Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
Magnolia schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 01:24:
Ik wil een xbox draadloos aansluiten op mijn accesspoint, die op zijn beurt weer aan m'n router zit. Vraag is nu hoe dit het best kan doen. Ik zat te denken aan een 2e accesspoint te kopen, die in te stellen als client, en dan aan de ethernetpoort van de xbox. Wat een wellicht goedkopere optie is, gewoon een usb wlan stickje erin pluggen, en zo verbinding maken. Kan dat? Of zijn die 4 usb aansluitingen aan de voorkant daarvoor niet geschikt (USB 2.0 ?).

Ander vraagje

De grootte van mijn E schijf klopt niet. Ik heb laatst hem helemaal leeg gegooid, en een softmod preinstall erop gemikt (Shademand's Ready Made Xbox Softmod.iso), die is iets van 50mb (de E schijf dan) en daarnaast XBMC (laatste T3CH versie 20/05/07) iets van 100mb. De E schijf is volgens XBMC 4.8GB groot, alleen hij heeft dan al meteen 1.5GB ingebruik, terwijl er maar 150mb opstaat?
Iemand weet hoe dat komt?
Ik heb eerder gehoord dat de schijfruimte van de E schijf verkeerd aangegeven wordt.

Een usb-wlan stickje gaat niet lukken, een 2e accespoint en die instellen als bridge
lijkt me de enige optie.
Bedenk wel dat online gamen (via Xlink) over het draadloze netwerk niet werkt!

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

ik heb veel "gepield" om mijn Xbox draadloos aan te sluiten... 2de router, als bridge instellen etc etc.. werkte niet.

Toen maar een linksys bridge gekocht, alles werkte in 1x.

edit: Linksys Wireless-G Ethernet Bridge | WET54G-EU gekocht

Zerveza wijzigde dit bericht 23-05-2007 08:59 (15%)

Reg. datum: 05 oktober 2005

vraagje

ik heb gisterenavond een nieuwe build op mijn xbox gezet (t3ch van 20-05-2007)
en ik wil er ook mee opstarten zoals het eerst ook werkte.
Startpost gelezen en de shortcuts vanuit het rar bestand aangepast en op c:\ gezet
als ik nu de xbox opstart blijft deze hangen op het "t3ch" scherm de xbox boot wel
maar ik kan nu ook niet meer met ftp naar de xbox
weet iemand een oplossing?
er zou een nieuwe rescue disc moeten zijn genaamd:
frostys rescue disc
deze laat het ipadres van de xbox zien
weet misschien iemand een link naar deze rescue disc ik kan alleen maar documentatie vinden
b.v.d

poppensnor

quote:
snertpan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:58:
vraagje

ik heb gisterenavond een nieuwe build op mijn xbox gezet (t3ch van 20-05-2007)
en ik wil er ook mee opstarten zoals het eerst ook werkte.
Startpost gelezen en de shortcuts vanuit het rar bestand aangepast en op c:\ gezet
als ik nu de xbox opstart blijft deze hangen op het "t3ch" scherm de xbox boot wel
maar ik kan nu ook niet meer met ftp naar de xbox
weet iemand een oplossing?
er zou een nieuwe rescue disc moeten zijn genaamd:
frostys rescue disc
deze laat het ipadres van de xbox zien
weet misschien iemand een link naar deze rescue disc ik kan alleen maar documentatie vinden
b.v.d
Schweino heeft een website waar je een rescue cd kunt downloaden. :)

Reg. datum: 17 mei 2002

quote:
Zerveza schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:29:
ik heb veel "gepield" om mijn Xbox draadloos aan te sluiten... 2de router, als bridge instellen etc etc.. werkte niet.

Toen maar een linksys bridge gekocht, alles werkte in 1x.

edit: Linksys Wireless-G Ethernet Bridge | WET54G-EU gekocht
Ik heb thuis mijn xbox ook draadloos aangsloten.
Thuis 2 wrt54g's in via WDS gekoppeld.
De xbox op de 2de wrt aangesloten zodat deze ook een IP adres van de 1ste wrt krijgt. De netwerksnelheid is niet geweldig, maar genoeg om een images van dvd te "mounten" en kijken vanaf mijn server.

Op de wrt's wel static dhcp leases ingesteld, zodat de xbox altijd hetzelfde ip-adres krijgt.

Reg. datum: 28 september 2006

quote:
GroteBozewolf schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:14:
[...]

EN

[...]

Graag zou ik van jullie beiden een debug logfile willen hebben, zodat ik kan zien wat er mis gaat. Zouden jullie dat kunnen mailen naar uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com?
He held! :)
Ikzelf ben nu 'n paar dagen weg, dus kan ik niet bij de xbox. Zodra ik er weer bij kan stuur ik je dat bestand. Maaruuh, waar kan ik deze eigenlijk vinden?

Reg. datum: 19 november 2006

Voor de nieuwe versie heb ik weer even geprobeerd dit te downloaden met het script T3CH DOWNLOADER en die download prima maar pakt het niet uit. Hebben meer mensen dit probleem of werkt het bij sommigen wel?

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

Die downloader heb je niks aan die werkt al tijden niet goed.

jah jah

quote:
qwyrp schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:29:
Voor de nieuwe versie heb ik weer even geprobeerd dit te downloaden met het script T3CH DOWNLOADER en die download prima maar pakt het niet uit. Hebben meer mensen dit probleem of werkt het bij sommigen wel?
Volgens mij hoort ie ook niet uit te pakken.
Dat is teminste de reden dat ik hem niet gebruik...

Reg. datum: 08 januari 2002

quote:
SyphOn schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:38:
Die downloader heb je niks aan die werkt al tijden niet goed.
Vreemd, bij mij doet 'ie het anders wel :>

Als je het download script opstart kies ik twee keer dezelfde locatie. Als het downloaden gereed is ga ik via bestandsbeheer in de zip en kopieer dan de gehele content naar de XBMC map d:)b

quote:
EbOoZ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:48:
[...]

Vreemd, bij mij doet 'ie het anders wel :>

Als je het download script opstart kies ik twee keer dezelfde locatie. Als het downloaden gereed is ga ik via bestandsbeheer in de zip en kopieer dan de gehele content naar de XBMC map d:)b
Ja maar hoe doe je dat als je in XBMC zit terwijl je update!?
Daar ga je toch problemen mee krijgen dan?
Lijkt me ook de reden dat hij zichzelf niet installeert namelijk.

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 23-05-2007 12:15 (9%)

Misschien begrijp ik je niet helemaal goed hoor, maar normaal "installeer" je XBMC toch gewoon door via FTP de map XBMC op in je Apps map te overschrijven met die uit de download map? (of doe ik het al jaaaaaren verkeerd? ;))

Nu zorg ik er voor dat in mijn geval de nieuwe T3CH build wordt gedownload naar F:\. Als het script klaar is met downloaden ga ik naar de bestandsbeheerder. In het linker venster open ik de RAR en in het rechter venster ga ik naar F:\Apps\XBMC. Vervolgens kopieer ik alle bestanden van F:\RARbestand\XBMC naar F:\Apps\XBMC.

In principe doe je dan toch hetzelfde als via de FTP manier. Daarna even rebooten en klaar.

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

De T3CH downloader werkt maar half, het uitpakken van de gedownloade versie gebeurt niet volledig! Dus nooit deze XBMC map gebruiken!

Mijn methode (alles vanaf mijn xbox):

- nieuwe versie downloaden via het T3CH script
- uitgepakte versie negeren
- nieuwe release zelf uitpakken naar temp map
- belangrijke bestanden/mappen van XBMC backuppen, bijv. sources.xml, skins, scripts... (heb backup standaard op andere schijf staan)
- ander dashboard opstarten (bijv. UnleashX)
- mbv filemanager oude XBMC map verwijderen
- mbv filemanager nieuwe XBMC kopieren (zelfde locatie aanhouden als oude versie ivm opstarten van XBMC)
- backup terugzetten

en rebooten maar!

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

Je kan toch gewoon "hot" de bedoel overschrijven? Het opstarten in een ander dash zou je dus eventueel/misschien/wellicht achterwege kunnen laten ;)

quote:
EbOoZ schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:58:
Misschien begrijp ik je niet helemaal goed hoor, maar normaal "installeer" je XBMC toch gewoon door via FTP de map XBMC op in je Apps map te overschrijven met die uit de download map? (of doe ik het al jaaaaaren verkeerd? ;))
Blijkbaar doe ik het al jaaaaren omslachtig :+

Ik ga altijd eerst naar Evox, om vervolgens de XBMC te verwijderen en opnieuw te uploaden :P
Wist niet dat dat kon, nu dus wel 8)

Reg. datum: 10 november 2005

Gisteren maar even de HD vervangen door een stille grote (Samsung). Bleek een stuk makkelijk dan verwacht. Format en installatie is echt peanuts met zo'n auto-installer Langste was ik nog bezig met een backup van de oude. Nu ook maar snel een stille fan erin en ik ben het mannetje.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

DoS porfavor

quote:
Surineeslander schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:07:

- belangrijke bestanden/mappen van XBMC backuppen, bijv. sources.xml, skins, scripts... (heb backup standaard op andere schijf staan)
zijn dit alle belangrijke bestanden/mappen? of moet ik er meer backuppen... ik wil gewoon via ftp met nieuwste T3CH overschrijven.. maar niet al teveel instellingen kwijt raken..

foldertje skins en scripts
files sources.xml

en ik ben klaar?

Reg. datum: 01 maart 2004

hallo ik heb net een component cable en na veel gepruts heb ik nu eindelijk 480p 720p en 1080i kunnen enablen in zowel ms Dashboard als XBMC. Alleen wanneer ik de resolutie op 720p zet in XBMC kan ik geen films afspelen. Wanneer ik de resolutie op 'best available' zet speelt hij deze wel af, maar dan niet in HD. :?

Alvast bedankt!

Na geruime tijd probleemloos gebruik gemaaktr te hebben van het "uitzendinggemist" script heb ik recent een update uitgevoerd naar XBMC Uitzendinggemist v2.5.2.

Na het opstarten van het script krijg ik echter het uitzendinggemist startscherm maar dan zonder iconen (ned 1/2/3 rtl 457 / kanalen) Ook in het rechtervlak staat geen tekst. Afsluiten van het script kan wel maar het werkt dus niet.

Ik gebruik een standaard skin (nooit aangepast) en zoals gezegd eerdere versie's werkte probleemloos.
Opnieuw installeren en verwijderen van oude map heb ik gedaan maar gaf geen verbetering.

update: opgelost na installatie T3CH XBMC 2007-05-20 SVN rev9030 op advies van GroteBozewolf. Persoonlijke noot voor Dhr. GBW, Eerder door mij gedane uitspraken waren niet bedoeld om het goede werk wat u aan het UG script verricht in twijfel te trekken. Mocht dit desondanks toch zo zijn overgekomen bied ik u hiervoor mijn welgemeende excuses aan.

Zoals ik eerder heb opgemerkt maak ik al geruime tijd naar alle tevredenheid gebruik van dit script.
goed werk, ga zo door!

goednieuws wijzigde dit bericht 24-05-2007 18:57 (67%)

Reg. datum: 28 september 2006

quote:
goednieuws schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:17:
Na geruime tijd probleemloos gebruik gemaaktr te hebben van het "uitzendinggemist" script heb ik recent een update uitgevoerd naar XBMC Uitzendinggemist v2.5.2.

Na het opstarten van het script krijg ik echter het uitzendinggemist startscherm maar dan zonder iconen (ned 1/2/3 rtl 457 / kanalen) Ook in het rechtervlak staat geen tekst. Afsluiten van het script kan wel maar het werkt dus niet.

Ik gebruik een standaard skin (nooit aangepast) en zoals gezegd eerdere versie's werkte probleemloos.
Opnieuw installeren en verwijderen van oude map heb ik gedaan maar gaf geen verbetering.
Zelfde fout als bij mij. Zie deze post.

quote:
goednieuws schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:17:

update: collega van me heeft update ook uitgevoerd. ook hij kan het script niet meer normaal gebruiken. Kan iemand een eerdere versie beschikbaar stellen. dit is waardeloos. Updates zijn toch bedoeld om de boel te verbeteren? beter testen voor het beschikbaar stellen lijkt me.
Oke, nogmaals voor mensen die niet op mijn site willen lezen en die niet zoeken in dit (of vorige) topic(s)........voor Uitzendinggemist.v2.5 en hoger is WindowXML nodig. Dit is een feature van recente builds van XBMC. Voor iedereen die deze problemen heeft.....

- update je XBMC eerst naar een recente T3CH versie (GEEN Linksboks)
- kijk of het dan werkt.....
- zo niet......
- mail mij dan een debuglog van XBMC (Zie de XBMC Wiki om te zien hoe je die kan laten maken door XBMC).

Inmiddels is v2.5.2 al meer dan 200x gedownload. Er zijn maar enkelen met problemen.......Die wil ik graag helpen. Maar alleen roepen "Het werkt niet"....dat is pas waardeloos.

Edit: WindowXML wordt de nieuwe standaard voor scipts. Recente builds van het Apple Movie Trailers Script gebruikt het ook en ook die zal bij jullie niet werken. Daarnaast wil ik toch ff mijn frustratie kwijt: ik werk mijn kont af om van een absoluut niet werkende Uitzendinggemist script een werkende versie te maken. Voeg op verzoek RTL ondersteuning toe en Kanalenkiezer ondersteuning. Probeer zaken zo snel mogelijk te fixen als iets veranderd (SVN updates bij XBMC, URL veranderingen bij RTL/NOS). En dan zou ik het toch wel leuk vinden, ookal werkt het ff niet, dat mensen meehelpen met het oplossen van een probleem en niet alleen maar roepen. Dus nogmaals: bij mij werkt het al 3 weken (2 weken heb ik hier getest met verschillende versies van XBMC) en in 1 week al 200x gedownload met veel positieve reacties. Om te zien waarom het bij andere niet werkt het ik DEBUGLOGS nodig. Ik kan immers moeilijk in jullie XBMC kijken vanachter mij PC.
quote:
Kan iemand een eerdere versie beschikbaar stellen.
Dan werken de RTL streams niet meer omdat zij hun URL's hebben aangepast.

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 23-05-2007 21:43 (28%)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

DoS porfavor

GBW petje af!

Ik ben erg blij met de tijd en moeite die jij stopt in het ontwikkelen van JOUW script!

Wij kijken absoluut geen TV meer, alleen gedownloade series/films en actualiteiten via Uitzending Gemist... geen reclame's, nooit meer wachten..

Laat je niet van de wijs brengen door die paar klagers, jij bent goed bezig.

Fools never move on..

quote:
GroteBozewolf schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:29:
En dan zou ik het toch wel leuk vinden, ookal werkt het ff niet, dat mensen meehelpen met het oplossen van een probleem en niet alleen maar roepen.
idd |:(

Heb je mijn skin er al in? :P

jah jah

quote:
SyphOn schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:17:
[...]

idd |:(

Heb je mijn skin er al in? :P
Yep, zit hier al in de SVN. In de volgende versie zit ie erin. Wil daar geen v2.5.3 voor uitbrengen anders zit ik zo door de nummers heen. Misschien dat ik wel een v2.5.2s online zet morgen.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Fools never move on..

Nah, ik kan wel wachten hoor ;)

Trouwens kan je me dan gelijk even uitleggen hoe je de streams uit de html haalt? (DM maar even ;) )

jah jah

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: