Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
prometeus schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:23:
Reactie op iznogoud:

Als je 4 jaar ervaring hebt met netwerk beheer, kun je het best beginnen met 70-290.
Dat relateerd beter als 70-270 (en in 270 zitten delen in die je compleet kan overslaan als je 290 hebt gedaan, andersom niet omdat 290 er dieper op ingaat bijv Active Directory)
Mijn collega en ik hebben de Twice online cursus gevolgd, en ja we zijn gestopt.
Ze gaan echt van de hak op de tak van ongeloofelijk diep naar iets ongeloofelijk simpel.
Bijv het print process in 290 (alle stappen worden tot in den treure behandeld) en in het examen niks van gezien.

We hebben de MSPress boeken maar aangeschaft en ik heb nu 70-290 gehaald met een score van 847. De stok achter de deur moet echt je examen zijn. Zorg ervoor dat je het hele MSPress boek hebt gelezen en de examen vragen maakt. Installeer VMWARE (upgrade je pc voor een leuk bedrag, veeeeel geheugen en ga de labs uit het boek doen, bedenk zelf wat scenario's)

Dan ben je een stuk goedkoper uit als 11.000 euro en je hebt je pc nog eens geupgrade.
Mijn pc voldoet ruim aan de eisen van VMware en ik gebruik het al jaren. Ik heb via BOL.com de MSpress boeken ooit besteld, maar op 1 of andere manier is er altijd wel iets dat mij van mijn studie afhoudt. Of het is dat ik druk ben geweest op het werk en geen zin etc. Naja dat verhaal is wel duidelijk en heeft iedereen last van.

Maar ik neem aan dat 70-290 niet het moeilijkste is van de 7. Hoe doe je het dan als je vragen hebt?
Moet ik een [MCSE Zelftsudie]??? topic maken waar iedereen die zelfstudie doet vragen kan stellen als hij of zij vast lopen op een onderdeel? Want naar mijn collega's gaan heeft geen nut.

Ik zit er nu steeds meer over na te denken en het is te zot voor woorden dat ik 11.000 euro moet betalen omdat ik geen discipline heb om het boek te doorlopen op mijzelf.

de 70-291 is het moeilijkst dat is de 3e die je doet ze noemen hem wel The Beast
Ik heb ook eerst 290 behaald en leer nu voor de 270 (maandag examen) ik vindt dit toch wel een goede volgorde opzich maar andere vinden het krom denk ik. De stof overlapt een beetje als je 290 hebt kan je veel van 270 overslaan (je moet alleen nog XP specifieke dingen leren) en vice versa maar 290 gaat natuurlijk weer meer in op AD e.d. Idd ik hoor dat 291 het moeilijkst maar dat wordt mijn volgend slachtoffer na de 270. Denk iig niet TE makkelijk over de 270 is volgens mij een veelgemaakte fout hoor ik om me heen.

Tja walk-in e.d. is mooi maar ook erg duur ik vindt de CBT Nuggets geweldig ze leggen het goed uit o.a. met voorbeelden en je ziet wat ze doen. Nuggets kan je met de juiste zoektermen opzich wel vinden je kan anders een demo proberen op hun site www.cbtnuggets.com (alternatief voor CBTNuggets is TestOut die hebben ook wel aardig spul)
Mocht je er niet uitkomen en zijn zat fora waar je vragen kan stellen.

fatshark wijzigde dit bericht 20-04-2007 17:29 (43%)

fat to da bone

quote:
xylonite schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:15:
de 70-291 is het moeilijkst dat is de 3e die je doet ze noemen hem wel The Beast
Volgorde is eigen keuze

No production networks were harmed during this posting

quote:
fatshark schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:12:
Ik heb ook eerst 290 behaald en leer nu voor de 270 (maandag examen) ik vindt dit toch wel een goede volgorde opzich maar andere vinden het krom denk ik. De stof overlapt een beetje als je 290 hebt kan je veel van 270 overslaan (je moet alleen nog XP specifieke dingen leren) en vice versa maar 290 gaat natuurlijk weer meer in op AD e.d. Idd ik hoor dat 291 het moeilijkst maar dat wordt mijn volgend slachtoffer na de 270. Denk iig niet TE makkelijk over de 270 is volgens mij een veelgemaakte fout hoor ik om me heen.

Tja walk-in e.d. is mooi maar ook erg duur ik vindt de CBT Nuggets geweldig ze leggen het goed uit o.a. met voorbeelden en je ziet wat ze doen. Nuggets kan je met de juiste zoektermen opzich wel vinden je kan anders een demo proberen op hun site www.cbtnuggets.com (alternatief voor CBTNuggets is TestOut die hebben ook wel aardig spul)
Mocht je er niet uitkomen en zijn zat fora waar je vragen kan stellen.
Zoals welke fora's?
Dit zal er 1 zijn, neem ik aan :P

quote:
Iznogoud schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:04:
[...]

Mijn pc voldoet ruim aan de eisen van VMware en ik gebruik het al jaren. Ik heb via BOL.com de MSpress boeken ooit besteld, maar op 1 of andere manier is er altijd wel iets dat mij van mijn studie afhoudt. Of het is dat ik druk ben geweest op het werk en geen zin etc. Naja dat verhaal is wel duidelijk en heeft iedereen last van.

Maar ik neem aan dat 70-290 niet het moeilijkste is van de 7. Hoe doe je het dan als je vragen hebt?
Moet ik een [MCSE Zelftsudie]??? topic maken waar iedereen die zelfstudie doet vragen kan stellen als hij of zij vast lopen op een onderdeel? Want naar mijn collega's gaan heeft geen nut.

Ik zit er nu steeds meer over na te denken en het is te zot voor woorden dat ik 11.000 euro moet betalen omdat ik geen discipline heb om het boek te doorlopen op mijzelf.
Zo vandaag bij de Academy geweest in eindhoven en examen gedaan 70-291 en ik heb het gehaald met 820 punten.
Ik vermoed dat de vragen die je hebt, gewoon in het boek worden beantwoord. Bij de mspress boeken zitten genoeg goede vragen om je voor te bereiden voor het examen.
En op de microsoft site kan je nog veel meer informatie over een bepaald onderwerp halen als je nog vragen hebt.
Mijn volgende word 70-270 ik hoor dat deze vaak onderschat word dat zal ik dus maar niet doen.
Examen gepland voor over 6 weken ong.

Rude awakening
Reg. datum: 16 augustus 2001

Ik mag vrijdag op voor het laatste examen voor mijn MCSE certificering, de 294. Ik zit alleen nog te twijfelen om de laatste module voor mijn MCSE Messaging dan ook te halen of direct bezig te gaan met mijn CCA/CCEA.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

quote:
TheZoo schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:55:
[...]

Ik had op monsterboard m'n CV geplaatst. Ik denk dat de titel MCSE werkgevers trekt, maar zonder mijn ruim 6 jaar lange ervaring had ik dit aanbod nooit gehad.
Vanochtend op monsterboard mijn CV gezet en dezelfde dag de 1e reactie. Een detacheringsbureau, niet helemaal mijn ding. Ook een beetje schreeuwerig. Maar goed, even horen wat ze hebben. Benieuwd of er echt wat interessants komt verder... moet heel wat gebeuren wil ik weggaan bij mijn huidge werkgever :)

paella wijzigde dit bericht 23-04-2007 19:24 (6%)

quote:
BFS schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:34:
Ik mag vrijdag op voor het laatste examen voor mijn MCSE certificering, de 294. Ik zit alleen nog te twijfelen om de laatste module voor mijn MCSE Messaging dan ook te halen of direct bezig te gaan met mijn CCA/CCEA.
citrix doen :)

zodra je dat hebt kan je alsnog wel messaging doen. (doe ik ook, heb sinds 6 maanden mijn citrix papiertjes weer up2date) moet nog exchange 2007 doen :P

-

Op dit moment ben ik aan het leren voor 70-292 de MCSA 2000 naar MCSA 2003 upgrade. Nu wordt SUS behandeld in het boek. Echter SUS wordt sinds december 2006 niet meer ondersteund door Microsoft. Hiervoor is WSUS in de plaats gekomen. Kan iemand mij vertellen of er nog wel vragen over SUS in het examen van 70-292 gevraagd of dat dit nu WSUS vragen zijn?

AULXJMHR

Rude awakening
Reg. datum: 16 augustus 2001

quote:
Powershell schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:34:
[...]

citrix doen :)

zodra je dat hebt kan je alsnog wel messaging doen. (doe ik ook, heb sinds 6 maanden mijn citrix papiertjes weer up2date) moet nog exchange 2007 doen :P
Ik had van jou ook geen ander antwoord verwacht*. Maar waarom heb je niet eerst exchange 2007 gedaan dan? Omdat je jezelf met Cca kan onderscheiden ten opzichte van 'de grote massa van MCSE-ers'?

* Gezien je posts over Citrix her en der op het forum ;)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Zo vanochtend ook de 70-291 gehaald met 840 puntjes.
Was achteraf toch niet zo moeilijk als ik op basis van deze threads verwachte.
Nu op naar 70-270.

Too weird to live, too rare to die

Het forum is om te leren.

Grats :) kun je een beetje samenvatten wat er in het examen gevraagd werd ? Ik ga volgende week examen doen.

C2D 6600 | 6144 MB PC5300 | ASUS P5B-E | Maxtor 120 ,160 ,160 , 300, 300, 300 , 300 GB | Asus 8800GTX | Asus 16x 48x DVD | BenQ 1620 | NewQ Gold | Lain-Li Aluminium Case + Window | WoW player -> localtje lvl 70 Ghostlands

asphinctersayswhat?

Misschien een stomme vraag (ik heb wel zelf gezocht al)
maar zo'n examen aanvragen, en maken...waar kan ik vinden op welke plekken in nederland dit kan?
quote:
DPhoenix schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:37:
Op dit moment ben ik aan het leren voor 70-292 de MCSA 2000 naar MCSA 2003 upgrade. Nu wordt SUS behandeld in het boek. Echter SUS wordt sinds december 2006 niet meer ondersteund door Microsoft. Hiervoor is WSUS in de plaats gekomen. Kan iemand mij vertellen of er nog wel vragen over SUS in het examen van 70-292 gevraagd of dat dit nu WSUS vragen zijn?
Heb de upgrade ongeveer 1.5 maand geleden afgerond (70-292 & 296) en kreeg gewoon vragen over SUS.
De mensen die de cursus volgen in een Walk-In methode, gebruiken jullie ook de WebTV mogelijkheid. Ik vraag mij namelijk af of ik dat uberhaupt wel nodig heb 8)7

Dit namelijk omdat ik de cursus zelf ga betalen en mogelijk mun member-card kan sleutelen om WebTV eruit te laten. Scheelt best nog een aanzienelijk bedrag.

Hetgene dat je te zien krijgt bij de ICTWebTV zie je ook op één van de 2 computers die je op "school" ter beschiiking hebt.
Om wat sneller door het geheel te kunnen lopen bieden ze je dit aan omdat je dan ook thuis wat meer kan doen.
Je hebt het dus niet persee nodig.
quote:
AgoNitE schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:16:
Misschien een stomme vraag (ik heb wel zelf gezocht al)
:?
quote:
maar zo'n examen aanvragen, en maken...waar kan ik vinden op welke plekken in nederland dit kan?
Staat gewoon in de TS...

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

asphinctersayswhat?

quote:
DeMoN schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:11:
[...]

:?
[...]

Staat gewoon in de TS...
mja sorry, ik kon op die sites niet echt iets vinden, zal wel aan mij liggen dan. maar heb nu iets gevonden :)
Reg. datum: 28 augustus 2006

Actieman. Ik ga vrijdag op voor de 70-291. Ben met name benieuwd naar de simulatievragen. Welke kreeg je? Tevens heb ik de pass4sure vragen gebruikt om me voor te bereiden. Kreeg je daar ook een aantal van terug in je examen?

renejo

Kan iemand wat meer vertellen over de MOC's?
Ik ben namelijk in gesprek met New Horizon ivm MCSE traject over hoe en wat ik het beste kan doen en ook qua kosten, aangezien ik het zelf ga/moet betalen.

Ze hebben daar de walk-in dagen en die worden gebruikt om de oefeningen in het boek te doen.
Ik zelf heb enkele MS press boeken thuis liggen die de oefeningen dus danig beschrijven dat ik ze gewoon in VMware op kan zetten en kan gaan uitvoeren.

Nu wordt mij verteld dat ik de Walk-in dagen nodig ivm het maken van de opdrachten uit de MOC's, aangezien ze daar "speciaal" VirtualPC gebruiken en andere hardware. Het enige wat ik bedenken is dat in de MOC's niet stap voor stap uitgelegt wordt wat je moet doen om je test omgeving op te zetten.

Kan iemand mij ongeveer vertellen hoe de opdrachten in de MOC's staan vermeld?

Ik had namelijk de hoop dat ik alles thuis kan doen waaronder ook de oefeningen.
Komt er nu op neer dat ik thuis naar de ICTwebTV kan kijken en de MOC boeken door kan lezen, maar geen enkele oefening kan uitvoeren.

De virtual images zijn helemaal klaar voor gebruik via de MOCs. Zelf in elkaar zitten is niet te doen denk ik, of je moet de exacte config weten.

quote:
paella schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:41:
De virtual images zijn helemaal klaar voor gebruik via de MOCs. Zelf in elkaar zitten is niet te doen denk ik, of je moet de exacte config weten.
Dat vind ik dan persoonlijk wel een groot nadeel, betekent dat ik thuis alleen boek kan lezen en WebTV kan kijken, maar geen oefeningen |:(
Als het 1 oefening per hoofdstuk is, oke dan is het lekker belangrijk. Maar ik heb daar geen voorstelling van op dit moment.

01000010 01101111 01110010

Net 70-296 gedaan (upgrade MCSE 2003). ERG makkelijk, weinig nieuwe stof naast UGMC en EMS. Het grootste deel group policies en DNS (ik mag er van uit gaan dat elke MCSE 2000 dit goed beheerst).

Geen schaap.

quote:
Iznogoud schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:53:
[...]

Dat vind ik dan persoonlijk wel een groot nadeel, betekent dat ik thuis alleen boek kan lezen en WebTV kan kijken, maar geen oefeningen |:(
Als het 1 oefening per hoofdstuk is, oke dan is het lekker belangrijk. Maar ik heb daar geen voorstelling van op dit moment.
Bij de 70-270 heb je tussen de 1 en 3 labs per hoofdstuk, deze duren gemiddeld tussen de 15 en 45 minuten. ik weet niet hoe dit in de Moc's voor andere certificaten is maar zal een beetje hetzelfde zijn

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws