Highflow.nl
Was ook niet zo bedoeldquote:Leip-o-Matic schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:29:
Ik heb toch nergens gezegd dat er fans op de radiatoren moeten? Alleen dat meerdere wel eens wat zouden kunnen uitrichten.
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Highflow.nl
Wel heb ik foto's gemaakt met de GSM, omdat camera foetsie was
Momenteel geen tijd voor te posten, maar de foto's komen zeker nog !
Ben de draad beetje kwijt geraakt.
Offtopic
Krijg vandaag oppeens een mail van aquatuning dat ze mijn betaling hebben ontvangen... helemaal niets betaald maarja. Als ik strax een gratis waterkoelset erbij krijg ter waarde van 300 euro ben ik alleen maar blij
Highflow.nl
Het zijn niet de beste foto's, maar het is toch ietsquote:Leip-o-Matic schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 03:35:
Hoe duur is het nou uiteindelijk geworden en welke onderdelen zijn het nou uiteindelijk geworden?
Ben de draad beetje kwijt geraakt.
Offtopic
Krijg vandaag oppeens een mail van aquatuning dat ze mijn betaling hebben ontvangen... helemaal niets betaald maarja. Als ik strax een gratis waterkoelset erbij krijg ter waarde van 300 euro ben ik alleen maar blij.
U ziet, D-Tek Fuzion, Laing DDC Pro met OCLabs top, Thermochill PA120.2, 1/2" Slang (geen tygon), UV BLeu water van Aquatuning zelf (niet opgelet bij bestelling
Het moet nog allemaal ff wennen, en inwerken schat ik. rad zit aan de voorkant met push-pull opstelling. Temps gisteren waren stressed op 1.6VCore effectief en 25°C kamertemp een kleine 63°C voor beide cores.

Het is nog niet klaar, maar dan hebben jullie toch een ruw beeld
Laatste foto zitten de fans verkeerd om, maar ze zitten ook nog niet aan het rad vast, dit is al opgelost
Prodigys wijzigde dit bericht 14-08-2007 11:15 (4%)
ik word ziek van zoveel kabels
Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Is dat niet makkelijker?
Reg. datum: 22 januari 2004
Ik zou je vraag hier stellen: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjesquote:Trenner schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:53:
Wat kan ik verwachten van een EK Water Block WAVE am2 Copper buiten het feit om dat er water doorgaat? ik bedoel, heeft iemand een ervaring wat met dit blokkie?
Als je dat maar weet !quote:MikeVM schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:11:
no offence prodigy, maar wat ben ik blij dat ik een P182 heb en men kabels kan wegsteken waar ik wil,
ik word ziek van zoveel kabels
Ik haat die kabels gewoon en ondanks me voeding modulair is, is het nog een zooi !
Je wil niet zien hoe het eerst was
Ik vind dit ook absoluut niet mooi..., dringend andere kast zoeken !
Silverstone TJ-07 (?), echt een brute kast
Het werktquote:TEAMIKKE schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:38:
Sowieso een hele drukke kast. Maar dat geeft nietZolang het werkt
Ik vind het wel wat hebben.
Nee niet in mijn geval, want ik wou rad voor CPU hebben.quote:Ramius23 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:56:
Je kunt ook je rad omdraaien met de openingen onderin.
Is dat niet makkelijker?
Dus pomp - rad - cpu - res - pomp - rad ... snappie ?
Daarbij zat ik nog met me 2900XT die van voor tot achter loopt he, dus ik moest iets hebben voor de slangen erlangsdoor te krijgen. Mijn kast is zo klein dat ik men res er nu niet meer in krijg, of ik moet men outtake fan opofferen
EDIT :
Kamertemp = 25.7°C
Setup = hierboven ergens ...
VCore = 1.62
Stressed = CORES @ 63°C | CPU @ 57°C
VCore = 1.41
Stressed = CORES @ 58°C | CPU @ 53°C
Zijn dit wel mooie temps ? Ik ben er niet onder de indruk van eerlijk gezegt
Prodigys wijzigde dit bericht 15-08-2007 00:06 (10%)
kijk naar het filmpje met rodney de Goof en je weet wat je wilt
Videohttp://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81820
tenzij je een modder bent natuurlijk, die vind het maar nix
MikeVM wijzigde dit bericht 15-08-2007 00:11 (77%)
Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer
Ik vind de P190 toch mooier en meer geschikt voor mijquote:MikeVM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:10:
ik raad je echt een P182 aan!!!
kijk naar het filmpje met rodney de Goof en je weet wat je wilt
Videohttp://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81820
tenzij je een modder bent natuurlijk, die vind het maar nix
Alleen die 2 voedingen wat erbij zitten moet ik niet
de P190 is eigenlijk niet zo duur
als je ziet dat er voor 200 euro aan voedingen inzit
MikeVM wijzigde dit bericht 15-08-2007 00:41 (6%)
Die voedingen moet ik ook niet hebbenquote:MikeVM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:40:
ik denk dat je daar wel vanaf kunt geraken op vraag en aanbod,
de P190 is eigenlijk niet zo duur
als je ziet dat er voor 200 euro aan voedingen inzit
Heb zelf een goeie voeding van 100¤ ..., en alles werkt goed hier, en met deze voeding in die kast heb ik nog 1 voedingplaats over voor me WC
Ik zou liever de radiator in de bovenkant plaatsen, waarschijnlijk past het net voor de voeding als ik het zo zie. En als je de radiator aan de bovenkant hebt werkt het gelijk als outtake fan.
Zou ik wel in het hoofd houden als je een andere kast besluit te nemen
ps: push/pull setup voor deze radiator is een beetje overbodige luxe, omdat de air restrictie erg laag is van de lamellen, volstaat aan een enkele zijde fans.
Bulls wijzigde dit bericht 15-08-2007 01:38 (47%)
Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Ik moet wel 350¤ dokken voor die kast danquote:MikeVM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:18:
ik zeg net dat jer er makkelijk vanaf kunt raken op vraag en aanbod
Krijg ik dan de voedingen niet kwijt ...
Die zie je wel, maar niet uit het punt waar ik de foto heb genomen. Daarbij zijn de slangen echt DIK !quote:Bulls-NL schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:30:
Jammer dat je de D-Tek niet kan zien zitten, maar verder wel aardig gelukt zo.
Ik zou liever de radiator in de bovenkant plaatsen, waarschijnlijk past het net voor de voeding als ik het zo zie. En als je de radiator aan de bovenkant hebt werkt het gelijk als outtake fan.
Zou ik wel in het hoofd houden als je een andere kast besluit te nemen
ps: push/pull setup voor deze radiator is een beetje overbodige luxe, omdat de air restrictie erg laag is van de lamellen, volstaat aan een enkele zijde fans.
Krijg men klemmen niet eens op de slang bij de D-Tek
En men kast is zo klein, dat de afstand van achterkant voeding tot voorkant kast amper 26CM is, dus daar past de rad niet
Over dat push/pull, waarom niet als ik de fans toch heb liggen ?
Liever 4 fans op 5V, dan 2 op 12V
Ik denk dat het wel klopt....., maar wanneer je je slangen omdraait zullen je temps zo'n 25-30C zakken... Het water komt nu nl binnen op je outlet..quote:Prodigys schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:02:
Kamertemp = 25.7°C
Setup = hierboven ergens ...
VCore = 1.62
Stressed = CORES @ 63°C | CPU @ 57°C
VCore = 1.41
Stressed = CORES @ 58°C | CPU @ 53°C
Zijn dit wel mooie temps ? Ik ben er niet onder de indruk van eerlijk gezegt.
Plus ik zou misschien het blok even loshalen, controleren of hij goed contact maakt. Sterkte
Edit: SRY.!.! verkeerd gelezen, ik las idle temps...
rabor wijzigde dit bericht 15-08-2007 15:55 (8%)
En de Thermochill radiator heeft de lamellen zo ver uit elkaar staan dat er minder blaas/zuig kracht nodig is om goede airflow te hebben.
Maargoed wat je zelf het beste lijkt moet je doen, maar ik zou in ieder geval even testen of het wel zoveel in temp uitmaakt, je hoeft natuurlijk niet gelijk de 2 fans op 12 volt te zetten. (4 fans op 5v maken meer lawaai dan 2 op 7.5v, omdat het meer motortjes heeft, de lucht wrijving maakt dan minder geluid) )
Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Tjah, ik vind 4 fans toch niet slecht, heb ze toch maar liggen hier ...quote:MikeVM schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 03:15:
kben volledig met je eens jongen, al doen die 2 op 12 toch veeeel meer af dan 4 op 5
Desnoods doe ik ze op 7V allemaal
DAMN !quote:rabor schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:02:
[...]
Ik denk dat het wel klopt....., maar wanneer je je slangen omdraait zullen je temps zo'n 25-30C zakken... Het water komt nu nl binnen op je outlet..
Plus ik zou misschien het blok even loshalen, controleren of hij goed contact maakt. Sterkte.
Je bent de eerste die het opmerkt !!
Haha wat een kneus ben ik zeg !
De motor ervan kan er gerust tegenquote:Bulls-NL schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:11:
Nouja Ik ben van mening dat een fan op een fan hebben blazen niet veel nut heeft omdat je met de blazende fan op de zuigende blaast, en daarbij de zuigende fan aan het mee helpen bent waardoor hij meer toeren draaid dan wat de motor op dat moment gebruikt. En daarbij gaat hij dus meer geluid maken.
En de Thermochill radiator heeft de lamellen zo ver uit elkaar staan dat er minder blaas/zuig kracht nodig is om goede airflow te hebben.
Maargoed wat je zelf het beste lijkt moet je doen, maar ik zou in ieder geval even testen of het wel zoveel in temp uitmaakt, je hoeft natuurlijk niet gelijk de 2 fans op 12 volt te zetten. (4 fans op 5v maken meer lawaai dan 2 op 7.5v, omdat het meer motortjes heeft, de lucht wrijving maakt dan minder geluid) )
Daarbij heb ik even getest. Alle fans op 5V had ik 42°C idle. Alle fans op 12V had ik 35°C idle.
2 fans op 12V 2 uit had ik 37°C idle. Zonder fans zat ik op 43°C idle.
Maar ik ga eerst een men in en outlet slang omwisselen !
Ik zou gewoon eerst alleen de slangen even omdraaien, & wanneer je daarna geen idle-temperatuur hebt van gelijk aan- of max. 2 graden boven kamertemperatuur dan zou ik hem even reseaten (met wat minder of meer thermische pap).quote:Prodigys schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:58:
DAMN !
Je bent de eerste die het opmerkt !!
Haha wat een kneus ben ik zeg !OMG man, dat ik dat niet gezien heb
.