Hoofdcategorieën
Topicacties

[Waterkoeling] Nieuw budget 250¤

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 augustus 2004

Als het hier normaal koel is in mn kamer komt mn max temp ook niet boven de 45 graden, maar als je toch een andere CPU krijgt binnenkort zal ik me hier ook niet druk om maken.

Nieuwe CPU nieuwe temps :Y)

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

[Zelf in te vullen]
Reg. datum: 14 februari 2006

Same here. Ik zie hem eigenlijk nooit hoger dan 40 graden. Al helemaal niet met zo'n C2D.
[ Ontopic ]

Oke mooi dan.
Hopelijk doet mijn nieuwe CPU het dan goed :) .
Otherwise toch eens die WC goed bekijken etc ...

EDIT:

Mocht het zijn, ik denk van niet, dan maak ik wel iets met nog een mooi rad erbij ;).
Heb nog een Opel Kadette radiateur liggen van 35 x 55 CM _/-\o_ .
Maak ik daar snelkoppelingen op zoals hydraulic koppelingen werken en dan kan ik altijd hem ertussen koppelen of niet ;) .

Prodigys wijzigde dit bericht 20-08-2007 21:18 (56%)

Reg. datum: 06 augustus 2004

Of je een extra radiator nodig hebt hangt ook weer af van de cappaciteit van je huidige, je water wordt nauwelijks warmer onder load dus dat betekend dat je water goed gekoeld wordt. Je probleem ligt echt ergens anders. Pas als je water veel te warm wordt moet je voor uitbreiding zorgen.

mijn water wordt nu soms zelfs 36 graden of als het echt heel warm is hier in mijn kamer en ik heb de raam niet open (muggen) dan kan het zelfs onder zware belasting wel 39 graden worden. Dit gebeurd omdat ik ook mn videokaart in de loop heb zitten en die dumpt dan veel warmte in het water, maar zelfs dan is mn cpu niet veel warmer dan 47 graden terwijl de GPU wel meer dan 53 is.

Ik heb zelfs getest als ik dan de fans harder zet dat het amper in graden daalt, de fans dan vol open zetten levert voor mij alleen maar meer lawaai op terwijl het niets in prestaties verbeterd.
Ik heb mijn waterkoeling meer om de stilte, en om een beetje extra te klokken.
Zolang mn CPU temps onder max load onder de 50 blijven met zelfs 30 graden lucht temp in mn kamer ben ik tevreden.

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

[ Ontopic ]

quote:
Bulls-NL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:05:
Of je een extra radiator nodig hebt hangt ook weer af van de cappaciteit van je huidige, je water wordt nauwelijks warmer onder load dus dat betekend dat je water goed gekoeld wordt. Je probleem ligt echt ergens anders. Pas als je water veel te warm wordt moet je voor uitbreiding zorgen.

mijn water wordt nu soms zelfs 36 graden of als het echt heel warm is hier in mijn kamer en ik heb de raam niet open (muggen) dan kan het zelfs onder zware belasting wel 39 graden worden. Dit gebeurd omdat ik ook mn videokaart in de loop heb zitten en die dumpt dan veel warmte in het water, maar zelfs dan is mn cpu niet veel warmer dan 47 graden terwijl de GPU wel meer dan 53 is.

Ik heb zelfs getest als ik dan de fans harder zet dat het amper in graden daalt, de fans dan vol open zetten levert voor mij alleen maar meer lawaai op terwijl het niets in prestaties verbeterd.
Ik heb mijn waterkoeling meer om de stilte, en om een beetje extra te klokken.
Zolang mn CPU temps onder max load onder de 50 blijven met zelfs 30 graden lucht temp in mn kamer ben ik tevreden.
Dat klopt, mijn water warmt amper 2-3°c op onder stressed. Dus dan ligt het gewoon aan de CPU, goed dat ik een nieuwe krijg dan ;).
Over het 2de verhaal kan ik niet oordelen, dat is jou mening, maar geef je wel grotendeels gelijk !
[ Ontopic ]

Mensen, ben er totaal tevreden mee !
Het komt nu uiteindelijk tot zijn recht ! De sensor van men watertemp was gewoon hele tijd brak... :O .

Heb hem nu vervangen door een echte ge'eickte' (?) exemplaar. Deze is nauwkeuriger dus >:) .

Nieuwe CPU = nieuwe temps, en ik vind ze zeer mooi :o _/-\o_ .

http://i10.tinypic.com/6c7q1qr.png

Weet zelf ook dat ik +15°C moet doen bij G0 hoor :9 . Alsnog toppie temps.

EDIT:

Op 1.51 Vcore zit ik op 15°C idle en 29°C stressed... Echt PRACHTIG :D .

(In het echt zou het dan 30°c idle zijn en 44°c stressed, nog steeds PRACHTIG :D .)

Prodigys wijzigde dit bericht 22-08-2007 19:58 (16%)

Reg. datum: 14 januari 2004

edit:
Sorry foutje, dat ging over de voltages.
Lekker resultaat trouwens :Y)

Slitch wijzigde dit bericht 25-08-2007 13:57 (85%)

http://specs.tweak.to/9079 WC: Liang, Cooplex 25, Cooltek Exstream, D-Tek Fuzion (binnekort gebowd + nozzle)

[ Ontopic ]

quote:
Slitch schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:35:
edit:
Sorry foutje, dat ging over de voltages.
Lekker resultaat trouwens :Y)
Ja bedankt !

Ik heb inmiddels stevig overclocked maar men PC loopt niet 100% (raid errors) en kan ATM _niks_ uploaden :'( .

offtopic:
Weet iemand waar je nozzles kan vinden voor de Fuzion blok ? Zou graag namelijk men base terug licht bowed hebben plus een (shower head) nozzle erin. Blijkt dat het zeer goed helpt, en als ik stressed nog °C eraf kan doen wil ik het wel :D

EDIT:

Problem fixed !

Direct men results posten van vorige nacht in begin van de week.

http://i10.tinypic.com/4qe1toi.png

EDIT2:

VCore van bovenstaande was 1.66Vcore, en hij was juist niet Prime stable...
Temps op die snelheid etc waren 30°C idle en 55°C stressed met kamertemp van 21°C en water op 25°C. Temps zijn van CoreTemp 0.95 + 15°C afwijking van de G0 revisie !

Prodigys wijzigde dit bericht 25-08-2007 19:40 (26%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: