Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 06 september 2004

quote:
TRRoads schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:31:
Wat een gezever weer om de politie...

Ik ben het met jullie eens dat het luie donders zijn die zich bezighouden met hele verkeerde zaken ipv het oplossen van structurele problemen (met alle respect voor politiemensen, ik praat over de politie in het algeheel wat niet de schuld is van een enkel persoon natuurlijk).

Maar om nou te verwachten dat ze uberhaupt iets doen voor een laptopje met een dagwaarde van maximaal 500 euro (en waarschijnlijk minder) is een beetje dromerig... Wat denk je dat een politiezaak kost? De bureaucratie alleen al kost meer dan 500 euro (iets wat natuurlijk ook een structureel probleem is).

Dus jij kunt het misschien heel vervelend vinden dat jij jouw mooie laptop kwijt bent, maar als belastingbetaler kun je blij zijn dat ze met dat soort zaken niets doen. Anders zou de politie vele malen duurder zijn en kon je van het geld wat je aan de politie betaalt al 3x een nieuwe laptop kopen.

Gewoon zelf even met een groepje langsgaan, zo lang je gewoon vriendelijk blijft en jezelf netjes gedraagt is er niets aan de hand. Dat is niet het recht in eigen handen nemen, maar gewoon eens eea gaan vragen.

Mochten ze nee zeggen dan kun je gewoon weggaan en een nieuwe laptop kopen. Hoe crue het ook is, maar zoiets kun je inderdaad beter gewoon bij de verzekering claimen en lekker laten gaan. Volgende keer je laptop niet laten jatten en een goede verzekering hebben zodat je meteen weer een nieuwe kunt kopen ;)
kosten die worden gemaakt door de politie op de dader verhalen?

Reg. datum: 09 september 2005

quote:
[b]TRRoads schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:31:
Maar om nou te verwachten dat ze uberhaupt iets doen voor een laptopje met een dagwaarde van maximaal 500 euro (en waarschijnlijk minder) is een beetje dromerig... Wat denk je dat een politiezaak kost? De bureaucratie alleen al kost meer dan 500 euro (iets wat natuurlijk ook een structureel probleem is).

Dus jij kunt het misschien heel vervelend vinden dat jij jouw mooie laptop kwijt bent, maar als belastingbetaler kun je blij zijn dat ze met dat soort zaken niets doen. Anders zou de politie vele malen duurder zijn en kon je van het geld wat je aan de politie betaalt al 3x een nieuwe laptop kopen.
Ik als belastingbetaler maak me ook niet druk om een laptop van ¤500, maar om het STRAFFELOOS kunnen stelen/helen van andermans goed, zelfs met alle gegevens op een presenteerblaadje. Met andere woorden, jat maar raak, zolang het geen heterdaad is is er niets aan de hand. Oppakken die hap, dikke straf, ouders met de billen bloot.
Als de politie zo roept dat men respect wil voor het beroep, verdien het dan ook. Ik zie liever 2 man aan de gang om een (paar) diefjes/helers te pakken, dan dat ze met zijn tweeën in een autootje zitten te wachten tot er iemand wat te hard rijdt.

IMHO --->

Jongens... en wat nu als de dader niet gevonden kan worden? (Of het niet bewezen kan worden)

Wie gaat het dan betalen?

De TS weet nog steeds niet wie de laptop gejat heeft, alleen wie em nu heeft en dat hoeft natuurlijk helemaal niet dezelfde persoon te zijn...

Daarnaast hoeft de politie niet eens iets te doen voordat het geld kost, zoals gezegd de bureaucratie alleen al kost een hoop geld. Laat staan als je daadwerkelijk iemand de boel moet laten uitzoeken etc.

TRRoads wijzigde dit bericht 22-04-2007 21:03 (28%)

I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs

Reg. datum: 28 september 2002

Ok, ik ben dus langs het adres gegaan, maar helaas geen laptop:

Op basis van het MSN Gesprek dat ik gehad had, ging ik ervan uit dat ik een nietsvermoedende tiener zou aantreffen en in het bijzijn van zijn ouders wel het een en ander uit kon leggen. Het liep echter heel anders.

Een vrouw deed open. Ik het hele verhaal van het MSN gesprek uitleggen over Truus en Kees enzo; en zij begint het dus te ontkennen... dat was precies waar ik al bang voor was, want het bewijs was nog niet helemaal sluitend (heb nog het fysieke adres bij het IP adres nodig...). Goed ik wel duidelijk maken dat ik geen reden heb om haar op voorhand te vertrouwen (type: tokkie, maar dan niet zo dik, dus dat concept werd niet helemaal begrepen), en dat ik verder vooral die laptop terug wil en met de politie niet perse te maken hoef te hebben (uitweg bieden) maar die mogelijkheid er ook nog is. hielp niet zoveel, ze bleef gewoon beweren dat het msn gesprek gevoerd moet zijn door iemand die haar wil pakken, dat ze net verhuisd was en een geheim telefoonnummer heeft en die kennelijk ook al gelekt is.

Maargoed, ik geloof er geen snars van, temeer daar haar zoon (Kees) precies dan bij (stief?)vader op de moter aankomt, met een laptop tas bij zich! Maar op dat moment vond ik de situatie te bedreigend worden (achtertuin vol visite en vader en andere zoon er dus ook nog bij betekende een duidelijke minderheid voor ons, weg overwicht) en heb ik het nog een keer aan die vader uitgelegd, die vreemd genoeg heel rustig reageerde maar ook verder geen actie ondernam.

Ben achteraf wel benieuwd of in die laptop tas daadwerkelijk de laptop heeft gezeten en ze em net bij vrienden ofzo maar "schoon" hebben laten maken of vader met zoonlief net weer op dievenpad is geweest, je weet het niet, maar je gaat wel denken.

In elk geval besloot ik dus maar verstandig te zijn en geen risico te nemen, want zoals gezegd, van die tokkies weet je nooit wat ze doen en mijn ouders hebben geld gehad van de verzekering. Maar het blijft wrang dat het recht niet zegeviert.

Mocht ik nog tot de ontdekking komen dat het IP adres wel bij het vaste adres hoort, dan zijn de rapen natuurlijk wel gaar en zal ik toch op de een of andere manier verder strijden (en hun gegevens openbaar maken en ze aan de schandpaal nagelen), maar tot die tijd is het voor mij wel even genoeg geweest zo...

.Johnny wijzigde dit bericht 22-04-2007 22:22 (3%)

! w t R

quote:
Zoals eerder gezegd is kosten verhalen op de dader een prima oplossing. Verder is het natuurlijk niet alleen die 500 euro kostende laptop waar je het voor doet, als je zo'n dief pakt en goed straft heb je kans dat hij voorlopig geen laptops meer jat wat de maatschappij weer kan opleveren dus.

Met jouw redenatie kan je bijna alles wel rechtlullen met het feit dat het meer kost om ergens achterna te gaan.
quote:
.Johnny schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:12:
Maargoed, ik geloof er geen snars van, temeer daar haar zoon (Kees) precies dan bij (stief?)vader op de moter aankomt, met een laptop tas bij zich!
Het kwam er niet van om even te vragen of je in de laptoptas mocht kijken (die werd tijdens het babbelen al snel weggemoffeld naar binnen ofzo?)? Jammer dat je de laptop niet terug hebt in ieder geval.

ikbenwouter wijzigde dit bericht 23-04-2007 00:17 (21%)

........................................................................................................................................................

IMHO --->

quote:
ikbenwouter schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:06:
[...]

Met jouw redenatie kan je bijna alles wel rechtlullen met het feit dat het meer kost om ergens achterna te gaan.
En dat doen ze dan ook ;)

quote:
En ondertussen blijkt dezelfde bende al voor enkele tienduizenden euro's aan goederen te hebben gestolen. De politie handelt echter nog steeds volgens de door jou beschreven redenatie. Want ja, het blijven toch elke keer maar laptops van 500 euro.
quote:
In elk geval besloot ik dus maar verstandig te zijn en geen risico te nemen, want zoals gezegd, van die tokkies weet je nooit wat ze doen en mijn ouders hebben geld gehad van de verzekering. Maar het blijft wrang dat het recht niet zegeviert.
Jammer, ik had tenminste toch nog even gevraagd om de inhoud van de laptop tas te tonen. Gewoon even te goede trouw...

Paquito wijzigde dit bericht 23-04-2007 01:45 (31%)

Reg. datum: 14 december 2005

quote:
Wat een gezever weer om de politie...

Mochten ze nee zeggen dan kun je gewoon weggaan en een nieuwe laptop kopen. Hoe crue het ook is, maar zoiets kun je inderdaad beter gewoon bij de verzekering claimen en lekker laten gaan. Volgende keer je laptop niet laten jatten en een goede verzekering hebben zodat je meteen weer een nieuwe kunt kopen ;)
Hoop dat je een grapje maakt?

Waarvoor doen we dan nog aangifte voor de verzekering?
Waarom krijg je dan zo'n standaard brief na zoveel weken dat ze niks hebben kunnen vinden?

Waarom komen ze bij winkel diefstal van een paar tientjes wel?

Waarom gooien ze dan niet de helft van alle politie mensen eruit die kindertjes aanhouden die geen licht hebben of door het winkel centrum fietsen en een boete van 20 tientjes krijgen.

Wat doet de politie volgens jou dan wel?

Misschien mailtje naar peter r sturen :P
Zal hij natuurlijk niet zo snel doen maar lijkt me toch wel weer een leuk stukje tv

FKA 'bobje86nl' \o/

@ hierboven: Overdrijven is ook een vak. Het is zeker niet de helft die boetes uitdelen aan mensen zonder licht. En die boetes mogen eigelijk ook wel 3x zo hoog. Als automobilist zie je die mensen helemaal niet, en ze zijn ook nog onvoorspelbaar. Laat die mensen het dan maar leren om licht te hebben, en zo niet moeten ze er voor boeten.

Dan heb ik in ieder geval niet zo'n koter of een Marc3l zonder licht op mn motorkap.

Je moet je gewoon aan de regels van de wet houden, en daar valt het licht ook onder. Dat is niet voor niets zo geregeld.
HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
Rick Molema schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:40:
[...]

offtopic:
Dit soort reacties snap ik nooit. Wat nou als dit nummer bijv. pre-paid T-Mobile is gekocht en geporteerd is naar een KPN abbo? :?
http://opta.nl/asp/nummers/nummerporteringen/ >:)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

http://www.politie.nl/gel...20407_elst__softdrugs.asp

Hmm, toevallig... :) Maar de mensen waar ik aanbelde waren gewoon thuis, dus dat zullen wel niet dezelfde zijn geweest...

IMHO --->

quote:
Marc3l schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:00:
[...]

Hoop dat je een grapje maakt?

Waarvoor doen we dan nog aangifte voor de verzekering?
Waarom krijg je dan zo'n standaard brief na zoveel weken dat ze niks hebben kunnen vinden?

Waarom komen ze bij winkel diefstal van een paar tientjes wel?

Waarom gooien ze dan niet de helft van alle politie mensen eruit die kindertjes aanhouden die geen licht hebben of door het winkel centrum fietsen en een boete van 20 tientjes krijgen.

Wat doet de politie volgens jou dan wel?

Misschien mailtje naar peter r sturen :P
Zal hij natuurlijk niet zo snel doen maar lijkt me toch wel weer een leuk stukje tv
Zoals hierboven al gezegd, fietsen zonder licht is levensgevaarlijk.

Daarnaast is dat niet de tak van de politie die zich bezighoud met inbraken maar de afdeling verkeersveiligheid. Compleet andere politie dus...

Bij een winkeldiefstal komen ze zeker, het is namelijk in het verleden gebleken dat als je niet heel jong ingrijpt bij winkeldiefstal er een zeer grote kans is dat ze in het criminele circuit blijven ook als ze wat ouder worden.

Ook heb je het daar over een zaak waarbij de persoon op heterdaad betrapt is, als jij die laptopdief op heterdaad betrapt had en em in je huis vasthield was de politie ook gekomen hoor maak je geen zorgen.

Dit is typisch een geval van een luxe-item welke gestolen is waarvan de dagwaarde dusdanig laag is en de kans het ooit nog terug te vinden ook erg laag is dat het absoluut niet de moeite waard is om er iets mee te doen. Mochten ze nu in jouw regio een golf van gestolen laptops krijgen allemaal op dezelfde werkwijze dan is het iets anders. Daarom moet je wel altijd aangifte doen zodat het in ieder geval genoteerd staat.

wel eens erbij nagedacht dat diegene dit hele topic ook wel eens in de gaten zou kunnen houden??
en toch vind ik het wel jammer dat je niet aan die goze rhad gevraagd of je even in zijn laptop-tas zou mogen kijken, als dit niet zou mogen weet je dat het fout zit. had je iniedergeval meer geweten(en je had kunnen bewijzen op basis van serienummer dat het JOU laptop was)

Werkmachine: MacBook Pro 15,4"(Glossy)/2,4Ghz/4GB/250GB/APX/BT/SD-DL

Reg. datum: 29 september 2006

ik betwijfel of de truus de dief is omdat:

1) wie gaat er eenmalig even 75km verderop een laptop jatten?
2) welke prof. dief houd gestollen waar, zeker een niet al te waarde volle laptop, in eigen bezit?

ik denk dat je er wel van uit kunt gaan de de werkelijke dief de laptop heeft doorverkocht aan truus en dat truus dus mogelijk niet eens weet dat de laptop is gestolen. als er dan een wild vreemde man voor mijn deur zou staan die een heel verhaal ophangt over een gestolen laptop dan zou ik ook wel sceptisch zijn en niet zomaar in mijn tas laten kijken.

het is zeer waarschijnlijk dat truus deze laptop voor zoon lief 2e hands heeft gekocht daar 'tokkies' het vaak niet breed hebben en zo'n 2e hands laptopje voor 300 euro dan ook precies in het budget valt.

vergeet dus niet dat truus in dit verhaal dus waarschijnlijk ook een slachtoffer is en dus niet al te blij zal zijn nu blijkt dat ze een laptop heeft gekocht die stolen blijkt te zijn. dat slaat in als een bom want die 300 euro die ziet truus dus ook niet terug en nu kom jij ook nog die laptop terug eisen. dat niet leuk.

en aangezien jij toch al je vergoeding van de verzekering krijgt lijkt het me logischer dat je gewoon in goed overleg duidelijk maakt dat ze de laptop mogen houden maar dat je bijvoorbeeld gewoon even wilt weten of dat het inderdaad jouw laptop is en ov je eventueel een backup mag van de bestanden die er op staan.

noem ze geen dief, dat werkt alleen maar bedreigend, mede-slachtoffer is een betere naam. ik denk dat als je vanaf het begin duidelijk bent, en laat weten dat je laptop niet terug hoeft dat ze wel zullen willen meewerken want ook voor hun is het niet leuk. zolang die politie aangifte nog bestaat kan de politie die laptop op elk moment terug vorderen als gestolen waar en dat wil truus denk ik ook niet.

wees duidelijk en leg ze uit wat er aan de hand is dan lukt het vast wel.

ehm, dat heb ik precies gedaan, maar toch was ze vooral hardnekkig in ontkennen dat ze uberhaupt een dergelijke laptop in het bezit had. Dus aan de "onschuldigheid" van Truus twijfel ik behoorlijk. Dat hele sterke verhaal dat ze ophield dat iemand haar een oor probeert aan te naaien spreekt natuurlijk niet echt in haar voordeel. mocht dus het ip adres wel naar dat fysieke adres blijken te wijzen, dan is er van haar slachtofferverhaal niets meer over. De uitweg om enkel bestanden over te nemen heb ik ook met bedekte termen aangeboden en daar ging ze ook niet op in. Dus nee, met Truus ben ik dan wel goed klaar!

Reg. datum: 02 december 1999

En wat zijn nu je verdere stappen ?

Mochten die mensen je laptop daadwerkelijk hebben gehad, hebben ze die nu in ieder geval niet meer (neem ik aan..)

De kans dat je hem terugkrijgt is nu wel heel erg minimaal.
Reg. datum: 29 september 2006

probeer het eens met onbedekte termen?

gewoon zeggen dat je haar verdenkt van het in bezit hebben van jouw laptop en dat ze de keuze heeft of dit te bevestigen en dan mag ze de laptop houden of je komt met de politie wel langs en dan is ze de laptop kwijt en wordt te ze mogelijk zelfs gearresteerd op verdenking van diefstal.

ik denk dat truus wel weet wat ze moet kiezen.

Reg. datum: 31 oktober 2003

Bel anders gewoon eens op naar het adres en doe je voor als een medewerker van speedlinq. Probeer hun ip-adres af te troggelen.

Epox 8HDA3+, AMD 64 2800+ Newcastle core, Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB, Kingston 1024MB PC3200, Soundblaster Live! 5.1, Maxtor 200GB 7200RPM 8MB cache

Mmmmike the TV

quote:
offtopic:
Porteringsgegevens van "0644xxxxxx"
Dit nummer is tot op heden niet geporteerd.
Al heb ik dit nummer al iets van 6 jaar ofzo en al 5x geporteerd

Kixtart wijzigde dit bericht 23-04-2007 16:24 (13%)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Heb je er al over gedacht om de media in te schakelen. Als de politie ergens "bang" voor is, dan is het wel negatieve publiciteit. En vaak is dit de beste motivator...

offtopic:
Frustrerend om afhankelijk te zijn van een bureaucratisch apparaat...

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince Een superleuke baan bij een persoonlijk geörienteerde werkgever: Antares (http://www.antares.nl), voor ontwikkelaars

1) ga met dat ip-adres met datum en tijdstip gewoon naar politie
2) meldt de diefstal bij Speedlinq en dat de betrokken laptop online is gesignaleerd met gegevens van punt 1 en vraag ze de verkeersgegevens hiervan veilig te stellen voor politie.
3a) probeer GEEN verbinding meer te maken op de eerder genoemde manier(en)
3b) installeer GEEN keyloggers
3c) ga NIET zelf op verder onderzoek uit
4) gebruik(st)er hoeft niet de dief te zijn, maar kan altijd wel voor heling opgepakt worden.

punt 3 zal ik even voor je toelichten:
Alles wat je doet is inbreuk op de privacy van die gebruik(st)er!
Alles wat je doet wordt blijkbaar ook door die gebruiker gezien want je bent er ook gelijk vanaf geknikkerd. Dit is al voldoende voor die persoon om alles wat er op staat te scrappen en opnieuw te installeren. Dit maakt de opsporing lastiger!

Over die "privacy"...
Als jij de privacy schendt (hoe zuur het ook mag klinken als het om je eigen laptop gaat) kan jijzelf de klos zijn!
Ik heb het ooit eens meegemaakt bij de diefstal van een auto van een neef van mij.
Vrijdag op Zaterdagnacht thuis ingebroken en autosleutels meegenomen. Auto weg!
Maaaaaar... hij heeft er een sateliet tracking ingebouwd zitten.
Hij gelijk de politie gebeld met de info (bedrijf die de sat. tracking bijhoudt) om die te vragen waar de auto zich bevind...
Antwoord:
Sorry, maar daar zal eerst een rechter-commisaris daar MAANDAG toestemming voor moeten geven, want anders is het schending van de privacy van degene die het voertuig op dat moment bestuurd. 7(8)7
Het moet niet idioter worden! |:(
Bij de volgende auto heeft ie het ook in laten bouwen, maar nu kan ie het zelf via internet bekijken.
En nog binnen een jaar.... weer ingebroken, sleutels weg en auto weg.
Toen kon ie weer de politie bellen met de mededeling in welke straat in Rotterdam de auto precies stond. Politie heeft 'm toen gelijk op een trailer gezet en teruggebracht.
De vorige auto werd overigens weer door een sateliet gespot ergens in Venezuela. (waarschijnlijk toen ie uit een container werd gereden.) maar dat was toen weer voor de verzekering z'n probleem om daar achterheen te gaan.

Reg. datum: 14 december 2005

quote:
TRRoads schreef op maandag 23 april 2007 @ 13:06:
[...]

Zoals hierboven al gezegd, fietsen zonder licht is levensgevaarlijk.

Bij een winkeldiefstal komen ze zeker, het is namelijk in het verleden gebleken dat als je niet heel jong ingrijpt bij winkeldiefstal er een zeer grote kans is dat ze in het criminele circuit blijven ook als ze wat ouder worden.
Fietsen zonder licht moet je zelf weten eigen schuld ;)
Het is alleen wel lulllig voor diegene die de rommel moet opruimen of iemand die de fietser aanrijd.

Dus winkel diefstal komt alleen bij jongere mensen voor?
Voor oudere mensen komen ze ook die waar ze nog meer brandstof aan kwijt zijn dan het gestolen product.

maarja ik zou me niet weg laten sturen bij de politie met antwoord daar hebben geen tijd/geld/prio voor.

Ik heb je een mailtje gestuurd, met dingen die je nog zou kunnen doen

Totaalgeflipt wijzigde dit bericht 23-04-2007 21:36 (39%)

Hardstyle Movements

nou totaalgeflipt, kun je dat ook met ons delen, worden we allemaal wijzer van :p

AMD64@2100, 512MBC2, TI4200@300/600, iiyama450pro/ +tft touch, 3xMaxtor, NEC3520, HoontechDSP24v, CanonI470D, HPLJ6P, Canon 300D, 18-55, 28-135 IS, 100-300, 50mm 1.8

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws