Reg. datum: 25 maart 2005
Maar ook gewoon kunt gamen via je consoles of ook via je eigen FC (Family Computing).
Maar de aandacht gaat zich meer op server gericht dus films en mail en spreadsheets, word bestanden.
Ik denk dat het zeer intressante veranderingen krijgen in de pc bussiness,dat je dadelijk dus een soort home computer krijg die dus ook je beveiliging van je huis en je koelkast regelt en andere dingen dan gamen via dat ding.
De consoles zullen denk ik ook in de toekomst nog krachtiger worden dan ze nu zijn misschien wel kwantum consoles!
en dat je dadelijk Virtual Realty games krijg misschien wel World of Warcraft VR ofzo.
Dus alles wordt geïntegreerd in één centrale computer per woning, behalve het gamegedeelte (consoles)?quote:DaDummie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:46:
Ik denk juist dat een PC oftewel Personel Computer dadelijk meer Family Computing word, dus een soort van I.A dat je toegang gan verschaffen op het net.
Maar ook gewoon kunt gamen via je consoles of ook via je eigen FC (Family Computing).
Maar de aandacht gaat zich meer op server gericht dus films en mail en spreadsheets, word bestanden.
Ik denk dat het zeer intressante veranderingen krijgen in de pc bussiness,dat je dadelijk dus een soort home computer krijg die dus ook je beveiliging van je huis en je koelkast regelt en andere dingen dan gamen via dat ding.
De consoles zullen denk ik ook in de toekomst nog krachtiger worden dan ze nu zijn misschien wel kwantum consoles!
en dat je dadelijk Virtual Realty games krijg misschien wel World of Warcraft VR ofzo.
Falcon, this is Blue Raven, the goose has nested. Repeat, the goose has nested.
Dat het aanbod op het moment even een dip heeft, is denk ik alleen doordat de game developpers duidelijk willen maken dat piraterij gewoon niet langer zo door kan gaan. Ik denk niet dat deze dip nog heel lang duurt. Wat ik niet begrijp, is dat games (blijkbaar) zo makkelijk te kraken zijn, als ze daar gewoon meer moeite in steken.
En inderdaad, een losse console voor gamen terwijl verder alles steeds meer vanuit een centrale computer gedaan wordt is natuurlijk raar, en het lijkt me dan ook niet logisch dat dat lang blijft. Alles wordt tegenwoordig steeds meer in 1 apparaat gestopt, waarschijnlijk zal over een niet al te lange tijd de console daar ook aan moeten geloven.
Euhquote:Jazzle schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:30:
Wat ik niet begrijp, is dat games (blijkbaar) zo makkelijk te kraken zijn, als ze daar gewoon meer moeite in steken.
Zodat de kopers van het spel er nóg meer last van hebben, terwijl het voor de mensen die het downloaden gewoon supergebruikersvriendelijk is? Nee jij snapt het
Van een goede beveiliging zou de gebruiker geen last moeten hebben.quote:.oisyn schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:42:
[...]
Euh
Zodat de kopers van het spel er nóg meer last van hebben, terwijl het voor de mensen die het downloaden gewoon supergebruikersvriendelijk is? Nee jij snapt het
Reg. datum: 07 december 2004
Daar moet ik je gelijk in geven. Als er één iets is wat ik met pc gamen helemaal het ergste vind, is het wel dat IK wél altijd het schijfje er moet gaan bijzoeken, terwijl de kopieerders gewoon elke game zomaar vanop hun desktop kunnen starten.quote:.oisyn schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:42:
[...]
Euh
Ik snap er ook de logica niet achter. Of je de cd-check nu nodig maakt of niet, gekraakt wordt het toch, dus dan kan je net zo goed de originele game OOK zonder cd-check laten verlopen.
Dat is de enige 'beveiliging' (tussen aanhalingstekens want we hebben na jaren kunnen zien hoe goed die werkt
Dingen als securom zijn dan misschien wel 'ingrijpend'. Ik merk er alleszins niets van. Mijn pc loopt nog even vlekkeloos als altijd, dus het zal wel... (vaak denk ik dat het gewoon een goedkoop excuus is om zichzelf helemaal laveloos te ranten en games kopieren goed te praten). Het stuk gaan van optische drives is ook zeker erg betwistbaar. Behalve wat dodgy forums is daar nooit sluitend bewijs voor geleverd lijkt me.
Nu goed, sommige games hebben het wel begrepen: hitman 4, ETQW: géén schijfje! Die start ik dan ook met het grootste plezier eens op voor een chapter of potje.
Kijk, als je bedenkt dat pc gamen het moeilijk zou hebben, dan zou ik toch verwachten van de ontwikkelaars dat ze ook een stapje in onze richting zetten en eens goed gaan nadenken over kopieerbeveiliging.
Ik ben altijd een fervent pc gamer geweest (8086-p75-p166mmx-celly333-xp1700-xp2800) en moet zeggen dat pc gaming best een voort bestaan kan hebben. Vele soorten spellen, shooters tot strategie en rpg zijn mijn weg bekruisd. En ja PC gaming heeft heeft voordelen (muis + tobo) en nadelen.
Toch heb ik besloten om mn pc niet verder up te graden, er valt nog mee te draaien (xp2800@2500Mhz, 2GB ddr1@ 250-3-2-3-8 op een DFI Ultra B Nforce2 mamaplank en een x1950pro graka. Er moet weer zo'n 600euro tegenaan om een behoorlijke snellere pc te krijgen (niet het duurste, maar relatief goed geprijsd en overclockbaar)
Ik ben voor echt nieuwe games te vinden op de ps3! Graphics vind ik nu mooi genoeg, worden imho nog steeds beter, omdat programmeurs het programmeren op de ps3 doorkrijgen. Iets minder poespas met drivershit/pc shit/blabla (ik weet altijd alles op te lossen, te omzeilen en etc tegenwoordig door veel gepruts en ervaring
De games zoek ik zorgvuldig uit. Koop een spel niet als hij nieuw is, maar enkele weken later voor 30-35-40 euro's via marktplaats oid. Ik vind het spelen met een controller ook geweldig voor bepaalde games, voor de shooters kan ik me er iig ook bij neerleggen!
PC gaming is gewoon relatief duurder...daar ben ik een beetje zat van (ja elke 2-3jaar nieuwe onderdelen, ookal heb ik meestal spul met een enorm OC-marge). Dat de spellen 'gratis' zijn is geen argument ik ga er nu even vanuit dat elke game legaal wordt gekocht..(ik heb dan de ps3, nog niet gekraakt, laat ik ook nooit modden, maar de xbox360 wel maar goed)
Een voordeel is dat je weet dat bij Sony de ps3 nog een behoorlijk aantal jaar mee zal gaan (dat ook nieuwe spellen uitkomen) Kijk naar de ps2, helaas had de xbox dit een stuk minder.
Ik kan alleen maar zeggen, de consoles zijn in opkomst, maar verstoten de pc's niet. Alleen de verhoudingen beginnen tegenwoordig inderdaad anders te liggen. Komt misschien ook omdat consoles tegenwoordig wat meer kunnen dan alleen maar spellen spelen (chat/surfen/dvd/bluray/dvix/mp3 en hd afspelen/ divx en hd streamen via lan of wifi)
Oja en een shooter of RTS spel spelen blijft toch het mooiste en lekkerste op de pc, vanweg het tobo en de muis! (snellere smoothere reactie blabla)
ToFast wijzigde dit bericht 21-06-2008 04:56 (3%)
Reg. datum: 10 oktober 2003
En net door dat licht weggemoffelde stukje is jouw post al niet meer serieus te nemen. Alsof een Xbox 360 modden anders is dan (in de toekomst) een Playstation 3. Je kan dan net zo goed je PC spellen ook ophalen van het internet waarmee je de (vaak brakke maar toch irritante) beveiliging die je krijgt als je het spel koopt kan omzeilen.quote:ToFast schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 04:55:
Dat de spellen 'gratis' zijn is geen argument ik ga er nu even vanuit dat elke game legaal wordt gekocht..(ik heb dan de ps3, nog niet gekraakt, laat ik ook nooit modden, maar de xbox360 wel maar goed)
Wilt niet zeggen dat ik het downloaden van commerciële spellen goedkeur.
The Zep Man wijzigde dit bericht 21-06-2008 08:16 (6%)
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Reg. datum: 16 juni 2008
Ik speel al sinds november CoD4 met alles hoog met een 7900GT.. loopt als een treinquote:PWM schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:16:
[...]
Allemaal op een 2 jaar oude PC (zonder upgrades)?
Dat was namelijk het punt. Ik kan je wel meer games noemen die er beter uit zien op een PC met Quad-SLI 8800GTX-en. Punt ging over een 7900GT van 2 jaar oud.
Verder doen GFX volgens mij niet zo ter zake. De PC heeft na verloop van tijd altijd weer een voorsprong.
Reg. datum: 09 juni 2005
Erg leuk voor de tweaker, maar slecht voor de portemonnee. En dat is natuurlijk iets waar de consument wel op let.
Met een console hoef je je daar gelukkig voor een aantal jaren geen zorgen om te maken.
Frank76NL wijzigde dit bericht 21-06-2008 11:35 (14%)
Een 40 inch tv is toch wel wat anders dan een 20 inch monitor (wat de pc gemiddelde gamer ongeveer heeft). Ok, je zit dichterbij, maar ook minder relaxed.quote:ravw schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:54:
[...]
FULL HD![]()
Dat is al heel oud op het PC gebied hoor een 19 inc monitor kan al gemiddel een 1920 x 1080 res aan met een beetje goede videokaart.
ik kijk al bijna 8 jaar alleen maar films op mijn PC.
En vind ik de hele HD rage zwaar over dreven omdat een gemiddelde PC gebruiker al heel lang op zijn beeld HD of HD R heeft.
Dus voor een gemiddelde PC gebruiker is het niet iets nieuws.
Dat de nieuwe TV het nu pas gaan onder steunen ... oke beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.
Reg. datum: 11 juli 2006
Daarnaast lenen sommige speltype zich niet zo heel goed voor consoles, zoals mmorpg's en rts games. Dat zie ik nog niet overwonnen worden de komende tijd.
Reg. datum: 09 juni 2005
Dus dure muis kopen met risico dat het niet afdoende is of PS3 kopen. Bij dat laatste is er natuurlijk altijd het risico dat het probleem zich verplaatst. (En voor iemand begint over het feit dat de controller van de PS3 te klein is: ik heb kleine handen, dus vind dat OK.)
Daarnaast is een reden om op een console over te stappen BF Bad Company (en misschien ook Grand Theft Auto IV).
Het zou ook een stuk gemakkelijker zijn als bedrijven hun toekomstplannen kenbaar maakten (Battlefield 3?), dat zou de keus vergemakkelijken. Soms hoop ik stiekem op een snelle dood van PC-gamen, weten we tenminste waar we aan toe zijn.
Wat ik nog steeds wel mis is de connectie met indie games (Gish is hier een bijzonder voorbeeld van). Dit zijn vaak kleinere producties die op gebied van innovatieve gameplay proberen door te drukken. Altijd interessant, maar nooit te vinden in de kleinere PC vak.
Even over dat Multiplayer focussed gebeuren, dat de PC markt in leven moet houden. Mee eens dat MMORPG's heerlijk zijn voor ontwikkelaars om cash-flow te genereren, maar ik blijf volhouden dat de markt verzadigd kan gaan raken. Volgens mij zijn er namelijk weinig gamers die een actieve WoW account hebben naast een actieve Conan account. Volgens mij kun je dat maar aan een partij uitgeven. Daarom voorzie ik ook een grote MMORPG oorlog onstaan: "Kom naar LoTR want we hebben alles wat WoW heeft, maar dan meer." als voorbeeld.
Maargoed, net als bij consoles, spelen gamers meestal 3 a 4 games door elkaar. Nu ff een potje dat, dan een potje dit, etc. Daarin valt de PC prima in mee te draaien, met zijn multifunctional aspecten. Sportgames? sluit een controller aan. FPS? pak je muis. Racen? pak je stuur. Flight sim? pak je knuppel
Ja: consoles hebben dit vaak ook, maar in hoeverre is dit aantrekkelijk? Consumentkeuze is daarbij de sleutelwoord.
Golf? The 2008 GoT-Open!
Reg. datum: 07 mei 2008
wat? steam met al die profielen onzin?quote:PPjW schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:54:
+ het succes van bijv. Steam.
Tsja, ik heb toch problemen met mijn 7900gt... ik wil het vloeiend spelen met een config (gelijk aan very very low), maar ik heb het gevoel dat bij oudere kaarten de frames verder van elkaar afliggen soms. Zegt fraps dat ik 100 frames heb, maar zijn er er 79 in de eerste 0.5 seconde en dan 21 in de laatse 0.5 sec.quote:Soulz0r schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:58:
[...]
Ik speel al sinds november CoD4 met alles hoog met een 7900GT.. loopt als een trein
mass effect loopt wel lekker met de 7900gt hoor, 30 frames met hogere settings dan de xbox.
str1ker wijzigde dit bericht 26-06-2008 15:41 (8%)
Give me control of a nation's money supply, and I care NOT who makes it's laws - Amschel Rothschild
Maar games zoals C&C, WiC en FPS games zijn gewoon k*t op een console. Ja je kan je USB tobo en muis aansluiten op je PS3, maar dan nog speelt het lang niet zo goed als op een bureau met monitor
Als GTA 4 op de pc uitkomt trekken wij PC-gamers een lange neus naar de consoles
het is wel jammer dat alles later geport wordt naar de pc want dan is het gevoel van : YES, de nieuwe GTA al weer over.quote:n00bdani86 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:55:
Pc gaming is nog lang niet dood als je het mij vraagt, gaming is gewoon een uitgebreider begrip geworden, en de consoles winnen meer aan terrein, omdat het een vrij goed alternatief is. NB. tien jaar geleden was je alleen nog maar een geek/nerd als je gamede.![]()
Maar games zoals C&C, WiC en FPS games zijn gewoon k*t op een console. Ja je kan je USB tobo en muis aansluiten op je PS3, maar dan nog speelt het lang niet zo goed als op een bureau met monitor.
Als GTA 4 op de pc uitkomt trekken wij PC-gamers een lange neus naar de consoles
Give me control of a nation's money supply, and I care NOT who makes it's laws - Amschel Rothschild
Als je alle cijfers bij elkaar zet is de PC gaming markt (nog steeds en altijd geweest) groter dan Xbox360/PS3/Wii bij elkaar en het blijft maar groeien.
PC gaming is dus lang niet dood het is alleen aan het veranderen... of beter evolueren.
AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.
Yup! Die profielen onzin! En waarom: Media.quote:
Het distributeren van een game vereist dat het op een draagbaar stuk media gezet moet worden, vaak een CD of DVD. Het grote nadeel voor de PC game industrie is dat dit kopieerbaar is, en zo niet kraakbaar. Daarnaast kost het ook een aardig bedrag om zo'n CD/DVD te produceren. Denk maar eens aan het ontwerpen van het hoesje, het drukken van de CD/DVD, transporteren van deze, ontwerpen, bewerken en drukken van een boekje voor in het CD/DVD doosje, etc etc.
Een nadeel is het ook voor de gebruiker. Optische media raakt bekrast, kan stuk of de lezer hiervan werkt niet. Hierdoor heb je niet veel meer aan je gekochte game. Nu thuiskopien wellicht verboden wordt, zul je geen backups van je games meer mogen maken.
Het is al vaker voorgekomen dat ik spellen opnieuw heb gekocht, puur omdat de CD niet meer leesbaar was (BF1942, WarCraft III en Silver bijvoorbeeld).
Hoe kun je als distributeur van games (Valve) er nou voor zorgen dat je dit in 1 klap oplost? Steam dus
Hier zie ik die toekomstige PC game markt zitten.
Golf? The 2008 GoT-Open!
sommige mensen moeten echt sarcasme leren herkennen
Boeboe wijzigde dit bericht 27-06-2008 17:18 (92%)
Lol ja nu zie ik het jaquote:Boeboe schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:16:
je snapt het niet...ik zeg dit omdat de persoon boven mij eerst zegt dat xbox slecht is vanwege "profielen onzin", waarna hij twee lijnen later vol lof over steam is, tewijl je op beide toch wel games downloadt die aan profielen gelinkt zijn.
sommige mensen moeten echt sarcasme leren herkennen
Nice
Golf? The 2008 GoT-Open!