Klinkt stom, maar deze is wel waar:quote:
Je bent toch niet voor niks tweaker
GoT Index » Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen » [Waterkoeling] Nieuw budget 250¤
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Klinkt stom, maar deze is wel waar:quote:Prodigys schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:15:
[...]
Dit klopt wel in grote delen.
Maar er zijn mensen die vinden 300¤ voor een goede WC cooling teveel en pakken dan goede lcuhtkoelers die dan wel 20°C hoger liggen ofso, maar dit is eenmaal wat je krijgt.
Je moet geld durven uitgeven voor goed spul.
Idd, als je iets wil moet je er iets in de plaats voor geven.quote:Ramius23 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:10:
[...]
Klinkt stom, maar deze is wel waar:
Je bent toch niet voor niks tweaker
Hoe meer hoe beter is niet waar.quote:r.marijnissen schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:46:
Mijn punt is meer dat een goed presterende set niet alleen bestaat uit goede onderdelen.
Maar vooral ook uit veel rad oppervlak.
Hoe meer hoe beter.
En dan is een cpu luchtkoeler niet te vergelijken met wc.
Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer
Indeed...quote:r.marijnissen schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:46:
En dan is een cpu luchtkoeler niet te vergelijken met wc.
Heb toevallig vanmiddag een pakketje gearriveerd gekregen, pffft 3 weken is een ferme tijd wel te noemen. Mocht ik in de toekomst nog iets nodig hebben denk ik dat er een soort van planning in acht moet worden gehouden..quote:Prodigys schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:41:
[...]
Oke, mooi dat het bij jou TOCH nog goed afloopt.
Mijn bestelling is ATM = wird gepackt .
Dus nog ff, en dan kan ik weer stevig overclocken, want deze Intel koeler laat niks toe.
Nahh, dat is ook niet allesquote:MikeVM schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:52:
zet dan een bong cooler
zoek maar eens op wiki
Duhh uiteraad is er een grens.quote:Prodigys schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:47:
[...]
Hoe meer hoe beter is niet waar.
Je moet kijken dat je juist iets meer koelopp hebt dan wat je aan W verbruikt.
Met andere woorden, heb je een setup van onderdelen die samen 600W verstoken, dan kun je het beste zorgen dat je een rad hebt die tot 700W kan koelen ofso.
Je kan toch nooit lager koelen dan je luchttemp, dus ooit houdt het op met rads bij te plaatsen, als je ucht 18°C is, dan kun je nog 50 ofwel 1000 rads erbij zetten, temp zal nooit zakken onder de 18°C.
Bouw dan een waterchiller...quote:Prodigys schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:53:
[...]
Nahh, dat is ook niet alles.
(btw, ik ken een bong cooler)
Ja dat klopt, je zal nooit alles krijgen op de temp van wat je lucht krijgt.quote:r.marijnissen schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:21:
[...]
Duhh uiteraad is er een grens.
En van 60 graden naar 40 graden is makkelijker dan van 40 naar 30 graden.
Ik bedoel uiteraard dat een goede wc setup wel voorzien moet zijn van ruim koel oppervlak.
Voorbeeld:
Men koelt chipset, vga, cpu.
Met 2x 120mm rad.
Dan heb je dus minder dan 1x 120mm per onderdeel om te koelen.
Als je dan ook nog overklokt......
Gelijk aan lucht temperatuur haal je nooit, er zit altijd geleidings weerstand in.
Dus 18 graden lucht is mischien max 21 graden haalbaar.
Ik ken iets van waterchillers, maar men kennis is er niet groot van.quote:r.marijnissen schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:26:
[...]
Bouw dan een waterchiller...
Ik ga ooit nog mijn rad in een vijver koelen of rad buitenhuis hangen en 6x tornado erop.
Vijver is altijd koel, zeker een grote.
Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer
Geen slecht idee, maar als het werkt ?quote:MikeVM schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:48:
zijn er geen waterkoeling blokjes waar je je luchtkoeler bovenop zet, dit heeft toch het ultiem koelings effect? ook al gaat je waterkoeling stuk
doet de luchtkoeler het verder
Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Een WC setup met Noctua's op 5V, of je pakt zo een luchtkoeler met ook een Noctua op V, zal niet veel meer lawaai zijn. Maar alsnog heb je gelijk, ze maken meestal meer lawaai, dus echt nuttig is het niet.quote:Bulls-NL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:24:
Meestal neem je waterkoeling om van die lawaai zoem fannetjes af te zijn, en dan wil je ze er nog eens bij gaan gebruiken?
Dat DataCooler bagger geval gebruikt een waterkoelblok met ook een fan op een heatsink wat eraan vast zit, maar dat ding heeft dat wel nodig en werkt alsnog voor geen meter.
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Ik heb het getest met mijn brakke TT set, duurde 1min ongeveer en toen ging PC uit, CPU dus te warm. De temp die loopt ook heel langzaam op, en koelt dus niks meer af als de pomp niet meer draait.quote:TEAMIKKE schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:19:
Gigabyte heeft wel zoiets. Op het waterblok zit een fan die voor de componenten rondom airflow verzorgt maar die helpt niet als de pomp uitvalt.
Dat weet ik niet...quote:Trenner schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:09:
Wat is je werkelijke wachttijd nu?
mijn pc maakt met de gebruikte koeling bijna geen lawaai, maar alsk waterkoeling heb, kan ik nog beter koelen,quote:Bulls-NL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:24:
Meestal neem je waterkoeling om van die lawaai zoem fannetjes af te zijn, en dan wil je ze er nog eens bij gaan gebruiken?
Dat DataCooler bagger geval gebruikt een waterkoelblok met ook een fan op een heatsink wat eraan vast zit, maar dat ding heeft dat wel nodig en werkt alsnog voor geen meter.
Volgens mij neem je meestal waterkoeling voor betere temps en daardoor kloks, fans zijn zoiezo nodig, als hij daardoor stil is, is dat mooi meegenomen.quote:Bulls-NL schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:24:
Leip-o-Matic wijzigde dit bericht 12-08-2007 01:40 (34%)
Highflow.nl
Dat je fans nodig hebt ga ik niet ontkennen maar ik ga wel ontkennen dat je fans nodig hebt op je rad.quote:Leip-o-Matic schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:36:
[...]
Volgens mij neem je meestal waterkoeling voor betere temps en daardoor kloks, fans zijn sowieso nodig, als hij daardoor stil is, is dat mooi meegenomen.
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
GoT Index » Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen » [Waterkoeling] Nieuw budget 250¤
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus