Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)
Fonero ervaringen topic - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last
Reageer Nieuw TopicHeb mezelf op me GMail adres al geinvite...quote:Kixtart schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:04:
Thnx, dan ga ik Capiyol even DM'en
offtopic:
Rowdy ook nog een invite nodig?
Heb de fontenna ook nog nooit gebruikt
Kixtart wijzigde dit bericht 21-07-2008 12:12 (19%)
Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)
Reg. datum: 09 mei 2006
Toch eindelijk ook maar eens aan de FON, houd het al een tijdje in de gaten, maar het was er nog steeds niet van gekomen.
[edit]
Fon + antenne zijn besteld!
Kippenijzer wijzigde dit bericht 21-07-2008 16:43 (9%)
De ideale jongerenhangplek: Een kuil met ongebluste kalk... Nee, ik ben niet radicaal
edit:
@hieronder, dan zal ik wel niks versturen
Had hem eerst een DM gestuurd of het emailadres klopte
Kixtart wijzigde dit bericht 21-07-2008 16:09 (27%)
Reg. datum: 03 januari 2008
Verzonden!quote:Kippenijzer schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:02:
Zou iemand die er nog een over heeft mij een invite willen sturen? (DM, of <nick>@<nick>.nl ;P).
Toch eindelijk ook maar eens aan de FON, houd het al een tijdje in de gaten, maar het was er nog steeds niet van gekomen.
Edit: Invite is geaccepteerd!
Op mijn homepage zijn meer invites (kortingscodes) aan te vragen!
evdm wijzigde dit bericht 21-07-2008 16:42 (18%)
http://www.miloweb.nl/ <--- Alice-klantnummer inside
Reg. datum: 01 oktober 2007
Niet via de bekende fonshop maar via een nederlandse retailer (en in vlaanderen zit er ook een) die hem voor 15 euro exclusief verzendkosten aanbiedt.
Beiden hebben geen fontennas, though... ;/
Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl || Volg je bankbiljetten over de wereld: MoneyTracker! http://www.sdvanime.com
Vandaag onverwacht een pakketje aangekomen, 3 dagen (5 eigenlijk, min weekend = 3) nadat ik 'm besteld had kwam m'n Fonera+ binnen...
En afgelopen zaterdag zijn m'n nieuwe antenne's aangekomen, dus dees week eens even gaan spelen en kijken of ik nu een beter bereik heb...
Nieuwe antenne's zijn trouwens dit beestje en dit beestje. (Dezelfde koper, alleen beide 0,89 GBP (plus 3GBP verzendkosten) betaald, na 3 dagen in huis)
De ideale jongerenhangplek: Een kuil met ongebluste kalk... Nee, ik ben niet radicaal
Reg. datum: 03 februari 2006
Reg. datum: 27 december 2006
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Reg. datum: 13 juni 2003
Ik denk dat ik zelf er een paar ga kopen via andere mensen en hem dan daar installeer...
Ik heb de Fonera(1?) en vind die 2e lan poort eig geen toegevoegde waarde hebben :x
De Fon hangt bij mij gewoon aan me 24ports gbit dus dat ene poortje heb ik niet echt nodig
Alleen jammer dat er bijna niemand gebruikt van maakt.
Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation
V&A aangeboden: Fonera
It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos
Ik heb ze gewoon via de BuyItNow knop gekocht, maar ik heb dan ook niet zoveel geduld...quote:Kippenijzer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:47:
Intressant, ook even een bod gedaan op die 2 antenne's, kon wel eens 'bruikbaarder' zijn dan die fontenna richt-antenne
Voorlopige test met de 12dBi antenne is dat ik nu met m'n tel;efoon een heel end de straat in kan gaan. Bereik op straat was minder, ook omdat ik op 3 hoog zit...
@Def!ance; ik heb ze ook aan m'n switch hangen, maar ik heb problemen met m'n gewone Fonera dat die de halve tijd hangt... (oververhitting?)
Nu wordt deze Fonera+ m'n nieuwe primaire accesspoint en ga ik lekker met de oude Fonera knutselen.. (beestje is meer als een jaar online geweest) Beetje tweede antenne d'raan solderen, heatsinkje d'r op knutselen, custom firmware...
Dan een steigerpijp halen en die op het dak knutselen met twee antenne's... En daarvan eentje richting het station richten, eens kijken of ik dat kan halen...
Humm daar heb ik geen last van, heb het ding nu ongeveer 3 maanden en hijs is al 3 maanden non stop aan / online.quote:Rowdy.nl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:42:
[...]
@Def!ance; ik heb ze ook aan m'n switch hangen, maar ik heb problemen met m'n gewone Fonera dat die de halve tijd hangt... (oververhitting?)
Moet eens kijken hoe ik dat met de La Fonera+ ga doen, misschien dat ik de WLAN poort op een aparte netwerkkaart aansluit in m'n server en de LAN poort aan m'n interne netwerk knoop...
Ik bedoel dan in m'n server 1 netwerkkaart voor het 'echte' WLAN, 1 kaart voor de La Fonera+ en eentje voor de rest v/h netwerk... (waar ook de LAN poort van de La Fonera+ aan hangt)
En dan via iptables de zooi juist routeer...
Of ik moet gaan klooien met VLAN's op m'n switch, weet alleen niet of je een poort in twee VLAN's kunt hangen?
Thnx, heb echt meer bereik nodig hier!quote:Rowdy.nl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:18:
Nieuwe antenne's zijn trouwens dit beestje en dit beestje. (Dezelfde koper, alleen beide 0,89 GBP (plus 3GBP verzendkosten) betaald, na 3 dagen in huis)
Met de 'gewone' Fonera kun je door FreeWLAN erop te zetten, het private wlan (MyPlace) bridgen met je wan-aansluiting. Dan kun je, mits via het private netwerk geconnect, wèl eenvoudig op je servers connecten!
Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl || Volg je bankbiljetten over de wereld: MoneyTracker! http://www.sdvanime.com
I know... Maar geen zin in als ik kijk naar de betrouwbaarheid van het kreng...quote:carnager schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:41:
@Rowdy.nl
Met de 'gewone' Fonera kun je door FreeWLAN erop te zetten, het private wlan (MyPlace) bridgen met je wan-aansluiting. Dan kun je, mits via het private netwerk geconnect, wèl eenvoudig op je servers connecten!
Iemand overigens een idee of ik bij de custom firmware zoiets als SNMP kan installeren? Wil het beestje wel monitoren offcourse...quote:Rowdy.nl schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:42:
[...]
Nu wordt deze Fonera+ m'n nieuwe primaire accesspoint en ga ik lekker met de oude Fonera knutselen.. (beestje is meer als een jaar online geweest) Beetje tweede antenne d'raan solderen, heatsinkje d'r op knutselen, custom firmware...
[..]
jah ik lees me fon ook gewoon uit met snmp, helaas is me inet thuis down(grrr telfort) anders had ik je een linkje gegeven naar de images/cacti waar ik me hele netwerk graphquote:Rowdy.nl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:33:
[...]
I know... Maar geen zin in als ik kijk naar de betrouwbaarheid van het kreng...Daarom de nieuwe als primaire gebruiken, en de oude wordt hobby... (met custom firmware)
[...]
Iemand overigens een idee of ik bij de custom firmware zoiets als SNMP kan installeren? Wil het beestje wel monitoren offcourse...
(ik heb dan wel freewlan erop getieft en daarna de snmp packages erin geramd (Mips)
moet je wel de mips versies van snmp etc erin trappen
Def!ance wijzigde dit bericht 30-07-2008 13:58 (15%)
* Rowdy.nl draait ook cacti voor m'n serverts...
Waar heb jij in Cacti het profiel voor de Fonera op ingesteld?
pin me er niet op vast , maar ik dacht gewoon standaard enabled SMTP host, maar ik kan niks kijken atm ,of me servert is stuk en serveert niks meer(vriendin zit dus ook zonder internetquote:Rowdy.nl schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:16:
Tweakert naar m'n hart...
* Rowdy.nl draait ook cacti voor m'n serverts...
Waar heb jij in Cacti het profiel voor de Fonera op ingesteld?
telfort ligt dwars
Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last