Gathering of Tweakers

Quicksearch
De verzekering heeft al uitgekeerd dus laat de zaak verder rusten. Ik prijs je rechtvaardigheidsgevoel maar soms moet je "schikken" in een situatie. Vergeet niet dat je door je bezoek, alleen, ergernis kan opwekken. Stel dat ze het wel zijn geweest zou je ook repressailes kunnen verwachten en dan zijn de rapen gaar.

Het is nu eenmaal een feit dat niet altijd alles in het leven loopt zoals je het liefst zou willen. Daarbij komt dat je je moet afvragen of je er wat mee wint als je ze wel tegen de lamp laat lopen. Straks staan de rest van de tokkies bij je op stoep als de dader(s) tegen de lamp lopen door jou toedoen.

Daarom probeert de politie er juist burgers van te weerhouden om zelf stappen te ondernemen. Je bent verzekerd, je hebt uitgekeerd gekregen en de enige les die je eruit kan trekken is dat je ouders hun huis beter kunnen beveiligen om herhaling te voorkomen. Het afgeven op de politie vind ik te kort door de bocht gaan omdat dienders niets anders doen dan de wet uitvoeren met hun huidige capaciteit. Als de capaciteit niet toereikend is dan kun je als burger alleen maar een vinger wijzen naar de overheid en hun op hun verantwoording wijzen. Het is de VVD geweest die 12 jaar lang heeft geroepen, meer blauw op straat en meer aandacht voor kleinere zaken. Niet dus, niets van terecht gekomen want overal komt men mankracht te kort. Oom agent kan niet meer dan zijn best doen en helaas zijn er zwaardere zaken die meer aandacht vereisen.

Laat de zaak rusten en ga verder met leven. Blijf je hardnekkig doorgaan dan kan de schijn alleen nog maar tegen je keren, vraag jezelf af of dat het het allemaal waard is. En kan je het niet uitstaan ? Join de force en ga het blauwe team helpen, een betere wereld begint bij jezelf :)

quote:
Badpritt schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:02:
[...]

Ik als belastingbetaler maak me ook niet druk om een laptop van ¤500, maar om het STRAFFELOOS kunnen stelen/helen van andermans goed, zelfs met alle gegevens op een presenteerblaadje. Met andere woorden, jat maar raak, zolang het geen heterdaad is is er niets aan de hand. Oppakken die hap, dikke straf, ouders met de billen bloot.
Als de politie zo roept dat men respect wil voor het beroep, verdien het dan ook. Ik zie liever 2 man aan de gang om een (paar) diefjes/helers te pakken, dan dat ze met zijn tweeën in een autootje zitten te wachten tot er iemand wat te hard rijdt.
Jep, totaal mee eens. Gezien de huidige situatie bij justitie en politie kan je in sommige situaties beter zelf je problemen oplossen. De pakkans is klein, en mocht je toch tegen de lamp lopen dan heb je een aardig sterk verweer met lichte straffen als gevolg (justitie en politie slaan een enorme flater door niets te doen terwijl de bewijslast ruimschoots aanwezig was) Het klinkt heel primitief allemaal, maar het is nou eenmaal niet anders.

Reg. datum: 28 september 2002

Ik heb inmiddels een "sterke aanwijzing" gekregen dat het adres dat ik via MSN kreeg en het IP adres waarop de laptop zichzelf aangemeld had wel degelijk overeen komen. Die vrouw heeft dus gewoon keihard staan liegen (wat ik tot nu toe ook vermoedde, maar nu dus ook nog zeker blijkt te zijn).
Ik weet nog niet wat ik verder zal doen, het is wat te ver om nog een keer pardoes heen te rijden, bovendien zal ze niet opendoen als ik nog een keer voor de deur sta...

en dan? Weer de hele familie in de tuin die je lekker in de tuin uitnodigen, waarna ze je flink te grazen nemen? Laat het rusten, dat soort lui komt zichzelf vanzelf een keer tegen. Helaas ben jij degene waar ze zonder pardon een laptop hebben kunnen jatten

sander817 wijzigde dit bericht 28-04-2007 01:41 (87%)

Boeiend verhaal, blijkbaar houdt het veel tweakers bezig.

Heb je ondertussen nog contact gehad met de politie in het dorp van je ouders / het dorp waar die mensen wonen?
Zijn er geen tweakers die bij de politie "zitten", of heeft iemand een vriend / kennis / etc. bij de politie in de buurt van Elst?

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

quote:
.Johnny schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:11:
Ja inderdaad, de reactie van de politie is tot nu toe inderdaad in de trand van: we hebben nog wel meer te doen (flitspalen repareren zeker?) :(
Spee heeft een lintje gekregen :+

quote:
DrBOB101 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 02:32:
Zijn er geen tweakers die bij de politie "zitten", of heeft iemand een vriend / kennis / etc. bij de politie in de buurt van Elst?
Ik ken wel een politieagent in Arnhem. Dat ligt vlakbij Elst.

Ik denk dat het terug krijgen van die laptop erg lastig kan gaan worden.
Het zal altijd woord tegen woord zijn waar de politie weinig mee kan, en verder kan Johnny evt als hij doorgaat nog aangeklaagd kunnen worden voor stalking oid, als dit de huisvrouw het bezoek van Johnny niet bevalt.

Maar hopelijk kan hij via de provider nog wat regelen :)
Reg. datum: 17 augustus 2000

Naar de politie gaan, uitleggen dat je sluitend bewijs hebt dat je alleen assistentie nodig hebt om daadwerkelijk te kijken of de laptop daar aanwezig is. Je kan bewijzen dat de laptop daar in dat huis iig aanwezig is geweest. En dat je graag een huiszoeking wilt op basis van het bewijs.

Als ze dan moeilijk doen daar voor die baliemiep ff wat vriende opbellen om zelf langs te gaan.

Wii Friend Code: 1506-3419-8302-9120

^^ dat is dus allang gedaan, alleen doet de politie niks met wat voor mij bewijs is, omdat het strafrechtelijk alleen maar aanwijzingen zijn waar ze niet zomaar op in mogen gaan.

Wat moet ik overigens nog met de provider? ik heb inmiddels via een omweg namelijk al achterhaald dat het verkregen adres en het IP adres wel degelijk bij elkaar horen.

Reg. datum: 09 september 2005

Wat nog wel eens helpt (uit ervaring via modereren internetoplichting.nl) is een afspraak maken op een politiebureau om aangifte te doen/ de aangifte uit te breiden. Je krijgt dan ruim de tijd en een politieambtenaar die zonder tijdsdruk (enigszins) je te woord kan staan. Bij die gelegenheid heb je meer kans om informatie over hoe te handelen/wat te laten, te krijgen. Daarbij heb je meer kans dat een zaak opgepikt wordt, dan dat je zo binnenstapt en aangifte gaat doen. Blijft de politie weigerachtig, vraag dan hoe je een klachtenprocedure kan beginnen tegen deze weigering. En ben ook bereid deze klacht in te dienen.
Verder zou ik zelf een aangetekende brief naar de bewoners sturen met je bevindingen, screenshots e.d, en de laptop per omgaande terugeisen, danwel met een gerechtelijke procedure daartoe dreigen met bovendien eis tot schadevergoeding door verloren gegane gegevens, mocht men geen gehoor geven aan je eis. Een (gratis) bureau voor rechtshulp kan behulpzaam zijn in deze.
Persoonlijk zou ik het zo aanpakken, en het hier niet bij laten mocht dit niet werken. Verdere stappen zitten in de illegale hoek, maar ik "maakte ze af."

quote:
Badpritt schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:28:
Wat nog wel eens helpt (uit ervaring via modereren internetoplichting.nl) is een afspraak maken op een politiebureau om aangifte te doen/ de aangifte uit te breiden. Je krijgt dan ruim de tijd en een politieambtenaar die zonder tijdsdruk (enigszins) je te woord kan staan. Bij die gelegenheid heb je meer kans om informatie over hoe te handelen/wat te laten, te krijgen. Daarbij heb je meer kans dat een zaak opgepikt wordt, dan dat je zo binnenstapt en aangifte gaat doen. Blijft de politie weigerachtig, vraag dan hoe je een klachtenprocedure kan beginnen tegen deze weigering. En ben ook bereid deze klacht in te dienen.
Verder zou ik zelf een aangetekende brief naar de bewoners sturen met je bevindingen, screenshots e.d, en de laptop per omgaande terugeisen, danwel met een gerechtelijke procedure daartoe dreigen met bovendien eis tot schadevergoeding door verloren gegane gegevens, mocht men geen gehoor geven aan je eis. Een (gratis) bureau voor rechtshulp kan behulpzaam zijn in deze.
Persoonlijk zou ik het zo aanpakken, en het hier niet bij laten mocht dit niet werken. Verdere stappen zitten in de illegale hoek, maar ik "maakte ze af."
Toch zou ik die laatste stap van je niet doen, ik zou ze nu zoveel mogelijk proberen te ontwijken.
Als ze namenlijk het gevoel krijgen dat je zo op elke mogelijk ding probeert 'te pakken'.
Wie weet ligt die laptop dan morgen al i de sloot, en dan kan je het helemaal vergeten.
Maar die eerste tip zou ik zeker doen!

Reg. datum: 18 november 2001

quote:
Hanna_6 schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:54:
Kunt ze misschien tracer door deze websites

http://ip-adress.com/
Ik vind Ede toch een aardig eind uit de buurt van Zeewolde liggen ;) Het enige dat je hiermee kunt zien is welke provider er gebruikt wordt, uiteraard biedt dat dan wel mogelijkheden om verder te speuren.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

[Voer eendjes, geen oorlog]

quote:
eNaSnI schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Ik vind Ede toch een aardig eind uit de buurt van Zeewolde liggen ;) Het enige dat je hiermee kunt zien is welke provider er gebruikt wordt, uiteraard biedt dat dan wel mogelijkheden om verder te speuren.
En ik vind onnodige kicks wel cool.

Die website kijkt gewoon naar welke provider je hebt en waar die aangesloten is. Grote providers hebben vaak meerdere aansluitpunten in grotere steden. Solcon bijvoorbeeld heeft alleen een aansluitpunt in Dronten. Dus alle Solconklanten zullen volgens die website in Dronten wonen.

YEAH for it!

Het is zeer asociaal van mij om zo'n enorme bump als dit te geven, maar helaas kan ik het niet laten.

Hoe is dit afgelopen? Het is nu bijna een jaar geleden en er is eigenlijk niks meer gepost.
Ik heb een deel van mijn zondag nacht/maandag ochtend besteed aan het lezen van het topic en het is zeer interessant.

Ik zou graag nog horen hoe dit is afgelopen!
Uiteraard komt hij bij mijn favo's te staan!

Mocht het nog niet zijn gelukt, succes!

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

All hail to the Hypno-Toad

quote:
DJVG schreef op maandag 12 mei 2008 @ 04:44:
Het is zeer asociaal van mij om zo'n enorme bump als dit te geven, maar helaas kan ik het niet laten.

Hoe is dit afgelopen? Het is nu bijna een jaar geleden en er is eigenlijk niks meer gepost.
Ik heb een deel van mijn zondag nacht/maandag ochtend besteed aan het lezen van het topic en het is zeer interessant.

Ik zou graag nog horen hoe dit is afgelopen!
Uiteraard komt hij bij mijn favo's te staan!

Mocht het nog niet zijn gelukt, succes!
kan je dan niet beter een DM sturen (heb ik inmiddels gedaan, weet jij het voor de volgende keer.)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
-
If you rape a hooker, is it theft?
-
dank aan Just_I voor me kersticoon

Proud newbie!
Reg. datum: 12 september 2001

Hey had niet door dat het een topic van 2007 was. Wel erg interessant.
Ik hoop dat het uiteindelijk goedgekomen is, maar betwijfel het, aangezien we niets meer vernomen hebben van het hele gebeuren.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Ehm, het is eigenlijk gewoon afgekapt. De laptop was verzekerd en het risico van een geweldadige situatie daardoor niet waard; natuurlijk is het overduidelijk onrechtvaardig wat er gebeurde en wil je in een ideale situatie het recht laten zegenvieren. Maar we leven in een gebroken wereld waar dat helaas niet altijd kan :)
Kijk, als de rechterlijke macht niet meewerkt kun je nog je eigen recht proberen te halen (wat volgens de wet ook niet mag, maargoed) en daarmee het risico lopen dat ze weten waar de laptop gestolen is en vervolgens een geweldspiraal te starten etc.

Dus ja, de laptop is vergoed door de verzekering, dat is goed afgelopen.
Maar je rechtsgevoel loopt er wel een deuk door op natuurlijk, dus da's minder.

quote:
TRRoads schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:31:
Wat een gezever weer om de politie...
Maar om nou te verwachten dat ze uberhaupt iets doen voor een laptopje met een dagwaarde van maximaal 500 euro (en waarschijnlijk minder) is een beetje dromerig... Wat denk je dat een politiezaak kost? De bureaucratie alleen al kost meer dan 500 euro (iets wat natuurlijk ook een structureel probleem is).
Leuk is dat het gelegenheidsdieven de kans geeft door te gaan. Als ze opgepakt zijn lossen ze vaak niet 1 zaak op maar meerdere zaken

iets met lenzen

edit: foutje :)

Leolinedance wijzigde dit bericht 14-06-2008 13:26 (86%)

quote:
.Johnny schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:58:
Kijk, als de rechterlijke macht niet meewerkt kun je nog je eigen recht proberen te halen (wat volgens de wet ook niet mag, maargoed) en daarmee het risico lopen dat ze weten waar de laptop gestolen is en vervolgens een geweldspiraal te starten etc.
Fuk de rechterlijke macht. Als iemand aan mijn spullen zit en ik weet waar ze zijn dan haal ik ze terug. Al moet ik de hele tent platbranden. De politie kan mijn rug op, daar heb je nooit wat aan in je leven.

Riep er iemand?

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
Tha_Duck schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:38:
[...] daar heb je nooit wat aan in je leven.
Wat een Wilders-reactie. Overdrijven is ook een vak.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
PcDealer schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:01:
[...]

Wat een Wilders-reactie. Overdrijven is ook een vak.
Rot toch op, als er iets boter op zijn hoofd heeft is het de politie. In een jaar tijd 50.000 euro aan spullen bij mijn werk zien vertrekken, wat doet de polite? Niets. En zo kan ik je nog tientallen voorbeelden geven.

Als de politie niet luistert is er maar 1 oplossing, en dat is het zelf oplossen.

Riep er iemand?

Reg. datum: 03 april 2005

quote:
Tha_Duck schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:49:
[...]

................ In een jaar tijd 50.000 euro aan spullen bij mijn werk zien vertrekken,......................
Als je het hebt zien vertrekken had je toen misschien even moeten ingrijpen ipv nu te lopen schreeuwen wat je in iemand anders' geval allemaal zou doen.

quote:
AtRi schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:56:
[...]

Als je het hebt zien vertrekken had je toen misschien even moeten ingrijpen ipv nu te lopen schreeuwen wat je in iemand anders' geval allemaal zou doen.
Denk je nou echt dat hij bedoelt dat hij het echt heeft zien vertrekken. Hij bedoelt natuurlijk dat dat is verdwenen in een jaar terwijl hij er werkte.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws