I know.. allicht noob vraagjes maar toch.. noem het gezonde interesse.
Is het allicht ook mogelijk om het apple script in uitzendinggemist samen te voegen?
Nee, er is inderdaad niet veel CPU power voor nodig, da's waar. Maar op het moment dat er meerdere processen naast elkaar gaan lopen, dan gaat ie die processen 'afwissellend' uitvoeren. En dat maakt het dat het lang duurt. Ik heb een testje gedaan: tijdens het openen van een Joox.net url, 20x tijdens het naar beneden drukken een beetje text afdrukken in de XBMC log -> duurde 90 seconden alvorens alles afgehandeld was!

Een oplossing zou zijn om de info niet dynamisch op te halen (dus tijdens het scrollen) maar als er op de INFO knop wordt gedrukt of zo. Misschien dat ik dat configureerbaar maak of zo.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

quote:
speedme schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:14:
Heeft er iemand ook problemen met XinBox ?

Ik heb deze geupdate naar de nieuwste versie (NL taal daardoor gekregen) en als ik nu een account wil aanmaken, dan loopt na een tijdje de Xbox vast. Terwijl ik dus nog bezig ben met het invullen van de account-gegevens. Het venster rechts wordt dan zwart en alleen het venster waar de account-gegevens worden ingevuld is dan nog zichtbaar, maar er gebeurd verder niets.

Tweede vraagje : heeft er iemand nog een goed script draaien voor een online TV gids ?
Ik heb er al verschillende geprobeerd, maar geen van allen schijnt te werken (lopen vast)
Nee hij doet het hier prima, er is ondertussen weer een update, dus probeer dat eens. :)
En anders kun je hier: UserData/script_data/XinBox
Je account verwijderen. Gegevens even opnieuw invullen en als het goed is werkt het dan weer zoals het zou moeten werken :)

Veel te evil
Reg. datum: 10 februari 2004

Ik gebruik XBMC sinds... mja sinds wanneer eigenlijk; sinds die ouwe blauwe interface nog...
Er is ondertussen veel verbeterd. Dit is toch wel een ongelofelijk mooi project. :)
Het enige wat ik als C64-nerd nog graag zou zien is de implementatie van SIDplay2, wat er nu gebruikt word (door mplayer? paplayer?) is echt Ancient History - ondersteunt niet eens iets van filters. :(

Wat ik al deze tijd ook nog niet heb is een afstandbediening, die moet ik toch maar eens eentje aan gaan schaffen.

Ik gebruik ondertussen ook de PM3Mod skin, deze ziet er een stuk professioneler uit dan de standaard PM3. Mijn vriendin is ook heel blij met het webradio script dat ik hier vond - bedankt daarvoor!!! :)

quote:
BokanoiD schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:36:
Ik gebruik XBMC sinds... mja sinds wanneer eigenlijk; sinds die ouwe blauwe interface nog...
Er is ondertussen veel verbeterd. Dit is toch wel een ongelofelijk mooi project. :)
Het enige wat ik als C64-nerd nog graag zou zien is de implementatie van SIDplay2, wat er nu gebruikt word (door mplayer? paplayer?) is echt Ancient History - ondersteunt niet eens iets van filters. :(
Als je iets aan XBMC mist kun je dat >hier< aangeven, dan heb je kans dat er wat aan wordt gedaan. :)

Ik heb een testje gedaan: tijdens het openen van een Joox.net url, 20x tijdens het naar beneden drukken een beetje text afdrukken in de XBMC log -> duurde 90 seconden alvorens alles afgehandeld was!

Een oplossing zou zijn om de info niet dynamisch op te halen (dus tijdens het scrollen) maar als er op de INFO knop wordt gedrukt of zo. Misschien dat ik dat configureerbaar maak of zo.

Is het allicht een idee om alle data eerst te downloaden en de user zelf de optie te geven op te updaten? (zoals bij het apple script) De gebruiker moet dan welliswaar even wachten op het resultaat maar alles vloeiend doorbladeren is toch stukken leuker.

quote:
q2no schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:29:
Ik heb een testje gedaan: tijdens het openen van een Joox.net url, 20x tijdens het naar beneden drukken een beetje text afdrukken in de XBMC log -> duurde 90 seconden alvorens alles afgehandeld was!

Is het allicht een idee om alle data eerst te downloaden en de user zelf de optie te geven op te updaten? (zoals bij het apple script) De gebruiker moet dan welliswaar even wachten op het resultaat maar alles vloeiend doorbladeren is toch stukken leuker.
Nee, da's geen optie. Ik wil het dynamisch houden omdat de data die wordt opgehaald te vaak veranderd.

Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
[b]speedme schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:14:

Ik heb hier een goed script voor. Ik heb hem geupload en je kunt hem via deze link downloaden. Klik aan de rechterkant op download. Plaats hem in je scripts folder en dan kun je door de TV gids bladeren.

ff ander vraagje:
In EditieNL lieten ze net een site zien: www.movieforumz.com, alwaar !!gratis!! films online te bekijken zijn. Volgens EditieNL ook nieuwe films. GBW, misschien een idee om te integreren in Uitzendinggemist???

grox wijzigde dit bericht 09-08-2007 18:42 (6%)

quote:
grox schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:40:
[...]
ff ander vraagje:
In EditieNL lieten ze net een site zien: www.movieforumz.com, alwaar !!gratis!! films online te bekijken zijn. Volgens EditieNL ook nieuwe films. GBW, misschien een idee om te integreren in Uitzendinggemist???
Waarschijnlijk maakt die website gebruik van Stage6, dezelfde bron als Joox.
TV-Links heeft ook een soortgelijke functie.
Lijkt me niet echt een toevoeging dus...

Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
grox schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:40:
[...]
Ik heb hier een goed script voor. Ik heb hem geupload en je kunt hem via deze link downloaden. Klik aan de rechterkant op download. Plaats hem in je scripts folder en dan kun je door de TV gids bladeren.
TV Gids script van bakman (ook wel bekend als degene die met het Uitzendinggemist script is begonnen) is dat. Give the man some credit ;) . Ook gewoon via zijn site te downloaden trouwens.

DeOS wijzigde dit bericht 09-08-2007 19:28 (5%)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
DeOS schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:27:
[...]

TV Gids script van bakman (ook wel bekend als degene die met het Uitzendinggemist script is begonnen) is dat. Give the man some credit ;) . Ook gewoon via zijn site te downloaden trouwens.
Sorry, uiteraard alle credits voor hem! Ik heb hem ook maar ergens gedownload....Maar ja, het is niet voor mijn credits, het werkt in ieder geval prima! En daar gaat 't om!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: