Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 08 november 2005
- Added: The "Concept" skin (dankzij SyphOn)
- Added: Talpa.tv Uitzendinggemist Support (Lees de readme.txt voor instructies)
- Fixed: Errors due to very large amounts of URL's queueing up when scrolling an episode list fast.
In principe is er niets veranderd aan technology alleen een nieuw kanaal erbij die wat meer scripting nodig had dan ik dacht. Dat betekent dus dat als v2.5.2 het bij je deed, v2.6.0 ook gewoon zou moeten werken.
ECHTER: je hebt voor Talpa/Tien uitzendinggemist wel een password en username nodig. Ga hiervoor naar hun site (http://www.tien.tv) en maak er daar gratis 1 aan (ik mompel ook nog iets over www.bugmenot.com
code:
1
2
3
4
| # ONLY EDIT THESE TWO VARIABLES !!!!!!! ############################## PASSWORD='Username' USERNAME='Password' ###################################################################### |
Zet daar je username en password in en sla de boel weer op. Dan de boel uploaden en hoppa, het zou moeten werken.
Als het nu niet werkt, niet gelijk boos worden. Gewoon een DEBUG log sturen naar uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com met een korte omschrijving van wat er mis ging en of je het kan reproduceren.
En dan het belangrijkste: je vind dit alles op http://www.rieter.net/uitzendinggemist/
Enjoy....
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
Reg. datum: 28 september 2006
smeerbartje wijzigde dit bericht 26-05-2007 01:34 (46%)
Reg. datum: 17 juli 2005
Nog 2 kleine tips voor de final, in chn_talpa.py staat het volgende:
PASSWORD='Username'
USERNAME='Password'
Password&Username door elkaar zegmaar
en misschien wat duidelijker als je van username, emailadres o.i.d. maakt..
Verder nogmaals: SUPER
ik kom enkele torrents tegen voor een dergelijk script, maar die willen nietstarten...quote:A-380 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:17:
Kwam vandaag http://www.joox.net tegen. Het zou geweldig zijn als iemand hier een XBMC script voor zou kunnen schrijven.
Reg. datum: 08 november 2005
Oeps......was kennelijk niet meer helemaal wakker. moet uiteraard zijn:quote:bartosiej schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 02:11:
Werkt hier ook als een dolle!! Supercool zeg!
Nog 2 kleine tips voor de final, in chn_talpa.py staat het volgende:
PASSWORD='Username'
USERNAME='Password'
Password&Username door elkaar zegmaar
en misschien wat duidelijker als je van username, emailadres o.i.d. maakt..
Verder nogmaals: SUPER
code:
1
2
3
4
| # ONLY EDIT THESE TWO VARIABLES !!!!!!! ############################## PASSWORD='Password' USERNAME='Username' ###################################################################### |
XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.
Reg. datum: 19 februari 2007
Hoe kan een debugfile van m'n xbox afhalen?
Heb je je password en username in de chn_talpa.py gezet? Let wel ff op: het staat fout in de file. Zie deze post hierboven: http://gathering.tweakers...message/28104607#28104607.quote:Jurjenvandijk schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:34:
Hmm, ik krijg m niet ingelogd op tien.tv
Hoe kan een debugfile van m'n xbox afhalen?
Om zeker te zijn dat je password / username klopt zou ik ook eerst ff kijken of je wel kunt inloggen op de www.tien.tv website?
Als het dan nog steeds niet lukt, kan je een debuglog aan maken. Zie hier voor meer informatie deze link: http://www.xboxmediacente...ttings.xml#.3Cloglevel.3E
GroteBozewolf wijzigde dit bericht 26-05-2007 11:44 (9%)
Reg. datum: 19 november 2006
In AdvancedSettings.xml kan je logfile-setting 'aanzetten' door toevoegen/veranderen <loglevel>1</loglevel> en uitzetten dmv <loglevel>0</loglevel>
- AdvancedSettings.xml staat in je E:\APPS\XBMC\USERDATA-directory. Zo niet, maak een tekst-file aan voeg de loglevel toe en plaats deze in de directory E:\APPS\XBMC\USERDATA
- Log-file wordt ook in de E:\APPS\XBMC\-directory gegenereerd met als naam XBMC.LOG en de voorlaatste log-file staat er ook nog met als naam xbmc.old.log
qwyrp wijzigde dit bericht 26-05-2007 11:56 (10%)
Kan het kloppen dat ik geen advancedsettings.xml in m'n map Userdata heb staan?
Ik heb de nieuwste versie van T3CH, van 20 mei was die geloof ik.
Edit: Oeps, vergeten te refreshen, heb gedaan wat Qwyrp zei, alleen komt er niks te staan in de AdvancedSettings.xml? Ik kan wel ff de xbmc.log mailen, als dat zin heeft?
Jurjenvandijk wijzigde dit bericht 26-05-2007 11:56 (29%)
Reg. datum: 19 november 2006
Vast wel, het zegt hem in iedere geval meer dan 'werkt niet' etc.
@Allen
Wat kan je nu precies met de WIN32 bestanden uit de T3CH-versie(s). Heb REAME gelezen mara ik snap er nog nix van
http://specs.tweak.to/6635
ik krijg na het booten met de rescue cd het volgende te zien in het log:quote:Fire69 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:49:
[...]
Q: leeghalen zou ik niet doen, want da's eigenlijk een virtuele drive, het is gewoon een mapping naar de folder waar je XBMC staat (bvb E:\Apps\XBMC).
Maw, als je de Q: leeggooid, is je XBMC weg.
25-05-2007 16:35:15 NOTICE -----------------------------------------------------------------------
25-05-2007 16:35:15 NOTICE Starting XBoxMediaCenter. Built on Jul 31 2005
25-05-2007 16:35:15 NOTICE Q is mapped to:Harddisk0\Partition2
25-05-2007 16:35:15 NOTICE load settings...
25-05-2007 16:35:15 NOTICE loading Q:\XboxMediaCenter.xml
25-05-2007 16:35:15 NOTICE remap Q: to homedir:E:\Apps\XBMC...
....etc
25-05-2007 16:35:15 NOTICE skinpath E:\Apps\XBMC\skin does not exist (or no keymap.xml), trying defaults
25-05-2007 16:35:15 WARNING Emergency recovery console starting...
25-05-2007 16:35:16 FATAL XBMC Fatal Error:
25-05-2007 16:35:16 FATAL Invalid or missing <home> tag in xml - no skins found, or no keymap.xml found
25-05-2007 16:35:16 FATAL Init network using dash settings...
Maar nu ik weer ftp connex heb, zie ik helemaal geen Q: meer maar de c,d,e,f,x,y en z partities.
Op c: staat een backup map
Op d: een apps map met daarin een boxplorermap een aantal txt bestanden (evox.ini/default.xbe) en de mappen skin en media.
Op e: mn eigen data en de apps/xbmc map (met newe build denkik) Op de root van staan weer de UDATA en de TDATA map..
Op y: een cache map
Zowel op d; als op e: staat een default.xbe
Ik kom 'r niet meer uit, mis mn box
v1nzent- wijzigde dit bericht 26-05-2007 13:07 (9%)
Heb ff gechecked, maar het download deel werkt gewoon. Krijg hier gewoon de files te downloaden.quote:Stampre schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:40:
Helaas is op dit moment de site van GBW niet bereikbaar ( het downloadgedeelte dan). Kan iemand mij even op weg helpen met het synchroon laten lopen van de audio met de video in uitzendinggemist. Moet ik daarde controller gebruiken of de ab? En onder welk kopje kan ik het vinden?
Die rescue-cd boot een ander dashboard op. Dat je dan dus geen Q: hebt, is normaal, want dat is iets specifieks voor xbmc. Als xmbc niet gestart is => geen Q:quote:v1nzent- schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:05:
[...]
ik krijg na het booten met de rescue cd het volgende te zien in het log:
25-05-2007 16:35:15 NOTICE -----------------------------------------------------------------------
25-05-2007 16:35:15 NOTICE Starting XBoxMediaCenter. Built on Jul 31 2005
25-05-2007 16:35:15 NOTICE Q is mapped to:Harddisk0\Partition2
25-05-2007 16:35:15 NOTICE load settings...
25-05-2007 16:35:15 NOTICE loading Q:\XboxMediaCenter.xml
25-05-2007 16:35:15 NOTICE remap Q: to homedir:E:\Apps\XBMC...
....etc
25-05-2007 16:35:15 NOTICE skinpath E:\Apps\XBMC\skin does not exist (or no keymap.xml), trying defaults
25-05-2007 16:35:15 WARNING Emergency recovery console starting...
25-05-2007 16:35:16 FATAL XBMC Fatal Error:
25-05-2007 16:35:16 FATAL Invalid or missing <home> tag in xml - no skins found, or no keymap.xml found
25-05-2007 16:35:16 FATAL Init network using dash settings...
Maar nu ik weer ftp connex heb, zie ik helemaal geen Q: meer maar de c,d,e,f,x,y en z partities.
Op c: staat een backup map
Op d: een apps map met daarin een boxplorermap een aantal txt bestanden (evox.ini/default.xbe) en de mappen skin en media.
Op e: mn eigen data en de apps/xbmc map (met newe build denkik) Op de root van staan weer de UDATA en de TDATA map..
Op y: een cache map
Zowel op d; als op e: staat een default.xbe
Ik kom 'r niet meer uit, mis mn box
Als ik die errors in je log zie, lijkt het wel alsof je geen skin geinstalleerd hebt staan.
Kijk eens even in E:\Apps\XBMC\Skin of daar een PMIII of een MC360 folder staat?
Zo niet, zo ik toch maar even een andere build proberen te bemachtigen, want dan is er ergens iets foutgelopen.
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
er staat op die plek een PMIII folder met inhoud, ik ga strax T3CH XBMC 2006-11-12 2.0.1 FAT erop zetten, kijken of dat iets uithaald.quote:Fire69 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:15:
[...]
Die rescue-cd boot een ander dashboard op. Dat je dan dus geen Q: hebt, is normaal, want dat is iets specifieks voor xbmc. Als xmbc niet gestart is => geen Q:
Als ik die errors in je log zie, lijkt het wel alsof je geen skin geinstalleerd hebt staan.
Kijk eens even in E:\Apps\XBMC\Skin of daar een PMIII of een MC360 folder staat?Zo niet, zo ik toch maar even een andere build proberen te bemachtigen, want dan is er ergens iets foutgelopen.
edit: haalt niets uit, nog steeds bovenstaande melding, word er een beetje moederloos van
iemand suggesties ?
v1nzent- wijzigde dit bericht 26-05-2007 16:59 (7%)
Zal ook veel vraag naar zijn, een script daarvoor.
Tsja, als ik het goed begrijp had je dit:quote:v1nzent- schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:22:
[...]
er staat op die plek een PMIII folder met inhoud, ik ga strax T3CH XBMC 2006-11-12 2.0.1 FAT erop zetten, kijken of dat iets uithaald.
edit: haalt niets uit, nog steeds bovenstaande melding, word er een beetje moederloos van![]()
iemand suggesties ?
- Een gemodde XBOX
- Welke opstarte met XBMC
- Dat kwam omdat je de default.xbe en XboxMediaCenter.xml had gekopieerd naar de folder waarin je DASH stond. In de XboxMediaCenter.xml verwees je naar de juiste folder waarin XBMC stond dmv. de <HOME> tag.
- De oude versie versie overschreven met een nieuwe versie
- De nieuwe versie ondersteund geen externe default.xbe meer, deze moet nu echt in de folder staan van XBMC. Zelfs de XboxMediaCenter.xml bestaat niet meer in huidige builds. Als alternatief kan je een shortcut plaatsen in je dash folder. (Meer info in de WIKI van XBMC, waar je naar kunt Googlen)
- En nu werkt het niet meer.
Ik zou wel een algemene opmerking willen maken: ik zie en hoor steeds vaker dat mensen zomaar een hele oude versie van XBMC updaten naar een nieuwe zonder na te denken of te lezen over de gevolgen. Geen probleem als XBMC niet je default DASH is, maar als dat wel is, dan ben je zuur (zoals V1nzent). Denk dus 2x na voordat je wat doet.
De beste oplossing: Een Dual Boot optie op je XBox: met je powerknop je XBox aanzetten geeft XBMC, met de eject-knop geeft een andere dash met FTP support. Zo kom je altijd nog in je XBox. Aangezien dit een XBMC topic is, verwijs ik iedereen door naar www.xbox-scene.com voor meer info over dual-booten.
Dan zou ik je Referrer maar eens aanzetten. Bij het downloaden check ik of er niet ge-hot-linked wordt (direct naar de file linken, ipv naar de site) en dan check ik de referer. Deze wordt vaak geblocked door een firewall. Dus dat zal het oplossen. Als ik zin (en tijd) heb, zal ik de 404 eens veranderen.quote:Stampre schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:38:
Wat raar GBW, ik krijg als ik versie 2.6 wil downloaden met iexplorer een 404 fout.
Als je de WIN32 bestanden in je XBMC map op je pc zet, kun je door het runnen van `run_me_first.bat` XBMC op je pc draaien. Dit is vooral bedoeld voor skin en script developers. Een aantal functies werken niet op de pc (waaronder het afspelen van media files).quote:qwyrp schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:04:
@Jurjenvandijk
Vast wel, het zegt hem in iedere geval meer dan 'werkt niet' etc.
@Allen
Wat kan je nu precies met de WIN32 bestanden uit de T3CH-versie(s). Heb REAME gelezen mara ik snap er nog nix van
GBW: bedankt voor je reactie.quote:...[.quote]
Vanaf de WIKI XBMC site de shortcut downloaden die ervoor zorgt dat vanuit je dash folder XBMC wordt opgestart. Zie hier: http://www.xboxmediacente....php?title=As_a_Dashboard
Het is voor het grootste gedeelte geen abracadrabra en heb ook nog (zoals eerder gepost) connex dmv ftp.
Feit is alleen dat ik onderstaande niet heb gedaan..
Als ik dit wel had gedaan, dan had ik wss. wat meer kennis hierover en een beter inzicht in ea. gehad.quote:Dat kwam omdat je de default.xbe en XboxMediaCenter.xml had gekopieerd naar de folder waarin je DASH stond. In de XboxMediaCenter.xml verwees je naar de juiste folder waarin XBMC stond dmv. de <HOME> tag.
Khebm zo gekocht nl.
Op http://www.xbox-hq.com/html/xbox-tutorials.html kan ik zelf niets vinden over een 'standaard' directory structuur, wellicht heeft 1 van jullie hier info over.
Ik ga me erin verdiepen en laat daarna weten hoe/wat, mss. dat andere mensen er vervolgens baat bij gaan hebben.
Ik hou jullie op de hoogte.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.