Ik vind dat het allemaal de goede kant op gaat met pc gaming hoor.
Er komen heel wat high tech projecten aan met meer dan fatsoenlijke games, ook al worden de meeste dan geboren op consoles (hey, daar zouden we toch geen probleem van mogen maken he! Goede games zijn goede games)
Je merkt gewoon dat er in console games meer moeite wordt gestoken, pc games zijn vaak toch meer de skill games. Twee legertjes tegen elkaar, een mannetje met een gun die targets moet schieten. Er is weinig overtuiging en sfeer en overweldiging enz enz...
Maar goed, pc games, kijk eens hierboven bij de google ads? Mass Effect is coming to pc (het is er al) Game of the year, enz... Die game is super goed onthaald, en nu ook voor pc beschikbaar. Idem met assassins crees, en burnout paradise, grid, de volgende prince of persia game serie, Havx, end war, far cry 2. Allemaal toppers lijkt me.
En ja, zoals ik zei, deze games ontstaan meestal op consoles, maar ze slagen er daar meer in om een 'experience' te bieden. Ga eens in de gemiddelde game winkel staan? Massa's goede franchises uit het verleden aan bodemprijzen, massa's bestsellers aan mediumprijzen (ETQW) en veel echt goede games aan normale prijzen (CoD4, die wat ik hierboven opnoem)
Ook bij de MMO markt is er eindelijk wat nieuw bloed dat goed onthaald wordt (eindelijk!) namelijk 'conan hyborian adventures'. Het aanbod is er zeker. Dat consumenten er blijkbaar minder kopen, weet ik ook niet wat daar specifiek de oorzaak van is.
Ik game voorlopig uitsluitend op pc en ik kom helemaal niets te kort. Vergis je niet, de grote meerderheid van games is crossplatform. Enige jammere vind ik is dat de pc geen games kent als MGS4. Ik heb het nog niet gespeeld maar die game schijnt van ongelooflijk hoog niveau te zijn. Spanning, emoties, kippenvel, medeleven, sfeer, alles zit er in. Dát zijn die games die ik zoek. Meeslepende singleplayers. Hopelijk wordt het signaal begrepen want ik wil ontroerd worden/spanning zien/menselijke emoties zien en voelen net zoals bij een film. Het medium is er klaar voor volgens mij, nu alleen nog de content.
Indiana Jones, Star Wars unleashed, spore, allemaal potentiële toppers voor de pc!
het prijsargument is vrij zwak: een goede gpu kost zeker minder dan <200 euro, de rest van de pc heb je sowieso nodig. Games kosten gemiddeld 40 euro, soms zelfs minder. Let wel, ik ben een absolute playstation fan, maar het pc platform biedt zeker voordelen.
alvi wijzigde dit bericht 16-06-2008 23:26 (5%)