[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 216.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51

zeroday

There is no alternative!

i2Paq schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:54:
[...]

Heb ik al gedaan, same result.
login via telnet

cd /mnt/HD_a2/ [enter]
ls [enter]
check of de folder er tussen staat
rm -rf [foldernaam] [enter]

let op: de rm -rf is gevaarlijk commando, maar zorgt er wel voor dat de folder waarvan jij de rechten niet hebt kan verwijderen (bijv. de fun_plug.d van Fonz) (maar ik geef geen garantie op je data)

met ls -l krijg je wat meer uitgebreide info over de folder / bestanden ..

Zo.. en nu weekend

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

zeroday schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:45:
[...]

login via telnet

cd /mnt/HD_a2/ [enter]
ls [enter]
check of de folder er tussen staat
rm -rf [foldernaam] [enter]

let op: de rm -rf is gevaarlijk commando, maar zorgt er wel voor dat de folder waarvan jij de rechten niet hebt kan verwijderen (bijv. de fun_plug.d van Fonz) (maar ik geef geen garantie op je data)

met ls -l krijg je wat meer uitgebreide info over de folder / bestanden ..

Zo.. en nu weekend
Ik heb de hele zaak naar default gezet, ik heb de raid1 + jbod weggegooid en een nieuwe, full-size, Raid1 aangemaakt.
Verder draai ik de 1.03b6 en heb alle on-board zaken op disabled staan.

Hij is super-stil, kijkend naar de dmesg zie ik:

* HD1 stand by now! *

* HD0 stand by now! *

De status geeft aan: 95 F/ 35 C

Lijkt er op dat als je dus een combinatie van Raid1 en JBOD hebt de spindown niet, of lastig, werkt.

Edit 25-01-08: Nu draait wel de Fan constant dus denk dat ik het fan-scriptje eens ga gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door i2Paq op 25-01-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
* robertobadjo heeft besloten ook zo'n ding te kopen

en jawel hoor hij staat hier.. laat het funpluggen maar beginnen

best klein apperaat en vind hem niet echt lawaaierig.. maar wat niet is kan nog komen.

zit op dit moment nog maar 1 schijf in van 500gb (geld issue) maar komt zeker nog een schijf bij van 500gb. moet toch ergens me zooi op kwijt :+

kwa netwerksnelheid schommelt het wel een beetje. 8mb per sec vaak maar soms ook ff 6 en dan weer 9. maar kan ook aan me netwerk liggen.

ftp doet ie wel met de volle 100mbit. maar schommelt ook wel een beetje..

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

robertobadjo schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:21:
kwa netwerksnelheid schommelt het wel een beetje. 8mb per sec vaak maar soms ook ff 6 en dan weer 9. maar kan ook aan me netwerk liggen.

ftp doet ie wel met de volle 100mbit. maar schommelt ook wel een beetje..
Op Gigabit haal ik 18~19 MB/sec, das wel bij files van 700 MB, bij kleinere files zit hij meestaal op ca. 16 MB/sec.
Best redelijk volgens mij. Het is dus wel aan te bevelen om gigabit te gebruiken.
DyStiC schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:35:
De meeste van jullie hebben het ctrl_fanspeed script draaien, om deze goed te laten functioneren (anders gaat de fan af en toe alsnog blazen) moet je het standaard fancontrol proces dat op de box draait killen. Dit gebeurd normaal in het nieuwe fancontrol script, echter bij mij veranderd het pid van het fancontrol regelmatig, soms 1425 of 1426 etc.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Heeft niemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:52
i2Paq schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:04:

Lijkt er op dat als je dus een combinatie van Raid1 en JBOD hebt de spindown niet, of lastig, werkt.
Waarom nog Raid1 gebruiken als je met de funplug van Fonz heel eenvoudig elke dag een backup kunt maken? zie: http://forum.dsmg600.info...hing-from-once-night.html
Werkt echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

raven22 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:30:
[...]

Waarom nog Raid1 gebruiken als je met de funplug van Fonz heel eenvoudig elke dag een backup kunt maken? zie: http://forum.dsmg600.info...hing-from-once-night.html
Werkt echt perfect.
Omdat ik juist deze heb gekocht voor back-up op zijn Raid1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een CH3SNAS gekocht en heb die gisteren geinstalleerd met 2 Samsung 500GB schijven.
Wat ik me afvraag is wat de normale temperatuur onder belasting mag zijn.

Ik zag dat de temperatuur oploopt naar 47 ° C wanneer ik enige tijd bestanden aan het kopiëren ben.

Zien jullie ook dergelijke waarden of is hier een oplossing voor.
Of hebben jullie de NAS op een "koude" plek staan

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:52:
Ik heb een CH3SNAS gekocht en heb die gisteren geinstalleerd met 2 Samsung 500GB schijven.
Wat ik me afvraag is wat de normale temperatuur onder belasting mag zijn.

Ik zag dat de temperatuur oploopt naar 47 ° C wanneer ik enige tijd bestanden aan het kopiëren ben.

Zien jullie ook dergelijke waarden of is hier een oplossing voor.
Of hebben jullie de NAS op een "koude" plek staan

Bedankt
Dat is vrij normaal hoor. Mijn CH3SNAS staat op een koele plek maar als hij aan het streamen is wordt hij ook rond de 47° C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
i2Paq schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:29:
[...]

Dat is vrij normaal hoor. Mijn CH3SNAS staat op een koele plek maar als hij aan het streamen is wordt hij ook rond de 47° C.
Ik gebruik de WD Greenpower schijven en dan zie je dat die toch wel energiezuinig zijn. Bij streamen gaat de temperatuur eigenlijk nauwelijks boven de 40 C (NAS staat in een redelijk koele meterkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raven22 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:15:
[...]
Ik gebruik de WD Greenpower schijven en dan zie je dat die toch wel energiezuinig zijn. Bij streamen gaat de temperatuur eigenlijk nauwelijks boven de 40 C (NAS staat in een redelijk koele meterkast)
Ik heb dezelfde 1TB schijven en ben ook nog nooit boven de 40 graden Celcius uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Alles wat geschreven is over de CH3SNAS is dat ook van toepassing op de CH3WNAS?

Behalve de 2 disk versie natuurlijk.

Dus funplug etc?

Ik wil deze op de meest goede manier verbinden met mijn dreambox 7000s, vandaar.
Kan deze ook NFS aan?

Cifs geeft haperingen

SMBFS werkt goed echter restrictie grootte files.

Bedankt voor de info.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:57:
Ik heb de CH3SNAS ook binnen en ben d'r sinds gisteren mee aan het spelen.
Heb de funplug 0.3 geinstalleerd en verder niks mee gedaan. Dus alleen telnet access, zodat ik kon gaan beginnnen met twonky.
dus ik Twonky gedownload en de NASSetup gestart. Duurde best lang voordat het geinstalleerd was, vaak stond er Stalled bij, maar op een gegeven moment stond er dat Twonky geinstalleerd was en dat ik hem kon benaderen via 192.168.1.10:9000. Dat is goed want dat is het ip adres van de CH3SNAS. Wat me wel opviel is dat tijdens het installeren van Twonky, dat er vaak stond connecting to 192.168.1.43. Best vreemd want ik heb geen apparaten op dat ipaddress.
Maar goed, ik dus naar 192.168.1.10:9000, en Firefox zegt dat hij geen verbinding kan maken.
Als ik via putty een telnet verbinding opzet dan zie ik wel dat twonkymedia draait als ik PS in type.
Maar als ik netstat bekijk dan staat alleen een telnet sessie open, met als foreign IPAddress: 192.168.1.44:57508.
Ik kom er niet uit wat het kan zijn, google en de dns-323 wiki helpen me ook al niet verder.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Iemand enig idee wat het is?
Ik weet namelijk niet meer wat te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Mister I schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:37:
[...]

Iemand enig idee wat het is?
Ik weet namelijk niet meer wat te proberen
ik heb ook twonky geinstalleerd (meerdere keren gedaan) en dat gaat elke keer heel soepel, binnen een aantal seconden. Aangezien het bij jouw lang duurde zou ik alles mbt twonky eraf halen en het nog eens opnieuw installeren. Misschien de twonky installer nog eens downloaden er is een nieuwe versie op de site. En zorg dat je nas op een fixed ip zit.

[ Voor 8% gewijzigd door raven22 op 28-01-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:28:

Alles wat geschreven is over de CH3SNAS is dat ook van toepassing op de CH3WNAS?
Behalve de 2 disk versie natuurlijk.
nee, CH3WNAS heeft WLAN en USB Storage support CH3SNAS niet en zo zijn er nog wel een paar dingen ..
Dus funplug etc?
beperkte mate.
Ik wil deze op de meest goede manier verbinden met mijn dreambox 7000s, vandaar.
Kan deze ook NFS aan?
Nee
Cifs geeft haperingen
SMBFS werkt goed echter restrictie grootte files.
Alleen support for Samba 2.x, geen Samba 3.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Mister I schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:57:
Ik heb de CH3SNAS ook binnen en ben d'r sinds gisteren mee aan het spelen.
Heb de funplug 0.3 geinstalleerd en verder niks mee gedaan. Dus alleen telnet access, zodat ik kon gaan beginnnen met twonky.
dus ik Twonky gedownload en de NASSetup gestart. Duurde best lang voordat het geinstalleerd was, vaak stond er Stalled bij, maar op een gegeven moment stond er dat Twonky geinstalleerd was en dat ik hem kon benaderen via 192.168.1.10:9000. Dat is goed want dat is het ip adres van de CH3SNAS. Wat me wel opviel is dat tijdens het installeren van Twonky, dat er vaak stond connecting to 192.168.1.43. Best vreemd want ik heb geen apparaten op dat ipaddress.
Maar goed, ik dus naar 192.168.1.10:9000, en Firefox zegt dat hij geen verbinding kan maken.
Als ik via putty een telnet verbinding opzet dan zie ik wel dat twonkymedia draait als ik PS in type.
Maar als ik netstat bekijk dan staat alleen een telnet sessie open, met als foreign IPAddress: 192.168.1.44:57508.
Ik kom er niet uit wat het kan zijn, google en de dns-323 wiki helpen me ook al niet verder.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
deze versie downloaden
http://www.twonkyvision.c....4/twonkymedia-dns323.zip

en gebruiken .. binnen een paar seconden staat ie erop ..
(vanaf je wintendo machine)

wat het stukje software doet is een telnet verbinding maken naar je device, data erop pompen en starten . en stukje script wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

[b][message=29507855,noline]zeroday schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:55
deze versie downloaden

wat het stukje software doet is een telnet verbinding maken naar je device, data erop pompen en starten . en stukje script wijzigen.
Die 4.4.4 heb ik er nu ook op staan, installatie was een fluitje.

Als je prima en snel gebruiksklare playlists wil maken in pls of m3u formaat neem dan de Playlist Creator 3.5.
Zeker in combinatie met Twonky (m3u formaat) op je CH3SNAS is deze perfect.

Mijn CH3SNAS is de hele middag al aan het streamen en is op dit moment 38 graden warm. In de ruimte waar ik zit is het 19,5 graden.

Ik ben op dit moment super te spreken over mijn CH3SNAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:41

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Heeft iemand de fonz 0.4-test fun_plug aan de praat met de combinatie lighttpd + PHP?

In de 0.3 fun_plug was PHP nog een optie en zat er ook een sample configuratiebestand bij in /etc maar bij de nieuwe zie ik alleen inetd configuratie bestanden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
mijn ch3snas staat op dit moment idle en is toch 42 graden. nou is het hier ongeveer 22 graden en staat ie bovenop mijn computer kast.

zelf heb ik nog niet de tijd gevonden dat ik dit ding kan funpluggen maar dat moet wel gebeuren. wil eerst eens zien of het streamen naar me xbox nu goed gaat en anders twonky installeren.

iemand ervaring met een standaard ch3snas die naar de xbox streamt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

zeroday schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:55:
[...]

deze versie downloaden

Ik heb het vandaag nog een keer geprobeert, met bovenstaande bestand.
Het installeren was vrij snel gebeurt. Het duurde een halve minuut voordat de oude vorige versies verwijderd waren en toen was twonky binnen een paar seconden geinstalleerd werd er gezegd.
Geen rare meldingen met stalled en zo, dus ik had goede moed :), maar helaas:
Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.1.10:9000.
Ook na een reboot van de NAS, werkt het helaas niet.
Ik heb PS ingetypt via een telnet sessie en dan draaien de volgende dingen betreft twonky:

1235 root /mnt/HD_a2/fun_plug.d/bin/telnetd -l /mnt/HD_a2/fun_plug.d/bin/s
1244 root /mnt/HD_a2/twonky/twonkymedia
1272 root /mnt/HD_a2/fun_plug.d/bin/sh
1273 root [twonkymediaserv]

En dit staat er bij netstat:

/ # netstat

Active Internet connections (w/o servers)
Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State
tcp 0 120 CH3SNAS:telnet 192.168.1.38:51156 ESTABLISHED
Active UNIX domain sockets (w/o servers)
Proto RefCnt Flags Type State I-Node Path

Veel verder gaat mijn linux kennis niet, dus zou niet weten waar ik nu op zou moeten zoeken.
Als iemand een idee hebt met dingen die ik nog kan proberen, dan graag!

Bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
[b][message=29510386,noline]Mister I schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:08
Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.1.10:9000.
Misschien stomme vraag, maar ligt het niet aan Firefox? Heb je het al met een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Nee helaas is dat het niet. Elke computer hier in het netwerk geeft diezelfde fout. IE6 en IE7 doen het ook niet. Krijg ik deze fout:De webpagina kan niet worden weergegeven
Ik kan ook gewoon in de config page komen van de NAS zelf, dus als ik naar 192.168.1.10 surf, dan werkt dat gewoon, maar als ik daar dan http://192.168.1.10 van maak of http://192.168.1.10:9000/configpage/index.html, dan krijg ik die fouten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen... Heb mijn itunes directory verplaatst naar de NAS. 5000 sub directory's groot. Onder windows gaat de directory listing als een dolle.. Onder MAC OSX Leopard helaas niet... Erg traag. Terwlijk 5000 dir. toch geen probleem zouden moeten zijn. Hebben jullie die ervaringen ook?
Dacht slim te zijn en toch maar vanaf mijn mac via NFS erbij... Opzich allemaal goed gegaan. Draai de Beta 6 van 1.3. Maar helaas. bij de mout van mac osx naar de NAS geeft ie aan RPC version wrong
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:02

sphere

Debian abuser

Ik merk dat mijn NAS uit zichzelf gaat lopen opspinnen, zo rond 0700u :P. Computers zijn gewoon uit. Ik heb een debian chroot, maar die staat op usb stick. Heeft iemand anders dit ook?

[ Voor 5% gewijzigd door sphere op 29-01-2008 07:42 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10
sphere schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 07:41:
Ik merk dat mijn NAS uit zichzelf gaat lopen opspinnen, zo rond 0700u :P. Computers zijn gewoon uit. Ik heb een debian chroot, maar die staat op usb stick. Heeft iemand anders dit ook?
Hmm..nope geen ervaring mee. Heb ook debian chroot op USB plus SABnzbd+ erop. Momenteel is hij weer aan het downloaden geslagen na een tijdje plat te hebben gelegen door 'knijpen' van UPC...
Daarvoor geen problemen gemerkt met upspinning..
Maar goed, ik zou me daar geen zorgen over maken als ik jouw was..of het apparaat moet je uit de slaap houden.. ;)
Bij mij komt ie in de meterkast te staan en dan hoor je er helemaal niks meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

robertobadjo schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:38:
zelf heb ik nog niet de tijd gevonden dat ik dit ding kan funpluggen maar dat moet wel gebeuren. wil eerst eens zien of het streamen naar me xbox nu goed gaat en anders twonky installeren.

iemand ervaring met een standaard ch3snas die naar de xbox streamt??
Ten eerste is het 'mijn' xbox, en ten tweede heb je de search niet gebruikt...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
jbr schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:26:
[...]

Ten eerste is het 'mijn' xbox, en ten tweede heb je de search niet gebruikt...
nou ik word gek denk ik.

op dit moment word de muziek gestreamd van mijn computer naar de xbox360.
maar ik wil dus mijn muziek verplaatsen naar de nas. Alleen als ik de xbox aan doe en ik wil dus een nieuwe connectie opzetten kan dit dus niet.

ik ga naar system en dan computers en zie alleen een optie voor mediacenter :? die heb ik niet maar wil dus upnp gebruiken voor het streamen.

als ik naar tabblad media ga en ik druk op X voor een andere source kan ik niks zoeken.

iemand enig idee hoe dit op te lossen.

en ja heb de search wel gebruik ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:43
iedereen hier bedankt voor alle informatie, ik heb er toch ook maar een gekocht :)
hij staat nu braaf te formatteren. Ik ben erg benieuwd! maar als ik alle ervaringen en mogelijkheden zo lees dan gaat hij niet teleurstellen. :*)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

robertobadjo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:35:
nou ik word gek denk ik.

op dit moment word de muziek gestreamd van mijn computer naar de xbox360.
maar ik wil dus mijn muziek verplaatsen naar de nas. Alleen als ik de xbox aan doe en ik wil dus een nieuwe connectie opzetten kan dit dus niet.

ik ga naar system en dan computers en zie alleen een optie voor mediacenter :? die heb ik niet maar wil dus upnp gebruiken voor het streamen.

als ik naar tabblad media ga en ik druk op X voor een andere source kan ik niks zoeken.

iemand enig idee hoe dit op te lossen.

en ja heb de search wel gebruik ;) _/-\o_
Ok, niet om te flaimen, maar ik snap werkelijk geen ene fluit van wat je hierboven beschrijft :?
(Overigens, ineens lijkt je vraag/verhaal over een XBOX360 te gaan...) Leg alsjeblieft overduidelijk uit wat je bedoelt, dan is het makkelijker om je te helpen.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
@The_DoubleU: wil je even kort beschrijven hoe jij ssl werkend hebt gekregen via STunnel? Installatie is wel gelukt...echter ik heb geen idee of ik vervolgens STunnel start vanuit de goede directory met de juiste user. Want ik krijg namelijk geen connectie met mijn newprovider via de SSL poort. Terwijl ze wel SSL ondersteuning hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
wat mij trouwens opviel bij het kopieren van een stapel mp3-tjes is dat als er in de mp3-tag een image staat hij deze automatische eruit haalt en als folder.jpg in de folder plaatst. Ik weet nog niet of ik dit positief vind....
opzich makkelijk, maar bij kopieren naar mijn mp3 speler zeurt hij altijd over de locatie van .jpg bestanden, dus dan is het erg vervelend al die bestanden er tussen...

en verder is volgens mij JBOD verkeerd geintepreteerd.
JBOD is toch een gewoon Just a Bunch Of Disc's?
Met andere woorden gewoon meerdere schijven in een systeem die individueel aabgesproken kunnen worden. Bij de Ch3snas worden zoals ik het begrijp beide disc samengevoegd tot 1 grote schijf. Eigenlijk een soort Raid 0 maar dan zonder snelheidswinst.
Of zie ik dit verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Jaap-io schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:36:
wat mij trouwens opviel bij het kopieren van een stapel mp3-tjes is dat als er in de mp3-tag een image staat hij deze automatische eruit haalt en als folder.jpg in de folder plaatst. Ik weet nog niet of ik dit positief vind....
opzich makkelijk, maar bij kopieren naar mijn mp3 speler zeurt hij altijd over de locatie van .jpg bestanden, dus dan is het erg vervelend al die bestanden er tussen...

Met andere woorden gewoon meerdere schijven in een systeem die individueel aabgesproken kunnen worden. Bij de Ch3snas worden zoals ik het begrijp beide disc samengevoegd tot 1 grote schijf. Eigenlijk een soort Raid 0 maar dan zonder snelheidswinst.
Of zie ik dit verkeerd.
Het automatisch uitpakken van de embedded images uit een mp3 heb ik nog niet gezien en ik heb er toch echt heel veel naartoe gekopieerd. Lijkt me dus iets bij jou lokaal.

JBOD betekent inderdaad Just a Bunch Of Discs maar dan samengevoegd tot een grote schijf. Dat is de correcte interpretatie. Anders heb je gewoon onafhankelijke schijven in een behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

-Jaap-io schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:36:
Of zie ik dit verkeerd.
Nee JBOD werkt correct. Als je individuele schijven wil moet je kiezen voor 'Standaard', dan zijn het 2 losse volumes ipv één samengevoegd volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
oke, ik begrijp dat ik jbod altijd verkeerd begrepen heb.

Maar ik heb het echt meerdere keren geverifieerd, maar als ik een map met alleen mp3tjes van 1album/artiest met allemaal hetzelfde image in de tag kopieer staat er ineens een folder.jpg en een foldersmall.jpg bij, die niet in de orginele map staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb problemen met het fan-script in combinatie met Twonky. Zodra ik het fan-script gebruik (minimale of uitgrbeide) dan draait Twonky niet meer.

Ik heb een minimale Fun_Plug draaien met alleen Telnet.

Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Ik heb op het DNS-323 forum gekeken maar het enige wat problemen zou kunnen veroorzaken is de volgorde van opstarten (eerst Twonky en dan pas het Fan-scriptje), hier heb ik mee zitten spelen maar welke volgorde dan ook, Twonky draait niet samen met het Fan-scriptje.
als ik handmatig het Fan-scriptje wil starten met /mnt/HD_a2/fan_ctrl.sh dan geeft hij de melding dat hij het script niet kan vinden.

Grappige bijkomstigheid: als ik de CH3SNAS herstart begint mijn 30-dagen trail van Twonky overnieuw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 07:48

The_DoubleU

Tweaker in München

bvsteyn schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 07:45:
@The_DoubleU: wil je even kort beschrijven hoe jij ssl werkend hebt gekregen via STunnel? Installatie is wel gelukt...echter ik heb geen idee of ik vervolgens STunnel start vanuit de goede directory met de juiste user. Want ik krijg namelijk geen connectie met mijn newprovider via de SSL poort. Terwijl ze wel SSL ondersteuning hebben...
Ik gebruik poort 443 naar mijn usenet provider.
119 is de normale usenet port
en 563 is de SSL usenet port, maar dat werkt bij mij niet lekker.

Ik heb wel het probleem met stunnel dat als SAB klaar is met downloaden dat stunnel dan hangt. Begin ik dan een nieuwe download, dan gebeurt er niks. Ik moet dan stunnel opnieuw opstarten en dan werkt het wel.

Laat maar eens weten of 443 wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik kom er helaas nog steeds niet uit.
Vandaag geprobeert heel funplug en twonky te verwijderen en opnieuw te beginnen. Dus ik heb funplug en twonky verwijderd dmv de rm -rf.
Alles was verwijderd, en vervolgens funplug weer geinstalleerd (funplug 0.3). Ik had na een reboot weer telnet toegang. Dus toen de Nassetup gestart van de link die zeroday mij gaf.
Viel op dat er tijdens het installeren diverse syntax errors waren, mij hij gaf toch aan dat de server geinstalleerd was. Maar goed nog steeds niet werken en ik zie nu ook dat er helemaal niks gekopieerd is naar de hdd. Er staat dus alleen fun plug in de HD_a2 folder.
Dit waren wat errors tijdens de NASSetup:
nas-uninstaller: line 135: syntax error: end of file unexpected (expecting "fi")

En een stukje verder:
nas-installer: line 10:
: not found
zelfde voor line 17
en daaronder:
nas-installer: line 67: syntax error: word unexpected (expecting "do")
En verder:
/mnt/HD_a2/fun_plug/bin/sh: /mnt/HD_a2/starttwonky.sh: not found
zelfde voor twonkymedia

Maar dan wel weer:
The server has been started.

Ik kom er dus echt niet meer uit op het moment. Iemand een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 22:49

Spoooky

Core temp 37°C

Hiet precies dezelfde problemen. Heb overigens niet de fonz maar de "alleen telnet" funplug ( van dns323.info) gebruikt.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Mister I schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:03:

Ik kom er dus echt niet meer uit op het moment. Iemand een idee wat ik kan proberen?
Misschien erg drastisch maar een reset doen van je NAS en de schijven herformatteren, ik gebruik gewoon standaard (2 seperate disks) en heb nog geen problemen gehad met de CH3SNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mister I schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:03:

Viel op dat er tijdens het installeren diverse syntax errors waren, mij hij gaf toch aan dat de server geinstalleerd was. Maar goed nog steeds niet werken en ik zie nu ook dat er helemaal niks gekopieerd is naar de hdd.
Ik lees op het Twonky forum dat de laatste 4.4.4 Rc2 release een corrupte Linux installer heeft. Jullie hebben de 4.4.4 RC1 nodig.
Die is dus niet meer de downloaden van de Twonky site, maar hier nog wel via mijn site.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb nu een chrooted Debian draaien op mijn USB stick, echter klopt het dat ik nog steeds eerst in de fun_plug de TwonkyServer en MLDonkey moet laden? Want deze kan ik vanuit chrooted debian niet laden, anders moet ik zeker deze beide opnieuw installeren, maar dan uit de debian installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
The_DoubleU schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:25:
[...]

Ik gebruik poort 443 naar mijn usenet provider.
119 is de normale usenet port
en 563 is de SSL usenet port, maar dat werkt bij mij niet lekker.

Ik heb wel het probleem met stunnel dat als SAB klaar is met downloaden dat stunnel dan hangt. Begin ik dan een nieuwe download, dan gebeurt er niks. Ik moet dan stunnel opnieuw opstarten en dan werkt het wel.

Laat maar eens weten of 443 wel werkt.
Oke, ik dacht dat alleen poort 563 mogelijk was...zal dat eens ff uitproberen.
Wat is trouwens jouw downloadsnelheid van usenet? Ik schommel met de NAS rond de 500 KB/s.
Had een hogere snelheid verwacht...(heb een 6 Mb lijn..). Of verwacht ik te veel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
ok * robertobadjo heeft de laatste twonky geinstalleerd en streamt nu full hd content van zijn nas.

echt super geil zeg.

via de xbox toch aan de praat gekregen.

machtig spul zeg.. doet precies wat ie moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben nu bezig met Hellanzb, maar krijg in ieder geval HellaHella nog niet werkend.
Gebruiken jullie nog een webfront end voor Hellanzb en enige tips voor het installeren
(rest heeft allemaal een webserver nodig)
Punt is dat ik vanaf meerdere computers eenvoudig nzb's wil toevoegen en managen.

Als dit niet echt handig gaat, dan ga ik wel voor sab, maar deze is minder makkelijk te limiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Als je Twonky eenmaal goed draait maak een back-up kopie van die directory, de fun_plug en de starttwonky.sh. Mocht jij je CH3SNAS herinstalleren dan is het terugzetten van deze kopie op dezelfde plaats (dir-structuur) voldoende om na een herstart meteen te werken.

Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kan iemand dan misschien een kopie van die dir naar mij mailen, wnat misschien gaat het dan wel voor mij werken? Want het lukt me nog steeds niet :S
Ik heb die link van jou geinstalleerd i2Paq, en dan krijg ik geen rare fouten, maar nog niet werken.
deze processen draaien d'r iig allemaal als ik PS intype

/ # ps
PID USER COMMAND
1 root init
2 root [ksoftirqd/0]
3 root [events/0]
4 root [khelper]
5 root [kthread]
11 root [kblockd/0]
14 root [khubd]
50 root [pdflush]
51 root [pdflush]
53 root [aio/0]
52 root [kswapd0]
189 root [scsi_eh_0]
190 root [scsi_eh_1]
197 root [mtdblockd]
215 root [kcryptd/0]
216 root [kmirrord/0]
227 root [loop0]
840 root atd
1048 root chkbutton
1055 root /sys/custom/upnp/upnp 0 CONCEPTRONIC http://www.conceptronic.net
1069 root /web/webs
1076 root fancontrol
1093 root /usr/sbin/samba/smbd -D
1097 root /usr/sbin/samba/nmbd -D
1101 root /usr/sbin/samba/smbd -D
1103 root op_server 6 6 6
1111 root -sh
1140 root lpd Waiting
1157 nobody mt-daapd
1158 nobody mt-daapd
1162 root mt-daapd
1163 root mt-daapd
1175 root mt-daapd
1187 root crond
1235 root /mnt/HD_a2/fun_plug.d/bin/telnetd -l /mnt/HD_a2/fun_plug.d/bin/s
1954 root /mnt/HD_a2/twonky/twonkymedia
10148 root /usr/sbin/samba/smbd -D
10168 root /mnt/HD_a2/fun_plug.d/bin/sh
10169 root [twonkymediaserv]
10170 root ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Hoe kan je twonky vanuit buitenaf benaderen?
Ik kom wel op de twonky web pagina via http://mijn.ext.ip.adress:9000 maar als ik naar de muziek ga zie ik dat die http://192.168.1.5:9000/webbrowse/O1 van maakt, local dus.
Kan je dat ergens instellen dat: als je vanaf buiten muziek wilt luisteren dat die automatisch van local-IP extern-IP maakt(http://mijn.ext.ip.adress:9000/webbrowse/O1)?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mister I schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:56:
Kan iemand dan misschien een kopie van die dir naar mij mailen, wnat misschien gaat het dan wel voor mij werken? Want het lukt me nog steeds niet :S
Ik heb die link van jou geinstalleerd i2Paq, en dan krijg ik geen rare fouten, maar nog niet werken.
deze processen draaien d'r iig allemaal als ik PS intype
Ik wil vanavond wel een zipje plaatsen met mijn werkende Twonky (incl. funplug etc.).
Als je nog even geduld hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

i2Paq schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:39:
[...]

Ik wil vanavond wel een zipje plaatsen met mijn werkende Twonky (incl. funplug etc.).
Als je nog even geduld hebt ;)
Ja ik zal wel moeten he ;)
Maar bedankt :)
Zou je d'r dan misschien ook bij kunnen zetten wat voor handelingen ik moet treffen? Of is het gewoon naar mijn nas gaan en die bestanden kopieren en alles overschrijven wat er staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mister I schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:29:
[...]

Ja ik zal wel moeten he ;)
Maar bedankt :)
Zou je d'r dan misschien ook bij kunnen zetten wat voor handelingen ik moet treffen? Of is het gewoon naar mijn nas gaan en die bestanden kopieren en alles overschrijven wat er staat?
Ik heb een zip gemaakt met de Twonky en de minimale Fun_plug.
Die is nu te downloaden van mijn site, hier.
Plaats alles in de root van je volume_1, zet je CH3SNAS uit, en weer aan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

i2Paq schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:42:
[...]

Ik heb een zip gemaakt met de Twonky en de minimale Fun_plug.
Die is nu te downloaden van mijn site, hier.
Plaats alles in de root van je volume_1, zet je CH3SNAS uit, en weer aan.

Succes!
Als je een vrouw was had ik je gezoend ;)
Het werkt :D
Thnx man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mister I schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:11:
[...]

Als je een vrouw was had ik je gezoend ;)
Het werkt :D
Thnx man
:9

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feppie64
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:47
Ik heb nog nooit met een NAS gewerkt, maar ga er misschien toch eentje aanschaffen. Ik heb alleen een vraagje over de printserver.

Ik zou graag twee printers op dit ding willen aansluiten: één printer met een parallelle poort en één printer met een USB-poort. Is het mogelijk om met een kabel de parallelle printer naar USB om te zetten, een hub op de NAS aan te sluiten en twee printers te gebruiken? Ik heb in de wiki van de DNS-323 wel iets gevonden over verschillende externe harde schijven die je er via een hub op aan kon sluiten, maar over printservers is niet echt veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Is het mogelijk om van binnen je Debian chroot het geheugen verbruik te zien?

Ik was van plan om er wordpress op te zetten, maar dat vereist apache en mysql enz. dus wellicht geen briljant plan, maar ik kon op internet nog geen goede variant vinden icm lighttpd, dan werkt het rewriten toch niet helemaal lekker.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
@ Sphere: free -m should do the trick.

Ik denk dat ik ook een CH3SNAS ga aanschaffen. Debian chroot lijkt me helemaal geweldig als simpel servertje. Ik wil een ook een irc client op draaien (irssi). Nu heb ik het hele topic daargenomen maar dat is nog niet voorbijgekomen. Is er een reden waarom dit niet op de CH3SNAS zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:54

--MeAngry--

aka Qonstrukt

sphere schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:20:
Is het mogelijk om van binnen je Debian chroot het geheugen verbruik te zien?

Ik was van plan om er wordpress op te zetten, maar dat vereist apache en mysql enz. dus wellicht geen briljant plan, maar ik kon op internet nog geen goede variant vinden icm lighttpd, dan werkt het rewriten toch niet helemaal lekker.
Je kunt met 'top' een uitgebreid overzicht krijgen van alle in gebruik zijnde resources.

Ik heb zelf Lighttpd, PHP en MySQL gedraaid. Maar als je ook nog zwaar Samba, Firefly en Transmission gaat gebruiken krijgt ie het toch wel erg zwaar en gaat ie flink lopen swappen.

Het scheelt al als je InnoDB en dat soort geintjes uitschakelt, en de SQL en table caches wat kleiner instelt. Qua snelheid is in het in ieder geval goed te doen. Maar je moet er dus niet teveel taken naast gaan draaien.

Ik heb er nu gewoon geen MySQL meer op staan. Sites hosten doe ik wel op m'n VPS. :)
tweak_dude schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:05:

Ik denk dat ik ook een CH3SNAS ga aanschaffen. Debian chroot lijkt me helemaal geweldig als simpel servertje. Ik wil een ook een irc client op draaien (irssi). Nu heb ik het hele topic daargenomen maar dat is nog niet voorbijgekomen. Is er een reden waarom dit niet op de CH3SNAS zou werken?
Kijk even of het in de Debian ARM repository staat, of dat er een open source versie van te downloaden is. Grote kans dat het ook wel op een ARM CPU compileert.

[ Voor 32% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-02-2008 13:38 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

--MeAngry-- schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:36:
Ik heb zelf Lighttpd, PHP en MySQL gedraaid. Maar als je ook nog zwaar Samba, Firefly en Transmission gaat gebruiken krijgt ie het toch wel erg zwaar en gaat ie flink lopen swappen.

Het scheelt al als je InnoDB en dat soort geintjes uitschakelt, en de SQL en table caches wat kleiner instelt. Qua snelheid is in het in ieder geval goed te doen. Maar je moet er dus niet teveel taken naast gaan draaien.
Ja, ik wil liever sqlite, lighttpd en php draaien dan, want mysql op 64MB wordt je niet gelukkig van. Ik hoef verder ook geen gadgets bij wordpress (zoals gallery :P) gewoon een siteje met betrekkelijk statische content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
--MeAngry-- schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:36:
[...]
Kijk even of het in de Debian ARM repository staat, of dat er een open source versie van te downloaden is. Grote kans dat het ook wel op een ARM CPU compileert.
irssi (ook arm) zit in de Debian repository. Maar dat is geen garantie dat op de CH3SNAS draait. Maargoed het zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Ik heb een leuke (foto)website gemaakt mbv JAlbum (http://jalbum.net/). Nu wil ik deze op mijn CH3SNAS plaatsen, en natuurlijk van buitenaf kunnen bekijken. Ik heb echter geen idee hoe dit te doen. Fonz funplug 0.3 heb ik geinstalleerd maar zijn beschrijving mbt het lighttpd gebeuren is summier voor een niet linux gebruiker.
Heeft iemand instructies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
i2Paq schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:32:
Ik heb problemen met het fan-script in combinatie met Twonky. Zodra ik het fan-script gebruik (minimale of uitgrbeide) dan draait Twonky niet meer.

Ik heb een minimale Fun_Plug draaien met alleen Telnet.

Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Ik heb op het DNS-323 forum gekeken maar het enige wat problemen zou kunnen veroorzaken is de volgorde van opstarten (eerst Twonky en dan pas het Fan-scriptje), hier heb ik mee zitten spelen maar welke volgorde dan ook, Twonky draait niet samen met het Fan-scriptje.
als ik handmatig het Fan-scriptje wil starten met /mnt/HD_a2/fan_ctrl.sh dan geeft hij de melding dat hij het script niet kan vinden.

Grappige bijkomstigheid: als ik de CH3SNAS herstart begint mijn 30-dagen trail van Twonky overnieuw :+
ik heb de fonz .3 funplug draaien, samen met twonky en het fanscript. Dit werkt zonder problemen. De laatste regels van mijn funplug zien er zo uit:

echo "* Done" >>${LOGFILE}
/sys/crfs/LPRng/lprm all
/mnt/HD_a2/starttwonky.sh
/mnt/HD_a2/ctrl_fanspeed.sh

Het is inderdaad belangrijk dat de 'twonky regel' voor de 'fanspeed regel' staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

raven22 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:28:
Ik heb een leuke (foto)website gemaakt mbv JAlbum (http://jalbum.net/). Nu wil ik deze op mijn CH3SNAS plaatsen, en natuurlijk van buitenaf kunnen bekijken. Ik heb echter geen idee hoe dit te doen. Fonz funplug 0.3 heb ik geinstalleerd maar zijn beschrijving mbt het lighttpd gebeuren is summier voor een niet linux gebruiker.
Heeft iemand instructies?
Kijk hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn CH3SNAS nu een week in gebruik.
Ben afgelopen week aan het stoeien geweest met fun-plug en Twonky
Het vreemde is dat ik de fun-plug alleen maar kan installeren wanneer ik mijn 2e HDD eruit haal !?!?
Nadat ik de tweede schijf (rechter) weer terug geplaatst had wederom geen verbinding via telnet.
Hoe kan dit en wat kan ik doen om dit te voorkomen ?
Tevens vind ik de temperatuur in standby nog steeds aan de hoge kant (41°C)
Omgevingstemperatuur ca. 24° C

Hieronder mijn configuratie:
- firmware 1.03b6a
- 2x Samsung HD501LJ 500GB
- Samsung CLP-300 laserprinter

Iemand tips ?

Kwam ineens op het idee om de schijven eens om te wisselen...
Fun-plug geinstalleerd - Twonky werkt !!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Ik heb Twonky geinstalleerd en kan de server van buitenaf via het internet benaderen. Echter als ik dan een mp3 file selecteer begint de computer de file te downloaden ipv de muziek te streamen. Weet iemand een oplosssing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuis
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Na alle How to's te hebben gelezen ga ik komende week maar eens fun pluggen, en debian op de usb stick draaien. Eigenlijk voornamelijk om nzb direct op de NAS te kunnen zetten.
Iemand een mooie zip van zijn config op de nas zodat ik alleen debian op de usb hoef te zetten? (dus met fanspeed en sabnzb?)
Ik draai CH3snas met raid1 320 GB.

Zou geweldig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Dank je DyStiC.
Heb jij dat gedaan? Ik krijg na alle stappen schijnbaar zonder errors doorlopen te hebben toch geen page te zien als ik mijn browser naar http://<DNS-323's IP>:8080 stuur. In de fun_plug log file staat dat lighttpd wel gestart is:
Sat Feb 2 19:55:18 GMT 2008
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/dropbear.sh not executable...
* Running /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/editcron.sh start ...
BusyBox v1.00-pre1 (2007.12.10-08:03+0000) multi-call binary

Usage: crontab crontab [-c dir] {file|-}|[-u|-l|-e|-d user]

* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/inetd.sh not executable...
* Running /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/lighttpd.sh start ...
Starting lighttpd...
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/mount-disk.sh not executable...
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/rsyncd.sh not executable...
* Running /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/telnetd.sh start ...
Starting telnetd...
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/timezone.sh not executable...
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/unfsd.sh not executable...
* Done

Heb jij een idee wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

OK, Wordpress draait met lighttpd, sqlite en php5-cgi. Best fijn, alleen nu nog een fatsoenlijke image plugin die plaatjes die je upload kan resizen en dan die weergeven en linken naar het origineel. Affijn, we dwalen af :)

Verwacht er niet teveel van, het is echt niet loeisnel, maar traag wil ik ook niet zeggen, aangezien ik momenteel met plaatjes test van 2MB.

Kuch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
K.P.A.X. schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:28:
Hoe kan je twonky vanuit buitenaf benaderen?
Ik kom wel op de twonky web pagina via http://mijn.ext.ip.adress:9000 maar als ik naar de muziek ga zie ik dat die http://192.168.1.5:9000/webbrowse/O1 van maakt, local dus.
Kan je dat ergens instellen dat: als je vanaf buiten muziek wilt luisteren dat die automatisch van local-IP extern-IP maakt(http://mijn.ext.ip.adress:9000/webbrowse/O1)?
Op de twonky configuratie page onder beveiliging vul je een eigen gekozen gebruikersnaam en wachtwoord in. Daarna onder netwerk bij http remote poort 9100 en dan bij dynamic dns, je sitenaam die je moet aanmaken op www.dyndns.org (wordt zoiets als http://xxxxx.dyndns.org, waarbij xxxxx zelf te kiezen is).
Echter je kunt dan wel de server van buitenaf benaderen, maar het is mij nog niet gelukt om muziek te laten streamen, als je een mp3tje aanklikt begint de computer deze te downloaden ipv af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 18:38
tweak_dude schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:05:

irssi werkt hier prima icm screen.

Heb een upgrade naar lenny gedaan, doosje doet dienst als domain controller, fileserver en hellanzb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
spectator schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:34:
[...]

irssi werkt hier prima icm screen.

Heb een upgrade naar lenny gedaan, doosje doet dienst als domain controller, fileserver en hellanzb.
Mooi :) Hoe vlot werkt irssi en samba trouwens als je met hellanzb aan het downloaden / parren / unrarren bent? Maar anders valt er icm schedules in SABnzbd ook nog wel wat te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Die beschrijving heb ik ook gevolgd, maar dan kon ik geen (grote) jpg's uploaden. Ben daarna niet meer verder gegaan, maar ik vermoed dat /tmp niet genoeg ruimte heeft of dat ik nog wat moet doen met php.ini. Groter dan 100k ging niet.
Ik zal binnenkort weer eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het zit me niet echt mee met die Conceptronic de laatste tijd
Had mijn CH3SNAS goed draaien, dus backups gekopieeerd naar de NAS toe en hij was gereed om naar zijn definitieve plaats te gaan. Dus ik de NAS afgesloten en aangesloten op zijn plek.
En toen gebeurde d'r niks meer :(
NAS gaat niet meer aan en reageert nergens meer op. Blijkt de adapter dus niks meer te doen. Lampje gaat niet meer aan op de adapter zelf en ik kan dus niet meer bij mijn data.
Probeer de hdd zo nog ff op me eigen pc aan te sluiten zodat ik iig bij de data kan. En kijken of ik hem kan rma-en. Hopelijk gaat het snel en kan ik alleen de adapter opsturen. Want gebruik hem nu toch best veel en alle computers hadden dus hun backupplan nu naar die nas. En omdat nou weer te gaan veranderen zie ik eigenlijk ook niet zitten.
Ff me frustraties wegschrijven hoor.
Voor de mensen die nog twijvelen of ze hem kopen, ik zou het zeker doen. Het is echt een prima product :), ik moet het alleen treffen met een maandagochtendmodel. Maar geen kwaad woord over conceptronic, tis voor mij weer een kans om met de rma van conceptronic te maken te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
tweak_dude schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:02:
[...]

Mooi :) Hoe vlot werkt irssi en samba trouwens als je met hellanzb aan het downloaden / parren / unrarren bent? Maar anders valt er icm schedules in SABnzbd ook nog wel wat te regelen :)
irssi heeft niet veel nodig, it just rocks!
Ik heb de default samba disabled en draai de versie binnen de chroot. Op zich voldoet de snelheid voor mij. Speel ook met een xbox dvd's af vanaf een share, werkt super.

Alleen is het unrarren en parren een aanslag op de CPU van de NAS. HellaNZB download vrolijk door terwijl de voorgaande DL wordt uitgepakt, dan merk je wel dat het wat minder snel is, maar niet hinderlijk voor mij. DVD's via xbox spelen ook nog prima.

Wat je ook kan doen is de processen met nice regelen, dus rar en par en of hellanzb een lagere prioriteit geven. Eenmaal debian erop zijn er legio mogelijkheden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Dat klinkt goed :) Snelheid is dan voor mij wel voldoende denk ik.
Alleen processen met nice regelen zou je bij iedere start van par/unrar opnieuw moeten doen? Of heb jij de newsreader aangepast zodat deze de processen met andere prioriteit start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
tweak_dude schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 15:26:
Dat klinkt goed :) Snelheid is dan voor mij wel voldoende denk ik.
Alleen processen met nice regelen zou je bij iedere start van par/unrar opnieuw moeten doen? Of heb jij de newsreader aangepast zodat deze de processen met andere prioriteit start?
ik doe op het moment niets met nice, maar een tip is om een shell script te maken, genaamd /usr/bin/uitpakken met als inhoud b.v.

#!/bin/bash
nice -19 /usr/bin/unrar

In hellanzb.conf zet je dan /usr/bin/uitpakken bij het unrar commando.
Hetzelfde kan je doen met par2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
raven22 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 07:42:
[...]

Op de twonky configuratie page onder beveiliging vul je een eigen gekozen gebruikersnaam en wachtwoord in. Daarna onder netwerk bij http remote poort 9100 en dan bij dynamic dns, je sitenaam die je moet aanmaken op www.dyndns.org (wordt zoiets als http://xxxxx.dyndns.org, waarbij xxxxx zelf te kiezen is).
Echter je kunt dan wel de server van buitenaf benaderen, maar het is mij nog niet gelukt om muziek te laten streamen, als je een mp3tje aanklikt begint de computer deze te downloaden ipv af te spelen.
Dank je wel!
Het werkt nu (als het goed is), heb nog niet uitgebreid getest; alleen maar via proxy en vrienden(zit thuis). En er wordt ook gestreamd en niet gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 09:25
Mister I schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:13:
Het zit me niet echt mee met die Conceptronic de laatste tijd
Had mijn CH3SNAS goed draaien, dus backups gekopieeerd naar de NAS toe en hij was gereed om naar zijn definitieve plaats te gaan. Dus ik de NAS afgesloten en aangesloten op zijn plek.
En toen gebeurde d'r niks meer :(
NAS gaat niet meer aan en reageert nergens meer op. Blijkt de adapter dus niks meer te doen. Lampje gaat niet meer aan op de adapter zelf en ik kan dus niet meer bij mijn data.
Probeer de hdd zo nog ff op me eigen pc aan te sluiten zodat ik iig bij de data kan. En kijken of ik hem kan rma-en. Hopelijk gaat het snel en kan ik alleen de adapter opsturen. Want gebruik hem nu toch best veel en alle computers hadden dus hun backupplan nu naar die nas. En omdat nou weer te gaan veranderen zie ik eigenlijk ook niet zitten.
Ff me frustraties wegschrijven hoor.
Voor de mensen die nog twijvelen of ze hem kopen, ik zou het zeker doen. Het is echt een prima product :), ik moet het alleen treffen met een maandagochtendmodel. Maar geen kwaad woord over conceptronic, tis voor mij weer een kans om met de rma van conceptronic te maken te krijgen ;)
Had ik ook een tijdje geleden, CH3SNAS was pas 4 dagen oud, toen de adapter er mee kapte, was ook loeiheet...gelukkig met Yorcom kunnen regelen dat alleen de adapter vervangen werd (had een RAID 1 draaien) en jammer genoeg, ander CH3SNAS=geen RAID 1 meer. Dan zou ik alle data moeten kopieren via mijn pc, EXT2 omzetten naar NTFS. Hoop gedoen, zeker als het 750gb data schijven zijn...waar laat je dat 'even'? Ik wilde nog na dit geval een extra adapter kopen (voor het geval dat) maar conceptronic verkoopt dat niet los. Dat je hele nas en je veilige RAID1 niets meer 'waard' is op een stomme adapter.... :/ 8)7

Ik heb eventueel wel een partnr. van de adapter voor je van Conceptronic,
succes met je RMA!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

crazytaxi819 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 07:09:
[...]

Had ik ook een tijdje geleden, CH3SNAS was pas 4 dagen oud, toen de adapter er mee kapte, was ook loeiheet...gelukkig met Yorcom kunnen regelen dat alleen de adapter vervangen werd (had een RAID 1 draaien) en jammer genoeg, ander CH3SNAS=geen RAID 1 meer. Dan zou ik alle data moeten kopieren via mijn pc, EXT2 omzetten naar NTFS. Hoop gedoen, zeker als het 750gb data schijven zijn...waar laat je dat 'even'? Ik wilde nog na dit geval een extra adapter kopen (voor het geval dat) maar conceptronic verkoopt dat niet los. Dat je hele nas en je veilige RAID1 niets meer 'waard' is op een stomme adapter.... :/ 8)7

Ik heb eventueel wel een partnr. van de adapter voor je van Conceptronic,
succes met je RMA!
:)
Ja het rare is, dat me adapter dus gewoon koud was. En ook niet raar ruikt of zo.
Ik ga dalijk ff bellen, om te kijken of ik ook een adapter kan regelen.
Partnr van die adapter kan ook wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
K.P.A.X. schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:09:
[...]

Dank je wel!
Het werkt nu (als het goed is), heb nog niet uitgebreid getest; alleen maar via proxy en vrienden(zit thuis). En er wordt ook gestreamd en niet gedownload.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Gebruik je Windows xp? Welke browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indigo30
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 12:35
Iemand enig idee of de plugins (Fun Plug, Twonky, MediaTomb, MLDonkey en SABnzbdPlus) ook werken met de Dlink DNS-313?

Heb via google wel iets gevonden dat het mogelijk is om de DNS-313 via telnet te benaderen maar heb verder geen details gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Indigo30 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:54:
Iemand enig idee of de plugins (Fun Plug, Twonky, MediaTomb, MLDonkey en SABnzbdPlus) ook werken met de Dlink DNS-313?

Heb via google wel iets gevonden dat het mogelijk is om de DNS-313 via telnet te benaderen maar heb verder geen details gevonden.
de 313 draait op een gehele andere processor. Alleen de bovenkap ziet er ongeveer hetzelfde uit, de rest is totaal anders. de 313 is een zogenoemde mid-entry-level apparaat. Het kan veel, maar de prestaties zijn minder dan wat je zou verwachten. (maar dat ligt dus aan de processor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
raven22 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:59:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Gebruik je Windows xp? Welke browser?
Werkt in beide eigenlijk: IE7 en firefox. IE7 doet er idd moeilijk over, maar die gebruik ik nooit. Ik heb wel quicktime op mijn winXP geinstaleerd, zonder quicktime heb ik alleen maar een blanco pagina of idd een download i.p.v. stream...

MAAR! Pas nu zie ik dat als je op een driehoekje klikt(naast de "tekst/link") dan wordt een playlist voor je gegenereerd door twonky die je dan vervolgens in je winamp/foobar/wmplayer kan afspelen, wat eigenlijk veel malen makkelijker is dan per track gaan streamen. :P
Succes nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
K.P.A.X. schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:48:
[...]

MAAR! Pas nu zie ik dat als je op een driehoekje klikt(naast de "tekst/link") dan wordt een playlist voor je gegenereerd door twonky die je dan vervolgens in je winamp/foobar/wmplayer kan afspelen, wat eigenlijk veel malen makkelijker is dan per track gaan streamen. :P
Succes nog!
super, daar was ik nog niet achter gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Laatst online: 09-09 09:26
MeO schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:32:
Het apparaat is geschikt voor 1Gbit netwerkaansluiting. Heb dit niet uit kunnen proberen, omdat ik dit niet heb thuis. Heb mijn bestanden over usb2 overgezet. Overigens moet ik hem nog niet volgezet. Aangezien ik nu nog maar 1 HD in heb zitten. Wil hem binnenkort op RAID 0 configureren.
Ik begrijp uit bovenstaande quote en van de productpagina van salland dat deze usb 2.0 heeft echter lees ik hier op het forum veel mbt usb 1.1? Kan iemand mij dat uitleggen? ZIt er nu usb 1.1 in of 2.0.

(Salland)
36550 Conceptronic Grab 'n Go NAS Media Store USB 2.0/Ethernet, Zwart, Retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een vraagje ben noob dus zal voor jullie wel simpel antwoord zijn, ik wil die funplug erop zetten en dan mldonkey op mijn ch3snas maar raak ik dan niks kwijt en kan ik niks kapot maken?? zodat het ding crasht ofzo??? of dat ik mijn hardeschijf weer moet formatteren??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq,
Kan ik deze ook gebruiken voor mijn ch3wnas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:32:
ik heb even een vraagje ben noob dus zal voor jullie wel simpel antwoord zijn, ik wil die funplug erop zetten en dan mldonkey op mijn ch3snas maar raak ik dan niks kwijt en kan ik niks kapot maken?? zodat het ding crasht ofzo??? of dat ik mijn hardeschijf weer moet formatteren??
Nee kan geen kwaad, ik zou de Real Simple versie van mldonkey gebruiken daar zit de funplug al bij. Dan is het echt gewoon een mapje plaatsen op je NAS, rebooten en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
bachhimself schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:55:
[...]

Ik begrijp uit bovenstaande quote en van de productpagina van salland dat deze usb 2.0 heeft echter lees ik hier op het forum veel mbt usb 1.1? Kan iemand mij dat uitleggen? ZIt er nu usb 1.1 in of 2.0.

(Salland)
36550 Conceptronic Grab 'n Go NAS Media Store USB 2.0/Ethernet, Zwart, Retail
LET OP: betreft een HOST poort he.. je kunt het NAS niet aan je pc hangen via USB! Je kunt er alleen een printer aanhangen.. (dus een client)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:53:
[...]

Nee kan geen kwaad, ik zou de Real Simple versie van mldonkey gebruiken daar zit de funplug al bij. Dan is het echt gewoon een mapje plaatsen op je NAS, rebooten en klaar!
ke harstikke bedankt voor dit antwoord :) weet je zo ook waar ik deze kan vinden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 06:17:
i2Paq,
Kan ik deze ook gebruiken voor mijn ch3wnas?
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:25:
[...]

ke harstikke bedankt voor dit antwoord :) weet je zo ook waar ik deze kan vinden? O-)
Jazeker, op deze site.(direct download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ke bedankt het was heel simpel ja :P magoed heb het nu allemaal aan het werken, werkt ideaal zo :) , maar nog 1 probleem, bij openbare torrents site's wil het wel lukken met downloaden ma wanneer ik met mldonkey een geregistreerde torrentsite gebruik dan wil die maar niet beginnen met downloaden iemand dezelfde problemen? of problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:10:
ke bedankt het was heel simpel ja :P magoed heb het nu allemaal aan het werken, werkt ideaal zo :) , maar nog 1 probleem, bij openbare torrents site's wil het wel lukken met downloaden ma wanneer ik met mldonkey een geregistreerde torrentsite gebruik dan wil die maar niet beginnen met downloaden iemand dezelfde problemen? of problemen gehad?
mldonkey wordt op de meeste private trackers gebanned omdat die stopt met uploaden als de download klaar is en omdat die de karakteristieken niet goed bijwerkt op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:10:
Kan inderdaad zijn dat MLdonkey niet toegestaan is. In dat geval kun je de tracker voor de gek houden door bij options BT-user_agent te wijzigen naar bijv. Azureus 3.0.4.0 oid. Dat hielp bij mij namelijk. Wel op eigen risico, want hij wordt niet voor niets geweerd.
Als je in mlnet.log (in de mldonkey folder) kijkt kun je trouwens zien of dat (client ban) ook echt het probleem is.
Ik raad je trouwens aan om Sancho te gebruiken, werkt erg makkelijker en is een stuk handiger dan de webui.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:00:
[...]

mldonkey wordt op de meeste private trackers gebanned omdat die stopt met uploaden als de download klaar is en omdat die de karakteristieken niet goed bijwerkt op de site.
Mijn mldonkey seed anders prima hoor, daar gebruik ik hem ook voornamelijk voor (dag en nacht). Het downloaden doe ik liever even snel rechtstreeks naar m'n pc.
De problemen met updaten van de stats klopt wel, dit is een bekende bug (weet niet of ie in de laatste versie al is opgelost) en treed op als je een torrent pauzeert en vervolgens weer resumed. Niet pauzeren dus ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DyStiC op 08-02-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Laatst online: 09-09 09:26
Smarty77 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:07:
[...]

LET OP: betreft een HOST poort he.. je kunt het NAS niet aan je pc hangen via USB! Je kunt er alleen een printer aanhangen.. (dus een client)
Hoe verklaar je dan het volgende comment?
Het apparaat is geschikt voor 1Gbit netwerkaansluiting. Heb dit niet uit kunnen proberen, omdat ik dit niet heb thuis. Heb mijn bestanden over usb2 overgezet. Overigens moet ik hem nog niet volgezet. Aangezien ik nu nog maar 1 HD in heb zitten. Wil hem binnenkort op RAID 0 configureren.
Tevens is dit geen antwoord op mijn vraag, is het nu usb 1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeO schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:57:
Ik heb de CH3SNAS iets meer dan een week en ben er erg tevreden.
Verder heb ik fun_plug 0.3 van Fonz zie forum boven gebruikt voor installatie van een webserver. Op de webserver heb ik Dalbum gezet. Doet het ook zonder problemen.
Onder het motto "Een domme vraag is een vraag die niet gesteld is"; Hoe installeer ik de webserver?
Ik heb dus fun_plug 0.4 aan de praat, maar begrijp niet hoe ik er een webserver van moet maken. Welke tool wordt daarvoor aanbevolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:05:
[...]

Onder het motto "Een domme vraag is een vraag die niet gesteld is"; Hoe installeer ik de webserver?
Ik heb dus fun_plug 0.4 aan de praat, maar begrijp niet hoe ik er een webserver van moet maken. Welke tool wordt daarvoor aanbevolen?
Zo dom is ie niet want ik ben hier ook zeer benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen lighttp erbij gezet en gestart. Ook dalbum geinstalleerd. nu nog uitzoeken hoe ik php koppel aan html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:25:
ondertussen lighttp erbij gezet en gestart. Ook dalbum geinstalleerd. nu nog uitzoeken hoe ik php koppel aan html
Kun je wat gedetailleerder instructies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben de nas even van scratch af aan het formateren, installeren enzovoort.
Er staan een aantal addons op: http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.4-test/
Zet de lighttp addon in Volume_1, open telnet sessie en gebruik script funpkg.sh lighttpd-1.4.18.tgz om de addon te installeren.
Ik heb de search functie op http://forum.dsmg600.info/ gebruikt, er bestaat een conf file en een start script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wat gedetailleerder instructies geven?
- Format harddisks as RAID1
- Use the Setup Wizard for fixed ip address 192.168.1.20, admin passwrd up2you, timezone CET+1
- copy funplug-04.tar.gz to Volume_1, extract with WinRAR, reboot
- start telnet session and change root passwrd, and make a backup root user
/mnt/HD_a2/fun_plug.d/bin/store-passwd.sh <Copying files to mtd1...mtd2...>
edit /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00telnetd.sh < LOPT="-1 ${BINDIR}/login" >
- copy lighttpd-1.4.18.tgz to Voulume_1, funpkg.sh lighttpd-1.4.18.tgz
do the same for php-5.2.4.tgz
- create folders /mnt/HD_a2/www, /mnt/HD_a2/www/pages and /mnt/HD_a2/www/logs and chmod 777 these.
rename /mnt/HD_a2/fun_plug.d/etc/lighttpd.conf-sample to lighttpd.conf and I activated php support.
chmod +x /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/lighttpd.sh and start it
- create a demo site.html file in Volume_1/www/pages and verify http://192.168.1.20:8080/site.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mijn NAS werkt weer :), zojuist nieuwe adapter van Conceptronic ontvangen en systeem staat weer vrolijk te draaien :)
Kan ik weer verder gaan spelen met mijn backup plan
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.