quote:
Dennahz schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:15:
[...]
Inderdaad, vandaar dat ik het ook op deze manier post. Ik lees soms wel wat mee in dit topic en het ligt nooit aan het downloaden. Het is niet waar en er komen net zoveel games uit op de PC als op consoles en deze games zijn zeker geen ports etc etc.
Nu is dit 1 developer die dit openbaar bekend, maar ongetwijfeld is piraterij de grootste reden dat er gewoon weinig originele games meer uitkomen voor de PC. GTAIV zie ik nog niet naar de PC komen iig.
Er worden meer games gemaakt voor de PC dan voor consoles. Dat is een feit. Wat betreft big budget mass-market releases en games ontwikkeld door grotere studios/uitgevers zal de PC het waarschijnlijk wat minder doen, alhoewel tegenwoordig vrijwel elke grote console release ook op PC uitkomt dus who knows?
Wat betreft originele games is de PC uiteraard nog altijd #1. Jij kijkt misschien enkel maar naar de big-budget releases als Spore en GTA, maar dat betekend niet dat het hele platform gelijk alleen maar om die paar games draait. Kijk eens verder dan je neus lang is en je zal zien dat er achter het PC platform een gigantische indie-game machine draait welke compleet afwezig is op de consoles. (op die enkele game in de Arcade na die niet een oude game/PC titel betreft)
Gratis games, ad-supported games, episodic games, shareware indie-games, mods, total conversions, microtransaction-games... allemaal PC-exclusive ontwikkelingen die ik hier volledig genegeerd zie worden. Ja, zo kan je inderdaad de PC markt kleiner doen lijken dan deze werkelijk is. Of waar is die Audiosurf, Savage, Utopia, Panetarion, Runescape, Enemy Territory, Rappelz, Battlefield Heroes of Sam & Max van de consoles (even een miniscule greep uit het honderden/duizenden malen grotere aanbod) dan?
Overigens zie ik niet in wat er zo origineel is aan GTA 4. Bovendien zal deze waarschijnlijk toch wel richting PC komen, aangezien de voorgaande titels net zo "komt niet op PC" behandeld werden en uiteindelijk toch maar wel op PC uitgebracht werden. Niet dat het spel mij nou echt boeit want sinds GTA 2 is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan met die reeks. Mja, er zijn vast wel mensen die het spel graag wel op hun PC willen spelen, hopelijk komt het voor hun dus toch uit op de PC.
PS:
Alvi. Starcraft is een 'nerd RTS'? Hmm, hoe dat dan? Omdat het futuristisch is? Dan is zeker iedereen die ooit Star Wars heeft gezien (zowat de helft van de bevolking van het Westerse halfrond) een sociaal achtergesteld individu? Ach ja, zo kan ik het ook: GTA is een spel voor puberende crimineeltjes die bij voorbaat opgesloten moeten worden.
Net zo'n bullshit statement. (overigens vond ik GTA 2 wel cool dus sluit me maar vast op voordat ik een tank jat en files over ga rijden)
Droniac wijzigde dit bericht 01-05-2008 14:26 (9%)