[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.689 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15
Maak niet uit. Ik heb een softmod en kan met de controller ook een "ingame" reset doen als ik in xbmc zit.

Wat voor combinatie moet je op je controller indrukken?

[ Voor 21% gewijzigd door SyphOn op 23-06-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:29
Een 'ctrl-alt-del' knoppen combinatie op de afstandsbediening zou ook erg welkom zijn bij mij. Ik zal het eens posten op het T3CH forum.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 18:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Misschien dat je in de layout van je Remote een aparte knoppen combinatie deraan kunt toewijzen ?

[ Voor 71% gewijzigd door ShadowBumble op 23-06-2007 15:25 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224011

Ik heb een XBMC aangeschaft om met name muziek op te zetten. Nu doet alles het perfect, behalve het geluid van de MP3-files, welke zeer zacht en op de achtergrond zijn. Ik kan weinig instellingen veranderen, dus ik zou echt niet weten waar de fout zit.
Het geluid van games en movies is prima!
Iemand een suggestie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:50
Anoniem: 224011 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:10:
Ik heb een XBMC aangeschaft om met name muziek op te zetten. Nu doet alles het perfect, behalve het geluid van de MP3-files, welke zeer zacht en op de achtergrond zijn. Ik kan weinig instellingen veranderen, dus ik zou echt niet weten waar de fout zit.
Het geluid van games en movies is prima!
Iemand een suggestie? :?
Dat is een vreemd probleem, maak je gebruik van de boxen van de TV of een externe (surround) set?

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136966

Ik wil graag mijn xbox naar ntsc 720p zetten. Heb al een goede component kabel aangeschaft maar ik krijg het niet voor elkaar. De xbox heeft een softmod en start op onder avalaunch. Als ik hier de resolutie en dergelijke wil wijzigen komt er een melding "will not write to eeprom when harddisk is locked"
Er schijnt ook een enigma video switcher te zijn heb ik gelezen in het forum. Ik kan alleen niet vinden waar deze te downloaden is. Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Anoniem: 136966 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:17:
Ik wil graag mijn xbox naar ntsc 720p zetten. Heb al een goede component kabel aangeschaft maar ik krijg het niet voor elkaar. De xbox heeft een softmod en start op onder avalaunch. Als ik hier de resolutie en dergelijke wil wijzigen komt er een melding "will not write to eeprom when harddisk is locked"
Er schijnt ook een enigma video switcher te zijn heb ik gelezen in het forum. Ik kan alleen niet vinden waar deze te downloaden is. Kan iemand mij verder helpen?
Eigenlijk mag hier niet over softmods worden gediscussieerd, maar ik gok dat je een Shadow C drive hebt, waardaar er niet naar je c-schijf kan worden geschreven. Ik zou de xbox-scene.com of XBMC forums eens proberen. Daar is vast wel wat te vinden.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
'Will not write to eeprom when harddisk is locked' heeft niets te maken met een shadowc.

De Enigmah videomode switchdisc zet ja xbox van PAL naar NTSC.
Die zal je dus eerst moeten gebruiken om om te schakelen naar NTSC.

Volgens mij kan je tegenwoordig ook gewoon vanuit XBMC daarna omschakelen naar 720p.
Zo niet dan ga je naar het originele msdash en schakel je daar om naar 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136966

RolfLobker schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:58:
'Will not write to eeprom when harddisk is locked' heeft niets te maken met een shadowc.

Volgens mij kan je tegenwoordig ook gewoon vanuit XBMC daarna omschakelen naar 720p.
geen idee hoe ik in het originele msdash kom aangezien er rechtstreeks naar avalaunch wordt geboot. Enig idee waar ik die enigmah videomode switchdisk kan vinden/downloaden? vanuit xbmc omschakelen naar 720p lukt overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
e:\eeprom_off.bin aanmaken. Xbox op ntsc zetten met enigma. eeprom_off.bin verwijderen.

tada :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189947

SyphOn schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:05:
e:\eeprom_off.bin aanmaken. Xbox op ntsc zetten met enigma. eeprom_off.bin verwijderen.

tada :*)
Is dat de originele MS dash? Zit met hetzelfde probleem namelijk. (dat ik niet meer in het originele dashboard kan komen) Hij boot naar XBMC, hij is trouwens hard gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 19:35
Ga naar de filemanager, selecteer de c:-drive en start xboxdash.xbe. Da's je originele dash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
ik vraag me af of het ook mogelijk is om alle muziek wat op mijn xbox staat te streamen naar m`n pc, dus eigenlijk het omgekeerde wat meestal met de xbox gebeurt ;)

Aangezien ik mijn gehele mp3 collectie op mijn xbox heb staan, omdat ik het daar meestal mee afspeel, zou ik ook wel eens muziek via m`n pc willen afspelen bv met wmp of itunes ...

Is dit mogelijk, heb al verschillende dingen geprobeert, zoals Upnp en via een netwerklocatie toevoegen maar helaas :'(

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

is er eeen script bekend voor xbmc da http://tv-links.co.uk/ laat afspelen via xbmc?

en is er een mogelijkheid om vanuit xbmc automatisch subs te downloaden die bij een film horen (bv van nlondertitels.com)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 15:59
Bijvoorbeeld in XBMC de file browsing webinterface plaatsen (dat is een script, staat wel op de bekende pagina) en dan je nummers aanklikken en in je browser afspelen, voor zover dat werkt (hier wel met Safari).
Opzich een best handige oplossing lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Kaspers schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:55:
Bijvoorbeeld in XBMC de file browsing webinterface plaatsen (dat is een script, staat wel op de bekende pagina) en dan je nummers aanklikken en in je browser afspelen, voor zover dat werkt (hier wel met Safari).
Opzich een best handige oplossing lijkt mij..
ja deze had ik al uitgeprobeerd, alleen hierbij wordt de muziek afgespeeld op mijn xbox en dus ook weergegeven via de boxen bij mijn xbox.

Nu staat mijn pc in een andere ruimte en zou graag hierop de "xbox muziek" af willen spelen en dus het geluid via mijn pc boxen afgespeeld willen horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
pvdlaan schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:02:
[...]

ja deze had ik al uitgeprobeerd, alleen hierbij wordt de muziek afgespeeld op mijn xbox en dus ook weergegeven via de boxen bij mijn xbox.

Nu staat mijn pc in een andere ruimte en zou graag hierop de "xbox muziek" af willen spelen en dus het geluid via mijn pc boxen afgespeeld willen horen ;)
Wat je zou kunnen doen is met het Novell tooltje Netdrive een drive op je PC kunnen mappen naar de ftp van je xbox. Zo kan je de xbox als normale drive benaderen vanuit windows en dan iets van Winamp gebruiken om af te spelen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:11:
[...]

Wat je zou kunnen doen is met het Novell tooltje Netdrive een drive op je PC kunnen mappen naar de ftp van je xbox. Zo kan je de xbox als normale drive benaderen vanuit windows en dan iets van Winamp gebruiken om af te spelen.
Ik vraag me eerlijkgezegd af of dat werkt.... heb je er ervaring mee?
Zou het heel gaaf vinden, daar niet van, maar het blijft een FTP verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
GroteBozewolf schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:11:
[...]

Ik heb het net geinstalleerd en het werkt ...

Maar waar ik eigenlijk naar opzoek was, is dat je de muziek bv toe kan voegen aan je muziek collectie in wmp of itunes. Dus zodra je xbox aan staat, dat je deze dan ook kan selecteren in wmp of itunes ... 8)

Ik moet zeggen opzicht met netdrive lukt het ook wel hoor, gewoon een kwestie van door de mappen bladeren en het nummer of meerdere nummers selecteren en toevoegen aan wmp, maar als het automatisch in je mediabibliotheek terug te vinden is zou het helemaal mooi zijn _/-\o_

Is de muziek op je xbox niet te delen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XBMC heeft toch een upnp-server? Der moet toch ergens een applicatie zijn (WMP zelf misschien?) dat hier iets kan mee doen?

[edit]
Kijk hier even naar, staat misschien wel iets tussen:
http://en.wikipedia.org/w...lients_.28ControlPoint.29
http://www.microsoft.com/...enet/sohonet/upnpsup.mspx (check hier het kopje "See UPnP in Action", dat lijkt me wel wat voor jou)

[ Voor 57% gewijzigd door Fire69 op 25-06-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
pvdlaan schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:43:
[...]
Ik heb het net geinstalleerd en het werkt ...
Mooi, dat gaan we vanavond ook maar eens proberen dan :*)
Bedankt voor de tip GroteBozeWolf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 19:41

robbydw

live your life

SyphOn schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:13:
Ok heb wat aanpassingen gedaan aan de xml files. Dus de rar file is updated :)

Tevens heb ik een Dark theme gemaakt voor de mensen die bang zijn dat hun scherm in brand :P
Ik heb zo het idee dat ik je skin hier niet meer vandaan kan halen. Heb je hem bewust verwijderd of gaat er ergens iets mis. Zou de skin namelijk graag willen testen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10
Anoniem: 196732 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:48:
Is het mogelijk om een soft reset uittevoeren via de xbox remote?
Vaak lopen scripts vast en dan zou het handig zijn om het te kunnen resetten net zoals je kan met je joystick.

Ik heb op xbox-scene wel dit gevonden maar ik zie hier niets staan over reset
http://www.xboxmediacente...ndex.php?title=Keymap.xml
Wat hierboven ook al is gezegd is de controller reset gregeld door je modchip.

Er zijn echter wel dingen aan te passen in keymap.xml. Of reset er 1 van is kon ik zo gauw niet vinden. Voor poweroff heb ik het volgende in keymap.xml (voor mijn harmony 525 universal remote)
<keymap>
<global>
<universalremote>
<obc80>XBMC.ActivateWindow(Home)</obc80>
<obc144>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</obc144>
<obc118>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</obc118>
<obc90>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</obc90>
<obc58>XBMC.ShutDown()</obc58>
</universalremote>

misschien dat je daar een code voor reset in kan zetten.

er zijn ook IR oogjes met een chipje op de markt waarmee je je xbox aan en uit kan zetten met je remote (hardware matig).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
robbydw schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:10:
[...]

Ik heb zo het idee dat ik je skin hier niet meer vandaan kan halen. Heb je hem bewust verwijderd of gaat er ergens iets mis. Zou de skin namelijk graag willen testen.
Verwijderd. Ga helaas niet verder met de skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147915

Anoniem: 136966 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:11:
[...]

geen idee hoe ik in het originele msdash kom aangezien er rechtstreeks naar avalaunch wordt geboot. Enig idee waar ik die enigmah videomode switchdisk kan vinden/downloaden? vanuit xbmc omschakelen naar 720p lukt overigens ook niet.
is je google stuk ofzo?
want als ik de volgende woorden in google invul:

enigmah video switch

dan krijg ik een hele hoop hits met info er over en bij de hit van xbox-hq.com is hij zelfs te downloaden...
verder is hij vast wel via torrents ofzo te vinden.
even ietsje meer moeite doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Ok even een korte uitleg op het vorige bericht van mij.

Ik ben helaas gestopt met het ontwikkelen van de Concept skin. Voor degenen die de laatste versie van V1 en V2 willen hebben:

Concept V1 en V2

De reden dat ik er mee gestopt ben is simpel. Ik heb gewoonweg de tijd niet om de skin af te maken. Tevens heeft het naar mijn idee nog steeds niet wat ik zoek in een skin.

De laatste paar dagen heb ik de Clearity skin naar mijn wensen aangepast, wat mij gewoonweg veel minder tijd kost en nu wel heeft wat ik vind dat een skin moet hebben, namelijk eenvoud en gebruiksgemak.

Mocht iemand anders de tijd en zin hebben, laat het dan even weten. Dan kan ik alle sources doorgeven.

Oh en ik wil jullie natuurlijk niet onthouden hoe de veranderde Clearity versie er nu uitziet (Default en Red theme):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityV2/Shots/screenshot034.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityV2/Shots/screenshot036.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityV2/Shots/screenshot037.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityV2/Shots/screenshot030.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityV2/Shots/screenshot033.png

Meer screenshots hier

Mocht iemand vragen hebben over de Concept skin, stuur dan even een DM, Ik ben wel bereid om te helpen als iemand zelf wat kleine aanpassing oid wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107298

Momenteel heb ik nog XBMC 1.1.0 staan op m'n Xbox. Omdat ik niet meer kan FTP'en (de mogelijke FTP-usernames zijn '?0?' en '?-1?' - heel funky gedoe) naar m'n xbox én omdat de build nu toch wel al heeeel gedateerd begint te worden, zou ik deze graag eens updaten. Nu geraak ik maar niet wijs uit de structuur van m'n xbox z'n hdd - ik vind de XBMC en userdata folders bijvoorbeeld al niet -.

De Xbox werd gesoftmod en draait -vermoedelijk, want ik zie overal op de ftp evox.*** verschijnen- op een Evox dashboard (?). De persoon die de Xbox indertijd heeft geinstalleerd heeft mij daar toen niet kunnen bij betrekken en nu kan ik hem niet meer bereiken..

Als ik nu een fresh install wil uitvoeren, welke folders moet ik dan verwijderen en waar moet ik T3CH's nieuwe release uploaden -want ik vind zoals eerder vermeld de XBMC folder niet- ?

(PS: Wat betreft die foutieve FTP login heb ik reeds het volgende geprobeerd, zonder resultaat:
start + back button bij XBMC boot
xbox content downloaden en lokaal zoeken naar FileZilla*. xml

PPS: De voorlopige oplossing: Xboxmediacenter.xml via xbox renamen naar Xboxmediacenter.xmlcd, waarbij de xbox na reboot de default FTP settings aanneemt, geeft mij FTP toegang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Anoniem: 107298 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:51:
Momenteel heb ik nog XBMC 1.1.0 staan op m'n Xbox. Omdat ik niet meer kan FTP'en (de mogelijke FTP-usernames zijn '?0?' en '?-1?' - heel funky gedoe) naar m'n xbox én omdat de build nu toch wel al heeeel gedateerd begint te worden, zou ik deze graag eens updaten. Nu geraak ik maar niet wijs uit de structuur van m'n xbox z'n hdd - ik vind de XBMC en userdata folders bijvoorbeeld al niet -.

De Xbox werd gesoftmod en draait -vermoedelijk, want ik zie overal op de ftp evox.*** verschijnen- op een Evox dashboard (?). De persoon die de Xbox indertijd heeft geinstalleerd heeft mij daar toen niet kunnen bij betrekken en nu kan ik hem niet meer bereiken..

Als ik nu een fresh install wil uitvoeren, welke folders moet ik dan verwijderen en waar moet ik T3CH's nieuwe release uploaden -want ik vind zoals eerder vermeld de XBMC folder niet- ?

(PS: Wat betreft die foutieve FTP login heb ik reeds het volgende geprobeerd, zonder resultaat:
start + back button bij XBMC boot
xbox content downloaden en lokaal zoeken naar FileZilla*. xml

PPS: De voorlopige oplossing: Xboxmediacenter.xml via xbox renamen naar Xboxmediacenter.xmlcd, waarbij de xbox na reboot de default FTP settings aanneemt, geeft mij FTP toegang)
Ik zou proberen te booten met een live cd (deze bijvoorbeeld) en als het goed is kun je vervolgens een ftp verbinding maken met gebruikersnaam 'xbox' en ook het wachtwoord 'xbox' Je zult dan toch echt de XBMC map moeten vinden (Userdata bestond nog niet in de tijd van XBMC 1.1) Het zou kunnen dat de XBMC map bij jou een andere naam heeft. Wanneer je deze map gevonden hebt verwijder je de map en upload je de laatste XBMC versie naar je Xbox. En vervolgens is het genieten! :) Vooral als je nog wat skins verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107298

Bigfoot87 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:57:
[...]

Ik zou proberen te booten met een live cd (deze bijvoorbeeld) en als het goed is kun je vervolgens een ftp verbinding maken met gebruikersnaam 'xbox' en ook het wachtwoord 'xbox' Je zult dan toch echt de XBMC map moeten vinden (Userdata bestond nog niet in de tijd van XBMC 1.1) Het zou kunnen dat de XBMC map bij jou een andere naam heeft. Wanneer je deze map gevonden hebt verwijder je de map en upload je de laatste XBMC versie naar je Xbox. En vervolgens is het genieten! :) Vooral als je nog wat skins verzameld.
Alvast heel erg bedankt voor't snelle antwoord. _/-\o_ Met die live cd kan ik inderdaad al zonder problemen FTP'en naar mijn Xbox. Intussen heb ik twee dingen gedaan:

1/ Nieuwste T3CH build geinstalleerd zoals (http://thehardsell.wordpr...18/xbmc-making-it-sing-1/) het aanraadt. In E:/APPS/XBMC dus. Deze install is min of meer gelukt. Wanneer ik m'n xbox nu boot kom ik eerst terecht op de oude XBMC, vervolgens ga ik via de ingebouwde explorer naar de nieuwe XBMC's defaul.xbe. De nieuwe build runt, echter zonder FTP access...

2/ Ik heb eens een 1.1.0 gedownload en de mappenstructuur naast die van m'n xbox gelegd, en ik vind weinig of geen overeenkomsten.. :s

Is er geen manier om de xbox wijs te maken dat die build die in E/APPS/XBMC staat de default is?

't Is gelukt. T3CH's release boot default met FTP-access _O_
...Al staat die oude release er nu ook nog op.

Bedankt. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107298 op 25-06-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
SyphOn schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:39:
Ok even een korte uitleg op het vorige bericht van mij.

Ik ben helaas gestopt met het ontwikkelen van de Concept skin. Voor degenen die de laatste versie van V1 en V2 willen hebben:

Concept V1 en V2

De reden dat ik er mee gestopt ben is simpel. Ik heb gewoonweg de tijd niet om de skin af te maken. Tevens heeft het naar mijn idee nog steeds niet wat ik zoek in een skin.

De laatste paar dagen heb ik de Clearity skin naar mijn wensen aangepast, wat mij gewoonweg veel minder tijd kost en nu wel heeft wat ik vind dat een skin moet hebben, namelijk eenvoud en gebruiksgemak. Misschien toepasbaar binnen je eigen skin?

Mocht iemand anders de tijd en zin hebben, laat het dan even weten. Dan kan ik alle sources doorgeven.

Oh en ik wil jullie natuurlijk niet onthouden hoe de veranderde Clearity versie er nu uitziet (Default en Red theme):

Meer screenshots hier

Mocht iemand vragen hebben over de Concept skin, stuur dan even een DM, Ik ben wel bereid om te helpen als iemand zelf wat kleine aanpassing oid wil doen.
Je concept skin was naar mijn mening bij V1 al goed dus... Maar ik zie ook zelf liever dat je deze clarity afmaakt ;)

Heb zelf ook al aardig wat GUI gezien en die van jou zag er goed uit. Trouwens niet om reclame te maken voor mijn sonos heeft ook een perfecte GUI (http://www.sonos.com/demo...en_rhap/TEST_DRIVE_01.swf) en is naar mijn mening ook een goed voorbeeld van eenvoud en gebruiksgemak en een goede kleurkeuze.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
pretorian_nl schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:17:
[...]

Je concept skin was naar mijn mening bij V1 al goed dus... Maar ik zie ook zelf liever dat je deze clarity afmaakt ;)
Die is al af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
@Prulleman

Voor poweroff heb ik het volgende in keymap.xml (voor mijn harmony 525 universal remote)
<keymap>
<global>
<universalremote>
<obc80>XBMC.ActivateWindow(Home)</obc80>
<obc144>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</obc144>
<obc118>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</obc118>
<obc90>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</obc90>
<obc58>XBMC.ShutDown()</obc58>
</universalremote>

Werkt deze keymap naast de settings van de XBOX-AB welke in de Harmony te programmeren is?
(reset lijkt me ook nog wel wat.. maar power-off is een begin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191095

@ SyphOn,

ik zag in de screenshots van je Clearity skin _/-\o_ van die mooie iconen voor de games!! :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityV2/Shots/screenshot035.png

Waar "haal" je deze???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
xbmc svn :)

Maar als je die in de screens bedoelt, dat is een remix van mijzelf. Gebaseerd op clearity :)

Zal eens kijken als er animo voor is om hem online te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe iets niet goed! :(

Ik wil namelijk een afbeelding bij een spel vervangen! Ik heb de eerste post's goed gelezen!!

Ik ga naar mijn map waar daadwerkelijk het spel staat en vervang daar de default.tbn door mijn afbeelding er naar toe te plaatsen en te hernoemen naar default.tbn Ik heb dit in het verleden al zo vaak gedaan alleen nu blijft het oude icoon bij het desbetreffende spel. De mappen TData en Udata 0face008 ook al geleegd!!?? Het is geen wereldramp maar ben zo benieuwd wat ik niet goed doe....... 8)7

ps. remix van Clearity mag wat mij betreft online! :*)

edit: op /Q/UserData/Thumbnails/Pictures staan ook héél veel .tbn files van cd's enz. maar ben ze nog niet van mijn games tegengekomen....

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 191095 op 25-06-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Die staan daar ook ergens ;)

"UserData\Thumbnails\Programs"

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

SyphOn schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:14:
xbmc svn :)

Maar als je die in de screens bedoelt, dat is een remix van mijzelf. Gebaseerd op clearity :)

Zal eens kijken als er animo voor is om hem online te zetten.
In de svn builds zit de Clearity skin niet hoor.. (helaas)
Ben wel geïnteresseerd in de door jouw gemodde skin. En als iemand weet waar ik de originele clearity skin vandaan kan halen, hou ik me ook aanbevolen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SyphOn schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:48:
Die staan daar ook ergens ;)

"UserData\Thumbnails\Programs"

?
Yep :P heb ze gevonden! Misschien iets voor de start post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Ook :9~ :9~
Moest mijn laptopscherm even schuin houden om te zien dat er ook een mooie background achter zat :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Heb die al getest :) Erg mooie skin. Wacht nu op een tweede release voor het testen.

Downloaden van Xephyr kan trouwens hier: http://www.xboxmediacenter.com/forum/showthread.php?t=26995

Orginele Clearity:

https://xboxmediacenter.s...xboxmediacenter/Clearity/

Mijn Clearity Mod moet je nog even gedult hebben, moet nog een paar xml files, heb namelijk alleen maar 16x9 geen 4x3 :)

[ Voor 38% gewijzigd door SyphOn op 25-06-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 21:48
thx Syphon, beetje jammer dat in het topic dat ik volgde geen link was geplaatst naar bovenstaand topic :/

ziet er smooth uit iig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Het lijkt er op dat Joox verdwenen is. Was te verwachten natuurlijk, valt me nog mee dat ze het zo lang volgehouden hebben. Stage6 doet het nog wel, misschien dat GroteBozeWolf het nut er van inziet om Joox om te vormen naar Stage6? Hoewel je natuurlijk ook niet weet hoe lang Stage6 het vol houd...

Edit:

Misschien leuk om een keer hier te kijken. Vind je heel veel uitzendingen, ook bijvoorbeeld van SBS6. Voor mij hoeft het niet maar als je het leuk vind zou je er even naar kunnen kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Bigfoot87 op 26-06-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:30:
Het lijkt er op dat Joox verdwenen is. Was te verwachten natuurlijk, valt me nog mee dat ze het zo lang volgehouden hebben. Stage6 doet het nog wel, misschien dat GroteBozeWolf het nut er van inziet om Joox om te vormen naar Stage6? Hoewel je natuurlijk ook niet weet hoe lang Stage6 het vol houd...
De site is pas een dagje uit de lucht. Ik ga toch nog even afwachten of ie terugkomt. Anders gaat ie verdwijnen uit Uitzendinggemist.v2. Of Stage6 daarvoor in de plaats komt weet ik niet. Joox.net had de boel goed geordend en filterde alle meuk eruit. Dat heeft Stage6 niet en dat maakt het toch een stuk minder geschikt.

Maar eerst maar even afwachten of Joox.net nog terugkomt.
Misschien leuk om een keer hier te kijken. Vind je heel veel uitzendingen, ook bijvoorbeeld van SBS6. Voor mij hoeft het niet maar als je het leuk vind zou je er even naar kunnen kijken.
Opzich wel interessant. Maar alleen SBS en NET5, aangezien ik de rest al heb. Zou het liever via hun (SBS/NET5) eigen pagina doen, maar ja, die bestaan niet. Ik ga het onthouden en op de TODO zetten. Maar eerst, als Joox.net weer online komt, Joox-download mogelijkheden, cancelen van URL opnen en 'echt' zoeken in www.uitzendinggemist.nl.

[ Voor 24% gewijzigd door GroteBozewolf op 26-06-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Voor diegenen die mijn Clearity Mod willen downloaden:

Klik

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityMod/Shots/screenshot041.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:03:
[...]

De site is pas een dagje uit de lucht. Ik ga toch nog even afwachten of ie terugkomt. Anders gaat ie verdwijnen uit Uitzendinggemist.v2. Of Stage6 daarvoor in de plaats komt weet ik niet. Joox.net had de boel goed geordend en filterde alle meuk eruit. Dat heeft Stage6 niet en dat maakt het toch een stuk minder geschikt.

Maar eerst maar even afwachten of Joox.net nog terugkomt.

[...]

Opzich wel interessant. Maar alleen SBS en NET5, aangezien ik de rest al heb. Zou het liever via hun (SBS/NET5) eigen pagina doen, maar ja, die bestaan niet. Ik ga het onthouden en op de TODO zetten. Maar eerst, als Joox.net weer online komt, Joox-download mogelijkheden, cancelen van URL opnen en 'echt' zoeken in www.uitzendinggemist.nl.
Je bent geweldig _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ondertitels
Ik vind die uitzendinggemist erg slecht, in mijn ogen dan. Er is namelijk nergens ondertitels voor dove gebruikers. Ja ja, zenders zijn nederlandstalig ja, maar bv Spoed of Flikken, die zijn echt ge-ondertiteld op tv. maar op uitzendgemist ho maar. Ik heb gewoon pech.

Delen Netwerk
Ik kon voorheen mijn frisse installatie Xp gewoon lekker netwerken. Kon vanaf mijn Xbox naar PC browsen in gedeelde mappen. Nu ik nieuwe Xp erop heb gezetten, kan ik echt niet netwerken.
ik heb tig keer mijn netwerk ingesteld dat ie moet delen. hij wilt echt niet delen. (niet echt xbox vraag, maar ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Zandhaas schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:59:
Ondertitels
Ik vind die uitzendinggemist erg slecht, in mijn ogen dan. Er is namelijk nergens ondertitels voor dove gebruikers. Ja ja, zenders zijn nederlandstalig ja, maar bv Spoed of Flikken, die zijn echt ge-ondertiteld op tv. maar op uitzendgemist ho maar. Ik heb gewoon pech.

Delen Netwerk
Ik kon voorheen mijn frisse installatie Xp gewoon lekker netwerken. Kon vanaf mijn Xbox naar PC browsen in gedeelde mappen. Nu ik nieuwe Xp erop heb gezetten, kan ik echt niet netwerken.
ik heb tig keer mijn netwerk ingesteld dat ie moet delen. hij wilt echt niet delen. (niet echt xbox vraag, maar ja)
Ondertitels: Zul je toch echt Uitzendinggemist zelf voor moeten contacten en niet hier klagen :P

Delen Netwerk: Beetje offtopic idd maar heb je toevallig Norton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een xbox van iemand over gekocht voor media center en ik krijg media center er niet op aangezien hij naar de normale microsoft dash boot.

Ik krijg wel een Roze X te zien in de hoek, iemand een idee wat er aan de hand is? Power knop inhouden, power + eject, controller knopjes gedrukt.. niets helpt. Deze x komt trouwens in beeld bij het booten, in de linkerboven hoek.

Is het verstandig om er nieuwe software op te laden. Ik hoor overigens een hardeschijf aan gaan als ik de xbox aan zet, lijkt me dat de software wel "gewijzigd" is.

edit : hier lijkt het op,

Afbeeldingslocatie: http://www.tdubel.com/artikkelit/kuvat/eurasia/evox.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 26-06-2007 22:39 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die schijf hoor je altijd aangaan hoor, die zit in elke xbox. :P
Die roze X betekend dat er een SmartXX (dacht ik) chip in zit.
Start je xbox met een Auto Installer Deluxe, dan kan je via die cd XBMC als dashboard installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Zandhaas schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:59:
Ondertitels
Niet gebruiken dan, als het zo slecht is! Gewoon op de TV bekijken is dan waarschijnlijk het beste.

Maar nu ff realistisch: wat denk je nu? Dat ze met een Internetstream ook nog eens ondertitels gaan doorsturen die normaal niet te zien zijn, behalve via TT? I don't think so. Het zal vast kunnen, maar niet bij www.uitzendinggemist.nl. Als het wel zo is, dan laat het me maar weten, dan komt het zeker in het script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181995

Klopt is idd een smartxx
Wat je ook kan proberen is om met de aan/uit of eject knop de xbox aan te zetten. Deze kunnen bij de smartxx verschilende functies hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:53

EraZor

Don't mention the war

Die roze x betekent toch alleen dat er een evox bios in geflashed zit? Ik maak daar niet uit op welke chip d'r in zit hoor?

Maar goed: Autoiinstaller deluxe op dvd fikken, d'r in stoppen en de rest wijst vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
EraZor schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:07:
Die roze x betekent toch alleen dat er een evox bios in geflashed zit? Ik maak daar niet uit op welke chip d'r in zit hoor?

Maar goed: Autoiinstaller deluxe op dvd fikken, d'r in stoppen en de rest wijst vanzelf!
Jep, of als je niet zo snel aan een AID kan komen, een bootcd downloaden en vervolgens XBMC via een FTP verbinding installeren/ uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Even wat navraag gedaan, JooX is niet dood!
Hi and sorry for the downtime. The server is fucked up right now, but I'm working on it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
EraZor schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:07:

Idd, het is het EvoX bios die dat doet. Kon ik niet uit de omschrijving opmaken, maar de toegevoegde screenshot maakt het wel duidelijk :)

@Audi-Addict: Is het gisteren nog gelukt met de AID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:25:
Even wat navraag gedaan, JooX is niet dood!

[...]
Yes....hopen dat mijn UZG script helemaal af is als Joox.net weer online is.

[ Voor 41% gewijzigd door GroteBozewolf op 27-06-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En wat heeft mij quote daar mee te maken? :? :P

edit:

Ok, deze post is nu eigenlijk wel compleet nutteloos :+

[ Voor 43% gewijzigd door Fire69 op 27-06-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

SyphOn schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:06:
Voor diegenen die mijn Clearity Mod willen downloaden:

Klik

[afbeelding]
Ik heb hem gewownload en in de skin dir geplaatst van XBMC. Wanneer ik de skin echter wil selecteren gaat het mis. Hij staat nu op PMIII en wanneer ik naar Clearity ga, blijft deze uitgegrijsd en dus niet te selecteren.

Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Beeldinstelling is 720p en XBMC is de SVN van 17 juni

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Welke xbmc release heb je? Installeer anders de laatste update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

SyphOn schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:29:
Welke xbmc release heb je? Installeer anders de laatste update :)
17 juni. Zie zojuist dat er sinds vandaag weer een nieuwe is maar lijkt me dat die van 17 juni goed genoeg moet zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door robbydw op 27-06-2007 13:35 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
robbydw schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:30:
[...]

17 juni. Zie zojuist dat er sinds vandaag weer een nieuwe is maar lijkt me dat die van 17 juni goed genoeg moet zijn.
Heb ook even de rar file geupdate. Want ik had geen webspace meer :P was vol. Dus kon ook zijn dat de file corrupt was.

Heb ook een ClearityMod UitzendingGemist Skin gemaakt

Download

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityMod/Shots/ug1.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityMod/Shots/ug2.png

[ Voor 35% gewijzigd door SyphOn op 27-06-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
robbydw schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:30:
[...]

17 juni. Zie zojuist dat er sinds vandaag weer een nieuwe is.
Er komt ongeveer elke week een nieuwe versie uit, over het algemeen is het het niet waard om te updaten behalve als je last hebt van een bepaalde bug, er grote update's zijn (webbrowser oid) of zoals jij een skin wilt installeren die gemaakt is voor de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Bigfoot87 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:37:
[...]

Er komt ongeveer elke week een nieuwe versie uit, over het algemeen is het het niet waard om te updaten behalve als je last hebt van een bepaalde bug, er grote update's zijn (webbrowser oid) of zoals jij een skin wilt installeren die gemaakt is voor de laatste versie.
Dat idee had ik dus ook en daarom ook eigenlijk geen zin om weer een update te installeren :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Fire69 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:09:
En wat heeft mij quote daar mee te maken? :? :P
Oeps, foute quote. Heb het gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:51
RolfLobker schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:58:

Heb gisteren ook maar eens een component kabeltje voor m'n XBOX1 aangeschaft en liep hier uiteraard ook tegenaan. Gelukkig stond de Enigmah video switcher al op de HD (zal wel bij Slayer gezeten hebben). XBMC pakt overigens alleen de resoluties op die je in je dash hebt aangevinkt.
Maar wat een kwaliteit nu op m'n HD plasma zeg. Dat dat uit zo'n oud doosje komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
En Joox is weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
ClearityMod Update

Updated the rar file. Made some changes:
  • 4x3 Navigation fixed
  • Changed some animations and speeded them up
  • Changed dialog windows
  • Added "Army" theme
  • Tweaked file browser window + textures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

SyphOn schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:35:
[...]

Heb ook even de rar file geupdate. Want ik had geen webspace meer :P was vol. Dus kon ook zijn dat de file corrupt was.
Heb hem nu aan de praat. Ziet er erg gelikt uit. Klopt het dat ik alleen bij de scripts kom via het "s"teken rechts onderaan? Ik heb dan een favorieten menuutje. Hier zie ik echter niet alle scripts staan. Hoe kan ik hier favorieten aan toevoegen?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
robbydw schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:04:
[...]

Heb hem nu aan de praat. Ziet er erg gelikt uit. Klopt het dat ik alleen bij de scripts kom via het "s"teken rechts onderaan? Ik heb dan een favorieten menuutje. Hier zie ik echter niet alle scripts staan. Hoe kan ik hier favorieten aan toevoegen?
Ga met de filebrowser naar de scripts map, ga naar je script, dan op default.py gaan staan, dan het context menu openen (Bij mij op de AB is het Info, maar met de controller weet ik zo gauw niet) Daar staat Add to favorites.

Edit: gevonden:

"press the white button then add to favourites"

Als je daar niet Add to favorites bij ziet staan moet je je keymap.xml (userdata) updaten.

[ Voor 12% gewijzigd door SyphOn op 27-06-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

SyphOn schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:08:
[...]

Ga met de filebrowser naar de scripts map, ga naar je script, dan op default.py gaan staan, dan het context menu openen (Bij mij op de AB is het Info, maar met de controller weet ik zo gauw niet) Daar staat Add to favorites.

Edit: gevonden:

"press the white button then add to favourites"

Als je daar niet Add to favorites bij ziet staan moet je je keymap.xml (userdata) updaten.
U are gr8...mijn dank!

edit: alleen ik niet helemaal. Add to Facorites staat er niet bij. Ik ga dus maar eens op zoek naar tutorial waarmee ik de keymap.xml aan kan passen...

[ Voor 12% gewijzigd door robbydw op 27-06-2007 21:59 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Zo kan het ook:

\UserData\Favourites.xml openen. Toevoegen wat je er zelf in wilt. Er staan er standaard geloof ik 5 in. Gewoon ff copy/paste en aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

SyphOn schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:02:
Zo kan het ook:

\UserData\Favourites.xml openen. Toevoegen wat je er zelf in wilt. Er staan er standaard geloof ik 5 in. Gewoon ff copy/paste en aanpassen :)
Super...eitje op deze manier. Mijn dank :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Ben ook bezig met een alternatief start scherm. Ik probeer het als een skin optie te maken dus nog even gedult. Wat vinden jullie er van?

Ben trouwens nog op zoek naar andere icons :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.h.hendrikx/xbmc/ClearityMod/Shots/CM_Icons.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultralover
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb een xbox aangesloten met UTP kabel op mijn Orange Livebox.
Als ik gestreamde video's vanaf mijn pc wil bekijken of uitzendingen van internet via het script van uitzendinggemist bekijk dan stopt de video er de laatste tijd opeens mee midden in een uitzending of film. Dit is erg irritant weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is. :?
Ik gebruik de laatste TECH versie van XBMC en UZG v2.6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
ultralover schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:17:
Als ik gestreamde video's vanaf mijn pc wil bekijken of uitzendingen van internet via het script van uitzendinggemist bekijk dan stopt de video er de laatste tijd opeens mee midden in een uitzending of film. Dit is erg irritant weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is. :?
Misschien ligt dat aan je internetverbinding... als die er heel even uitklapt wil een stream nog wel eens stoppen met bufferen. Probeer eens een "ping -t www.google.nl" commando te geven in het command prompt (start - uitvoeren - cmd - ok) de computer stuurt dan constant een datapakketje naar Google en Google stuurt deze weer terug, op die manier kun je zien of je een stabiele internetverbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 12-06 08:53
SyphOn schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:07:
Ben ook bezig met een alternatief start scherm. Ik probeer het als een skin optie te maken dus nog even gedult. Wat vinden jullie er van?

Ben trouwens nog op zoek naar andere icons :)

[afbeelding]
ziet er erg strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
ultralover schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:17:
Probeer eens met de buffer settings te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
SyphOn schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:37:
[...]

Lijkt me toch niet echt het probleem, als de buffer te laag staat gaat XBMC gewoon bufferen en zal de stream niet afbreken.

EDIT:

Ik zie dat het niet alleen om streams van internet gaat maar ook streams van de pc.
In dat geval zou ik de Orange livebox nakijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Bigfoot87 op 28-06-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultralover
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
Bigfoot87 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:06:
[...]

Misschien ligt dat aan je internetverbinding... als die er heel even uitklapt wil een stream nog wel eens stoppen met bufferen. Probeer eens een "ping -t www.google.nl" commando te geven in het command prompt (start - uitvoeren - cmd - ok) de computer stuurt dan constant een datapakketje naar Google en Google stuurt deze weer terug, op die manier kun je zien of je een stabiele internetverbinding hebt.
De verbinding lijkt stabiel zie image hier Afbeeldingslocatie: http://rho.zshare.net/thumb/2469213/thumb.jpeg
SyphOn schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:37:
[...]

De buffersettings staan als volgt :
Video/audio/dvd buffer harde schijf 256 kb
Video buffer dvd 2048 kb
Video buffer lokaal netwerk 2048 kb
Video buffer internet 4096 kb

Audio buffer dvd 256 kb
Audio buffer lokaal netwerk 256 kb
Audio buffer internet 256 kb

Onbekend type buffer internet 4096 kb
Bigfoot87 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:50:
[...]

Lijkt me toch niet echt het probleem, als de buffer te laag staat gaat XBMC gewoon bufferen en zal de stream niet afbreken.

EDIT:

Ik zie dat het niet alleen om streams van internet gaat maar ook streams van de pc.
In dat geval zou ik de Orange livebox nakijken.
Ik heb de afgelopen maand 2 Liveboxen geprobeerd 1 van Wanadoo en 1 van Orange, beide gaven hetzelfde probleem helaas.

Ik merk trouwens wel op dat mijn xbox de laatste tijd soms vrij lang opstart/boot.
En bij het openen van scipts (UZG) duurt het ook soms heel lang voor hij die opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:46:
[...]

Idd, het is het EvoX bios die dat doet. Kon ik niet uit de omschrijving opmaken, maar de toegevoegde screenshot maakt het wel duidelijk :)

@Audi-Addict: Is het gisteren nog gelukt met de AID?
Het is eindelijk gelukt! Thanks!

Wel grappig, de nieuwe xbox ziet ook wanneer ik mijn andere xbox aanzet. Hij zegt dan xbox detected.

Wel relaxed, 2 xboxen, streamen beide van een 1TB server en zijn beide gekoppeld aan een 32"LCD TV.

Heb alleen nog beide boxen via een scart verloop op scart aangesloten. Ik wil toch is gaan proberen om deze naar 720 te gaan zetten.

Hier moet ik een component kabel voor kopen toch? Via ebay of dergelijke? Naast een beter beeld heeft het nog nadelen? Zal de xbox eerder gaan stotteren of niet helemaal vloeiend beeld geven?

Mijn nieuwe xbox met die roze X heeft trouwens het probleem dat hij altijd naar de standaard xbox dash gaat tenzij ik nu de eject knop+power knop vast houd.

Hiermee boet hij dan naar XBMC die ik via dashboard install op de E: heb gezet. Kan ik deze functie uitschakelen? Ik gebruik de normale dash of andere functies van de xbox toch niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 28-06-2007 16:02 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Audi-Addict schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:55:
[...]
De nieuwe Xbox media center zag ik ook op internet staan (versie 2.01) is deze totaal anders in verhouding tot de T3CH versie van 25 juni/2007?
Versie 2.01 is echt niet nieuw meer. Deze stamt uit eind 2006 en de T3CH versies zijn meestal niet ouder dan een week of 2.

Zeker als je veel scripts gebruikt, zou ik proberen je XBMC zo recent mogelijk te houden en dus een T3CH versie te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door GroteBozewolf op 28-06-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:00:
[...]

Versie 2.01 is echt niet nieuw meer. Deze stamt uit eind 2006 en de T3CH versies zijn meestal niet ouder dan een week of 2.

Zeker als je veel scripts gebruikt, zou ik proberen je XBMC zo recent mogelijk te houden en dus een T3CH versie te gebruiken.
Ah I see, zoiets dacht ik al. T3CH versies staan op hun website, maar zijn zo klein (40mb) Ik neem aan dat het hierbij om een update gaat en niet een complete xbmc map die kan ftpen?

Nog een andere vraag, mijn nieuwe xbox heeft ook een Q: Schijf? XBMC staat zowel op E: als Q?

edit: Mijn huidige xbox map is 208mb, lijkt me sterk dat dat klopt in verhouding tot de 40mb release? er staat wellicht 2,3 screenshots in meer niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 28-06-2007 16:09 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 14:03
Is dacht ik wel de complete versie hoor. Bij mij werkt de versie van de website tenminste. :)
En het leuke is, dat je via een script van tech ook op de xbox zelf kan updaten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ik heb hetzelfde probleem met streams via UGZ. Ik gebruik de laatste T3CH versie (25 juni) en UGZ 2.6.1.

Gister nog, ik was een aflevering van Buitenhof aan 't kijken, halverwege stopt de stream ermee, en gaat hij terug naar 't overzicht van afleveringen. Erg frustrerend is dat, temeer omdat je niet kunt doorspoelen in streams, waardoor je de hele stream opnieuw moet kijken, met de hoop dat hij dan niet opnieuw uitvalt.

Ik heb ook gevraagd in het T3CH forum, of er misschien een mogelijkheid is om te spoelen in streams, maar nog geen reactie. In principe moet dat kunnen, je kunt dat ook op de site gewoon. Ik meen me te herinneren dat het met een hele oude XBMC wel kon.

p.s. in de log staat niks bijzonders, en mijn internetverbinding is prima. Met streams (divx/dvd) vanaf mn pc gebeurt het nooit.

M.b.t de T3CH download, ja de rar is ongeveer 50mb, maar uitgepakt is XMBC zo'n 100mb, gewoon een volledige versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Magnolia op 28-06-2007 16:43 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

Hoe kan ik op mijn XBMC een FTP server draaien waarmee ik users en rechten kan beheren voor benadering via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Anoniem: 125499 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:16:
Hoe kan ik op mijn XBMC een FTP server draaien waarmee ik users en rechten kan beheren voor benadering via internet?
Dat zijn de intressante vragen :*)
Magnolia schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:12:
Ik heb hetzelfde probleem met streams via UGZ. Ik gebruik de laatste T3CH versie (25 juni) en UGZ 2.6.1.

Gister nog, ik was een aflevering van Buitenhof aan 't kijken, halverwege stop de stream ermee, en gaat hij terug naar 't overzicht van afleveringen. Erg frustrerend is dat, temeer omdat je niet kunt doorspoelen in streams, waardoor je de hele stream opnieuw moet kijken, met de hoop dat hij dan niet opnieuw uitvalt.

Ik heb ook gevraagd in het T3CH forum, of er misschien een mogelijkheid is om te spoelen in streams, maar nog geen reactie. In principe moet dat kunnen, je kunt dat ook op de site gewoon. Ik meen me te herinneren dat het met een hele oude XBMC wel kon.

p.s. in de log staat niks bijzonders, en mijn internetverbinding is prima. Met streams (divx/dvd) vanaf mn pc gebeurt het nooit.

M.b.t de T3CH download, ja de rar is ongeveer 50mb, maar uitgepakt is XMBC zo'n 100mb, gewoon een volledige versie.
Zou het niet aan UZG zelf liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Bigfoot87 op 28-06-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Audi-Addict schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:04:
[...]

Ah I see, zoiets dacht ik al. T3CH versies staan op hun website, maar zijn zo klein (40mb) Ik neem aan dat het hierbij om een update gaat en niet een complete xbmc map die kan ftpen?

Nog een andere vraag, mijn nieuwe xbox heeft ook een Q: Schijf? XBMC staat zowel op E: als Q?

edit: Mijn huidige xbox map is 208mb, lijkt me sterk dat dat klopt in verhouding tot de 40mb release? er staat wellicht 2,3 screenshots in meer niet.
De T3CH's zijn wel volledige versie's. Maar ze hebben enkel PMIII als skin. De versie vanop AID heeft minstens ook nog MC360 erbij staan, en die alleen al is over de 100mb.

De Q:-schijf is gewoon een mapping die xbmc zelf maakt naar de map waar hij geinstalleerd staat.
Vergelijk via de fillemanager maar eens je E:\(Apps)\XBMC (weet niet of AID hem onder Apps zet) en je Q:\-root. Als je in één van beide iets verandert, verandert de andere ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ja dat denk ik ook langzamerhand, wat de site ook heeft, is als je lang pauzeert, dan kun je de stream niet hervatten, maar begint hij van vooraf aan.
Dat is misschien alleen te verhelpen als je de stream echt compleet download naar de xbox hd, en niet alleen een buffer van een paar mb. Als ik het goed begrijp dan download UGZ nu ongeveer 2mb vooruit, zijn dat alleen de eerste 2mb van de stream, of blijft hij die 2mb 'actualiseren' tijdens 't afspelen. Bijv politiek 24 zijn live streams (gister debat 2e Kamer EU top). Als je die even pauzeert, gaat hij verder waar hij gebleven was, uit de buffer neem ik dan aan. Als je dat telang doet, dan zou hij niet meer kunnen hervatten, omdat de buffer dan niet tot dat punt doorloopt.

Het is me iig niet geheel duidelijk hoe xbmc dit regelt.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Anoniem: 125499 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:16:
http://www.xboxmediacente...le=XBFilezilla_FTP_server

Daar zit gewoon user en group management in lijkt me zo.

Eerste hit bij "xbmc ftp server".

[ Voor 20% gewijzigd door DeOS op 28-06-2007 17:27 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:51
Audi-Addict schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:55:
[...]
Hier moet ik een component kabel voor kopen toch? Via ebay of dergelijke? Naast een beter beeld heeft het nog nadelen? Zal de xbox eerder gaan stotteren of niet helemaal vloeiend beeld geven?
Ja je het hiervoor een component cable nodig. Deze bijvoorbeeld werkt perfect : http://www.consoleshop.nl...tal-optical-av-cable.html
Geen nadelen volgens mij, en als het echt moet kan je terugschakelen naar lagere resolutie.

van xboxmediacenter.com :

To make this even clearer XBMC capability on a standard Xbox (with Intel 733Mhz PIII CPU):
- 720x480 pixel video output to 480p HDTV (720x480 progressive) = OK! (eg not upscaled).
- 720x480 pixel video output to 720p HDTV (1280x720 progressive) = OK! (eg upscaled).
- 720x480 pixel video output to 1080i HDTV (1920x1080 interlaced) = OK! (eg upscaled).
- 1280x720 pixel progressive video output to 720p HDTV (native 1280x720 progressive) = FAIL!
- 1920x1080 interlaced video output to 1080i HDTV (native 1920x1080 interlaced) = FAIL!
Note! All above that state FAIL don't actually fail to play, it's just that the Xbox CPU is to slow to decode/render the high resolution so it will drop so may frames that is will be un-viewable.
PS! There are not many standalone DVD-players out there that can even upscale normal DVD-movies to 720p or 1080i and those that can are much more expensive than a modded Xbox ;-P
Mijn nieuwe xbox met die roze X heeft trouwens het probleem dat hij altijd naar de standaard xbox dash gaat tenzij ik nu de eject knop+power knop vast houd.

Hiermee boet hij dan naar XBMC die ik via dashboard install op de E: heb gezet. Kan ik deze functie uitschakelen? Ik gebruik de normale dash of andere functies van de xbox toch niet.
Hangt van je modchip af. Maar waarschijnlijk kan je dit gewoon instellen als je in het modchip bios menu kan komen (bij mij is dit door op de start knop te drukken bij aanzetten van de xbox). Daar kan je vervolgens instellen met welke bios-bank de xbox default opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:10
DeOS schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:23:
[...]

http://www.xboxmediacente...le=XBFilezilla_FTP_server

Daar zit gewoon user en group management in lijkt me zo.

Eerste hit bij "xbmc ftp server".
Dat is wel interessant, ik dacht dat je alleen met de filezilla.xml settings kon veranderen, maar blijkbaar kan je vanaf je PC met een admin tool de server configureren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:38:
Zou het niet aan UZG zelf liggen?
Problemen met onderbroken streams en het niet kunnen hervatten is een probleem dat wordt veroorzaakt door www.uitzendinggemist.nl en niet goed kan worden afgehandeld door XBMC.

Ik heb dit al meerdere malen aangekaard op de XBMC forums. Hierop is echter nooit echt op gereageerd. Feel free om het daar nogmaals aan te kaarten. Het zou immers wel moeten kunnen. De niet live-streams zijn immers ook gewoon te spoelen in de Windows Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Alternate Home menu zit nu onder skin opties.

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om Lyrics vanaf de harde-schijf te laten zien?
Dus niet via internet maar lokaal.

Zo niet dan stel ik het voor in de XBMC forums...
Prulleman schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:05:
[...]

Dat is wel interessant, ik dacht dat je alleen met de filezilla.xml settings kon veranderen, maar blijkbaar kan je vanaf je PC met een admin tool de server configureren.
Ja dat is het zeker.... als je provider het hbben van een FTP-server ook ondersteund teminste :+

[ Voor 52% gewijzigd door Bigfoot87 op 28-06-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Bigfoot87 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:37:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om Lyrics vanaf de harde-schijf te laten zien?
Dus niet via internet maar lokaal.

Zo niet dan stel ik het voor in de XBMC forums...
Als je het aan zet in settings, worden cdg files (karaoke files) standaard ondersteund in full screen mode toch? Of zoek je iets voor txt bestanden?
Bigfoot87 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:37:
Ja dat is het zeker.... als je provider het hbben van een FTP-server ook ondersteund teminste :+
Host je hem toch lekker op een andere poort dan 21 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DeOS op 28-06-2007 21:54 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
DeOS schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:47:
[...]

Als je het aan zet in settings, worden cdg files (karaoke files) standaard ondersteund in full screen mode toch? Of zoek je iets voor txt bestanden?
Ik zoek idd iets voor txt bestanden zodat ik zelf tekst toe kan voegen, of kun je karaoke bestanden zelf maken met 1 of ander programma?

Edit:

Ik heb een programma gevonden waarmee dit werkt. :) Wel een heel gedoe om zelf je songteksten precies goed met de muziek te laten lopen. :p

[ Voor 15% gewijzigd door Bigfoot87 op 28-06-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

heeft iemand enig idee hoe je de grootte van de letters kan veranderen in het Vision script, alles aan dat script klopt eigenlijk behalve de grootte van het lettertype (vooral bv bij uitzendinggemist script)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.