Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!
[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicMijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas
pricewatch: Conceptronic Grab'n'Go NAS Media Storequote:spyros schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:09:
hij staat niet meer in de pricewatch..is deze NAS helemaal uitverkocht?
"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal
vteuniss wijzigde dit bericht 11-12-2007 10:25 (6%)
The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.
Ja, ik weet zeker dat ik mijzelf wil quotenquote:i2Paq schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:57:
Op het Twonky forum lees ik dit.
[...]
Alleen nergens een beschrijving hoe dit bewerktstelligd is helaas.
Zie er naar uit dat je de "DNS-323 Version of TwonkyMedia" moet gebruiken en deze is hier te downloaden.
Installatiehandleiding vind je hier
Ik ge er morgen eens naar kijken, nu tijd voor moeders
Ik heb contact gezocht met diegene op het Twonky forum die heeft bevestigd dat hij Twonky aan de praat heeft gekregen op zijn CH3NAS, volgens hem is deze CH3SNAS gewoon een DNS-323, of vice versa
Ik zal proberen vanavond of morgen proberen het in mijn eigen quote hierboven genoemde pakket voor de DNS-323 te installeren. Het zou te gek zijn als dit zou werken, ik ben trouwens reuze benieuwd waarom er niet voor Twonky is gekozen, misschien omdat er een license nodig is?
Reg. datum: 27 januari 2007
Nu wil ik het volgende, en dit doe ik al op een oude laptop maar dit moet dus nu naar de nas komen.:
Ik download torrents via utorrent en download ook weleens wat van de nieuwsgroepen via sabnzbd.
Nu was ik al een beetje aan het rond lezen over funpluggen. Maar ik moet zeggen dat dit toch een klein beetje te ingewikkeld word om te testen en te hopen dat de nas niet defect raakt.
Dus bij deze de vraag of iemand een handleiding heeft om nzb-bestanden en torrent bestanden te downloaden en uittepakken op de ch3snas.
Reg. datum: 05 januari 2004
Zelfde vraag met spinup, gaat alleen de schijf die je benarderd upspinnen of allebei tegelijk.
Kijk eens op http://www.shadowandy.net/_html/archives/tech/dns323/.quote:sjansen schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:07:
.....Nu was ik al een beetje aan het rond lezen over funpluggen. Maar ik moet zeggen dat dit toch een klein beetje te ingewikkeld word om te testen en te hopen dat de nas niet defect raakt.
Dus bij deze de vraag of iemand een handleiding heeft om nzb-bestanden en torrent bestanden te downloaden en uittepakken op de ch3snas.....
Daar staat een versie van mldonkey (torrent/edonkey/etc) client, samen met funplug. Alles netjes beschreven. Zelfs mij als linux noob lukt het de eerste ker hiermee. En je kunt eigenlijk niks stuk maken zolang je niet gaat flashen of zo.
Daarnaast ook een keer de twonkey geinstalleerd, en ook die draait meteen als je de stapjes volgt in de eerder genoemde handleiding. Draait beter dan de bijgeleverde UPnP, zelfs mijn Windows Vista machine wil niet met de ingebouwd UPnP maar wel met twonkey praten.
Reg. datum: 29 november 2001
De harddisk stopt wel netjes na de ingestelde tijd (5 minuten).
Iemand een idee?
volgens de site hebben ze er nog 3quote:vteuniss schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:37:
Bij coolprices hebben ze er nog 6 in voorraad, dus dan moet je snel zijn. Inmiddels niet meer....
The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.
LOL, 3<>6, dus niet meer.quote:
Ik vond het eigenlijk een beetje op reclame lijken, dus dacht een strike-through geeft aan dat het verouderde info is.
Geen idee of deze ook stil zou moeten vallen, ook mijn fan draait continu. In de ruimte waar hij staat is het niet veel warmer dan 17 a 20 gragen, een beetje overdone dus.quote:polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:29:
ik heb het idee dat mijn fan continue draait. Is dit normaal of moet deze ook stoppen.
De harddisk stopt wel netjes na de ingestelde tijd (5 minuten).
Iemand een idee?
had ze net nog gebeld en ze verzekerden me dat ik er een zou krijgenquote:
In de standaard webinterface kun je bij Status zien hoe warm de HDD's worden. Bij mij begint de ventilator boven de 40 graden pas te draaien. Wellicht dat jullie je NAS gewoon zwaar gebruiken?quote:i2Paq schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:17:
[...]
Geen idee of deze ook stil zou moeten vallen, ook mijn fan draait continu. In de ruimte waar hij staat is het niet veel warmer dan 17 a 20 gragen, een beetje overdone dus.
Overigens heb ik nu de Transmission torrentclient onder een Debian chroot draaien met de Clutch webinterface. Dat is echt een supercombinatie!
De interface van ml_donkey sprak mij niet echt aan, en TorrentFlux icm. BitTornado was te traag voor woorden door de Python implementatie.
Je moet echter wel wat moeite doen om Transmission 0.95 gecompileerd te krijgen, er zit namelijk een bug in libtransmission/platform.c waardoor deze niet goed compileert op onder andere ARM platforms. Maar met even zoeken in de bugtracker los je dat eenvoudig op.
* Iemand nog suggesties?
Misschien iets voor in een nieuwe firmware?
polleke wijzigde dit bericht 11-12-2007 15:29 (33%)
Maar zoals ik al zei, kijk even naar de temperaturen. Misschien is de temperatuursensor iets te gevoelig afgesteld bij jullie.
* Iemand nog suggesties?
Reg. datum: 13 juli 2000
Spinup/down doen ze onafhankelijk van elkaar.quote:raven22 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:37:
Wanneer je in de CH3SNAS 2 harde schijven stopt, in de standaard mode, hoe gaan ze dan in de spindown mode? Allebei tegelijk of gaat de schijf die je niet gebruikt eerder in standby dan de schijf die je nog wel gebruikt?
Zelfde vraag met spinup, gaat alleen de schijf die je benarderd upspinnen of allebei tegelijk.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Temp is 32 graden. Verder geen activiteit, hdd is stil.quote:--MeAngry-- schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:30:
Heb je dan misschien een downloadclient lopen? Bij mij staan namelijk zowel de HDDs als de fan stil als ik em de hele nacht niets laat doen.
Maar zoals ik al zei, kijk even naar de temperaturen. Misschien is de temperatuursensor iets te gevoelig afgesteld bij jullie.
Ik heb geen downloadclient iod lopen. Alleen de telnet client is gestart verder niks.
Ik heb firmware 1.03 beta.
Ik probeer nu met NASSETUP voor de DNS-323 Twonky te installeren maar ik loop stuk op de Telnet connectie naar de CH3SNAS.
Nu ben ik hier niet in bedreven maar als ik telnet naar mijn 192.168.2.250, welke port neem ik dan/hoe ga ik te werk?
Ik denk dat ik het root account en password nodig heb, geen idee waar die te vinden.
i2Paq wijzigde dit bericht 11-12-2007 18:05 (14%)
Reg. datum: 27 januari 2007
highandstoned, Bedankt voor de link. Ga hem meteen proberen.
Welke beschrijving bedoel je?quote:sjansen schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:45:
Lees de beschrijving eens. Dan zie je wat standaard wachtwoord is.
highandstoned, Bedankt voor de link. Ga hem meteen proberen.
Ik heb hier het manual die bij de CH3SNAS in de doos zit, daar vindt ik nergens een user genaamd Root, verder van de Conceptronic site een manual gedownload, ook daar vindt ik niets.
Bij de Twonky install zit alleen een readme.txt, hierin staat verder ook niets.
Het enige wat ik lees is dat de naam voor de administrator is: admin
Als ik dat in combinatie gebruik met het door mij ingestelde pasword dan krijg ik: telnet connection failed
Toch vreemd, bij zulke temperaturen staat bij mij de ventilator stil. Er zijn ook nog commandline programma's waarmee je de fanspeed kunt aanpassen als je fun_plug gebruikt hebt. Kijk daarvoor even op de wiki waar ik hierboven al naar verwijs.quote:polleke schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:54:
[...]
Temp is 32 graden. Verder geen activiteit, hdd is stil.
Ik heb geen downloadclient iod lopen. Alleen de telnet client is gestart verder niks.
Ik heb firmware 1.03 beta.
--MeAngry-- wijzigde dit bericht 11-12-2007 19:09 (60%)
* Iemand nog suggesties?
Goed, dit moet ik doen:quote:--MeAngry-- schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:08:
Om telnet connectie te maken heb je fun_plug en een telnet daemon nodig. Kijk even op http://wiki.dns323.info/ voor info. De D-Link DNS-323 is in feite hetzelfde apparaat.
Transfer using FTP
- Enable FTP through the admin pages and set up an ftp user.
- Create a test fun_plug on your system.
- Connect to your DNS-323 using a command line ftp client (in windows: start / run / ftp)
- Change to the right directory: cd /
- Upload your fun_plug: put fun_plug
- Make it executable: chmod 777 fun_plug
- If command prompt doesn't recognize 'chmod', use 'quote site chmod 777 fun_plug'
- Quit ftp: quit
2. Waar? edit: (FW 1.02: Create the test fun_plug on \\NAS\Volume_1)
3. Check (met WS-FTP Pro).
ik zie Volume_1, Volume_2 en web_page.
4 t/m 8. Check
Ik heb mijn CH3SNAS gereboot en puttytel gedownload. Ik heb dus geen Telnetconnectie, wat doe ik fout?
Mijn fun_plug ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
| #!/bin/sh # # Simple fun_plug # /mnt/HD_a2/starttelnet.sh |
Ik heb de instructies zoals die hier gegeven worden opgevolgt.
De files taan ook zo:
./fun_plug
./starttelnet.sh
./lnx_bin/utelnetd
./lnx_bin/busybox3
Note that '.' represents \\NAS\Volume_1 on a 1.02/1.03 unit.
i2Paq wijzigde dit bericht 11-12-2007 20:01 (29%)
Thanks voor de tip. Heb nu het fanspeed script draaien.quote:--MeAngry-- schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:08:
Om telnet connectie te maken heb je fun_plug en een telnet daemon nodig. Kijk even op http://wiki.dns323.info/ voor info. De D-Link DNS-323 is in feite hetzelfde apparaat.
[...]
Toch vreemd, bij zulke temperaturen staat bij mij de ventilator stil. Er zijn ook nog commandline programma's waarmee je de fanspeed kunt aanpassen als je fun_plug gebruikt hebt. Kijk daarvoor even op de wiki waar ik hierboven al naar verwijs.
Helemaal stil nu!!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.