Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
EA brengt Mass Effect (xbox360 'exclusive') naar de PC.

Nuff said

Nu serieus, als je zo will 'discussieren, waarom kom je dan uberhaupt nog naar zo'n post als deze. Ik durf mijn hand er haast voor in het vuur te steken dan ten minste 90% van de console-gamers wel eens een illegale copy van een PC-game heeft gespeeld. Moeten we dan maar direct concluderen dat de console-gamer schuldig is aan 'de dood van PC-gaming'? Lijkt me ook een beetje te zwart-wit allemaal. PC-gaming is bij lange niet dood en zolang er bedrijven zijn zoals Blizzard die eerder de spot drijven met consoles (1 april grap aangaande Molten Core voor de XBox360) en rustig doorgaan met goede spellen voor de PC te maken die ook nog verkopen, dan zie ik geen problemen. Daarnaast zal de Xbox360 en de PS3 steeds verder achter raken op de mogelijkheden van de PC, met als gevolg dat de vooruitstrevende titels binnenkort wel weer eerst voor de PC gemaakt zullen worden.

Overigens kan Alvi zeer laatdunkend over Blizzard games doen, maar ze verkopen wel en WoW alleen al draait meer omzet dan MS's paradepaardje Halo. Daar zullen toch genoeg redenen voor zijn.

Is het niet gewoon dat pc-gamers wat meer om kwaliteit geven? en dat is nu niet bepaald iets waar veel developers om geven (ea is een mooi voorbeeld).

Op de console heb je ook weinig games die echt kunnen boeien, maar het wordt toch wel gekocht, dus ik snap die developers ook wel, die gaan voor t makkelijke geld ;)

Piraterij is dan een mooi smoesje om het gebrek aan creativiteit te maskeren.

"War does not determine who's right - only who is left" | Kementari - lvl 70 d0rf priest @ Azjol-nerub

Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
blouweKip schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:08:
Is het niet gewoon dat pc-gamers wat meer om kwaliteit geven? en dat is nu niet bepaald iets waar veel developers om geven (ea is een mooi voorbeeld).
Yep, console games zijn ruk
quote:
Op de console heb je ook weinig games die echt kunnen boeien, maar het wordt toch wel gekocht, dus ik snap die developers ook wel, die gaan voor t makkelijke geld ;)
Die jij niet leuk vind misschien?

Ik heb mij prima vermaakt met Gears of War, Crackdown, Halo, Saints Row en nu GTA4. Af en toe lekker racen met Forza 2 tussendoor. Erg boeiende games kan ik je vertellen ;)

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

quote:
PWM schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:57:
[...]

Yep, console games zijn ruk

[...]

Die jij niet leuk vind misschien?

Ik heb mij prima vermaakt met Gears of War, Crackdown, Halo, Saints Row en nu GTA4. Af en toe lekker racen met Forza 2 tussendoor. Erg boeiende games kan ik je vertellen ;)
ja en opnieuw en opnieuw..... op de consels wordt ook niet echt veel vernieuwends geintroduceerd. dus zal wel marktverzadiging komen wat dus met de pc markt ook hebben.

been there done that ;(. er zijn zo veel genres of gameplay elementen die ze kunnen toevoegen maar het gebeurd niet.

Ace Lightning wijzigde dit bericht 01-05-2008 19:01 (7%)

BF2 nick = Black_lagon en Krysiss . Xfire=Krysiss

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
Hidde schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:05:
[...]
Het lijkt mij gewoon simpel de oplossing dat een game elke minuut verbinding moet maken met een server om te kijken of het spel wel legaal is. (cdkey checken, de start.exe checken)
Het kost wat extra's zoals je al zegt, maar dit lijkt toch een oplossing te zijn?
Met andere woorden dat is gewoon beveiliging en te kraken.. gaat dus niet werken.

Ik denk dat één van de manieren is om games voor de pc goed te laten verkopen is door een goede multiplayer optie te maken waar je een cd key voor nodig hebt om in te kunnen loggen.

En ze zouden alle P2P zooi gewoon moeten verbieden :) Stel er is geen mogelijkheid meer om limewire/torrents/etc te gebruiken, dan zouden veel mensen vanzelf niet zo makkelijk een game meer kunnen downloaden en wellicht kopen?

Ik weet het niet een 1-2-3 oplossing is er natuurlijk niet , maar zoals ze nu bezig zijn slaat nergens op, beveiliging word keer op keer gekraakt.. waarom zet je het er dan op vraag ik me af.

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

!Dolf is rechtvaardig!

Kuch* usenet/vrienden. Dus dat gaat weinig uitmaken.

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

quote:
MrVegeta schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:22:
Precies dat slaat helemaal nergens op. Ik dacht we na Napster wel hadden geleerd dat het verbieden niet werkt, maar dat er direct alternatieven ontstaan.

En piraterij op de film markt dan? Ik ken stukken meer mensen die dvd's Kopieëren/downloaden dan mensen die games downloaden/kopieëren. Bij ons in de stad gaat zelfs een bios weg omdat er gewoon niemand meer komt, en de andere bios is tegenwoordig ook zo leeg als wat. En daar blijven ze mooi doorgaan met produceren he...

quote:
Zamoraak schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:41:
En piraterij op de film markt dan? Ik ken stukken meer mensen die dvd's Kopieëren/downloaden dan mensen die games downloaden/kopieëren. Bij ons in de stad gaat zelfs een bios weg omdat er gewoon niemand meer komt, en de andere bios is tegenwoordig ook zo leeg als wat. En daar blijven ze mooi doorgaan met produceren he...
Nou ik ben hier pas nog naar de Bios geweest en het zat vrij vol. Ook is Minerva momenteel bezig een megabioscoop weg te zetten hier in de stad.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Sluuut schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:15:
[...]

Met andere woorden dat is gewoon beveiliging en te kraken.. gaat dus niet werken.

Ik denk dat één van de manieren is om games voor de pc goed te laten verkopen is door een goede multiplayer optie te maken waar je een cd key voor nodig hebt om in te kunnen loggen.
Met het probleem dat zuivere singeplayer games aan het uitsterven zijn. Wat jammer is, want na een lange dag is in een gamelobby rondhangen met een bende tieners soms wel het laatste wat ik wil. Vaak wil ik dan gewoon een meeslepende en interessante singleplayer met een goed verhaal.

MP biedt vaak ook gewoon geen meerwaarde.

En daarin staat de console dan weer een stapje voor. Consoles waren tot voor de huidige generatie vooral offline machines. (xbox 1 misschien iets minder, maar toch). Consolegames hebben dus meer een traditie van een erg sterke singleplayer te hebben. Terwijl veel high budget titles op de pc meestal wel een (soms geforceerde) MP component hebben.

Meer kopieerbescherming is misschien wel nodig. Anderzijds stoor ik me ook mateloos aan het moeten wisselen van schijfje bij elke game die ik speel. Nu heb ik onlangs een heleboel budgetgames gekocht, dus ik heb er redelijk wat geïnstalleerd staan. En slechts één dvd drive, je voelt het al komen. Ik moet telkens een hoop doosjes bij de hand hebben en vaak van schijfje wisselen. En waarom? Ik heb het toch gekocht? Daar straf je de authentieke koper mee, want diegene die een kopietje maakt heeft nergens last van (en als je er van uitgaat dat alles sowieso gekopieerd wordt kan je best als gebaar naar de fans een game maken waarbij je niet telkens de dvd nodig hebt. Het zijn pc games, waarom installeer ik anders...)

Enige game die ik recent speelde en daar een uitzondering op is, is hitman blood money. Ideaal, wat een verademing. Effe op icoontje klikken en nog eens een missie proberen, zonder steeds het schijfje te moeten gaan zoeken. Nodigt veel meer uit tot gamen, op die manier. CoD2 MP was ook zo (SP helaas weer niet)

Reg. datum: 19 juni 2004

Ik stap pas over als de consoles volledig compatible worden met muis en keyboard. (Dus ook geen optie zoals bij UT3 dat je wel of niet tegen mensen met muis wilt spelen).
Shooters en RTS-en zijn nog steeds kut op de consoles, zodra ze dat fixen, ben ik verkocht.

IMHO --->

quote:
MrVegeta schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:22:
Idd, in the good old days was het sneakernet de plek om je warez vandaan te halen.

Daarmee bedoelen ze dus zelf heen en weer lopen met flops ed.

I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs

-Wat wil je weten?-
Reg. datum: 02 november 1999

quote:
Holoris schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:56:
Samengevat: Zolang er PC's zijn zullen er games zijn. PC Gaming is dus niet dood. Er zijn zoveel PC's dat deze markt gewoon niet te negeren valt.
Samengevat, blijven er voor de PC nog maar vier spelgebieden over:
- Spellen die in on-line werelden gespeeld worden en de servers nodig hebben voor de integrale spelbeleving (lees MMOGs)
- Spellen gemaakt door indie-developers, die de investering niet aandurven of kunnen of bang zijn voor de strikte certificeringseisen van platformhouders van de consoles.
- Spelmakers die nog een specifieke focus hebben op de PC (waarvan Blizzard nog de laatste banner carrier lijkt te zijn). Een duidelijk afbrokkelende markt, die langzaam verschuift naar de laatste markt;
- De ports van spellen die een primaire consoleorientatie hebben en waarbij de PC versie wordt gemaakt als een laatste melkpoging van het reeds verouderde spel. En daarbij maar op de koop toe nemen dat er 80% van ge-pirate wordt.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag

quote:
Armada schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:00:
[...]

- Spellen die in on-line werelden gespeeld worden en de servers nodig hebben voor de integrale spelbeleving (lees MMOGs)
- Spellen gemaakt door indie-developers, die de investering niet aandurven of kunnen of bang zijn voor de strikte certificeringseisen van platformhouders van de consoles.
- Spelmakers die nog een specifieke focus hebben op de PC (waarvan Blizzard nog de laatste banner carrier lijkt te zijn). Een duidelijk afbrokkelende markt, die langzaam verschuift naar de laatste markt;
- De ports van spellen die een primaire consoleorientatie hebben en waarbij de PC versie wordt gemaakt als een laatste melkpoging van het reeds verouderde spel. En daarbij maar op de koop toe nemen dat er 80% van ge-pirate wordt.
Aardige opsomming, maar vergeet niet dat free-to-play games met ingame advertenties en micro-payments - naar mijn mening - een steeds grotere rol zullen spelen (Battlefield Heroes o.a.). Dan is piraterij een niet-bestaand probleem.

Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

Free-to-play, of downloadables. Steam is een prima voorbeeld van hoe het in de toekomst steeds vaker zal gaan. Bovendien maakt deze manier van uitgeven de markt toegankelijker voor kleine onafhankelijken.

edit: overigens blijf ik erbij dat we nu tegen de laatste genaraties consoles aan kijken (niet specifiek de PS3 of X360, maar de varianten in de nabije toekomst). De eisen die aan een console gesteld worden, dwingen de fabrikanten om ze steeds meer op pc's te gaan laten lijken. Kijk ook eens naar exclusive titels; een uitstervend ras. Kocht je vroeger een Sega of Nintendo specifiek voor de soort games, tegenwoordig is bijna alles cross-platform vanwege de financiele belangen.

Ed_L wijzigde dit bericht 01-05-2008 23:12 (54%)

Alea iacta est

quote:
Holoris schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:04:
[...]

Aardige opsomming, maar vergeet niet dat free-to-play games met ingame advertenties en micro-payments - naar mijn mening - een steeds grotere rol zullen spelen (Battlefield Heroes o.a.). Dan is piraterij een niet-bestaand probleem.
Micro-payments... was dat niet dat je een demo koopt en de rest er in stukjes bijkoopt totdat het een complete game is waar je uiteindelijk veel te veel voor betaald? De slechtste ontwikkeling in games ooit imo.

quote:
Mutatie schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:09:
Micro-payments... was dat niet dat je een demo koopt en de rest er in stukjes bijkoopt totdat het een complete game is waar je uiteindelijk veel te veel voor betaald? De slechtste ontwikkeling in games ooit imo.
offtopic:
Nou niet als het spel zelf gratis is. Het is ideaal voor gamers zoals ik die maar af en toe gamen - en velen met mij. Voor sommige gamers kan het inderdaad een groot nadeel zijn. Het is ook niet ideaal voor iedereen en ik begrijp best dat het voor diehard gamers die het maximale uit een game willen halen nadelig is. Feit blijft wel dat het een alternatief vormt voor de huidige piraterij situatie.

Holoris wijzigde dit bericht 01-05-2008 23:23 (23%)

quote:
Holoris schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:20:
[...]

offtopic:
Nou niet als het spel zelf gratis is. Het is ideaal voor gamers zoals ik die maar af en toe gamen - en velen met mij. Voor sommige gamers kan het inderdaad een groot nadeel zijn. Het is ook niet ideaal voor iedereen en ik begrijp best dat het voor diehard gamers die het maximale uit een game willen halen nadelig is. Feit blijft wel dat het een alternatief vormt voor de huidige piraterij situatie.
Opzich wel grappig, als het werkt dan moet men voor dat wat eerst gratis te krijgen was meer betalen dan de huidige game prijzen LOL >:)

Reg. datum: 30 oktober 2007

quote:
[...]

Hoewel het zeker en vast een betere samenvatting is dan de samenvatting waar je op replied, moet ik toch zeggen dat ze nogal negatief is. Ik kan me duidelijk andere tijden herinneren dat consoles géén greintje au serieux genomen werden en niemand ooit daar een echt succes van verwachtte tegenover 'het platform toen', de PC. Situaties veranderen dus snel, ook nu kan dat gelden.

Ook ga je voorbij vele argumenten die stroken met je samenvatting...
quote:
In principe werken de episodes van Half-Life op die manier... Ik heb zelf zopas 'The Orange Box' gekocht en ik moet zeggen dat ik episode 1&2 wel goed vond, othc heb ik toch liever een 'echte volle' game aangezien me dat meer in het spel zuigt. EP1 zou trouwens ook compleet falen in mijn ogen mocht ik het apart gekocht hebbben. Ik heb dan ook het gerucht gehoord dat Valve zelf niet geheel tevreden is over 'episodic gaming' en ze na EP3 waarschijnlijk terugkeren naar de meer 'vertrouwde' manier van 'volle games' terugkeren.

Bij Sam&Max ligt het episodic ding me wel, maar dat komt omdat dat bestaat uit 'kleine verhalen' per game en niet één verhaallijn zoals bij Half-Life

Overgens:
Wat ik me ook afvraag: EA schreeuwt nu wel over Crysis en piraterij, maar waarom heeft EA dan ook simpelweg géén degelijke beveiliging gemaakt voor dat spel? EA moet toch zeker een systeem ,zoals bij Valve, aankunnen dat via internet werkt? (ik weet het, sommige gamers vinden het niet leuk) Als EA piraterij echt als *het probleem* ziet dan had men daar toch al lang een oplossing voor bedacht? Ik denk dus niet dat piraterij niet echt 'het' probleem is, want als het dat was dan had men er wel een dikke beveiliging ingestoken... Hun daden (het niet maken van een degelijke beveiling) spreken dus hun geroep van 'piracy' tegen vind ik.

quote:
dahakon schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:26:
Ik durf mijn hand er haast voor in het vuur te steken dan ten minste 90% van de console-gamers wel eens een illegale copy van een PC-game heeft gespeeld.
Of dat degene die een console heeft, hem heeft laten ombouwen. Je vraagt je wel eens af waarom je altijd hoort over piraterij op de PC, maar nooit op consoles. De reden daarvoor is simpel, de console fabrikant heeft er zijn naam aan verbonden. En zal, ook is meer dan de helft van zijn consoles opgebouwd, nooit gaan beweren dat piracy een groot probleem is voor hun eigen console. Want dan schrik je alle publishers af die je console als platform willen gebruiken, wat een directe inkomstenbron is.

Op de PC heb je dat probleem niet, Intel/AMD of Nvidia zou het heel bot gezegd niks uitmaken of spellen legaal of illegaal zijn, het raakt hun inkomsten niet (althans niet op korte termijn).

Ik durf zelfs te beweren dat de piraat op de console er het beste afkomt, eenmaal omgebouwd geen cracks/fixes/etc meer nodig, de nieuwste spellen altijd beschikbaar, een goedkope console omdat alle legitieme gamers indirect jouw console meebetalen. En desondanks, zeker na deze thread, niet het stigma hebben van piraat. Wat wil je nog meer? :)

Keen must die!

quote:
[...]

Je mist iets ZEER belangrijks: Games met ranking.

Nu is ranking nog voor de fun, maar de uitgevers gooien de markt over 3 jaar dicht: er wordt alleen online gespeeld op ranked servers, servers gehost door een selecte groep bedrijven met stevige contracten. Heb je een gecrackt spel of geen goede serial? Helaas, dan weigert de server je, en speel je het spel dus niet mee. De perfecte anti-piracy methode voor veel uitgevers.
Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

In dat licht bezien is het natuurlijk duidelijk wat er mogelijk gaat gebeuren. Nadat (fictie) gaming op de pc is overleden door piracy, stappen de illegaaltjes over op de consoles. Resultaat: ook de consoles gaan er van naar de klote en de devs stappen over op een ander platform.

vicueuze cirkel, iemand?

Alea iacta est

quote:
yzf1kr schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:10:
En de niet gemiddelde tweakert met een bovengemiddeld systeem download bijna alles.
Ik denk het juist niet. Ik heb zelf een zwaar systeem (QX6850, GF 8800 Ultra, 8 gig RAM, meer dan 2 terabyte HD-ruimte) maar ik heb al in geen tijden meer games gedownload. Ik koop alles wat ik wil hebben. Als je je een zwaar systeem kunt veroorloven zul je over het algemeen ook genoeg centen hebben om legaal te gamen.

Systeemspecs: Klik hier!

-Wat wil je weten?-

quote:
Docho schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:03:
[...]

Hoewel het zeker en vast een betere samenvatting is dan de samenvatting waar je op replied, moet ik toch zeggen dat ze nogal negatief is. Ik kan me duidelijk andere tijden herinneren dat consoles géén greintje au serieux genomen werden en niemand ooit daar een echt succes van verwachtte tegenover 'het platform toen', de PC. Situaties veranderen dus snel, ook nu kan dat gelden.
Zoals al door jou aangehaald is er een platform opgericht dat gaming op PC moet promoten. Tot nu toe zie je daar heel weinig van en ook de initiatieven van het gaming for windows zijn slecht van de grond gekomen. Het grote nadeel van PC gaming is het ontbreken van een beheerder van het platform, en ook de eenheid tussen de marktpartijen is ver te zoeken. Ik zou er weinig van verwachten.
quote:
Ook ga je voorbij vele argumenten die stroken met je samenvatting...
Geen idee wat je hiermee bedoelt? Bedoel je voorbij gaan aan? En ga ik dan voorbij aan de argumenten die het eens zijn met mijn samenvatting? (want dat is de betekenis van 'stroken met' ? :? )
quote:
Overgens:
Wat ik me ook afvraag: EA schreeuwt nu wel over Crysis en piraterij, maar waarom heeft EA dan ook simpelweg géén degelijke beveiliging gemaakt voor dat spel? EA moet toch zeker een systeem ,zoals bij Valve, aankunnen dat via internet werkt? (ik weet het, sommige gamers vinden het niet leuk) Als EA piraterij echt als *het probleem* ziet dan had men daar toch al lang een oplossing voor bedacht? Ik denk dus niet dat piraterij niet echt 'het' probleem is, want als het dat was dan had men er wel een dikke beveiliging ingestoken... Hun daden (het niet maken van een degelijke beveiling) spreken dus hun geroep van 'piracy' tegen vind ik.
Als iemand beroofd werd en zich daar over beklaagde, dan is het inderdaad het beste om hem voor een grote sukkel uit te maken en hem er op te wijzen dat hij een nog groter slot had moeten kopen. En volgens mij ging de communicatie uit van Crytek, de ontwikkelaar. Niet van EA, de publisher.

-Wat wil je weten?-

quote:
Wildfire schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 00:48:
[...]

Ik denk het juist niet. Ik heb zelf een zwaar systeem (QX6850, GF 8800 Ultra, 8 gig RAM, meer dan 2 terabyte HD-ruimte) maar ik heb al in geen tijden meer games gedownload. Ik koop alles wat ik wil hebben. Als je je een zwaar systeem kunt veroorloven zul je over het algemeen ook genoeg centen hebben om legaal te gamen.
En toch zal je de tegenovergestelde redenatie juist zien. "Ik moest zo veel investeren in het platform, dat het mijn verdiende recht is om het internet leeg te zuigen", is iets dat ik meer zie.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws