Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |
PC gaming uiteindelijk toch dood?
Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 54 55 56 57 last
Reageer Nieuw TopicPS3 is anders echt 1080P, ok de meeste spllen zijn nu 720P en kunje upscalen naar 1080P maar bv een GT5 is wel "echt" 1080P... en een Pc die bv crysis soepel in 1920 x 1080 kan draaien meot ik nog tegen komenquote:evilpin0 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:45:
altijd grappig als mensen als Chaoss hun mening gaan posten, over duidelijk een console game want hij heeft echt geen verstand ervan.
Quote:"met console de mogelijkheid om op een 40" scherm in Full-HD te gamen"
Lol op de console heb je dit juist niet de full hd daar is maar fake, alleen de pc kan echt full HD aan.
Enne jij moet leren lezen... zoals ik al zei... ik ben/was een die-hard pc-gamer kheb pas sinds 2 weken een serieuse console... dusss over oordelen gesproken..
Een console die crysis in zijn huidige status kan draaien moet ik nog tegenkomen.
Pls noem je zelf geen die-hard gamer. Je bent een die hard hardware bitch zo te lezen. Op een Pc van EUR 600 draait crysis niet? Draait prima met veel dingen op high op mijn systeem.
Als je een pc koopt van 1500 dan zijn er 3 mogelijkheden.
1. je hebt gewoon veel geld en kan het missen.
2. je hebt er de ballen verstand van en koopt het allerduurste.
3. je geilt op dure hardware.
Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |
Gt5:P en een aantal andere games zijn voor de PS3 dus WEL native 1080P die worden NIET geupscaled... dus wie heeft er nu verstand van?
laat mij die PC van 600,- die Crysis op high draait met een minimale resolutie van 1280x1024 (liever 1680x1050 maar eens zien, mijn laatste PC koste richting de 900,- en die draaide Crysis met alles op high NET en er waren aardig wat framedrops. in die prijs zit dan nog geen randapparatuur als een TFT, TB+muis, Logitech 5.1 setje etc.
maar goed dit is totaal off-topic.
Chaoss wijzigde dit bericht 10-04-2008 10:23 (13%)
Dan heb je je pc wel met 2e hands hardware in elkaar gezet.quote:evilpin0 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:10:
1080 wordt geupscalled.
Een console die crysis in zijn huidige status kan draaien moet ik nog tegenkomen.
Pls noem je zelf geen die-hard gamer. Je bent een die hard hardware bitch zo te lezen. Op een Pc van EUR 600 draait crysis niet? Draait prima met veel dingen op high op mijn systeem.
Als je een pc koopt van 1500 dan zijn er 3 mogelijkheden.
1. je hebt gewoon veel geld en kan het missen.
2. je hebt er de ballen verstand van en koopt het allerduurste.
3. je geilt op dure hardware.
Zelf game ik ook enkel op de PC, ok ook af en toe op de PSP, maar voor 600 euro heb je net je moederbord, processor en een fatsoenlijke vga kaart en nog geen geheugen, kast, voeding, dvd brander en harddisk.
Crysis op 1080p zal inderdaad een flinke PC vragen, maar ik kan Unreal Tournament toch wel lekker spelen op mijn 1080p TV. En dan loopt het sneller als op de PS3 (uit eigen ervaring).
Volgens mij wordt het allemaal wat zwart wit gezien.
Sommige games lopen heel lekker op een console en het is ook fijn om gewoon in de woonkamer te zitten en even snel een racegame te spelen op een console.
Voor een fijne RPG of RTS kan de PC dan weer gebruikt worden, en dan zit je misschien liever met je muis en toetsenbord achter een bureau.
Het nadeel is dat de software voor de PC moeilijk te beveiligen is, kijk maar naar Assasins Creed.
Dat zal stukken beter verkopen voor de consoles dan voor de PC, dan is het logisch waar je voor gaat kiezen als game developer.
Frijns.Net wijzigde dit bericht 10-04-2008 10:20 (7%)
PC: E6600, 4GB, Gigabyte P35-DS4, Asus 8800GTS 640. BF2 Stats
overigens vindt ik een RPG ook wel geschikt op een console... RTS zijn er nog te weinig voor de consoles maar de laatste C&C kreeg zelfs met de console versie hoge cijfers enw erdt betiteld als "de eerste RTS die lekker werkt op een console"... maar goed die heb ik dus op de PC gespeeld.
waar ik nog echt moeite mee heb op de console zijn 3D-shooters...
Mocht je kast, harde schrijven, muis, keyboard, tft hebben dan heb je voor 600 euro iets wat "Zwart op Wit" aanzienlijk sneller is dan een huidige console.quote:Frijns.Net schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:19:
[...]
Dan heb je je pc wel met 2e hands hardware in elkaar gezet.
Zelf game ik ook enkel op de PC, ok ook af en toe op de PSP, maar voor 600 euro heb je net je moederbord, processor en een fatsoenlijke vga kaart en nog geen geheugen, kast, voeding, dvd brander en harddisk.
Maar als je voor 600 euro een totale nieuwe pc kopen dan heb je inderdaad niet echt een bijzonder systeem.
Als je puur gaat vergelijken op prijs/functionaliteit. Dan biedt de pc denk ik toch meer waar voor je geld. Als je op een goed moment de spullen koopt, wat ook erg belangrijk is een beetje tactische kopen .
Maar als ik het doe is het appels met peren vergelijken.
Ga lekker die-hard console gamen
heel erg oud nieuws
PC wint dus wel?quote:Nieuws | 26 augustus 2006 - De Xbox 360 en PlayStation 3 bieden niet genoeg technische kwaliteiten om Crysis te draaien, in tegenstelling tot de PC. Dit zegt Bernd Diemer, de senior game designer bij ontwikkelaar Crytek.
[This space is for rent]
Alleen voor Crysisquote:PoweRoy schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:03:
De hele crysis vergelijking gaat niet eens op. Op PS3 draait geen crysis.
heel erg oud nieuws
[...]
PC wint dus wel?
Final Fantasy, Mario, Zelda, PGR, GTA en Halo winnen op de consoles. En die fanbase is groter dan van Crysis.
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
En nee PC gaming zal nooit helemaal verdwijnen. maar is wel een duidelijke verschuiving.
Reg. datum: 01 december 2002
Wat jij nu zegt klopt natuurlijk van geen kant.quote:Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:40:
Ben ik niet met je eens... dan leg je de lat flink laag, en wordt het verschil in grafische kwaliteit met een console alleen maar groter. spellen als Crysis en alle andere DX10 games draaien echt niet op een PC van 600,- vergeet niet datje ook een beeldscherm nodig hebt. (nu heb je bij een console ook een tv nodig maar die heeft nagenoeg iedereen wel staan). Die-hard gamers draaaien een dual GF8800GT setup... dan zit je met alleen de video kaarten al op 600,-![]()
Je kunt voor 140,- ook een Ps2 kopen... mensen die een office pc'tje van 600,- hebben staan en af en toe een teletubbie game draaien noem ik geen gamers.
(Vrijwel) Iedereen heeft een TV, maar even (lekker handig) vergeten te melden dat hetzelfde geldt voor een computer? Want dat is natuurlijk ook zo. Dat is dus ook sowieso een euro of 300-400 die je sowieso kwijt bent aan een PC, die je mooi van de prijs van je PC gaming systeem af kan trekken om een realistischere prijsvergelijking te maken. Niet dat dat uberhaupt nodig is om als PC gamer goedkoper uit te zijn, dat is puur een kwestie van meer (veel goedkopere) games kopen, maar goed.
Je zit hier op het Tweakers forum en je hebt het over hardware prijzen, maar gaat dan niet eens even kijken wat de werkelijke prijs (pricewatch, je weet wel) is? Een dual 8800GT setup van kwaliteitskaarten (Asus) kost 300 euro, dat is de helft van wat jij beweerd. Van die 1500 kunnen we dus vast ook 750 maken denk ik dan.
Natuurlijk is er dan nog het feit dat een enkele 8800GT Crysis makkelijk in high detail, met hoge resolutie (1680x1050, dat is hoger dan de resolutie van 95+% van de 'next-gen' console games, die veelal niet eens in 720p gerenderd worden) en zelfs een beetje anti-aliasing goed kan spelen (stabiele 30-ish fps). Crysis in high detail op mijn systeem (dan wel een GTX ipv een GT) speelde beter dan Call of Duty 4 in max. settings, ook al had die laatste 2x zoveel fps. FPS is lang niet alles, stabiliteit van die fps is ook belangrijk en dat is iets waar Crysis heel erg stabiel in blijft, terwijl bijvoorbeeld CoD 4 continue alle kanten op schiet. Niet dat Infinity Ward ooit goed is geweesd in het optimaliseren van hun games, maar goed we gaan een beetje offtopic.
Dan maar even dat 750 euro PCtje maken he? Voor het gemak doen we het even bij 1 winkel (en dus niet al de goedkoopste onderdelen).
1x P5K - 83 euro
1x E6750 - 143 euro
1x ASUS 8800GT - 174 euro
1x 2GB Kingston PC6400 RAM - 35 euro
1x Antec Truepower Trio 550W - 79 euro
---
514 euro - als je al de rest hebt en weet hoe je het zelf in elkaar moet zetten (al kan vrijwel iedereen dat door ff de handleiding erop na te slaan, maar goed). Is iets naar boven afgerond en zeker niet het goedkoopste wat je kan krijgen, maar wel allemaal bij 1 winkel.
Wil je een volledige kast (-randapparatuur, want je koopt ook niet gelijk een TV/controllers voor je console als je die al hebt - en aangezien iedereen een PC heeft heeft ook iedereen een monitor) voeg dan toe:
1x Antec Ninehundred Case - 93 euro
1x Seagate Barracuda 7200.10 250GB - 46 euro
1x Assemblage + jaar garantie - 49 euro
---
702 euro - nog vrij ruim onder die 750 euro en dus minder dan de helft van wat je aangeeft als benodigt voor een gaming PC. Terwijl dit toch een high-end rig is die werkelijk alles in high detail en hoge resolutie af kan spelen met veel betere beeldkwaliteit dan eender welke console. Je kan het veel goedkoper doen (vooral qua kast, harde schijf, voeding en videokaart) maar dit is dan ook echt een goede gaming PC.
Je kan al de bovenstaande kosten zelf nachecken op Azerty.
Zoals je vast al hebt opgemerkt heb ik Windows hier niet in de prijsberekening meegenomen. Ik neem hier namelijk aan dat iedereen een PC heeft (zoals jij aanneemt dat iedereen een TV hebt, dat is dezelfde logica en ook voor het overgrote deel van de Nederlanders een ware aanname) en dus ook Windows of een ander OS. Linux kan je ook installeren en dat kost 0.0 euro, daar kan je ook (tot op zekere hoogte) mee gamen dus wat dat betreft zou het meeberekenen van een bepaald OS in de prijs niet alleen politiek incorrect zijn maar ook net zoiets als de prijs van je PS2 gamecollectie mee laten tellen voor je aankoop van een PS3. Mocht je per se Windows toe willen voegen, reken dan een euro of 100 meer voor Windows Vista Premium + installatie, een euro of 20-30 minder als je zelf kan installeren. Als je op deze manier handmatig samensteld dan kan je de OEM versie nemen namelijk en die is redelijk te doen qua prijs (70-80 euro).
Mocht je echt voor een lager budget PC willen gaan die ook alles makkelijk kan draaien, of niet zo'n hoge eisen stellen aan de kast en voeding (niet echt aan te raden dat laatste, maar goed) dan kan je er zeker nog wel een euro of 100-200 af schrapen, zeker als je je oude harde schijven overzet. Als je je oude PC/hardware verkoopt verdien je daar ook nog wel een euro of 200-400 aan, dus dan valt die prijs wel heel erg laag uit: in dezelfde regionen als een nieuwe Xbox 360 of PS3, maar dan met games die half zo duur zijn en dus al snel een flink prijsvoordeel plus een systeem wat waarschijnlijk langer meegaat dan die Xbox 360 met zijn astronomische failure rate.
Enjoy
En pc spellen kosten niet de helft. een nieuw uitgekomen Pc spel kost gemiddeld 50,- een nieuw uitgekomen console spel gemiddeld 60,-
Wie zegt dat je high-end nodig hebt om te kunnen gamen? Wat je nu zegt is weer echt onzin hoor.quote:Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:55:
Tuurlijk ga ik er vanuit dat je in beide gevallen niets hebt... zoniet dan is het upgraden en GEEN nieuwe pc, je moet toch ooit beginnen met een nieuwe pc / rand apparatuur. Wat jij post is idd goed mee te gamen maar het is geen high-end, mijn 1 jaar oude PC had toen (voor die tijd) iets betere specs en koste compleet incl hd's etc zo'n 8-900,- en daar is (nog) prima mee te gamen. die eerste prijsberekening die je doet is een upgrade... die er na 2-3 jaar aan zit te komen wil je nieuwste games blijven spelen.
En pc spellen kosten niet de helft. een nieuw uitgekomen Pc spel kost gemiddeld 50,- een nieuw uitgekomen console spel gemiddeld 60,-
Als jij een console koopt die 7 jaar meegaat of wat dan ook dan wordt de grafische kwaliteit ook niet beter, dus dan kan je net zo goed na een X jaar bij de PC de graphics op low zetten dan heb je ook dezelfde kwaliteit alleen weet je dat de kwaliteit hoger kan.
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Reg. datum: 06 januari 2006
Iedereen heeft wel een huis- tuin en keuken pc staan, je moet alleen nog de reken- grafische kracht toevoegen voor games.
Kortom, je kan prima een console met alleen een "PC upgrade" vergelijken imho.
edit: even heel kort Droniacs verhaal, die ik had gemist.
mac-rolec wijzigde dit bericht 10-04-2008 17:35 (7%)
De discussie is overigens behoorlijk offtopic aan het raken. Het is 'ik vind dit...' en 'ja maar de PS3...', terwijl het hier beter over verkoopcijfers, games in ontwikkeling etc. zou moeten gaan.
Alea iacta est
Niet alleen om de MMO's like WoW (kan nooit op consoles zo leuk zijn) maar ook echte (pro) games. dus waar je skill voor nodig hebt, een muis met aim, keyboard met reactiesnelheid en verschillende opties. Games als CoD, Quake 3 (n 4), CS, HalfLife, Tribes 2 (ookal is dat spel dood
Ik hoop dat in de toekomst echte goede games weer voor PC geschreven worden, want ik word tegenwoordig gek van die "gepoorte" games van console naar PC, dan kan je dat einde PC gaming noemen, maar dat is niet voor de gamers, maar voor de bedrijven die geen PC games meer maken (als uitgangspunt, maar eerst een consolegame). Ik vind ook dat dit soort dingen veelste vaak in een tijdschift staan, die denken wss lekker makkelijk zo'n console game iedereen kan et testen, goede reviews over te schrijven en het boekje of internetmagazine verkoopt wel. Persoonlijk mis ik de oude tijd daarin echt, waarin mensen echt een game testte zoals het moet en niet zo subjectief zijn.
Nou snap ik best dat je als consolefan denkt, moet je hem nou horen. Maar begrijp ook dat sommige mensen nou eenmaal de vrijheid van een PC heerlijk vinden, tijdens een game ff switchen naar jou "msn" of irc... of gewoon i-net.. en dat je met veel meer vrijheid in het spel zelf zit, zo kan jij er voor kiezen alles mooi te willen zien en de ander wil alles juist overzichtelijk zien en minder mooi. Dan zijn er nog custom HUD's, mods, etc voor PC games die je niet kan vergelijken met hoe je dat op een console doet... kortom: PC games heeft voor mij op alle fronten een win.
Mja.. bah
p.s. 1 ding vind ik in console games wel oké en dat zijn racegames en "vlieg"spellen. Maar die kan je niet serieus blijven spelen want na 3 rondjes heb je het ook wel gezien
Darkmortar Lvl70 ShadowPriest @ Draenor \\ Canon EOS 350D + Sigma 18-50mm EX F2.8 \\ website: AngeloMichel.nl
Reg. datum: 01 december 2002
Het is geen high-end? Wat dan wel? Je kan alles high detail spelen in hoge resoluties en met anti-aliasing, het is 1 van de krachtigste videokaarten die je kan hebben samen met 1 van de snelste (en meest overclockbare) dual-core processors. Ok je kan gaan praten over SLI en GX2 kaartjes, maar dat is geen high-end, dat is geldverspilling/tweaker-end. Het performanceverschil dat je daarmee wint is (in de meeste games) niet bijzonder/niet eens merkbaar. Ok in Crysis zal je het wel merken als je een 9800GX2 of 8800GT-SLI hebt, niet dat dat uberhaupt (in de huidige vorm) speelbaar is op een console.quote:Chaoss schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:55:
Tuurlijk ga ik er vanuit dat je in beide gevallen niets hebt... zoniet dan is het upgraden en GEEN nieuwe pc, je moet toch ooit beginnen met een nieuwe pc / rand apparatuur. Wat jij post is idd goed mee te gamen maar het is geen high-end, mijn 1 jaar oude PC had toen (voor die tijd) iets betere specs en koste compleet incl hd's etc zo'n 8-900,- en daar is (nog) prima mee te gamen. die eerste prijsberekening die je doet is een upgrade... die er na 2-3 jaar aan zit te komen wil je nieuwste games blijven spelen.
Maar goed, als jij er in beide gevallen van uit gaat dat je niets hebt, dan voegen we er toch wat dingetjes aan toe? Ik koop een HP w2207h voor +- 340 euro, jij een goede 1080p HDTV voor minimaal 1200 euro. Dan hebben we allebei ongeveer het beste van het beste, maar die games blijven er beter uit zien op dat (vooral dan) goedkopere PCtje. 1200 + 400 (X360 Elite) = 1600. 800 + 340 = 1140. Zelfs met dure toetsenborden, geluidskaarten, muizen, muismatten, speakers en 8800GT SLI ipv. single 8800GT (en dus ook een iets duurder moederbord) zou ik nog onder die 1600 uitkomen. Waarom denk je dat ik die TV niet heb meegerekend, zoiets maakt de prijsvergelijking overduidelijk in het voordeel van de PC. Mats ik je eens, verpest je het zelf weer... nou ja
Inderdaad, PC games kosten niet altijd de helft. BioShock had ik voor 28 euro, ipv 55 euro (yup, 1 euro meer dan de helft, een schande!) voor de X360 versie. UT3 had ik nieuw voor 34 euro, de PS3 versie kost 70 euro (jawel, 1 euro minder dan de helft, alweer niet goed!). De gemiddelde nieuwe PC game heb je voor zo'n 35 euro (gcshop, cdwow, steam) waar je de gemiddelde Xbox 360 game voor 55-60 hebt en de gemiddelde PS3 game voor 65-70. Het mag dan niet precies de helft zijn, maar het komt er wel dichtbij. Overigens zijn de meeste PC games niet nieuw en zakken de prijzen voor dergelijke games aanzienelijk sneller, dus uiteindelijk zit je wel tegen een gemiddelde prijs van ver onder de helft aan te kijken ja. Ik heb gisteren nog Starcraft + uitbreiding, Thief 1, 2, 3, Tactical Ops, Ground Control 2 en Jade Empire besteld. Totaalprijs? 46 euro. Dat zijn 9 topgames voor minder geld dan Gears of War X360 nu (57 euro - die ik overigens voor 21 euro had op PC), terwijl 1 van die games zelfs nieuwer is dan Gears of War (Jade Empire).
Mijn hardware is nu qua specs iets meer dan anderhalf jaar oud - en ik kan nog alles in high detail, met hoge resoluties en anti-aliasing spelen... en het ziet er niet naar uit alsof dat binnenkort (het komende jaar) gaat veranderen. Dat upgraden kan je dus wel een jaartje of 2 verder uitstellen. Bovendien is het upgraden van een PC vergelijken met het ondertussen houden van dezelfde console natuurlijk een belachelijke vergelijking. Je PC hoef je immers niet te upgraden als je maar naar beneden schroeft, zoals game-developers doen voor consoles naarmate deze ouder worden (alhoewel dit in het geval van de huidige consoles al sinds dag 1 zo is, zie Oblivion).
Als er iets is wat in het voordeel werkt voor consoles, is het wel de beeldkwaliteit die er in de loop der jaren alleen maar béter uit gaat zien. Vergelijk de releasegames van de PS2 maar eens met Soul Calibur 3, God of War 2 en Shadow of the Colossus.quote:Phyxion schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:04:
[...]
Wie zegt dat je high-end nodig hebt om te kunnen gamen? Wat je nu zegt is weer echt onzin hoor.
Als jij een console koopt die 7 jaar meegaat of wat dan ook dan wordt de grafische kwaliteit ook niet beter, dus dan kan je net zo goed na een X jaar bij de PC de graphics op low zetten dan heb je ook dezelfde kwaliteit alleen weet je dat de kwaliteit hoger kan.
Waarom zijn alleen shooters echte pro games? Wat is er niet pro aan een Project Gotham Racing, een Tekken of een Halo? Ga dat die fighting pro's uit Azië maar eens vertellen, of handewasser, dat hij maar een flutspelletje speelt.quote:semicon schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:17:
Niet alleen om de MMO's like WoW (kan nooit op consoles zo leuk zijn) maar ook echte (pro) games. dus waar je skill voor nodig hebt, een muis met aim, keyboard met reactiesnelheid en verschillende opties. Games als CoD, Quake 3 (n 4), CS, HalfLife, Tribes 2 (ookal is dat spel dood) en nog veeel meer games... Het probleem is dat er steeds meer n00bs zijn en steeds minder leet gamers.
Wat is dat toch voor snobisme onder de pc shooter aanhangers?
En "leet gamers"
Achter elkaar Dust_DE, Facing Worlds of Carenthan is zeker wel afwisselend?quote:p.s. 1 ding vind ik in console games wel oké en dat zijn racegames en "vlieg"spellen. Maar die kan je niet serieus blijven spelen want na 3 rondjes heb je het ook wel gezien
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
ik ging uiteraard uit van winkelprijzen... dus gewoon bij de MM ofzo... als we het over online bestellen hebben kan ik PS3 games bij play.com bestellen heb ik de nieuwe GTA4 voor 49,- en iets oudere games voor 20-35 euro...dus neej een PC game kost niet iets meer dan de helft... slechts iets minder tjah zo blijf je bezig.quote:Droniac schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:37:
Inderdaad, PC games kosten niet altijd de helft. BioShock had ik voor 28 euro, ipv 55 euro (yup, 1 euro meer dan de helft, een schande!) voor de X360 versie. UT3 had ik nieuw voor 34 euro, de PS3 versie kost 70 euro (jawel, 1 euro minder dan de helft, alweer niet goed!). De gemiddelde nieuwe PC game heb je voor zo'n 35 euro (gcshop, cdwow, steam) waar je de gemiddelde Xbox 360 game voor 55-60 hebt en de gemiddelde PS3 game voor 65-70.
die hardware worden we het toch ook niet over eens.
Reg. datum: 07 december 2004
Je mag nog gaan pricewatchen tot je een ons weegt, dat is niet iets wat de grote massa zal doen. Dergelijke manier van pc's samenstellen vind je alleen bij een erg kleine niche (tweakers). Geen enkel normaal gezin zal op die manier een pc kopen. Zeker niet nu je in elke supermarkt bij manier van spreken naast het brood een pc kan meenemen.
En 'een pc is een pc', als hij briefje tikt en bureautoepassingen kan draaien is het al lang goed. (en geef toe, dat kunnen ze tegenwoordig allemaal)
De overgrote meerderheid van de verkochte pc's zijn dus laptops of 13 in een dozijn pc's van dell/supermarkt/enz... Die kunnen dus geen games spelen (of max tot 3-4 jaar geleden en dan heb je geluk). Dat is dus weer een volledig marktsegment dat wegvalt. De markt is dus echt maar zo groot als het aantal 'enthousiast pc user'. Terwijl bij consoles elk verkocht exemplaar een potentiele game koper wordt.
Daarnaast koop je en pc en ben je nog eens niet zeker wat er wel en niet goed op gaat draaien, want het hangt van zovele dingen af. Gemakkelijk? Gebruiksvriendelijk? My ass.
En dat elitarisme van de zogenaamde 'leet' gamers mag ook wel eens ophouden. Alsof je je zoveel beter moet voelen als je 75% van je leven weggooit aan brolgames zoals WoW.
Ik heb zelf geen console, ben nog student dus heb er geen geld of tijd of plaats voor. Maar hier mijn laatste pc game ervaringen:
zes games gekocht voor in totaal 50 euro (dat dan weer wel). Maar... fifa 07 heeft geen breedbeeldsupport. (zoals elke EA game van voor 2008
Console= game kopen, klaar. (en dan ontspannen)
Dan nog zoiets, iedereen gaat wel door en door over hoe de pc game complexer is, en meer diepgang biedt, en pc gamers 'meerwaardezoekers' zijn. Euhm... Ik ga altijd een beetje op zoek op internet alvorens nieuwe games te kopen. In 2008 zie ik voor de pc nauwelijks andere titels dan wat ook op consoles beschikbaar is. Dezelfde 'simpele' shooters, zelfde games in het algemeen. Met dat verschil dat ze er bij mij half zo goed uitzien, en dat iemand met een 8800GT nog framedrops zal hebben. AC, Mass effect, rainbow six, ghost recon, bioshock, CoD4 dat zijn de pc games tegenwoordig. TDU, hitman, allemaal beschikbaar op console.
Kijk eens op de releaselijsten voor 2008, ik zie weinig 'diepgang' games. En als ze er al zijn worden ze totaal overspoeld door de 'high profile' games.
Zoveel 'echte pc' games zijn er niet (meer) hoor. Behalve dan die extreme nerd games, of waarvoor je licht autistisch moet zijn om ze te willen spelen. Verouderde concepten, prut rpg telkens... Mensen willen ontspanning en PLEZIER als ze gamen (like duh)
En dan nog iets, als ik mee wil met de console game ervaring op de pc. (dus ook games als AC, bioshock, mass effect, enz ... spelen) dan moet ik eerst vista kopen (110 euro), dan een 8800/9600 gpu. En dan ben ik weer bezig met tweaken, prutsen, installeren, pc open, geld uitgeven...
Uiteindelijk trekken beide platformen een ander publiek. Zowel om deze redenen als om die uit mijn vorige post. Ik game graag op mijn PC, omdat ik me in mijn eigen hok even af kan sluiten van de rest van de wereld, terwijl mijn vrouw beneden naar de tv kijkt. Tussendoor surf ik wat op het web, of ik maak wat werk af. Een PC heb ik toch wel nodig. Voor een kleine extra investering is hij ook nog geschikt om mee te gamen. En die investering is ongeveer net zo groot als de aanschaf van een console.
Alea iacta est
Reg. datum: 26 november 2007
Ikzelf heb ook een highend pc en een xbox360, ik vind mijzelf best wel een diehard gamer maar kan niet alle spellen spelen op de console (denk aan RTS'en zoals warcraft C&C) of op de PC (GTA4 o.a) dus heb ik ze allebei. Als ik in mijn directe omgeveing rondkijk heeft bijna iedereen wel een redelijk high end PC + nog een "next gen" console ernaast.
Ik denk dat PC gaming nu in een dip zit maar denk als de nieuwe generatie gamers eraan komt PC gaming juist weer gaat opbloeien.
Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 54 55 56 57 last