-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-
[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Nieuw TopicJa, maar niet in de bios helaas.quote:RappieRappie schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:09:
Heb je met de P35 ook de mogelijkheid om het geheugen op 1T te zetten?
347FSB

348FSB
Vanavond eens kijken wat het verschil is tussen 9x400 vanuit bios en 9x347 boot en met clockgen omhoog naar 400, dan weet ik het zeker.
Interestingquote:Viss schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:38:
Dat de DS3 van strap veranderd op 417FSB is bekend maar ik denk dat er nog 1 eerder komt (op P35C in ieder geval).
347FSB
[afbeelding]
348FSB
[afbeelding]
Vanavond eens kijken wat het verschil is tussen 9x400 vanuit bios en 9x347 boot en met clockgen omhoog naar 400, dan weet ik het zeker.
Dus .. er is een strapchange op 417 FSB en 347 FSB en wie weet nog ergens. Zou het bij de tips en trucs toevoegen vanavond oid.
Het vreemde is dat van 347 naar 348 Latency en Bandwidth hard achteruit gaan (zoals bij strap change met 965 bord) maar niet bij 410~420 (daar blijven ze gelijk). Superpi laat echter ook daar het verschil duidelijk zien...
415FSB

420FSB

Reg. datum: 13 juni 2007
Deze al geprobeerd? Want ben ook van plan deze aan te schaffen...quote:lampjesman schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:03:Het lijkt er wel op dat de Zalman 9700led er op gaat passen.Morgen maar eens uitproberen...
Bauwie wijzigde dit bericht 14-06-2007 09:50 (26%)
Reg. datum: 14 februari 2001
Hij word onderdeel van deze totale pc
tips trucs en waarschuwingen zijn zeer gewenst
(hoe werkt de e-sata van DS4 eigenlijk?)
ferdinand wijzigde dit bericht 13-06-2007 14:35 (4%)
Kost geen drol meer tegenwoordig.
-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-
Reg. datum: 29 juni 2006
We kunnen wel zomaar merken gaan opnoemen maar wat wil je ermee? moet het A-merk zijn? moet het goed overclockbaar zijn? of wil je juist het goedkoopst?! Zoals al in de lijst staat is Kingston een goede keus. Daarnaast is G.Skill ook een goede keus ook qua overclocken...quote:ferdinand schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:32:
Ik ben ook van plan om de Gigabyte P35-DS4 te gaan halen maar ik wil direct 4x 1GB erin hebben welk geheugen raden jullie aan? Het liefst 3 merken geven zodat ik verzekerd ben tegen geheugen wat niet leverbaar is.
Hij word onderdeel van deze totale pc
tips trucs en waarschuwingen zijn zeer gewenst
(hoe werkt de e-sata van DS4 eigenlijk?)
De rest weet ik niet of ze zonder problemen werken, zou je de lijst van Gigabyte moeten checken of mensen met ervaring ;P
En dat E-Sata is gewoon een backplate die je bij je sloten steekt, daarvan gaan de twee E-Sata kabels op je moederbord en de power kabel gaat op een molex... Enige minpunt vind ik hierbij ( altans de DQ6 heeft dat ) is dat je per backplate twee E-Sata connectors hebt maar een voeding, ze alle tegelijkertijd gebruiken word wat lastiger als je zonder enige splitter te werk gaat...
Reg. datum: 30 oktober 2004
Het past maar de crazycool (koperen plaatje aan onderkant van moederbord) moet er wel af tenzij je langere schroeven hebt liggen zodat de bracket geplaatst kan worden op de crazycool.quote:Bauwie schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:04:
[...]
Deze al geprobeerd? Want ben ook van plan deze aan te schaffen...16:03[/message]:[/b]
Het lijkt er wel op dat de Zalman 9700led er op gaat passen.
Morgen maar eens uitproberen...
[/quote]
Deze al geprobeerd? Want ben ook van plan deze aan te schaffen...
Ik heb de crazycool er maar afgehaald volgens de handleiding aangezien ik het denk ik ook wel zonder dat goedkoop uitziende plaatje red.
Schrik trouwens niet van de nogal scheve heatsink op de northbridge dit is nu eenmaal het design.
Na het verwijderen van de crazycool schrok ik even omdat op de northbridge een heatpipe element zit dat iets meer naar links uitwijkt waardoor het lijkt alsof de northbridge niet voldoende gekoeld word (minder raakvlak, maar het valt mee).
Ik draai nu een uurtje met dit nieuwe bord en nog geen problemen ondervonden.
lampjesman wijzigde dit bericht 13-06-2007 16:30 (22%)
Zondag half bewolkt met kans op lichte regen, de minimumtemperatuur ligt rond de 11 °C. De maximumtemperatuur tussen de 12 en 13 °C. Er is veel wind uit ZW.
Waarschijnljik heb je je voltage van je geheugen (vdimm) verhoogt, daarom is die hoger dan 1.8volt, en geeft hij "FAIL" aan. Beetje stom dus.quote:Cartman! schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:53:
Wat betekent 'DDR 18Volt' precies in de bios? Soms staat ie op 'OK', soms op 'FAIL' en soms wisselt ie elke 4 seconden tussen die 2... het boekje geeft me niet echt informatie hierover. Is mn voeding niet sterk genoeg of ...?
Reg. datum: 14 februari 2001
Ik ben best bereid wat geld neer te leggen voor geheugen zolang ik maar niet voor waardeloze features betaal of vreemde marketing. Ik zal misschien overclockje wagen maar dat is niet het primaire doel. Dat kingston geheugen wat ik ook in me lijstje hebt vernoemd in mijn vorige post zou het dus goed doen? Ik heb natuurlijk gekeken in het lijstje van Gigabyte maar daar vermelden ze het draaien van 4GB tegelijktijd niet. Met mijn huidige moederbord een A8N-SLI en 4 reepjes 1GB twinmos cl2 begon het systeem raar te doen. De performance in games met meer dan 25% omlaag en Windows Vista begon zelfs te klagen over kapot geheugen. Dit wil ik deze keer voorkomen. 2 reepjes kingston werkt misschien perfect maar wat nou als je 4x 1GB wil hebben wat netjes op 800Mhz draait tegen 4 4 4 12?quote:We kunnen wel zomaar merken gaan opnoemen maar wat wil je ermee? moet het A-merk zijn? moet het goed overclockbaar zijn? of wil je juist het goedkoopst?! Zoals al in de lijst staat is Kingston een goede keus. Daarnaast is G.Skill ook een goede keus ook qua overclocken...
Ok, dat is dan logisch gezien er 2.35V op staat. Hoe kan OCZ trouwens zien/meten hoeveel Vdimm ik erop gehad heb trouwens? Daar houdt mn EVP op namelijk.quote:Tutti-frutti schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:29:
[...]
Waarschijnljik heb je je voltage van je geheugen (vdimm) verhoogt, daarom is die hoger dan 1.8volt, en geeft hij "FAIL" aan. Beetje stom dus.
Zondag half bewolkt met kans op lichte regen, de minimumtemperatuur ligt rond de 11 °C. De maximumtemperatuur tussen de 12 en 13 °C. Er is veel wind uit ZW.

4x1GB van Kingston werkt, altans hier welquote:ferdinand schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:55:
[...]
Ik ben best bereid wat geld neer te leggen voor geheugen zolang ik maar niet voor waardeloze features betaal of vreemde marketing. Ik zal misschien overclockje wagen maar dat is niet het primaire doel. Dat kingston geheugen wat ik ook in me lijstje hebt vernoemd in mijn vorige post zou het dus goed doen? Ik heb natuurlijk gekeken in het lijstje van Gigabyte maar daar vermelden ze het draaien van 4GB tegelijktijd niet. Met mijn huidige moederbord een A8N-SLI en 4 reepjes 1GB twinmos cl2 begon het systeem raar te doen. De performance in games met meer dan 25% omlaag en Windows Vista begon zelfs te klagen over kapot geheugen. Dit wil ik deze keer voorkomen. 2 reepjes kingston werkt misschien perfect maar wat nou als je 4x 1GB wil hebben wat netjes op 800Mhz draait tegen 4 4 4 12?
Dit is met Kingston HyperX PC9600 geheugen
Een vriend van me heeft op de DS3 G.Skill PC6400 wat perfect werkt... ( nu nog 2GB maar wordt 4GB )
Uiteraard verschilt het ook wel per geheugen en moederbord.
Werkt dit in dual channel of quad channel?quote:Jazsie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:09:
[...]
4x1GB van Kingston werkt, altans hier wel
Dit is met Kingston HyperX PC9600 geheugenop een DQ6 mobo... Op 1200Mhz zit ie op 5-5-5-xx en op 800Mhz draait ie zonder problemen op 3-3-3-xx
Een vriend van me heeft op de DS3 G.Skill PC6400 wat perfect werkt... ( nu nog 2GB maar wordt 4GB )
Uiteraard verschilt het ook wel per geheugen en moederbord.
There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.
(P35-DQ6 F5G en P35-DS4 F5C)
Ik draai het in Quad Channel, scheelt iets in prestaties ( lees sneller ) maar niet veel.quote:Bram1337 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:08:
[...]
Werkt dit in dual channel of quad channel?
Moet daarbij zeggen dat op 800mhz 3-3-3-xx sneller is dan op 1200mhz 5-5-5-xx...
Vooral SuperPI vind dit erg leuk ^_^
Want ik hier 2 sets D9GMH en ze houden allebei op bij 595-600 mhz.
5-5-5 timings, 2,3v of 2,5v maakt geen verschil.
595 kan ik gewoon superpi 1m runnen, maar op 601 gaat het fout
vanavond nog eens even klooien..
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Reg. datum: 19 mei 2004

Drank is altijd sneller op dan je denkt...
quote:Cartman! schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:33:
El Snorro, dat heb ik ook op mn DQ6. 600MHz trekt superpi nog, 601MHz direct niet meer. Zal de MCH voltage eens hoger zetten dan ie nu is dan.
Welke bios gebruiken jullie ?quote:El Snorro schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:12:
iemand hier al getest of 600mhz memspeed mogelijk is op de p35c??
Want ik hier 2 sets D9GMH en ze houden allebei op bij 595-600 mhz.
5-5-5 timings, 2,3v of 2,5v maakt geen verschil.
595 kan ik gewoon superpi 1m runnen, maar op 601 gaat het fout![]()
vanavond nog eens even klooien..
En welke gebruik jij Viss ?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Dit topic is gesloten.