IP adres van gestolen laptop gevonden, wat kun je doen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 42.285 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Bij mijn ouders is onlangs ingebroken en is een laptop als buit meegenomen. Niet een heel duur ding, maar opzich wel vervelend natuurlijk.
Mijn vader gebruikt al een tijdje LogMeIn om zijn computers te beheren (soort remote desktop, alleen dan simpel via een website). Dat stond ook op de laptop. Nou is gisteren opeens de laptop in zijn computer lijst op logmein online gekomen, met een ip adres. Hij probeerde eerst nog even in te loggen (dief was een spelletje aan het spelen), maar werd er natuurlijk afgekicked.

Anyway, nu heb ik dus het IP adres. Ik heb dit doorgegeven aan de politie, maar ik vrees dat vanwege prioriteiten enzo dat niet zo'n vaart zal lopen. Wat kun je eigenlijk allemaal doen in zo'n situatie?

Screenshotje LogMeIn:
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/6917/screenshotipst3.th.jpg
View full image
edit: laatste twee delen van IP geblurred.

[ Voor 4% gewijzigd door .Johnny op 15-04-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Sowieso zou ik eerst even het IP op die foto blurren, want daar zijn ze hier niet zo blij mee als je dat hier laat zien.

En ik zou kijken of je een keer als de laptop wel aanstaat, maar de dief er niet achter zit, een keylogger kunt installeren. Misschien dat de dief zo dom is om op die gestolen laptop persoonlijke gegevens te typen o.i.d.
Dan zou je achter z'n naam en evt. adresgegevens kunnen komen. Als je dat hebt, moet je niet op eigen houtje verder gaan, maar de politie een huiszoeking laten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152287

Kunt ze misschien tracer door deze websites

http://ip-adress.com/

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 152287 op 15-04-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95136

Buiten aangeven aan de Politie kun je niet meer doen denk ik. Als je zelf gaat lopen 'hacken' ben je zelf ook strafbaar bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

De IP is afkomstig van speedlinq, misschien kan je even contact opnemen met hun?

Of natuurlijk dit aan de politie doorgeven en aan de politie vragen of ze speedlinq contacteren.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 15-04-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 11:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hij logt in op zijn eigen pc...daar is geen 'hacken' aan...

Magoed....aandringen bij de politie er snel werk van te maken aangezien het een 'dynamisch' ip kan zijn! :)

[ Voor 48% gewijzigd door Michael Knight op 15-04-2007 17:56 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Michael Knight schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:56:
Hij logt in op zijn eigen pc...daar is geen 'hacken' aan...

Magoed....aandringen bij de politie er snel werk van te maken aangezien het een 'dynamisch' ip kan zijn! :)
Daar blijven logfiles van bij de provider hoor. Dit is 1 van de pluspunten voor de gebruikers van de verplichting tot bewaren van logfiles ;)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 07:37

Vos

AFCA

Je komt uit bij Boskoop in Zuid-Holland...er van uitgaande dat het klopt...de GoT knokploeg er heen sturen?

Ok lama, klopt nix van...

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 15-04-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
waarom geen contact opnemen met de provider achter dat email adres?
dan kunnen zij hem ermee confronteren als het een thuis-aansluiting en niet een universiteitsnetwerk is.
wel redelijke kans dat je dan op een of andere manier je laptop terug kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

jann1s schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:58:
waarom geen contact opnemen met de provider achter dat email adres?
dan kunnen zij hem ermee confronteren als het een thuis-aansluiting en niet een universiteitsnetwerk is.
wel redelijke kans dat je dan op een of andere manier je laptop terug kunt krijgen.
Omdat die provider niet kan beoordelen of hij wel of niet de waarheid verteld. Hij kan beter met zijn verhaal naar de politie gaan. Die weten wat ze moeten doen om persoonsgegevens te krijgen van Speedlinq

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Noteer igv. de tijd en datum van het online komen van de laptop, zodat de provider eventueel kan kijken welke account er achter zit!
Dit zul je altijd via de politie moeten doen, omdat de provider deze gegevens nooit aan jou mag verstrekken! Suc6 ermee!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 16:25
.Johnny schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:50:
...
Nou is gisteren opeens de laptop in zijn computer lijst op logmein online gekomen, met een ip adres. Hij probeerde eerst nog even in te loggen (dief was een spelletje aan het spelen), maar werd er natuurlijk afgekicked.
...
Onthoud wel dat degene die toen achter de laptop zat niet de dief hoeft te zijn.
Deze kan inmiddels al weer doorverkocht zijn.

[ Voor 157% gewijzigd door GeniusJennis op 15-04-2007 18:14 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

GeniusJennis schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:12:
[...]

Onthoud wel dat degene die toen achter de laptop zat niet de dief hoeft te zijn.
Ahh dat is waar, maar via via moet je dan toch bij de dief uitkomen ;) (en misschien heling voor degene die nu achter de laptop zit.. 't feit dat het nog werkt betekend toch dat er geen hele reinstall is geweest?

Anyway, ik ga dat LogMeIn ook maar eens proberen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34
Gewoon naar de poltie gaan, melding maken van dit feit.

Naar mijn mening is er goede reden om een bevel te krijgen van de officier van justitie om de persoonsgegevens achter deze internet verbinding los te krijgen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Thanks allemaal. Ik heb de politie inderdaad al verwittegd en inderdaad, tijdstip van IP lease ook meegegeven (staat ook in screenshot die de politie heeft gekregen). Maar zoals ik al zei; ik heb geen idee of de politie wel vaart maakt voor zoiets kleins. En als je te lang wacht is die laptop al weer weg natuurlijk.

Het domme is eigenlijk dat mijn vader inlogde op de machine toen er iemand een spelletje op zat te doen, en de dief of wie hem nu ook maar heeft door heeft gehad dat er van afstand op werd ingelogd (staat dan in beeld als je inlogt, iets van "this computer is controlled remotely bla bla". Maar geluk wel op tijd nog het IP adres kunnen zien. Maar sinds dat moment zijn ze niet meer online geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:27

job

.Johnny schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:15:
Maar sinds dat moment zijn ze niet meer online geweest.
Online natuurlijk wel. Denk alleen dat er eerst een format heeft plaats gevonden.

In elkgeval succes met de zaak.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 15-04-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Op dit moment is de computer weer online. Heeft iemand misschien een tip voor een keylogger die je snel kunt installeren en die eens in de zoveel tijd ook de data synchroniseert met een remote locatie (zodat ik ook kan zien wat er gedaan wordt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Background wisselen en er een bericht achter laten dat de gebruiker zich achter een gestolen laptop bevind. Dat hij naar de politie moet gaan of contact op moet nemen met *je telefoonnummer*. Evt er nog erbij zetten dat het ip-adres gelogd is. Schrikt ie zich iig wezeloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 18-04-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
interessant verhaal dit..hou ons even op de hoogte van de vorderingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:11

Croga

The Unreasonable Man

Leuke site.... Ook absoluut nutteloos....

Mijn ene IP zegt dat ik in Durgerdam woon (Noord Holland), mijn andere IP dat ik in Eindhoven woon (Noord Brabant). Geen van beiden zijn juist.... En beide IPs bestaan op hetzelfde adres (Kabel & ADSL).

Vergeet die site dus maar gewoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206777

Edmund schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:12:
Background wisselen en er een bericht achter laten dat de gebruiker zich achter een gestolen laptop bevind. Dat hij naar de politie moet gaan of contact op moet nemen met *je telefoonnummer*. Evt er nog erbij zetten dat het ip-adres gelogd is. Schrikt ie zich iig wezeloos.
Dat is inderdaad wel lollig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207027

Gnagna.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:44
http://www.nu.nl/news/985...indt_gestolen_laptop.html

succes met het terugvinden van de laptop iig, moet lukken zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:26
.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:03:
Op dit moment is de computer weer online. Heeft iemand misschien een tip voor een keylogger die je snel kunt installeren en die eens in de zoveel tijd ook de data synchroniseert met een remote locatie (zodat ik ook kan zien wat er gedaan wordt) ?
LogMeIn upgraden zodat je meer kan? BV file-exchange enzo. Met Logmein free kan je inderdaad niet zo heel veel onzichtbaar doen. Kan je trouwens die melding "remote controlled by" niet uitzetten in de management pages?

Als er webcam op zit, kan je misschien een upload proggie erop jassen, en een linkje in de startup plaatsen zodat er plaatjes geupload worden. Of in de history van IE kijken welke sites er bezocht worden. Ik noem maar wat hoor.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:25
.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:03:
In het verleden heb ik goede resultaten geboekt met SC_Keylog. (Destijds nog gratis).

Hoe dan ook, let even op de volgende punten:
1. De meeste anti virus programma`s stoppen keyloggers. Zorg dus dat je die uitschakeld
2. De meeste keyloggers werken met mail, en hebben dus een SMTP server nodig. Zorg er dus voor dat je de SMTP server van die provider opgeeft, anders heb je nog niets.
3. Zorg er voor dat je zo veel mogelijk info over de laptop vergaart. Serienummers kunnen later erg belangrijk worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ik kwam erachter doordat ze ingelogd waren op mijn ouders MSN. Ff gechat (heel dom gedaan) en nu heb ik een adres. :D :D Ik ga ff kijken wat ik nog meer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Laatst online: 01:44
.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:30:
Ik kwam erachter doordat ze ingelogd waren op mijn ouders MSN. Ff gechat (heel dom gedaan) en nu heb ik een adres. :D :D Ik ga ff kijken wat ik nog meer kan doen.
kben benieuwd hoe dat gesprek eruit zag :+
*hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
MSN gesprek (gefingeerde namen:)

Mark Smith says:
sry ik ben Truus niet
.Johnny says:
wie ben je dan?
Mark Smith says:
de broer vanKees
.Johnny says:
ok, ik zou even langs komen maar ik ben je adres kwijt
.Johnny says:
of heb je haar telefoon nummer?
.Johnny says:
??
Mark Smith says:
ja ik heb ook wel het adres, wil je ze allebij?
.Johnny says:
ja gaarn
Mark Smith says:
[STRAAT] [HUISNUMMER] [WOONPLAAST]
[TELEFOONNUMMER]
Mark Smith says:
[HERSTEL: TYPO TELEFOONNUMMER]
.Johnny says:
hoe bevalt de nieuwe laptop?
Mark Smith says:
tgaat wel =)
.Johnny says:
hoe kwam ze er ook alweer aan?
Mark Smith says:
sryhoor moet ff snel wat doen
Mark Smith says:
brb
Mark Smith says:
ben ik weer
Mark Smith says:
sry dat ik het vreeg hoor, maar jij bent toch de coach vanKees zijn bbal team?
Mark Smith says:
vraag*
.Johnny says:
deze laptop is toch van Truus?
Mark Smith says:
nee deze laptop is gekocht door Truus
Mark Smith says:
=p
.Johnny says:
ow ok, van wie dan?
Mark Smith says:
van mij
Mark Smith says:
Truus heeft er ook een
Mark Smith says:
maar ben jij de coach van Kees?
.Johnny says:
ik snap het even niet meer. Truus heeft al een laptop maar ook deze?
Mark Smith says:
ja Truus heeft er ook een,en heeft laatst een andere gekochtvoor Kees enmij
Mark Smith says:
ik ga eten, mzl
.Johnny says:
mzl
.Johnny says:
eten lekker?
Mark Smith says:
waar ben je mee bezig?
.Johnny says:
?
Mark Smith says:
de comp?
Mark Smith says:
de laptop?
Mark Smith says:
had em dan even leeg gemaakt..
Mark Smith says:
je bent tog Mark?
.Johnny says:
nee, sorry. ben jij Kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Bij het "waar ben je mee bezig" was ik dus ff op die laptop aan het inloggen. na laatste ding niet meer online geweest helaas, ik stond op het punt te gaan aangeven dat de laptop gestolen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:24
.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:52:
Bij het "waar ben je mee bezig" was ik dus ff op die laptop aan het inloggen. na laatste ding niet meer online geweest helaas, ik stond op het punt te gaan aangeven dat de laptop gestolen was.
Lijkt me dan toch dat hij ook strafbaar is.

Heling?

edit: moet stiekem toch ook wel goed voelen dat je contact hebt met je eigen laptop die waarschijnlijk gestolen is, alhoewel het niet leuk is natuurlijk.. >:) :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tomino op 18-04-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:14
- Laptop gestolen aangegen
- Zoveel mogelijk data opslaan
- Naar provider stappen met aangifte + alle gegevens(liefst langsgaan als dat kan).

Dan zou het toch wel moeten lukken?

En anders zou je misschien kassa kunnen informeren, ze kunnen veel en misschien is het interessant genoeg voor hun.

[ Voor 24% gewijzigd door LED-Maniak op 18-04-2007 19:03 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:13
Heftig verhaal, laat je even weten hoe het afloopt?

Upgrade je logmein account naar logmeinpro.
Hiermee heb je File Sync. "synchronise files & folders in seconds"
Probeer wanneer hij online is zoveel mogelijk te downloaden in de hoop dat er persoonlijke gegevens opstaan. Denk aan temporary internet files en zo. of de mijn documenten map. Misschien heeft hij al outlook express al voor zijn eigen account ingesteld. (*.dbx bestanden)

Neem dan dus geen controle over, want dat heeft ie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 27-05 10:15
Wat maf, helemaal dat MSN gesprek! Waarom wou je opnieuw inloggen op de laptop?

Je hebt in mijn ogen niet echt vertrouwen gewonnen bij de 'dief'. Ik ben benieuwd wat de politie nu gaat doen!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172621

dit zijn nog eens leuke dingen

hoop dat het je lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:10
Hmm ongelovelijk dit :o moet ontzettend raar zijn dit.
Hoe verleidelijk het ook is om te hem te laten merken dat die pc is gejat!

Wat ik zou doen, aan de hand van een IP kan je als het goed is aan de provider komen.
Bel deze op leg alles uit, mail dingen of neem contact op via de mail.
En vraag of zij wat kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
hij zei dattie ging eten, dus ik ging ervan uit dat ik even rustig in kon loggen om een keylogger te installeren en te kijken of er meer gegevens waren. Opzich is er nu wel voldoende om het verder te achterhalen. Als de MSN weer online komt (het is de windows messenger, die start soms zonder icoontje automagisch enzo) zal ik vragen of hun ouders mij willen bellen. De jongen die ik aantrof achter de laptop is denk ik in de catagorie 10-12 jaar.

verder heb ik nu dus:
-ip adres laptop + tijdstip
-adres gegevens dief of heler (Truus)

daar moet de politie anders ook wel wat mij kunnen lijkt mij.

Volgens ipadress.com liggen die twee adressen wel nogal ver uit elkaar, dus het zal wel een familierelatie zijn ofzo. Misschien is Truus weer een zus van hun.

[ Voor 11% gewijzigd door .Johnny op 18-04-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:11
Ok wil de tweaker even reageren die deze laptop hefet gestolen?

Cave vraagt zich af hoe zo'n reactie zal zijn als diegene zich nu op Tweakers dit topic leest...

Zonde van dat hij het door had... volgende keer effe wat langer wachte dat MSN automatisch op afwezig gaat ofzo? Dat is weliswaar 10 min maar ja dan is er geen activiteit...

Oja als je er wat opzet dan reageren antivirusscanners er vaak op (zoals gemeld) echter Windows reageert weer als de scanner uit staat. Je kunt vaak in de antivirus scanner een map aangeven die hij moet overslaan met scannen...

Kortom even de scanner uitzetten installeren en map instellen en scanner aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuruun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 18:03
Anoniem: 204528 schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:17:
[...]

Ahh dat is waar, maar via via moet je dan toch bij de dief uitkomen ;) (en misschien heling voor degene die nu achter de laptop zit.. 't feit dat het nog werkt betekend toch dat er geen hele reinstall is geweest?

Anyway, ik ga dat LogMeIn ook maar eens proberen :o
Ik wil er even op wijzen dat dat niet uitmaakt. Als je weet waar diegene woont die de laptop onder zich heeft (doorverkocht of niet) en hij heeft hem op een beurs ofzo verkregen, dan kan je gewoon die laptop onder de 3e verkrijger revindiceren (mits je kan aantonen dat die laptop, en juist ide laptop van jou is, aankoopbon zal in dit geval wel voldoende zijn). Als hij hem in een erkende winkel heeft gekocht wordt het moeilijker (goede trouw, overigens is de laptop gestolen, dus dan is lid 3 van datzelfde artikel,, art 3:86, van goede trouw ook weer van belang). Daarnaast, kan hij niet aanwijzen waar hij hem gekocht heeft dan heeft hij niet voldaan aan de zogenaamde wegwijs plicht (art. 87, van boek 3, van eht Burgerlijk Wetboek) en kan je hem als nog revindiceren (5:1 overigens)...
Zo zijn er nogal wat voorwaarden waar diegene aan voldana moet hebben. Kortom, het is vooral zaak om uit te vinden waar de laptop zich bevindt, waarop je hem vervolgens kan revincideren (eventueel door het voeren van ene kort geding).

Edit: nog een toevoeging. Revindiceren en dergelijke is civiel recht: daarvoor heb je de politie (in principe) niet nodig en kan je gewoon een deurwaarder opdracht geven (mits je een executoriale titel hebt -> vonnis van een kortgeding rechter) je laptop terug te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Huuruun op 18-04-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:16:

Volgens ipadress.com liggen die twee adressen wel nogal ver uit elkaar, dus het zal wel een familierelatie zijn ofzo. Misschien is Truus weer een zus van hun.
ipadress.com is zinloos!

Is het een 'normaal' nummer dat telefoonnummer of mobiel?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

bjck schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:27:
[...]

ipadress.com is zinloos!

Is het een 'normaal' nummer dat telefoonnummer of mobiel?
Interessant verhaal. MIsschien is het handig om erbij te vermelden dat een mobiel nummer ook in de vorm van een abonnement kan zijn.
0614 is bijv. van T-Mobile, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 28-05 11:54
Waarna hij de beslissing neemt het besturingssysteem opnieuw te installeren, geen gebruik meer te maken van internet of..... de oorzaak van de tracering te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207027

Dit gaat de goede kant op zo te horen.. :)
Je moet je haast wel een detective voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Als TS zou ik maar oppassen met die geintjes van achtergrond aanpassen met berichten dat de laptop is gejat e.d, dit schrikt de persoon achter de laptop af en hierdoor heb je een kans dat je de laptop nooit meer terugkrijgt.

Met Sypher ^^ dus

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 18-04-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
Ben benieuwd hoe dit afloopt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik snap het msn gesprek niet helemaal. Wie is Mark Smith, en wie is Kees?
Edit: zijn het de 2 kinderen van het gezin?

[ Voor 23% gewijzigd door Felixje op 18-04-2007 19:48 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 08:31

master6464

Who's General Failure?

Cave_Boy schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:24:
Ok wil de tweaker even reageren die deze laptop hefet gestolen?

Cave vraagt zich af hoe zo'n reactie zal zijn als diegene zich nu op Tweakers dit topic leest...

Zonde van dat hij het door had... volgende keer effe wat langer wachte dat MSN automatisch op afwezig gaat ofzo? Dat is weliswaar 10 min maar ja dan is er geen activiteit...

Oja als je er wat opzet dan reageren antivirusscanners er vaak op (zoals gemeld) echter Windows reageert weer als de scanner uit staat. Je kunt vaak in de antivirus scanner een map aangeven die hij moet overslaan met scannen...

Kortom even de scanner uitzetten installeren en map instellen en scanner aan...
als die dief nu op tweakers zou zitten zou hij een levenslange ban verdienen :(
De kl**tz*k (niet jij maar die dief :9 )

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Nee het telefoonnummer is een lokaal nummer, maar het maakt niet uit want ik hebt dus zelfs straat+huisnummer+plaats van "Truus" (gefingeerde naam) dus al was het een mobiel.

Anyway, huidige "bezitter" is dus kennelijk een jong broekje die geen idee heeft wat er zich afgespeeld heeft. En ook al formatteren ze nu de boel, dan is het alleen data loss. en dat ik dan geen contact meer kan opnemen om te zeggen dat de laptop gestolen is...

Als het een tweaker was, was de laptop wel geformatteerd. Zelfs mijn vaders email stond er nog gewoon compleet op in outlook...

Mark Smith is de gefingeerde naam van mijn vader. Zei praten onder die naam omdat ze met MSN zijn gelogd op zijn account.
Kees is een van de huidige bezitters van de laptop. Ik praat met iemand waarvan ik de naam niet heb. Truus is de gefingeerde naam van degene die zegt de laptop voor hen gekocht te hebben (1e heler of dief)

[ Voor 34% gewijzigd door .Johnny op 18-04-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Freaky. Ik zou nog eens gaan bellen naar de politie, en dit verhaal doorgeven. Je hebt een adres, en het lijkt mij toch dat dit een invalletje waard is.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 18:51
.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:48:
Nee het telefoonnummer is een lokaal nummer, maar het maakt niet uit want ik hebt dus zelfs straat+huisnummer+plaats van "Truus" (gefingeerde naam) dus al was het een mobiel.

Anyway, huidige "bezitter" is dus kennelijk een jong broekje die geen idee heeft wat er zich afgespeeld heeft. En ook al formatteren ze nu de boel, dan is het alleen data loss. en dat ik dan geen contact meer kan opnemen om te zeggen dat de laptop gestolen is...
Lijkt me handig dat je dat helemaal niet meld, ivm het verbergen van de laptop op het moment dat jij daar aan de deur staat.

Gewoon helemaal niks melden, en daarnaartoe rijden, en surprise voor de deur, en weggaan met laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Vervelende is dus dat ik alleen het adres heb van "Truus", maar truus heeft de laptop niet, maar Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Laatst online: 05-10-2023
.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:52:
Vervelende is dus dat ik alleen het adres heb van "Truus", maar truus heeft de laptop niet, maar Kees.
Is het niet logisch om aan te nemen dat die kees een zoon van truus is? Je zei dat de jongen waarmee je sprak 10-12 jaar is.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Laatst online: 23-05 17:11
Anoniem: 95136 schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:55:
Buiten aangeven aan de Politie kun je niet meer doen denk ik. Als je zelf gaat lopen 'hacken' ben je zelf ook strafbaar bezig.
Hoe kun je nou strafbaar bezig zijn als je inlogt op je eigen laptop...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Kloppen totdat hij het adres geeft, zijn laptop meenemen,...

met zoveel info zou ik niet meer achter mijn pc zitten, proberen een keylogger of whatever te installeren, maar al lang onderweg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ik zou iig niet laten weten dat je iets op het spoor bent, straks gooien ze van schrik de laptop in de sloot bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Djeen schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:00:
Kloppen totdat hij het adres geeft, zijn laptop meenemen,...

met zoveel info zou ik niet meer achter mijn pc zitten, proberen een keylogger of whatever te installeren, maar al lang onderweg zijn...
Dat is niet zo'n slim ding. Stel je voor dat het niet de laptop is van waarvan word gedacht dat het hem is... Nooit het recht in eigen hand nemen!, al is dat vaak - en vooral in dit geval - wel erg aanlokkelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ja, en dat outloook bestand, logmein client en etc zijn er vanzelf op gekomen? :) maar je hebt gelijk hoor, ik ben ook geen voorstander van het recht in eigen handen nemen. Bovendien is "Truus" misschien niet de dief, maar haar wapengevaarlijke man wel? dan sta je daar toch mooi. Nee, ik denk niet dat het veel zin heeft om op de bonnefooi wat te gaan uithalen, in elk geval nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142952

Een lokaal telefoonnummer zei je? Hier in België hebben wij iets als 1207, waarmee je gemakkelijk adressen kan achterhalen, zo zou je kunnen kijken of deze overeen stemmen met wat je verteld is op msn.

Verder hoop ik het beste voor je laptop!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 142952 op 18-04-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
Anoniem: 142952 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:15:
Een lokaal telefoonnummer zei je? Hier in België hebben wij iets als 1207, waarmee je gemakkelijk adressen kan achterhalen, zo zou je kunnen kijken of deze overeen stemmen met wat je verteld is op msn.

Verder hoop ik het beste voor je laptop!
da's hier dus o.a. 1850 (voorheen 118)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zoals al meerdere Tweakers zeggen: erg interessant dit.

Wat is de houding van de politie tot nu toe geweest? En van de officieer?

Hoe reageren ze? Wat zeggen ze er aan te gaan doen?

[ Voor 38% gewijzigd door EWK op 18-04-2007 20:32 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:06

Gaitman

The Real One

Anoniem: 142952 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:15:
http://www.zoeknummerinfo.nl/
http://www.gebeld.nl/content.asp?zoek=numm
http://gevonden.cc/telefoon.php

En natuurlijk:
www.detelefoongids.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Gaitman op 18-04-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
hmm, ik kan op zowel het nummer als het adres niks vinden, maar:
-het nummer werkt (verkeerd-verbonden call gedaan zonder nummerweergave)
-het adres bestaat

dus zal wel gewoon niet in die database zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:47
Interessant onderwerp moet ik zeggen, ben toch benieuwd wat de politie hiermee doet. Ik ken iemand die ij de politie zit op een soort van it afdeling waar dus dit soort zaken voorkomt. Hier is dus wel een speciale afdeling voor. Misschien moet je hier eens naar verwijzen? Hopelijk kun je hem nog terug krijgen, maar je bent nu wel in de buurt geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Interessant topic!

Die omgekeerd nummerzoek websites, zijn allemaal gebasseerd op een "gehackte" cd-foongids uit 2001. Het is dan ook aannemelijk dat veel gegevens niet meer kloppen.

Ik hoop op een goede afloop en dat de daders berecht worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Niet online
ik zou de politie gaan vertellen dat je NAW-gegevens hebt bemachtigd en zeggen dat als ze binnen twee dagen geen actie ondernemen je het heft zelf in handen zal nemen, denk dat de politie dan vlug wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Laatst online: 19:25
Ik denk dat de Politie dan inderdaad snel in actie komt op het gebied van waarschuwingen. Hoe krom het in dit geval ook zal zijn, een burger mag niet het heft in eigen hand nemen. Heeft de burger dan ook geen middelen voor. De laptop terugnemen zou stelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Politiebureau is alleen dicht in het dorp waar mijn ouders wonen, dus morgenochtend nog maar eens bellen. Ben benieuwd of ze hiervoor in de benen komen. Lijkt me toch wel een bezoekje waard op het adres dat ik ze zal geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54

DinX

Motormuis

Ik zou ook maar eens al je sessies op tweakers beëinsigen en opnieuw inloggen (en ww veranderen). Straks gaat ie wat zitten browsen in je favorieten en komt ie bij dit topic uit.

Net zoals hierboven al staat zou ik hem niet te veel meer laten merken. Ga dus zeker niet achtergronden gaan veranderen enzo. Als ik een dief was en dat zou zien dat iemand nog aan die laptop kan zou ik hem meteen wegsmijten. Dan ligt je laptop daar ergens in de sloot, zie je hem nooit meer terug, terwijl je nu nog een kans hebt.

Als je alles aan de politie verteld wat in de tussentijd gebeurd is, en dat je nog verdere info hebt enzo lijkt me de kans wel groot dat ze eens even vriendelijk gaan vragen of ze binnen mogen bij die kerel.

[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 18-04-2007 20:57 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 27-05 10:15
Anoniem: 146790 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:35:
[...]

Interessant verhaal. MIsschien is het handig om erbij te vermelden dat een mobiel nummer ook in de vorm van een abonnement kan zijn.
0614 is bijv. van T-Mobile, enz.
offtopic:
Dit soort reacties snap ik nooit. Wat nou als dit nummer bijv. pre-paid T-Mobile is gekocht en geporteerd is naar een KPN abbo? :?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
de laptop is niet van mij maar van mijn vader. En nu is de laptop in handen van een stel jeugdige onverlaten die denken dat iemand die dat ding aan hun gaf em gekocht heeft. Lijkt me stug dat er echt iets voor betaald is, anders geef je em niet weg. Maar anyway; mijn tweakers posts zullen ze dus niet snel vinden :) en al te snugger zijn ze kennelijk ook niet, dan formatteer je toch sowieso zo'n computer lijkt me? dat is uberhaupt het eerste dat ik zou doen en dan koop ik zo'n ding nog legaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Leuk bedacht, hier zou je mischien nog wel success mee kunnen boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

.Johnny schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:35:
de laptop is niet van mij maar van mijn vader. En nu is de laptop in handen van een stel jeugdige onverlaten die denken dat iemand die dat ding aan hun gaf em gekocht heeft. Lijkt me stug dat er echt iets voor betaald is, anders geef je em niet weg. Maar anyway; mijn tweakers posts zullen ze dus niet snel vinden :) en al te snugger zijn ze kennelijk ook niet, dan formatteer je toch sowieso zo'n computer lijkt me? dat is uberhaupt het eerste dat ik zou doen en dan koop ik zo'n ding nog legaal..
Er zit waarschijnljik zelfs een windows licentie sticker op de bodem?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Poe, ik zou naar de ISP van die gast toegaan, de politie inschakelen, en als je eenmaal die laptop terug hebt, die dief ook nog eens goed op z'n donder geven. :/ En hem misschien wel eens in de sloot gooien >:)

Maarja, dan heb je weer die kromme wet he :P Zeg maar: een dief breekt bij jou in, hij bedreigt je met een mes in jouw eigen huis, en jij slaat hem zijn hersens in, dan heb jij een boete/gevangenisstraf 8)7

Verder succes met het opsporen. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

MensionXL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:49:
[...]
Maarja, dan heb je weer die kromme wet he :P Zeg maar: een dief breekt bij jou in, hij bedreigt je met een mes in jouw eigen huis, en jij slaat hem zijn hersens in dan heb jij een boete/gevangenisstraf 8)7
Kan je beter in de States wonen, iemand komt op jouw land en jij mag en straffeloos afschieten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 178962 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:52:
[...]

Kan je beter in de States wonen, iemand komt op jouw land en jij mag en straffeloos afschieten. :+
Geweldig die wetten daar ja :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Als je een keylogger zoekt die niet gevonden wordt door antivirus what so ever dan heb ik er nog wel 1 voor je. Althans heb er ooit zelf 1 gemaakt en toen die tijd vond geen enkele virus scanner wat erg logisch is, aangezien ik hem nooit gebruik.
Anoniem: 178962 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:52:
[...]

Maarja daar wordt je op school zo neer geknalt of het niks is. Lastig die voordelen tegen de nadelen :+

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 18-04-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuruun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 18:03
Dan, in aanvulling op mijn eerdere post is er helemaal geen probleem met goede trouw: een voorwaarde daarvoor is namelijk 'anders dan om niet' geleverd... Dus, een schenking voldoet daar niet aan. Ik zou dit sowieso niet met de politie doen, maar gewoon civiel oplossen, dwangbevel en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 11:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zou sowieso niet bellen met de politie, maar langsgaan (en blijven langsgaan... continu vragen naar de stand van zaken).

Aan de telefoon is het makkelijker om te zeggen 'er wordt aan gewerkt' dan op het bureau.
Dit soort ongein kan binnen middag geregeld worden (exclusief het 'afhalen' van het apparaat).

Ook zodra de pc terug in beslag genomen is, langsgaan.. pc`s hebben de neiging om te lang bij de politie te blijven/verdwijnen..

Verder veel succes en houd ons op de hoogte! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:18

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

nou:
bij ons op (een niet nader te omschrijven vereniging) zijn laatst 3 pc's+3x2 19 inch LCD's ontvreemd.
Heel toevallig is er een eigendom van of de dief of een handlanger blijven liggen waardoor we via omwegen aan zijn adres gekomen zijn.
Nog toevalliger was dat in de buurt van mijn huis, zodat ik een keer snachts met de laptop via (onbeveiligde) wifi zelfs contact heb kunnen maken met 1 van de pc's op dat adres.
Dit alles gemeld bij de politie, met logs, enkele bestanden etc, maar die doen dus echt gewoon NIKS.
Melden kun je wel doen, alleen voor de verzekering.

Later hebben we besloten zelf geen actie meer te ondernemen, daar de buurt niet echt gezellig is en degene die er wonen al helemaal niet, en het spul al wel doorverkocht was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Ja inderdaad, de reactie van de politie is tot nu toe inderdaad in de trand van: we hebben nog wel meer te doen (flitspalen repareren zeker?) :(
Als ze dat lang blijven doen moeten ze ook niet raar op kijken als je op een gegeven moment toch het recht in eigen handen gaat nemen (gevalletje utrecht-ondiep, klinkt ze misschien bekend in de oren? ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
.Johnny schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:11:
Ja inderdaad, de reactie van de politie is tot nu toe inderdaad in de trand van: we hebben nog wel meer te doen (flitspalen repareren zeker?) :(
Als ze dat lang blijven doen moeten ze ook niet raar op kijken als je op een gegeven moment toch het recht in eigen handen gaat nemen (gevalletje utrecht-ondiep, klinkt ze misschien bekend in de oren? ...)
Misschien zou je een http://nl.wikipedia.org/wiki/Particulier_Onderzoeker in de arm kunnen nemen ? (hier bedoel ik geen Peter R. de Vries oid mee).

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Ja, da's lekker. Je levert de gegevens op een presenteerblaadje aan en doen ze nog geen fuck :( . Maar als je dan uit frustratie het recht in eigen hand neemt krijg je een wel zware douw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 14:23
GeniusJennis schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:12:
[...]

Dan kun je de laptop nog terug krijgen.
Mits je natuurlijk kunt bewijzen dat de laptop van jou is kan de persoon aangeklaagd worden voor heling.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:18

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Anoniem: 35978 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:16:
[...]

Ja, da's lekker. Je levert de gegevens op een presenteerblaadje aan en doen ze nog geen fuck :( . Maar als je dan uit frustratie het recht in eigen hand neemt krijg je een wel zware douw.
toch is het zo.....ze doen echt geen fuck
Ons werd gezegd: voor die dagwaarde van 500 geef maar op aan de verzekering

als je hem terug wilt: gewoon halen dat ding met een paar vrienden.
Heb pas geleden schade aan mijn auto ook op die manier verhaald. Allemaal blabla ik kom je halen aan de telefoon, maar uiteindelijk toen ik er stond(met 2 andere :) ) was ie ineens een stuk vriendelijker

[ Voor 25% gewijzigd door sander817 op 20-04-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Dus ze hechten geen prioriteit aan het oplossen van de inbraak die bij jouw ouders heeft plaats gevonden?

Absurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Ik begrijp de commotie en de gevoelens wel, het is altijd naar als een ander de spulletjes van je weghaald middelds braak.

Maar de prioriteiten van de politie liggen nu eenmaal anders, waar ik gelijk even wil aangeven dat ik het niet goed wil praten. Vele bende's uit Oostblok landen zijn actief in Nederland en voeren veel ramkraken uit en halen goederen op bestelling weg. De nieuwste trend is om bij, vooral, oude huizen een raam in te tikken en dan snel een tft scherm weg te halen of een LCD tv.

Dit zijn georganiseerde bende's die vaak ook geweld niet schuwen. Aangezien het aantal gevallen maar blijft stijgen ligt de prioriteit van de politie, begrijpelijk, bij het aanpakken van de georganiseerde bende's. Dit om meer leed tegen te gaan en anderzijds om een signaal aan te geven dat ze min of meer vogelvrij verklaard zijn bij de instantie's.

Praat het die ene diefstal goed waar ze geen tijd voor hebben ? Nee, nooit ! Maar we kennen het het wel vanuit de gorte steden fietsdiefstallen, daar maakt niemand zich al ruim 10 jaar meer druk om. Het is daarbij kostbaar om een onderzoek te starten voor een enkele ontvreemding waarvan er geen sluitend bewijs is geleverd. Zou het gaan om fraude, goederen stelen die al reeds onder handen van de dief zijn dan weegt dat een stuk zwaarder.

Ik heb zelf jarenlang in een ziekenhuis gewerkt waar personeel van patienten of het ziekenhuis stalen. Helaas zijn er daar nog steeds teveel gevallen van maar als ik dat vergelijk met de laptop diefstal dan zou ik ook de prioriteit gaan verschuiven.

Nogmaals, ik wil het niet goed praten, er moet tijd zijn voor iedere diefstal maar die is er gewoonweg simpel niet. Dus krijg je met prioriteiten te maken. Verder is het zo dat je ouders, naar ik mag aanneemen, verzekerd zijn ervoor en gewoon schade kunnen verhalen bij hun verzekering. Ongetwijfeld zal dat niet kostendekkend zijn maar het is iets. Verder is het zo dat je als huisbewoner natuurlijk zoveel mogelijk preventief te werk kunt gaan. Beter voorkomen dan genezen is vaak de beste optie. Niet iedereen kijkt daar even kritisch tegen aan of vind dat te duur, maar het zijn mogelijkheden die kunnen.

Diefstal blijft altijd fout, het is nooit leuk, maar er zijn wel ergere dingen. Gelukkig is hun zelf niets overkomen. Hoor vaak genoeg van mensen die tijdens een inbraak gewoon liggen te slapen, vraag je af wat er gebeurt als je net even naar beneden gaat, de gevolgen kunnen vele malen groter zijn. Dus misschien het boetekleed zelf een beetje aantrekken en de zaak vergeten en in de toekomst wat preventiever te werk gaan. Het is "maar" een laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184202

@Politiekogeltje boven mij:

En wat moet ie dat nu doen?
Toch maar wel zelf even gezellig met zijn allen op bezoek gaan om even een laptopje op te halen? :S

OF maar gewoon doorleven met het achterlijke idee "ik wéét waar mijn gestolen laptop is, maar omdat de powlietsie niet eventjes langs wil rijden, laat ik hem maar gewoon verrotten in de handen van stomme kinderen"

Dat kan toch gewoon niet! :(

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 184202 op 20-04-2007 02:06 . Reden: Vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Ik wil wel mee op buurtonderzoek :D

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 17-09-2024
tvp :) spannend onderzoek gaande hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 184202 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 02:04:
@Politiekogeltje boven mij:

En wat moet ie dat nu doen?
Toch maar wel zelf even gezellig met zijn allen op bezoek gaan om even een laptopje op te halen? :S

OF maar gewoon doorleven met het achterlijke idee "ik wéét waar mijn gestolen laptop is, maar omdat de powlietsie niet eventjes langs wil rijden, laat ik hem maar gewoon verrotten in de handen van stomme kinderen"

Dat kan toch gewoon niet! :(
Gewoon even gezellig langs gaan met een klerenkast? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
MensionXL schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:12:
[...]

Gewoon even gezellig langs gaan met een klerenkast? :P
Pff dan moet je die weer meesjouwen... Niet zo praktisch ;)

Als je verzekerd bent, en er zijn braaksporen dan kan je het lijkt me verhalen bij de verzekering. Dat je daarna je laptop terug krijgt kan natuurlijk mooi meegenomen zijn.

Desnoods elke dag de politie 3x per dag bellen of ze je kunnen vertellen wat de huidige status is, en desnoods een klacht indienen bij de ...... (wie gaat er over de politie?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Zullen we een meating regelen met allemaal tweakers :P . Dan nemen een paar gasten foto camera's mee om die gezichten van die gasten vast te leggen :P .

In plaats een meeting voor foto's schieten nu een meating om een laptop terug te halen en alsnog foto's te schieten van die gezichten :P.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142952

Als de verzekeringen bij jullie even graag uitbetalen als bij ons, moet je je verhaaltje eens bij hun doen denk ik. Zouden deze dan niet een beetje druk achter de politie zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109200

je kan ook zoeken naar persoonsgegevens op de laptop. bijvoorbeeld mail, mijn documenten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Sypher schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:21:
[...]

Desnoods elke dag de politie 3x per dag bellen of ze je kunnen vertellen wat de huidige status is, en desnoods een klacht indienen bij de ...... (wie gaat er over de politie?).
De marechaussee. En als er één groep luier -en- onbereikbaarder is i.v.m. met de politie zijn die jongens het wel. ;)

Nu zien jullie meteen de reden waarom er zo vaak geclaimt wordt dat 'de politie in Nederland geen respect krijgt'. De enige oplossing? Leer ermee leven dat als iets gestolen is, dat je het ook echt kwijt bent. Een verzekering kan je de dagwaarde teruggeven. Het is balen, maar gewoon even doorbijten. Ook kan je per jaar 200 euro opzij zetten voor boetes. Indien je die 200 euro in een jaar niet gebruikt hebt, hoef je die volgend jaar niet opnieuw aan te vullen. Op die manier valt de klap minder hard al krijg je er één. Zie het als een extra belasting. Al is de boete naar jouw mening onterecht (bijvoorbeeld: je hebt je identiteitsbewijs niet op zak, uit principe), kan je altijd voor dat bedrag aan belastinggeld zwart bijklussen om het terug te verdienen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Het is allemaal rationeel wel uit te leggen, maar gevoelsmatig blijft het toch krom. Tuurlijk snap ik dat ze niet veel tijd kunnen steken in een willekeurige inbraak, maar ze hebben nu toch hele concrete gegevens op een presenteerblaadje gekregen.
Een van de redenen dat ik graag wil dat de politie wat doet, is preventief. Deze figuren wonen een eindje bij mijn ouders vandaan, dus waarschijnlijk maken ze van dit soort praktijken een gewoonte (leuk "uitje"). Als de politie laat zien dat ze ze in de gaten hebben, zal dat hopelijk een preventief effect hebben. Ze hoeven volgens mij alleen maar even aan te bellen en wat te vragen, waarom zouden ze een heel sluitend bewijs pakket moet hebben voor zoiets?

De verzekering keert 400 euro uit voor een Packard Bell, Celeron M450 (1.5G) met als enige spannende onderdeel een ingebouwde wifi kaart en een mooi glasachtig scherm (hoe heet dat). Dat is volgens mij een behoorlijk net bedrag. ik verwacht niet dat ik andere spullen terug kan vinden, zoals een erfstuk dat ze van mijn moeder hebben meegenomen, dat vele malen vervelender is dan die laptop.

Maargoed, wat ik bedoelde te zeggen: als ze weigeren er prioriteit van te maken, en ze *weten* dat ik het adres heb, snappen ze dan zelf ook niet dat je dan vanzelf zelf actie gaat ondernemen? Ik bedoel; ze hebben me niet eens gezegd: "zelf er niet naar toe gaan he!"

[ Voor 10% gewijzigd door .Johnny op 20-04-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:36
waar woon je eigenlijk??? misschien helemaal niet zo;n slecht idee om met een groep tweakers (stuk of twintig hehehe) die gasten op te zoeken en je laptop terug mee te nemen. terwijl iemand de hele situatie natuurlijk filmt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
je kunt ze afpersen >:)
kun je nog een laptop kopen :)

even serieus: gewoon halen dat ding, truus vragen aan de deur, die kleine hoeft daar niets van te weten, wellicht is de laptop gekregen van een 'suikeroompje' ofzo.

wel duidelijk vertellen aan de deur dat als je niet binnen 20 minuten iemand gebeld hebt de politie via 112 gebeld wordt. (zo heeft mijn moeder eens zilver teruggehaald van een 'shoppende' klusjesman)
oh ja, en dat ook doen !

aankomen met 20 man kan die gasten echt bang maken, en bange mensen maken gekke sprongen. Geef ze dus een uitweg en zeg erbij dat als ze netjes het spul terug geven je dat ook aan de politie zult melden dat ze ook geschrokken waren en het waarschijnlijk niet wisten dat het gestolen was (kan heel goed waar zijn en dat kun je toch moeilijk bewijzen)

dus ga alleen, maar laat iemand wachten, geef ze een uitweg, maar wees heel duidelijk!

[ Voor 109% gewijzigd door Zandor op 20-04-2007 10:11 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Persoonlijk, zou ik er langsgaan (als ik 100% zeker van aanwezigheid op dat adres was van de laptop), aanbellen, bevinding uitleggen, en de laptop terugeisen.
Direct bij geen gehoor aan je verzoek een brief overhandigen met je bevindingen (bewijs dmv screenshots, msn-conversatie) en een eis tot schadevergoeding wegens gederfde weet-ik-veel-wat voor inkomsten en geleden schade door het niet kunnen gebruiken van de laptop. Geef ook aan dat je deze bewijzen tevens bij de politie hebt gedeponeerd en je rechtsbijstand hebt ingeschakeld.
Dit heeft geen prioriteit voor de politie, zal waarschijnlijk zelfs helemaal nooit opgepakt worden. De kans is groter als je in een kleinere gemeente woont, de zaak op een blaadje presenteert zoals je gedaan hebt, en vaak je neus laten zien op het bureau. Daar wil iemand nog wel eens de tijd nemen om een paar telefoontjes te plegen die de boel in gang zetten.
Als het een ip over adsl was, zit er geen telefoon-centrale afkorting in een whois resultaat? Stuur me anders even het ip per PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Ja, leuk en ook wel begrijpelijk dat de politie andere prioriteiten heeft dan inbrekers maar als een burger het zat is, een inbreker beetje een lesje leert is er opeens wel tijd om diezelfde burger aan te pakken. Feitelijk kun je een inbreker beter doodslaan en ergens in een sloot pleuren zonder getuigen anders krijg je zelf een zwaardere douw dan diegene die inbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:24
:o dat je dit pikt van de politie :o
Ik zou naar de politie gaan, ze kunnen nu meegaan of ik zou zelf gaan.

Zou ik de laptop niet krijgen en weet zeker dat ze het wel hebben gedaan liggen alle ruiten eruit :X
maarja na een inbraak thuis en 4x in de auto blijf je niet zo rustig meer :P

En zou ook wel mee willen gaan met een bezoekje hoor
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.