Help Firefox in het Guinness book of records te komen | Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.
Gilde van Front-Enders
Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last
Reageer Nieuw TopicMisschien moeten we gewoon eens een internationale 'disable your IE-fix stylesheets'-dag organiseren zodat het nietsvermoedende surfende publiek eens kan zien hoe 'goed' hun browser isquote:Ramon schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:36:
Als we nou als gilde afspreken dat we IE6 niet meer supporten dan meld ik me aan
Als dat niet alleen met het gilde, maar meteen met de rest van de wereld afgesproken is, pas dan heeft dat nutquote:Ramon schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:36:
Als we nou als gilde afspreken dat we IE6 niet meer supporten dan meld ik me aan
ontopic:
Voor nu zie ik nog altijd geen echt goede reden om lid van deze club te worden. Het is me nog redelijk vaag wat ze nu willen doen, en hoe ze het willen bereiken.
25-09 (3793): OMG! 1337!
26-09 (3150): bericht
28-09 osxy: /me zwaait maar weer eens naar GoT :) :+
SMS "SIG bericht" naar 0622643117
Ja. Ik had het idee dat dat nogal hoog in het vaandel stond.quote:KtK schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:03:
Uhm? Omdat het niet in een standaard staat?
En waardoor je dus geen zoom nodig hebt. Die standaarden zullen me aan m'n reet roesten hoor, maar het verbaast me gewoon dat het gebruikt word, ik wil er verder niets mee zeggen. Als ik dit op m'n werk doe word ik op m'n vingers getikt omdat het niet netjes is, vandaar dat het me opviel.quote:Wat dus ook hasLayout triggert en hetzelfde effect heeft.
| specs | Nikon D40 kit | Nikkor AFS DX 55-200mm f/4-5.6G | De aarde is rond. Net als een pannekoek. | Bevo ergo sum
Ik ben met onze gamesites serieus aan het overwegen om in de volgende templates een IE6-detector in te bouwen die een eenmalige warning geeft dat hun browser unsupported is....quote:crisp schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:39:
[...]
Misschien moeten we gewoon eens een internationale 'disable your IE-fix stylesheets'-dag organiseren zodat het nietsvermoedende surfende publiek eens kan zien hoe 'goed' hun browser is
Volgens mij klopt dat idee niet.quote:Timlog schreef op donderdag 20 december 2007 @ 01:54:
Ja. Ik had het idee dat dat nogal hoog in het vaandel stond.
Nope, waarschijnlijk niet. Maar het is wel makkelijk te gebruiken:quote:En waardoor je dus geen zoom nodig hebt.
Cascading Stylesheet:
1 | #foo, #bar, .baz li { zoom: 1; } |
Je zegt ook niet zo veelquote:Die standaarden zullen me aan m'n reet roesten hoor, maar het verbaast me gewoon dat het gebruikt word, ik wil er verder niets mee zeggen.
Tsjah, dan moet je het niet doen natuurlijk. Op je vingers getikt worden is nooit leuk.quote:Als ik dit op m'n werk doe word ik op m'n vingers getikt omdat het niet netjes is
Krijn Hoetmer ~ .nl ~ Werk/hobby ~ Sport ~ Kronkels
Ik sta open voor alternatieven hoor. Wat zou jij gedaan hebben?quote:
Iets wat haslayout triggert zetten i.p.v. zoom. Dus width, height, border e.d.quote:KtK schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:23:
[...]
Ik sta open voor alternatieven hoor. Wat zou jij gedaan hebben?
| specs | Nikon D40 kit | Nikkor AFS DX 55-200mm f/4-5.6G | De aarde is rond. Net als een pannekoek. | Bevo ergo sum
Border triggert hasLayout niet, maar okay.quote:Timlog schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:05:
Iets wat haslayout triggert zetten i.p.v. zoom. Dus width, height, border e.d.
Ik snap het praktische nut van hoofdrekenen met width in dit geval totaal niet. Je wilt een vreemde zelfbedachte eigenschap van een specifieke browser veranderen, maar daarvoor mag je geen vreemde zelfbedachte eigenschappen van die specifieke browser gebruiken?
Afijn, als je mij twee lijstjes kunt geven met 'nettere' oplossingen die net zo praktisch en voorspelbaar werken; graag.
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
Ik zei niet dat het moeilijk was, alleen minder praktisch. Aan jou om het tegendeel te bewijzen. Kom op, zo moeilijk is het echt niet.quote:Timlog schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:21:
Nou kom op zeg, zo moeilijk is het echt niet hoor, om het met width en/of height op te lossen.
Het is ook praktisch om een site in photoshop te maken, want dan ben je ook zo klaar. zoom is gewoon niet netjes, en voor een club mensen die beweren zich aan de standaarden te houden is een probleempje als zoom omzeilen gewoon te weinig moeite om niet even aan te pakken. IMHO. En als je er over verder wil discussiëren stel ik een nieuw topic voor.quote:KtK schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:32:
[...]
Ik zei niet dat het moeilijk was, alleen minder praktisch. Aan jou om het tegendeel te bewijzen. Kom op, zo moeilijk is het echt niet.
Ben ik het niet mee eens, en je vergelijking is vrij scheef.quote:Timlog schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:18:
Het is ook praktisch om een site in photoshop te maken, want dan ben je ook zo klaar.
IE<8 is ook niet netjes. Deal with it.quote:zoom is gewoon niet netjes
Waar?quote:en voor een club mensen die beweren zich aan de standaarden te houden
Helemaal mee eens. Ik doe er te weinig moeite voor. Maar eigenlijk alleen omdat ik niet begrijp waarom. Dezelfde reden waarom jij het niet even doet dusquote:is een probleempje als zoom omzeilen gewoon te weinig moeite om niet even aan te pakken.
-- einde bericht --
Timlog wijzigde dit bericht 20-12-2007 21:05 (10%)
Reg. datum: 28 september 2000
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
Ik heb daar nooit over gebloggedquote:BtM909 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:53:
crispie heeft er op dit forum ook genoeg over geroepen (en ik dacht bijna zeker te weten dat er ook een artikel op z'n blog stond), maar hier staat eea uitgelegd: http://www.satzansatz.de/cssd/onhavinglayout.html
hasLayout is een technische feature die IE in z'n renderengine gebruikt om te bepalen in hoeverre een bepaald element invloed heeft op de rendering van andere elementen in z'n nabijheid (child-elementen en siblings). Elementen zonder 'layout' kunnen daardoor sneller gerendered worden omdat de renderengine voor die elementen geen rekening hoeft te houden met de invloed van naburige elementen.
Dat was een prima methode om in het vrij simpele CSS1 layout-model het renderen van pagina's behoorlijk te versnellen. Echter werd het layout-model in CSS2 behoorlijk meer complex o.a. door de introductie van de position property waarbij er ineens in veel meer gevallen sprake was van invloed op de rendering van andere elementen waardoor het hele 'hasLayout' truukje ineens niet meer goed werkte.
Voor IE7 heeft MS de meest voorkomende gevallen bestudeert en ze forceren daar 'hasLayout' voor die gevallen, iets wat voorheen ook al geforceert kon worden door een width/height of zoom property op te geven voor die elementen.
Reg. datum: 09 augustus 2002
Ik volg dit topic al een tijdje met de nodige interesse, ik vind de vereniging op zich een goed initiatief omdat het front-end vak vaak niet erg serieus genomen wordt (zoals hier en daar ook uit de reacties hierboven blijkt)...
Ik overweeg dan ook serieus het lidmaatschap van Fronteers, maar wat me niet bepaald duidelijk is: wat heb *ik* er nou aan? Ik heb het gevoel dat mijn lidmaatschap voorin in het belang van de vereniging is, en niet in mijn eigen belang...
Wie overtuigt me?
Iedere dag de nieuwste ringtones, wallpapers en SMS pictures! - http://www.ringtonecentral.nl
Reg. datum: 09 augustus 2002
Iedere dag de nieuwste ringtones, wallpapers en SMS pictures! - http://www.ringtonecentral.nl
...en dan...quote:Xcalibur schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:43:
Ik overweeg dan ook serieus het lidmaatschap van Fronteers
Waarom overweeg je het dan? Om er maar bij te horen? Je zegt dat je overweegt lid te worden, maar ziet niet wat je er aan hebt. Dan lijkt de vraag me net zo 'moeilijk' als het antwoord: geen lid worden.quote:Xcalibur schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:43:
wat heb *ik* er nou aan? Ik heb het gevoel dat mijn lidmaatschap voorin in het belang van de vereniging is, en niet in mijn eigen belang...
We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.
Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!
Ik lees iets anders; hij staat achter het doel van de organisatie en zou die graag willen steunen met een lidmaatschap maar vraagt zich (terecht) af wat die organisatie specifiek en practisch voor haar leden zal doen. Prima dat de organisatie zich inzet voor de opleiding en certificering van aspirant-frontend professionals maar welk voordeel haalt een seasoned pro uit zijn lidmaatschap?quote:RobIII schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:14:
Waarom overweeg je het dan? Om er maar bij te horen? Je zegt dat je overweegt lid te worden, maar ziet niet wat je er aan hebt. Dan lijkt de vraag me net zo 'moeilijk' als het antwoord: geen lid worden.
Take a life of responsibility, the inability to make right choices, add to it ignorance and indifference and top it off with a desire for escapism and kicks.
Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last