Het blijft zuur en idd. is een erfstuk velen malen belangrijker dan een laptop, heb het zelf bij een inbraak meegemaakt en dat zijn vaak dingen die niet financieel zijn te vergoeden. Maar persoonlijk zou ik er niet eens een topic over aan maken en er direkt op af gaan. Ik heb zelf nog altijd het idee dat niemand het recht heeft om aan mijn spullen te komen en als ik mogelijk een verblijfplaats weet dan stap ik er zelf op af met een paar vrienden..Johnny schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:45:
Het is allemaal rationeel wel uit te leggen, maar gevoelsmatig blijft het toch krom. Tuurlijk snap ik dat ze niet veel tijd kunnen steken in een willekeurige inbraak, maar ze hebben nu toch hele concrete gegevens op een presenteerblaadje gekregen.
Een van de redenen dat ik graag wil dat de politie wat doet, is preventief. Deze figuren wonen een eindje bij mijn ouders vandaan, dus waarschijnlijk maken ze van dit soort praktijken een gewoonte (leuk "uitje"). Als de politie laat zien dat ze ze in de gaten hebben, zal dat hopelijk een preventief effect hebben. Ze hoeven volgens mij alleen maar even aan te bellen en wat te vragen, waarom zouden ze een heel sluitend bewijs pakket moet hebben voor zoiets?
De verzekering keert 400 euro uit voor een Packard Bell, Celeron M450 (1.5G) met als enige spannende onderdeel een ingebouwde wifi kaart en een mooi glasachtig scherm (hoe heet dat). Dat is volgens mij een behoorlijk net bedrag. ik verwacht niet dat ik andere spullen terug kan vinden, zoals een erfstuk dat ze van mijn moeder hebben meegenomen, dat vele malen vervelender is dan die laptop.
Maargoed, wat ik bedoelde te zeggen: als ze weigeren er prioriteit van te maken, en ze *weten* dat ik het adres heb, snappen ze dan zelf ook niet dat je dan vanzelf zelf actie gaat ondernemen? Ik bedoel; ze hebben me niet eens gezegd: "zelf er niet naar toe gaan he!"
Ikzelf sta niet achter het principe eigen rechter spelen en voor een laptop zou ik ook geen moeite doen maar aangezien er meer ontvreemd is, met name erfstukken, mjah, dan gaat er waarschijnlijk toch iemand billenkoek krijgen, zeker als je een mogelijke verblijfplaats hebt. Het is ook nog eens zo dat wanneer je verhaal gaat halen bij dat adres en je kan op een slinkse wijze binnenkomen dat je de ontvreemde zaken binnen in dat huis ziet staan dat je de persoon mag aanhouden en overdragen aan de politie. Op dat moment moeten ze wel komen ( hint - tip )