IP adres van gestolen laptop gevonden, wat kun je doen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 42.367 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:45:
Het is allemaal rationeel wel uit te leggen, maar gevoelsmatig blijft het toch krom. Tuurlijk snap ik dat ze niet veel tijd kunnen steken in een willekeurige inbraak, maar ze hebben nu toch hele concrete gegevens op een presenteerblaadje gekregen.
Een van de redenen dat ik graag wil dat de politie wat doet, is preventief. Deze figuren wonen een eindje bij mijn ouders vandaan, dus waarschijnlijk maken ze van dit soort praktijken een gewoonte (leuk "uitje"). Als de politie laat zien dat ze ze in de gaten hebben, zal dat hopelijk een preventief effect hebben. Ze hoeven volgens mij alleen maar even aan te bellen en wat te vragen, waarom zouden ze een heel sluitend bewijs pakket moet hebben voor zoiets?

De verzekering keert 400 euro uit voor een Packard Bell, Celeron M450 (1.5G) met als enige spannende onderdeel een ingebouwde wifi kaart en een mooi glasachtig scherm (hoe heet dat). Dat is volgens mij een behoorlijk net bedrag. ik verwacht niet dat ik andere spullen terug kan vinden, zoals een erfstuk dat ze van mijn moeder hebben meegenomen, dat vele malen vervelender is dan die laptop.

Maargoed, wat ik bedoelde te zeggen: als ze weigeren er prioriteit van te maken, en ze *weten* dat ik het adres heb, snappen ze dan zelf ook niet dat je dan vanzelf zelf actie gaat ondernemen? Ik bedoel; ze hebben me niet eens gezegd: "zelf er niet naar toe gaan he!"
Het blijft zuur en idd. is een erfstuk velen malen belangrijker dan een laptop, heb het zelf bij een inbraak meegemaakt en dat zijn vaak dingen die niet financieel zijn te vergoeden. Maar persoonlijk zou ik er niet eens een topic over aan maken en er direkt op af gaan. Ik heb zelf nog altijd het idee dat niemand het recht heeft om aan mijn spullen te komen en als ik mogelijk een verblijfplaats weet dan stap ik er zelf op af met een paar vrienden.

Ikzelf sta niet achter het principe eigen rechter spelen en voor een laptop zou ik ook geen moeite doen maar aangezien er meer ontvreemd is, met name erfstukken, mjah, dan gaat er waarschijnlijk toch iemand billenkoek krijgen, zeker als je een mogelijke verblijfplaats hebt. Het is ook nog eens zo dat wanneer je verhaal gaat halen bij dat adres en je kan op een slinkse wijze binnenkomen dat je de ontvreemde zaken binnen in dat huis ziet staan dat je de persoon mag aanhouden en overdragen aan de politie. Op dat moment moeten ze wel komen ( hint - tip ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:27
Ik zou er naar dat huis toegaan, en vlak voordat je erbent bel je dan de politie op (lokaalnummer) en zegt dat als ze nu niet komen dat je dan zelf naar binnen gaat. Ik denk dat ze dan snel genoeg komen. Gewoon actie ondernemen, voordat je laptop voorgoed verdwenen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:39
Ik begrijp dat er belangerijkere prioriteiten zijn dan een gestolen laptop, maar zij doen een openbare dienst verlening! Dit *MOET* behandeld worden, waar glijden we anders naar toe. Naar een staat waar je kan doen wat je wilt zolang het maar geen politie prioriteit is.

Ze kunnen wel flitspalen met de kilos zetten, bekeuringen voor wildplassen, maar als je vraagt om iets te doen is het te veel.

Een politie zou ALLE zaken serieus en deftig moeten behandelen, tot het beroven van een bank tot het een portefeuille die gestolen is! Ik begrijp de machteloosheid van de politie wel, maar daar mag de burger de dupe niet van worden, dan zullen ze bij de politiek moeten aankloppen.

Ik ben persoonlijk ook van de mening dat zoals in belgie de hervormingen er alleen maar voor hebben gezorgd dat de politie nog afstandelijker is dan vroeger. Nu heb je grote zone's waar ze samen patrouileren. In antwerpen zijn ALLE kleine commesariaten gesloten ( zelfs deze in de "risisco" buurt van borgerhout ) en nu moet iedereen naar 4 of 5 commisariaten, en dit voor een 100.000 man! dit is ridicuul!

Ik hoop dat de politie hier iets aan doet en begint bij de laptop van deze persoon!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou terug naar de politie gaan, duidelijk alles even herhalen en duidelijk maken dat je meer dan de nodige info hebt om erachter aan te gaan. Ze duidelijk maken dat je diezelfde dag nog het recht in eigen handen neemt als ze geen actie ondernemen en dat ze volledig verantwoordelijk zijn als de mogelijke dief daardoor jou aanvalt. Ik zou zelfs zo ver gaan en een verklaring laten tekenen waarop staat dat ze geen tijd hebben voor je(maar ik weet niet of je politie zo ver kan krijgen).

Vervolgens - indien men hulp dus weigert - zou ik er inderdaad met iemand op af gaan en vriendelijk de situatie uitleggen aan de persoon die de deur open doet. Leg het zo uit op een manier dat je er van uit gaat dat ze de laptop gekocht/verkregen hebben van iemand en dus niet zelf de dief zijn. Vriendelijkheid is de sleutel. Maar onder alle omstandigheden: Blijf kalm en beleefd, laat het overkomen alsof je gewoon je buurman bezoekt, maar dan met een serieuze boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
het ip resolved helaas naar h[ipadreszonderpunten].dsl.speedlinq.nl. Dus geen centrale :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:35:
[...]

Interessant verhaal. MIsschien is het handig om erbij te vermelden dat een mobiel nummer ook in de vorm van een abonnement kan zijn.
0614 is bijv. van T-Mobile, enz.
Bel het nummer, zeg dat je van de klantenservice bent en of je wat mag vragen. Zeg dat ze 50 euro op hun rekening krijgen gestort (of 3 maanden geen abonnementskosten ofzo). Vraag dan aan ze "als u geld wilt (50 euro) of korting, dan hebben we uw adresgegevens nodig."

Klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
ehm ...

een adres heb ik allang :)

maar toch bedankt voor de tip.

het adres dat bij het telefoonnummer hoort heb ik. Het adres wat bij het IP adres hoort niet. En daar is nou juist de laptop.

Maar ik twijfel nog om te kijken of het misschien toch hetzelfde adres is; ik zou er naar toe kunnen gaan met wifi en kijken of die router aan staat en alleen web beveiligd is (als het goed is makkelijk te kraken, toch?). is alleen 75 kilometer rijden... :(

[ Voor 4% gewijzigd door .Johnny op 20-04-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Laatst online: 16:39
.Johnny schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:30:
ehm ...

het adres dat bij het telefoonnummer hoort heb ik. Het adres wat bij het IP adres hoort niet. En daar is nou juist de laptop.

Maar ik twijfel nog om te kijken of het misschien toch hetzelfde adres is; ik zou er naar toe kunnen gaan met wifi en kijken of die router aan staat en alleen web beveiligd is (als het goed is makkelijk te kraken, toch?). is alleen 75 kilometer rijden... :(
Heb je al eens geprobeerd bij de lokale politie daar? Misschien even bellen met hen en vragen dat ze er iets aan kunnen doen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuruun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 18:03
Als ik jou was zou ik het echt houden bij een kort geding. Het door jou verkregen bewijs is namelijk, voor zover ik kan zien, niet rechtsgeldig (in een strafzaak)... Maar in een civiele procedure maakt dát verder niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Laat je vader met zijn verzekerings agent en alle bewijs van ip adressen een langs gaan bij de politie en speel vooral op emotionele waarde van foto`s die er op staan en dat soort dingen.
Alles wat je er nu aan doet maakt de bewijzen stuk, er hoeft maar iets door te schuiven via dit topic naar de huidige "eigenaar" en je bent er zeker van dat alles kwijt is.
Ik zou stoppen met raden en mijn uiterste best doen om het via politie en verzekerings agent te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:20
Marc3l schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:46:
:o dat je dit pikt van de politie :o
Ik zou naar de politie gaan, ze kunnen nu meegaan of ik zou zelf gaan.

Zou ik de laptop niet krijgen en weet zeker dat ze het wel hebben gedaan liggen alle ruiten eruit :X
maarja na een inbraak thuis en 4x in de auto blijf je niet zo rustig meer :P

En zou ook wel mee willen gaan met een bezoekje hoor
Inderdaad, snap niet dat je hier zoveel tijd overheen laat gaan. Als er een laptop van mij gejat word en ik kom erachter waar die ligt dan ga ik er toch echt wel heen met een paar man. En dan bel je netjes de politie. En als ze niet willen komen zeg je gewoon dat je de boel gaat verbouwen als er niemand komt. Wedden dat ze komen..

Ja dit klinkt heel "stoer" maar het werkt wel. Zoals in het topic al te lezen is, de politie doet hier anders echt niets aan. :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Net alle pagina`s doorgelezen van dit topic, en het maakt wel een aardige impact op me.
Ten eerste hoop ik dat alles goed uit pakt voor je(laptopje en erfstukken terug). Maar wat mij echt raakt is dat de politie niets doet...

Ben zelf een 15 jarige inwoner van Amsterdam, Bijlmer. Ik weet niet waar dit verhaal zich afspeelt, maar de politie daar gedraagt zich geloof ik ong. hetzelfde. Wij hebben namelijk met regelmaat ruzie met de buren. Dit gaat van een muziek battle (wiens speakerset gaat het hardst...) tot confrontaties met messen.
Nu zijn wij in mijn verhaal de brave burger en hun de junkies. Maargoed, ik dwaal af, de politie. Ik merk dat ze bij ons ook niet reageren op wat voor een aangifte dan ook. Maar als je belt op het moment dat er daadwerkelijk wat gebeurt staan ze er in 5 minuten... Dus zoals al gezegd lijkt het mij een goed idee om samen met 2/3 vrienden er eens langs te gaan, en zodra je voor de deur staat nog eens te bellen. Bij geen reactie vriendelijk alles terug proberen te krijgen. Lukt dat niet... dan zou ik zelf dat hele huis slopen, maar dat jochie er natuurlijk buiten laten...
Dus ja ik zelf zou het recht in eigen handen nemen, maar puur omdat de politie geen fuck doet. Het wordt er in mijn generatie ingeramd: "fuck the police" ze vragen erom als ze voor het plein gaan staan om elke fiets geheel te controleren = halve school beboet voor 25 tot 60 euro!!!!
Maar ik dwaal weer af, zou hier eindeloos over kunnen disscuseren.

Kort gezegd dus; Veel succes, hoop dat alles goed uitpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:45:

De verzekering keert 400 euro uit voor een Packard Bell, Celeron M450 (1.5G) met als enige spannende onderdeel een ingebouwde wifi kaart en een mooi glasachtig scherm (hoe heet dat). Dat is volgens mij een behoorlijk net bedrag. ik verwacht niet dat ik andere spullen terug kan vinden, zoals een erfstuk dat ze van mijn moeder hebben meegenomen, dat vele malen vervelender is dan die laptop.
de verzekering vindt het niet interessant genoeg om een privé-detective erop te sturen? Uiteraard met beperkte rechten.... immers geen politie. Het zou voor de verzekering een soort test case kunnen zijn om de politie alsnog daar te krijgen waar de laptop werkelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 08:49:

de verzekering vindt het niet interessant genoeg om een privé-detective erop te sturen? Uiteraard met beperkte rechten.... immers geen politie. Het zou voor de verzekering een soort test case kunnen zijn om de politie alsnog daar te krijgen waar de laptop werkelijk is
400€ is voor de verzekering inderdaad totaal niet genoeg om over te gaan zoeken voor uitwegen, zo'n detective kost makkelijk 150€/uur, dus dan moet hij binnen 2.5u de zaak al rond hebben of de laptop uitkeren komt goedkoper uit. Logischerwijze keren ze gewoon uit... Wees gewoon blij met die 400€, 100€ opleg en je hebt een veel beter toestel, dus dit lijkt me niet het probleem.

Voor het terugkrijgen van de gegevens die erop stonden zou ik die mensen opbellen (je hebt toch hun nummer), uitleggen dat je al hun gegevens hebt en je het redelijk makkelijk hard kan maken dat zij je laptop gestolen/gekocht hebben en dat je daardoor eist dat ze jouw gegevens op CD/DVD/USBstick terugbezorgen en dat je het dan zo laat (omdat je toch door de verzekering vergoed wordt).

Dat erfstuk zou het voor mij dan weer wel de moeite waard maken. Als de politie erachter komt wie die laptop gepikt heeft (hetzij die mensen zelf, hetzij de persoon waarvan zij de laptop gekocht hebben) dan heb je kans dat ze ook nog dat erfstuk kunnen terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

tc982 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:16:
Ik ben persoonlijk ook van de mening dat zoals in belgie de hervormingen er alleen maar voor hebben gezorgd dat de politie nog afstandelijker is dan vroeger. Nu heb je grote zone's waar ze samen patrouileren. In antwerpen zijn ALLE kleine commesariaten gesloten ( zelfs deze in de "risisco" buurt van borgerhout ) en nu moet iedereen naar 4 of 5 commisariaten, en dit voor een 100.000 man! dit is ridicuul!
Tactisch gezien heeft Antwerpen slechts 1 politiebureau, "kleinere" politiebureau's hebben geen eigen inzetbare patrouilles/manschappen. Als zo'n politiebureau overrompeld wordt, dan moeten ze naar de Oudaan bellen voor versterking. Het functioneert niet veel meer dan een administratieve bureau met call-center-mogelijkheden. Dus als een winkel naast het politiebureau overvallen wordt, dan laten ze wel een patrouille van de Oudaan komen.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 21-04-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou er naar toe kunnen gaan met wifi en kijken of die router aan staat en alleen web beveiligd is is alleen 75 kilometer rijden... :(
misschien dat een lokale tweaker dit een keer voor je wil doen, welke stad/dorp is het?

Zoals iemand voor mij ook al zei, als jij voor dat huis staat met 2 man, de politie belt, is het ineens een spoedgeval, en komt er politie(om jouw te stoppen) deze politieman netjes vragen mee te gaan naar de deur, dan heb je meteen meer overwicht naar de "huidige eigenaar" toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Laatst online: 06-09 20:19
Een fietsendief is donderdagnacht opgepakt dankzij een sigaret die hij had achtergelaten in de schuur waar hij een fiets had gestolen. Dat meldde de politie in Vught.

De fiets werd al in december 2005 gestolen in een schuur in Vught. De politie had toen een sigaret naar het bureau meegenomen als bewijs. Pas nu werd de sigaret onderzocht en kwam het DNA op de peuk overeen met het DNA van de verdachte. Daarop kon hij worden ingerekend.
Er is nog hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, idd met een beetje geluk krijg je hem in 2009 terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 15:16

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:55:
[...]

Ja, idd met een beetje geluk krijg je hem in 2009 terug :+
Al zou het om een fiets gaan.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Maar als je die laptop terug hebt, ben je zelf ook niet helemaal legaal bezig. Toen je het geld van de verzekering incasseerde werd deze namelijk eigenaar van de laptop. Als je de laptop dus terugvindt, moet je de uitbetaalde 400 euro teruggeven aan de verzekering :-). You can't have your cake and eat it too...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Dat moet je dan idd even met de verzekering regelen ja, maar die hebben veel liever 400 euro dan een 2e handse laptop.

[ Voor 32% gewijzigd door Nijn op 21-04-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
Dat zoiezo, maar ik zou voor alleen het princiepe die " blauwe dudes " is aan de oor trekken van jullie niks ? dan doe ik het wel..

Ken de lakse dingen van de politie is ook een x bij mij gebeurd is me scooter gestolen door een tweetal die ik toevallig ook bij naam kende, aangifte gedaan etc werd niet al te veel mee gedaan

vervolgens 2x per week die gasten op mijn scooter alleen zonder kappen etc zien rondrijden
zelfs een x op slot zien staan, politie gebeld en er kwam dus echt niks....
uit frustratie en boosheid het slot er afgehaald met een handig apparaat en me eigen scooter terug genomen zonder kappen...

politie gebeld dat het niet meer nodig was etc , alleen me kappen misde ik
maar om deze redenen vind ik het dus logisch criminaliteit in nederland met 20% daalt waarom 90% doet geen aangifte meer word niks mee gedaan ( snap ze zelf ook meer te doen hebben dan de " kleine dingen " maar dat maakt het vertrouwen in de politie er niet beter op )

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Inmiddels alweer 5 pagina's vol met gepraat, maar geen actie? Volgens mij moet je nu écht wat gaan doen hoor, en snel ook. Als je niet snel bent is de laptop opeens 'weg' en dan sta je daar (zonder bewijs).
rusman schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:12:
Ik zou er naar dat huis toegaan, en vlak voordat je erbent bel je dan de politie op (lokaalnummer) en zegt dat als ze nu niet komen dat je dan zelf naar binnen gaat. Ik denk dat ze dan snel genoeg komen. Gewoon actie ondernemen, voordat je laptop voorgoed verdwenen is!
Sluit ik me helemaal bij aan.

Niet twijfelen maar doen. Als de politie het niet doet dan sla je die kl3r3 n@@bs zelf maar in elkaar met wat vrienden. B-) B-) (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
rusman schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:12:
*eensch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier mensen zeggen dat als je zegt dat je ze zelf dan ff wat laat zien.. dat de politie wel snel komt..

Maar bij een vriend van me was zijn psp gejat, we wisten namen + adressen van de jongeren die het gejat hadden.. alles doorgegeven.. die vriend was met ze ma naar de smeris gegaan.. en smeris deed niks [we hadden serial nummer van de psp etc. al gegeven maar niks..]

Toen zei de moeder van die vriend.. "als jullie niks doen gaat me zoon met ze vrienden hun opzoeken en dan zien we verder.." en de smeris vond het wel goed..

Na vele malen er nog heen gaan [naar de smeris], tot nu toe nog niks gehoord..

Binnekort komen we wel met zo'n 40 man naar die gozer toe [die gast heeft een hele minimale status hier in het dorp..]

Maar, ik zou met vrienden dat adres gaan opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:25:

Na vele malen er nog heen gaan [naar de smeris], tot nu toe nog niks gehoord..
Jezus, na het lezen van dit topic is de politie wel iets in mijn aanzien gezakt! En daar betalen we dan belasting voor :o Ik vraag me eigenlijk af of dit veel zal verschillen per plek (dus per agent) of dat er een soort 'laat maar zitten' beleid zit over heel Nederland bij dit soort dingen. Verder sluit ik me aan bij rusman, gewoon gaan met wat vrienden, dan de politie bellen en zeggen dat je naar binnen gaat als ze niet nu komen. En als ze niet komen dus ook gewoon doen. Zeg voor de zekerheid inderdaad dat je binnen 20 minuten moet bellen zoals eerder al werd gezegd, en ook echt zorgen dát er iemand gaat bellen.
Succes iig :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pat42 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 22:06:
[...]

Jezus, na het lezen van dit topic is de politie wel iets in mijn aanzien gezakt! En daar betalen we dan belasting voor :o Ik vraag me eigenlijk af of dit veel zal verschillen per plek (dus per agent) of dat er een soort 'laat maar zitten' beleid zit over heel Nederland bij dit soort dingen. Verder sluit ik me aan bij rusman, gewoon gaan met wat vrienden, dan de politie bellen en zeggen dat je naar binnen gaat als ze niet nu komen. En als ze niet komen dus ook gewoon doen. Zeg voor de zekerheid inderdaad dat je binnen 20 minuten moet bellen zoals eerder al werd gezegd, en ook echt zorgen dát er iemand gaat bellen.
Succes iig :) !
ik werk helaas voor een andere ISP en zou zo IP's kunnen achterhalen wie wie is! Als ik iig het IP zou zien en toevallig deze via mijn ISP zou gaan zou ik wel weten wat ik zou doen! Uiteraard EERST en altijd via de weg zoals iedereen dat doet maar als dat niks opleverd rij ik zeker even langs.

Beste is te vragen of iemand van speedlinq dit kan achterhalen! Eventueel bel KPN op. Misschien kan je vragen of een tussenpersoon dit kan regelen. net zoals ze bij de tankstations doen want persoonlijke gegevens mogen immers nooit zomaar doorgegeven worden.

ps: Wat een echte markthit zou kunnen zijn is een GPS apparaat dat je kan tracken! (zoals auto's dat al hebben) want spullen die je kwijt bent zijn altijd waardevol.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 23:07:
[...]

ik werk helaas voor een andere ISP en zou zo IP's kunnen achterhalen wie wie is! Als ik iig het IP zou zien en toevallig deze via mijn ISP zou gaan zou ik wel weten wat ik zou doen! Uiteraard EERST en altijd via de weg zoals iedereen dat doet maar als dat niks opleverd rij ik zeker even langs.

Beste is te vragen of iemand van speedlinq dit kan achterhalen! Eventueel bel KPN op. Misschien kan je vragen of een tussenpersoon dit kan regelen. net zoals ze bij de tankstations doen want persoonlijke gegevens mogen immers nooit zomaar doorgegeven worden.

ps: Wat een echte markthit zou kunnen zijn is een GPS apparaat dat je kan tracken! (zoals auto's dat al hebben) want spullen die je kwijt bent zijn altijd waardevol.
Een MAC-adres, die zou bij een instantie te registreren moeten zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 23:07:
[...]

Dan ben ik wel eens benieuwd welke ISP het toelaat om klantgegevens door hun medewerkers te laten gebruiken voor welk doel dan ook, ander dan officiele dienstverlening. Gelukkig is dat bij mijn werkgever wel net wat beter geregeld. (los van het feit of ik bij die gegevens kan natuurlijk)

Zelf denk ik niet dat het eigenhandig oplossen van dit soort problemen een oplossing biedt. Hoewel er genoeg verhalen gaan waarbij de politie geen hulp lijkt te bieden, is het natuurlijk wel belangrijk om het volledige verhaal in alle onafhankelijkheid plaats te laten vinden. Mocht je langs gaan, neem dan in plaats van 10 'domme krachten' een onafhankelijk tussenpersoon mee, een mediator. Iemand die in alle rust en rede kan helpen het verhaal duidelijk te krijgen. Een dergelijke oplossing klinkt mij beter in de oren dan geweld.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt. Zelf ook te maken gehad met twee inbraken en diefstal uit bewaakte omgeving. En de vooroordelen zijn voor mij helaas waarheid.. het wordt opgetekend, maar vervolgens hoor je er niets meer van. Hoe frustrerend als je zelfs op je laptop kunt inloggen, maar eigenlijk machteloos staat. Vervolgens zie je de politie met zijn zessen 'arme' fietsers bekeuren omdat ze hun licht niet aan hebben. ~~ -_- Topicstarter, al nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

En dan vind de overheid het nog gek als de politie gewoon geen ruk uitvoert bij zulke meldingen dat de burgers het recht in eigen hand nemen.
Ronduit schandalig dat hier niks aan gebeurd!!!!!
Bah :( :( :( :( :( :(

Als het de auto radio van een premier in nederland is dan weten ze die wel te achter halen (weten jullie dat nog?????)

En dan maar zeggen dat er geen klasse justitie is in Nederland !!!!!!!!!!!!!!!! O-) O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 23:31:
[...]

Dan ben ik wel eens benieuwd welke ISP het toelaat om klantgegevens door hun medewerkers te laten gebruiken voor welk doel dan ook, ander dan officiele dienstverlening. Gelukkig is dat bij mijn werkgever wel net wat beter geregeld. (los van het feit of ik bij die gegevens kan natuurlijk)

Zelf denk ik niet dat het eigenhandig oplossen van dit soort problemen een oplossing biedt. Hoewel er genoeg verhalen gaan waarbij de politie geen hulp lijkt te bieden, is het natuurlijk wel belangrijk om het volledige verhaal in alle onafhankelijkheid plaats te laten vinden. Mocht je langs gaan, neem dan in plaats van 10 'domme krachten' een onafhankelijk tussenpersoon mee, een mediator. Iemand die in alle rust en rede kan helpen het verhaal duidelijk te krijgen. Een dergelijke oplossing klinkt mij beter in de oren dan geweld.
je hebt blijkbaar door dat elke instantie dit via de 'normale' manier wilt oplossen.! Logisch... en bedrijf wil niet in het slechte daglicht worden gesteld! Echter ieder persoon vind het hoogst ongemakelijk als zijn spullen worden gejat terwijl jij ziet dat de buurman jouw spul zit door te verkopen! Heb het meegemaakt! Het is inderdaad niet goed dat gegevens zomaar beschikbaar zijn maar ik weet zeker dat de integriteit nooit zal winnen van het echte doel ... namelijk een bezoekje brengen bij de dader als jij je spullen kwijt bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nogal logisch dat inbraken een lage prioriteit krijgen, het vereist toch behoorlijk wat zoek werk om de dader en gestolen spullen te vinden.

als de politie moet kiezen tussen 80 man-uren in een moord/verkrachting/gewelds delict te steken of 80 man-uren in een inbraak waarvan de schade toch door de verzekering wordt terug betaald. als de politie het laatse zou kiezen zou iedereen verbaasd zijn dat er nog zoveel onopgelosde moorden zijn omdat de politie veel tijd in inbraken zit te stoppen. daar komt dit beleid dan ook vandaan en eigenlijk is iedereen het er wel over eens dat inbraken een lagere priorteit krijgen dan gewelds delicten.

echter hier krijgt de politie een bijna opgeloste zaak op een presenteer blaadje aangereikt en nog vertikken ze het even een kijkje te nemen of het mischien zou kloppen. inbraak zaken worden dan ook vaak per toeval opgelost en het verbaasd mij dat ze zelfs in deze zaak niet een gokje wagen.

als ik jouw was zou er naar toe rijden, eerst naar het lokale politie kantoor gaan en daar vragen of ze mee willen komen voor een bezoekje aan het address waar jouw laptop zou kunnen zijn. zoniet dan zelf erheen gaan en aanbellen. niet alleen gaan en laat iemand op een afstandje wachten die de politie kan bellen in geval van nood.

aanbellen en vriendelijk de situatie uitleggen, ga er in de eerste instantie NIET van uit dat zij de dief is maar probeer er achter te komen of dat het inderdaad jouw laptop is en hoe deze nieuwe eigenaar er aangekomen is. ga NIET zonder toestemming het huis binnen en verlaat het huis wanneer gevraagd anders ben je zelf een inbreker en dat ondermijnt ook je positie in een eventuele latere civiele rechtsgang.

geweld lost niks op, tenzij je de cel in wilt want daar hebben ze bij de politie wel priorteit op staan. als je inderdaad hebt kunnen vast stellen dat je laptop op dat address aanwezig is en de nieuwe eigenaar wiegert mee te werken kun je de politie bellen maar zorg dat je een e.v.t eigendoms bewijs van de laptop bij je hebt zodat de politie meteen kan vast stellen dat dat inderdaad jouw laptop is. een factuur met serie-nummer zal volstaan.

ga in geen geval eigen rechter spelen want ALLEEN via de politie kun je je laptop terug krijgen en als je zelf de wet overtreedt zijn ze alleen minder geneigd om aan jouw kant te staan. ook een rechter kan een eventuele wets-overtreding meewegen in jouw geloofwaardigheid als je via de rechter je laptop probeert terug te vorderen.

de bewijzen die je hebt verzameld zijn NIET recht-geldig en zijn slechts een aanwijzing. in een civiele rechtsgang kun je ze wel gebruiken maar voor de politie is het slechts een tip, geen bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ja jongens, ik had er ook al wel langs willen gaan, maar er stonden nog 2 problemen in de weg. Ten eerste had ik tot nog toe geen tijd (is nog wel een uurtje rijden) en daarnaast weet ik nog niet zeker of ik wel het enige adres heb dat ik moet hebben.

Als je kijkt naar de log van het gesprek: .Johnny in "IP adres van gestolen laptop gevonden, w..."
Dan zie je dat er mogelijk 2 adressen zijn, 1 van Truus en 1 van Kees. Misschien is het ook wel hetzelfde adres, maar dat weet ik dus niet zeker.

Ik heb trouwens een portscan op het ip gedaan en zie wel een SIP poort open staan. Ik heb ook een telefoonnummer. Is het niet mogelijk om te achterhalen of dat telefoonnummer bij dat IP adres hoort? Als dat zo blijkt te zijn kan ik er wel van uit gaan dat het adres dat ik kreeg ook het adres is waar de laptop is (of was :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
Volgens mij staan telefoonnummers en ip-adressen los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Nou, als het zou kunnen om rechtstreeks via IP naar die SIP poort te bellen dan kan ik natuurlijk 2x achter elkaar bellen en dan kijken of dezelfde dude opneemt als ik ook naar het telefoonnummer bel. maar ik weet dus niet of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Elke beetje normale SIP client kan ook direct naar IP-adressen bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Erik Jan op 22-04-2007 12:27 ]

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sip en ip hebben niets met elkaar te maken afaik

mijn sip uri en mijn ip vertonen ook geen overeenkomst (speedlinq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ehm ...

Nogmaals, het adres dat bij dat ip-adres hoort, is waarschijnlijk van de eigenaar van dat adres. De provider dus! Zo woon ik volgens ip-adres in Bleiswijk... mwah, scheelt maar 100km!
Het adres dat die gozer(tje) gegeven heeft zal dus wel kloppen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
-edit: ik las niet goed.
Maar blijft staan dat het nog onduidelijk is of Truus en Kees op 1 adres wonen. Dat wil ik toch nog proberen te achterhalen. Heeft iemand snel een tip voor een VOIP phone waarmee ik makkelijk op IP kan bellen? ik heb er 3 geprobeerd (xlite, voipbuster en express talk) maar kom er zo snel niet uit (ben normaal niet te beroerd om te googelen, maar dit is toch wat complex en maar een kleine gok om te proberen)

[ Voor 168% gewijzigd door .Johnny op 22-04-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Stop nu aub eens met lullen over telefoonnummers, ip's, portscan, politie... ga er toch in godsnaam gewoon naar toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Djeen schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:36:
Stop nu aub eens met lullen over telefoonnummers, ip's, portscan, politie... ga er toch in godsnaam gewoon naar toe!
Idd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is wel kamervragen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu hup van tweakers af en haal je eigendom op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Mensen lezen jullie wel?

Hij zegt toch dat hij nog 2 adressen heeft en niet weet of hij het goede adres heeft.

Weet trouwens niet of het wel zo zinvol is om de politie op te bellen dat je 'nu' naar binnen gaat, waarschijnlijk komen ze dan wel snel; om jouw op te pakken op heterdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
JBplap schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:10:
Mensen lezen jullie wel?

Hij zegt toch dat hij nog 2 adressen heeft en niet weet of hij het goede adres heeft.
Nou en, ga gewoon langs het adres dat je wél hebt en zie het vanzelf. Als het niet het juiste adres is dan vraag je hen gewoon om het goede adres.

Als iemand zat te genieten van mijn dure gadgets door het te stelen dan zou ik niet twijfelen en het meteen terughalen, desnoods met geweld als ze niet mee willen werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 22-04-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. En de conlusie is nu toch wel dat de polizeiwache je toch niet gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezever weer om de politie...

Ik ben het met jullie eens dat het luie donders zijn die zich bezighouden met hele verkeerde zaken ipv het oplossen van structurele problemen (met alle respect voor politiemensen, ik praat over de politie in het algeheel wat niet de schuld is van een enkel persoon natuurlijk).

Maar om nou te verwachten dat ze uberhaupt iets doen voor een laptopje met een dagwaarde van maximaal 500 euro (en waarschijnlijk minder) is een beetje dromerig... Wat denk je dat een politiezaak kost? De bureaucratie alleen al kost meer dan 500 euro (iets wat natuurlijk ook een structureel probleem is).

Dus jij kunt het misschien heel vervelend vinden dat jij jouw mooie laptop kwijt bent, maar als belastingbetaler kun je blij zijn dat ze met dat soort zaken niets doen. Anders zou de politie vele malen duurder zijn en kon je van het geld wat je aan de politie betaalt al 3x een nieuwe laptop kopen.

Gewoon zelf even met een groepje langsgaan, zo lang je gewoon vriendelijk blijft en jezelf netjes gedraagt is er niets aan de hand. Dat is niet het recht in eigen handen nemen, maar gewoon eens eea gaan vragen.

Mochten ze nee zeggen dan kun je gewoon weggaan en een nieuwe laptop kopen. Hoe crue het ook is, maar zoiets kun je inderdaad beter gewoon bij de verzekering claimen en lekker laten gaan. Volgende keer je laptop niet laten jatten en een goede verzekering hebben zodat je meteen weer een nieuwe kunt kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 06:20
tvp, Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:31:

[...]

Maar om nou te verwachten dat ze uberhaupt iets doen voor een laptopje met een dagwaarde van maximaal 500 euro (en waarschijnlijk minder) is een beetje dromerig... Wat denk je dat een politiezaak kost? De bureaucratie alleen al kost meer dan 500 euro (iets wat natuurlijk ook een structureel probleem is).

[...]
De bewering dat ze hier te veel moeite in moeten gaan steken gaat in ieder geval niet op. Hier valt niet veel meer te onderzoeken, dat heeft de TS al gedaan! Het enige dat ze dan nog maar hoeven controleren is of de laptop daadwerkelijk wel van TS is, met bijvoorbeeld een serienummer en sporen.

En dan heeft de politie aanwijzingen genoeg om eens een onderzoekje in te stellen. Met wat geluk lossen ze meerdere zaken in één keer op! Politie blij, gedupeerden blij, en zoveel kost het nou ook weer niet om 2 agenten even met TS mee te laten lopen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34

Ik ben het met jullie eens dat het luie donders zijn die zich bezighouden met hele verkeerde zaken ipv het oplossen van structurele problemen (met alle respect voor politiemensen, ik praat over de politie in het algeheel wat niet de schuld is van een enkel persoon natuurlijk).

Dus jij kunt het misschien heel vervelend vinden dat jij jouw mooie laptop kwijt bent, maar als belastingbetaler kun je blij zijn dat ze met dat soort zaken niets doen. Anders zou de politie vele malen duurder zijn en kon je van het geld wat je aan de politie betaalt al 3x een nieuwe laptop kopen.

Gewoon zelf even met een groepje langsgaan, zo lang je gewoon vriendelijk blijft en jezelf netjes gedraagt is er niets aan de hand. Dat is niet het recht in eigen handen nemen, maar gewoon eens eea gaan vragen.

Mochten ze nee zeggen dan kun je gewoon weggaan en een nieuwe laptop kopen. Hoe crue het ook is, maar zoiets kun je inderdaad beter gewoon bij de verzekering claimen en lekker laten gaan. Volgende keer je laptop niet laten jatten en een goede verzekering hebben zodat je meteen weer een nieuwe kunt kopen ;)
kosten die worden gemaakt door de politie op de dader verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]TRRoads schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:31:

Ik als belastingbetaler maak me ook niet druk om een laptop van €500, maar om het STRAFFELOOS kunnen stelen/helen van andermans goed, zelfs met alle gegevens op een presenteerblaadje. Met andere woorden, jat maar raak, zolang het geen heterdaad is is er niets aan de hand. Oppakken die hap, dikke straf, ouders met de billen bloot.
Als de politie zo roept dat men respect wil voor het beroep, verdien het dan ook. Ik zie liever 2 man aan de gang om een (paar) diefjes/helers te pakken, dan dat ze met zijn tweeën in een autootje zitten te wachten tot er iemand wat te hard rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens... en wat nu als de dader niet gevonden kan worden? (Of het niet bewezen kan worden)

Wie gaat het dan betalen?

De TS weet nog steeds niet wie de laptop gejat heeft, alleen wie em nu heeft en dat hoeft natuurlijk helemaal niet dezelfde persoon te zijn...

Daarnaast hoeft de politie niet eens iets te doen voordat het geld kost, zoals gezegd de bureaucratie alleen al kost een hoop geld. Laat staan als je daadwerkelijk iemand de boel moet laten uitzoeken etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ok, ik ben dus langs het adres gegaan, maar helaas geen laptop:

Op basis van het MSN Gesprek dat ik gehad had, ging ik ervan uit dat ik een nietsvermoedende tiener zou aantreffen en in het bijzijn van zijn ouders wel het een en ander uit kon leggen. Het liep echter heel anders.

Een vrouw deed open. Ik het hele verhaal van het MSN gesprek uitleggen over Truus en Kees enzo; en zij begint het dus te ontkennen... dat was precies waar ik al bang voor was, want het bewijs was nog niet helemaal sluitend (heb nog het fysieke adres bij het IP adres nodig...). Goed ik wel duidelijk maken dat ik geen reden heb om haar op voorhand te vertrouwen (type: tokkie, maar dan niet zo dik, dus dat concept werd niet helemaal begrepen), en dat ik verder vooral die laptop terug wil en met de politie niet perse te maken hoef te hebben (uitweg bieden) maar die mogelijkheid er ook nog is. hielp niet zoveel, ze bleef gewoon beweren dat het msn gesprek gevoerd moet zijn door iemand die haar wil pakken, dat ze net verhuisd was en een geheim telefoonnummer heeft en die kennelijk ook al gelekt is.

Maargoed, ik geloof er geen snars van, temeer daar haar zoon (Kees) precies dan bij (stief?)vader op de moter aankomt, met een laptop tas bij zich! Maar op dat moment vond ik de situatie te bedreigend worden (achtertuin vol visite en vader en andere zoon er dus ook nog bij betekende een duidelijke minderheid voor ons, weg overwicht) en heb ik het nog een keer aan die vader uitgelegd, die vreemd genoeg heel rustig reageerde maar ook verder geen actie ondernam.

Ben achteraf wel benieuwd of in die laptop tas daadwerkelijk de laptop heeft gezeten en ze em net bij vrienden ofzo maar "schoon" hebben laten maken of vader met zoonlief net weer op dievenpad is geweest, je weet het niet, maar je gaat wel denken.

In elk geval besloot ik dus maar verstandig te zijn en geen risico te nemen, want zoals gezegd, van die tokkies weet je nooit wat ze doen en mijn ouders hebben geld gehad van de verzekering. Maar het blijft wrang dat het recht niet zegeviert.

Mocht ik nog tot de ontdekking komen dat het IP adres wel bij het vaste adres hoort, dan zijn de rapen natuurlijk wel gaar en zal ik toch op de een of andere manier verder strijden (en hun gegevens openbaar maken en ze aan de schandpaal nagelen), maar tot die tijd is het voor mij wel even genoeg geweest zo...

[ Voor 3% gewijzigd door .Johnny op 22-04-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:11

ikbenwouter

! w t R

Zoals eerder gezegd is kosten verhalen op de dader een prima oplossing. Verder is het natuurlijk niet alleen die 500 euro kostende laptop waar je het voor doet, als je zo'n dief pakt en goed straft heb je kans dat hij voorlopig geen laptops meer jat wat de maatschappij weer kan opleveren dus.

Met jouw redenatie kan je bijna alles wel rechtlullen met het feit dat het meer kost om ergens achterna te gaan.
.Johnny schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:12:
Maargoed, ik geloof er geen snars van, temeer daar haar zoon (Kees) precies dan bij (stief?)vader op de moter aankomt, met een laptop tas bij zich!
Het kwam er niet van om even te vragen of je in de laptoptas mocht kijken (die werd tijdens het babbelen al snel weggemoffeld naar binnen ofzo?)? Jammer dat je de laptop niet terug hebt in ieder geval.

[ Voor 21% gewijzigd door ikbenwouter op 23-04-2007 00:17 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbenwouter schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:06:
[...]

Met jouw redenatie kan je bijna alles wel rechtlullen met het feit dat het meer kost om ergens achterna te gaan.
En dat doen ze dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
En ondertussen blijkt dezelfde bende al voor enkele tienduizenden euro's aan goederen te hebben gestolen. De politie handelt echter nog steeds volgens de door jou beschreven redenatie. Want ja, het blijven toch elke keer maar laptops van 500 euro.
In elk geval besloot ik dus maar verstandig te zijn en geen risico te nemen, want zoals gezegd, van die tokkies weet je nooit wat ze doen en mijn ouders hebben geld gehad van de verzekering. Maar het blijft wrang dat het recht niet zegeviert.
Jammer, ik had tenminste toch nog even gevraagd om de inhoud van de laptop tas te tonen. Gewoon even te goede trouw...

[ Voor 31% gewijzigd door Paquito op 23-04-2007 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:25

Hoop dat je een grapje maakt?

Waarvoor doen we dan nog aangifte voor de verzekering?
Waarom krijg je dan zo'n standaard brief na zoveel weken dat ze niks hebben kunnen vinden?

Waarom komen ze bij winkel diefstal van een paar tientjes wel?

Waarom gooien ze dan niet de helft van alle politie mensen eruit die kindertjes aanhouden die geen licht hebben of door het winkel centrum fietsen en een boete van 20 tientjes krijgen.

Wat doet de politie volgens jou dan wel?

Misschien mailtje naar peter r sturen :P
Zal hij natuurlijk niet zo snel doen maar lijkt me toch wel weer een leuk stukje tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
@ hierboven: Overdrijven is ook een vak. Het is zeker niet de helft die boetes uitdelen aan mensen zonder licht. En die boetes mogen eigelijk ook wel 3x zo hoog. Als automobilist zie je die mensen helemaal niet, en ze zijn ook nog onvoorspelbaar. Laat die mensen het dan maar leren om licht te hebben, en zo niet moeten ze er voor boeten.

Dan heb ik in ieder geval niet zo'n koter of een Marc3l zonder licht op mn motorkap.

Je moet je gewoon aan de regels van de wet houden, en daar valt het licht ook onder. Dat is niet voor niets zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

_Brake_ schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:40:
[...]

offtopic:
Dit soort reacties snap ik nooit. Wat nou als dit nummer bijv. pre-paid T-Mobile is gekocht en geporteerd is naar een KPN abbo? :?
http://opta.nl/asp/nummers/nummerporteringen/ >:)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:58

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
http://www.politie.nl/gel...20407_elst__softdrugs.asp

Hmm, toevallig... :) Maar de mensen waar ik aanbelde waren gewoon thuis, dus dat zullen wel niet dezelfde zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc3l schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:00:
[...]

Hoop dat je een grapje maakt?

Waarvoor doen we dan nog aangifte voor de verzekering?
Waarom krijg je dan zo'n standaard brief na zoveel weken dat ze niks hebben kunnen vinden?

Waarom komen ze bij winkel diefstal van een paar tientjes wel?

Waarom gooien ze dan niet de helft van alle politie mensen eruit die kindertjes aanhouden die geen licht hebben of door het winkel centrum fietsen en een boete van 20 tientjes krijgen.

Wat doet de politie volgens jou dan wel?

Misschien mailtje naar peter r sturen :P
Zal hij natuurlijk niet zo snel doen maar lijkt me toch wel weer een leuk stukje tv
Zoals hierboven al gezegd, fietsen zonder licht is levensgevaarlijk.

Daarnaast is dat niet de tak van de politie die zich bezighoud met inbraken maar de afdeling verkeersveiligheid. Compleet andere politie dus...

Bij een winkeldiefstal komen ze zeker, het is namelijk in het verleden gebleken dat als je niet heel jong ingrijpt bij winkeldiefstal er een zeer grote kans is dat ze in het criminele circuit blijven ook als ze wat ouder worden.

Ook heb je het daar over een zaak waarbij de persoon op heterdaad betrapt is, als jij die laptopdief op heterdaad betrapt had en em in je huis vasthield was de politie ook gekomen hoor maak je geen zorgen.

Dit is typisch een geval van een luxe-item welke gestolen is waarvan de dagwaarde dusdanig laag is en de kans het ooit nog terug te vinden ook erg laag is dat het absoluut niet de moeite waard is om er iets mee te doen. Mochten ze nu in jouw regio een golf van gestolen laptops krijgen allemaal op dezelfde werkwijze dan is het iets anders. Daarom moet je wel altijd aangifte doen zodat het in ieder geval genoteerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel eens erbij nagedacht dat diegene dit hele topic ook wel eens in de gaten zou kunnen houden??
en toch vind ik het wel jammer dat je niet aan die goze rhad gevraagd of je even in zijn laptop-tas zou mogen kijken, als dit niet zou mogen weet je dat het fout zit. had je iniedergeval meer geweten(en je had kunnen bewijzen op basis van serienummer dat het JOU laptop was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik betwijfel of de truus de dief is omdat:

1) wie gaat er eenmalig even 75km verderop een laptop jatten?
2) welke prof. dief houd gestollen waar, zeker een niet al te waarde volle laptop, in eigen bezit?

ik denk dat je er wel van uit kunt gaan de de werkelijke dief de laptop heeft doorverkocht aan truus en dat truus dus mogelijk niet eens weet dat de laptop is gestolen. als er dan een wild vreemde man voor mijn deur zou staan die een heel verhaal ophangt over een gestolen laptop dan zou ik ook wel sceptisch zijn en niet zomaar in mijn tas laten kijken.

het is zeer waarschijnlijk dat truus deze laptop voor zoon lief 2e hands heeft gekocht daar 'tokkies' het vaak niet breed hebben en zo'n 2e hands laptopje voor 300 euro dan ook precies in het budget valt.

vergeet dus niet dat truus in dit verhaal dus waarschijnlijk ook een slachtoffer is en dus niet al te blij zal zijn nu blijkt dat ze een laptop heeft gekocht die stolen blijkt te zijn. dat slaat in als een bom want die 300 euro die ziet truus dus ook niet terug en nu kom jij ook nog die laptop terug eisen. dat niet leuk.

en aangezien jij toch al je vergoeding van de verzekering krijgt lijkt het me logischer dat je gewoon in goed overleg duidelijk maakt dat ze de laptop mogen houden maar dat je bijvoorbeeld gewoon even wilt weten of dat het inderdaad jouw laptop is en ov je eventueel een backup mag van de bestanden die er op staan.

noem ze geen dief, dat werkt alleen maar bedreigend, mede-slachtoffer is een betere naam. ik denk dat als je vanaf het begin duidelijk bent, en laat weten dat je laptop niet terug hoeft dat ze wel zullen willen meewerken want ook voor hun is het niet leuk. zolang die politie aangifte nog bestaat kan de politie die laptop op elk moment terug vorderen als gestolen waar en dat wil truus denk ik ook niet.

wees duidelijk en leg ze uit wat er aan de hand is dan lukt het vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
ehm, dat heb ik precies gedaan, maar toch was ze vooral hardnekkig in ontkennen dat ze uberhaupt een dergelijke laptop in het bezit had. Dus aan de "onschuldigheid" van Truus twijfel ik behoorlijk. Dat hele sterke verhaal dat ze ophield dat iemand haar een oor probeert aan te naaien spreekt natuurlijk niet echt in haar voordeel. mocht dus het ip adres wel naar dat fysieke adres blijken te wijzen, dan is er van haar slachtofferverhaal niets meer over. De uitweg om enkel bestanden over te nemen heb ik ook met bedekte termen aangeboden en daar ging ze ook niet op in. Dus nee, met Truus ben ik dan wel goed klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
En wat zijn nu je verdere stappen ?

Mochten die mensen je laptop daadwerkelijk hebben gehad, hebben ze die nu in ieder geval niet meer (neem ik aan..)

De kans dat je hem terugkrijgt is nu wel heel erg minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het eens met onbedekte termen?

gewoon zeggen dat je haar verdenkt van het in bezit hebben van jouw laptop en dat ze de keuze heeft of dit te bevestigen en dan mag ze de laptop houden of je komt met de politie wel langs en dan is ze de laptop kwijt en wordt te ze mogelijk zelfs gearresteerd op verdenking van diefstal.

ik denk dat truus wel weet wat ze moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Bel anders gewoon eens op naar het adres en doe je voor als een medewerker van speedlinq. Probeer hun ip-adres af te troggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

offtopic:
Porteringsgegevens van "0644xxxxxx"
Dit nummer is tot op heden niet geporteerd.
Al heb ik dit nummer al iets van 6 jaar ofzo en al 5x geporteerd

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 23-04-2007 16:24 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:34

lier

MikroTik nerd

Heb je er al over gedacht om de media in te schakelen. Als de politie ergens "bang" voor is, dan is het wel negatieve publiciteit. En vaak is dit de beste motivator...

offtopic:
Frustrerend om afhankelijk te zijn van een bureaucratisch apparaat...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
1) ga met dat ip-adres met datum en tijdstip gewoon naar politie
2) meldt de diefstal bij Speedlinq en dat de betrokken laptop online is gesignaleerd met gegevens van punt 1 en vraag ze de verkeersgegevens hiervan veilig te stellen voor politie.
3a) probeer GEEN verbinding meer te maken op de eerder genoemde manier(en)
3b) installeer GEEN keyloggers
3c) ga NIET zelf op verder onderzoek uit
4) gebruik(st)er hoeft niet de dief te zijn, maar kan altijd wel voor heling opgepakt worden.

punt 3 zal ik even voor je toelichten:
Alles wat je doet is inbreuk op de privacy van die gebruik(st)er!
Alles wat je doet wordt blijkbaar ook door die gebruiker gezien want je bent er ook gelijk vanaf geknikkerd. Dit is al voldoende voor die persoon om alles wat er op staat te scrappen en opnieuw te installeren. Dit maakt de opsporing lastiger!

Over die "privacy"...
Als jij de privacy schendt (hoe zuur het ook mag klinken als het om je eigen laptop gaat) kan jijzelf de klos zijn!
Ik heb het ooit eens meegemaakt bij de diefstal van een auto van een neef van mij.
Vrijdag op Zaterdagnacht thuis ingebroken en autosleutels meegenomen. Auto weg!
Maaaaaar... hij heeft er een sateliet tracking ingebouwd zitten.
Hij gelijk de politie gebeld met de info (bedrijf die de sat. tracking bijhoudt) om die te vragen waar de auto zich bevind...
Antwoord:
Sorry, maar daar zal eerst een rechter-commisaris daar MAANDAG toestemming voor moeten geven, want anders is het schending van de privacy van degene die het voertuig op dat moment bestuurd. 7(8)7
Het moet niet idioter worden! |:(
Bij de volgende auto heeft ie het ook in laten bouwen, maar nu kan ie het zelf via internet bekijken.
En nog binnen een jaar.... weer ingebroken, sleutels weg en auto weg.
Toen kon ie weer de politie bellen met de mededeling in welke straat in Rotterdam de auto precies stond. Politie heeft 'm toen gelijk op een trailer gezet en teruggebracht.
De vorige auto werd overigens weer door een sateliet gespot ergens in Venezuela. (waarschijnlijk toen ie uit een container werd gereden.) maar dat was toen weer voor de verzekering z'n probleem om daar achterheen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:06:
[...]

Zoals hierboven al gezegd, fietsen zonder licht is levensgevaarlijk.

Bij een winkeldiefstal komen ze zeker, het is namelijk in het verleden gebleken dat als je niet heel jong ingrijpt bij winkeldiefstal er een zeer grote kans is dat ze in het criminele circuit blijven ook als ze wat ouder worden.
Fietsen zonder licht moet je zelf weten eigen schuld ;)
Het is alleen wel lulllig voor diegene die de rommel moet opruimen of iemand die de fietser aanrijd.

Dus winkel diefstal komt alleen bij jongere mensen voor?
Voor oudere mensen komen ze ook die waar ze nog meer brandstof aan kwijt zijn dan het gestolen product.

maarja ik zou me niet weg laten sturen bij de politie met antwoord daar hebben geen tijd/geld/prio voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:56

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb je een mailtje gestuurd, met dingen die je nog zou kunnen doen

[ Voor 39% gewijzigd door Totaalgeflipt op 23-04-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
nou totaalgeflipt, kun je dat ook met ons delen, worden we allemaal wijzer van :p

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verzekering heeft al uitgekeerd dus laat de zaak verder rusten. Ik prijs je rechtvaardigheidsgevoel maar soms moet je "schikken" in een situatie. Vergeet niet dat je door je bezoek, alleen, ergernis kan opwekken. Stel dat ze het wel zijn geweest zou je ook repressailes kunnen verwachten en dan zijn de rapen gaar.

Het is nu eenmaal een feit dat niet altijd alles in het leven loopt zoals je het liefst zou willen. Daarbij komt dat je je moet afvragen of je er wat mee wint als je ze wel tegen de lamp laat lopen. Straks staan de rest van de tokkies bij je op stoep als de dader(s) tegen de lamp lopen door jou toedoen.

Daarom probeert de politie er juist burgers van te weerhouden om zelf stappen te ondernemen. Je bent verzekerd, je hebt uitgekeerd gekregen en de enige les die je eruit kan trekken is dat je ouders hun huis beter kunnen beveiligen om herhaling te voorkomen. Het afgeven op de politie vind ik te kort door de bocht gaan omdat dienders niets anders doen dan de wet uitvoeren met hun huidige capaciteit. Als de capaciteit niet toereikend is dan kun je als burger alleen maar een vinger wijzen naar de overheid en hun op hun verantwoording wijzen. Het is de VVD geweest die 12 jaar lang heeft geroepen, meer blauw op straat en meer aandacht voor kleinere zaken. Niet dus, niets van terecht gekomen want overal komt men mankracht te kort. Oom agent kan niet meer dan zijn best doen en helaas zijn er zwaardere zaken die meer aandacht vereisen.

Laat de zaak rusten en ga verder met leven. Blijf je hardnekkig doorgaan dan kan de schijn alleen nog maar tegen je keren, vraag jezelf af of dat het het allemaal waard is. En kan je het niet uitstaan ? Join de force en ga het blauwe team helpen, een betere wereld begint bij jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:02:
[...]

Ik als belastingbetaler maak me ook niet druk om een laptop van €500, maar om het STRAFFELOOS kunnen stelen/helen van andermans goed, zelfs met alle gegevens op een presenteerblaadje. Met andere woorden, jat maar raak, zolang het geen heterdaad is is er niets aan de hand. Oppakken die hap, dikke straf, ouders met de billen bloot.
Als de politie zo roept dat men respect wil voor het beroep, verdien het dan ook. Ik zie liever 2 man aan de gang om een (paar) diefjes/helers te pakken, dan dat ze met zijn tweeën in een autootje zitten te wachten tot er iemand wat te hard rijdt.
Jep, totaal mee eens. Gezien de huidige situatie bij justitie en politie kan je in sommige situaties beter zelf je problemen oplossen. De pakkans is klein, en mocht je toch tegen de lamp lopen dan heb je een aardig sterk verweer met lichte straffen als gevolg (justitie en politie slaan een enorme flater door niets te doen terwijl de bewijslast ruimschoots aanwezig was) Het klinkt heel primitief allemaal, maar het is nou eenmaal niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ik heb inmiddels een "sterke aanwijzing" gekregen dat het adres dat ik via MSN kreeg en het IP adres waarop de laptop zichzelf aangemeld had wel degelijk overeen komen. Die vrouw heeft dus gewoon keihard staan liegen (wat ik tot nu toe ook vermoedde, maar nu dus ook nog zeker blijkt te zijn).
Ik weet nog niet wat ik verder zal doen, het is wat te ver om nog een keer pardoes heen te rijden, bovendien zal ze niet opendoen als ik nog een keer voor de deur sta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:06

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

en dan? Weer de hele familie in de tuin die je lekker in de tuin uitnodigen, waarna ze je flink te grazen nemen? Laat het rusten, dat soort lui komt zichzelf vanzelf een keer tegen. Helaas ben jij degene waar ze zonder pardon een laptop hebben kunnen jatten

[ Voor 87% gewijzigd door sander817 op 28-04-2007 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:26
Boeiend verhaal, blijkbaar houdt het veel tweakers bezig.

Heb je ondertussen nog contact gehad met de politie in het dorp van je ouders / het dorp waar die mensen wonen?
Zijn er geen tweakers die bij de politie "zitten", of heeft iemand een vriend / kennis / etc. bij de politie in de buurt van Elst?

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

.Johnny schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:11:
Ja inderdaad, de reactie van de politie is tot nu toe inderdaad in de trand van: we hebben nog wel meer te doen (flitspalen repareren zeker?) :(
Spee heeft een lintje gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
DrBOB101 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 02:32:
Zijn er geen tweakers die bij de politie "zitten", of heeft iemand een vriend / kennis / etc. bij de politie in de buurt van Elst?
Ik ken wel een politieagent in Arnhem. Dat ligt vlakbij Elst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik denk dat het terug krijgen van die laptop erg lastig kan gaan worden.
Het zal altijd woord tegen woord zijn waar de politie weinig mee kan, en verder kan Johnny evt als hij doorgaat nog aangeklaagd kunnen worden voor stalking oid, als dit de huisvrouw het bezoek van Johnny niet bevalt.

Maar hopelijk kan hij via de provider nog wat regelen :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Naar de politie gaan, uitleggen dat je sluitend bewijs hebt dat je alleen assistentie nodig hebt om daadwerkelijk te kijken of de laptop daar aanwezig is. Je kan bewijzen dat de laptop daar in dat huis iig aanwezig is geweest. En dat je graag een huiszoeking wilt op basis van het bewijs.

Als ze dan moeilijk doen daar voor die baliemiep ff wat vriende opbellen om zelf langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
^^ dat is dus allang gedaan, alleen doet de politie niks met wat voor mij bewijs is, omdat het strafrechtelijk alleen maar aanwijzingen zijn waar ze niet zomaar op in mogen gaan.

Wat moet ik overigens nog met de provider? ik heb inmiddels via een omweg namelijk al achterhaald dat het verkregen adres en het IP adres wel degelijk bij elkaar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nog wel eens helpt (uit ervaring via modereren internetoplichting.nl) is een afspraak maken op een politiebureau om aangifte te doen/ de aangifte uit te breiden. Je krijgt dan ruim de tijd en een politieambtenaar die zonder tijdsdruk (enigszins) je te woord kan staan. Bij die gelegenheid heb je meer kans om informatie over hoe te handelen/wat te laten, te krijgen. Daarbij heb je meer kans dat een zaak opgepikt wordt, dan dat je zo binnenstapt en aangifte gaat doen. Blijft de politie weigerachtig, vraag dan hoe je een klachtenprocedure kan beginnen tegen deze weigering. En ben ook bereid deze klacht in te dienen.
Verder zou ik zelf een aangetekende brief naar de bewoners sturen met je bevindingen, screenshots e.d, en de laptop per omgaande terugeisen, danwel met een gerechtelijke procedure daartoe dreigen met bovendien eis tot schadevergoeding door verloren gegane gegevens, mocht men geen gehoor geven aan je eis. Een (gratis) bureau voor rechtshulp kan behulpzaam zijn in deze.
Persoonlijk zou ik het zo aanpakken, en het hier niet bij laten mocht dit niet werken. Verdere stappen zitten in de illegale hoek, maar ik "maakte ze af."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 14:28:
Wat nog wel eens helpt (uit ervaring via modereren internetoplichting.nl) is een afspraak maken op een politiebureau om aangifte te doen/ de aangifte uit te breiden. Je krijgt dan ruim de tijd en een politieambtenaar die zonder tijdsdruk (enigszins) je te woord kan staan. Bij die gelegenheid heb je meer kans om informatie over hoe te handelen/wat te laten, te krijgen. Daarbij heb je meer kans dat een zaak opgepikt wordt, dan dat je zo binnenstapt en aangifte gaat doen. Blijft de politie weigerachtig, vraag dan hoe je een klachtenprocedure kan beginnen tegen deze weigering. En ben ook bereid deze klacht in te dienen.
Verder zou ik zelf een aangetekende brief naar de bewoners sturen met je bevindingen, screenshots e.d, en de laptop per omgaande terugeisen, danwel met een gerechtelijke procedure daartoe dreigen met bovendien eis tot schadevergoeding door verloren gegane gegevens, mocht men geen gehoor geven aan je eis. Een (gratis) bureau voor rechtshulp kan behulpzaam zijn in deze.
Persoonlijk zou ik het zo aanpakken, en het hier niet bij laten mocht dit niet werken. Verdere stappen zitten in de illegale hoek, maar ik "maakte ze af."
Toch zou ik die laatste stap van je niet doen, ik zou ze nu zoveel mogelijk proberen te ontwijken.
Als ze namenlijk het gevoel krijgen dat je zo op elke mogelijk ding probeert 'te pakken'.
Wie weet ligt die laptop dan morgen al i de sloot, en dan kan je het helemaal vergeten.
Maar die eerste tip zou ik zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik vind Ede toch een aardig eind uit de buurt van Zeewolde liggen ;) Het enige dat je hiermee kunt zien is welke provider er gebruikt wordt, uiteraard biedt dat dan wel mogelijkheden om verder te speuren.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
eNaSnI schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Ik vind Ede toch een aardig eind uit de buurt van Zeewolde liggen ;) Het enige dat je hiermee kunt zien is welke provider er gebruikt wordt, uiteraard biedt dat dan wel mogelijkheden om verder te speuren.
En ik vind onnodige kicks wel cool.

Die website kijkt gewoon naar welke provider je hebt en waar die aangesloten is. Grote providers hebben vaak meerdere aansluitpunten in grotere steden. Solcon bijvoorbeeld heeft alleen een aansluitpunt in Dronten. Dus alle Solconklanten zullen volgens die website in Dronten wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Het is zeer asociaal van mij om zo'n enorme bump als dit te geven, maar helaas kan ik het niet laten.

Hoe is dit afgelopen? Het is nu bijna een jaar geleden en er is eigenlijk niks meer gepost.
Ik heb een deel van mijn zondag nacht/maandag ochtend besteed aan het lezen van het topic en het is zeer interessant.

Ik zou graag nog horen hoe dit is afgelopen!
Uiteraard komt hij bij mijn favo's te staan!

Mocht het nog niet zijn gelukt, succes!

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02

Geckoo

Good news, everyone!

DJVG schreef op maandag 12 mei 2008 @ 04:44:
Het is zeer asociaal van mij om zo'n enorme bump als dit te geven, maar helaas kan ik het niet laten.

Hoe is dit afgelopen? Het is nu bijna een jaar geleden en er is eigenlijk niks meer gepost.
Ik heb een deel van mijn zondag nacht/maandag ochtend besteed aan het lezen van het topic en het is zeer interessant.

Ik zou graag nog horen hoe dit is afgelopen!
Uiteraard komt hij bij mijn favo's te staan!

Mocht het nog niet zijn gelukt, succes!
kan je dan niet beter een DM sturen (heb ik inmiddels gedaan, weet jij het voor de volgende keer.)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Hey had niet door dat het een topic van 2007 was. Wel erg interessant.
Ik hoop dat het uiteindelijk goedgekomen is, maar betwijfel het, aangezien we niets meer vernomen hebben van het hele gebeuren.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ehm, het is eigenlijk gewoon afgekapt. De laptop was verzekerd en het risico van een geweldadige situatie daardoor niet waard; natuurlijk is het overduidelijk onrechtvaardig wat er gebeurde en wil je in een ideale situatie het recht laten zegenvieren. Maar we leven in een gebroken wereld waar dat helaas niet altijd kan :)
Kijk, als de rechterlijke macht niet meewerkt kun je nog je eigen recht proberen te halen (wat volgens de wet ook niet mag, maargoed) en daarmee het risico lopen dat ze weten waar de laptop gestolen is en vervolgens een geweldspiraal te starten etc.

Dus ja, de laptop is vergoed door de verzekering, dat is goed afgelopen.
Maar je rechtsgevoel loopt er wel een deuk door op natuurlijk, dus da's minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Laatst online: 21-10-2024
Leuk is dat het gelegenheidsdieven de kans geeft door te gaan. Als ze opgepakt zijn lossen ze vaak niet 1 zaak op maar meerdere zaken

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
edit: foutje :)

[ Voor 86% gewijzigd door Leolinedance op 14-06-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:58:
Kijk, als de rechterlijke macht niet meewerkt kun je nog je eigen recht proberen te halen (wat volgens de wet ook niet mag, maargoed) en daarmee het risico lopen dat ze weten waar de laptop gestolen is en vervolgens een geweldspiraal te starten etc.
Fuk de rechterlijke macht. Als iemand aan mijn spullen zit en ik weet waar ze zijn dan haal ik ze terug. Al moet ik de hele tent platbranden. De politie kan mijn rug op, daar heb je nooit wat aan in je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:38:
[...] daar heb je nooit wat aan in je leven.
Wat een Wilders-reactie. Overdrijven is ook een vak.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:01:
[...]

Wat een Wilders-reactie. Overdrijven is ook een vak.
Rot toch op, als er iets boter op zijn hoofd heeft is het de politie. In een jaar tijd 50.000 euro aan spullen bij mijn werk zien vertrekken, wat doet de polite? Niets. En zo kan ik je nog tientallen voorbeelden geven.

Als de politie niet luistert is er maar 1 oplossing, en dat is het zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:49:
[...]

................ In een jaar tijd 50.000 euro aan spullen bij mijn werk zien vertrekken,......................
Als je het hebt zien vertrekken had je toen misschien even moeten ingrijpen ipv nu te lopen schreeuwen wat je in iemand anders' geval allemaal zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03-2023
AtRi schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:56:
[...]

Als je het hebt zien vertrekken had je toen misschien even moeten ingrijpen ipv nu te lopen schreeuwen wat je in iemand anders' geval allemaal zou doen.
Denk je nou echt dat hij bedoelt dat hij het echt heeft zien vertrekken. Hij bedoelt natuurlijk dat dat is verdwenen in een jaar terwijl hij er werkte.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.