[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.579 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:03
v1nzent- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:51:
Er wordt nu opgestart met de volgende melding op 't scherm:
XBMC FATAL ERROR.
Invalid or missing <home> tag in xml - no skins found, or (rest valt van het beeld af).

Het rare is dat op E:(root), waar apps en al mn bestanden op stonden, nu weer terug zijn op E: (behalve de Apps map die lijkt 'vers'), en op C: en Q: staan exact dezelfde mappen: audio, bios,fonts,media,screenshots, ed :?
Is het een idee om alle partities, c, e en q, te formaten?

Ik heb net UDATA en TDATA verwijdert, ik zie 00face08 niet, en nog steeds bovenstaande melding :/
opstarten met Start en Back ingeduwd haalt ook niets uit.

ben lekker bezig zoals jullie lezen :/

edit: Uri Geller bij Jensen verandert ook niets :'( :P
C zou ik van afblijven. Daar heb je toch niks mee nodig als het goed is. ;)
Alleen even zorgen dat er wel goed gelinkt word van c (bijv xboxdash.xbe of default.xbe) naar de xbmc installatie.
Belangrijkste is gewoon dat je alles op de E schijf precies goed hebt. (kan natuurlijk op meerdere manieren, is maar net wat jij overzichtelijk/prettig vind werken.)

edit: Damn, zie net dat joox.net gebeuren, en het zou inderdaad SUPER vet zijn als daar een script voor komt!

[ Voor 4% gewijzigd door warcow op 25-05-2007 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:10

Dr C

met C en CK

Ik kwam weer een fantastische site tegen: http://joox.net/cat/2. Zou wel fantastisch zijn als daar een script voor zou komen op XBMC. Iemand wat tijd over toevallig die scripts kan schrijven :P

edit: hmm, ook ff in vervolg eerst even de eerste pagina van het topic lezen. Had toch iemand vrijwel hetzelfde geschreven als ik. Wel komisch btw.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr C op 25-05-2007 01:30 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:15
Kan je beter www.stage6.com nemen. Alle goede en werkende video's komen daar vandaan :)

Ik zal eens kijken of ik GBW kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
martijn1992 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:55:
Waarom wordt Uitzendinggemist script niet ondersteund voor Linksboks, of hebben de linksboks builds niet WindowXML?
Is er niet een workaround dat het toch werkend te krijgen is?
De Linksboks SVN (de source code zeg maar) is een branch (vertakking) van de originele SVN. Deze aftakking is echter gemaakt voordat WindowXML in de trunk (de hoofdboom) zat. Wat Linksboks dus zou moeten doen is een SVN sync met de trunk. Dan halen ze de veranderingen op en voegen die samen met hun branch.

Dit kan echter veel problemen geven en tijd kosten omdat beide SVN's gewoon door gaan met ontwikkelen. Kan dus best zijn dat 1 bestand meerdere keren is aangepast en dat deze aanpassingen conflicteren. Dit moet dan handmatig worden aangepast.

In praktijk komt het er dus vaak op neer dat men eerst een feature branch (Linksboks) helemaal af programmeert (of in iedergeval werkend) en daarna pas merged met de trunk. Dan hoeven ze maar 1x te sleutelen.

Wat zijn work-arounds: zelf een SVN halen van de Linksboks Branche en dan lokaal de Main Trunk mergen. De source die je dan hebt zelf compilen. OF als je Linksboks niet echt nodig hebt een T3CH versie downloaden. Deze zijn altijd van de Trunk.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
SyphOn schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:10:
Kan je beter www.stage6.com nemen. Alle goede en werkende video's komen daar vandaan :)

Ik zal eens kijken of ik GBW kan helpen.
Wat betreft Joox.net: ziet er heel erg leuk uit. Het voordeel boven Stage6.com is dat ze het netjes hebben geordend. En dat maakt het makkelijk om te coden. Kijk bijv. naar kanalenkiezer: dat is een horror om 100% werkend te krijgen omdat er geen systeem achter de streams zit.

Bij Joox.net is het steeds categorien/sub-categorien doorlopen en dan kom je uit op een pagina met een stream! Redelijk makkelijk te doen dus (zo op het eerste gezicht).

Dus laat ik het volgende doen: Vanavond ga ik verder met het implementeren van Talpa.tv (tien.tv) uitzendinggemist. Daarvoor is het belangrijkste al klaar: het inloggen en halen van de streams...nu alleen nog de categorisering. Hopelijk is dat volgende week ergens klaar, maar beloven kan ik niks aangezien ik dit weekend druk bezig ben met andere zaken.

Daarna zal ik kijken naar Joox.net. Ik zal dan wel eens gaan nadenken over een andere naam, want het begint dan zeker veel meer te worden dan alleen uitzendinggemist.v2. Suggesties zijn welkom, ben zelf niet zo goed met namen. (Misschien iets van "Missed It" of "EOD: Episodes On Demand")

Ook de layout moet dan gaan veranderen, aangezien er bijna geen ruimte meer is voor icoontjes aan de rechterkant.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 25-05-2007 09:04 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 11:48
Anoniem: 154173 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:47:
[...]

Dit heb ik allemaal gedaan,
ik heb een map geshared ..
als ik hem nu wil zoeken met m'n xbox krijg ik de pop-up "Could not connect to network".

Moet ik SMB Network Share hebben of WORKGROUP (SMB) Network ?
En moet ik nog ergens goed naar kijken bij de netwerk instellingen op de xbox?

Nogmaals bedankt,
ik hoop dat het me ooit lukt!
Gebruik je Windows XP? Zo ja, dan staat de werkgroepnaam op je pc standaard ingesteld op MSHOME. Deze naam zal dan ook op je Xbox ingesteld moeten worden. (bij de instellingen waar je ook je user en password hebt ingesteld, dus WORKGROUP veranderen in MSHOME)

Kortom de werkgroepnaam op je pc moet overeenkomen met de instelling op je xbox.
GroteBozewolf schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:02:
[...]

Dus laat ik het volgende doen: Vanavond ga ik verder met het implementeren van Talpa.tv (tien.tv) uitzendinggemist. Daarvoor is het belangrijkste al klaar: het inloggen en halen van de streams...nu alleen nog de categorisering. Hopelijk is dat volgende week ergens klaar, maar beloven kan ik niks aangezien ik dit weekend druk bezig ben met andere zaken.

Daarna zal ik kijken naar Joox.net. Ik zal dan wel eens gaan nadenken over een andere naam, want het begint dan zeker veel meer te worden dan alleen uitzendinggemist.v2. Suggesties zijn welkom, ben zelf niet zo goed met namen. (Misschien iets van "Missed It" of "EOD: Episodes On Demand")
Dat klinkt fantastisch GroteBozeWolf! Dit wordt zo'n meesterlijk script, echt te gek! _/-\o_

Naamsuggestie: XStream

[ Voor 43% gewijzigd door Dynamix op 25-05-2007 13:21 . Reden: reactie GBW toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 08:06
[...]

Ook de layout moet dan gaan veranderen, aangezien er bijna geen ruimte meer is voor icoontjes aan de rechterkant.
Streams Unlimited :P

Hoewel ik het UG-script niet gebruik (als Belg kijk ik zo niet naar de NL-zender), moet ik toch even _o_ voor het feit dat iemand zoiets in elkaar kan boksen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
[...]

Wat betreft Joox.net: ziet er heel erg leuk uit. Het voordeel boven Stage6.com is dat ze het netjes hebben geordend. En dat maakt het makkelijk om te coden. Kijk bijv. naar kanalenkiezer: dat is een horror om 100% werkend te krijgen omdat er geen systeem achter de streams zit.

Bij Joox.net is het steeds categorien/sub-categorien doorlopen en dan kom je uit op een pagina met een stream! Redelijk makkelijk te doen dus (zo op het eerste gezicht).

Grote Boze Wolf gaan internationaal! _/-\o_ :P
Helemaal te gek :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 17:49

CodeIT

Code IT

Misschien een tip voor GBW. Via www.dapper.net kun je een data mapping maken van een website. Je kan dan via een nieuwe url je data mapping ophalen (XML bestandje). Dit maakt voor veel scripts het parsen van een website een stuk eenvoudiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:09:
als ik hem nu wil zoeken met m'n xbox krijg ik de pop-up "Could not connect to network".

Nogmaals bedankt,
[...]
Gebruik je Windows XP? Zo ja, dan staat de werkgroepnaam op je pc standaard ingesteld op MSHOME. Deze naam zal dan ook op je Xbox ingesteld moeten worden. (bij de instellingen waar je ook je user en password hebt ingesteld, dus WORKGROUP veranderen in MSHOME)

Kortom de werkgroepnaam op je pc moet overeenkomen met de instelling op je xbox.
[...]
'SMB Network Share' is een standaard lokatie naar een niet bestaande machine die je moet wijzigen. witte knop op de controller.
Via 'WORKGROUP (SMB) Network' zal je al je werkgroepen zien. Meestal heb je maar 1 groep in je netwerk. Het kan ook een aantal seconden extra kosten om te browsen.

Eerst via ''WORKGROUP (SMB) Network' je machine zien, daarna pas een directe link maken. In een thuisnetwerk zal je geen zg. WINS server hebben dus dan werkt het netwerk browsen puur op broadcast netwerk berichten. Je pc en de xbox dienen daarvoor in hetzelfde netwerk segment te zitten. Sluit ze dus aan op bv dezelfde switch.
Als je de pc dan nog niet ziet op de xbox zal je op de pc bij de netwerk verbindingen moeten controleren of je microsoft networking aan hebt. Er is een wizard in het netwerk scherm voor het regelen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
Ook ik moet GBW hartelijk danken voor zijn inzet. ben super tevreden met het weer werkende script, ik had ook wel last van achterlopende audio maar heb dat er voor lief bijgenomen (tot ik gister zag dat je dat kan instellen). als je die andere zenders ook implementeert wordt het wel supergaaf zeg!!

mag ik vragen wat je achtergrond is? Ik wil me eigenlijk ook wel gaan verdiepen in dat scripting amar heb nu niet echt een informatica achtergrond.....

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 08:15

Sr_Ogel

Klop klop klop

[...]

Daarna zal ik kijken naar Joox.net. Ik zal dan wel eens gaan nadenken over een andere naam, want het begint dan zeker veel meer te worden dan alleen uitzendinggemist.v2. Suggesties zijn welkom, ben zelf niet zo goed met namen.
Hier nog een zeer tevreden gebruiker van het Uitzendinggemist script(je). ( het "je" kunnen we inmiddels wel weg laten)
Als suggestie voor het script, zou ik het bij uitzendinggemist laten. Alleen dus uitzendinggemist van zo veel mogelijk zenders ( hoe meer, hoe beter ) en voor de streams een apart script maken, stream pack of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Bestaat er eigenlijk een script om Sport1 wedstrijden (via de website!) op XBMC te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Nu online
Bad_Karma schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:27:
Bestaat er eigenlijk een script om Sport1 wedstrijden (via de website!) op XBMC te bekijken?
Ik zie geen filmpjes op Sport1..
Als het niet allemaal apparte filmpjes zijn maar een soort van tvzender moet er wel een strm bestandje van te maken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Laatst online: 19-11-2023
Het probleem is dat je een code in moet voeren om de stream te kunnen zien. Daarna wordt er direct een standaard stream weergegeven in WMplayer formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

Anoniem: 154173 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:47:
[...]

Nogmaals bedankt,
bij workgroup moet je naam van je netwerk ingeven rechtsklikken op deze computer op je pc of laptop
eigenschappen--->computernaam------->wijzigen daar kan je zien wat je naam van de werkgroep is
je kan beter het ip adres van je pc nemen bv: 172.19.3.2 (pc of laptop)\gedeeldemap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Anoniem: 220148 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:39:
[...]

Ik heb ff net gekeken je kunt em gewoon in XBMC spelen moet je ff de url van de film kopieren en in xbmc zetten ik doe dat door XBMCFOX. bijvoorbeeld The 13 th warrior url is
http://video.stage6.com/1020069/.divx plak em gewoon en kijken maar.
Wat is xbmcfox??

hoe kan ik daarmee streams naar xbox zenden? komt ie dan in playlist ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220148

Zerveza schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:14:
[...]

Wat is xbmcfox??

hoe kan ik daarmee streams naar xbox zenden? komt ie dan in playlist ofzo?
nee kijk xbmcfox is een extensie voor firefox als je bijvoorbeeld een stream wilt bekijken kun je de stream gewoon in xbmcfox plakken en hij opent hem gewoon in xbmc echt een aanrader.

je kunt de extensie hier downloaden http://voo.free.fr/xbox/xbmcfox_beta1modifi%e9parYoman91.xpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Anoniem: 220148 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:42:
[...]

nee kijk xbmcfox is een extensie voor firefox als je bijvoorbeeld een stream wilt bekijken kun je de stream gewoon in xbmcfox plakken en hij opent hem gewoon in xbmc echt een aanrader.

je kunt de extensie hier downloaden http://voo.free.fr/xbox/xbmcfox_beta1modifi%e9parYoman91.xpi
werkt prima.. altijd ff zoeken naar de url in code.. maar werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zerveza schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:01:
[...]

werkt prima.. altijd ff zoeken naar de url in code.. maar werkt prima..
ik zij het toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 12:46
warcow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:16:
[...]

C zou ik van afblijven. Daar heb je toch niks mee nodig als het goed is. ;)
Alleen even zorgen dat er wel goed gelinkt word van c (bijv xboxdash.xbe of default.xbe) naar de xbmc installatie.
Belangrijkste is gewoon dat je alles op de E schijf precies goed hebt. (kan natuurlijk op meerdere manieren, is maar net wat jij overzichtelijk/prettig vind werken.)

edit: Damn, zie net dat joox.net gebeuren, en het zou inderdaad SUPER vet zijn als daar een script voor komt!
Dus Q leeghalen en dan zou 't moeten werken >?
Wat bedoel je hier precies mee ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

iemand een idee waarom downloaden van mijn XBOX via FTP naar een netwerkstation bijna twee keer zo snel gaat als andersom?

download van XBOX met FTP -> +/- 12000 KB/S
upload naar XBOX met FTP -> +/- 6000 KB/S

Dit alles via op 100mbit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:22:
iemand een idee waarom downloaden van mijn XBOX via FTP naar een netwerkstation bijna twee keer zo snel gaat als andersom?

download van XBOX met FTP -> +/- 12000 KB/S
upload naar XBOX met FTP -> +/- 6000 KB/S

Dit alles via op 100mbit netwerk.
mischien dat de netwerkkaart van de xbox niet zo snel is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 19:16
Maar dan zou je toch geen verschillen moeten merken in datadoorvoer? Ik denk eerder dat het ligt aan de verwerking van de gegevens die binnenkomen op je xbox. En dan met name de snelheid van je harde schijf. Lezen kost minder recourses dan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
arnob schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:22:
[...]

'SMB Network Share' is een standaard lokatie naar een niet bestaande machine die je moet wijzigen. witte knop op de controller.
Via 'WORKGROUP (SMB) Network' zal je al je werkgroepen zien. Meestal heb je maar 1 groep in je netwerk. Het kan ook een aantal seconden extra kosten om te browsen.

Eerst via ''WORKGROUP (SMB) Network' je machine zien, daarna pas een directe link maken. In een thuisnetwerk zal je geen zg. WINS server hebben dus dan werkt het netwerk browsen puur op broadcast netwerk berichten. Je pc en de xbox dienen daarvoor in hetzelfde netwerk segment te zitten. Sluit ze dus aan op bv dezelfde switch.
Als je de pc dan nog niet ziet op de xbox zal je op de pc bij de netwerk verbindingen moeten controleren of je microsoft networking aan hebt. Er is een wizard in het netwerk scherm voor het regelen hiervan.
http://www.xbox-hq.com/html/xbox-tutorials-179.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
v1nzent- schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:34:
[...]

Dus Q leeghalen en dan zou 't moeten werken >?

[...]
Q: leeghalen zou ik niet doen, want da's eigenlijk een virtuele drive, het is gewoon een mapping naar de folder waar je XBMC staat (bvb E:\Apps\XBMC).
Maw, als je de Q: leeggooid, is je XBMC weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Tsja, het op tijd naar bed gaan is weer mislukt maar het heeft wel resultaat. Ik heb net Uitzendinggemist.v2.6.0beta online gezet. Wat is nieuw:
  • Added: The "Concept" skin (dankzij SyphOn)
  • Added: Talpa.tv Uitzendinggemist Support (Lees de readme.txt voor instructies)
  • Fixed: Errors due to very large amounts of URL's queueing up when scrolling an episode list fast.
Voor de duidelijkheid: het is een beta versie. Dat betekent dat ik het hier bij mij op 2 systemen heb getest en het goed draait. Maar hoe dat bij andere zit, daar ben ik dus naar benieuwd.

In principe is er niets veranderd aan technology alleen een nieuw kanaal erbij die wat meer scripting nodig had dan ik dacht. Dat betekent dus dat als v2.5.2 het bij je deed, v2.6.0 ook gewoon zou moeten werken.

ECHTER: je hebt voor Talpa/Tien uitzendinggemist wel een password en username nodig. Ga hiervoor naar hun site (http://www.tien.tv) en maak er daar gratis 1 aan (ik mompel ook nog iets over www.bugmenot.com >:) ). Edit dan het bestand 'channels\chn_talpa.py' van Uitzendinggemist.v2.6.0beta. Bovenaan (nagenoeg) staat de volgende regel:
code:
1
2
3
4
# ONLY EDIT THESE TWO VARIABLES !!!!!!! ##############################
PASSWORD='Username'
USERNAME='Password'
######################################################################

Zet daar je username en password in en sla de boel weer op. Dan de boel uploaden en hoppa, het zou moeten werken.

Als het nu niet werkt, niet gelijk boos worden. Gewoon een DEBUG log sturen naar uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com met een korte omschrijving van wat er mis ging en of je het kan reproduceren.

En dan het belangrijkste: je vind dit alles op http://www.rieter.net/uitzendinggemist/

Enjoy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 19:16
Wederom zeg ik: HELD! Heb zojuist getest en werkt perfect!

[ Voor 46% gewijzigd door smeerbartje op 26-05-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Laatst online: 05-05 21:14
Werkt hier ook als een dolle!! Supercool zeg!

Nog 2 kleine tips voor de final, in chn_talpa.py staat het volgende:
PASSWORD='Username'
USERNAME='Password'

Password&Username door elkaar zegmaar ;)

en misschien wat duidelijker als je van username, emailadres o.i.d. maakt..

Verder nogmaals: SUPER _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

A-380 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:17:
Kwam vandaag http://www.joox.net tegen. Het zou geweldig zijn als iemand hier een XBMC script voor zou kunnen schrijven.
ik kom enkele torrents tegen voor een dergelijk script, maar die willen nietstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
bartosiej schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 02:11:
Werkt hier ook als een dolle!! Supercool zeg!

Nog 2 kleine tips voor de final, in chn_talpa.py staat het volgende:
PASSWORD='Username'
USERNAME='Password'

Password&Username door elkaar zegmaar ;)

en misschien wat duidelijker als je van username, emailadres o.i.d. maakt..

Verder nogmaals: SUPER _/-\o_
Oeps......was kennelijk niet meer helemaal wakker. moet uiteraard zijn:
code:
1
2
3
4
PASSWORD='Password'
USERNAME='Username'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209522

Hmm, ik krijg m niet ingelogd op tien.tv
Hoe kan een debugfile van m'n xbox afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 209522 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:34:
Hmm, ik krijg m niet ingelogd op tien.tv
Hoe kan een debugfile van m'n xbox afhalen?
Heb je je password en username in de chn_talpa.py gezet? Let wel ff op: het staat fout in de file. Zie deze post hierboven: http://gathering.tweakers...message/28104607#28104607.

Om zeker te zijn dat je password / username klopt zou ik ook eerst ff kijken of je wel kunt inloggen op de www.tien.tv website?

Als het dan nog steeds niet lukt, kan je een debuglog aan maken. Zie hier voor meer informatie deze link: http://www.xboxmediacente...ttings.xml#.3Cloglevel.3E

[ Voor 9% gewijzigd door GroteBozewolf op 26-05-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Topicstarter
LOG-file:
In AdvancedSettings.xml kan je logfile-setting 'aanzetten' door toevoegen/veranderen <loglevel>1</loglevel> en uitzetten dmv <loglevel>0</loglevel>
  • AdvancedSettings.xml staat in je E:\APPS\XBMC\USERDATA-directory. Zo niet, maak een tekst-file aan voeg de loglevel toe en plaats deze in de directory E:\APPS\XBMC\USERDATA
  • Log-file wordt ook in de E:\APPS\XBMC\-directory gegenereerd met als naam XBMC.LOG en de voorlaatste log-file staat er ook nog met als naam xbmc.old.log
Heb dit alles ook nog maar ff in de algemene Introductie van dit topic gezet zodat dit hier niet meer (ahum) hoeft te worden uitgelegd

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 197658 op 26-05-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het even geprobeerd, kan gewoon inloggen bij tien.tv

Kan het kloppen dat ik geen advancedsettings.xml in m'n map Userdata heb staan?
Ik heb de nieuwste versie van T3CH, van 20 mei was die geloof ik.

Edit: Oeps, vergeten te refreshen, heb gedaan wat Qwyrp zei, alleen komt er niks te staan in de AdvancedSettings.xml? Ik kan wel ff de xbmc.log mailen, als dat zin heeft?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 209522 op 26-05-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor logging hoef je alleen maar <loglevel>1</loglevel> te plaatsen. Dit kan het enige zijn maar je kan er nog veel meer kwijt. Voor meer info ga dan hier naar toe

[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 197658 op 26-05-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, heb het net gemaild naar de grotebozewolf, ben benieuwd of hij er wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Jurjenvandijk
Vast wel, het zegt hem in iedere geval meer dan 'werkt niet' etc.

@Allen
Wat kan je nu precies met de WIN32 bestanden uit de T3CH-versie(s). Heb REAME gelezen mara ik snap er nog nix van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Helaas is op dit moment de site van GBW niet bereikbaar ( het downloadgedeelte dan). Kan iemand mij even op weg helpen met het synchroon laten lopen van de audio met de video in uitzendinggemist. Moet ik daarde controller gebruiken of de ab? En onder welk kopje kan ik het vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
Fire69 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:49:
[...]

Q: leeghalen zou ik niet doen, want da's eigenlijk een virtuele drive, het is gewoon een mapping naar de folder waar je XBMC staat (bvb E:\Apps\XBMC).
Maw, als je de Q: leeggooid, is je XBMC weg. ;)
ik krijg na het booten met de rescue cd het volgende te zien in het log:
25-05-2007 16:35:15 NOTICE -----------------------------------------------------------------------
25-05-2007 16:35:15 NOTICE Starting XBoxMediaCenter. Built on Jul 31 2005
25-05-2007 16:35:15 NOTICE Q is mapped to:Harddisk0\Partition2
25-05-2007 16:35:15 NOTICE load settings...
25-05-2007 16:35:15 NOTICE loading Q:\XboxMediaCenter.xml
25-05-2007 16:35:15 NOTICE remap Q: to homedir:E:\Apps\XBMC...
....etc
25-05-2007 16:35:15 NOTICE skinpath E:\Apps\XBMC\skin does not exist (or no keymap.xml), trying defaults
25-05-2007 16:35:15 WARNING Emergency recovery console starting...
25-05-2007 16:35:16 FATAL XBMC Fatal Error:
25-05-2007 16:35:16 FATAL Invalid or missing <home> tag in xml - no skins found, or no keymap.xml found
25-05-2007 16:35:16 FATAL Init network using dash settings...

Maar nu ik weer ftp connex heb, zie ik helemaal geen Q: meer maar de c,d,e,f,x,y en z partities.
Op c: staat een backup map
Op d: een apps map met daarin een boxplorermap een aantal txt bestanden (evox.ini/default.xbe) en de mappen skin en media.
Op e: mn eigen data en de apps/xbmc map (met newe build denkik) Op de root van staan weer de UDATA en de TDATA map..
Op y: een cache map
Zowel op d; als op e: staat een default.xbe

Ik kom 'r niet meer uit, mis mn box :(

[ Voor 9% gewijzigd door v1nzent- op 26-05-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Stampre schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:40:
Helaas is op dit moment de site van GBW niet bereikbaar ( het downloadgedeelte dan). Kan iemand mij even op weg helpen met het synchroon laten lopen van de audio met de video in uitzendinggemist. Moet ik daarde controller gebruiken of de ab? En onder welk kopje kan ik het vinden?
Heb ff gechecked, maar het download deel werkt gewoon. Krijg hier gewoon de files te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
v1nzent- schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 13:05:
[...]

ik krijg na het booten met de rescue cd het volgende te zien in het log:
25-05-2007 16:35:15 NOTICE -----------------------------------------------------------------------
25-05-2007 16:35:15 NOTICE Starting XBoxMediaCenter. Built on Jul 31 2005
25-05-2007 16:35:15 NOTICE Q is mapped to:Harddisk0\Partition2
25-05-2007 16:35:15 NOTICE load settings...
25-05-2007 16:35:15 NOTICE loading Q:\XboxMediaCenter.xml
25-05-2007 16:35:15 NOTICE remap Q: to homedir:E:\Apps\XBMC...
....etc
25-05-2007 16:35:15 NOTICE skinpath E:\Apps\XBMC\skin does not exist (or no keymap.xml), trying defaults
25-05-2007 16:35:15 WARNING Emergency recovery console starting...
25-05-2007 16:35:16 FATAL XBMC Fatal Error:
25-05-2007 16:35:16 FATAL Invalid or missing <home> tag in xml - no skins found, or no keymap.xml found
25-05-2007 16:35:16 FATAL Init network using dash settings...

Maar nu ik weer ftp connex heb, zie ik helemaal geen Q: meer maar de c,d,e,f,x,y en z partities.
Op c: staat een backup map
Op d: een apps map met daarin een boxplorermap een aantal txt bestanden (evox.ini/default.xbe) en de mappen skin en media.
Op e: mn eigen data en de apps/xbmc map (met newe build denkik) Op de root van staan weer de UDATA en de TDATA map..
Op y: een cache map
Zowel op d; als op e: staat een default.xbe

Ik kom 'r niet meer uit, mis mn box :(
Die rescue-cd boot een ander dashboard op. Dat je dan dus geen Q: hebt, is normaal, want dat is iets specifieks voor xbmc. Als xmbc niet gestart is => geen Q:
Als ik die errors in je log zie, lijkt het wel alsof je geen skin geinstalleerd hebt staan.
Kijk eens even in E:\Apps\XBMC\Skin of daar een PMIII of een MC360 folder staat?
Zo niet, zo ik toch maar even een andere build proberen te bemachtigen, want dan is er ergens iets foutgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
Fire69 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:15:
[...]

Die rescue-cd boot een ander dashboard op. Dat je dan dus geen Q: hebt, is normaal, want dat is iets specifieks voor xbmc. Als xmbc niet gestart is => geen Q:
Als ik die errors in je log zie, lijkt het wel alsof je geen skin geinstalleerd hebt staan.
Kijk eens even in E:\Apps\XBMC\Skin of daar een PMIII of een MC360 folder staat?Zo niet, zo ik toch maar even een andere build proberen te bemachtigen, want dan is er ergens iets foutgelopen.
er staat op die plek een PMIII folder met inhoud, ik ga strax T3CH XBMC 2006-11-12 2.0.1 FAT erop zetten, kijken of dat iets uithaald.

edit: haalt niets uit, nog steeds bovenstaande melding, word er een beetje moederloos van :'(

iemand suggesties ?

[ Voor 7% gewijzigd door v1nzent- op 26-05-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:03
Al meer bekend over een eventuele script voor joox.net? Die site is toch echt super goed! :D
Zal ook veel vraag naar zijn, een script daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
v1nzent- schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:22:
[...]

er staat op die plek een PMIII folder met inhoud, ik ga strax T3CH XBMC 2006-11-12 2.0.1 FAT erop zetten, kijken of dat iets uithaald.

edit: haalt niets uit, nog steeds bovenstaande melding, word er een beetje moederloos van :'(

iemand suggesties ?
Tsja, als ik het goed begrijp had je dit:
  • Een gemodde XBOX
  • Welke opstarte met XBMC
  • Dat kwam omdat je de default.xbe en XboxMediaCenter.xml had gekopieerd naar de folder waarin je DASH stond. In de XboxMediaCenter.xml verwees je naar de juiste folder waarin XBMC stond dmv. de <HOME> tag.
Toen heb je
  • De oude versie versie overschreven met een nieuwe versie
  • De nieuwe versie ondersteund geen externe default.xbe meer, deze moet nu echt in de folder staan van XBMC. Zelfs de XboxMediaCenter.xml bestaat niet meer in huidige builds. Als alternatief kan je een shortcut plaatsen in je dash folder. (Meer info in de WIKI van XBMC, waar je naar kunt Googlen)
  • En nu werkt het niet meer.
Wat nu? Als het bovenstaande Abracadabra voor je is, dan zou ik iemand gaan zoeken die vaker met xbox-en bezig is geweest of eerst wat gaan lezen op www.xbox-scene.com. Snap je het bovenstaande, dan kan je booten met een CD die FTP ondersteund. Vanaf de WIKI XBMC site de shortcut downloaden die ervoor zorgt dat vanuit je dash folder XBMC wordt opgestart. Zie hier: http://www.xboxmediacente....php?title=As_a_Dashboard

Ik zou wel een algemene opmerking willen maken: ik zie en hoor steeds vaker dat mensen zomaar een hele oude versie van XBMC updaten naar een nieuwe zonder na te denken of te lezen over de gevolgen. Geen probleem als XBMC niet je default DASH is, maar als dat wel is, dan ben je zuur (zoals V1nzent). Denk dus 2x na voordat je wat doet.

De beste oplossing: Een Dual Boot optie op je XBox: met je powerknop je XBox aanzetten geeft XBMC, met de eject-knop geeft een andere dash met FTP support. Zo kom je altijd nog in je XBox. Aangezien dit een XBMC topic is, verwijs ik iedereen door naar www.xbox-scene.com voor meer info over dual-booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Wat raar GBW, ik krijg als ik versie 2.6 wil downloaden met iexplorer een 404 fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Stampre schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:38:
Wat raar GBW, ik krijg als ik versie 2.6 wil downloaden met iexplorer een 404 fout.
Dan zou ik je Referrer maar eens aanzetten. Bij het downloaden check ik of er niet ge-hot-linked wordt (direct naar de file linken, ipv naar de site) en dan check ik de referer. Deze wordt vaak geblocked door een firewall. Dus dat zal het oplossen. Als ik zin (en tijd) heb, zal ik de 404 eens veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Laatst online: 05-05 17:49

CodeIT

Code IT

Anoniem: 197658 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:04:
@Jurjenvandijk
Vast wel, het zegt hem in iedere geval meer dan 'werkt niet' etc.

@Allen
Wat kan je nu precies met de WIN32 bestanden uit de T3CH-versie(s). Heb REAME gelezen mara ik snap er nog nix van
Als je de WIN32 bestanden in je XBMC map op je pc zet, kun je door het runnen van `run_me_first.bat` XBMC op je pc draaien. Dit is vooral bedoeld voor skin en script developers. Een aantal functies werken niet op de pc (waaronder het afspelen van media files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Firewall uit, file is binnen. Ik had nog nooit van een referrer gehoord, maar bij updates van jou zijde dan schakel ik de firewall wel even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
GroteBozewolf schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:20:
...[.quote]
Vanaf de WIKI XBMC site de shortcut downloaden die ervoor zorgt dat vanuit je dash folder XBMC wordt opgestart. Zie hier: http://www.xboxmediacente....php?title=As_a_Dashboard
GBW: bedankt voor je reactie.

Het is voor het grootste gedeelte geen abracadrabra en heb ook nog (zoals eerder gepost) connex dmv ftp.

Feit is alleen dat ik onderstaande niet heb gedaan..
Dat kwam omdat je de default.xbe en XboxMediaCenter.xml had gekopieerd naar de folder waarin je DASH stond. In de XboxMediaCenter.xml verwees je naar de juiste folder waarin XBMC stond dmv. de <HOME> tag.
Als ik dit wel had gedaan, dan had ik wss. wat meer kennis hierover en een beter inzicht in ea. gehad.
Khebm zo gekocht nl. }:|
Op http://www.xbox-hq.com/html/xbox-tutorials.html kan ik zelf niets vinden over een 'standaard' directory structuur, wellicht heeft 1 van jullie hier info over.

Ik ga me erin verdiepen en laat daarna weten hoe/wat, mss. dat andere mensen er vervolgens baat bij gaan hebben.
Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8827

Versie 2.4.1b van uitzendinggemist script werkt bij mij prima, alleen de RTL gedeelten dus niet meer.
Alle versies na 2.4.1b starten niet. (je ziet 2 seconden "running" staan)
Ik heb een T3CH build van een paar maanden geleden.

Iemand hetzelfde probleem en (hopelijk) een oplossing? Of moet ik een nieuwe XBMC release installeren?

www.xbmcscripts.com lijkt trouwens een beetje kapot te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 18:59
Anoniem: 8827 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:35:
Versie 2.4.1b van uitzendinggemist script werkt bij mij prima, alleen de RTL gedeelten dus niet meer.
Alle versies na 2.4.1b starten niet. (je ziet 2 seconden "running" staan)
Ik heb een T3CH build van een paar maanden geleden.

Iemand hetzelfde probleem en (hopelijk) een oplossing? Of moet ik een nieuwe XBMC release installeren?

www.xbmcscripts.com lijkt trouwens een beetje kapot te zijn...
Gewoon even een nieuwe downloaden, dat kan hier.
Download ook maar een nieuwe T3CH build, want je hebt een recente nodig die ook WindowXML heeft.

Oh en ik heb Uitzendinggemist v2.5.2 op de nieuwste linkboks en werkt daar perfect, op de vorige liet hij niks zien maar nu wel :)

Heb ook even de nieuwe beta geprobeert van uitzendinggemist, werkt verder prima :)
Maar als je de MC360 skin (deze wordt toch gesupport?) gebruikt, dan zie ik het talpa/tien tekentje niet hij is onzichtbaar. Hij is wel te selecteren, dit kan ook zijn omdat ik de linksboks builds gebruik maar volgens mij is dit ook onder de T3CH builds.

[ Voor 24% gewijzigd door martijn1992 op 26-05-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
martijn1992 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:00:
[...]Oh en ik heb Uitzendinggemist v2.5.2 op de nieuwste linkboks en werkt daar perfect, op de vorige liet hij niks zien maar nu wel :)
Hardstikke mooi om te weten, kunnen de Linkboks mensen ook weer tevreden zijn.
martijn1992 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:00:Heb ook even de nieuwe beta geprobeert van uitzendinggemist, werkt verder prima :)
Maar als je de MC360 skin (deze wordt toch gesupport?) gebruikt, dan zie ik het talpa/tien tekentje niet hij is onzichtbaar. Hij is wel te selecteren, dit kan ook zijn omdat ik de linksboks builds gebruik maar volgens mij is dit ook onder de T3CH builds.
Klopt! Ik heb de MC360 Skin nog niet aangepast, omdat ik aan het denken ben hoe ik het groeiende aantal icoontjes kan gaan verwerken. Bij de final zal ie er wel bij zitten. Als je hem eerder wilt, moet je ff een mailtje sturen (uitzendinggemist.v2[@t]gmail[d0t]com) dan mail ik wel ff een nieuwe XML voor MC360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

ok even oerdomme vraag, maarja.
waar vind ik de meest recente xbmc?
en een simpele tut om hem zonder problemen te instaleren, zodat ik dus niet alles verneuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 154173 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:15:
ok even oerdomme vraag, maarja.
waar vind ik de meest recente xbmc?
en een simpele tut om hem zonder problemen te instaleren, zodat ik dus niet alles verneuk
Nieuwe versie vind je hier: http://217.118.215.116/

Een tutorial? Zou het niet weten. Maar wat je moet weten is hoe de boel nu is geinstalleerd. Dus wat voor een mod en wat wordt opgestart als default dash en hoe XBMC dan start. Dan kan je kijken of je zomaar kan overkopieren of dat je toch meer moet doen met shortcuts en zo.
Tutorials vind je waarschijnlijk op de XBMC Wiki pagina (http://www.xbmc.xbox-scen...index.php?title=Main_Page) of op www.xbox-scene.com site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroteBozewolf schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:21:
[...]

Nieuwe versie vind je hier: http://217.118.215.116/

Een tutorial? Zou het niet weten. Maar wat je moet weten is hoe de boel nu is geinstalleerd. Dus wat voor een mod en wat wordt opgestart als default dash en hoe XBMC dan start. Dan kan je kijken of je zomaar kan overkopieren of dat je toch meer moet doen met shortcuts en zo.
Tutorials vind je waarschijnlijk op de XBMC Wiki pagina (http://www.xbmc.xbox-scen...index.php?title=Main_Page) of op www.xbox-scene.com site.
Als ik een backup maak van mn "userdata" en de hele map "xbmc" gewoon vervang ..
dan doe ik het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 154173 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:49:
[...]

Als ik een backup maak van mn "userdata" en de hele map "xbmc" gewoon vervang ..
dan doe ik het toch goed?
Dat ligt eraan welke versie je nu draait en hoe je xbox gemod is? Als dat al een wat recentere versie is (2.0+) dan zou het goed moeten gaan zoals je beschrijft. Maar is het nog een versie waarbij je een default.xbe in een willekeurige folder kan zetten met een xboxmediacenter.xml (met een <home> tag erin) erbij, dan wordt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroteBozewolf schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:52:
[...]

Dat ligt eraan welke versie je nu draait en hoe je xbox gemod is? Als dat al een wat recentere versie is (2.0+) dan zou het goed moeten gaan zoals je beschrijft. Maar is het nog een versie waarbij je een default.xbe in een willekeurige folder kan zetten met een xboxmediacenter.xml (met een <home> tag erin) erbij, dan wordt het lastiger.
Ik heb een 2.0.1 van november vorig jaar, kan dat?

oh en trouwens ik had net die nieuwe versie van uitzendinggemist erop gezet en hij geeft 2 seconden "running" aan en daarna doet ie nix .. eerder deed die het wel trouwens

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 154173 op 27-05-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 154173 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 01:55:
[...]

Ik heb een 2.0.1 van november vorig jaar, kan dat?

oh en trouwens ik had net die nieuwe versie van uitzendinggemist erop gezet en hij geeft 2 seconden "running" aan en daarna doet ie nix .. eerder deed die het wel trouwens
vanaf v2.0.1 is updaten door overheen kopieren gewoon mogelijk. Eerder in dit topic staan links naar T3CH builds van XBMC en ook de uitleg waarom UZG niet meer werkt. Even terug lezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218682

heeft iemand trouwens een tip welke versie van Mameox het beste werkt? En speelt iemand zelf veel MAME games hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Ik zie in een aantal eerder posts staan waar de laatste xbmc te downloaden is, volgens mij is deze link hier niet toegestaan. Tenminste dat meen ik mij te herrineren uit het schweino build tijdperk.

Kan iemand mij vertellen waar ik in de instellingen moet zijn om het asynchroon lopen van audio/video bij de nederlandse netten in uzg te verhelpen?

heb al gekeken, maar kan enkel de db instellingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Gewoon via het OSD de audiodelay aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 20:37
Ik heb sinds vandaag rechtsboven een db meter staan. Ook tijdens video blijft hij er staan.
Iemand enig idee hoe die daar is gekomen en hoe ik hem weg krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Super het nieuwe UZG script _O_ Talpascript ook mooi toegepast!

Bedankt voor de moeite _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Jasper schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:15:
Ik heb sinds vandaag rechtsboven een db meter staan. Ook tijdens video blijft hij er staan.
Iemand enig idee hoe die daar is gekomen en hoe ik hem weg krijg?
Heb je misschien twee controllers, waarbij 1 toevallig op zn kop ligt ? (of een draad over de joystick heen gewikkeld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181995

warcow schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:02:
Al meer bekend over een eventuele script voor joox.net? Die site is toch echt super goed! :D
Zal ook veel vraag naar zijn, een script daarvoor.
Heb net een script voor joox.net binnengehaald via torrent. Op een andere manier was er niet aan te komen. Maar hij werkt perfect. Nog niet alles zit erin maar wel alle fims.

Ik zal hem wel ergens posten zodat hij voor iedereen te dowloaden is.

edit: hier dus http://rapidshare.com/files/33731695/JooX_NET.rar.html

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181995 op 27-05-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 05-05 13:05

Harrie

NederVlaming

Anoniem: 181995 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:15:
[...]

Heb net een script voor joox.net binnengehaald via torrent. Op een andere manier was er niet aan te komen. Maar hij werkt perfect. Nog niet alles zit erin maar wel alle fims.

Wow, dat is zeker iets gaafs! Tnx voor sharing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125499

[...]

voor de leechers onder ons hij staat ook in a.b.boneless onder de naam: zappa_JooX_NET.rar zoeken met yabse ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Opzich wel raar dat ie niet op www.xbmcscripts.com staat. Heeft iemand al gekeken naar de source van het script? Of er rare dingen in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 20:37
Anoniem: 45950 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:07:
[...]

Heb je misschien twee controllers, waarbij 1 toevallig op zn kop ligt ? (of een draad over de joystick heen gewikkeld?)
Thanks, dat was het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
[...]

Heb het gedownload, werkt perfect :)
Doet gewoon wat hij moet doen, en verder ziet er wel ok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruffy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 20:42
Ik dacht dat alleen ik zulke domme acties uitvoer!!!

Ik zal trouwens dat joox.net script morgen ook even testen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gruffy op 27-05-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

Stampre schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:18:
Ik zie in een aantal eerder posts staan waar de laatste xbmc te downloaden is, volgens mij is deze link hier niet toegestaan. Tenminste dat meen ik mij te herrineren uit het schweino build tijdperk.

Kan iemand mij vertellen waar ik in de instellingen moet zijn om het asynchroon lopen van audio/video bij de nederlandse netten in uzg te verhelpen?

heb al gekeken, maar kan enkel de db instellingen vinden.
Dat kan bij een constant verschil idd gewoon via de OSD > Geluidgedeelte > Audio Delay.

Maar ik heb bij de builds van de afgelopen paar maanden dat bij een aantal streams de audio/video voortdurend uit elkaar blijft lopen. Tijdens het afspelen wordt het verschil steeds groter. Dit is zo sinds er een nieuwe versie van mplayer.dll in zit die sneller zou zijn in H.264 decodering.

Ik hoor hier bijna nooit iemand over. Werkt een kanaal als Vara Humor TV bij anderen hier dan gewoon wel prima met de laatste builds?

Clean installs, userdata deleten, cache mappen deleten, niets helpt. Als oplossing kopieer ik nu altijd de files codecs.conf en mediaplayer.dll van een oudere build over de nieuwe heen. Maar lijkt me dat ik eventuele voordelen in die files van nieuwe builds zo wel misloop.

Veel streams gaan trouwens ook verre van soepel bij mij. Veel early/late en dropped frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
Anoniem: 3527 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:49:
[...]

Dat kan bij een constant verschil idd gewoon via de OSD > Geluidgedeelte > Audio Delay.

Maar ik heb bij de builds van de afgelopen paar maanden dat bij een aantal streams de audio/video voortdurend uit elkaar blijft lopen. Tijdens het afspelen wordt het verschil steeds groter. Dit is zo sinds er een nieuwe versie van mplayer.dll in zit die sneller zou zijn in H.264 decodering.

Ik hoor hier bijna nooit iemand over. Werkt een kanaal als Vara Humor TV bij anderen hier dan gewoon wel prima met de laatste builds?

Clean installs, userdata deleten, cache mappen deleten, niets helpt. Als oplossing kopieer ik nu altijd de files codecs.conf en mediaplayer.dll van een oudere build over de nieuwe heen. Maar lijkt me dat ik eventuele voordelen in die files van nieuwe builds zo wel misloop.

Veel streams gaan trouwens ook verre van soepel bij mij. Veel early/late en dropped frames.
Bij mij doen alle streams het goed, behalve degene van Kanaalkiezer, vooral veel framedrops en slechte kwaliteit. Maar ik denk dat dit het meeste te verwijten is aan kanaalkiezer zelf (de website) deze werkt ook niet altijd even goed, en heeft ook slechte kwaliteit. En veel streams doen het ook niet, maar dat ligt volgens mij ook weer aan kanaalkiezer zelf, die schijnt de links naar streams nog wel eens te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

Ik heb het JooX script bekeken, en omdat het niet helemaal meer up to date was heb ik een en ander aangepast. Met deze versie kun je alle categoriën en ook de subcategoriën browsen, net zoals die op de website staan (eerst alleen movies en videoclips).

Als een link het niet doen dan komt dat zeer waarschijnlijk omdat het filmpje niet meer op de site van stage6.com zelf staat. Ik heb nog nooit eerder iets met python gedaan (of überhaupt serieus programmeren), dus als er toch wat mis gaat laat maar horen.

De categorie 'Unconfirmed' bevat overigens gesubmitte filmpjes die nog niet door yoox.net gecheckt zijn (zie site).

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

PANIEK!!

Zojuist wat zitten spelen, skin op "Project Mayhem III" gezet (stond op Media Center 2006 v.6)... scherm gaat ineens zwart... ik hoor nog wel het tikje van het scrollen... reboot, skin blijft zwart...

Iemand ervaring mee? is er ergens een inifile waar ik in kan zetten welke skin hij moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 09:49
GroteBozewolf schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 01:12:
ECHTER: je hebt voor Talpa/Tien uitzendinggemist wel een password en username nodig. Ga hiervoor naar hun site (http://www.tien.tv) en maak er daar gratis 1 aan (ik mompel ook nog iets over www.bugmenot.com >:) ). Edit dan het bestand 'channels\chn_talpa.py' van Uitzendinggemist.v2.6.0beta. Bovenaan (nagenoeg) staat de volgende regel:
code:
1
2
3
4
PASSWORD='Username'
USERNAME='Password'

Zet daar je username en password in en sla de boel weer op. Dan de boel uploaden en hoppa, het zou moeten werken.
Ik neem aan dat dat niet op IP gaat, dus kun je niet beter even een accountje xboxgbw@hotmail.com ofzo aanmaken en dan default die username & pass in het scriptje zetten? Da's wel zo gebruikersvriendelijk en net zo handig voor jou: mensen hoeven niet te gaan spaaien in de code om vervolgens per ongeluk iets meer te vernaggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Harrie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:10:
[...]

Wow, dat is zeker iets gaafs! Tnx voor sharing!
Dit werkt idd erg goed!! Leve Joox.net :)
Nu nog een script voor http://www.tv-links.co.uk/ en we hoeven nooit meer iets te downloaden.
IPtv at its best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

guillaume schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:01:
[...]

Ik neem aan dat dat niet op IP gaat, dus kun je niet beter even een accountje xboxgbw@hotmail.com ofzo aanmaken en dan default die username & pass in het scriptje zetten? Da's wel zo gebruikersvriendelijk en net zo handig voor jou: mensen hoeven niet te gaan spaaien in de code om vervolgens per ongeluk iets meer te vernaggelen.
De kans wordt dan wel groter dat Talpa de boel blokkeerd omdat ze dan een accountje zien wat superveel data veroorzaakt en niet eens hun website bezoekt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
guillaume schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:01:
[...]

Ik deel de mening van Marzman. Ookal is het niet aan IP gekoppeld, vind ik het wel zo netjes dat je een account aanmaakt als je gebruik wilt maken van hun diensten. Het is eenmaal een accountje aanmaken en dan 2 regeltjes aanpassen die duidelijk staan aangegeven.

Wat ik wel misschien nog wil doen is een aparte file met daarin je username/password. Deze file kan je dan gewoon niet overschrijven bij het updaten van het script. Dan hoef je echt maar 1x iets te editen. Ik was in iedergeval niet van plan om iets van een configuratie scherm te gaan klussen (althans niet op korte termijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-04 16:03

robbydw

live your life

Ik ben bezig met het updaten van mijn XBMC versie. (huidige zo'n 3 maanden oud)
Ben nu bezig met het veiligstellen van de map userdata. Dit duurt echter nogal lang doordat hij vanuit twee mappen ontzettend veel data haalt, te weten de mappen thumbnails\pictures\ [0 t/m 9] en [a t/m f en de map cache. Mijn vraag is of deze data veiliggesteld moet worden of dat deze "database" vanzelf weer wordt aangelegd. Ik zie namelijk tbn's langskomen van allerlei video / muziek die ooit op de XBOX hebben gestaan maar velen allang weer zijn verdwenen.

Dank alvast voor de reactie.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 17:14

JC

- minimalistic -

Zerveza schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:39:
PANIEK!!

Zojuist wat zitten spelen, skin op "Project Mayhem III" gezet (stond op Media Center 2006 v.6)... scherm gaat ineens zwart... ik hoor nog wel het tikje van het scrollen... reboot, skin blijft zwart...

Iemand ervaring mee? is er ergens een inifile waar ik in kan zetten welke skin hij moet gebruiken?
Volgens mij moet je Start en Back ingedrukt houden als XBMC start. Dan worden je settings gereset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181995

robbydw schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:54:
Ik ben bezig met het updaten van mijn XBMC versie. (huidige zo'n 3 maanden oud)
Ben nu bezig met het veiligstellen van de map userdata. Dit duurt echter nogal lang doordat hij vanuit twee mappen ontzettend veel data haalt, te weten de mappen thumbnails\pictures\ [0 t/m 9] en [a t/m f en de map cache. Mijn vraag is of deze data veiliggesteld moet worden of dat deze "database" vanzelf weer wordt aangelegd. Ik zie namelijk tbn's langskomen van allerlei video / muziek die ooit op de XBOX hebben gestaan maar velen allang weer zijn verdwenen.

Dank alvast voor de reactie.
Wat ik altijd doet bij het updaten is; zet xbmc aan en zet hem op het shutdownscherm. Delete alles behalve de userdata, skin en script folder en ftp de nieuwe versie van xbcm erop excl de netgenoemde folders. Staat alles binnen 5 min erop en werkt perfect.

En als je de thumbnails delete wordt die vanzelf weer aangelegd. Betekend wel dat je elk hoesje (als die niet op je harde schijf staat) van internet moet ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Hoe kan ik zien welke versie XMBC ik heb?? Want script van Uitzendiggemist werkt bij mij niet :( Terwijl ik zeker weet dat ik tenminste versie 2.0 heb van XMBC

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1chael24nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 17:03
Hallo ik krijg uitzending gemist niet aan de praat ik gebruik de XBMC-SVN_2007-05-27_rev9113-T3CH release. Maar als ik dan iets wil kijken blijft hij hangen met de mededeling: Opening video decoder: [dmo] DMO video codecs. Weet niet wat er aan de hand is. Misschien weet iemand van jullie iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Hallo,

Netjes al een 8e topic over de XBMC. Ik heb ook nog een vraag: ik ben Belg en op de website van vtm kan je het laatavondnieuws telkens opnieuw bekijken in redelijk goede kwaliteit. Is er een mogelijkheid om deze via de XBMC af te spelen?

Ik heb hier nog niet veel over kunnen terugvinden.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-04 16:03

robbydw

live your life

Anoniem: 181995 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:37:
[...]

Wat ik altijd doet bij het updaten is; zet xbmc aan en zet hem op het shutdownscherm. Delete alles behalve de userdata, skin en script folder en ftp de nieuwe versie van xbcm erop excl de netgenoemde folders. Staat alles binnen 5 min erop en werkt perfect.

En als je de thumbnails delete wordt die vanzelf weer aangelegd. Betekend wel dat je elk hoesje (als die niet op je harde schijf staat) van internet moet ophalen
Ow dat is wel een goed idee. Wat ik nu doe is Avalaunch starten, vervolgens FTP verbinding opzetten. Userdata backup maken, XBMC renamen naar .old, dan nieuwe versie kopieren en dan userdate terugplaatsen.'

Jouw manier van werken is "iets" handiger :)

Over scripts gesproken. Zijn er meer mensen die op dit moment geen scripts kunnen installeren of heb ik gewoon een lokaal probleem?

Wanneer ik namelijk een script selecteer in de XBMCScripts installer krijg ik de melding:
An error occured while unzipping.
Corrupt file or not a zip file.

Ik krijg dit bij ieder script dat ik probeer te installeren.

Edit: De website xbmcscripts.com lijkt trouwens ook niet helemaal te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door robbydw op 28-05-2007 18:28 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1chael24nl
nee dat probleem heb ik ook geen een script lukt om te instaleren met die installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
seninha schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:48:
Hoe kan ik zien welke versie XMBC ik heb?? Want script van Uitzendiggemist werkt bij mij niet :( Terwijl ik zeker weet dat ik tenminste versie 2.0 heb van XMBC
In je Home-screen op de witte knop van je controller duwen of de Info op je AB.
Je hebt een versie nodig van max een aantal maand oud. Versie 2.0 is van vorig jaar. Da's dus ooouud... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1chael24nl
Bij mij werkt het ook niet en ik heb een versie van 27 mei 2007??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 09:15
Neem gewoon de nieuwste, want zoals zo vaak gemeld: Je moet WindowXML ondersteuning hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
27 Mei was gisteren, lijkt me toch redelijk recent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 05-05 13:05

Harrie

NederVlaming

m1chael24nl schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:44:
Bij mij werkt het ook niet en ik heb een versie van 27 mei 2007??
Heb je een versie met linksboks? Want deze werken ook niet, omdat die een iets andere source tree hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Volgens iemand hierboven zou dit ondertussen moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Fire69 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:41:
[...]

In je Home-screen op de witte knop van je controller duwen of de Info op je AB.
Je hebt een versie nodig van max een aantal maand oud. Versie 2.0 is van vorig jaar. Da's dus ooouud... :P
Thanks.

heb dus 2.1 van 18 maart 2007.
Is deze te oud voor Uitzendiggemist :?

Weet iemand vanaf welke versie XML ondersteund wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 28-05-2007 19:31 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
seninha schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:30:
[...]

Thanks.

heb dus 2.1 van 18 maart 2007.
Is deze te oud voor Uitzendiggemist :?

Weet iemand vanaf welke versie XML ondersteund wordt?
Te oud. Hij moet minimaal ergens half mei zijn gecompileerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
m1chael24nl schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:49:
Hallo ik krijg uitzending gemist niet aan de praat ik gebruik de XBMC-SVN_2007-05-27_rev9113-T3CH release. Maar als ik dan iets wil kijken blijft hij hangen met de mededeling: Opening video decoder: [dmo] DMO video codecs. Weet niet wat er aan de hand is. Misschien weet iemand van jullie iets...
Dat is geen probleem van het script maar van de MPlayer in XBMC. Zou met T3CH builds goed moeten gaan. Gelukkig is er een logfile in XBMC die uitgebreid informatie geeft over fouten van XBMC en scripts. Je zou daar eens kunnen kijken voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1chael24nl
XBMC-SVN_2007-05-27_rev9113-T3CH dat is de versie die ik heb zoals een paar posts hierboven heb ik deze mededeling: Opening video decoder: [dmo] DMO video codecs. Ik heb dus geen linksboks versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
Ik heb uitzendinggemist v2.5.2 en v2.6 Beta werkend op linksboks, op deze build:
XBMC-2007-05-19-PIMPED-linksboks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1chael24nl
Ik heb wel mijn media centre in ntsc draaien in 1080i. Maar kan met niet voorstellen dat , dat er mee te maken heeft dat het niet lukt met een build van 27 mei 2007.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.