Hoofdcategorieën
Topicacties

Gilde van Front-Enders

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Blues schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:01:
hij staat achter het doel van de organisatie en zou die graag willen steunen met een lidmaatschap maar vraagt zich (terecht) af wat die organisatie specifiek en practisch voor haar leden zal doen.
Correct :)

Zoals gezegd vind ik de vereniging een goed initiatief, maar ik heb het gevoel dat de vereniging (op dit moment althans) vooral leden nodig heeft om 'gehoord' te worden / serieus genomen te worden. Nou moet je natuurlijk ergens beginnen als vereniging, maar toch....

Waarom zou ik ervoor betalen als het mij feitelijk niks oplevert? Dan meld ik me liever als symphatisant met een handtekening of iets dergelijks om te laten zien dat ik het initiatief ondersteun.
quote:
RobIII schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:14:
Waarom overweeg je het dan? Om er maar bij te horen? Je zegt dat je overweegt lid te worden, maar ziet niet wat je er aan hebt. Dan lijkt de vraag me net zo 'moeilijk' als het antwoord: geen lid worden.
Nou, dat is dus mijn vraag :)

Ik heb inderdaad het gevoel dat een lidmaatschap op dit moment inhoudt dat 'je erbij hoort' en verder niets. 'Geen lid worden' is natuurlijk een gemakkelijke optie, maar als iedereen dat denkt gaat het nooit wat worden met de Fronteers....

Ik had gehoopt dat iemand mij hier zou kunnen overtuigen waarom ik toch lid zou moeten worden, en niet (bijvoorbeeld) nog een jaar af te wachten om te zien wat er van terecht komt. De doelstellingen zijn tenslotte allemaal lange-termijn plannen, waarvan we maar moeten afwachten of het van de grond komt.

Mijn foto's: http://rubenschulz.n

Design-by-buzzword fanatic
Reg. datum: 11 januari 2004

quote:
Xcalibur schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:49:
[...]

Correct :)

Zoals gezegd vind ik de vereniging een goed initiatief, maar ik heb het gevoel dat de vereniging (op dit moment althans) vooral leden nodig heeft om 'gehoord' te worden / serieus genomen te worden. Nou moet je natuurlijk ergens beginnen als vereniging, maar toch....

Waarom zou ik ervoor betalen als het mij feitelijk niks oplevert? Dan meld ik me liever als symphatisant met een handtekening of iets dergelijks om te laten zien dat ik het initiatief ondersteun.

[...]

Nou, dat is dus mijn vraag :)

Ik heb inderdaad het gevoel dat een lidmaatschap op dit moment inhoudt dat 'je erbij hoort' en verder niets. 'Geen lid worden' is natuurlijk een gemakkelijke optie, maar als iedereen dat denkt gaat het nooit wat worden met de Fronteers....

Ik had gehoopt dat iemand mij hier zou kunnen overtuigen waarom ik toch lid zou moeten worden, en niet (bijvoorbeeld) nog een jaar af te wachten om te zien wat er van terecht komt. De doelstellingen zijn tenslotte allemaal lange-termijn plannen, waarvan we maar moeten afwachten of het van de grond komt.
Algemeen antwoord: In de opstartfase worden doorgaans de belangrijkste beslissingen genomen. Die kun je later vaak niet meer terugdraaien. Bovendien komt er, als het een succes wordt, na een tijdje een hele meute bij. In het begin erbij horen zorgt er vaak voor dat je meer zeggenschap hebt.

Als je later komt, word je OF niet meer gehoord, OF de beslissingen zijn bijna niet meer terug te draaien.

En "What's in it for me?" is een vraag die je in het begin vrijwel onmogelijk kunt beantwoorden. Voor hetzelfde geld wordt de hele club over een jaar opgeheven, dat weet je nooit vooraf.

Gewoon je gevoel volgen. Sta je achter de standpunten, denk je dat het haalbaar is en dat je er een toegevoegde waarde in kunt hebben, join 'em.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Nu met nieuw icon
Reg. datum: 20 juli 2000

En dan 200 euro per jaar betalen zeker? (voor iets wat niet zeker is...) mooi niet dus 8)7

Ramon wijzigde dit bericht 26-12-2007 13:35 (22%)

Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

quote:
JKVA schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:01:
[...]

Algemeen antwoord: In de opstartfase worden doorgaans de belangrijkste beslissingen genomen. Die kun je later vaak niet meer terugdraaien. Bovendien komt er, als het een succes wordt, na een tijdje een hele meute bij. In het begin erbij horen zorgt er vaak voor dat je meer zeggenschap hebt.

Als je later komt, word je OF niet meer gehoord, OF de beslissingen zijn bijna niet meer terug te draaien.
Dank voor je antwoord, voor mijn gevoel zijn dit valide argumenten :)
quote:
Ramon schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:33:
En dan 200 euro per jaar betalen zeker? (voor iets wat niet zeker is...) mooi niet dus 8)7
100 euro toch?
Wat doen ze eigenlijk met dat geld, aangezien de hele club op vrijwilligers draait?

AMD Powered

quote:
Xcalibur schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:27:
[...]

100 euro toch?
Wat doen ze eigenlijk met dat geld, aangezien de hele club op vrijwilligers draait?
Ik zou je graag door willen verwijzen naar de site van PPK, maar helaas is die informatie daar al afgehaald. Het komt er op neer dat je toch geld nodig hebt om iets te kunnen bereiken, o.a. voor de volgende dingen:
  • (Oprichtings)Congressen
  • Inschrijving als vereniging
  • Om lokale bijeenkomsten te sponsoren (vergoeding voor bedrijven die het organiseren, huur van een beamer etc.)
  • In een later stadium om examinators een vergoeding te geven
Er waren nog wel een aantal punten meer, maar daar kan ik zo even niet opkomen.

Borizz wijzigde dit bericht 27-12-2007 11:56 (5%)

If I can't fix it, it ain't broken.

quote:
Borizz schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:55:
Ik zou je graag door willen verwijzen naar de site van PPK, maar helaas is die informatie daar al afgehaald. Het komt er op neer dat je toch geld nodig hebt om iets te kunnen bereiken
Duidelijk :)
Wat mij betreft zouden ze dit soort informatie inderdaad best op de site mogen vermelden.... ik vind sowieso de informatie die er nu staat nogal summier.

Semi-ondertitelloos.
Reg. datum: 12 november 2001

quote:
Xcalibur schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:05:
Wat mij betreft zouden ze dit soort informatie inderdaad best op de site mogen vermelden.... ik vind sowieso de informatie die er nu staat nogal summier.
Zijn we ons van bewust, maar we zitten een beetje krap in mensen die de site vullen/onderhouden (Tom en ik op dit moment). Peter-Paul heeft nu vakantie, maar we wilden gewoon de site live zetten, zodat er in ieder geval een teken van leven te zien is. Sorry dus dat er nog wat gaten zitten. Hopelijk kunnen we die de komende maand opvullen. Ik zal in ieder geval z.s.m. een pagina maken waar uitgelegd wordt wat er met de contributie gedaan wordt. In de notulen van de ALV staat wel het een en ander, maar dit is een erg langdradig verhaal :)

Overigens gaat je inschrijfgeld niet richting hostingkosten voor de website ;)

KtK wijzigde dit bericht 28-12-2007 11:55 (6%)

Krijn Hoetmer ~ .nl ~ Werk/hobby ~ Sport ~ Kronkels

KtK, bedankt voor je reactie! :)

Ik neem aan dat je de reacties hierboven verder ook hebt gevolgd, wat meer duidelijkheid over "what's in it for me" kan geen kwaad. Op mijn oorspronkelijke vraag kon hier maar met moeite antwoord gegeven worden ;)

Ik ga jullie site in ieder geval in de gaten houden!

Semi-ondertitelloos.

quote:
Xcalibur schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:24:
wat meer duidelijkheid over "what's in it for me" kan geen kwaad.
Ik heb geen idee wat het voor jou voor nut heeft, dus dat is lastig duidelijk te maken. Sec gezien krijg je er waarschijnlijk weinig voor terug. In ieder geval niet op dezelfde manier als je lidmaatschap van een sportvereniging, waar je een plek om te sporten krijgt. Ik zie het meer als een manier om interessante mensen uit 'mijn vakgebied' te ontmoeten. Zoiets is weer een secundair punt bij een sportvereniging. Natuurlijk heb ik er als freelancer misschien ooit wel rechtstreeks baat bij, maar dat is niet m'n uitgangspunt. En natuurlijk kun je ook zonder lidmaatschap naar een bijeenkomst of congres gaan. Uiteindelijk komt het dus waarschijnlijk inderdaad neer op 'ergens bij horen' en 'van de daken schreeuwen dat je het front-end vakgebied belangrijk vindt'. En dat voor slechts ¤ 100,- per jaar..

Zoals je ziet; ik ben een slechte ledenwerver ;) We zoeken daar nog wat vrijwilligers voor :p

quote:
KtK schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:44:
Zoals je ziet; ik ben een slechte ledenwerver ;) We zoeken daar nog wat vrijwilligers voor :p
:P
Ik vrees dat ik daar ook niet zo sterk in ben helaas ;)

Wat betreft de "voordelen", ik denk dat het certificeren op lange termijn erg interessant kan zijn, zeker als de vereniging wat draagvlak krijgt.

Op korte termijn zou daar wellicht al een opstap naar gemaakt kunnen worden door het aanbieden van een soort "site-check" voor leden, waarbij een site op een aantal punten beoordeelt wordt. En dan dus niet alleen het ding door de W3-validator gooien (ik mag hopen dat de leden daar zelf wel uit kunnen komen ;-) ), maar ook op semantiek, gebruik van client-side scripts, performance, etc.

Dit klinkt waarschijnlijk een stuk eenvoudiger dan het in de praktijk is (wie gaat het dan doen etc.), maar wellicht kan dat al op messageboard-achtige manier gebeuren zoals hier op GoT.... waarbij de andere leden dus commentaar / tips / trucs kunnen leveren.

Daarnaast zouden er bijvoorbeeld artikelen met Best practises gepubliceerd kunnen worden, waarbij ook de discussie weer mooi op kan laaien. Als is het om te beginnen maar een soort linkdump naar artikelen van derden...

Ik besef dat dit op zich vrij dunne ideetjes zijn, maar ik denk dat er op zich genoeg te verzinnen is wat redelijk snel te realiseren is. :)

Semi-ondertitelloos.

Voor keurmerken en checken van sites bestaat accessibility.nl al. Ik denk niet dat Fronteers dat ook wil gaan doen. Als er gecertificeerd gaat worden, gaat het om certificatie van personen.

Wat betreft artikelen met Best practices. Ik denk dat het blog daar wel een goede plek voor is.

Met een soort van 'Linkdump' is Maaike de Laat bezig. Zal ook ergens in januari op de site komen.

Smells Like Team America
Reg. datum: 29 oktober 2006

Zijn er hier nog mensen die naar Fronteers 2008 gaan aanstaande donderdag en vrijdag?

-- einde bericht --

Weersverwachting 4 uur:
Reg. datum: 24 april 2000

Heb de mail wel gelezen maar vergeten het erover te hebben. Momenteel ook n beetje te druk om naar zo'n event te gaan. Tijdje terug wel bij Kings of Code geweest, dat was erg interessant. Was zowel voor frontenders als backenders leuk en dat trekt me ook wat meer dan puur frontend...

Andere vraag: heeft het gilde nu concreet al iets opgeleverd?

Morgen in de ochtend zon na mist, in de middag vrij zonnig, de minimumtemperatuur ligt rond de 7 °C. De maximumtemperatuur tussen de 10 en 12 °C. De wind is zwak uit ZO. In de middag zwak, kracht 2.

Semi-ondertitelloos.

quote:
Cartman! schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:16:
Andere vraag: heeft het gilde nu concreet al iets opgeleverd?
Sowieso een tweedaags congres met bekende sprekers, wat door een hoop enthousiaste vrijwilligers georganiseerd wordt, en wat een prikkie kost.

Wat verder concreet is, verschilt van persoon tot persoon. Voor mij heeft het in ieder geval een hoop leuke nieuwe contacten en inzichten opgeleverd. We hebben ondertussen 119 leden en een groeiend aantal vrijwilligers die zich actief in willen zetten. Hopelijk kunnen we met die laatste groep wat meer zichtbaarheid geven aan de vereniging. Dit eerste jaar was erg rommelig, omdat alles uit het niets opgezet moest worden (dingen die vanzelfsprekend zijn voor een vereniging, zoals ledenadministratie en afhandeling van aanmeldingen, facturen, betalingen en opzeggingen, maar ook het zoeken en vinden van de juiste mensen die dingen op willen pakken). Er is veel gebeurd, maar het meeste is niet zichtbaar voor de buitenwereld, of zelfs voor leden. Dit is iets wat we komende vrijdag op de ALV gaan bespreken, maar omdat alles organisatorisch nu goed loopt (hoewel het beter kan, bijvoorbeeld qua communicatie), heb ik er vertrouwen in dat er meer mensen op gaan staan om iets van zich (en van de vereniging) te laten horen.

Dus eigenlijk, concreet wat het gilde dit eerste jaar heeft opgeleverd: een groep vrijwilligers met een gemeenschappelijke visie, hobby of beroep, die op zoek is naar meer vrijwilligers. Een vereniging dus.

Ik ben erbij!

Te koop: appartement in Den Haag, op fietsafstand van centrum en Delft,
openbaar vervoer voor de deur

Ook ik ben donderdag de hele dag en vrijdagmiddag te vinden in Pakhuis de Zwijger. Leuk om Anne van Kesteren eens bezig te jammer. Jammer alleen dat ik het IE8-praatje moet missen. :/

Ik maak overigens deel uit van de Commissie Onderwijs, dus schiet mij in die hoedanigheid gerust aan. ;)

Zo, ik ben weer terug. Het feest heb ik moeten missen en morgen ben ik er ook helaas niet bij, maar ik vond het een inspirerende dag. Hoogtepunten vond ik Tom Occhino over MooTools (vooral leuk omdat hij zo enthousiast vertelde), een javascript-panel met Dean Edwards en een lezing over CSS en maintainability. Het verhaal van sponsor Backbase vond ik persoonlijk iets minder, omdat het wat mij betreft iets teveel naar een reclamepraatje neigde.

Anne heb ik gemist, ben benieuwd hoe dat was.

Ook terug van de eerste dag.

Het praatje over het CSS Box Model had een trage opstart, maar kwam lekker op gang. Weinig nieuws, maar leuk om de deficiënties van CSS-positioning nog eens voorbij te zien komen.

Het panel over webrichtlijnen was interessant; een topic waar veel mensen een mening over hadden. Leuke sprekers ook, die houden elkaar wel in evenwicht. ;)

Het panel over professionalization verliep een beetje chaotisch. Leuke verhalen van Opera, Fronteers en Lost Boys. Vooral Lost Boys verraste mij positief. En vooral Chris Mills gaf wat kleur aan het panel. ;)

Anne van Kesteren was geïnspireerd bezig over HTML5, met name over de video-API. Zijn enthousiasme is erg aanstekelijk.

Stephen Hay was op dreef! Leuk opgezette presentatie, goed verhaal. Weinig techniek maar toch erg interessant. En met humor. :)

Morgen pik ik het praatje over IE8 toch wel mee. Een te mooie kans om te laten liggen. Daarna door naar de universiteit, om rond 13.37 uur weer terug te zijn voor het middagprogramma.

the alien you never expected
Reg. datum: 12 maart 2003

Hopelijk gaat Fronteers binnenkort ook wat artikelen schrijven over het gebruik van dingen zoals SVG. Liefst met tips naar een Flash-achtige applicatie om SVG-based websites te maken. Zonder zo'n soort applicatie blijft het lastiger dan gewoon Flash te gebruiken.

Reg. datum: 30 november 2004

Ik ben sinds twee weken op suggestie van mijn baas lid en ga vanavond mijn eerste ALV bijwonen. Gister helaas niet gekund vanwege bedrijfsuitje en vandaag niet genoeg binnen mijn interessegebied.

cookie erbij?
Reg. datum: 25 oktober 1999

* Clay vond het heel geslaagd :)

Veel sessies gingen toch best wel de diepte in, en dat is een verademing vergeleken met wat je op sommige conferenties soms tegenkomt. Respect voor PPK dat ie zo'n line-up bij elkaar heeft gekregen :)

De panel discussies vond ik minder, daar moet toch echt een voorzitter bij zijn die de discussie een beetje sturen kan, voorkomt dat er bv te lang over een ding doorgeemmerd wordt, en dat er ook meer een discussie op niveau ontstaat tussen de panel leden zelf in plaats van alleen maar tussen lid en publiek. Veel vragen die gesteld werden vond ik dan ook meer geschikt voor een persoonlijk praatje met een spreker tussen 2 sessies door.

De beste sessies vond ik toch wel de maintanable javascript en closures presentaties van respectievelijk Chris en Stuart. Chris wist een op zich gortdroog onderwerp te verpakken in een boeiende presentatie vol humor die de materie voor iedereen (juist non-js'ers) helemaal helder maakte. Stuart maakte de magische closure weer iets duidelijker, maar heeft veel mensen toch ook wel in verbazing en onbegrip achtergelaten met bv het revealing object pattern. Het tragische blijft misschien inderdaad dat het hele scope verhaal amper uit te leggen is, en het van de ene op de andere dag via een aha erlebnis moet doorkrijgen.

De IE8 sessie was trouwens ook erg boeiend, en heeft heel veel mensen (inc mijzelf) positief verrast. Nou moeten ze alleen nog eens native canvas inbouwen in dat ding, grrr :P

Peterned & Blog & Flickr
Man who say it cannot be done should not interrupt man doing it.

Gemiste kans trouwens dat er (volgens mij) niet gefilmd is. Ik had graag die IE8 presentatie achteraf nog willen zien.

Reg. datum: 31 maart 2008

De 2e dag is er wel gefilmd hoor :) De camera stond achterin boven, ze zouden als ik het goed begreep binnekort op de site van bachelor-ict.nl verschijnen.

Tijmen-smit wijzigde dit bericht 13-09-2008 21:21 (14%)

Reg. datum: 14 januari 2000

Ik zie dat hij zojuist zijn presentatie online gezet heeft op http://www.wait-till-i.com/

Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: