Reg. datum: 09 juni 2005
Met veel community features.
Hmmm, zou dat het succes van de consoles verklaren, één centraal punt voor online spelen.
PC gaming dies hard.
GoT Index » Spielerij - Games & Discussies » PC gaming uiteindelijk toch dood?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,60GHz, MSI P35 Neo-F, 2Gb Kingston DDR800, MSI GeForce NX8800GTS T2D512E-OC - 15359 3dmarks!
Frank76NL wijzigde dit bericht 09-05-2008 11:47 (7%)
Hier ben ik het wel helemaal mee eens. Je mist echt die goede singleplayer ervaringen, die zijn echt schaars aan het worden. Ook bedrijven als Valve zeggen te willen gaan focussen op MMO's ed. Daar hebben we al echt genoeg van.quote:Cassius schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:52:
Ik merk aan mezelf ook wel een beetje dat ik de 'toppers' mis op de pc. Had het er in het nVidia topic nog over ... ik mis de games die me echt weer meenemen op de pc. Laatste games waren Fahrenheit (omg wat vond ik die gaaf, zo enorm underrated), BioShock en HL2/ep1/ep2. Nu vind ik CoD4 en CoH ook echt supergames - maar meer voor de lol.
Ik ben zo'n gamer die een experience zoekt - mooie graphics, goeie voice acting, prachtig verhaal, lange single player (30 uur+), sterke characters + development en lasting appeal; zowel in de vorm van herspeelbaarheid als herinnering "wat was dat gaaf zeg". Dat mis ik in PC games echt heel erg terwijl ik het makkelijk overal vind, Golden Sun / Chrono Trigger & Cross / Final Fantasy 7-8-9-10-12 . En ik kan juist weer NIET overweg met games als Oblivion of GTA4... ik weet niet waarom - maar ik verlang altijd naar een stukje lineairiteit met een duidelijk doel of select aantal doelen. In GTA4 / Oblivion voel ik me altijd zo doelloos rond huppelen juist OMDAT ik overal naartoe kan, dingen kan doen.
Ik hoop echt dat Alan Wake geweldig wordt en me weer meeneemt naar de PC. Ik wacht ook met enorme smart op Heavy Rain (opvolger Fahrenheit) en FF13.
Waarom het niet bij de wortels aanpakken door een systeem als Steam te gebruiken?quote:DaMorpheus schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:02:
Gisteren was Brein op bezoek en hebben we kort over games en piracy gepraat. Hun standpunt: de uitgevers zitten er inderdaad erg mee en het gaat ten koste van de ontwikkeling en creativiteit in games. Ons standpunt ook nogmaals uiteengezet, icm online verificatie en controle van de online omgeving kan piracy worden uitgeschakeld.
Frank76NL wijzigde dit bericht 09-05-2008 12:31 (20%)
Alea iacta est
Ja, je mist iets.quote:Boeboe schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:32:
[...]
De beste racegames zijn toch juist op console? Of mis ik iets?
Modding communities. Daar draait alles om in de simulatie hoek. Aangezien je op consoles minder goed kan modden, zullen de games minder populair zijn.quote:
GAIAjohan wijzigde dit bericht 09-05-2008 13:28 (42%)
TheZeroorez wijzigde dit bericht 09-05-2008 16:22 (4%)
Boeboe wijzigde dit bericht 09-05-2008 14:20 (26%)
L E Z E Nquote:Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:19:
donotwant, ik denk dat jij de enige in heel dit topic bent die niet beseft dat het om het gameaanbod draait.
Als jij wat saaie shooters wil spelen in een resolutie van 3621355*6562311 doe dat dan. Voor anderen is 1920*1080 echt wel genoeg hoor
(en je manier om prijzen te berekenen om de pc er goedkoper te doen uitkomen is al helemaal hilarisch. Waar zijn de aankoopkosten van je huistuinkeukenpc plots naartoe?)
Intel E6700, 4GB DDR2 GEIL Dual Channel, Nvidia 7950GX2, WD Raptor, Asus P5W DH Deluxe
Frank76NL wijzigde dit bericht 09-05-2008 14:32 (7%)
In principe doet Valve daar een poging toe door Steam open te stellen voor andere bedrijven. Puur voor mezelf sprekend: ik wil het hele marketing/distributie gedoe niet zelf doen. Ik wil games ontwikkelen...de rest zoekt de uitgever maar uit. Ik weet dat heel veel ontwikkelaars ook zo denken, de echte studios bestaan toch voor 99% creatieve mensen die zich niet druk willen lopen maken om dat soort dingen. Nu we met WiiWare bezig zijn (dat is wel self-published) merk ik al hoeveel tijd er gaat zitten in voorbereiden van reclame, documentatie voor Nintendo, prijsbeleid vergaderingen enzovoort. Aan de ene kant is het wel spannend, maar het haalt ook veel tijd weg van hetgeen je het liefst doet.quote:Frank76NL schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:42:
Steam draait toch heel aardig is mijn indruk (maken geen cijfers bekend?).
Begrijp niet dat gameontwikkelaars zich niet verenigen voor een beveiligd centraal distibutiesysteem.
Beveiligingskosten worden gedeeld en ze kunnen bijna de gehele opbrengst zelf opstrijken.
Edit: En/of games goedkoper uitbrengen.
"Microschoft" geeft al aan op wat voor niveau je hier aan het praten bentquote:donotwant schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:25:
Wat een onzin allemaal die consoles, iedereen probeert het zo hard door de strot van de consument te douwen. Want ja, als er minder gekopieerd wordt, en er via iets als Xbox Live totale controle kan worden uitgeoefend, dan wordt er exponentieel meer geld verdiend. Dus doe allemaal gezellig mee aan de Microschoft dictatuur
Dat is nogal een feit dat je op je eigen voorkeur baseert (dus geen feit). *IK* vind voor 90% van de games die ik speel een controller veel fijner. Eigenlijk alleen voor FPS en RTS games niet. Dus wat mij betreft gaat je opmerking maar op voor 1.7% van de totale markt. De rest is dus allemaal invalide volgens jou?quote:De overgang van een toetsenbord en muis naar een willekeurige console controller is te vergelijken met de overgang van rennen op je eigen benen naar verplicht gebruik van een rolstoel, en zeg nou zelf, waarom zou je in een rolstoel gaan zitten als je 2 gezonde benen hebt?
Oooh!quote:Veel plezier met de oversized hitboxes op jullie consoles, ik blijf wel lekker op een platform spelen waar skills er nog echt toe doen.
Wat heeft een browser met gaming te maken? En wat heeft een browser er mee te maken dat de Wii (met de helft van de hardware) er wel een heeft? Heb je zoveel l33t hardware voor een browser nodig dan?quote:Daar komt dan ook nog eens bij dat de xbox geeneens een browser heeft?! (zelfs de wii met de helft van de hardware heeft er een).
E6750 @ 3.6ghz. MSI P7N Platinum , 4Gig Black Dragon 800mhz CL4 4-4-4-12 NX8800GT OC SLI 2x 74,4Gig Raid0 3x Samsung 205BW op 7200GS
Vergeet niet dat alle GTA games op de pc zijn uitgekomenquote:Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:27:
(spelling gaat hier ook ongelofelijk hard achteruit zeg)
Wederom ga je ervan uit dat mensen enkel shooters spelen, terwijl dat het minst innovatieve genre van allemaal is. Dat even los van het feit dat bv Halo 3 massaal online gespeeld wordt op dit moment, dus er moet toch wel IETS goed zijn aan de controls.
Ik weet niet goed wat je nog aan GTA4 zou willen veranderd zien wat het een beter spel zou maken. Het ziet er zowiso al goed uit en het lijkt me HEEL sterk dat men nog gameplay elementen zou toevoegen ALS er een pc versie uitkomt (want tot nu toe is dat puur speculatie en wishful thinking van PC gamers. Vergeet niet dat Rockstar al lange tijd zijn games niet meer naar PC geport heeft).
Budget heb je gelijk, het is ook juist daarom dat mensen een console willen kopen: geef eenmalig 200/300 euro uit en je zit goed voor minstens 5 jaar. Gegarandeerd.
AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.
Boeboe wijzigde dit bericht 09-05-2008 15:34 (86%)
SinergyX wijzigde dit bericht 09-05-2008 15:36 (58%)
This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..
CBAquote:Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:27:
(spelling gaat hier ook ongelofelijk hard achteruit zeg)
Wederom ga je ervan uit dat mensen enkel shooters spelen, terwijl dat het minst innovatieve genre van allemaal is. Dat even los van het feit dat bv Halo 3 massaal online gespeeld wordt op dit moment, dus er moet toch wel IETS goed zijn aan de controls.
Ik weet niet goed wat je nog aan GTA4 zou willen veranderd zien wat het een beter spel zou maken. Het ziet er zowiso al goed uit en het lijkt me HEEL sterk dat men nog gameplay elementen zou toevoegen ALS er een pc versie uitkomt (want tot nu toe is dat puur speculatie en wishful thinking van PC gamers. Vergeet niet dat Rockstar al lange tijd zijn games niet meer naar PC geport heeft).
Budget heb je gelijk, het is ook juist daarom dat mensen een console willen kopen: geef eenmalig 200/300 euro uit en je zit goed voor minstens 5 jaar. Gegarandeerd.

E6750 @ 3.6ghz. MSI P7N Platinum , 4Gig Black Dragon 800mhz CL4 4-4-4-12 NX8800GT OC SLI 2x 74,4Gig Raid0 3x Samsung 205BW op 7200GS
Dat heb ik inderdaad nooit gedaan. Waarom heeft dat enig belangquote:Volgens mij heb je nog nooit een spel gemodificeerd zodat je dus een BMW m6 hebt met echte graphics zoals de echte bmw eruit ziet ?
Boeboe wijzigde dit bericht 09-05-2008 15:41 (18%)
Alleen deze zin laat mij maar al te duidelijk zien dat je totaal geen weet heb van waar je over praat.quote:Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:39:
Ja, want alle mmo's zijn een gegarandeerd succes.....niet dus, op WoW na.
This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..
Dat ben ik wel met je eens ja , ze zien er meer te halen valt bij een console dan bij een pcquote:Boeboe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 15:39:
Ja, want alle mmo's zijn een gegarandeerd succes.....niet dus, op WoW na.
MMO's op consoles hebben ook het potentieel om succesvol te zijn. Kijk maar bijvoorbeeld naar de phantasy star online reeks die debuteerde op de dreamcast en de verschillende vervolgen zijn daarna nog uitgekomen (deel 3: C.A.R.D. revolution blijft men favoriet).
Zowiso heeft een spel op PC enkel kansen wanneer de multiplayer populair is, want anders verkoopt het al helemaal niet, waarna men verontwaardig is wanneer het volgende deel plots console-only is.
Maar ja...ik herhaal gewoon wat er al eerder gezegd is, maar wat sommige mensen weigeren te snappen.
[...]
Dat heb ik inderdaad nooit gedaan. Waarom heeft dat enig belang
(en je meent toch ECHT niet dat je wasd en muis prefereert voor GTA games?)
Mektheb wijzigde dit bericht 09-05-2008 15:43 (18%)
GoT Index » Spielerij - Games & Discussies » PC gaming uiteindelijk toch dood?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea