Ik heb een probleem, ik hoop dat iemand me kan helpen. (Gaat om de QNAP 419 Turbo NAS)
Ik wil via SyncBackPro en Secure FTP synchroniseren. Ik heb dit wel werkende, maar de NAS ontvangt de bestanden en zet vervolgens de timestamp op het moment van NU, en niet op de originele tijd/datum van de file. De volgende keer als je synchroniseerd wil de NAS alle bestanden weer opnieuw kopieren omdat de timestamp afwijkt. De timestamp negeren is geen oplossing.
Hoe kan ik nu op een veilige manier een synchronisatie doen die wél de timestamps intact laat? Het moet namelijk uiteindelijk secure via internet gaan, dus SSL of TLS is wel vereist. De sourcefiles synchroniseren met de FTP tijd is ook geen optie.
Bij voorbaat vriendelijk dank!
PS.
Ik heb al gespeeld met de MDTM syntax en timezones maar dit heeft geen effect.
Om het verhaal compleet te maken:
Ik heb iemand die een backup moet maken naar onze nas, maar het gebeurt via internet. Het moet gesynchroniseerd worden zodat niet elke keer alle data wordt gesynchroniseerd.
Indien er andere methoden zijn die secure zijn, dan sta ik daar voor open, ben wel met RSYNC aan de slag geweest maar dat lijkt me totaal niet secure, de nas accepteerd dan ook onveilige verbindingen. Ik kan het wel via SSH doen met deze programma's maar dan moet je Cygwin installeren en een hele hoop complete abacadabra waar ik totaal niet uitkom. Ik weet niet of er een eenvoudig pakket is die dit gewoon eenvoudiger kan.
Fairy wijzigde dit bericht 14-11-2009 14:58 (40%)