[Ubuntu] Linux MCE

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 23.230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Topicstarter
Gisteren ben ik dit tegengekomen, en vandaag via torrent eindelijk kunnen downloaden... :)

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/logo_linux_mce_150.png

Linux MCE

Een Ubuntu gebasseerde Media centre wat het volgende kan:

Media & Entertainment
• 3D alpha-blended GUI optimized for displaying on a TV and using a remote control
• Media browser presenting all content on all devices in the home on a 3D rotating cube
• Plug-and-play detection and aggregation of network storage and DMA's
• Built-in NAS providing centralized backup and whole-house media server
• "Follow Me" Media, each family member's media follows him/her through the house
• Automatically controls all existing av devices, like TV's, Stereo's, etc.)
• Many control options: mobile phone, webpad, pda, phone

Smart Home
• Home Automation: Control lighting, climate, security, camera surveillance, and more
• Communication: Phone system with auto-attendant, voice mail, call forwarding/routing for VOIP and POTS lines
• Security: Uses your existing home alarm, surveillance cameras, lights, phones and tv's to notify you on your mobile phone of any security alerts with the option of reseting the alarm or broadcasting your voice in the house over the tv's

Screenshot's:

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/1/11/MainMenuUI2B.jpg/400px-MainMenuUI2B.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/c/cf/FileBrowserUI2B.jpg/400px-FileBrowserUI2B.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/0/02/DialNumberUI2B.jpg/400px-DialNumberUI2B.jpg
Met Asteriks kun je dus ook bellen...

Video:

Video op Google

Howto

Installeer eerst een standaard Ubuntu installatie, of een installatie die je al hebt draaien...

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/b/b2/DownloadInstaller.jpg/400px-DownloadInstaller.jpg
Ga naar www.linuxmce.com en download de MCE-installer

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/3/3c/SaveInstaller.jpg/400px-SaveInstaller.jpg
Sla deze op waar naar je het wilt...

Ga met een terminal naar de map waar je mce-installer hebt gedownload en installeer de "installer" met
code:
1
sudo dpkg -i mce-installer_1.0.0-1_i386.deb

Zodra die klaar is staat er een icoontje op je desktop die "Install linux MCE" heet, start die..

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/e/e0/CoreOrHybrid.jpg/400px-CoreOrHybrid.jpg
Hier krijg je een keuze, voor alles installeren met afstandsbedienen etc. of alleen meer de "core"
(ik kies de eerste)

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/7/78/ConfirNetworkSettings.jpg/400px-ConfirNetworkSettings.jpg
Hier krijg je je netwerk instellingen te zien, 9 van de 10 keer kloppen die, als die niet kloppen voer ze dan handmatig in...

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/4/43/InstallOptions.jpg/400px-InstallOptions.jpg
Hier heb je de keuze uit, de packages van internet te halen, een CD-rom ISO te downloaden met daarop de packages of als je de CD al hebt, die te mounten.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/d/df/DhcpSettings.jpg/400px-DhcpSettings.jpg
De keuze of je een DHCP server wilt draaien, meestal zul je dat niet willen omdat dan je huidige netwerk waarschijnlijk niet meer lekker zal lopen...

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/5/5d/StartInstall.jpg/400px-StartInstall.jpg
Nu gaat Linux-MCE installeren, en dat duurt wel even...

Afbeeldingslocatie: http://wiki.linuxmce.com/images/thumb/1/15/FinalStep.jpg/400px-FinalStep.jpg
Na deze melding opnieuw opstarten, en kun je Linux-MCE installatie verder gaan vanuit:
Toepassingen -> Audio en video -> Start Media Center

En dan sta je er alleen voor ;)

Links

Voor na de installatie: Quick start guide

Officiele site: http://linuxmce.com/

Torrent voor CD-iso: Officiele Torrent CD-iso bij ThePirateBay

Installer (.deb) Download

Snelste mirrors voor in Nederland:

http - Packages ISO

ftp - Packages ISO

Suc6 met installeren

Ik ben zelf ook nog bezig, dus kan je nog niet vertellen of het ook al gelukt is :)

[ Voor 3% gewijzigd door peddro op 25-03-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

*bookmarked*

Dit is echt wel een leuk project met nog leukere functie's. Als hij net zoveel kan als een normaal mediacenter is dit misschien nog wel leuk om als dualboot te zetten en dit te gebruiken NAAST mijn normale afspeel interface

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:05
Was laatst ook al een topic over, heb gister een PVR-350 besteld, als die binnen is ga ik het eens testen. Bedankt in ieder geval voor de informatie.

Overigens was er wat kritiek op gekomen dat het niet plug-and-play zou zijn, zie links op de site. Maar goed, ik zie wel, geen problemen mee als er dingen handmatig geconfigureerd moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-04 09:23
Ik had al gereageerd in het vorige topic hierover, heb alleen nog geen tijd gevonden om een en ander uit te proberen helaas.

Ik ga op het volgende systeem testen:
- Silverstone LC16M (zit een iMon afstandsbediening bij)
- ASUS M2N-PV (onboard nvidia 6850)
- Hauppage PVR-500
- AMD64 3500+
- 1GB ram
- NEC DVD-RW (weet zo geen versienummer)
- 400 GB Samsung spinpoint hdd

Waarschijnlijk koop ik binnenkort ook eens zo'n DVB-T USB-stickje, kijken wat daar allemaal voor leuks mee te doen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:59

momania

iPhone 30! Bam!

Mmmm, cool. Ik ben dan nog het meest geinteresseerd inde home automation. Van de week maar eens proberen :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ziet er zeer interessant uit, binnenkort maar eens naast MCE installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Hmm, ziet er goed uit :)
Werkt vast ook wel op Kubuntu, en hoop ook op de 64 bit versie.
* Nakebod gaat binnenkort ook even wat knutselen :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:52
Hier een filmpje van wat de software allemaal kan:

http://youtube.com/watch?v=QcNwnANrCpw

Let even niet op de bij tijd en wijlen irritante commentator (;)), maar gelijk heeft: het kan _erg_ veel.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben wel benieuwd naar hoe volwassen het is. Ik denk dat ik het ook eens ga proberen als ik een keer tijd over heb. :)

Het commentaar bij dat filmpje is niet fantastisch, het is wel erg biased.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 24-03-2007 19:51 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kijk, mooi topic! Ik had het gedugg'd, en de site lag he-le-maal plat toen ik het al wilde bekijken. Mooi onderwerp, dat zeker. Er zitten nog wat haken en ogen aan, maar als je een tv hebt met een control panel interface (een com/seriele aansluiten voor op je pc oid) en een ZWave implementatie voor je licht in de kamer is het echt _/-\o_

Gelukkig is het geen hoax: de software is te downloaden, het schijnt wel (redelijk) te werken en doordat het uniek is zijn soort zal het (net als met Ubuntu) denk ik een harde ontwikkeling doormaken.
Met de plugin structuur zullen snel andere tv's en remote controls worden toegevoegd, zodat het niet alleen bij plug&play-half blijft, maar het ook goed compatibel is.

En het filmpje is wel biased, maar heeft wel degelijk gelijk. Als ik een film afspeel, wil ik voor de opties het beeld blijven zien en de controls als overlay hebben. Geweldig dat de implementatie van een composite desktop de overlay er gelikt laat uitzien :)

/edit: @TS, standaart is met een d: standaard ;)
Shinji schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:03:
Overigens was er wat kritiek op gekomen dat het niet plug-and-play zou zijn, zie links op de site. Maar goed, ik zie wel, geen problemen mee als er dingen handmatig geconfigureerd moeten worden :)
De eerste release kan nooit plug&play zijn voor 100'en soorten randapparatuur. Hij heeft een begin gemaakt én het zo gemaakt dat iemand anders gemakkelijk een eigen apparaat kan toevoegen.

Doordat het nu ineens zo bekend is via digg, weten nu genoeg mensen ervan. Met mond-tot-mond reclame kan het best tot een mooi project uitgroeien.

Update
Heel fijn, ik kan de installer niet eens starten, ik krijg gewoon niets te zien...

[ Voor 71% gewijzigd door mithras op 24-03-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Mithras, kan dat heel toevallig niet te maken hebben met:
Many apologies... The original installer I posted on this site always downloaded the 600mb of software from a fixed URL on linuxmce.com. I thought I'd be able to scale linuxmce.com gradually to handle a heavy load, but it went from 0 to 10,000 downloads of a 600mb file in less than 1 week. I'll post a new installer on Saturday that uses a cd from mirrors and a torrent.
?

Kwam iig op het forum wat tegen over 64 bit, dat je dat maar beter nog niet kon doen.
Dus dat doe ik dan ook maar niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 08:05

L0g0ff

omg

Het werkt helaas ook alleen maar op ubuntu 6.10 :'(

[ Voor 3% gewijzigd door L0g0ff op 25-03-2007 12:38 ]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ben ook maar even voor de test overgestapt op Ubuntu, de installer kon ik wel op Kubuntu installeren, maar starten ging niet echt.

Op Ubuntu alle updates eerst geinstalleerd, daarna de installer geinstalleerd, en als laatste, maar niet noodzakelijk, nVidia drivers.
So far so good.
MCE installer gestart, cd erin met alle debs, het script kopieerd alle bestanden, ziet er allemaal nog goed uit. Dacht ik.

Totdat de installer met een foutmelding kwam, dus ik gluur in /var/log/mce*.log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
The following packages have unmet dependencies:
  pluto-dcerouter: Depends: pluto-confirm-dependencies (>= 1.0) but it is not going to be installed
The following packages have unmet dependencies:
  pluto-dcerouter: Depends: pluto-confirm-dependencies (>= 1.0) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-confirm-dependencies (< 1.1) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-createdevice (>= 1.0) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-createdevice (< 1.1) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-install-scripts (>= 1.0) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-install-scripts (< 1.1) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-local-database (>= 1.0) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-local-database (< 1.1) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-std-plugins (>= 1.0) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-std-plugins (< 1.1) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-system-database (>= 1.0) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-system-database (< 1.1) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-website-admin (>= 1.0) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-website-admin (< 1.1) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-boot-scripts (>= 1.0) but it is not going to be installed
                   Depends: pluto-boot-scripts (< 1.1) but it is not going to be installed
                   PreDepends: vim but it is not going to be installed
E: Broken packages

ERROR : Failed to install and configure the base software

Gelukkig voor mij, was ik niet de enige met deze fout :D
De oplossing is simpel, run in een terminal het volgende commando:
aptitude remove vim-common
Accepteer de aanpassing (Downgrade van vim) en als dit klaar is, start de MCE installer nog een keer.
Ben nu nog aan het installeren, maar tot nu toe kom ik al veel verder dan net, toen kwam hij binnen een minuut of 2 met die foutmelding.

Installatie is denk ik al wel bijna klaar, is nu bezig met "Setting up ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Hoe bruikbaar is zoiets nou bijvoorbeeld op een Pentium 3 bakje (of amd duron 1400+) op een CRT tv (geen widescreen) ?

Heb nooit media centers gebruikt, maar wil mischien toch iets bij elkaar rapen met oude hardware...
En dat alles aanzetten (in dat filmpje) hoe gebeurt dat technisch gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
BarthezZ schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:36:
Hoe bruikbaar is zoiets nou bijvoorbeeld op een Pentium 3 bakje (of amd duron 1400+) op een CRT tv (geen widescreen) ?
Dat ligt er helemaal aan wat je ermee wil doen. Wil je HDMI afspelen (wat volgens mij niet eens kan onder Linux) is het niet genoeg; voor een simpel mp3 bakje weer wel ;)
En dat alles aanzetten (in dat filmpje) hoe gebeurt dat technisch gezien?
Voor de verlichting gebruikt hij ZWave techniek, en de tv automatisch aanzetten met een speciale aansluiting op de tv. Het schijnt een soort (seriele) COM aansluiting te zijn die op sommige tv's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Heb je een control-poort voor nodig op je tv, geen idee wat voor poort dat is overigens. Ik ga het binnenkort met een PVR-350 op een CRT-tv (geen widescreen) met een PIV 1,5GHz installeren. Denk dat het best goed zal lopen, wat voor menutje je krijgt hangt beetje af van je videokaartje (zie de drie typen op de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:52
mithras schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:52:
[...]
Dat ligt er helemaal aan wat je ermee wil doen. Wil je HDMI afspelen (wat volgens mij niet eens kan onder Linux) is het niet genoeg; voor een simpel mp3 bakje weer wel ;)
Met Ubuntu speel ik alle DVDrips, ook de 2CD versies, haperloos af op een Celeron 633 (!). Een ~1400mhz cpu moet dus zeker meer kunnen dan een simpel mp3bakje.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Ik heb mijn installatie draaiend...

Een zo goed als kale Ubuntu 6.10, met nVidia drivers, en wat codecs geinstalleerd met Automatix2... :)

Toen wat aangekloot met de setup, ook heb ik de "sudo aptitude remove vim-common" moeten doen, en het werkt nu, moet het nu alleen nog zien te configureren, en dat is best veel werk, omdat het ontiegelijk uitgebreid is...

En het bewijs natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.videoscrobbler.com/dump/thumb.jpg
*Klik voor groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:26
Ziet er goed uit zeg dat Linux MCE.
Heb na een tijd Xubuntu gedraait te hebben op een p3 1000mhz net weer Ubuntu gedownload ik ga dat maar eens proberen samen met dit.
Welke tv kaarten werken onder Linux MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Zo te zien heb jij dus meer geluk :+
Heb hier een hele schone Ubuntu 6.10 installatie + alle updates + vim downgrade + nVidia drivers als basis gepakt.

De installatie van LinuxMCE was na de downgrade van vim wel gelukt, maar toen kwam de configuratie.
Mijn TFT heeft een resolutie van 1400x1050. Ok, niet ondersteund, kan gebeuren met zo een niet echt standaard resolutie. 1280x1024 dan, ging goed, de 1e keer.
De 2e en 3e keer dat ik die configuratie doorliep kon ik wel 1280x1024 selecteren, maar groter dan 1024x768 werd hij niet, ik kon schuiven met de muis. Wazig.

Goed, dan de configuratie van audio. Geluid werkt, via optical SPDIF. Getest en al.
Dan nu in LinuxMCE. De eerste audiotest, die werkt. Dolby? Niet. DTS? Niet. En dat kan mijn receiver allemaal wel aan.
En ik neem toch wel aan dat LinuxMCE dit allemaal zelf installeert, niet dat ik nog de helft moet doen :)

En bij de stap die hierna kwam ben ik blijven hangen (Na al die images), waar je kan kiezen tussen opengl overlay of alpha blending ofzo.
Dit zou op Gefore 6xxx+ moeten werken had ik gelezen. Gezien ik een 7300 in mijn HTPC heb, en de juiste drivers had geinstalleerd (Via envy) zou dit moeten werken.

Leuk, een foutmelding dat ie iets niet kon starten. Ik kon de foutmelding weg klikken.
En daarna weer wachten tot die foutmelding er kwam. Ik kon LinuxMCE niet sluiten, alleen killen via een andere sessie.
Na de configuratie opnieuw te hebben gestart, en 2 van de 3 opties geprobeerd wat in beide gevallen tot hetzelfde resultaat leidde, vond ik het wel weer leuk geweest voor vandaag.

Binnenkort nog maar eens proberen, misschien zijn er op het forum tegen die tijd ook wat meer bugs bekend/verholpen. Of een nieuwe release :) Blijft immers nog 1.0.
Had vandaag ook niet echt bijzonder veel tijd om ermee bezig te zijn, een beetje tussendoor klikken en prutsen, schiet niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200045

Wat zijn nou echt de minimale systeemeisen voor zoiets? Kan het nergens vinden in de Wiki...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04 10:41
Mijn thuisserver draait al jaren stabiel Slackware, dus daar wil ik eigenlijk niet vanaf. Hij wordt gebruikt als kleine web-, mail- en mythtvbackendserver. Op zich lijkt LinuxMCE me een schitterend plan, maar ik heb geen zin om er een aparte Ubuntuserver voor op te zetten.
Ik vraag me dus af of ik LinuxMCE in een QEMU of VMWare virtual machine zou kunnen draaien. Volgens mij moet ik 'm dan alleen wijs maken dat de mythtv hoofd backendserver mijn slackware machine is. Zou dat kunnen? Of zou LinuxMCE toch dichter op de daadwerkelijke backendhardware moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88711

ph0t0nix schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:19:
Mijn thuisserver draait al jaren stabiel Slackware, dus daar wil ik eigenlijk niet vanaf. Hij wordt gebruikt als kleine web-, mail- en mythtvbackendserver. Op zich lijkt LinuxMCE me een schitterend plan, maar ik heb geen zin om er een aparte Ubuntuserver voor op te zetten.
Ik vraag me dus af of ik LinuxMCE in een QEMU of VMWare virtual machine zou kunnen draaien. Volgens mij moet ik 'm dan alleen wijs maken dat de mythtv hoofd backendserver mijn slackware machine is. Zou dat kunnen? Of zou LinuxMCE toch dichter op de daadwerkelijke backendhardware moeten zitten?
Hoe je dat allemaal aan elkaar wilt hechten weet ik niet, maar ik weet wel dat U-MCE hier draait in een virtuele machine!
2.8 pent en de box heeft het min. geheugen van 256MB
Ogenschijnlijk ( heb het net geinstalleerd ) geen problemen gehad tijdens de installatie en het updaten. ( wat zo goed als vanzelf gaat je je op het icoon MCE installeren klikt wat op je desktop staat.
Heb net op de knop starten MCE gedrukt, en start nu voor de eerste keer, duurt nu reeds 5 min.
En nu al 20...
Volgens mij is dit eigenlijk de daadwerkelijke installatie!
1/2 uur verder en nog lang niet klaar, laat straks wel weten hoe dit afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

mithras schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:52:
[...]

[...]
Uhhh ja gewoon standaard, avi's en dvd images afspelen vanaf een file bak (voornaamste doel) en evt. tv via dat ding kijken / opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Anoniem: 88711 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:10:
[...]
Hoe je dat allemaal aan elkaar wilt hechten weet ik niet, maar ik weet wel dat U-MCE hier draait in een virtuele machine!
Mocht je het inmiddels werkend hebben: draait dat grafisch allemaal een beetje lekker? Ik heb zelf slechte ervaringen met (K)Ubuntu i.c.m. VMware, het loopt allemaal prima totdat je een filmpje start :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Niet online
Waarom is dit LinuxMCE eigenlijk Ubuntu specifiek? Draait dit niet op andere Debian-achtigen?

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
peddro schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:02:
Ik heb mijn installatie draaiend...

Een zo goed als kale Ubuntu 6.10, met nVidia drivers, en wat codecs geinstalleerd met Automatix2... :)

Toen wat aangekloot met de setup, ook heb ik de "sudo aptitude remove vim-common" moeten doen, en het werkt nu, moet het nu alleen nog zien te configureren, en dat is best veel werk, omdat het ontiegelijk uitgebreid is...

En het bewijs natuurlijk:

[afbeelding]
*Klik voor groot...
Op het werk ook ff op een pctje geinstalleerd, maar nogal een verschil :X met de eerste screenshot uit de openingspost. Mag hopen dat dat komt omdat ik voor de NIET OPENGL interface heb gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand het al op Feisty geprobeerd? Ik wil weleens spelen met die BT besturing en een WiiMote/telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204303

Opzich ziet dit er allemaal schitterend uit, maar waarom zo omslachtig? Eerst ubuntu installeren en die dan vervolgens laten aanpassen naar linuxMCE. Waarom niet:
- Een complete (van ubuntu afgeleide) distro die je van livecd kan booten / installeren en dan gewoon werkt?
- OF een eenvoudige front end die eenvoudig als package te apt-getten is en verder weinig aan je onderliggende systeem veranderd.

Die installatie procedure houd me toch wat tegen om het uit te proberen.

Daarnaast vind ik het enigzins typisch hoe dit project ineens uit de lucht lijkt te vallen. Niet echt het standaard open-source ontwikkelpatroon.
Ik hou het project nog wel even in de gaten, maar volgens mij is er nog een hoop werk te verrichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
pjlgt schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:00:
[...]

Op het werk ook ff op een pctje geinstalleerd, maar nogal een verschil :X met de eerste screenshot uit de openingspost. Mag hopen dat dat komt omdat ik voor de NIET OPENGL interface heb gekozen?
Hoewel de wiki ongelofelijk traag is: ja, inderdaad. Je kan kiezen voor 3 manieren: heel erg basic (heb jij waarschijnlijk gedaan), met overlay en als je een Composite omgeving hebt is de laatste voor mooie transparantie. Doe dus maar wel die openGL ;)
zAo schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:09:
Heeft iemand het al op Feisty geprobeerd? Ik wil weleens spelen met die BT besturing en een WiiMote/telefoon.
Jep, zie mijn ervaring: mithras in "[Ubuntu] Linux MCE" :p
Anoniem: 204303 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:03:
Opzich ziet dit er allemaal schitterend uit, maar waarom zo omslachtig? Eerst ubuntu installeren en die dan vervolgens laten aanpassen naar linuxMCE. Waarom niet:
- Een complete (van ubuntu afgeleide) distro die je van livecd kan booten / installeren en dan gewoon werkt?
- OF een eenvoudige front end die eenvoudig als package te apt-getten is en verder weinig aan je onderliggende systeem veranderd.

Die installatie procedure houd me toch wat tegen om het uit te proberen.

Daarnaast vind ik het enigzins typisch hoe dit project ineens uit de lucht lijkt te vallen. Niet echt het standaard open-source ontwikkelpatroon.
Ik hou het project nog wel even in de gaten, maar volgens mij is er nog een hoop werk te verrichten...
Het is zo "uit de lucht komen vallen" omdat het toen met 1.0 op Digg is geplaatst. Volgens mij was het daarvoor ook wel actief, alleen heel veel minder omdat niemand er iets vanaf wist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Bij mij werkt het niet met feisty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
Reinier schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:45:
[...]

Mocht je het inmiddels werkend hebben: draait dat grafisch allemaal een beetje lekker? Ik heb zelf slechte ervaringen met (K)Ubuntu i.c.m. VMware, het loopt allemaal prima totdat je een filmpje start :/
Het gaat mij niet om het draaien van het grafische gedeelte in een VM, maar juist om de backend (behalve de mythTV backend, die moet op de huidige "reële" server blijven draaien, net als de MySQL database).
Dus ik wil ubuntu in een VM installeren, daarna LinuxMCE erbij. Dan kan in de VM het pluto-gedeelte draaien en voor mythTV verwijs ik dan naar mijn huidige backend voor het maken van de opnames. MythTV kan overweg met meerdere backends, dus zolang LinuxMCE niet perse de database wil draaien, lijkt het me dat het zou moeten kunnen.

Hmm, nadeel is wel dat LinuxMCE blijkbaar DHCPserver moet zijn. Dat laat ik liever aan mijn huidige Slackware server over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
ph0t0nix schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:51:
[...]
Hmm, nadeel is wel dat LinuxMCE blijkbaar DHCPserver moet zijn. Dat laat ik liever aan mijn huidige Slackware server over....
Volgens mij hoef je die DHCP server niet aan te zetten en is dat alleen als je d'r een aantal in je huis wil hebben en dan een centrale server die dan zijn data levert aan de andere. Maar als je hem op je kamer los heb staan met een tv is dat volgens mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
Breepee schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:18:
Hier een filmpje van wat de software allemaal kan:

http://youtube.com/watch?v=QcNwnANrCpw

Let even niet op de bij tijd en wijlen irritante commentator (;)), maar gelijk heeft: het kan _erg_ veel.
Ze hebben inmiddels deel 2 ook al: http://youtube.com/watch?...1Pkk&mode=related&search= Het is gewoon deel 2 van 2 delen :$

[ Voor 5% gewijzigd door ge-flopt op 26-03-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Het is een veelbelovend project, maar een zeer brakke manier van installeren. Het is zo flexibel als een lode deur :) Weet iemand of er niet gewoon een reprository van is? Misschien een tutorial voor Feisty? Ik zag op die ISO ook allemaal aangepaste Xorg packages.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
OhMyGod schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:37:
[...]

Bij mij werkt het niet met feisty...
zAo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:13:
Het is een veelbelovend project, maar een zeer brakke manier van installeren. Het is zo flexibel als een lode deur :) Weet iemand of er niet gewoon een reprository van is? Misschien een tutorial voor Feisty? Ik zag op die ISO ook allemaal aangepaste Xorg packages.... :X
Dat is dus het probleem: op Feisty werkt het nog niet |:(

Ik draai nu met Feisty een Edgy installatie in VirtualBox, en daar werkt de installer wel gewoon :) Ik ga eens kijken wat het allemaal kan, al heb ik geen tuner én geen tv aangesloten, dus heel veel kan ik zo niet uitproberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197918

kan je met deze mce ook opnemen van tv dus vanaf je tvkaart ? dat kan met mythtv wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
MythTV zit ook in LinuxMCE ingebakken... dus ja, dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:52
heb het gisteravond ook even snel geinstalleerd, paar kleine probleempjes gehad met installatie maar was zo opgelost.

Ik heb het 5 minuten getest en weer snel eraf gegooit en terug gegaan naar mijn myth only doos, wat een onzettende rot interface zeg :X

Het ziet er in het filmpje heel leuk uit allemaal, maar volgens mij ben je een week bezig om alles zo te configuren via de webadmin.

ik moet wel zeggen dat ik al die gave features toch niet gebruik, ik kan mijn licht ed. toch niet aansturen via mijn pc, ik heb geen ip camera's... dus het was puur om media/dvd af te spelen / tv te kijken en opnemen. En daar ben ik bij MythTV toch het beste mee af lijkt me, dat werkt allemaal meteen en ziet er tenminste een beetje leuk uit.

Getest op een XP1800+, 256mb, PVR150 en een GF4. Heb dus ook niet die meest fancy UI gebruikt, maar de medium optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Goed volgens het filmpje zou het allemaal 'out of the box' werken.
Gunstig voor iemand als ik die erg weinig ervaring heeft met Linux.
Niet dus, niets lijkt 'out of the box' te werken en ik vind het filmpje dus een leugen.

Ik ben de afgelopen 2 dagen bezig geweest met LinuxMCE op een kale ubuntu (wel alle updates en ati drivers) maar ik krijg het op geen enkele manier goed draaiend.
Ten 1e veel problemen met het installeren van Ubuntu. Uiteindelijk moest ik in het bios AGP op 4x zetten ipv van 8x om deze ook maar draaiende te krijgen.

De lange installatie van LinuxMCE ging wel zonder problemen, alleen de config/setup van LinuxMCE is erg brak. Of ik nu tijdens de setup 720p kies op 50 of 60hz, ik krijg een beeld te zien wat iets van 30x ingezoomed is en je dus een paar extreem grote letters ziet staan. Goed de installatie afgerond op 640x480.
Uiteindelijk kom je in LinuxMCE, en ik vind het lelijk. 1e wat ik wilde doen is uiteraard de resolutie veranderen naar 720p. Wat ik ook geprobeerd heb, ik snap niet hoe ik dit moet wijzigen.
Via de webinterface lukt dit ook niet. Ook lijkt heel de interface gebouwd te zijn voor 4:3 verhoudingen en niet voor breedbeeld. Goed uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dit veel te veel tijd kost en nog gaat kosten en ik dan liever gewoon m'n htpc wil herstellen naar WinXP en Mediaportal. Ik besteed die tijd liever aan het bekijken van films.
Ik heb het er dus allemaal vanaf geknald. Ik probeer dit wel weer eens als LinuxMCE 2.0 uit is.
LinuxMCE 1.0 is gewoonweg niet voor de Linuxleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Tja, ik moet nu zeggen: het duurt wel een eeuwigheid. Ik installeer het dan wel in een virtual machine, op zich moet het niet een hele ochtend gaan duren. Eerst de laatste Edgy cd binnengehaald, die in de virtual machine geinstalleerd. Dit kostte ongeveer 15 tot 30 minuten.

Daarna MCE installeren, waar hij nu ongeveer 2,5 uur bezig was met installeren. Gekozen voor installatie als MCE box, dus direct MCE opstarten. Een reboot gedaan, en nu hangt hij al 15 minuten op de 48% op het installeren van veel verschillende pakketjes (had hij dat niet al gedaan :?).

Goed: het is dus nog even wachten en veel geduld hebben. Ik zal binnen de VM de OpenGL accelerated visuals niet aan kunnen zetten, maar als het eindelijk klaar is ben ik toch wel benieuwd naar al zijn mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Laatst online: 21-04 18:52
zAo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:13:
Weet iemand of er niet gewoon een reprository van is?
Eerst was het op een repository, maar die legde hun hele server plat... :( Trouwens, dit systeem is gebaseerd op Pluto Home, en met 6 maanden coden aangepast om wat meer standaard te werken. Pluto Home draait alleen onder hun eigen aangepaste Debian, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Heb het vandaag geinstalleerd maar ging echt voor geen meter, heb nu maar Ubuntu opnieuw erop geknald en dan maar gewoon met mythtv werken.

Ik kon niks instellen, herkende PVR-350 niet etc.
Maar goed, kijken of het handmatig allemaal beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:39
Als redelijk linuxleek is het mij gelukt om linuxmce te instaleren. nu wou ik alleen het tv gedeelte aan de praat krijgen,
can't find a TV Provider automatically for your country. Please use Myth Setup
Maar waar kan ik dat vinden, dacht eerst via het webgedeelte maar nergens iets te vinden
Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik weet niet of dat de bedoeling is, maar anders kun je in een terminal iets van "sudo mythsetup" starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

* DeMoN zit stiekem te lachen om al deze ervaringen

Gister het filmpje aan een paar maten laten zien en die zijn ook systeembeheerder.
Allemaal geloofden ze er helemaal niets van dat dit out-of-the-box zou werken :D
Ik heb het zelf nog niet getest, maar het blijkt maar weer dat het te mooi was om waar te kunnen zijn :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Laatst online: 21-03 14:45
Ik heb een vraagje aan de mensen die al LinuxMCE draaien, ziet het er net zo bling-bling uit als Windows (XP/Vista) Media Center? Dus glimmende knopjes, opstart effectjes etc ... :9

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Rik.Reinink schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:10:
Ik heb een vraagje aan de mensen die al LinuxMCE draaien, ziet het er net zo bling-bling uit als Windows (XP/Vista) Media Center? Dus glimmende knopjes, opstart effectjes etc ... :9

Bij voorbaat dank!
WTF :D :')

Lees de TS anders even door, er staan screenshots :)
En ook nog een filmpje http://video.google.com/v...4422887272477313460&hl=en :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Rik.Reinink schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:10:

Bij voorbaat dank!
[list=1]• Screenshots in de TS over het hoofd gezien?
• Video gezien?
In je andere topic ([HTPC] Wat doen jullie met je HTPC?) liet je merken dat je nogal gesteld was op de bling bling, en in mindere mate de media:
Ik mag de interface van Media Center juist heel erg, ik vind het blauw met groen, en die bling bling Microsoft "non-sense" mooi, kan me niet zoveel schelen dat het ten koste gaat van mijn "Media".
Daar draait het vaak met Linux nou net níet om: het hoeft niet het meest gelikte eruit te zien, het moet het meest fijn werken. Wil je tekstverwerken? Dan wordt gezorgd dat je goed, snel en handig je teksten op kan zetten. En niet met een of andere 'Ribbon' een vage "vernieuwende" manier introduceren (:X)

Wil je media afspelen? Dan lijkt het me fijn om rekening te houden met de media.
It's all about the Media, stupid! Not the PC!
Dit is niet voor niets het motto van LinuxMCE. En zo werken vele opensource programma's: er wordt een applicatie geschreven omdat bijvoorbeeld het closed source commerciële product te veel waarde hecht aan vernieuwingen en vaak de redelijk loze kreet "look and feel" gebruikt.
Het moet fijn werken, het moet goed werken, het moet intuïtief werken. PUNT. Daarnaast kan je nog mooie grafische blabla toevoegen. Maar de core-business moet dus (in dit geval) de media zijn! Hoe kan je het beste met je media omgaan. Niet iets van:
"Hoe maak ik een zo mooi (:X) mogelijk programma waar je wellicht ook nog handig wat films kan afspelen. Hebben we nog tijd over, dan rossen we ook nog wat aan muziek playback funcitonaliteit toe".
Het is de verkeerde kant op geredeneerd. Als je er zo over denkt, kan je denk ik beter lekker bij WindowsMCE blijven :)

/rant en open-source-filosofie-preek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Daar draait het vaak met Linux nou net níet om: het hoeft niet het meest gelikte eruit te zien, het moet het meest fijn werken. Wil je tekstverwerken? Dan wordt gezorgd dat je goed, snel en handig je teksten op kan zetten. En niet met een of andere 'Ribbon' een vage "vernieuwende" manier introduceren (:X)

Wil je media afspelen? Dan lijkt het me fijn om rekening te houden met de media.
En XGL dan :?

Het is echt onzin dat Linux alleen gebouwd is voor de "fijne werking" ervan. Ik draai thuis nu een aantal jaar linux maar dat doe ik juist omdat het innovatief is (zoals Office 2007 bijvoorbeeld is, met de Ribbon). Linux heeft lef om innovatief te zijn, juist omdat de userbase over het algemeen allemaal mensen zijn met veel computer kennis. Daardoor hoeft de GUI niet altijd even goed te zijn en wordt vaak meer dan de helft aan configuratie verborgen in de bijbehorende config files. Ik draai linux omdat ik het leuk vind om lekker te kunnen rotzooien met software, omdat het vaak toch niet in 1x werkt. (moet er wel bij vermelden dat ik altijd een unstable tak draai omdat daar de laatste software in zit).

Verder vind iedereen het toch mooi als het er gelikt uit ziet? Het is geen pre, maar wel zeer mooi meegenomen :9

Als er wel eens momenten zijn dat ik even geen zin heb om te lopen rotzooien dan start ik mijn Windows XP wel weer op (3x per jaar ofzo ;)).

Het filmpje is gewoon een zware MS bash en die gast is meer zijn Wii achtige afstandsbediening aan het promoten dan dat ik een goeie indruk krijg van MCE. Verder had ik liever gezien dan MCE platform onafhankelijk was. Dan zou de ontwikkeling ervan ook stukken sneller gaan. Al met al is het een mooi idee dat Linux MCE maar ik hou het nog even bij mijn XBMC en Linux Samba share voor mijn muziek & films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

mithras schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:44:
Wil je tekstverwerken? Dan wordt gezorgd dat je goed, snel en handig je teksten op kan zetten. En niet met een of andere 'Ribbon' een vage "vernieuwende" manier introduceren (:X)
offtopic:
In tegenstelling tot Office 2003 (en daarvoor) werkt vind ik Microsoft Office 2007 wel beter werken dan OpenOffice. Qua usability is het er echt behoorlijk op vooruitgegaan en ook qua eyecandy binnen je documenten. Cross-platform compatibility is te fixen met een odf-plugin en een pdf-plugin. Op mijn laptop (die ik tegenwoordig alleen nog voor school gebruik) staan daarom nu ook Windows XP (Vista komt er (niet meer (-> MSDNAA)) op) en Office 2007.

Op m'n pc draai ik natuurlijk *insert mijn favoriete distro van de week* + Gnome. Op m'n nieuwe pc (die ik in mei aan ga schaffen) zal dat niet anders zijn (wellicht een dual-boot voor C&C 3).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
OhMyGod schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:07:
[...]

En XGL dan :?

Het is echt onzin dat Linux alleen gebouwd is voor de "fijne werking" ervan. Ik draai thuis nu een aantal jaar linux maar dat doe ik juist omdat het innovatief is (zoals Office 2007 bijvoorbeeld is, met de Ribbon). Linux heeft lef om innovatief te zijn, juist omdat de userbase over het algemeen allemaal mensen zijn met veel computer kennis. Daardoor hoeft de GUI niet altijd even goed te zijn en wordt vaak meer dan de helft aan configuratie verborgen in de bijbehorende config files. Ik draai linux omdat ik het leuk vind om lekker te kunnen rotzooien met software, omdat het vaak toch niet in 1x werkt. (moet er wel bij vermelden dat ik altijd een unstable tak draai omdat daar de laatste software in zit).
De kleine projectjes maken wel de mooie dingen: Compiz/Beryl, Avant Window Navigator en dergelijke. Als je echter naar grote projecten kijkt (Gnome, KDE, X etc.) is de doelstelling meer integratie en volledigheid dan het visuele aspect. Natuurlijk is eye-candy leuk. Maar dat wordt eigenlijk gedaan door kleine projectjes die netjes kunnen integreren in Gnome/KDE whatever (door doelgerichte instelling van functionaliteit).
Het filmpje is gewoon een zware MS bash en die gast is meer zijn Wii achtige afstandsbediening aan het promoten dan dat ik een goeie indruk krijg van MCE. Verder had ik liever gezien dan MCE platform onafhankelijk was. Dan zou de ontwikkeling ervan ook stukken sneller gaan. Al met al is het een mooi idee dat Linux MCE maar ik hou het nog even bij mijn XBMC en Linux Samba share voor mijn muziek & films.
Wat ik vooral jammer vind is dat het niet een normaal programma is net als MythTV bijvorbeeld. Onder Ubuntu Feisty of Dapper werkt het al niet. De installatie is al tergend langzaam en dan heb je ook nog de configuratie. Als het nu gewoon een losse fullscreen applicatie was die gebruik maakte van meerdere backends was het eigenlijk veel beter geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Het is nu eenmaal een nogal uitgebreid pakket wat nogal veel doet, en daartoe veel andere programma's nodig heeft die allemaal op een bepaalde manier geconfigureerd moeten zijn. Dan is een dergelijke autoconfiguratie toch het handigst. Alhoewel een handmatige installatie natuurlijk ook gewoon mogelijk zou moeten zijn, weet je tenminste zeker in welke mate je je systeem vernaggelt :)

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12-2024

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hmmm sja wat zal ik eens zeggen.

Ik moet hier nog aan beginnen omdat ik een HTPC aan het knutselen ben. Ik heb ook 0,0 Linux ervaring maar hoor veel goeds over (k)ubuntu.

Ik wil een TV-pc die ook plaatjes muziek en films doet en evt via WIFi en een netwerk brug via de slaapkamer PC wat kan internetten. De PC zal nu niets doen als server oid alleen maar een uitgebreide DVD speler eigenlijk. Ga ik het (relatief) makkelijk hebben? Ik lees hier het 1 en ander qua kritiek maar ik snap niet of dat voor mij als leek met lage wensen van belang is.

Het apparaat dat ik bouw bevat een SATA HD, een AMD-64 (4400+ 0f 4200), een Hauppauge pvr150MCE (lage slimline versie vanwege kast), een Cisco Aironet WIFI antenne, bluetooth radio in een USB stick, een cardreader, een SATA DVD speler brander.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

ROFLASTC schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:41:
Hmmm sja wat zal ik eens zeggen.

Ik moet hier nog aan beginnen omdat ik een HTPC aan het knutselen ben. Ik heb ook 0,0 Linux ervaring maar hoor veel goeds over (k)ubuntu.

Ik wil een TV-pc die ook plaatjes muziek en films doet en evt via WIFi en een netwerk brug via de slaapkamer PC wat kan internetten. De PC zal nu niets doen als server oid alleen maar een uitgebreide DVD speler eigenlijk. Ga ik het (relatief) makkelijk hebben? Ik lees hier het 1 en ander qua kritiek maar ik snap niet of dat voor mij als leek met lage wensen van belang is.

Het apparaat dat ik bouw bevat een SATA HD, een AMD-64 (4400+ 0f 4200), een Hauppauge pvr150MCE (lage slimline versie vanwege kast), een Cisco Aironet WIFI antenne, bluetooth radio in een USB stick, een cardreader, een SATA DVD speler brander.
Dan zou ik gewoon Windows XP MCE of Vista Home Basic of hoger gebruiken.
Ik ben niet echt een MS fanboy, maar ook geen Linux fanboy :P Gebruik het beide.
Maar het MS MCE gedeelte ziet er goed uit en werkt ook goed en eenvoudig.
Als je geen Linux ervaring hebt ga je tegen problemen lopen, die allemaal in bijna alle gevallen wel op te lossen zijn, maar soms na erg veel moeite/gekloot.
Dit wil je lijkt mij gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-12-2024

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nakebod schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:47:

Dit wil je lijkt mij gewoon niet.
Hmm ja , het "gratis" gedeelte spreekt mij wel aan en ik heb er geen haast mee 'eik

MS-MCE kost mij (als ik mijn favo pc dealer eens lief aankijk) 75,-

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Download eerst eens een Ubuntu cd'tje en installeer MythTV. Er zijn genoeg howto's daarover te vinden (lang leve Linux), dus kijk of je het wat vindt. Ik denk dat LinuxMCE nog niet af genoeg is om aan een daily behoefte te voldoen. Echter kan je met MythTV en wat leuke programma'tjes al mooie dingen bereiken. Een MCE als WindowsMCE zal het niet zo snel worden, dat kost gewoon wat meer tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04 21:59
Ik kan het in de specs van linuxmce niet vinden, maar weet iemand misschien of het mogelijk is om met een skystar 2 kaartje satelliet tv te kijken? Onder mythtv is het me iig nog niet gelukt.

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
Dan zal het met LinuxMCE ook wel niet lukken, want dat is namelijk een samenvoeging/integratie van verschillende "paketen", waaonder Pluto en MythTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Het duurde even maar ik heb het draaiend :D

Afbeeldingslocatie: http://www.videoscrobbler.com/dump/linuxmcethumb.png

En nog ff een filmpje op YouTube gezet:

http://www.youtube.com/watch?v=vCSb8Ee03JE

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

En, uiteindelijk nog lang mee bezig geweest?
Na mijn vorige poging heb ik geen nieuwe poging meer gedaan, omdat het me toen al teveel tijd koste om niets te krijgen :+ Doe ik er veel liever 1 minuut over om tot hetzelfde resultaat te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Kan iemand kort aangeven welke pakketten met welke functionaliteit bij elkaar gevoegd zijn en hoe de integratie plaatsvindt? MythTV doet blijkbaar TV recordings en playback daarvan? Een andere app. doet iets vergelijkbaars als MythVideo en MythMusic? Kun je met een afstandsbediening makkelijk switches tussen functies of voelt dat meteen compleet anders?

Ik gebruik nu 2jr MythTV en 1 week Vista MC. Van MythTV werkt TV opnemen en MythVideo prima, MythMusic is rampzalig. Binnenkort kiezen of 't komende jaar MythTV of Vista MC wordt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 06-04-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Nakebod schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:12:
En, uiteindelijk nog lang mee bezig geweest?
Na mijn vorige poging heb ik geen nieuwe poging meer gedaan, omdat het me toen al teveel tijd koste om niets te krijgen :+ Doe ik er veel liever 1 minuut over om tot hetzelfde resultaat te komen...
Bleek achteraf natuurlijk erg simpel te zijn... altijd zo, gewoon opnieuw de nVidia drivers downloaden en installeren, het bestand /usr/share/hwdata/Cards aanpassen zodat alle
code:
1
DRIVER nv

vervangen worden door:
code:
1
DRIVER nvidia

Vervolgens de nVidia drivers ophalen van www.nvidia.com die installeren en dan nog een keer dit uitvoeren:
code:
1
/usr/pluto/bin/AVWizard_Run.sh

En dan zou het gewoon moeten werken...
Rukapul schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:27:
Kan iemand kort aangeven welke pakketten met welke functionaliteit bij elkaar gevoegd zijn en hoe de integratie plaatsvindt? MythTV doet blijkbaar TV recordings en playback daarvan? Een andere app. doet iets vergelijkbaars als MythVideo en MythMusic? Kun je met een afstandsbediening makkelijk switches tussen functies of voelt dat meteen compleet anders?

Ik gebruik nu 2jr MythTV en 1 week Vista MC. Van MythTV werkt TV opnemen en MythVideo prima, MythMusic is rampzalig. Binnenkort kiezen of 't komende jaar MythTV of Vista MC wordt :P
MythTV pakt inderdaad het TV gebeuren over, muziek en film wordt gedaan door Xine, en een interface van LinuxMCE zelf, wat wel behoorlijk wennen is, en flink vogelen, maar het werkt wel :)

Ik ga straks bezig met instellen van de afstandsbediening, maar dat lijkt me allemaal heel gemakkelijk gaan, aangzien alles opzich logisch in mekaar steekt en best wel afstandsbediening vriendelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Rukapul schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:27:
Ik heb vrij veel verstand van Linux, maar ik kreeg het amper aan de praat. LinuxMCE is een goed initiatief en het is samen met CenterStage.App echte concurentie te worden met Windows MCE, maar het is gewoon nog niet af. Ik zou nog even bij Vista blijven.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het is fftjes een kickje, maar werkt mce ook met de nieuwste ubuntu, of enkel met versie 6.10 ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

B_FORCE schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:51:
Het is fftjes een kickje, maar werkt mce ook met de nieuwste ubuntu, of enkel met versie 6.10 ?
Alleen nog met 6.10. Als je de installer op Feisty start, zie je niks. Hij is dan nog wel te installeren door cp /usr/lib/liboobs-1.so.3 /usr/lib/liboobs-1.so.2 te doen. Ik weet niet zeker of dat precies de goede gegevens zijn, maar wel ongeveer. Nu zul je de installer wel gestart zien worden. Ik weet alleen niet hoever je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mmm 6.10 kunnen downloaden, maar die loopt vast bij het booten (strepen door beeld)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Als er al mensen zijn die 1.1 uitgeprobeerd hebben..., ik ben erg benieuwd naar de ervaringen!

linuxmce.com claimt dat er veel veranderingen plaats hebben gevonden.
Ik ben nogal nieuw met linux maar zou graag windows (grotendeels) aan de kant willen zetten als ik de belangrijkste functies van windows met linux uit kan voeren. Ivm goedkope software enzo. MCE één van die belangrijke dingen. Is deze 1.1 (beta) versie van linuxMCE aan te raden of zijn de veranderingen t.o.v. 1.0 voor mij nog niet significant genoeg om er mee te gaan testen?

(athlon 64 3500+, xfx 6600gt, PVR-500MCE)

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Topicstarter
Zodra ik tijd heb (wat op dit moment nog wel eventjes kan duren) ga ik 1.1 proberen...

Daarvoor moet je wel een Kubuntu (of Ubuntu gewoon met KDE) Feisty draaien :)

Maar probeer het zelf eens zou ik zeggen... zorg wel dat je makkelijk weer ergens naar terug kan, omdat het wel een beta is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonique
  • Laatst online: 17-04 15:18
Ziet er uit als Pluto (www.plutohome.com).
Wat is er aan LinuxMCE toegevoegd ten opzichte van Pluto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zonique schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:27:
Ziet er uit als Pluto (www.plutohome.com).
Wat is er aan LinuxMCE toegevoegd ten opzichte van Pluto?
Nou ik heb even gekeken op die site en volgens mij is Pluto totaal wat anders.
[edit]Hoewel... ik zie dat er ook media mee afgespeeld kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 19-05-2007 14:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
LinuxMCe is min of meer* een eigen distributie gebaseerd op Ubuntu waar ze onderdelen van Pluto gebruiken, dat (zou moeten) samenwerk(t)(en) met o.a. MythTV. Pluto is op zich weer een eigen distributie achtig* systeem gebaseerd op Debian.

Hoewel Pluto idd ook media kan afspelen, is de kern van Pluto een totale integratie van computer, tv & video, geluid, licht en meer. LinuxMCE gebruikt hieruit wat features om samen met MythTV wat meer een Media Centre oplossing te worden.

*)Ik weet dat het geen eigen distro zijn, maar beide systemen zijn toch wel dermate anders dan de core distributie dat je hier wel sort-of mag van spreken afaik

[ Voor 15% gewijzigd door mithras op 19-05-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-03 09:41
Moet je LinuxMCE 1.1 beta nu installeren met de oude installer van 1.0 of is er een nieuwe? Ik kan dit niet vinden namelijk.

En welke cd moet je nu gebruiken, de linuxmce-1.1-cache.iso of de linuxmce-1.1-packages.iso? Ik ben ze nu allebij maar aan het branden (@ 4x... :z )

Edit:
Gevonden:
Help us by trying out the beta by getting the two cd's, the LinuxMCE Installer, and the LinuxMCE Kubuntu Cache CD, from this torrent: new 1.1 Beta or this one alt torrent. Sorry, only Torrents for now until we get it ready for release. Then, please follow this link: click here
Weer precies de verkeerde cd aan het branden dus... lol :+ :D

[ Voor 45% gewijzigd door Gaming247 op 21-05-2007 13:21 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Niet online

Ras

Ik heb een verse installatie van kubuntu feisty gedaan op een virtual machine. Netjes de instructies gevolgd voor de installatie van linuxMCE 1.1 beta. De beide cd's waar hij om vraagt worden naar de schijf gekopiëerd, maar eenmaal begonnen met installeren stopt ie er mee na een minuutje of 2.

Ik denk dat ik nog maar even wacht tot er geen beta meer achter staat en dan nog een poging waag, of iemand hier moet precies weten wat mijn probleem is.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb ubuntu 7.04 geinstalleerd via de live cd, werkt allemaal perfect, maar na dat ik de mce installer geinstalleerd heb gaat het gout.

het gaat trouwens om mce1.0

Op m'n desktop krijg ik netjes een linkje, als ik deze start krijg ik de vraag mijn password in te voeren, maar verder komt hij niet.
Dit heb ik op gelost door in /usr/share/mce-installer/mce-installer.sh de eerste regel te editen die alle output naar /dev/null redirect, nu kreeg ik de fout melding dat liboobs-1.so.2 niet geladen kon worden, oplossing was simpel "ln -s /usr/lib/liboobs-1.so.3 /usr/lib/liboobs-1.so.2"

Setup start, maar nu komt het probleem waar ik dus niet uit kom.

Als de cd gecached is naar de local harddisk gaat MCE de packages installeeren maar daar stopt het met de volgende fout.

mce-diskless-tools (>= 1.0) depends on openbsd-inetd

Geprobeerd met apt-get install openbsd-inetd te installeeren maar dat gaat nooit lukken want dan moet zo ongeveer me hele systeem geuninstalleerd worden.

Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Jelleh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:58:
Ik heb ubuntu 7.04 geinstalleerd via de live cd, werkt allemaal perfect, maar na dat ik de mce installer geinstalleerd heb gaat het gout.

het gaat trouwens om mce1.0

Op m'n desktop krijg ik netjes een linkje, als ik deze start krijg ik de vraag mijn password in te voeren, maar verder komt hij niet.
Dit heb ik op gelost door in /usr/share/mce-installer/mce-installer.sh de eerste regel te editen die alle output naar /dev/null redirect, nu kreeg ik de fout melding dat liboobs-1.so.2 niet geladen kon worden, oplossing was simpel "ln -s /usr/lib/liboobs-1.so.3 /usr/lib/liboobs-1.so.2"

Setup start, maar nu komt het probleem waar ik dus niet uit kom.

Als de cd gecached is naar de local harddisk gaat MCE de packages installeeren maar daar stopt het met de volgende fout.

mce-diskless-tools (>= 1.0) depends on openbsd-inetd

Geprobeerd met apt-get install openbsd-inetd te installeeren maar dat gaat nooit lukken want dan moet zo ongeveer me hele systeem geuninstalleerd worden.

Iemand een oplossing ?
De nieuwe beta installeren, aangezien die het wel moet doen op Feisty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207902

Hoe lastig om TV out werkend te krijgen onder Linux? Want dit ziet er op zich wel netjes uit. :)
Want dan wil een wat oudere pc met TV out gaan installeren en zo alles kunnen streamen naar de TV.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

Anoniem: 207902 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:17:
Hoe lastig om TV out werkend te krijgen onder Linux? Want dit ziet er op zich wel netjes uit. :)
Want dan wil een wat oudere pc met TV out gaan installeren en zo alles kunnen streamen naar de TV.. :)
Ligt eraan wat voor een videokaart je hebt. Met een NVidia kaart (en Nvidia driver) is het niet erg moeilijk, met een ATI of een of andere uitheemse kaart weet ik niet hoe moelijk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09-2024
eghie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:10:
[...]

De nieuwe beta installeren, aangezien die het wel moet doen op Feisty.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb een te nieuwe versie van Ubuntu gebruikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Jelleh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:26:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb een te nieuwe versie van Ubuntu gebruikt :X
Je begrijpt hem verkeerd :) Je moet dus Kubuntu 7.04 (Feisty Fawn) installeren, daarna de LinuxMCE 1.1 Beta. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-04 15:41
Weet iemand of dit werkt met een SkyStar 2 DVB-S kaart??

EDIT: Sjiiiit, heb ik weer, de afstandbediening van mijn pinnacle tv kaart beinvloed m'n phillips TV.
Als ik op "channel down" druk gaat m'n TV op stand-by, 3 is volume omhoog en 7 is volume naar beneden.
1 geeft een menu in beeld die ik nog nooit gezien heb..??..?? en ook niet in beeld kan krijgen met m'n gewone afstandsbediening.

[ Voor 75% gewijzigd door Goldwing1973 op 27-05-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-04 15:41
Ok, poging 1:........ grandioos mislukt, ik vermoed door m'n onboard SIS 651 videokaart.
Ik heb nu de pinnacle TV kaart uit de PC getrokken, en er een ATI videokaart (met TV Kaart ingebouwd) ervoor teruggeprikt. (snik snotter, geen afstandsbediening meer)
Ben nu bezig met een fresh install.
Als dit niet werkt heb ik nog wel een hauppauge tv kaart en een nvidea videokaart liggen waarmee ik het kan proberen.

Als ik dit aan de praat heb, dan ga ik m'n SkyStar 2 erbij proppen, kijken of die ook aan de praat te krijgen is. (deze pc in een MCE kast zou een vette vervanging zijn voor m'n dreambox 7020)

[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 28-05-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

OK, ook ik ga het proberen. Het redelijk wat linux ervaring dus dat zal geen probleem worden. Ik ga gebruik maken van een wat ouder pc-tje dan het gebruikelijke HTPC geweld, het apparaatje zal voornamelijk gebruikt worden om avi films op te kijken, wat wel moet lukken naar mijn idee. Ook ben ik van plan het machientje in een nieuw kastje te gaan verstoppen, aangezien hij bij mijn ouders' tv in de kast moet komen. Keep you informed!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220930

..

[ Voor 176% gewijzigd door Anoniem: 220930 op 19-06-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
ntfs is in linux traag(althans ntfs-3g, nodig om te kunnen schrijven), fat kan geen bestanden >2GB aan, en is niet echt betrouwbaar, dus dan blijft over de ext2/3-drivers voor windows, alhoewel ik niet weet hoe betrouwbaar dat is. Tjah, het blijft lastig...

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Niet online

Ras

De makers van Linux MCE hebben RC1 van versie 1.1 uitgebracht, die de iets gewijzigde naam LinuxMCE 0704 RC1 mee krijgt.

http://wiki.linuxmce.com/index.php/Version_1_1

Ik ben het inmiddels aan het uitproberen en heb nu de installatie met deze versie, in tegenstelling tot de vorige versie's, met succes kunnen afronden. (AMD Duron 1800mhz, 256mb intern, asrock K7VM2 moederbord met 32mb onboard videokaart).

Het programma werkt inmiddels naar behoren op mijn computer, voor zover ik dat kan beoordelen zonder juiste tv-kaart in de computer en geen nadere randapparatuur aangesloten. De videoinstellingen moest ik op UI zonder OpenGL zetten omdat de 2 met OpenGL niet haalbaar zijn voor mijn videokaart (zo is mijn vermoeden).

Wel heb ik een bluetoothdongle in mijn computer die ik verbinding heb laten maken met mijn Nokia N73, volgens de beschrijvingen op de linuxMCE wiki. Ik kan hiermee de vraag van een vorige poster beantwoorden:
Is het mogelijk om met mijn Nokia N73 LinuxMCE-Beta2 te besturen?
Ik denk het niet. Ik kreeg na de instructies gevolgd te hebben wel het installatie-bestandje 'PlutoMO.sis' naar mijn telefoon gestuurd, maar bij het openen verscheen op mijn N73: "Installatie van 'PlutoMO.sis' niet ondersteund". Het zou natuurlijk kunnen dat ik toch nog iets fout heb gedaan, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb alles 3 keer nagekeken.

Binnenkort maar eens een hauppauge pvr-150 of 500 in de computer prikken met nog wat extra geheugen. Misschien een ander videokaartje, en dan nog maar eens verder testen.

[ Voor 77% gewijzigd door Ras op 28-07-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een Linux Media Center, maar echt veel goede zijn er niet, ben alleen deze tegengekomen en Myth (maar dat is een ingewikkelde ramp).

Moet je voor LinuxMCE Kubuntu gebruiken, of kan je ook gewoon Ubuntu (met Gnome/Compiz Fusion) gebruiken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 00:37
laurencevde schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:52:
ntfs is in linux traag(althans ntfs-3g, nodig om te kunnen schrijven), fat kan geen bestanden >2GB aan, en is niet echt betrouwbaar, dus dan blijft over de ext2/3-drivers voor windows, alhoewel ik niet weet hoe betrouwbaar dat is. Tjah, het blijft lastig...
ext3 werkt imo nogal ruk in windows (kan regelmatig niet mounten)
ntfs in linux werkt beter :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Nog nieuws van dit programma? Het ziet er toch allemaal veelbelovend uit. MythTV vind ik persoonlijk niet echt top, zeker in vergelijking met Vista MCE. Maar veel alternatieven zijn er geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:49

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Dit ziet er goed uit,
Heb thuis een p4 3gig bak staan. Wil er een maxtor one lll aanhangen van 1terrabyte.
Voornamelijk wil ik er de muziek mee afspelen (70000mp3s) en tv op kijken.
ga zo toch een spieken naar vista mc

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Nou ik heb de laatste versie van linux mce gedownload en gefixt. Echter als ik het netjes volgens de handleiding installeer krijg ik dus al gelijk na de eerste stap niet het icoon op mijn bureaublad voor het vervolg van de instal.Hij zegt netjes dat hij alles uitpakt maar verder weet ik niet waar en wat. Ben echt een supernoob in linux, heb gisteren op deze pagina's gezocht.
http://ubuntuforums.org/f...4f50b0ec6685166f8dd&f=140
http://wiki.linuxmce.org/index.php/Version_0704

Ik vind hier heel veel info maar niks wat me verder help met de stap waar ik blijf hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 21:21

Sosabowski

nerd

kromme schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:05:
Dit ziet er goed uit,
Heb thuis een p4 3gig bak staan. Wil er een maxtor one lll aanhangen van 1terrabyte.
Voornamelijk wil ik er de muziek mee afspelen (70000mp3s) en tv op kijken.
ga zo toch een spieken naar vista mc
Of kijk eens naar mythtv / mythbuntu.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

IorGie schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:54:
[...]

Of kijk eens naar mythtv / mythbuntu.
Wil eigelijk gewoon MCE draaiende krijgen. las net trouwens iets wat ohmygod geplaatst had en ik over het hoofd had gezien.
Het werkt helaas ook alleen maar op ubuntu 6.10 geld dit ook nog als je die nieuwe versie heb gedownload LinuxMCE 0704 dit met Kubuntu 7.10 (gutsy gibon)?

edit: Dit staat op de pagina
The CD installer comes on 2 CDs and requires you to first install Kubuntu 7.04 using Kubuntu's Live CD, and then to install LinuxMCE on top.
Maakt het wat uit dat ik de alternate cd heb genomen ipv LIVE?

Kromme heeft een helder moment gekregen en Kubuntu 7.04 cd gedownload en gaat het hiermee proberen.(stiekem hoop ik toch nog dat het ook met mijn versie gaat).

[ Voor 31% gewijzigd door kromme op 05-12-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

weet iemand hoe ik de melding weg krijg of eigenlijk opgelost "orbiter failed to setup the transparency. Please check if the transparency manager is running!".
Ik krijg dit bij de eerste reboot na de installatie, wat trouwens goed verliep.
Als ik dit op google ga zoeken krijg ik alleen maar dingen over NASA.

Edit: Kromme weet intussen door de hele installatie opnieuw te doen dan dit zit in de resolutie. krijg nu een open GL foutmelding.

[ Voor 20% gewijzigd door kromme op 07-12-2007 14:42 ]

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Er is ook een nieuwe instructie video uit; gesponsord door een bedrijf met LinuxMCE totaal oplossingen. De hele video wordt ook uitvoerig beschreven op de Wiki-pagina van het open source project zelf.... zodat je kunt lezen welke hardware componenten en instellingen zijn gebruikt.

Deze pagina kun je hier vinden: http://wiki.linuxmce.org/index.php/Video

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb het topic even door gescant, maar heb geen antwoord op een voor mij (en volgens mij voor veel mensen wel) belangrijke vraag gevonden.
Ik ben ook weer aan het rondkijken voor een goede MCE, liefst Linux-based. Deze moet qua software zo klein mogelijk zijn, en het liefst op 2GB passen (dan kan ik daar mooi een CF-kaartje voor pakken die weinig kost).
Wat is de minimale omvang van een install met Linux MCE?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224530

deepbass909 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:58:
Ik heb het topic even door gescant, maar heb geen antwoord op een voor mij (en volgens mij voor veel mensen wel) belangrijke vraag gevonden.
Ik ben ook weer aan het rondkijken voor een goede MCE, liefst Linux-based. Deze moet qua software zo klein mogelijk zijn, en het liefst op 2GB passen (dan kan ik daar mooi een CF-kaartje voor pakken die weinig kost).
Wat is de minimale omvang van een install met Linux MCE?
Ik denk dat je op zoek bent naar GeeXbox.
De nieuwste test versie ondersteund ook hdtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb weleens gekeken naar GeeXbox, maar vond het, om eerlijk te zijn, niet om aan te zien. Het ziet eruit als een platform spel uit de jaren 90...

Ik heb nu in een virtuele omgeving eens Debian geïnstalleerd samen met MythTV en redelijk wat uitbreidingen, en dat past vrij gemakkelijk in 2GB zonder te hoeven strippen. Ik denk dat ik het dan ook maar bij Debian ga houden, maar dan moet ik ook eerst nog even uitzoeken hoe ik z'n opstartroutine kan versnellen, want die vind ik vrij traag en zaken als automatische hardwaredetectie heb ik niet echt nodig.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Kan je je mce ook nog als server gebruiken als je dit installeerd?

(linux-noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Anoniem: 154383 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:23:
Kan je je mce ook nog als server gebruiken als je dit installeerd?

(linux-noob)
Linux MCE is een applicatie die op het Kubuntu systeem draait. Als jij er vervolgens ook nog apache, php, proftpd, mysql, openssh en/of andere server-like daemons op installeert maakt natuurlijk niet uit.

Je kan in Windows ook WMP muziek laten spelen en tegelijk in MS Word fullscreen tekst-editten ;)
Pagina: 1 2 Laatste