[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Nieuw TopicReg. datum: 29 juni 2006
Valt nog mee, check pagina 7 van deze topic eens, zie je foto's van mijn moederbord.quote:
Dat noem ik pas scheef
Allright bedankt voor je hulp...alleen als ik um nu nog verander ben ik dan al mn data kwijt? En wat is AHCI?quote:JungleJim schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:01:
[...]
In welke modus staat de controller? In het bios heb je drie instellingen, bij SATA RAID/AHCI Mode: Disabled, AHCI en RAID. De Intel drivers heb je alleen nodig bij AHCI en RAID modus. In de disabled mode worden de standaard Windows IDE drivers gebruikt.
Ook staat er bij onboard SATA/IDE Ctrl Mode IDE of AHCI of RAID/IDE...ook daar weet ik niet goed wat ik moet kiezen..hij staat nu op IDE.
@baddon wijzigde dit bericht 15-06-2007 07:36 (12%)
Nee, je bent dan geen data kwijt maar volgens mij BSOD je dan bij het booten van Windows. Als ik het goed heb moet je deze veranderen en dan Windows herinstalleren (en met de installatie de sata drivers selecteren). Je hebt AHCI modus nodig voor intel matrix storage.quote:@baddon schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:33:
[...]
Allright bedankt voor je hulp...alleen als ik um nu nog verander ben ik dan al mn data kwijt? En wat is AHCI?
Ook staat er bij onboard SATA/IDE Ctrl Mode IDE of AHCI of RAID/IDE...ook daar weet ik niet goed wat ik moet kiezen..hij staat nu op IDE.
Bram1337 wijzigde dit bericht 15-06-2007 09:14 (4%)
There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.
In AHCI worden alle SATA features (NCQ, hot plug, etc) ondersteunt. RAID mode voegt daar weer de Intel Matrix Storage technology (RAID dus) aan toe.quote:@baddon schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:33:
[...]
Allright bedankt voor je hulp...alleen als ik um nu nog verander ben ik dan al mn data kwijt? En wat is AHCI?
Zoals Bram1337 aangeeft krijg je met XP een bluescreen als je de modus verandert. Let er bij het herinstalleren dat je de F6 methode in XP moet gebruiken, omdat XP standaard niet de ICH9R in AHCI/RAID mode ondersteunt. Een andere optie is om met behulp van nLite de drivers in je install CD te slipstreamen. Erg handig als je geen floppy drive meer hebt.
Hiermee kun je instellen in welke mode de onboard Gigabyte controller werkt, en is dus alleen relevant wanneer je die ook gebruikt.quote:Ook staat er bij onboard SATA/IDE Ctrl Mode IDE of AHCI of RAID/IDE...ook daar weet ik niet goed wat ik moet kiezen..hij staat nu op IDE.
|C2D E6600|Gigabyte GA-P35-DS3P|4x1GB Crucial Ballistix DDR2 PC6400|7200.10 320GB|T7K250 250GB|DiamondMax Plus 9 120GB|8800 GTS 320MB|Chieftec BX|Asus DVD-E616A3T|NEC AD-7173S|Samsung SyncMaster 205BW|Soundblaster X-Fi Xtrememusic|Vista 64-bit SP1|
Geen performance issues verder, maar booten duurt wel pokkelang zo...
EraZor wijzigde dit bericht 15-06-2007 14:14 (15%)
I mentioned it once, but I think I got away with it....
Het herkennen van de drives duurt inderdaad eventjes. Het duurt geen minuut hier. Ik denk dat ik het scherm van het initialiseren van de schijven 10 seconde te zien krijg Het duurt hier 14 seconde, inclusief detectie van de Raid0 array.quote:EraZor schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:14:
Duurt 't bij de raid gebruikers onder juliie, ook zo lang voordat de drives in het raid bios herkend worden? Er gaat bij mij letterlijk meer dan een minuut overheen... (2x 120gig maxtor sata1)
TS is trouwens wat uitgebreid met tips/trucs en als het goed is nu de COMPLETE verschillen tabel. DQ6 heeft bijvoorbeeld 6 jaar garantie, andere types 3 jaar en er zaten nog wat verschillen in meegeleverde accesoires.
Verder nog een linkje toegevoegd om via een website de Gigabyte bios te verkennen (van een P35-DQ6 = DQ4 = DS3P).
Tutti-frutti wijzigde dit bericht 15-06-2007 14:36 (23%)
Reg. datum: 15 mei 2006
Dat is toch juist mooi, dan heeft ie een groter contactvlak met je airflow en koelt ie beter.quote:RappieRappie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:26:
..
Edit; moet je zien hoe scheef die heatpipes bij die van mij zijn:
..
Reg. datum: 21 maart 2003
Ik vind het maar een raar bordje.
+0.2V VDIMM komt neer op 2.13V in SpeedFan.
+0.3V VDIMM wordt 2.26v en geeft in de bios "Fail" aan bij DDR Voltage. Hij draait dan wel stabiel. Bij +0.4v of hoger boot die niet en moet je helemaal de CMOS gaan clearen, waar je niet bij kunt, omdat de 2-slot videokaart erboven zit.
Geen van de fans zijn in te stellen met SpeedFan en ik heb geen idee wat de juiste CPU temp is. Met stock cooler en overclock naar 2.9GHz is de temp die SpeedFan en de bios aangeven is wel erg laag (30-35°C idle) en in TAT komt de cpu temp wel tot bijna 70°C load.
DE FSB wil ook niet (met deze cpu?). 6x425 haalt die wel, maar 6x450, 7x375 en 7x400 niet. En dit terwijl ik op 9x350=3150mhz gewoon in windows kan komen (echter 9x322=2.9GHz in mijn hoogst mogelijke 100% stabiele clock).
Andere BIOS (laatste official en de beta uit de start post), divider, hoger FSB- en MCH voltage heeft geen invloed op deze uitkomsten.
quote:Tutti-frutti schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:27:
[...]
Het herkennen van de drives duurt inderdaad eventjes. Het duurt geen minuut hier. Ik denk dat ik het scherm van het initialiseren van de schijven 10 seconde te zien krijg Het duurt hier 14 seconde, inclusief detectie van de Raid0 array.
Reg. datum: 19 mei 2004
Stroomstekker uit de kont van je voeding trekken en na 5min er weer instoppen en kijken wat hij dan doet.quote:EraZor schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:52:
[...]
![]()
da's duis echt niet normaal bij mij?! Zelfs al hang ik er geen drives aan, of zet de controller in ahci dan duurt 't tusdsen de minuut en 1.15.... Zie ik een instellign over 't hoofd oid? (native ide, wellicht?)
Drank is altijd sneller op dan je denkt...
Ja dat duurt inderdaad erg lang. Het bord is ongeveer 40 seconden bezig met detecteren. Dat is echt wel balen.quote:EraZor schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:14:
Duurt 't bij de raid gebruikers onder juliie, ook zo lang voordat de drives in het raid bios herkend worden? Er gaat bij mij letterlijk meer dan een minuut overheen... (2x 120gig maxtor sata1)
edit:
welke bios gebruiken jullie?
edit2:
dit is met 2x maxtor diamond max 9 sata1 schijven in RAID 0 en 1x diamond max 9 160GB sata1
icecoolsniper wijzigde dit bericht 15-06-2007 17:16 (13%)
Ik heb Native IDE aanquote:EraZor schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:52:
[...]
![]()
da's duis echt niet normaal bij mij?! Zelfs al hang ik er geen drives aan, of zet de controller in ahci dan duurt 't tusdsen de minuut en 1.15.... Zie ik een instellign over 't hoofd oid? (native ide, wellicht?)
Hier zijn mijn settings:
Mijn I/O Config is alsvolgt:
Sata 0/1 : 2x Seagate 7200.10 250GB 16MB SATA2 @ Raid0
Sata 2 :Samsung SATA brander
IDE Master: Nec 3520a
USB: Cardreader.
Tutti-frutti wijzigde dit bericht 15-06-2007 17:38 (26%)
Reg. datum: 13 november 2006
0.1V is idd wel beetje veel. Heb je de mogelijkheid om het na te meten met een multimeter? Zou best kunnen dat speedfan het fout heeft.quote:Dav- schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:15:
Ik heb een P35C-DS3R, E4300 en GeiL 2x1GB PC2-6400.
Ik vind het maar een raar bordje.
+0.2V VDIMM komt neer op 2.13V in SpeedFan.
+0.3V VDIMM wordt 2.26v en geeft in de bios "Fail" aan bij DDR Voltage. Hij draait dan wel stabiel. Bij +0.4v of hoger boot die niet en moet je helemaal de CMOS gaan clearen, waar je niet bij kunt, omdat de 2-slot videokaart erboven zit.
Gaat cmos clearen nog steeds via 2 pinnetjes kortsluiten? Kan je dan niet een aan/uit knop ergens vandaan halen (oude pc, kringloopwinkel etc.) en die erop aansluiten? Dan hoef je alleen maar even op het knopje te drukken. Weet niet zeker of het werkt, maar proberen kan geen kwaad lijkt me?
Cmos clearen kan afaik ook door de stroom van je pc af te halen, dan 1 keer op je aan knop drukken. En daarna nog 1 keer en dan 20+ sec ingedrukt houden.
Zijn niet van het kwaliteit geweldig maar het is goed te doen
Dat de plaat niet flush ligt met de rest van de koeler mag de pret niet derven...met een kamertemp. van 24 graden is de cpu 28 graden en op stress 45 graden.
Omdat de pc nog geen 200 uur heb gedraaid verwacht ik nog een kleine temp. daling van 1 a 3 graden.(artic silver 5)
Ik heb per ongeluk de screens weggegooid dus even aanpassing van de post.
Flex wijzigde dit bericht 20-06-2007 16:58 (36%)
Reden: Per ongeluk screens weggegooid
Reg. datum: 21 maart 2003
Dat CMOS clearen is hoe dan ook irritant. Ik vraag me af waar de "Virtual DualBIOS" functie goed voor is, als het niet beveiligt tegen slechte overclocks.
Ik heb trouwens AHCI aan de praat gekregen onder Vista m.b.v. Foutbericht wanneer u een Windows Vista-computer start nadat u de SATA-modus van het opstartstation hebt gewijzigd: STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE
De performance is echter niets vooruit gegaan. En nu lezen sommige programma's zoals SiSoft Sandra en HDTune sommige hdd functies niet.
Het enige voordeel lijkt me NCQ support.
Ik vind dit toch een zeer wrede overcklock hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb ook een E6600 maar die wilt echt niet ver komen. Ik snap ook dat hele lage voltage van je niet 1.35 is normaal voor die proc en jij zit er dik onder? Om 3.2 ghz te lopen zit ik al rond de 1.5 volt..En wat voor mem gebruik je dat op 1200+ mhz DDR loopt?quote:Viss schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:23:
RAM overclock vergelijkbaar met Commando en P5B maar niet echt snel.
P35C F3b
E6600 & tuniq tower
Vdimm + 0.4
Vmch +0.1
[afbeelding]
Tijden zijn niet zo best. Heb het idee dat memset de subtimings niet echt aanpast. Alles strakker gezet maar resultaat blijft zelfde. Morgen eens vanuit bios proberen. Ter vergelijking:
P35C:
[afbeelding]
Asus Commando:
[afbeelding]
Reg. datum: 13 november 2006
Cpu-z leest de Vcore waarden nooit goed uit. En ik denk dat viss zijn setje crucial ballistix pc2-8500 gebruikt.quote:@baddon schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 02:01:
[...]
Ik vind dit toch een zeer wrede overcklock hoe krijg je dat voor elkaar? Ik heb ook een E6600 maar die wilt echt niet ver komen. Ik snap ook dat hele lage voltage van je niet 1.35 is normaal voor die proc en jij zit er dik onder? Om 3.2 ghz te lopen zit ik al rond de 1.5 volt..En wat voor mem gebruik je dat op 1200+ mhz DDR loopt?
Hier ook diamondmax 9 stat1 schijven... 2x120gig. Stroomstekker tijd d'r uit maakt net uit, helaas. Native ide aan/uit ook niet. Zou 't een sata1 probleem zijn icm de maxtors dm9?quote:icecoolsniper schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:12:
[...]
Ja dat duurt inderdaad erg lang. Het bord is ongeveer 40 seconden bezig met detecteren. Dat is echt wel balen.
edit:
welke bios gebruiken jullie?
edit2:
dit is met 2x maxtor diamond max 9 sata1 schijven in RAID 0 en 1x diamond max 9 160GB sata1
Reg. datum: 28 februari 2006
Hiermee lijken dus alle p35 mobo's van GB uitgerust te zijn met een 6 fase voedingscircuit.
Ik krijg trouwens mijn mobo (DS3P) niet overgeklokt. De plank weigert instellingen te onthouden. Zie ook dit topic op HWI. Iemand hier enig idee?
Ik probeer het nu met clockgen, maar daar heb ik geen ervaring, maar wel wat problemen mee. Welke PLL moet ik selecteren (mijn mobo heeft dezelfde clockgenerator als een DQ6 of DS4)?
Reg. datum: 28 februari 2006
DS3P, DS4 en DQ6 hebben een andere clock generator i.v.m. (ik neem aan) de dual bios.
Volgens mij allemaal dezelfdequote:Joostuh schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:48:
Die heb ik geselecteerd, maar doet het niet. Screen is ook van een P35C-DS3R.
DS3P, DS4 en DQ6 hebben een andere clock generator i.v.m. (ik neem aan) de dual bios.
Probeer anders eens setfsb met de xxxx8BKL pll
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Dit topic is gesloten.