Vertel even hoe je die fun_plug hebt geplaatst, bij mij "wil" hij niet.quote:
Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!
GoT Index » Opslagmedia & I/O Controllers » [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
[Nieuw Topic]Vertel even hoe je die fun_plug hebt geplaatst, bij mij "wil" hij niet.quote:polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:05:
[...]
Thanks voor de tip. Heb nu het fanspeed script draaien.
Helemaal stil nu!!
polleke wijzigde dit bericht 11-12-2007 20:14 (19%)
Ik bedoelde meer: hoe ben je op je NAS gekomen?quote:polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:12:
http://wiki.dns323.info/hardware:fan#ctrl_fanspeed.sh
tweede script (mijn nas geeft de waarden door in fahrenheit, te controleren met "temperature g 0") kopieren naar bijvoorbeeld notepad++
Opslaan als bijv fanspeed.sh. Kopieren naar je nas en uitvoeren maar.
i2Paq wijzigde dit bericht 11-12-2007 20:28 (16%)
Geen problemen met je telnet enzo? Ik lees dat Telnet en Twonky stoppen met dat script.quote:polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:31:
gebruik bijv filezilla om je bestandje (selecteer ASCII mode) over te zetten. Log in met een gebruiker die je aan hebt gemaakt op je nas.
Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"
Yep, me to en enorm bedankt voor de uitleg cq. linkjesquote:
Helaas, hier kan ik je niet bij helpen, ik duim wel voor jequote:Ik loop helaas alweer tegen andere poblemen, ofja, eigenlijk meer beperkingen aan helaas. Samba draait nog prima in de originele linuxomgeving van Conceptronic, Debian draait daarnaast gechroot met Lighttpd, MySQL, PHP en Transmission.
Maar nu wilde ik dus ook fatsoenlijk media gaan streamen, en dan vooral MP3's, maar nu blijkt dat een ARM processor niet erg geschikt is in MP3 encoding...
Lame gecompileerd, en rollen maar, nja, na een halfuur herencoden van 1 MP3 en nog steeds geen outputfile heb ik het maar even opgegeven.
i2Paq wijzigde dit bericht 11-12-2007 22:37 (5%)
.... Geek / Freak with computers? Want a job? E-mail me ..
Alleen als je er dan nog bij kunt komen. Als je zowel samba als ftp om zeep helpt, dan kun je de schijf alleen nog benaderen door hem aan een andere linux machine te hangen. Dus voorzichtigheid is toch wel enigzins geboden.quote:zeroday schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:02:
je ken prutsen wat je wil: als het je niet bevalt verwijder je de fun_plug weer en is ie weer default ..
i2Paq wijzigde dit bericht 12-12-2007 12:59 (29%)
Dat kun je voorkomen door bij het aanmaken onder explorer via "tools/map network drive" de optie "Connect using a different user name" aan te klikken en daar je logon credentials in te vullen. Wel niet vergeten om het "Reconnect at logon" vinkje aan te zetten.quote:i2Paq schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:48:
Ook de verbinding naar mijn share's zijn dan weg een moet ik mijn wachtwoord invoeren om er weer op te komen
Zo staat deze ook.quote:vteuniss schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:58:
[...]
Dat kun je voorkomen door bij het aanmaken onder explorer via "tools/map network drive" de optie "Connect using a different user name" aan te klikken en daar je logon credentials in te vullen. Wel niet vergeten om het "Reconnect at logon" vinkje aan te zetten.
Dat ga ik vanavond proberen.quote:G8rb8n schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:09:
Ik had hetzelfde probleem, maar een herstart van samba lost dit op. Voeg een regel aan het einde van je fun_plug toe:
smb restart
Werkte bij mij
quote:i2Paq schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:48:
Met Twonky geinstalleerd heb ik ook die hik-ups elke 20min.
Ik ga hiervan maar een officieele melding maken bij Conceptronic, dit is enorm balen.
Ook de verbinding naar mijn share's zijn dan weg een moet ik mijn wachtwoord invoeren om er weer op te komen
Telefoonnummer: 0900-7873763 ; 0.50 p/m (alleen voor Nederland)
Telefoonnummer: 0902-25013 ; 0.76 p/m (alleen voor Belgie)!
Binnen 1min. iemand aan de telefoon, probleem gemeld. Ik wordt z.s.m. teruggebeld.
Ik ga mijn best doen.quote:zeroday schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:56:
i2Paq
Wat is je probleem?
beschrijf hem eens duidelijker. Je zal toch moeten snappen dat men hier niet veel mee kan.
Ik stream alleen MP3 bestanden, gemaakt met CDex, veel van deze bestanden heb ik al jaren. Ik stream naar een Netgear MP101, laatst mogelijke Firmware, 1.3.7.quote:is het iets in de trant van:
Gezien je mail wil je iets met UPnP doen, maar je hebt een probleem dat er iets gebeurd na 20 minuten.
Hoe valt het te reproduceren? Ik heb hier een aantal CH3SNAsjes staan en ben aan het analyseren geslagen maar kan daar nog niet veel wijs uit worden wanneer er een herstart van UPnP zou kunnen optreden.
Wat voor soort bestanden gebruik je?
Hoe gebruik je de UPnP Server en naar welk apparaat stream je?
Ik gebruik de Twonky 4.4.2 en dan de DNS-323 installatie zoals deze hier topic door mij wordt aangehaald en te downloaden is via Twonky.quote:Het is wel supervaag dat een Twonky, wat totaal niet leunt op de CH3SNAS ' an - sich' dan ook zou crashen.
Welke Twonky gebruik je, hoe heb je het geinstalleerd en welke bestanden gebruik je.
Heb je de standaard UPnP Server uitgezet?[
Ik zal straks even de Fun_Plug verwijderen.quote:je ken er wel een officiele melding van maken maar dat lost het nog niet 1-2-3 op. Want zoiets moet je op verschillende gebakjes kunnen reproduceren.
Dus beperk je debugging op de functionaliteiten zoals deze aanwezig zijn op het product.
Mijn eerste advies zou zijn: gooi eerst die funplugs er weer af en ga dan weer opnieuw testen en rapporteer dat dan.
Je kan me private mailen met je bevindingen, wellicht dat ik dan wat sneller een oplossing kan bewerkstelligen.
Tjsak!
Zeroday
i2Paq wijzigde dit bericht 12-12-2007 16:26 (3%)
quote:ronjon schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:56:
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van zo'n prachtige CH3SNAS incl. 2x 500G samsung schijven. Alles werkt perfect, wat ik een goede feature vind is dat je evt ook een deel van je schijven RAID1 kan instellen en de rest JBOD.
Ik loop tegen 1 vreemd probleem aan:
ik heb een user gemaakt voor FTP, RW rechten op ROOT
via een windows XP machine kan ik zonder problemen een FTP connectie maken, bestanden en directories lezen en schrijven (waarom niet deleten?) maar met een linux machine (Debian Etch AMD64) krijg ik wel een verbinding, kan ik de directories en files lezen maar ik kan geen dirs of files uploaden?
Via samba lukt dit trouwens op de linux en windows bak zonder problemen.
Waar heb je hem gekocht? Alle winkels die ik tot nu toe geprobeerd heb hebben een ellenlange wachttijdquote:ronjon schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:56:
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van zo'n prachtige CH3SNAS incl. 2x 500G samsung schijven. Alles werkt perfect, wat ik een goede feature vind is dat je evt ook een deel van je schijven RAID1 kan instellen en de rest JBOD.
Ik loop tegen 1 vreemd probleem aan:
ik heb een user gemaakt voor FTP, RW rechten op ROOT
via een windows XP machine kan ik zonder problemen een FTP connectie maken, bestanden en directories lezen en schrijven (waarom niet deleten?) maar met een linux machine (Debian Etch AMD64) krijg ik wel een verbinding, kan ik de directories en files lezen maar ik kan geen dirs of files uploaden?
Via samba lukt dit trouwens op de linux en windows bak zonder problemen.
Canon 40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook White 2ghz
www.cool-prices.nlquote:RHE123 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:13:
[...]
Waar heb je hem gekocht? Alle winkels die ik tot nu toe geprobeerd heb hebben een ellenlange wachttijd
nu niet meer ...quote:die hadden er vorige week nog 14 ( nu 13 ) in stock
ronjon wijzigde dit bericht 12-12-2007 20:18 (5%)
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Opslagmedia & I/O Controllers » [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos