PC gaming uiteindelijk toch dood?
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 54 55 56 57 last
Reageer Nieuw TopicHet gaat ook niet om de kwaliteit, niemand zegt dat PC Gaming slecht is. Dit is de Quote waar het om gaat:quote:
quote:The weird thing is everyone's got a PC, they're just not buying software for it.
XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1
Reg. datum: 14 november 2006
hehe, hij is gewoon gefrustreerd dat hij beide franchises niet heeft. Als mensen geen software kopen voor de PC, dan waren die 2 spellen ook niet zo groot geworden. (zeker WoW niet, aangezien je moet betalen om op hun servers te komen)quote:Saladin79 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:58:
Hier nog een bericht over een gerestpecteerde developer's mening wat PC gaming betreft. Nogmaals, dit is niet een forum, dit is Peter Molyneux!!
[...]
I rest my case...
Bijna iedere grote naam uit de industrie is het er over eens dat PC gaming weinig interessant meer is. Dus de mensen die de spellen maken.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.
Reg. datum: 25 oktober 2007
xbots am cry
Reg. datum: 06 januari 2006
Al die zogenaamde "hele grote namen" hebben we niet heel hard nodig voor de PC, zo hebben we bv de opgang uit Oost-Europa, en er zijn er nog echt wel genoeg die primair PC ontwikkelaar blijven zoals Valve. En dan is er natuurlijk ook nog de modding scene (Minerva, BM source etc voor HL2 anyone), die bv voor Crysis behoorlijk groot gaat worden.quote:Shiver23 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:03:
Het lijkt wel de Blu-ray / HD-DVD discussie waar mensen ook lange tijd blijven volhouden dat HD-DVD een succes wordt.
Bijna iedere grote naam uit de industrie is het er over eens dat PC gaming weinig interessant meer is. Dus de mensen die de spellen maken.
En dan is er ook nog dit:
http://www.pcgamingalliance.org/en/about/index.asp
Ik maak me iig niet al teveel zorgen dat ik niks meer te gamen heb op de PC. Een groot deel van de mainstream uitmelkers mogen best naar de concoles vertrekken, komt er ten minste wat nieuwe experimentele meuk op de PC.
Zeer vreemd....een nevenverschijnsel was immers dat er enkel nog maar enkele mainstream genres verschijnen op pc en dat de experimentele meuk enkel op console beschikbaar isquote:mac-rolec schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:24:
[...]
Ik maak me iig niet al teveel zorgen dat ik niks meer te gamen heb op de PC. Een groot deel van de mainstream uitmelkers mogen best naar de concoles vertrekken, komt er ten minste wat nieuwe experimentele meuk op de PC.
Reg. datum: 13 september 2005
Heheh, precies elke grote naam.quote:Shiver23 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:03:
Het lijkt wel de Blu-ray / HD-DVD discussie waar mensen ook lange tijd blijven volhouden dat HD-DVD een succes wordt.
Qoute even een bunch voor me, want ik zou een twee drie niet een weten namelijk.
En zolang mensen nvidia videokaarten blijven kopen voor honderden euros en nvidia in elk spel nog een flinke pap te vergeven heeft zal het zeker nog wel even duren.
of wat mac-rolec dus zegt
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.
Maarrrrrrr, wordt dat ook verkocht? Om zomaar eens wat te noemen van op zich innovatieve en vrij originele titels: Spellforce, The Witcher, Beyond Good & Evil, Post-Mortem... Dat zijn spellen die het redelijk "over een andere boeg gooien". En ondanks dat er flink gefoeterd wordt op de "mainstream" worden deze "non-mainstream" spellen niet heel erg veel verkocht.quote:mac-rolec schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:24:
[...]
Modden is leuk en ik ben blij dat er massa's leuke mods zijn, maar die zijn ook weer gebaseerd op een populair "mainstream" spel, zoals Half Life, Unreal, Command & Conquer of Quake. Dus tenzij de modders zelf een engine gaan programmeren zijn ze nog steeds afhankelijk van de "grote jongens". Zelfs een total conversion is nog steeds gebaseerd op het hoofdspel, de bron.
Mods zijn nu veelal gratis, stel dat je voor een mod moet gaan betalen (creativiteit en hard werken belonen). Hoeveel mensen zullen dat hier dan uiteindelijk gaan doen? Bijvoorbeeld CS 1.6, of Garry's Mod, of één van de vele C&C mods.
Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM
Reg. datum: 07 december 2004
De muur waar vroeger alle pc games stonden is verhuisd naar een andere kant van de winkel. (twee rekken van ongeveer 1.5 m breed). Ik vond het eerst niet terug (want ik wou specifiek ET voor de pc, ik heb immers nog geen next gen console). Verder was de hele muur waar je naar kijkt bij het binnengaan volledig ps3 (2 rekken) /xbox (2 rekken) /PSP (1 rek)/ Wii (tja
Je merkt gewoon, overal waar je komt, dat consoles de 'main focus' krijgen. Toch alleszins in de zaken waar het grote publiek gaat. Terwijl ik daar stond te zoeken was er een Wii en een DS verkocht.
Specifiek over de ps3 dan: vroeger zag je dat de meeste zaken een afwachtende houding aannamen. Een heel klein beetje display ruimte voor een paar games. Nu vind je ze terug in de lokale supermarkt, minstens twee rijen. ps3 is ook gewoon eindelijk goed doorgebroken.
En 'can you blame the consumer'. Consoles zijn zoveel makkelijker: 'ps3 schijfjes in de ps3, xbox schijfjes in dat witte ding, en Wii schijfjes in dat kein doosje'. Dat is alles. Ik heb al pc games gekocht die totaal niet goed draaien of crap gemaakt zijn (crashen/haperen). Probeer dat maar eens om te ruilen. In de Bart Smit bvb is omruilen van een console game (binnen de 24u) geen enkel probleem. Kopiëren is geen issue, en niemand kan met jouw online key gaan lopen (omdat die niet bestaan, omdat kopiëren geen issue is). Als ik nu ET niet leuk vind, dan heb ik 30 euro verkwanseld.
Volwassen stonden naar de Wii's te kijken, alleen ik en een andere nerd stonden aan de pc games.
Free record shop: idem. Twee kleine schapjes met een paar games: totale desinteresse. (kopiëren?/kwaliteit? wie zal het zeggen).
Ik koop m'n games in de winkel, net als de modale consument (waar de grote verkoopsaantallen zitten) En wat ik zie en ervaar is gewoon tekenend voor de malaise bij de pc games. Enkel de 'afficionados' kopen nog pc games, en de rest is 'tweakerig' genoeg om er op een andere manier aan te komen.
Dit fenomeen bestaat vaak uit schommelbewegingen, maar ik denk dat er deze generatie veel mensen voor een console hebben gekozen die echt niet meer gaan terugkomen op het moment dat de console het terug zal afleggen tegen de mainstream pc uit de aldi.
Wat betreft mezelf dan: Ik ben grotendeels pc gamer geweest omdat dit goedkoper is/was. (kleine extra investering in een mid end grafische kaart en games pas kopen 6 maand na release). Maar ik koop tegenwoordig niet veel games meer, dus ik kan ze al net zo goed iets duurder betalen voor de console. ET:QW is m'n laatste poging om nog eens plezier te beleven aan een pc game en een game te vinden waar ik terug redelijk wat tijd in wil steken, ik kan me niet herinneren wanneer ik het voor het laatst eens terug dat gevoel had bij het gamen op de pc. Lukt dit niet, dan is het finaal over en uit (muv trackmania, die blijft gewoon). RPG is m'n ding niet (en kan ik niet goed). RTS idem, platformers/racers/combat= consoles. Blijft in het huidige klimaat niet veel meer over voor op de pc als je het mij vraagt.
Reg. datum: 10 oktober 2003
Tja, je kan je natuurlijk ook afvragen waarom betreffende spellen crashen. Bij een PC moet je altijd maar afvragen wat je meegeleverd krijgt (een rootkit, in dit geval).quote:alvi schreef op zondag 24 februari 2008 @ 03:57:
(...)
Ik heb al pc games gekocht die totaal niet goed draaien of crap gemaakt zijn (crashen/haperen).
(...)
Lukt dit niet, dan is het finaal over en uit (muv trackmania, die blijft gewoon).
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Net alsof een console gratis isquote:Assassinator schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:51:
[...]
Dat is een groot nadeel van PC gaming: heel veel mensen hebben dat er niet voor over. Als je kijkt naar de gamers die hier zitten, daar kun je geen game bedrijf op laten draaien. Consoles zijn dan heel makkelijk, je koopt em en dan kun je lekker spelen. Geen poespas, geen hardware gezeur, niks. PC gaming is iets meer hardcore, en dat bedoel ik niet qua gameplay, maar wat je ervoor moet doen, voor over moet hebben. Veel mensen hebben gamen niet als hobby, maar als tijdverdrijf tussendoor.
Bepaalde games zullen makkelijker spelen op een pc, zoals RTS en mmorpg's, flight sims (en niet arcade zoals Ace Combat). Bepaalde genres beter op consoles, fight games, platforms, race games. En voor andere genres, vooral het shooter genre, maakt het tegenwoordig weer geen hol uit. Dat heeft niet alleen met gameplay te maken, maar ook wel met simpele traditie en gewoontes. En uiteraard, zoals anderen ook aangeven, mods e.d zijn veel lastiger te verwezelijken voor de console, en ik denk dat casual gamers zich daar ook niet veel mee bezig houden.
PC als game platform is alles behalve dood. Er zijn veel meer Orange Box verkocht op PC dan op Console. Het ligt meer er aan dat veel games op de PC gewoon waardeloos zijn. Goede games worden wel verkocht. Slechte games worden gekopieerd, en in zo'n geval is een console gewoon een beter platform.
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Reg. datum: 09 februari 2008
Een vriend van mij heeft een xbox360 en een ps3 met ongeveer elk spel dat er is. Maar toch haalt het het lang niet voor mij bij PC gaming. Console gaming is 'grappig' en 'lachen' voor een paar uurtjes, maar dan ben ik er echt wel op uitgekeken. Het mist totaal het gevoel wat ik wel heb op de PC en dit komt dus niet omdat ik geen consoles gewend ben. Heb een NES, Sega, SNES, gameboy, ps1, ps2, xbox gehad en allen haalt het het gewoon voor mij niet bij PC gaming.
Ik zal altijd een PC gamer blijven omdat het voor mij gewoon top is.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299938 Heeelup!!! :'(
Reg. datum: 07 december 2004
Waar slaat dat op?quote:Lorduh schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:53:
Volgens mij is de PC-gaming niet dood, heth eeft gewoon momenteel een minder goed aandeel. Mijn mening is toch dat de PC nog steeds het beste is. EEn playstation kan je om het jaar bijna een nieuwe versie van kopen, een PC ook akkoord.
Ja hoor, met wat ram en een paar harde schijven zullen we wel games kunnen spelen? Consoles zijn misschien nu nog duur (is ook relatief natuurlijk), maar over een jaar koop je een ps3 voor 300 euro. Dat is ongeveer wat je nodig hebt om van een standaard pc een game pc te maken. (dus grafische kaart, ram, en een meerwaarde op je processor)quote:Maar die PC zal toch langer de games kunnen draaien, de PC kan je ook updaten. Zoals iedereen weet wat ksot de dag van vandaag een RAM-kaartje en een interne harde schijf, das niks tegenover de hoge ksoten van een wii, playstation en andere consoles.
Lekker gebruiksvriendelijk he? Het woord 'ondersteuning' alleen al . Ik heb hier een trustmaster liggen (dual shock nogwat). Werkt met de meeste games perfect. Is ook volledig plug and play en eenvoudiger kan het ding niet zijn. Uiteraard wordt de controller in 'the godfather', waarschijnlijk om marketing redenen, niet ondersteund. Gemakkelijk he? Meerdere controllers moeten kopen om op de pc te kunnen gamen?quote:Sommigen hechten zig dan weer vast aan het gamepas van de ps, nu voor de PC is daar dag van vandaag ook steeds meer ondersteuning voor. Een stuur en gaspedaal kan ook op de PC, een groot beeld kan ook met de PC. In mjin zicht is dus de PC nog altidj het beste om te gamen.
Groot beeld? Tv bedoel je? Telkens de pc naar de woonkamer slepen, aansluiten... Ofwel een volledige tweede pc aanschaffen? Dan is het prijsvoordeel helemaal weg, want dan heb je geen 'basishardware' die voor iets anders kan afgeschreven worden. En dan kom je er niet met 350-400 euro.
Ik snap wel dat iedereen persoonlijke voorkeuren heeft. (zoal de post hierboven van mcgilles die 'alleen maar op pc wil gamen') Maar dat is verder niet echt relevant in de discussie. Zo kan iedereen wel een postje plaatsen: 'ik game liever op pc'/'ik game liever op console'. Omdat jij liever op een pc speelt, wil dat nog niet zeggen dat pc gaming niet in zwaar weer zit.
Ik ben het er ook mee eens, sommige games speel je enkel op een pc. Maar om nu te beweren dat console games geen diepgang hebben
Ik zal ook steeds m'n pc als gameplatform onderhouden (maar dan telkens mid-end, dat zou over een paar maand een 8800GT kunnen zijn bvb a 150 euro. Dat is mijn sweetspot voor grafische kaarten, en dat lukt zo behoorlijk. Gewoon een kleine verschuiving inbouwen tov de markt en alles is nog maar half zo duur). Maar je moet toegeven dat het op de pc redelijk dun gezaaid is als je iemand bent zoals ik die geen MMO wil spelen, geen RPG, en slechts heel af en toe een RTS de moeite waard vindt.
Is dat zo? Heeft the Orange box op de PC meer dan 1.5 miljoen stuks verkocht? Ben benieuwd naar de bron.quote:Phyxion schreef op zondag 24 februari 2008 @ 10:11:
[...]
PC als game platform is alles behalve dood. Er zijn veel meer Orange Box verkocht op PC dan op Console.
Ja, alleen slechte games worden gekopieerd, zoals zo'n boutspel als CoD4.quote:Het ligt meer er aan dat veel games op de PC gewoon waardeloos zijn. Goede games worden wel verkocht. Slechte games worden gekopieerd, en in zo'n geval is een console gewoon een beter platform.
Reg. datum: 04 januari 2008
En der zijn ook mogelijkheden om op de consoles illigaal te spelen, psp is een groot voorbeeld, heel simpel om om te bouwen en om spellen te spelen. De enige die ( nog ) niet gecrackt is is de PS3.
En dat spellen zoals CoD4 gekopieerd worden zit hem natuurlijk ook in het feit dat het een heel simpele beveiliging gebruikt, dit baseer ik trouwens op het feit dat er binnen twee dagen na de release cracked servers en cracked clients rond het internet vlogen. Bioshock had een veel betere beveiliging en het duurde ook veel langer voordat je de eerste release/crack vond.
En natuurlijk is er voor elke beveiliging wel een gat te vinden, maar hoe moeilijker je het maakt voor hun hoe langer het duurt voordat er een gecrackte server uit is ( in geval van een multiplayer game ) en mensen misschien wat eerder die 50 euro uitgeven om een goed spel te spelen.
Dan sla je twee vliegen in een klap, want als er een slecht spel wordt gemaakt dan download niemand hem meer, en zullen bedrijven leren dat ze goed spul op de markt moeten zetten om iets binnen te halen, en je bent van het overtollige downloaden af.
Ik zelf koop alleen spellen die ik het waard vind zoals bijvoorbeeld de Orange Box, ten eerste dat is natuurlijk een spot goedkoop pakket, 5 games voor 50 ten tweede het zijn stuk voor stuk ontzettend mooie & leuke spellen. Ik ben ook geen heilig boontje, ik download zelf ook wel eens wat.
Maar hoe goed de beveiliging ook is, op welk platform dan ook, kopieeren blijf je hebben, en het moment dat het op de pc zo moeilijk wordt om te kraken, dan zal je waarschijnlijk ook zien dat de consoles oppeens voor de meeste kopieen opdraait.
Specs:AMD Athlon X2 3800+ @ 5400+, Asus M2N-SlI Deluxe, 2X 1 GB Corsair PC5300 DDR2@933MHZ+ 2x 1GB Kingston value ram Pc6400 DDR2@933MHZ, Asus 8800GTS 320, 2X250GB ( Maxtor en WD ), Samsung DVD Speler, Creative Audigy Se, Medion TV Tuner, 450 Watt Recom.
Reg. datum: 01 maart 2001
- Piraterij, natuurlijk is dit niet goed voor het PC platform, waarbij dat eenvoudiger is dan voor de consoles. Wat ik op dit gebied als nog veel kwalijker zie, is dat veel mensen helemaal niets meer kopen, maar alles downloaden. Een recent artikel gaf aan dat onder Amerikaanse jeugd een significant aandeel helemaal geen CD's meer koopt. Zo'n ontwikkeling geeft aan dat je kennelijk iets aan het formaat moet gaan doen of duidelijk moet maken dat alleen maar downloaden niet de bedoeling is.
- Marktwerking/winkelaanbod, natuurlijk zullen winkels minder spellen voor het PC platform aanbieden. Er wordt geen of minder geld voor verkregen en het is qua service en "garantie" lastiger (meer technische problemen). Wil dat zeggen dat het dan over is? Nee, je hebt Steam en varianten op dat thema, je hebt webwinkels en je kunt ook bij independants rechtstreeks terecht. Gezien de huidige ontwikkelingen zou ik zelfs durven stellen dat een klassieke winkel geen toegevoegde waarde heeft wat betreft PC-Gaming.
- PC Gaming is duur. Mwah, dat valt wel mee, als ik zie wat je nu krijgt als je een mid-range systeem aanschaft dan is dat bijzonder krachtig ten opzichte van pakweg 10 jaar terug. Het verschil tussen high-end en mid-range is niet zo heel erg groot mijns inziens. De prijs van spellen is ook niet zo'n issue; bij play.com betaal ik meestal <30 euro en voor echte AAA-titels rond de 40 euro.
- On-line spellen, dit zie ik wel als een duidelijke invloed op PC Gaming. Iedereen probeert op deze rage in te spelen, waarbij veel projecten mislukken. Het geld wat hierin wordt gepompt door zowel spelers als ontwikkelaars doet mijns inziens de PC-Gaming markt weinig goed.
- Kwaliteit van spellen. Ik denk dat het hierbij meer gaat om de grote uitgevers die, net zoals in consoleland, voor veilige keuzes gaan. Dat betekent oneindige sequels en na-aapspellen. Waar je in consoleland makkelijk deel tig van een spel kunt slijten wordt dat bij PC Gaming steeds lastiger. Dat eist dus meer innovatie en nadenken over hoe je je kunt onderscheiden.
- Markt/doelgroep, op de 1 of andere manier weten de grote uitgevers niets anders te verzinnen dan op de groep 18-30 (of jonger) hun spellen te richten. Wanneer leren ze nu eens dat daar niet het geld zit, maar bij een oudere groep of, slik, vrouwen? Maar dan moet je wel met iets komen wat hen aanspreekt en niet de zoveelste RTS of FPS die sowieso al weinig toevoegt aan hetgeen er al is. Verder heeft een oudere doelgroep minder tijd om aan gaming te besteden. Dat The Sims zo enorm groot is geeft aan dat er nog heel veel potentie zit in het PC platform, maar dat men er niets mee doet.
Mijn voorlopige conclusie is dat PC Gaming minder mainstream wordt en daardoor minder publiciteit zal krijgen, maar dat het zal blijven bestaan. Minder AAA-titels, maar meer onafhankelijke ontwikkelaars. De consoles hebben zeer grote partijen achter zich staan en dat maakt het iets makkelijker, maar de risico's zijn enorm gezien de exploderende ontwikkelingskosten. De on-line spellen op PC gebied, zoals WoW, leveren winsten waar de gemiddelde console spellenontwikkelaar bijzonder jaloers op is; zo slecht doet de PC het dus niet.
PC Gaming is dus nogsteeds erg groot, niemand koopt alleen wat.quote:It's no wonder that Epic Games is dumping PC games for the greener pastures of console gaming: piracy rates for the U.S. market alone are hovering around 80%!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
quote:Shiver23 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:05:
http://www.gametrailers.com/viewnews.php?id=5620
[...]
PC Gaming is dus nogsteeds erg groot, niemand koopt alleen wat.
Dat is een beetje selectief afwegen van de berichtgeving, niet?quote:Shiver23 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:05:
http://www.gametrailers.com/viewnews.php?id=5620
[...]
PC Gaming is dus nogsteeds erg groot, niemand koopt alleen wat.
Elke keer zodra een platenmaatschapij roept dat ze miljarden mislopen door het kopieergedrag roept iedereen dat het onzin is. Vervolgens wordt je 20 reacties lang overspoeld met uitspraken waarom de platenmaatschappijen het mis hebben en ze dit soort getallen alleen maar de consument meer probeert uit te zuigen.
Gaat het over PC games dan is het opeens de glasharde waarheid?
Het blijft een slecht gefundeerde uitspraak van een uitgever die alle baat erbij heeft het probleem zo erg mogelijk te laten lijken om invloed te krijgen op beleidsvorming door de overheid. De getallen die in dit geval van 1 persoon binnen THQ komen zou ik dus ook met een korrel zout nemen.
Dat neemt natuurlijk niet weg het kopiëren van games wel degelijk een groot probleem is voor de industrie. Echter het aantal kopieën tegen werkelijke verkopen zal in de werkelijkheid anders liggen.
Ik denk dat een groter deel van het probleem is toegankelijkheid . (al zou ik het niet eens een probleem noemen)
Bioshock als voorbeeld aanghaald omdat deze ook van THQ is is een simpel spel, op een simpele machine voor een simpel publiek.
Nu moet je mij alleen niet verkeerd begrijpen als ik iets simpel noem.
- Bioshock is technisch indrukwekkend, de verhaallijn is voor een spel ontzettend goed, maar iedereen vanaf een jaar of 4 kan het tot het einde spelen. (Hoewel het onverstandig is om jonge mensen zo’n agressief spel te laten spelen.
- De consoles zijn vanuit het gebruikers perspectief eveneens simpel. Console aan, schijfje erin en spelen maar, een verstandelijk gehandicapte van 4 jaar red het ook nog wel.
- Met simpel publiek bedoel ik ook onintelligente of niet kritische mensen, maar mensen die niet de tijd of moeite willen nemen om te leren hoe om te gaan met een PC of hoe dit systeem een beetje af te stemmen op het gebruiksdoel, maar gewoon het schijfje erin willen gooien en rammen/racen/schieten, e.t.c.
Oftewel de consoles zijn gewoon het betere platform als je enige behoefte is om simpelweg niet al te complexe spellen te spelen. Als je daarnaast nog andere behoefte hebt dan zul je moeten afwegen hoeveel tijd, geld en moeite je daar in wilt steken.
Daarin zie je dus ook dat de PC markt niet dood bloed maar juist concentreert op genre’s die wat meer tijd, inzet vereisen.
Het is trouwens niet zo dat het ene het ene beter is dan het andere maar het zijn wel twee totaal verschillende speel stijlen en een totaal verschillend publiek. Waarvan de ene waarschijnlijk veel kleiner is dan de andere. De grote software huizen zullen voor het grote geld gaan en de grote groep volgen en die zit en zal voorlopig nog wel in de console markt te vinden zijn. De kleinere of gespecialiseerde software huizen zullen gewoon bij de kleine groep blijven.
In the beginning he created a mountain, trees and a midget. RAmen! Specs1 http://specs.tweak.to/16238 Specs 2 http://specs.tweak.to/16239
al heb ik wel zelf iets van "try before you buy", en heb ik spellen gedownload, maar als een game mij bevalt dan koop ik deze gewoon, en zo is het ook bij mijn vrienden kring.
(een demo zegt gewoon niet altijd even veel)
Ik heb nog altijd meer orriginele pc games in mijn bezit dan dvd films...
I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys
Het is prima gefundeerd. Je kan het allemaal wel heel wetenschappelijk willen bekijken, maar:quote:Zarkov schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:15:
[...]
Gaat het over PC games dan is het opeens de glasharde waarheid?
Het blijft een slecht gefundeerde uitspraak van een uitgever die alle baat erbij heeft het probleem zo erg mogelijk te laten lijken om invloed te krijgen op beleidsvorming door de overheid. De getallen die in dit geval van 1 persoon binnen THQ komen zou ik dus ook met een korrel zout nemen.
Je weet hoeveel consoles er zijn verkocht (PS3/X360). Je kan zien hoeveel mensen ongeveer CoD4 online spelen op de PC.
Als dan de console versie een verhouding 10 staat tot 1 (10 tot 1!!) meer verkoopt dan de PC versie (een spel waarvan iedereen weet dat het door hele volksstammen op de PC word gespeeld), dan weet je dat er iets mis is.
Lees ook even het hele verhaal van hem:
http://www.quartertothree...lk/showthread.php?t=42663quote:Then I saw that Bioshock was selling 5 to 1 on console vs. PC. And Call of Duty 4 was selling 10 to 1. These are hardcore games, shooters, classic PC audience stuff. Given the difference in install base, I can't believe that there's that big of a difference in who played these games, but I guess there can be in who actually payed for them.
PWM wijzigde dit bericht 04-03-2008 13:28 (20%)
Hoezo selectief afwegen van berichtgeving? Ik zeg toch niet (en het artikel ook niet) dat die 80% anders wel een spel zou kopen? Het is juist misschien wel een positief punt. Dat betekent dat er nog een potentiële afzetmarkt ligt die 4x zo groot is als de huidige. Als je die kunt bereiken via nieuwe prijsmodellen, andere distributie, gratis bier of weet ik veel wat dan kun je nog steeds genoeg geld verdienen aan PC-games. Helaas is er een alternatief waar uitgevers met de huidige methoden voor het uitgeven van games veel meer geld kunnen verdienen en dat is de consolemarkt.quote:Zarkov schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:15:
[...]
Dat is een beetje selectief afwegen van de berichtgeving, niet?
Elke keer zodra een platenmaatschapij roept dat ze miljarden mislopen door het kopieergedrag roept iedereen dat het onzin is. Vervolgens wordt je 20 reacties lang overspoeld met uitspraken waarom de platenmaatschappijen het mis hebben en ze dit soort getallen alleen maar de consument meer probeert uit te zuigen.
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 54 55 56 57 last