Je kan anders toch ook gewoon naar een Apple store om de hoek? (Als hij nog binnen de garantie periode is) Je hebt bij je Apple producten gewoon wereldwijde dekking!Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:00:
Top geregeld dan toch? Ik ging voor exact dezelfde en ook uit Duitsland, maar kreeg dus helaas geen versie die nog netjes in het cellofaan zat. Teruggestuurd en wordt omgeruild, dus zal wel goedkomen. Krijg ook nog 50 pond extra korting, dus uiteindelijk net iets meer dan 1300 euro betaald inclusief bezorgen en AppleCare (kan ik bij een defect tenminste naar de Apple store om de hoek). Uiteindelijk zal de ellende dus wel meevallen, aannemende dat het nu verder op rolletjes verloopt. Het is alleen vervelend dat ik tig keer tegen hem zeg dat ik een nieuwe in cellofaan wil en een gebruikte kreeg, waardoor ik wat extra "gezeik" heb. Maar dat is gewoon part of the game en kan bij elke webshop gebeuren.
Slechts één jaar en los daarvan: mijn ervaring is dat Apple er alles aan doet geen garantie te geven. Hopelijk is dat met AppleCare anders. Die zekerheid zou ik normaal overigens niet kopen, maar wel nu ik EK iets minder vertrouw dan andere webwinkels.Anoniem: 359213 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:40:
[...]
Je kan anders toch ook gewoon naar een Apple store om de hoek? (Als hij nog binnen de garantie periode is) Je hebt bij je Apple producten gewoon wereldwijde dekking!
Anoniem: 587363
Dat is toch opmerkelijk. Zelf zegt hij nadrukkelijk op zijn shop dat alle modellen ongebruikt zijn, en het nog in de originele verpakking zit. Verder is dat terugsturen ook een duur geintje. Heb je daar die 50 pond korting voor gekregen?Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:00:
Top geregeld dan toch? Ik ging voor exact dezelfde en ook uit Duitsland, maar kreeg dus helaas geen versie die nog netjes in het cellofaan zat. Teruggestuurd en wordt omgeruild, dus zal wel goedkomen. Krijg ook nog 50 pond extra korting, dus uiteindelijk net iets meer dan 1300 euro betaald inclusief bezorgen en AppleCare (kan ik bij een defect tenminste naar de Apple store om de hoek). Uiteindelijk zal de ellende dus wel meevallen, aannemende dat het nu verder op rolletjes verloopt. Het is alleen vervelend dat ik tig keer tegen hem zeg dat ik een nieuwe in cellofaan wil en een gebruikte kreeg, waardoor ik wat extra "gezeik" heb. Maar dat is gewoon part of the game en kan bij elke webshop gebeuren.
Die 50 pond is voor het ongemak. Daarnaast betaalt hij ook de kosten van EUR 27,- voor de retourzending.
Oh dat is dan wel erg netjes. Toch opmerkelijk dat hij zo'n geopend en wellicht gebruikt apparaat opstuurt.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:05:
Die 50 pond is voor het ongemak. Daarnaast betaalt hij ook de kosten van EUR 27,- voor de retourzending.
Mensen hebben retourrecht. Dat doen webshops toch ook? Enige vervelende is dat ik vooraf had aangegeven dat juist niet te willen, waardoor ik nu mijn MBPr nog niet heb.
Mm ja oké, zit wat in. Ja dat is zeker vervelend, maar een vergoeding van 50 pond vind ik een behoorlijke tegemoetkoming. Als je het volgende product nu wel in juiste staat ontvangt, mag je toch spreken van een zeer nette afhandeling. Wanneer verwacht je 'm ongeveer?Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:09:
Mensen hebben retourrecht. Dat doen webshops toch ook? Enige vervelende is dat ik vooraf had aangegeven dat juist niet te willen, waardoor ik nu mijn MBPr nog niet heb.
Geen idee, vrijdag met PostNL teruggestuurd. Zou vandaag bezorgd moeten worden, maar track&trace laat nog niet zien wanneer. Daarna moet hij hem ook nog opsturen. Hopelijk lukt het allemaal nog deze week.
Edit: Het kostte wat moeite, maar heb zojuist eindelijk een gesealde MBPr gekregen die volledig in de stickers zat. Samen met een verloopstekker, aangezien het kennelijk een UK-model is die EK op de kop weet te tikken.
Edit: Het kostte wat moeite, maar heb zojuist eindelijk een gesealde MBPr gekregen die volledig in de stickers zat. Samen met een verloopstekker, aangezien het kennelijk een UK-model is die EK op de kop weet te tikken.
[ Voor 36% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-11-2014 11:35 ]
Ah tof!Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:24:
Geen idee, vrijdag met PostNL teruggestuurd. Zou vandaag bezorgd moeten worden, maar track&trace laat nog niet zien wanneer. Daarna moet hij hem ook nog opsturen. Hopelijk lukt het allemaal nog deze week.
Timons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:49:
Is het trouwens nog mogelijk om BTW terug te vragen over een MacBook die je bij EK koopt?
Op de Ebay pagina staat namelijk dat er geen VAT op de MacBook zit.
CyBeR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:14:
Ja, bij zakelijke verkoop naar andere landen binnen de EU wordt de btw (oftewel vat) naar jou verlegd. Jij bent dan zelf verantwoordelijk voor het afdragen ervan.
Btw terug vragen op de zaak gaat hier dus niet neem ik aan. Maar het risico lijkt me sowieso redelijk groot als je een dergelijke MacBook op de zaak zet, als er een keer een belastinginspecteur langskomt kun je waarschijnlijk dus nog een 21% bovenop de prijs af tikken als ik bovenstaand verhaal goed begrijp?Timons106 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:17:
[...]
Oke, moet ik dan 21% bij het bedrag optellen? Ofwel wordt de MacBook eigenlijk 21% duurder. Of kan ik 21% aftrekken van het bestaande bedrag?
Hij is zo goedkoop omdat hij zelf al die BTW (VAT) in zn zak heeft gestoken. Laptops zijn dus marge goederen als ik het niet mis heb. Laptopje voor de zaak via normale winkel halen zou ik zeggen
Iemand ervaringen met het kopen van een MacBook in Thailand? Ga mogelijk voor twee weken naar Thailand en ben benieuwd naar de mogelijkheden daar.
Ik zit inmiddels achter m'n tweede macbook uit Thailand. In 2012 een air gekocht en dit jaar een Macbook pro Retina.
Het is aanzienlijk goedkoper wanneer de koers een beetje gunstig staat. Plus je kunt een tax-refund krijgen van 8% wanneer je het land via een internationale luchthaven weer verlaat.
Waar je wel op moet letten is dat je maar 1 jaar garantie hebt i.p.v. de wettelijke garantie van 2 jaar in Europa.
En je moet zorgen dat je een type koopt met US keyboard layout anders krijg je thaise tekens erop en dat kan wel eens voor problemen bij de douane zorgen
en ik zou de doos daar achter laten.
http://store.apple.com/th/mac
Ik heb beide gekocht bij iStudio, dit zijn premium resellers. Ze hebben namelijk geen officiële apple stores in Thailand.
Het is aanzienlijk goedkoper wanneer de koers een beetje gunstig staat. Plus je kunt een tax-refund krijgen van 8% wanneer je het land via een internationale luchthaven weer verlaat.
Waar je wel op moet letten is dat je maar 1 jaar garantie hebt i.p.v. de wettelijke garantie van 2 jaar in Europa.
En je moet zorgen dat je een type koopt met US keyboard layout anders krijg je thaise tekens erop en dat kan wel eens voor problemen bij de douane zorgen
http://store.apple.com/th/mac
Ik heb beide gekocht bij iStudio, dit zijn premium resellers. Ze hebben namelijk geen officiële apple stores in Thailand.
[ Voor 15% gewijzigd door iRobert op 27-12-2014 16:12 ]
Wow, vandaag Macbook gekocht in Japan. Wel "vreemd" keyboard, maar heb voor een Macbook air omgerekend 620 euro betaald. Aanradertje als je er mee kan leven een beetje vreemd keyboard te hebben.
Hubba hubba, geen normaal toetsenbord leverbaar? Is dit het huidige basismodel?swtimmer schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:20:
Wow, vandaag Macbook gekocht in Japan. Wel "vreemd" keyboard, maar heb voor een Macbook air omgerekend 620 euro betaald. Aanradertje als je er mee kan leven een beetje vreemd keyboard te hebben.
In juli een rMBP 13" 256/8GB gekocht in Thailand voor omgerekend zo'n 1200€ met US keyboard. Gekocht in de Powermall in Siam Centre, de enige winkel waar ze dit type MacBook op voorraad hadden met US keyboard.Bigg Balls schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:26:
Iemand ervaringen met het kopen van een MacBook in Thailand? Ga mogelijk voor twee weken naar Thailand en ben benieuwd naar de mogelijkheden daar.
Ja, het is een echte en geen namaak
[ Voor 15% gewijzigd door peakrever op 28-12-2014 23:08 ]
Thanks dat scheelt inderdaad aardig qua prijs. Ga t proberen als ik daar ben.
Beetje laat, maar toch nog. Je moet doen alsof je 21% BTW betaald hebt. Als je genoeg BTW heft aan je klanten kun je het verrekenen (en betaal je dus alsnog niks), maar zo niet moet je dus het restant afdragen aan de belastingdienst. De meeste bedrijven heffen meer BTW dan ze betalen aan voorbelasting, maar als je dat een keer niet lukt moet je 't afdragen. Wat dit betreft is verlegde BTW niet anders dan BTW die je al betaalt hebt (voorbelasting); het enige verschil is dat je bij voorbelasting geld terug krijgt en bij verlegde BTW dat nooit kwijt geweest bent.Timons106 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:17:
[...]
Oke, moet ik dan 21% bij het bedrag optellen? Ofwel wordt de MacBook eigenlijk 21% duurder. Of kan ik 21% aftrekken van het bestaande bedrag?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Jup, het huidige basismodel dat 1029 kost. Helaas niet mogelijk om een US keyboard te krijgen maar het Japanse keyboard is niet heel afwijkend (alleen wat drukker qua opdruk doordat er meer tekens per key gedaan kunnen worden).ThinClientQ schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:29:
[...]
Hubba hubba, geen normaal toetsenbord leverbaar? Is dit het huidige basismodel?
Iemand onlangs nog een MBP bij Elektronic Kings op Ebay besteld? Ben benieuwd naar ervaringen.
Niet echt recent , 5 jaar geleden had ik bij deze verkoper mijn macbook pro gekocht , was volledig in orde. Dat was een UK model met een pondteken boven de 3 en UK stekker.
Ik ben me weer aan het informeren over elektronics king. En zolang alles goed gaat heb je een top deal. Echter loopt het vantijd mis , goed mis. Er zijn enkele gevallen bekend waar men een totaal andere mac krijgt.Vaak een andere keyboard layout (US/UK) , Soms een inferieur model , maar raar genoeg soms een top spec 15" macbook pro , terwijl je een 13" besteld had. En zelfs dan reageren die niet meer op je mails.
http://www.arrse.co.uk/co...f-electronic-king.213688/
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1118651
Het is geen oplichter , ik heb zelf een mac van hem gekocht , maar voor top service moet je niet doen.
Voor garantie moet je ook echt bij apple zelf zijn , met de standaard 1 jaar (wat uit te breiden is met apple care)
Maar koop je apple care erbij , komt de prijs al dicht in de buurt bij deze verkoper , die 3 jaar garantie biedt http://www.yourmacstore.n...ult/?q=macbook+pro+retina
Ik ben me weer aan het informeren over elektronics king. En zolang alles goed gaat heb je een top deal. Echter loopt het vantijd mis , goed mis. Er zijn enkele gevallen bekend waar men een totaal andere mac krijgt.Vaak een andere keyboard layout (US/UK) , Soms een inferieur model , maar raar genoeg soms een top spec 15" macbook pro , terwijl je een 13" besteld had. En zelfs dan reageren die niet meer op je mails.
http://www.arrse.co.uk/co...f-electronic-king.213688/
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1118651
Het is geen oplichter , ik heb zelf een mac van hem gekocht , maar voor top service moet je niet doen.
Voor garantie moet je ook echt bij apple zelf zijn , met de standaard 1 jaar (wat uit te breiden is met apple care)
Maar koop je apple care erbij , komt de prijs al dicht in de buurt bij deze verkoper , die 3 jaar garantie biedt http://www.yourmacstore.n...ult/?q=macbook+pro+retina
Ik wil een 15 inch macbook kopen bij EK via Ebay, alleen hanteer Paypal een belachelijke koers. Gezien de huidige koers hoor ik 1680 euro te betalen, reken ik af met Paypal wordt het bedrag 1747 volgens hun calculator, ze berekenen natuurlijk een andere koers en een conversie. Was dat verschil bij jullie ook zo groot? Het liefst reken ik direct bij hem af in Euro's, weet iemand of dat mogelijk is?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 587363 op 14-03-2015 23:41 ]
Je kan bij Paypal ervoor kiezen de koers van je CC te gebruiken als je die gebruikt. Die is alsnog afhankelijk van je voorwaarden niet geweldig, maar iig niet zo schandalig als die van PayPal.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
*please delete*
[ Voor 95% gewijzigd door Idutchman op 18-03-2015 13:10 ]
Mensen toevallig nog een Macbook Pro 13'' gekocht bij Electronic King ? Ben benieuwd wat voor prijs je er uiteindelijk voor hebt betaald 8 GB / 256 GB editie. Ben zeer aan het twijfelen of ik deze zou gaan kopen of niet.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Coolblue heeft momenteel een goede aanbieding.Possible schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:39:
Mensen toevallig nog een Macbook Pro 13'' gekocht bij Electronic King ? Ben benieuwd wat voor prijs je er uiteindelijk voor hebt betaald 8 GB / 256 GB editie. Ben zeer aan het twijfelen of ik deze zou gaan kopen of niet.
Met deze koers is Electronic King niet meer echt interessant volgens mij?
http://www.computerstore....8761.625404803.1431680577
Heb je geen gezeur met garantie, non-eu lader (al is die duckhead makkelijk te vervangen), en gedoe met verzenden.
Ik wil een MBPr 15'' bestellen bij Electronic Kings. Waar ben ik beter mee beveiligd met mijn Credit Card van Mastercard of Paypal? Als ik het terug moet sturen dekt Paypal de retourkosten. Daarnaast hanteert de Creditcard een koersopslag van 1,5% t.o.v. de koersopslag van Paypall a la 3,5%.
Via Paypal heb je dubbele bescherming, die van Paypal en van je cc. Bij Paypal er voor kiezen om de koersconversie via je cc te laten lopen. Nooit Paypal zelf de valutaconversie laten doen, zij hanteren belachelijke rates.Anoniem: 587363 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:24:
Ik wil een MBPr 15'' bestellen bij Electronic Kings. Waar ben ik beter mee beveiligd met mijn Credit Card van Mastercard of Paypal? Als ik het terug moet sturen dekt Paypal de retourkosten. Daarnaast hanteert de Creditcard een koersopslag van 1,5% t.o.v. de koersopslag van Paypall a la 3,5%.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Oke dus mijn CC koppelen aan PP en ik zit goed? Ik neem aan dat ik dan met de rate van CC betaal en niet van PP?fsfikke schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:41:
[...]
Via Paypal heb je dubbele bescherming, die van Paypal en van je cc. Bij Paypal er voor kiezen om de koersconversie via je cc te laten lopen. Nooit Paypal zelf de valutaconversie laten doen, zij hanteren belachelijke rates.
Dan moet je wel even aangeven bij de koop. Standaard gebruik je de PP koers. Dat moet je dus niet doen.
Lekker!
Nee precies.. Okey, ik zal 't mee maken.Napsju schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:12:
Dan moet je wel even aangeven bij de koop. Standaard gebruik je de PP koers. Dat moet je dus niet doen.
Graag hoor ik hoe jouw koop is afgelopen, want ik twijfel ook heel erg om bij deze koper een macbook 13'' te kopen. Dit omdat hun gewoon de goedkoopste op het web zijn. Maar zoals ik in dit forum zag staan krijg je er wel een uk stekker bij, kan je dan gewoon een opzetstukje gebruiken of moet je een nieuwe macsafe kopen waardoor het al minder interessant is?Anoniem: 587363 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:13:
[...]
Nee precies.. Okey, ik zal 't mee maken.
MagSafes hebben en zogenaamde Duckhead. Dit stukje heeft de pennen van een Engelse stekker of die van welk land dan ook. Je kunt deze zo vervangen. Je kunt zelfs, als een kabel met duckhead je te duur is een simpel "scheerapparaatsnoer" gebruiken. Mijn MagSafe heeft al meer dan 4 jaar zo'n dergelijk snoer er aan zitten. Die aarding die aan het originele snoer zit zal mij een zorg zijn.
Lange Amazon link
Lange Amazon link
Kun je dat als instelling wijzigen of moet je dat per aankoop doen? Ik kan het namelijk niet terugvinden bij de instellingen.Napsju schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:12:
Bij de aankoop kun je inderdaad kiezen hoe je wilt dat je creditcard of bankrekening belast wordt.
Lekker!
Nja nu ik inmiddels besloten heb om voor het 13 inch model te gaan, haal ik hem gewoon bij de Apple store in Nederland met studentenkorting voor 1330 euro. Die 70 euro dat Electronic Kings dan goedkoper is, haal ik 'm het liefst uit Nederland. Al scheelt het bij een 15 inch toestel wel te veel en had ik 'm ook wel daar gehaald, maar voor 70 euro loop ik liever geen risico.jordaaaaa schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:48:
[...]
Graag hoor ik hoe jouw koop is afgelopen, want ik twijfel ook heel erg om bij deze koper een macbook 13'' te kopen. Dit omdat hun gewoon de goedkoopste op het web zijn. Maar zoals ik in dit forum zag staan krijg je er wel een uk stekker bij, kan je dan gewoon een opzetstukje gebruiken of moet je een nieuwe macsafe kopen waardoor het al minder interessant is?
Voor dat geld loop ik liever het risico ook niet want ik wil ook graag het 13 inch model. Maar als ik hem via Apple bestel via de studentenkorting kom ik niet onder 1360 uit. Dus hoe heb jij dat gedaan?Anoniem: 587363 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:14:
[...]
Nja nu ik inmiddels besloten heb om voor het 13 inch model te gaan, haal ik hem gewoon bij de Apple store in Nederland met studentenkorting voor 1330 euro. Die 70 euro dat Electronic Kings dan goedkoper is, haal ik 'm het liefst uit Nederland. Al scheelt het bij een 15 inch toestel wel te veel en had ik 'm ook wel daar gehaald, maar voor 70 euro loop ik liever geen risico.
Toevallig heb ik vandaag een 13inch Pro voor 1333 gekocht, via Surfspot. Nou ja ik ben langs de Applestore gegaan en heb gevraagd of ze de prijs konden aanpassen naar die van Surfspot.
Aah dan ga ik dit misschien wel proberen want mijn baas van mij bijbaan( ben nog student) wil hem wel zakelijk kopen zodat het mij de btw scheelt.sebastius schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:48:
Toevallig heb ik vandaag een 13inch Pro voor 1333 gekocht, via Surfspot. Nou ja ik ben langs de Applestore gegaan en heb gevraagd of ze de prijs konden aanpassen naar die van Surfspot.
Je kan hem niet én zakelijk én met onderwijskorting kopen
Sowieso is het voor jou helemaal niet handig: 1 jaar garantie ipv 3 jaar + consumentenrecht.
Al kun je bij Electronic Kings wel tot ongeveer 10% van de prijs korting krijgen, dus dan scheelt het wel weer veel..jordaaaaa schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:46:
[...]
Voor dat geld loop ik liever het risico ook niet want ik wil ook graag het 13 inch model. Maar als ik hem via Apple bestel via de studentenkorting kom ik niet onder 1360 uit. Dus hoe heb jij dat gedaan?
Heb je via Electronic Kings ook recht op 2 jaar garantie?
Heb een tegenbod van Electronic Kings gekregen, ik bood op de 13,3'' 128gb '15 model, bood 10% onder de verkoopprijs en hij doet een tegenbod van 1200 euro, terwijl de vraagprijs 1220 is. No deal dus, begrijp de andere ''fantastische'' aanbiedingen van andere users dan ook niet. Zo eenvoudig ligt het dus niet, ik koop 'm deze week wel in Amsterdam voor de Surfspot prijs.
De euro is hard onderuit gegaan. Daarom scheelt het nog maar weinig.
Ik mag inderdaad hopen dat het daar aan ligt. Het is sowieso een ongunstige tijd, maar 1% er van af is wel erg weingOscar Mopperkont schreef op zondag 14 juni 2015 @ 17:06:
De euro is hard onderuit gegaan. Daarom scheelt het nog maar weinig.
Mensen hier nog MacBooks bij EK gekocht lately? Zag dat hij de nieuwe Retinas ook al heeft.
Tesla M3LR '21
Een long time lurker hier, ik wil graag een 13 inch MacBook Air aanschaffen en bij EK is hij redelijk goedkoop. Wat is de beste tactiek om er voor te zorgen dat ik zo min mogelijk geld kwijt ben (dus met welke wisselkoers en of ik met CC of PayPal moet betalen). En hoe kan ik er voor zorgen dat EK er gratis verzending bij doet want nu rekent EK me 49 pond verzendkosten wat ik toch wel echt buitensporig veel geld vind.
Ik ga ook één jaar in het buitenland studeren en ben daarom geneigd om Applecare aan te schaffen, is dit de moeite waard?
Ik ga ook één jaar in het buitenland studeren en ben daarom geneigd om Applecare aan te schaffen, is dit de moeite waard?
Wel als je een eenmanszaakje hebt. Dan kun je m gewoon op je eigen naam kopen en inboeken. Dan behoud je en je consumentenrecht, en je kan nog eens studentenkorting krijgen.sebastius schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:14:
Je kan hem niet én zakelijk én met onderwijskorting kopenSowieso is het voor jou helemaal niet handig: 1 jaar garantie ipv 3 jaar + consumentenrecht.
Overigens heeft dat alleen nut als je een leuke omzet maakt want anders heb je niks aan die BTW aftrek.
Edit: bij de media markt btw weg er mee werd t pas echt interessant overigens, heb toen bijna voor een appel en een ei zo'n ding gekocht. Eerst die korting, dan nog op de zaak kopen. Dan is het nog wel te doen.. Maar idd 2200 euro voor een 15" macbook tegenwoordig
[ Voor 20% gewijzigd door Saven op 05-07-2015 23:48 ]
Koop hem in het buitenland als dit een non-Euro land isnielsjuuh23 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:29:
Een long time lurker hier, ik wil graag een 13 inch MacBook Air aanschaffen en bij EK is hij redelijk goedkoop. Wat is de beste tactiek om er voor te zorgen dat ik zo min mogelijk geld kwijt ben (dus met welke wisselkoers en of ik met CC of PayPal moet betalen). En hoe kan ik er voor zorgen dat EK er gratis verzending bij doet want nu rekent EK me 49 pond verzendkosten wat ik toch wel echt buitensporig veel geld vind.
Ik ga pas in mijn derde lesjaar naar het buitenland dus dat is geen optie en ik ben dus verplicht om hem nu te kopen. Jammer dat die Euro zo'n vrije val heeft gemaakt, bedankt GriekenlandWhatson schreef op zondag 05 juli 2015 @ 23:54:
[...]
Koop hem in het buitenland als dit een non-Euro land is
Heeft iemand ervaring met Manufacturer Refurbished producten?
Griekenland is deels schuld. De ECB liet 1140 miljard euro bijdrukken , de invloed ervan zie je nu
Anoniem: 688662
voor onze dochter zijn we op zoek naar een mac book pro
nu kwamen we dit tegen op tweedehands site het lijkt ons niet zuiver
iemand ervaringen met dit bedrijf?
http://mobilecomputerstores.webnode.com/
dit kreeg ik terug gemailt
Levering zal worden gedaan vanuit ons magazijn in de Verenigde Staten om uw adres in Nederland.
Totaal overzicht
=========
1 stuk van Apple MacBook Pro 16GB Ram 512GB SSD met Retina Display..... € 450
Levering kosten ....... € 30
Totale kosten ..... € 480
Levering methode ..... Via FedEx
Levertijd ...... 2 dagen
betalingsmethode
===========
Online credit kaart / Visa kaart / Master kaart
Western Union geldoverdracht
ben echt een leek met kopen in het buitenland en dit is te mooi om waar te zijn
graag jullie reacktie/mening
bedankt alvast
Levering zal worden gedaan vanuit ons magazijn in de Verenigde Staten om uw adres in Nederland.
Totaal overzicht
=========
Levertijd ...... 2 dagen
betalingsmethode
===========
bedankt alvast
Compleet onrealistische prijs. Nieuwprijs van dergelijk toestel was 2000€ of meer. Deze laptop staat trouwens ook niet op die site die je hebt vermeld. Je gaat je geld 100% zeker kwijt zijn als je dit "koopt"Anoniem: 688662 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:39:
voor onze dochter zijn we op zoek naar een mac book pro
Totaal overzicht
=========
Levertijd ...... 2 dagen
betalingsmethode
===========
bedankt alvast
Nog een tip, western union betalingen zijn dikwijls niet te vertrouwen. Als je iets tweedehands koopt, is het altijd handig dat je het zelf kan ophalen. Dan kan je het product testen alvorens het te betalen.
Als je alsnog tweedehands online koopt, zoek dan eerst wat reviews op van de desbetreffende winkel/user. Als je niets kan vinden, dan moet je het al niet doen want dan is de site 9/10 door scammers opgezet zoals dit hier het geval is. Via de whois informatie, staat dat het door een Tsjech geregistreerd is wat op zich ook al vaag zou zijn voor een bedrijf gelegen in de US ;-)
Als je iets van marktplaats koopt en je kan het niet bezichtigen, dan is het ook al fishy. Verder kan je nog het opgegeven bankrekeningnr googlen. Bij oplichters heb je dan dikwijls ook nog wel wat hits...
Als laatste wil ik nog vermelden dat Macbooks nogal goed hun waarde houden. Een Macbook die vrij recent(1 à 2 jaar) is ga je nooit voor minder dan de helft van de prijs vinden zonder dat er mankementen aan zijn. Wees hier ook realistisch in.
[ Voor 30% gewijzigd door FragileM64 op 10-08-2015 13:06 ]
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Ik geloof dat zelfs de €30 leveringskosten niet eens reëel zijn
. Nee, dit is heel duidelijk heel fake.
🌞🍃
Is er iemand die weet of er op Jakarta Airport een Apple reseller zit? Ik ben op zich wel geïnteresseerd in een nieuwe 12" MacBook, en in de zomer ben ik op Jakarta Airport. Het zou wel leuk zijn als ik daar een MacBook kan kopen.
Ik heb er geen gezien in Jakarta, maar de airport is nogal verspreid en slecht. Beter even naar Hong Kong vliegen.
Ik neem aan dat je op meer plekken in de regio bent? Er zijn altijd wel resellers, of het goedkoper is dan hier hangt van veel verschillende dingen af. Koers, BTW of andere tax en wat voor reseller het is.Arthur-M. schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:03:
Is er iemand die weet of er op Jakarta Airport een Apple reseller zit? Ik ben op zich wel geïnteresseerd in een nieuwe 12" MacBook, en in de zomer ben ik op Jakarta Airport. Het zou wel leuk zijn als ik daar een MacBook kan kopen.
Ik kan je bij deze zeggen dat je juist niets moet kopen op Jakarta Airport. Meeste van de spullen zijn juist duurder dan buiten de luchthaven. Succes!Arthur-M. schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 10:03:
Ik denk dat ik 'm Singapore ga halen. Daar zijn ze een stuk goedkoper dan hier. Indonesië is tot mijn verbazing inderdaad duurder dan in Nederland!
Als je voor lange tijd in Singapore zit, zou je kunnen overwegen om het naar je appartement te sturen. Online te bestellen en dan educational discount erbij te nemen. Met als risico dat ze je een naheffing kunnen sturen als blijkt dat de korting toch niet 100% ok is.
In Hong Kong zijn ze nog goedkoper dan Singapore
Komt omdat Singapore de centrale hub voor zuid-oost Azië is voor Apple.Arthur-M. schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:04:
Ik denk dat ik 'm Singapore ga halen. Daar zijn ze een stuk goedkoper dan hier. Indonesië is tot mijn verbazing inderdaad duurder dan in Nederland!
Eind dit jaar komt Apple met eigen Apple Store daar:
http://www.straitstimes.c...-tech-giants-retail-chain
Klopt
Heb zo ook m'n rMBP 15" met 2.8GHz i7 verkregen. Scheelde me toch zo'n 700-800 euro
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe MBP weer bij electronic king. Ik vroeg me alleen af of Apple Care hier in Nederland dan aangeschaft kan worden? Iemand daar ervaring mee?
[ Voor 5% gewijzigd door Jurgen_V op 11-06-2016 20:54 ]
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Ook Maleisië is goedkoper dan Singapore. Dat komt voornamelijk door de zwakke Ringgit en de veel te sterke Singapore Dollar.
Lekker!
Ja je kan dan AppleCare binnen het jaar na aanschaf kopen.Jurgen_V schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:22:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe MBP weer bij electronic king. Ik vroeg me alleen af of Apple Care hier in Nederland dan aangeschaft kan worden? Iemand daar ervaring mee?
Correct me if I'm wrong. Volgens mij alleen aan te schaffen bij het land waar je de Macbook hebt gekocht.Volkan1984 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:27:
[...]
Ja je kan dan AppleCare binnen het jaar na aanschaf kopen.
Nee je kan dat in elk land kopen.Oppernerd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:32:
[...]
Correct me if I'm wrong. Volgens mij alleen aan te schaffen bij het land waar je de Macbook hebt gekocht.
Even wat onderzoek gedaan. Je kan inderdaad applecare uit andere landen kopen en activeren. Vaak goedkoper dan in Nederland. Maar in de Apple voorwaarden staat wel het volgende:
(vi) Dit Plan wordt aangeboden en is alleen geldig als u een inwoner bent van een land waarin Apple of zijn gelieerde ondernemingen het Plan aanbieden dat hier wordt beschreven: www.apple.com/legal/applecare/countrylist.html. Dit Plan wordt niet aangeboden aan personen die nog niet meerderjarig zijn. Dit Plan is niet beschikbaar waar dit volgens de wet verboden is.
OK, "Dit Plan wordt aangeboden en is alleen geldig als u een inwoner bent van een land waarin Apple of zijn gelieerde ondernemingen het Plan aanbieden.". Dit betekent dat je AppleCare overal kan kopen waar je wil. Je kunt er ook gebruik van maken in een land waar ze AppleCare aanbieden. Dat is het.Oppernerd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:51:
[...]
Even wat onderzoek gedaan. Je kan inderdaad applecare uit andere landen kopen en activeren. Vaak goedkoper dan in Nederland. Maar in de Apple voorwaarden staat wel het volgende:
[...]
Ik had mijn MacBook ooit in Hong Kong bestelt toen ik daar 3 dagen was. Scheelde enorm, omdat ze daar volgens mij geen BTW hadden en de koers. Net gekeken, in HK ben je nu zelf duurder uit mét studentenkorting.Napsju schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:45:
Ook Maleisië is goedkoper dan Singapore. Dat komt voornamelijk door de zwakke Ringgit en de veel te sterke Singapore Dollar.
Vraag me af wanneer Apple de Euro prijzen gaat bijstellen. Afgelopen 1-2 jaar hebben ze de Euro prijs 2x verhoogd ivm $ koers. Toen was 1 $ ook 1 €. Nu is de dollar volgens mij 15-20% gezakt of zo. De instap 15" rMBP is hier €2200 en in de US $1899 excl 5-7% belasting.
Je kan als buitenlander je tax (btw) terug vragen op het vliegveld als je een aankoop van electronica doet.
Het bedrag krijg je handje contactje mee en daarom moet je de aankoop bij de douane in Nederland het netjes aangeven. Als je dat laatste niet doet dat is je eigen keuze.
Het bedrag krijg je handje contactje mee en daarom moet je de aankoop bij de douane in Nederland het netjes aangeven. Als je dat laatste niet doet dat is je eigen keuze.
$1899 is omgerekend €1680 en daar 21% btw bovenop kom je nog op € 2034 of zo. Dat is nog steeds minder dan €2200.Martine schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:43:
Je kan als buitenlander je tax (btw) terug vragen op het vliegveld als je een aankoop van electronica doet.
Nee, je begrijpt mij verkeerd. Je koopt een MacBook in het buitenland, het btw tarief is aar 10%. Je betaald in de winkel $ 1000,- voor de MacBook + $ 100,- aan btw = totaal $ 1.100,-
Op het vliegveld kan je die $ 100,- aan btw terug krijgen, originele bon laten zien, legitimeren en ontvang cash geld. Echter op Schiphol moet je het bij de Douane aangeven en daar 21% btw betalen, als je dat laatste niet doet heb je ene mooie goedkope MacBook.
Als het niet aangeven bij de Douane wel of niet verstandig is moet ieder voorzich weten.
Op het vliegveld kan je die $ 100,- aan btw terug krijgen, originele bon laten zien, legitimeren en ontvang cash geld. Echter op Schiphol moet je het bij de Douane aangeven en daar 21% btw betalen, als je dat laatste niet doet heb je ene mooie goedkope MacBook.
Als het niet aangeven bij de Douane wel of niet verstandig is moet ieder voorzich weten.
Iemand ervaring met aanschaffen van Apple Care bij EK? Ik heb een MBP aangeschaft bij hem en nu bied hij daarbij Apple Care voor 199,99 britse pond. Hij stuurt dan de registratiecode per e-mail op... Normaal gesproken krijg je een doosje natuurlijk. Uiteraard hadden we een paar jaar geleden dat Apple Care codes werden aangeschaft via ebay. Ik stel deze vraag meer uit nieuwsgierigheid want ik ga toch voor de volledige zeker versie bij Apple zelf.
[ Voor 28% gewijzigd door Jurgen_V op 06-07-2016 15:29 ]
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Net uit de UK een MacBook Pro gehaald voor 999 pond. Zeer nette prijs. Prijzen waren al lager dan in NL maar met de pond op het huidige prijsniveau scheelde het nog meer!
http://www.xbmcfreak.nl/
Als het de retina 13" met 128GB is, had je het beter op Amazon.co.uk kunnen bestellen. Daar vragen ze 930 inclusief verzenden voor.Erhnam schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:33:
Net uit de UK een MacBook Pro gehaald voor 999 pond. Zeer nette prijs. Prijzen waren al lager dan in NL maar met de pond op het huidige prijsniveau scheelde het nog meer!
Op het moment kost de MB Pro Retina 13" 918 pond bij Amazon.co.uk
Dat zou 1073 euro moeten zijn.
Het enige nadeel is een Pond teken op het toetsenbord toch?
Je kunt geen aanspraak maken op consumentengarantie. Dat is ook een verschil met gewoon in NL kopen.yorroy schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:14:
Op het moment kost de MB Pro Retina 13" 918 pond bij Amazon.co.uk
Inmiddels loopt het prijsverschil wel aardig hard op.... Nieuwe MacBook kost via Amazon.co.uk maar 975 pond, wat gelijk staat aan 1.092 euro. In Nederland 1.449 euro. Dat is een whopping 350 euro verschil! Waarom zou je nog een MacBook halen in NL als je het met Prime gratis kunt laten versturen naar NL? Apple Protect is naar ik gelezen heb wereldwijd geldig dus het garantie-issue is geen punt. En het stekkertje haal je bij Mediamarkt voor een tientje of 2.
Ik ben toevallig over een aantal weken in Londen, waarbij ik erover nadenk om een MB vanuit daar mee te nemen. Nou verwacht ik, helaas, dat de prijzen met de nieuwe release recht getrokken worden tov NL (UK gaat weer duurder worden). Afhankelijk wat er echter morgen aangekondigd gaat worden ben ik ook aan het kijken naar het vorige model: iemand ervaring met een refurbished model kopen via de uk site (ben aan het denken aan 15") en dan store pick-up te doen?
Anoniem: 295641
Zijn er nu nog landen waar hij goed te koop is??
ik wil een nwe macbook pro met touchbar...
- ik ga over 2 wk op vakantie naar engeland
- ik heb een contact in hong kong
- en ik kan hem zakelijk kopen, dus de btw weg boeken...
maar als ik het zo bekijk, scheelt het allemaal niet zoveel...
en ga ik toch al gauw ri 2000 incl btw
ik wil een nwe macbook pro met touchbar...
- ik ga over 2 wk op vakantie naar engeland
- ik heb een contact in hong kong
- en ik kan hem zakelijk kopen, dus de btw weg boeken...
maar als ik het zo bekijk, scheelt het allemaal niet zoveel...
en ga ik toch al gauw ri 2000 incl btw
Ik denk niet dat je die in UK kan kopen met een QWERTZ of AZERTY toetsenbord. Als je daar mee kan leven, no prob uiteraard.
Je lader heeft dan natuurlijk ook een engelse stekker.
Je lader heeft dan natuurlijk ook een engelse stekker.
[ Voor 49% gewijzigd door Daedalus op 27-06-2017 11:28 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
oke bedankt..
maar als ik het zo zie, scheelt het in de UK nauwelijks...( via de apple site gekeken)
1749 pond tegen over 1999 euro
of kan ik dan beter bij andere leveranciers kijken...(ik wil wel een 2016 of 2017 model )
maar als ik het zo zie, scheelt het in de UK nauwelijks...( via de apple site gekeken)
1749 pond tegen over 1999 euro
of kan ik dan beter bij andere leveranciers kijken...(ik wil wel een 2016 of 2017 model )
Electronicking via ebay al geprobeerd?
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
hmm, is dat vertrouwd?
in de titel staat
NEW Apple Macbook Pro 2.9GHz 2.9 GHz 13.3" MLH12LL/A i5 8GB 256GB GRAY Touch Bar
en in de omschrijving
Processor Speed: 3.30GHz...
voor de rest wel mooi geprijsd...en dan kan ik op deze dan ook de btw afschrijven ?
in de titel staat
NEW Apple Macbook Pro 2.9GHz 2.9 GHz 13.3" MLH12LL/A i5 8GB 256GB GRAY Touch Bar
en in de omschrijving
voor de rest wel mooi geprijsd...en dan kan ik op deze dan ook de btw afschrijven ?
Als er een btw factuur bij zit dan kan je dat volgens mij wel terugkrijgen. Duitsland "doet het" iig wel. Dat is alleen een land binnen de eu handelsruimte dus het kan best zijn dat daar andere afspraken voor gelden.Anoniem: 295641 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:15:
hmm, is dat vertrouwd?
in de titel staat
en in de omschrijving
Iemand die zeker weet of je de Macbook kan afschrijven als je hem koopt via Electronic King?
Tuurlijk kan dat als je hem ook zakelijk betaald natuurlijk en de invoerbelasting btw etc ook netjes hebt geregeld. Is geen enkel probleem. Waarom zou het niet mogen?
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Iemand recent nog een MacBook via Electronic king gekocht? Zie op Ebay goede prijzen staan maar het lijkt erop dat hij niet meer levert van de UK of Duitsland.
Klopt, dat viel mij ook op.
Ik heb een aantal dagen terug via eBay een MBPr 15" 512GB/16GB/560 4GB voor 2350$ exclusief verzendkosten gehaald (USA). Uiteraard komen hier nog BTW en inklaringskosten bij (in mijn geval 422 euro). Nog steeds velen malen goedkoper dan hier in Nederland kopen (ook kan ik de BTW weer - deels - terugkrijgen via de zaak). Overigens niet besteld bij Electronic King omdat de reviews de laatste tijd niet denderend zijn
Ik heb een aantal dagen terug via eBay een MBPr 15" 512GB/16GB/560 4GB voor 2350$ exclusief verzendkosten gehaald (USA). Uiteraard komen hier nog BTW en inklaringskosten bij (in mijn geval 422 euro). Nog steeds velen malen goedkoper dan hier in Nederland kopen (ook kan ik de BTW weer - deels - terugkrijgen via de zaak). Overigens niet besteld bij Electronic King omdat de reviews de laatste tijd niet denderend zijn
[ Voor 13% gewijzigd door FrameWork. op 29-03-2018 12:21 ]
Heeft iemand ervaring met het kopen bij een bestbuy in new york? Het scheelt met de apple store best wat. Tussen de apple store in NL en de VS is het verschil ook al best groot, maar het gebrek aan garantie (en daarom aanschaf applecare) heft het eigenlijk op.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Over het algemeen zijn ze best makkelijk bij bestbuy. Gewoon het ding goed uittesten voordat je weer naar huis gaat. Garantie maakt inderdaad niks uit. Dit zal toch verlopen via Apple.Flipm0de schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:54:
Heeft iemand ervaring met het kopen bij een bestbuy in new york? Het scheelt met de apple store best wat. Tussen de apple store in NL en de VS is het verschil ook al best groot, maar het gebrek aan garantie (en daarom aanschaf applecare) heft het eigenlijk op.
Bij bestbuy hebben ze vaak ook goede prijsverlagingen op dozen die al opengemaakt zijn. Dat kan echt veel schelen en je mag vaak gewoon ter plekke kijken. In San Diego hadden ze twee jaar terug meerdere afgeprijsde gloednieuwe Macbooks liggen die meteen teruggebracht werden, een beschadigde doos hadden of een weekje gebruikt waren. (En als het je niet bevalt dan doe je het niet, maar in de meeste gevallen gooi je de doos toch weg en kan het je zomaar 150 dollar schelen)
Thanks! Dat van de open dozen is een goede tip. Twijfel alleen nog over de garantie. Is toch een flink bedrag wat je uitgeeft. Bij de a-mac bijvoorbeeld krijg je 3 jaar garantie voor, per saldo, 200e meer.zynex schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:30:
[...]
Over het algemeen zijn ze best makkelijk bij bestbuy. Gewoon het ding goed uittesten voordat je weer naar huis gaat. Garantie maakt inderdaad niks uit. Dit zal toch verlopen via Apple.
Bij bestbuy hebben ze vaak ook goede prijsverlagingen op dozen die al opengemaakt zijn. Dat kan echt veel schelen en je mag vaak gewoon ter plekke kijken. In San Diego hadden ze twee jaar terug meerdere afgeprijsde gloednieuwe Macbooks liggen die meteen teruggebracht werden, een beschadigde doos hadden of een weekje gebruikt waren. (En als het je niet bevalt dan doe je het niet, maar in de meeste gevallen gooi je de doos toch weg en kan het je zomaar 150 dollar schelen)
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
It's been a while..
Zelf m'n Macbook Pro van early 2011 via Electronic King gehaald. Destijds via eBay. Ben benieuwd of er nog wat tweakers recent een Macbook uit het buitenland gehaald hebben. Ben voorzichtig aan het kijken naar een nieuwe laptop en bij een goede deal sla ik misschien m'n slag.
Zelf m'n Macbook Pro van early 2011 via Electronic King gehaald. Destijds via eBay. Ben benieuwd of er nog wat tweakers recent een Macbook uit het buitenland gehaald hebben. Ben voorzichtig aan het kijken naar een nieuwe laptop en bij een goede deal sla ik misschien m'n slag.
Hahaha, kende dit topic niet eens. Zie op Marktplaats en V&A regelmatig nieuwe MacBooks staan voor aantrekkelijke prijzen. Daar kan het buitenland echt niet meer tegenop als je naar alle belastingen, import kosten etc kijkt.Draicon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:37:
It's been a while..
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
@Greatsword Maar bij de combinatie Marktplaats en nieuwe MacBook denk ik gelijk aan gestolen goederen. Het is in ieder geval iets om serieus rekening mee te houden.
Lekker!
Heb zelf ook geen lekker gevoel bij marktplaats tenzij ik iets kan aanschaffen bij een verkoper met goede reviews en een bon zal krijgen. Bij Macbooks staat het het unieke serienummer ook op de bon toch?
Dat is nergens voor nodig, dat kan je gewoon checken met het serienummer dat op de doos staat.Napsju schreef op maandag 4 juli 2022 @ 05:35:
@Greatsword Maar bij de combinatie Marktplaats en nieuwe MacBook denk ik gelijk aan gestolen goederen. Het is in ieder geval iets om serieus rekening mee te houden.
Precies, goed op de reviews letten en bij voorkeur uiteraard ophalen. Serienummer staat zelden op de bon maar wel altijd op de doos.Draicon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:18:
Heb zelf ook geen lekker gevoel bij marktplaats tenzij ik iets kan aanschaffen bij een verkoper met goede reviews en een bon zal krijgen. Hij Macbooks staat het het unieke serienummer ook op de bon toch?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”