Kan je de instellingen misschien wat gedailleerden posten ? En werkt het met alle HD content of alleen met de geposte video ?q2no schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:47:
[...]
Helaas moet ik je teleurstellen (in de positieve manier)
download deze file maar eens : http://www2.neverhost.net/blender/Elephants_Dream_1024.avi
(1024, AVI, MPEG4 / AC3 5.1 Surround, http://www.elephantsdream.org/)
Zet alle mogelijk netwerk opties uit, stel de pixel shader in op low en voila.
Zonder 1 frame te droppen kan ik dit bestand in HD afspelen.
Welke van die 3 is het beste qua beeldkwaliteit eigenlijk bij het afspelen van een xvid.?q2no schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:47:
[...]
stel de pixel shader in op low en voila.
Zonder 1 frame te droppen kan ik dit bestand in HD afspelen.
pixelshader
pixelshader V2
hardware overlays
Natuurlijk werkt het niet bij elke HD video.
Dit is allemaal afhankelijk van de bitrate van de video, codec etc.
Tot op het heden werken de 'true'-HD downloads (XVID / DIVX) van lost bijv. erg goed (is weliswaar een 900*? resulotie)
Ik heb een 720p variant van final fantasy geprobeerd, maar dit was zonder succes.
Tot op het heden is het mij eigenlijk onduidelijk wat nu de specifieke encoder specificaties nodig zijn om XBMC veilige HD (720p) bestanden te produceren.
Gezien mijn tijd op dit moment wat beperkt is en ik van MPEG4 streams encoding nog geen kaas heb gegeten, moet ik iedereen het antwoord hierop helaas schuldig blijven.
Dit is allemaal afhankelijk van de bitrate van de video, codec etc.
Tot op het heden werken de 'true'-HD downloads (XVID / DIVX) van lost bijv. erg goed (is weliswaar een 900*? resulotie)
Ik heb een 720p variant van final fantasy geprobeerd, maar dit was zonder succes.
Tot op het heden is het mij eigenlijk onduidelijk wat nu de specifieke encoder specificaties nodig zijn om XBMC veilige HD (720p) bestanden te produceren.
Gezien mijn tijd op dit moment wat beperkt is en ik van MPEG4 streams encoding nog geen kaas heb gegeten, moet ik iedereen het antwoord hierop helaas schuldig blijven.
ter verduidelijking....
Om HD content af te spelen is het van belang om de processor zo min mogelijk te belasten.
M.a.w. alle netwerk meuk, filters, audio preamp etc. uitzetten.
Settings > Player
Low Pixel shader (de hardware en high pixel shader kunnen bij HD content in frame drops resulteren
Framerate conversion: OFF
Klicker filter: OFF
Soften: OFF
Cache: zet alle video settings om minimaal 4096
Audio:
Output to all speakers: OFF
Network:
Enable Internet lookups: OFF
Servers:
Alles uitschakelen
Autodetection:
Alles uitschakelen
UPnP support:
Alles uitschakelen
Om HD content af te spelen is het van belang om de processor zo min mogelijk te belasten.
Settings > Player
Low Pixel shader (de hardware en high pixel shader kunnen bij HD content in frame drops resulteren
Cache: zet alle video settings om minimaal 4096
Audio:
Output to all speakers: OFF
Network:
Enable Internet lookups: OFF
Servers:
Alles uitschakelen
Autodetection:
Alles uitschakelen
UPnP support:
Alles uitschakelen
Ok dat begrijp ik alles uit voor die 720p film.
Maar al je nou een normale xvid afspeel wordt geupscaled naar 1080i ,
wat is dan de beste: voor een optimale beeld?:
low pixelshader snap ik niet dus maar die hoge pixelshader en hardware overlays en sinds kort highpixelshader V2 enig verschil in kwaliteit?
Maar al je nou een normale xvid afspeel wordt geupscaled naar 1080i ,
wat is dan de beste: voor een optimale beeld?:
low pixelshader snap ik niet dus maar die hoge pixelshader en hardware overlays en sinds kort highpixelshader V2 enig verschil in kwaliteit?
ow.. voor optimaal beeld kun je gewoon de op de high pixel shader zetten.
er schijnt wel verschil in te zitten, maar aangezien de shader altijd op high staat kan ik je niet vertellen wat beter / slechter is.
er schijnt wel verschil in te zitten, maar aangezien de shader altijd op high staat kan ik je niet vertellen wat beter / slechter is.
Het lijkt me sterk dat Flicker Filter en Soften invloed hebben, dit zijn nl. hardware functies van de tv-chip (connexant of focus45x), die processor hoeft daar helemaal niks voor te doen behalve de chip te initialiseren.q2no schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:42:
ter verduidelijking....
Settings > Player
Effe een herhaling:
Zat net nog even lekker te spelen en toen kwam weer een (wat ik vind) vervelend laad probleem naar voren. En dat is ook al in het vorige deel besproken en geloof dat andere het ook hebben maar de oplossing was er toen nog niet meen ik.
De situatie:
Ik heb een bookmark naar de server die bookmark gaat direct naar een gedeelde map met muziek (MP3). Deze map is met de tijd behoorlijk groot geworden (de MP3's staan in mappen gesorteerd). Als ik nu via XBMC die bookmark gebruik dan krijg ik eerst een laadbalk dat hij alle MP3's gaat nalopen. In het vorige deel werd verteld dat dit eenmalig is. Maar dan heb ik de vraag waarom is dat bij mij altijd? Als ik overgins tijdens dat laadbalkje gewoon op annuleren klik dan verschijnt alles metteen op het scherm...
Wie lost deze uitdaging voor mij (en denk een paar anderen) op? Heb al diverse dingen geprobeerd ook de cache veranderd en heb XBMC opnieuw erop gedaan. Deze oplossingen waren niet goed genoeg om dit probleem te verhelpen.
De caches heb ik ook al aangezeten standaard en op grotere cache kleinere cache maakt niks uit. Er waren ook reacties (in vorige deel) dat het automatisch na 1x inladen weg zou moeten zijn. Dit is dus bij mij niet het geval..
Zat net nog even lekker te spelen en toen kwam weer een (wat ik vind) vervelend laad probleem naar voren. En dat is ook al in het vorige deel besproken en geloof dat andere het ook hebben maar de oplossing was er toen nog niet meen ik.
De situatie:
Ik heb een bookmark naar de server die bookmark gaat direct naar een gedeelde map met muziek (MP3). Deze map is met de tijd behoorlijk groot geworden (de MP3's staan in mappen gesorteerd). Als ik nu via XBMC die bookmark gebruik dan krijg ik eerst een laadbalk dat hij alle MP3's gaat nalopen. In het vorige deel werd verteld dat dit eenmalig is. Maar dan heb ik de vraag waarom is dat bij mij altijd? Als ik overgins tijdens dat laadbalkje gewoon op annuleren klik dan verschijnt alles metteen op het scherm...
Wie lost deze uitdaging voor mij (en denk een paar anderen) op? Heb al diverse dingen geprobeerd ook de cache veranderd en heb XBMC opnieuw erop gedaan. Deze oplossingen waren niet goed genoeg om dit probleem te verhelpen.
De caches heb ik ook al aangezeten standaard en op grotere cache kleinere cache maakt niks uit. Er waren ook reacties (in vorige deel) dat het automatisch na 1x inladen weg zou moeten zijn. Dit is dus bij mij niet het geval..
Vraagje...
Zijn er meer mensen die opeens geen gebruik meer kunnen maken van Last.FM?
Ik krijg de foutmelding: Unable to hanfshake....
Afgelopen week werkte alles nog prima en in de settings is niets veranderd.
(ik heb alles dubbel gecontroleerd)
Werkt uitzending gemist script nog steeds?
Heb het script in E/XBMC/Scripts gezet. Echter als ik hem opstart moet ik "browsen" naar het bestandje in E/XBMC/Scripts om hem op te starten (Hij herkent het niete automagisch als script oid) en dan klik ik op NL1 ofzo en dan gaat ie hangen bij retrieven van info.
Erg jammer want het zou lauw zijn als je uitzendingen terug kon bekijken.
Heb het script in E/XBMC/Scripts gezet. Echter als ik hem opstart moet ik "browsen" naar het bestandje in E/XBMC/Scripts om hem op te starten (Hij herkent het niete automagisch als script oid) en dan klik ik op NL1 ofzo en dan gaat ie hangen bij retrieven van info.
Erg jammer want het zou lauw zijn als je uitzendingen terug kon bekijken.
Dit is bij mij al een maand of 2 zo...q2no schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:24:
Vraagje...
Anoniem: 187227
Ik heb de laatste versie van XBMC geinstalleerd (T3CH XBMC 2006-11-12 2.0.1 FAT). Dit werkt verder goed. Alleen het uitzendinggemist script werkt niet.
Andere scripts werken wel, echter als ik vanuit bestandsbeheer "default.py" uit de script map probeer te starten, gebeurt er verder niet (krijg ook geen melding of iets dergelijks). Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Alvast bedankt!
Andere scripts werken wel, echter als ik vanuit bestandsbeheer "default.py" uit de script map probeer te starten, gebeurt er verder niet (krijg ook geen melding of iets dergelijks). Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Alvast bedankt!
Anoniem: 218682
ik zou even een nieuwere t3ch-versies downloaden (de laatste versie ofzo). Dan doet ie het wel. Uitzendinggemist heeft iets van een XML-techniek nodig en dat zit alleen in de laatste versies. Gewoon de nieuwse downloaden dusAnoniem: 187227 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:05:
Ik heb de laatste versie van XBMC geinstalleerd (T3CH XBMC 2006-11-12 2.0.1 FAT). Dit werkt verder goed. Alleen het uitzendinggemist script werkt niet.
Alvast bedankt!
Dat is niet de laatste versie, dat is de laatste 'officieel stabiel verklaarde' versieAnoniem: 187227 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:05:
Alvast bedankt!
Er is elke dag een nieuwe versie van xbmc als je wilt, maar de laatste t3ch is van 27/05.
Misschien moet er in de starttopic (deeltje 9) een kopje komen met betrekking tot uitzending gemist en de opmerking dat xmbc versies uit 2006 zooo 2006 zijn....
De bovenstaande opmerkingen zijn velen in de rij van: "ik vraag maar raak want ik heb geen zin om alles eerst door te lezen".
De bovenstaande opmerkingen zijn velen in de rij van: "ik vraag maar raak want ik heb geen zin om alles eerst door te lezen".
Mee eens. Ik heb het duidelijk op mijn site gezet, dacht ik. Maar ik denk dat het handig is om zowel hier als op mijn eigen site de minimale Revision te zetten die nodig is. Dan kunnnen daar geen misverstanden over bestaan.q2no schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:40:
Misschien moet er in de starttopic (deeltje 9) een kopje komen met betrekking tot uitzending gemist en de opmerking dat xmbc versies uit 2006 zooo 2006 zijn....
Edit: ik ga mijn signature eens aanmaken met die info
[ Voor 16% gewijzigd door GroteBozewolf op 03-06-2007 22:50 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik gebruik de Linksboks versie van XBMC en daar werkt uitzendinggemist nu ook mee. Beter dan met de t3ch versie die ik eerst had (maar daarvan weet ik niet of dat de nieuwste was).
Goed om te horen. Dan zal ik de melding mbt. Linksboks van mijn website verwijderen.Pierz schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:56:
Ik gebruik de Linksboks versie van XBMC en daar werkt uitzendinggemist nu ook mee. Beter dan met de t3ch versie die ik eerst had (maar daarvan weet ik niet of dat de nieuwste was).
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik moet er wel bij melden dat het soms vastloopt. Het lijkt voornamelijk op te treden nadat ik een uitzending heb onderbroken.GroteBozewolf schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:01:
[...]
Goed om te horen. Dan zal ik de melding mbt. Linksboks van mijn website verwijderen.
Verder wel een ideaal script, bedankt!
=edit=
Ik boot nu rehtstreeks naar XBMC, zonder dat daar nog evoxdash voor zit en nu lijkt het goed te werken.
Is het ook mogelijk om uitzendinggemist via de webinterface te benaderen?
[ Voor 20% gewijzigd door Pierz op 04-06-2007 19:18 ]
probeer eens een simpele dvd+RW (writable cd's en dvd's werken niet fijntjes)MuSeLive schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:33:
heeft iemand specifieke merken/winkels van dvd-r die te lezen zijn op een thomson drive.
Fujifilm schijnt ook wel chill te zijn. Desondanks is de dvd drive toch echt nog het minpunt aan de xbox.
En daar is ie dan, het radiostreampack.
Mijn TV heeft de geest gegeven dus ik heb hem niet goed kunnen testen. Dat is ook de reden dat ik hem beta genoemd heb. Zodra ik weer een werkende tv tot mijn beschikking heb kan ik de foutjes er uit halen.
Mijn TV heeft de geest gegeven dus ik heb hem niet goed kunnen testen. Dat is ook de reden dat ik hem beta genoemd heb. Zodra ik weer een werkende tv tot mijn beschikking heb kan ik de foutjes er uit halen.
[ Voor 16% gewijzigd door Bigfoot87 op 05-06-2007 09:26 ]
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Nog een klein vraagje over het joox script. Zou het moeilijk zijn om er een functie in te bouwen met de mogelijkheid tot het opslaan van de films? Op de website kun je vaak namelijk ook kiezen voor "save to divx"
Dat zou ook behoorlijk handig zijn, kun je als je bijv. op vakantie gaat snel nog een paar films zo meenemen.
Zeker gezien lang niet alle films er lang op blijven staan...
Dat zou ook behoorlijk handig zijn, kun je als je bijv. op vakantie gaat snel nog een paar films zo meenemen.
Dat zou zeker een mooie toevoeging zijnwarcow schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:08:
Nog een klein vraagje over het joox script. Zou het moeilijk zijn om er een functie in te bouwen met de mogelijkheid tot het opslaan van de films? Op de website kun je vaak namelijk ook kiezen voor "save to divx"
De nieuwere T3CH builds, kan je tegenwoordig ook op je PC draaien. Je kan er niet veel mee, maar wel kijken of alles werktBigfoot87 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:19:
Mijn TV heeft de geest gegeven dus ik heb hem niet goed kunnen testen. Dat is ook de reden dat ik hem beta genoemd heb. Zodra ik weer een werkende tv tot mijn beschikking heb kan ik de foutjes er uit halen. Gelieve uw ervaringen hier te delen.
Bedankt!
Misschien iets voor jouw, aangezien je TV kapot is.
Oja thnx! Dat wilde ik nog proberen maar was het even vergetenmartijn1992 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:14:
[...]
De nieuwere T3CH builds, kan je tegenwoordig ook op je PC draaien. Je kan er niet veel mee, maar wel kijken of alles werkt![]()
Misschien iets voor jouw, aangezien je TV kapot is.
Ideaal om dit soort dingen te testen.
Super, Bigfoot87! Ik ga de streams zsm testen. Thanks!Bigfoot87 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:19:
Mijn TV heeft de geest gegeven dus ik heb hem niet goed kunnen testen. Dat is ook de reden dat ik hem beta genoemd heb. Zodra ik weer een werkende tv tot mijn beschikking heb kan ik de foutjes er uit halen. Gelieve uw ervaringen hier te delen.
Bedankt!
Anoniem: 181995
Hey, mooi werk. Deze kan je ook nog toevoegenBigfoot87 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:19:
Bedankt!
Candlelight: http://ice1.streamzilla.jet-stream.nl:8000/ilsemedia=ice7
KXradio(stenders): http://kxradio.streamingonline.eu/winamp
Doe ikAnoniem: 181995 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:32:
[...]
Hey, mooi werk. Deze kan je ook nog toevoegen
Candlelight: http://ice1.streamzilla.jet-stream.nl:8000/ilsemedia=ice7
KXradio(stenders): http://kxradio.streamingonline.eu/winamp
Anoniem: 181995
Studio Brussel: shout://mp3.streampower.be/stubru-high
Radio Donna doet het trouwens niet. Je krijgt alleen de inhoud te zien van de strm file
Radio Donna doet het trouwens niet. Je krijgt alleen de inhoud te zien van de strm file
Anoniem: 191095
misschien mis ik iets
maar kan niets meer downen vanaf XBMCscripts.com niet via het net als via mun XBOX.....
Anybody?
Anybody?
zou ik xbmc kunnen draaien in een virutal machine?
(weet niet precies waarom ik dat zou willen... voornamelijk gewoon omdat ik een tweaker ben..)
(weet niet precies waarom ik dat zou willen... voornamelijk gewoon omdat ik een tweaker ben..)
Volgens mij wel, staat in de Wiki http://www.xboxmediacente...edia_Center_Online_ManualAnoniem: 125499 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:36:
kan ik een externe (usb) hd aansluiten op mijn xbox (met T3CH build)
Ik ook niet meer, maar de site van XBMCscripts.com deed het laatst ook niet meer. Zal daar wel mee te maken hebben.Anoniem: 191095 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:05:
misschien mis ik ietsmaar kan niets meer downen vanaf XBMCscripts.com niet via het net als via mun XBOX.....
![]()
Anybody?
Net vanmiddag geleerd hoe je dat doetZerveza schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:29:
zou ik xbmc kunnen draaien in een virutal machine?
Download de laatste T3ch versie en gooi de bestanden uit de win32 map in je XBMC map.
Vervolgens start je "run_me_first.bat" en voila! een volwaardige testomgeving.
Muziek luisteren, video kijken en dergelijke is niet mogelijk, daarvoor heb je Mediaportal, het broertje van XBMC nodig
Anoniem: 125499
ok duidelijk, kan ik vervolgens een schijf, partitie of directory van de xbox delen zodat deze als netwerkschijf zichtbaar wordt (bijvoorbeeld bij een xp client) of kan alleen mbv ftp verbinding worden gemaakt?Zerveza schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:41:
[...]
Volgens mij wel, staat in de Wiki http://www.xboxmediacente...edia_Center_Online_Manual
Het is martijn1992 die deze eer toekomt, Bigfoot87Bigfoot87 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:03:
[afbeelding]
Edit:
Nogmaals thnx 2 Surineeslander, zonder die tip had ik het nooit zo kunnen doen
Je streampack ziet er gelikt uit en werkt perfect! Super toevoeging aan het music menu van XBMC
[ Voor 31% gewijzigd door Dynamix op 04-06-2007 22:58 ]
OepsSurineeslander schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:49:
[...]
Ik wil niet de eer van een ander opstrijken: het was Martijn1992 die je de tip gaf over XBMC op je pc![]()
Streampack ziet er verdomd goed uit en werkt perfect!
Ben blij met al die tevreden reacties
Bigfoot, kun je wellicht ook de stream van dolfijnfm toevoegen. Zou hou ik toch het curacao vakantiegevoel een beetje vast. Verder hulde voor je werk!
http://specs.tweak.to/6635
Is gebeurdStampre schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:56:
Bigfoot, kun je wellicht ook de stream van dolfijnfm toevoegen. Zou hou ik toch het curacao vakantiegevoel een beetje vast. Verder hulde voor je werk!
Edit:
Klopt het dat Dolfijn FM alleen op bepaalde tijden uitzend?
De stream van de website lijkt namelijk niet te werken...
[ Voor 19% gewijzigd door Bigfoot87 op 04-06-2007 23:27 ]
dank je! nee klopt niet, zenden 24/7 uit als het goed is.je hebt hier de stream vandaaan? http://www.dolfijnfm.com/
Klopt, dit gebeurd vooral veel bij RTL streams. Dit is voor mij Issue #1 (#2 is het verdwijnen van een deel van de User Interface na het afspelen van Talpa streams). Ik weet alleen niet waardoor het komt. Ik vang eigenlijk alle mogelijke Exception Errors af, maar deze glipt er steeds tussendoor. Op mijn echte Xbox komt het vaker voor dan op XBMC_PC, wat het debuggen (dat doe ik op XBMC_PC) lastig maakt.Pierz schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:15:
[...]
Ik moet er wel bij melden dat het soms vastloopt. Het lijkt voornamelijk op te treden nadat ik een uitzending heb onderbroken.
Verder wel een ideaal script, bedankt!
Maar ik ga vanavond versie 2.6.0beta3 online zetten. Daarin heb ik specifiek voor dit probleem wat meer debugging toegevoegd. Ik hoop dat mensen dan wat kunnen gaan testen met RTL en Debug xbmc.log files naar mij kunnen sturen van deze errors. Ik hoop dat ook jij hier een steentje aan kunt bijdragen.
Nee dit is niet mogelijk. Wat wel kan is de AJAX Webinterface te gebruiken van XBMC (http://www.liquidicelabs.com/xbmc/installAJAX.php) die geeft je screenshots van XBMC op je PC en laat je dan eigenlijk alles benaderen wat in XBMC. Het werkt, maar niet snel of ideaal.Is het ook mogelijk om uitzendinggemist via de webinterface te benaderen?
Jep, het is een shoutcast stream.Stampre schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 06:51:
dank je! nee klopt niet, zenden 24/7 uit als het goed is.je hebt hier de stream vandaaan? http://www.dolfijnfm.com/
"Server Status: Server is currently down."
Ik laat hem er nog wel een weekje in staan... misschien is hij tijdelijk uit te lucht vanwege onderhoud ofzo.
Ik heb nog een vraagje over de radio streams. Bij mij gaat ie altijd eerst flink lopen cachen voordat de stream weergegeven wordt (heeft niet direct iets te maken met de radiostream pack hierboven dus). Het heeft iig tot gevolg dat ik toch wel minimaal 1 minuut moet wachten totdat de stream weergegeven wordt. het is trouwens ook zo dat dit al vele versies van XBMC op die manier gaat en ook het veranderen van de cache instellingen lijkt ook niet te werken. iemand een idee?
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
cramwinckel schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:57:
Ik heb nog een vraagje over de radio streams. Bij mij gaat ie altijd eerst flink lopen cachen voordat de stream weergegeven wordt (heeft niet direct iets te maken met de radiostream pack hierboven dus). Het heeft iig tot gevolg dat ik toch wel minimaal 1 minuut moet wachten totdat de stream weergegeven wordt. het is trouwens ook zo dat dit al vele versies van XBMC op die manier gaat en ook het veranderen van de cache instellingen lijkt ook niet te werken. iemand een idee?

Zoals ik op mn site en in de ReadMe aangeef, je moet de buffer van de "Unknown type cache - Internet" op 256 of 512 kb zetten. Dat scheelt je inderdaad een minuut wachten
Edit:
Wanneer je veel video streamt via .strm bestanden zou ik hem iets hoger zetten, anders krijg je daar weer problemen mee.
[ Voor 7% gewijzigd door Bigfoot87 op 05-06-2007 11:19 ]
Super. Wederom een hele vooruitgang...Bigfoot87 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:03:
[afbeelding]
Alle karteltjes en witte randjes zijn weggewerkt, nu ziet het er een stuk mooier uit.
Download versie 2.0 hier
Edit:
Nogmaals thnx 2 martijn1992, zonder die tip had ik het nooit zo snel kunnen doen
Geen commentaar
Heb nu al sony dvd+rw, tdk dvd+r, sony dvd-r en nashua dvd+r geprobeerd en niks werktMuSeLive schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:33:
heeft iemand specifieke merken/winkels van dvd-r die te lezen zijn op een thomson drive.
So what.... hij hangt toch in je netwerk.. via FTP kun je alle mogelijk media naar je XBox jagen en "runnen"..MuSeLive schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:45:
[...]
Heb nu al sony dvd+rw, tdk dvd+r, sony dvd-r en nashua dvd+r geprobeerd en niks werkt
Maar dat FTP'en is niet altijd 1,2,3, gebeurt, het kost tijd. En als je niet een al te grote harddive hebt dan gooi wat je gekopieerd hebt er weer af. Een DVD doe je er zo in, en je kan gelijk beginnen.Zerveza schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:50:
[...]
So what.... hij hangt toch in je netwerk.. via FTP kun je alle mogelijk media naar je XBox jagen en "runnen"..
Op mijn website (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) staat op dit moment versie 2.6.0beta3 klaar van Uitzendinggemist.v2. Hieronder de wijzigingen:
Changelog v2.6.0beta3 2007-05-31 (Requires at least XBMC R8683)
Mogelijke problemen
Veel plezier ermee.
Changelog v2.6.0beta3 2007-05-31 (Requires at least XBMC R8683)
- Added: more debugging to RTL to catch the EXCEPTION ERROR that sometime occurs.
- Fixed: uriopener did not open file if filesize was smaller than chucksize
- Changed: cleanup of uriopen method. Also adding more debuginfo
- Changed: ListItem methodes to comply with XBMC R9198
Mogelijke problemen
- Bij het openen van een URL stopt de XBMC met reageren. Dus geen geluid meer tijdens klikken en alleen een reboot verhelpt het. (Let op: soms duurt het ophalen gewoon lang)
- Na het afspelen van een twee/derde Talpa stream verdwijnt een deel van de userinterface
Veel plezier ermee.
Heb je ze wel met booktype DVD-ROM gebrand (de dvd+r(w) media)?MuSeLive schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:45:
[...]
Heb nu al sony dvd+rw, tdk dvd+r, sony dvd-r en nashua dvd+r geprobeerd en niks werkt
[ Voor 4% gewijzigd door DeOS op 05-06-2007 20:36 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Anoniem: 5284
Ik ben al een aardig eindje op weg, ik heb alleen een paar probleempjes waar ik nog niet de oplossing voor heb gevonden
Zo wil ik graag de video's na het klikken op de icon direkt laten afspelen. Dit lukt me alleen als ik de optie groeperen aanklik. Echter krijg ik ze dan niet meer in alfabetische volgorde
Is het verder mogelijk om bijvoorbeeld een aantal categorien (films, muziek, kinderen) in videos aan te maken. Ik weet dat je een aparte laag voor TV series kan aanmaken (library ?) maar als ik een folder in een folder van videos aanmaak kan ik hem volgens mij niet openen. Ik had een begin met een library gemaakt maar toen was ik meteen mijn mooie hoesje van de betreffende film verdwenen.
Zo wil ik graag de video's na het klikken op de icon direkt laten afspelen. Dit lukt me alleen als ik de optie groeperen aanklik. Echter krijg ik ze dan niet meer in alfabetische volgorde
Is het verder mogelijk om bijvoorbeeld een aantal categorien (films, muziek, kinderen) in videos aan te maken. Ik weet dat je een aparte laag voor TV series kan aanmaken (library ?) maar als ik een folder in een folder van videos aanmaak kan ik hem volgens mij niet openen. Ik had een begin met een library gemaakt maar toen was ik meteen mijn mooie hoesje van de betreffende film verdwenen.
Thanks voor wederom een goed werkend BetaGroteBozewolf schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:30:toon volledige bericht
Op mijn website (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) staat op dit moment versie 2.6.0beta3 klaar van Uitzendinggemist.v2. Hieronder de wijzigingen:
Changelog v2.6.0beta3 2007-05-31 (Requires at least XBMC R8683)Aangezien ik probeer wat problemen op te lossen met het ophalen van RTL pagina's heb ik wat extra debugging toegevoegd. Graag zou ik van mensen met de volgende problemen een debug xbmc.log ontvangen zodat ik wat problemen kan oplossen:
- Added: more debugging to RTL to catch the EXCEPTION ERROR that sometime occurs.
- Fixed: uriopener did not open file if filesize was smaller than chucksize
- Changed: cleanup of uriopen method. Also adding more debuginfo
- Changed: ListItem methodes to comply with XBMC R9198
Mogelijke problemenHeb je deze problemen? Dan zou ik graag een debug xbmc.log van je ontvangen.
- Bij het openen van een URL stopt de XBMC met reageren. Dus geen geluid meer tijdens klikken en alleen een reboot verhelpt het. (Let op: soms duurt het ophalen gewoon lang)
- Na het afspelen van een twee/derde Talpa stream verdwijnt een deel van de userinterface
Veel plezier ermee.
Ik heb wel een vraag omtrend het geluid. vanmiddag ff een aflevering van PK zitten kijken (ned1)
en daar liep het geluid niet synchroon met het beeld.
Iemand enig idee hoe dit zou komen??? Xbox hangt met een UTP kabel aan mn modem.
Even gemailt met mensen van Dolfijn FM, ze zijn momenteel aan het verhuizen en dat is de reden dat de livestream het niet doet. Maar ze verwachten zeer binnekort weer via het internet uit te zenden
Bigfoot een woord: HULDE!
Het geluid is een probleem van de stream. Maar je kan via het menu->audio (tijdens het afspelen) de tijd makkelijk sychroniseren. Volgens mij kan je met een van de knoppen ook nog precies in beeld krijgen hoeveel de audio uit sync loopt. 'k Weet niet precies welke knop, want ik gebruik een logitech 525 afstandsbediening en daar heb ik alle knoppen door elkaar gegooid.seninha schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:53:
[...]Thanks voor wederom een goed werkend Beta![]()
Ik heb wel een vraag omtrend het geluid. vanmiddag ff een aflevering van PK zitten kijken (ned1)
en daar liep het geluid niet synchroon met het beeld.
Iemand enig idee hoe dit zou komen??? Xbox hangt met een UTP kabel aan mn modem.
Tnx voor de goede tip!Anoniem: 3527 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:20:
Was zelf ook al van plan om zo'n scriptje te maken. Maar als je toch bezig bent... check dan eens www.allradio.nl Staan veel meer zenders.
Ben er even mee bezig geweest en het eerste resultaat staat hier.
Zoals je kan zien ben ik geen wonder in het maken van mooie achtergronden.
Op mijn xbox werkt dit script goed. In de toekomst hoop ik de lijst met zenders te vervangen door een overzicht van logo's, net als op de allradio website.
Heb even het JooX script een theme gegeven:

Download
Ik hoop binnenkort weer aan de skin verder te werken.

Download
Ik hoop binnenkort weer aan de skin verder te werken.
Anoniem: 3527
Ziet er goed uit! Werkt ook lekker vlot. Enige probleem wat ik met die streams heb (en dat ligt niet aan jouw script, want ik heb het ook als ik losse strm files gebruik) is dat ik na een paar keer wisselen van zender (keertje of 10), mijn x-box vastloopt. Gebeurt altijd. Anderen daar ook last van? Of zap ik gewoon veels te veel.Harrie schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:55:
[...]
Tnx voor de goede tip!
Ben er even mee bezig geweest en het eerste resultaat staat hier.
Zoals je kan zien ben ik geen wonder in het maken van mooie achtergronden.
Op mijn xbox werkt dit script goed. In de toekomst hoop ik de lijst met zenders te vervangen door een overzicht van logo's, net als op de allradio website.
Het is de t3ch versie van 20-5 (die van 27-5) had een bug waardoor je geen http-streams kon afspelen.
Yoox ziet er zo ook stukken beter uit trouwens!
Ik heb een tijdje gewerkt met een autoexec-bestand en hiermee werd kickradio opgestart en dat was lekker. Xbox aan en hupetee muziek maar een tijd geleden heb ik het eens uitgeschakeld en nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer werkend. Zijn er mensen waarbij de autoexec nog wel werkt of is dit ms een bugje ofzo (ik gebruik T3CH van 27mei).
Mijn scripts, instellingen etc kan je hier zien.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 197658 op 06-06-2007 10:39 ]
En wat gebeurd er als je de code van kickradio.py direct in je autoexec.py zet? Want die code zou mijns inziens gewoon goed moeten werken.Anoniem: 197658 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:35:
Ik heb een tijdje gewerkt met een autoexec-bestand en hiermee werd kickradio opgestart en dat was lekker. Xbox aan en hupetee muziek maar een tijd geleden heb ik het eens uitgeschakeld en nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer werkend. Zijn er mensen waarbij de autoexec nog wel werkt of is dit ms een bugje ofzo (ik gebruik T3CH van 27mei).
Of heb je wellicht xbmc geupdate?
Het is de t3ch versie van 20-5 (die van 27-5) had een bug waardoor je geen http-streams kon afspelen
[ Voor 9% gewijzigd door Harrie op 06-06-2007 10:54 ]
Bij de skin settings van PMIII kun je ook een playlist automatisch laten starten wanneer je de xbox opstart geloof ik... is te proberenAnoniem: 197658 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:35:
Heb zelf een beetje het idee dat dit aan de performance van de XBOX zelf ligt. Heb dit probleem zelf regelmatig met het UzG script. Lijkt erop dat wanneer je te snel klikt of switcht de XBOX het niet bij kan houen en crasht. Klein manco aan de XBOX.Anoniem: 3527 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:20:
[...]
Ziet er goed uit! Werkt ook lekker vlot. Enige probleem wat ik met die streams heb (en dat ligt niet aan jouw script, want ik heb het ook als ik losse strm files gebruik) is dat ik na een paar keer wisselen van zender (keertje of 10), mijn x-box vastloopt. Gebeurt altijd. Anderen daar ook last van? Of zap ik gewoon veels te veel.
Het is de t3ch versie van 20-5 (die van 27-5) had een bug waardoor je geen http-streams kon afspelen.
Yoox ziet er zo ook stukken beter uit trouwens!
Verder over het UzG script: heeft iedereen er last van dat wanneer ze een uitzending van bijvoorbeeld ned 1 starten de beeldinstellingen enigszins door elkaar worden gegooid. als ik namelijk een uitzending bekijk van Ned 1 en ik druk dan op select op de AB, dan is de helft van de balk buiten beeld en is het lettertype helemaal anders dan normaal. Ik heb dit niet wanneer ik een DVD kijk of een uitzending van bijvoorbeeld Talpa.
Komt dit misschien door het beeldformaat dat Ned1 aanbiedt en miss. anders is dan dat van Talpa?
Geen commentaar
Dat heeft toch niks met de hardware van de xbox te maken? Daar moeten ze in xbmc maar gewoon voor zorgen dat je niet te snel kan zijn...
Wat bedoel je met Select op de AB? De knop tussen de pijltjestoetsen? Die dient om je formaat te kiezen. Als je daar zit op te duwen is het logisch dat het beeld niet meer klopt, want dan switch hij van beeldmode: normal => stretch => zoom => ...
Wat bedoel je met Select op de AB? De knop tussen de pijltjestoetsen? Die dient om je formaat te kiezen. Als je daar zit op te duwen is het logisch dat het beeld niet meer klopt, want dan switch hij van beeldmode: normal => stretch => zoom => ...
Vraag het me af of dit in xbmc zelf zit. Laten we het hopenFire69 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:21:
Dat heeft toch niks met de hardware van de xbox te maken? Daar moeten ze in xbmc maar gewoon voor zorgen dat je niet te snel kan zijn...
Die bedoel ik ja. Weet dat hij daarvoor dient. Eerste keer dat je daar op drukt verandert er nog niks aan je instellingen. Wat ik bedoel is dat de tekst van dat venster deels buiten beeld valt. Niet het beeld van de stream zelf. (deze staat overigens niet in het midden van het beeld)
Ook wanneer je het volume harder / zachter zet met de "3" en "6" op de AB is dit venstertje deels buiten het beeld. Zal straks wel een paar foto's posten om het te verduidelijken.
Geen commentaar
Laat me raden, je kijkt op een 16:9-toestel en de stream is 4:3? Als je tv zelf niet goed zoomt, krijg je dit. Ik heb het probleem ook. Je moet de mode gewoon op stretch of zoiets zetten, en dan staan de dialoog-venstertjes mooi op hun plaats en is je stream ook beeldvullend (zonder vervormingen)
Ik kijk inderdaad op een 16:9 toestel. Ter verduidelijking.Fire69 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:35:
Laat me raden, je kijkt op een 16:9-toestel en de stream is 4:3? Als je tv zelf niet goed zoomt, krijg je dit. Ik heb het probleem ook. Je moet de mode gewoon op stretch of zoiets zetten, en dan staan de dialoog-venstertjes mooi op hun plaats en is je stream ook beeldvullend (zonder vervormingen)
De eerste 2 foto's tonen een stream van Talpa:

De derde toont een RTL stream. Hier vallen de genoemde balken dus buiten beeld en het beeld zelf creëert onder een bredere zwarte balk dan boven.

Waar stel ik het beeld als Stretch in dan? Als ik dit met select doe, verandert inderdaad het beeldformaat maar dan blijven de dialoog vensters verkeerd staan. Verder is ook het lettertype van het dialoogvenster compleet anders.
Geen commentaar
Ik kijk zelf ook op een 16:9 toestel, maar hou altijd alles in beeld. Ik zal het vanavond eens checken, maar ik gok dat het ligt aan de stream. De verschillende kanalen gebruiken namelijk de zelfde skin-files en daar zal dus geen verschil in zitten.robbydw schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:48:
[...]
Ik kijk inderdaad op een 16:9 toestel. Ter verduidelijking.
Waar stel ik het beeld als Stretch in dan? Als ik dit met select doe, verandert inderdaad het beeldformaat maar dan blijven de dialoog vensters verkeerd staan. Verder is ook het lettertype van het dialoogvenster compleet anders.
Ik vermoed toch dat het de combi is van je TV die zoomt en de aspect ration van de stream. Heb je XBMC wel ingesteld op 16:9 ("Settings" -> "Video" of "Appearances")? Als je dat hebt gedaan dan is het beeld naar de TV altijd 16:9 formaat en doet XBMC het zoomen/stretchen niet de TV. Als je XBMC op automatische aspect ratio hebt staan switched hij zelf en dan gaat je TV ook weer zoomen en dan kan ik me voorstellen dat het een rommeltje wordt.
Voor de zekerheid even gekeken maar XBMC staat vast ingesteld op 720P 16:9GroteBozewolf schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:23:
[...]
Ik kijk zelf ook op een 16:9 toestel, maar hou altijd alles in beeld. Ik zal het vanavond eens checken, maar ik gok dat het ligt aan de stream. De verschillende kanalen gebruiken namelijk de zelfde skin-files en daar zal dus geen verschil in zitten.
Ik vermoed toch dat het de combi is van je TV die zoomt en de aspect ration van de stream. Heb je XBMC wel ingesteld op 16:9 ("Settings" -> "Video" of "Appearances")? Als je dat hebt gedaan dan is het beeld naar de TV altijd 16:9 formaat en doet XBMC het zoomen/stretchen niet de TV. Als je XBMC op automatische aspect ratio hebt staan switched hij zelf en dan gaat je TV ook weer zoomen en dan kan ik me voorstellen dat het een rommeltje wordt.
De TV zelf staat ook gewoon op 16:9
De XBOX is aangesloten via component kabel en op dat moment kan ik op de TV zelf alleen voor 16:9 en 4:3 kiezen. Daar ligt het dus niet aan.
Merk nu dat hetzelfde "probleem" ook optreed bij Joox streams.
Super trouwens zeg dat Joox... mijn zoon is helemaal gek van Tom & Jerry en dat wordt meer dan genoeg aangeboden :0
Voor mij zijn de series een uitkomst, alleen jammer dat de NL subs ontbreken. Je kan niet alles hebben.
Geen commentaar
Anoniem: 5284
Als ik een DVD bekijk dan worden grote witte delen in een filmbeeld (bijvoord wolkenpartijen) niet goed weergegeven (wit/gele kleur en geen wazig). Ik heb al met de helderheid en contrast instellingen in het DVD-menu zitten spelen maar het probleem blijft. Ook heb ik weer terug geswitched van NTSC 1080i naar PAL maar ook daar is het beeld niet goed. In games en op XBMC zelf is het wit wel goed dus het probleem zit hem alleen bij films.
Ter info : ik heb een Bravia LCD en de xbox is via component aangesloten.
Ter info : ik heb een Bravia LCD en de xbox is via component aangesloten.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 5284 op 06-06-2007 15:44 ]
Probleem niet starten autoexec.py opgelost
Het probleem zat niet in de autoexec.py file maar in de stream-verwerking.
T3CH 20 en 27 mei spelen diverse streams (w.o. asx) niet of niet goed af,
Nu versie T3CH 4juni erop; gezet en alles werkt weer
Het probleem zat niet in de autoexec.py file maar in de stream-verwerking.
T3CH 20 en 27 mei spelen diverse streams (w.o. asx) niet of niet goed af,
Nu versie T3CH 4juni erop; gezet en alles werkt weer
a, that's the one. Dank je. Volgende keer maar eens op je site kijken ipv. gelijk downloadenBigfoot87 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:17:
[...]
Zoals ik op mn site en in de ReadMe aangeef, je moet de buffer van de "Unknown type cache - Internet" op 256 of 512 kb zetten. Dat scheelt je inderdaad een minuut wachten
Edit:
Wanneer je veel video streamt via .strm bestanden zou ik hem iets hoger zetten, anders krijg je daar weer problemen mee.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Ik gok (zo aan de screenshots te zien), dat die Talpa-stream een echte 16:9-resolutie is en dat die van RTL een 4:3-resolutie is waar ze zelf zwarte balken bijvoegen (dus in de 720x576 PAL) en dat daardoor je tv niet goed weet wat ermee te doen.robbydw schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:52:
[...]
Voor de zekerheid even gekeken maar XBMC staat vast ingesteld op 720P 16:9
De TV zelf staat ook gewoon op 16:9
De XBOX is aangesloten via component kabel en op dat moment kan ik op de TV zelf alleen voor 16:9 en 4:3 kiezen. Daar ligt het dus niet aan.
Merk nu dat hetzelfde "probleem" ook optreed bij Joox streams.
Super trouwens zeg dat Joox... mijn zoon is helemaal gek van Tom & Jerry en dat wordt meer dan genoeg aangeboden :0
Voor mij zijn de series een uitkomst, alleen jammer dat de NL subs ontbreken. Je kan niet alles hebben.
Dat heb ik ook met het beeld dat mijn PVR-150 opgenomen heeft.
De stretch (of andere mode die het beste beeld geeft...) kan je gewoon kiezen door op je AB verschillende keren de Select-knop te gebruiken.
Dat lijkt inderdaad het probleem te zijn. Ik kan dus inderdaad gewoon met de Select knop het beeld aanpassen. Enkel de dialoogvensters wijzigen hiermee niet van plek...Fire69 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:25:
[...]
Ik gok (zo aan de screenshots te zien), dat die Talpa-stream een echte 16:9-resolutie is en dat die van RTL een 4:3-resolutie is waar ze zelf zwarte balken bijvoegen (dus in de 720x576 PAL) en dat daardoor je tv niet goed weet wat ermee te doen.
Dat heb ik ook met het beeld dat mijn PVR-150 opgenomen heeft.
De stretch (of andere mode die het beste beeld geeft...) kan je gewoon kiezen door op je AB verschillende keren de Select-knop te gebruiken.
Geen commentaar
Da's raar... als ik iets afspeel waarbij de dialoogvensters buiten het beeld vallen en ik verander de mode, komen ze wel op de juiste plaats te staan.
Je kan ook eens kijken met de Info (of Title, weet niet juist meer) wat de resolutie van je stream is en zo.
Je kan ook eens kijken met de Info (of Title, weet niet juist meer) wat de resolutie van je stream is en zo.
Vreemd... heb je geen folder.jpg of radio.tbn?Stampre schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:08:
ik zie de tbn files niet in het radio pack, alleen maar die van 3 voor 12. Ik gebruik de tech versie van 27-05. Misschien maar eens proberen niet erover heen te kopieren
Want als je de "root" folder van de streams ook een thumbnail geeft gaat het fout.
Zal morgen eens kijken, gooi gewoon even de map radio weg. en kopieer alleen jouw kunstwerk erheen.
Ik heb ook weer eens een nieuwe versie van T3CH erop gezet maar ik kan weer nergens de mogelijkheid vinden, om het pad naar je Dashboard te wijzigen. Dit zou onder "System Settings" moeten staan. Kan ik die ergens handmatig instellen?
Ik zou graag weer in mijn Evox terecht komen ipv default Xbox dash.
Ik heb ook een leuke computer..
Hij zit onder instellingen - Programma's - AlgemeenTranzy schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:56:
Ik heb ook weer eens een nieuwe versie van T3CH erop gezet maar ik kan weer nergens de mogelijkheid vinden, om het pad naar je Dashboard te wijzigen. Dit zou onder "System Settings" moeten staan. Kan ik die ergens handmatig instellen?
En we gaan weer stemmen!
Vorig jaar heeft XBMC in 2 categorieen gewonnen en het zou natuurlijk gaaf zijn als dat dit jaar weer lukt.
Om te stemmen heb je een ScourceForge account nodig, aan de hand van de uitslag worden de genomineerden bekend gemaakt en vervolgens komt er een stemronde voor iedereen, met of zonder account waarna de winnaars bekend worden gemaakt.
Zou gaaf zijn als we de uitslag van vorig jaar kunnen evenaren of zelfs overtreffen!
Vorig jaar heeft XBMC in 2 categorieen gewonnen en het zou natuurlijk gaaf zijn als dat dit jaar weer lukt.
Om te stemmen heb je een ScourceForge account nodig, aan de hand van de uitslag worden de genomineerden bekend gemaakt en vervolgens komt er een stemronde voor iedereen, met of zonder account waarna de winnaars bekend worden gemaakt.
Zou gaaf zijn als we de uitslag van vorig jaar kunnen evenaren of zelfs overtreffen!
Dan moet dat maar even geupdate worden want nu staat er bij de knop dat het in te stellen is onder "System Settings". Maar thnx ...ik zal het vanavond even controleren.Bigfoot87 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:11:
[...]
Hij zit onder instellingen - Programma's - Algemeen
EDIT: Het is gelukt. De optie zat idd onder Programma's. Ik kon hem niet vinden omdat ik de MC360 skin gebruik. ook weer opgelost ....
[ Voor 18% gewijzigd door Tranzy op 07-06-2007 21:58 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Kleine update:

Ik heb een thumbnail toegevoegd voor de Radio folder.
Belangrijk is dat je XBMC eerst alle thumbnails van de radiozenders laat cachen en daarna de naam van de betreffende thumbnail (Radio_read the readme first!.tbn) veranderd in Radio.tbn.
Wanneer je de thumbnail direct Radio.tbn noemt zal XBMC de thumbnail van de radiomap als eerste cachen en meteen alle radiozenders deze thumbnail geven.
Let wel op dat je wanneer je XBMC update het zelfde trucje uithaalt... dus eerst Radio.tbn hernoemen naar een andere naam en na het cachen de naam weer herstellen.

Belangrijk is dat je XBMC eerst alle thumbnails van de radiozenders laat cachen en daarna de naam van de betreffende thumbnail (Radio_read the readme first!.tbn) veranderd in Radio.tbn.
Wanneer je de thumbnail direct Radio.tbn noemt zal XBMC de thumbnail van de radiomap als eerste cachen en meteen alle radiozenders deze thumbnail geven.
Let wel op dat je wanneer je XBMC update het zelfde trucje uithaalt... dus eerst Radio.tbn hernoemen naar een andere naam en na het cachen de naam weer herstellen.
Anoniem: 3527
Nog een tip voor als bovenstaande fout gegaan is. Rename de folder icon (in dit geval dus radio.tbn) en delete in de map \Userdata\Thumbnails\Music\ de inhoud van alle subdirectories, dus niet de subdirectories zelf! De inhoud van de subdirectories die je moet deleten hebben namen als 1,2,3,A,B etc.Bigfoot87 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:26:
Kleine update:
[afbeelding]
Als je dit niet elke keer handmatig wil doen, kun je natuurlijk ook even handig een backupje maken van al die mappen nadat je ze leeggemaakt hebt. Dan kun je volgende keer gewoon de hele inhoud van \Userdata\Thumbnails\Mucis verwijderen en de lege subdirectories terugzetten.
Anoniem: 37526
Daar waar de Xbox X86 is, en veel USB apparatuur werkt: Kan ik er een WiFi USB-stick in hangen?
Niet doen dus!Anoniem: 3527 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:04:
[...]
Nog een tip voor als bovenstaande fout gegaan is. Rename de folder icon (in dit geval dus radio.tbn) en delete in de map \Userdata\Thumbnails\Music\ de inhoud van alle subdirectories, dus niet de subdirectories zelf! De inhoud van de subdirectories die je moet deleten hebben namen als 1,2,3,A,B etc.
Als je dit niet elke keer handmatig wil doen, kun je natuurlijk ook even handig een backupje maken van al die mappen nadat je ze leeggemaakt hebt. Dan kun je volgende keer gewoon de hele inhoud van \Userdata\Thumbnails\Mucis verwijderen en de lege subdirectories terugzetten.
Mensen met grote muziekcollecties kunnen dan alle thumbs weer opnieuw laten scannen!
Ja,Anoniem: 37526 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:06:
Daar waar de Xbox X86 is, en veel USB apparatuur werkt: Kan ik er een WiFi USB-stick in hangen?
Maar werken zal die niet.
Hangt er van af... als je zelf bij elk album een thumbnail toevoegd is er weinig aan de hand, maar als je je thumbs door XBMC laat toewijzen via internet zou ik er niet aan beginnen nee.SyphOn schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:08:
[...]
Niet doen dus!
Mensen met grote muziekcollecties kunnen dan alle thumbs weer opnieuw laten scannen!
Anoniem: 125499
Hoe kan ik de HD van mijn xbox (T3CH) zichtbaar maken in mijn windows XP netwerkomgeving zodat ik de partities op die manier direct kan benaderen? (dus niet via FTP)
Dit kan volgens mij niet, maar waarom zou je dat willen? Je kan wel op andere manieren je Xbox benaderen als FTP volgens mij, maar niet via Netwerkomgeving.Anoniem: 125499 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:48:
Hoe kan ik de HD van mijn xbox (T3CH) zichtbaar maken in mijn windows XP netwerkomgeving zodat ik de partities op die manier direct kan benaderen? (dus niet via FTP)
Kan alleen via FTP, maar volg deze instructies om je xbox (via FTP) toe te voegen aan je netwerk omgeving:Anoniem: 125499 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:48:
http://www.xboxmediacente...puter's_My_Network_Places
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Kan wel, maar dan moet je een debug-bios op je xbox zetten en de XDK op je pc geinstalleerd staan hebben.
http://savvygeek.com/2007...our-xbox-into-an-appletv/
Apple TV Intro Movie - mayamaniac over at the Xbox-Scene Forums has modified the official Apple TV intro movie to fit the theme of this mod.
Download from http://savvygeek.com/files/intro.avi
Download the startupvideo script here and open it up. There should be a file named autoexec.py and a file named startupvideo.py. Copy them to the scripts folder in XBMC on your console. (Do not put them into their own folder. Leave them in the base scripts folder.)
Now copy that intro.avi file you downloaded into the scripts folder as well. The file MUST be named intro.avi or it will fail to load.
Zie link voor alle info.
Apple TV Intro Movie - mayamaniac over at the Xbox-Scene Forums has modified the official Apple TV intro movie to fit the theme of this mod.
Download from http://savvygeek.com/files/intro.avi
Download the startupvideo script here and open it up. There should be a file named autoexec.py and a file named startupvideo.py. Copy them to the scripts folder in XBMC on your console. (Do not put them into their own folder. Leave them in the base scripts folder.)
Now copy that intro.avi file you downloaded into the scripts folder as well. The file MUST be named intro.avi or it will fail to load.
Zie link voor alle info.
[ Voor 255% gewijzigd door ikweetniks op 08-06-2007 01:20 ]
Oud filmpje
Oh en de link naar het filmpje mag niet van Apple
Voor menden die de xbox als network drive willen: Webdrive
[ Voor 30% gewijzigd door SyphOn op 07-06-2007 21:47 ]
Dit topic is gesloten.