Het werkt helaas ook alleen maar op ubuntu 6.10
[ Voor 3% gewijzigd door L0g0ff op 25-03-2007 12:38 ]
[ Voor 3% gewijzigd door L0g0ff op 25-03-2007 12:38 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| The following packages have unmet dependencies: pluto-dcerouter: Depends: pluto-confirm-dependencies (>= 1.0) but it is not going to be installed The following packages have unmet dependencies: pluto-dcerouter: Depends: pluto-confirm-dependencies (>= 1.0) but it is not going to be installed Depends: pluto-confirm-dependencies (< 1.1) but it is not going to be installed Depends: pluto-createdevice (>= 1.0) but it is not going to be installed Depends: pluto-createdevice (< 1.1) but it is not going to be installed Depends: pluto-install-scripts (>= 1.0) but it is not going to be installed Depends: pluto-install-scripts (< 1.1) but it is not going to be installed Depends: pluto-local-database (>= 1.0) but it is not going to be installed Depends: pluto-local-database (< 1.1) but it is not going to be installed Depends: pluto-std-plugins (>= 1.0) but it is not going to be installed Depends: pluto-std-plugins (< 1.1) but it is not going to be installed Depends: pluto-system-database (>= 1.0) but it is not going to be installed Depends: pluto-system-database (< 1.1) but it is not going to be installed Depends: pluto-website-admin (>= 1.0) but it is not going to be installed Depends: pluto-website-admin (< 1.1) but it is not going to be installed Depends: pluto-boot-scripts (>= 1.0) but it is not going to be installed Depends: pluto-boot-scripts (< 1.1) but it is not going to be installed PreDepends: vim but it is not going to be installed E: Broken packages ERROR : Failed to install and configure the base software |
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dat ligt er helemaal aan wat je ermee wil doen. Wil je HDMI afspelen (wat volgens mij niet eens kan onder Linux) is het niet genoeg; voor een simpel mp3 bakje weer welBarthezZ schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:36:
Hoe bruikbaar is zoiets nou bijvoorbeeld op een Pentium 3 bakje (of amd duron 1400+) op een CRT tv (geen widescreen) ?
Voor de verlichting gebruikt hij ZWave techniek, en de tv automatisch aanzetten met een speciale aansluiting op de tv. Het schijnt een soort (seriele) COM aansluiting te zijn die op sommige tv's zit.En dat alles aanzetten (in dat filmpje) hoe gebeurt dat technisch gezien?
Met Ubuntu speel ik alle DVDrips, ook de 2CD versies, haperloos af op een Celeron 633 (!). Een ~1400mhz cpu moet dus zeker meer kunnen dan een simpel mp3bakje.mithras schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:52:
[...]
Dat ligt er helemaal aan wat je ermee wil doen. Wil je HDMI afspelen (wat volgens mij niet eens kan onder Linux) is het niet genoeg; voor een simpel mp3 bakje weer wel
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Anoniem: 200045
Anoniem: 88711
Hoe je dat allemaal aan elkaar wilt hechten weet ik niet, maar ik weet wel dat U-MCE hier draait in een virtuele machine!ph0t0nix schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:19:
Mijn thuisserver draait al jaren stabiel Slackware, dus daar wil ik eigenlijk niet vanaf. Hij wordt gebruikt als kleine web-, mail- en mythtvbackendserver. Op zich lijkt LinuxMCE me een schitterend plan, maar ik heb geen zin om er een aparte Ubuntuserver voor op te zetten.
Ik vraag me dus af of ik LinuxMCE in een QEMU of VMWare virtual machine zou kunnen draaien. Volgens mij moet ik 'm dan alleen wijs maken dat de mythtv hoofd backendserver mijn slackware machine is. Zou dat kunnen? Of zou LinuxMCE toch dichter op de daadwerkelijke backendhardware moeten zitten?
Uhhh ja gewoon standaard, avi's en dvd images afspelen vanaf een file bak (voornaamste doel) en evt. tv via dat ding kijken / opnemenmithras schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:52:
[...]
Dat ligt er helemaal aan wat je ermee wil doen. Wil je HDMI afspelen (wat volgens mij niet eens kan onder Linux) is het niet genoeg; voor een simpel mp3 bakje weer wel
[...]
Mocht je het inmiddels werkend hebben: draait dat grafisch allemaal een beetje lekker? Ik heb zelf slechte ervaringen met (K)Ubuntu i.c.m. VMware, het loopt allemaal prima totdat je een filmpje startAnoniem: 88711 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:10:
[...]
Hoe je dat allemaal aan elkaar wilt hechten weet ik niet, maar ik weet wel dat U-MCE hier draait in een virtuele machine!
Leave the gun, get the canoli
Op het werk ook ff op een pctje geinstalleerd, maar nogal een verschilpeddro schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:02:
Ik heb mijn installatie draaiend...
Een zo goed als kale Ubuntu 6.10, met nVidia drivers, en wat codecs geinstalleerd met Automatix2...
Toen wat aangekloot met de setup, ook heb ik de "sudo aptitude remove vim-common" moeten doen, en het werkt nu, moet het nu alleen nog zien te configureren, en dat is best veel werk, omdat het ontiegelijk uitgebreid is...
En het bewijs natuurlijk:
[afbeelding]
*Klik voor groot...
Anoniem: 204303
Hoewel de wiki ongelofelijk traag is: ja, inderdaad. Je kan kiezen voor 3 manieren: heel erg basic (heb jij waarschijnlijk gedaan), met overlay en als je een Composite omgeving hebt is de laatste voor mooie transparantie. Doe dus maar wel die openGLpjlgt schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:00:
[...]
Op het werk ook ff op een pctje geinstalleerd, maar nogal een verschilmet de eerste screenshot uit de openingspost. Mag hopen dat dat komt omdat ik voor de NIET OPENGL interface heb gekozen?
Jep, zie mijn ervaring: mithras in "[Ubuntu] Linux MCE"zAo schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:09:
Heeft iemand het al op Feisty geprobeerd? Ik wil weleens spelen met die BT besturing en een WiiMote/telefoon.
Het is zo "uit de lucht komen vallen" omdat het toen met 1.0 op Digg is geplaatst. Volgens mij was het daarvoor ook wel actief, alleen heel veel minder omdat niemand er iets vanaf wistAnoniem: 204303 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:03:
Opzich ziet dit er allemaal schitterend uit, maar waarom zo omslachtig? Eerst ubuntu installeren en die dan vervolgens laten aanpassen naar linuxMCE. Waarom niet:
- Een complete (van ubuntu afgeleide) distro die je van livecd kan booten / installeren en dan gewoon werkt?
- OF een eenvoudige front end die eenvoudig als package te apt-getten is en verder weinig aan je onderliggende systeem veranderd.
Die installatie procedure houd me toch wat tegen om het uit te proberen.
Daarnaast vind ik het enigzins typisch hoe dit project ineens uit de lucht lijkt te vallen. Niet echt het standaard open-source ontwikkelpatroon.
Ik hou het project nog wel even in de gaten, maar volgens mij is er nog een hoop werk te verrichten...
Bij mij werkt het niet met feisty...mithras schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:14:
[...]
Jep, zie mijn ervaring: mithras in "[Ubuntu] Linux MCE"
Het gaat mij niet om het draaien van het grafische gedeelte in een VM, maar juist om de backend (behalve de mythTV backend, die moet op de huidige "reële" server blijven draaien, net als de MySQL database).Reinier schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:45:
[...]
Mocht je het inmiddels werkend hebben: draait dat grafisch allemaal een beetje lekker? Ik heb zelf slechte ervaringen met (K)Ubuntu i.c.m. VMware, het loopt allemaal prima totdat je een filmpje start
Volgens mij hoef je die DHCP server niet aan te zetten en is dat alleen als je d'r een aantal in je huis wil hebben en dan een centrale server die dan zijn data levert aan de andere. Maar als je hem op je kamer los heb staan met een tv is dat volgens mij niet nodig.ph0t0nix schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:51:
[...]
Hmm, nadeel is wel dat LinuxMCE blijkbaar DHCPserver moet zijn. Dat laat ik liever aan mijn huidige Slackware server over....
Ze hebben inmiddels deel 2 ook al: http://youtube.com/watch?...1Pkk&mode=related&search= Het is gewoon deel 2 van 2 delenBreepee schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:18:
Hier een filmpje van wat de software allemaal kan:
http://youtube.com/watch?v=QcNwnANrCpw
Let even niet op de bij tijd en wijlen irritante commentator (), maar gelijk heeft: het kan _erg_ veel.
[ Voor 5% gewijzigd door ge-flopt op 26-03-2007 23:26 ]
Dat is dus het probleem: op Feisty werkt het nog nietzAo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:13:
Het is een veelbelovend project, maar een zeer brakke manier van installeren. Het is zo flexibel als een lode deurWeet iemand of er niet gewoon een reprository van is? Misschien een tutorial voor Feisty? Ik zag op die ISO ook allemaal aangepaste Xorg packages....
Anoniem: 197918
Eerst was het op een repository, maar die legde hun hele server plat...zAo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 10:13:
Weet iemand of er niet gewoon een reprository van is?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
WTFRik.Reinink schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:10:
Ik heb een vraagje aan de mensen die al LinuxMCE draaien, ziet het er net zo bling-bling uit als Windows (XP/Vista) Media Center? Dus glimmende knopjes, opstart effectjes etc ...
Bij voorbaat dank!
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
[list=1]• Screenshots in de TS over het hoofd gezien?Rik.Reinink schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:10:
Ik heb een vraagje aan de mensen die al LinuxMCE draaien, ziet het er net zo bling-bling uit als Windows (XP/Vista) Media Center? Dus glimmende knopjes, opstart effectjes etc ...
Bij voorbaat dank!
Daar draait het vaak met Linux nou net níet om: het hoeft niet het meest gelikte eruit te zien, het moet het meest fijn werken. Wil je tekstverwerken? Dan wordt gezorgd dat je goed, snel en handig je teksten op kan zetten. En niet met een of andere 'Ribbon' een vage "vernieuwende" manier introduceren (Ik mag de interface van Media Center juist heel erg, ik vind het blauw met groen, en die bling bling Microsoft "non-sense" mooi, kan me niet zoveel schelen dat het ten koste gaat van mijn "Media".
Dit is niet voor niets het motto van LinuxMCE. En zo werken vele opensource programma's: er wordt een applicatie geschreven omdat bijvoorbeeld het closed source commerciële product te veel waarde hecht aan vernieuwingen en vaak de redelijk loze kreet "look and feel" gebruikt.It's all about the Media, stupid! Not the PC!
En XGL danDaar draait het vaak met Linux nou net níet om: het hoeft niet het meest gelikte eruit te zien, het moet het meest fijn werken. Wil je tekstverwerken? Dan wordt gezorgd dat je goed, snel en handig je teksten op kan zetten. En niet met een of andere 'Ribbon' een vage "vernieuwende" manier introduceren ()
Wil je media afspelen? Dan lijkt het me fijn om rekening te houden met de media.
mithras schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:44:
Wil je tekstverwerken? Dan wordt gezorgd dat je goed, snel en handig je teksten op kan zetten. En niet met een of andere 'Ribbon' een vage "vernieuwende" manier introduceren ()
0.0
De kleine projectjes maken wel de mooie dingen: Compiz/Beryl, Avant Window Navigator en dergelijke. Als je echter naar grote projecten kijkt (Gnome, KDE, X etc.) is de doelstelling meer integratie en volledigheid dan het visuele aspect. Natuurlijk is eye-candy leuk. Maar dat wordt eigenlijk gedaan door kleine projectjes die netjes kunnen integreren in Gnome/KDE whatever (door doelgerichte instelling van functionaliteit).OhMyGod schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:07:
[...]
En XGL dan![]()
Het is echt onzin dat Linux alleen gebouwd is voor de "fijne werking" ervan. Ik draai thuis nu een aantal jaar linux maar dat doe ik juist omdat het innovatief is (zoals Office 2007 bijvoorbeeld is, met de Ribbon). Linux heeft lef om innovatief te zijn, juist omdat de userbase over het algemeen allemaal mensen zijn met veel computer kennis. Daardoor hoeft de GUI niet altijd even goed te zijn en wordt vaak meer dan de helft aan configuratie verborgen in de bijbehorende config files. Ik draai linux omdat ik het leuk vind om lekker te kunnen rotzooien met software, omdat het vaak toch niet in 1x werkt. (moet er wel bij vermelden dat ik altijd een unstable tak draai omdat daar de laatste software in zit).
Wat ik vooral jammer vind is dat het niet een normaal programma is net als MythTV bijvorbeeld. Onder Ubuntu Feisty of Dapper werkt het al niet. De installatie is al tergend langzaam en dan heb je ook nog de configuratie. Als het nu gewoon een losse fullscreen applicatie was die gebruik maakte van meerdere backends was het eigenlijk veel beter geweestHet filmpje is gewoon een zware MS bash en die gast is meer zijn Wii achtige afstandsbediening aan het promoten dan dat ik een goeie indruk krijg van MCE. Verder had ik liever gezien dan MCE platform onafhankelijk was. Dan zou de ontwikkeling ervan ook stukken sneller gaan. Al met al is het een mooi idee dat Linux MCE maar ik hou het nog even bij mijn XBMC en Linux Samba share voor mijn muziek & films.
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
And it goes BRAAAAAPP!
Dan zou ik gewoon Windows XP MCE of Vista Home Basic of hoger gebruiken.ROFLASTC schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:41:
Hmmm sja wat zal ik eens zeggen.
Ik moet hier nog aan beginnen omdat ik een HTPC aan het knutselen ben. Ik heb ook 0,0 Linux ervaring maar hoor veel goeds over (k)ubuntu.
Ik wil een TV-pc die ook plaatjes muziek en films doet en evt via WIFi en een netwerk brug via de slaapkamer PC wat kan internetten. De PC zal nu niets doen als server oid alleen maar een uitgebreide DVD speler eigenlijk. Ga ik het (relatief) makkelijk hebben? Ik lees hier het 1 en ander qua kritiek maar ik snap niet of dat voor mij als leek met lage wensen van belang is.
Het apparaat dat ik bouw bevat een SATA HD, een AMD-64 (4400+ 0f 4200), een Hauppauge pvr150MCE (lage slimline versie vanwege kast), een Cisco Aironet WIFI antenne, bluetooth radio in een USB stick, een cardreader, een SATA DVD speler brander.
Hmm ja , het "gratis" gedeelte spreekt mij wel aan en ik heb er geen haast mee 'eik
And it goes BRAAAAAPP!
Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl
[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 06-04-2007 23:28 ]
Bleek achteraf natuurlijk erg simpel te zijn... altijd zo, gewoon opnieuw de nVidia drivers downloaden en installeren, het bestand /usr/share/hwdata/Cards aanpassen zodat alleNakebod schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:12:
En, uiteindelijk nog lang mee bezig geweest?
Na mijn vorige poging heb ik geen nieuwe poging meer gedaan, omdat het me toen al teveel tijd koste om niets te krijgenDoe ik er veel liever 1 minuut over om tot hetzelfde resultaat te komen...
1
| DRIVER nv |
1
| DRIVER nvidia |
1
| /usr/pluto/bin/AVWizard_Run.sh |
MythTV pakt inderdaad het TV gebeuren over, muziek en film wordt gedaan door Xine, en een interface van LinuxMCE zelf, wat wel behoorlijk wennen is, en flink vogelen, maar het werkt welRukapul schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:27:
Kan iemand kort aangeven welke pakketten met welke functionaliteit bij elkaar gevoegd zijn en hoe de integratie plaatsvindt? MythTV doet blijkbaar TV recordings en playback daarvan? Een andere app. doet iets vergelijkbaars als MythVideo en MythMusic? Kun je met een afstandsbediening makkelijk switches tussen functies of voelt dat meteen compleet anders?
Ik gebruik nu 2jr MythTV en 1 week Vista MC. Van MythTV werkt TV opnemen en MythVideo prima, MythMusic is rampzalig. Binnenkort kiezen of 't komende jaar MythTV of Vista MC wordt
Ik heb vrij veel verstand van Linux, maar ik kreeg het amper aan de praat. LinuxMCE is een goed initiatief en het is samen met CenterStage.App echte concurentie te worden met Windows MCE, maar het is gewoon nog niet af. Ik zou nog even bij Vista blijven.Rukapul schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:27:
Ik gebruik nu 2jr MythTV en 1 week Vista MC. Van MythTV werkt TV opnemen en MythVideo prima, MythMusic is rampzalig. Binnenkort kiezen of 't komende jaar MythTV of Vista MC wordt
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Alleen nog met 6.10. Als je de installer op Feisty start, zie je niks. Hij is dan nog wel te installeren door cp /usr/lib/liboobs-1.so.3 /usr/lib/liboobs-1.so.2 te doen. Ik weet niet zeker of dat precies de goede gegevens zijn, maar wel ongeveer. Nu zul je de installer wel gestart zien worden. Ik weet alleen niet hoever je komt.B_FORCE schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:51:
Het is fftjes een kickje, maar werkt mce ook met de nieuwste ubuntu, of enkel met versie 6.10 ?
Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB
Nou ik heb even gekeken op die site en volgens mij is Pluto totaal wat anders.Zonique schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 14:27:
Ziet er uit als Pluto (www.plutohome.com).
Wat is er aan LinuxMCE toegevoegd ten opzichte van Pluto?
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 19-05-2007 14:45 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 15% gewijzigd door mithras op 19-05-2007 14:51 ]
Weer precies de verkeerde cd aan het branden dus... lolHelp us by trying out the beta by getting the two cd's, the LinuxMCE Installer, and the LinuxMCE Kubuntu Cache CD, from this torrent: new 1.1 Beta or this one alt torrent. Sorry, only Torrents for now until we get it ready for release. Then, please follow this link: click here
[ Voor 45% gewijzigd door Gaming247 op 21-05-2007 13:21 ]
Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB
De nieuwe beta installeren, aangezien die het wel moet doen op Feisty.Jelleh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:58:
Ik heb ubuntu 7.04 geinstalleerd via de live cd, werkt allemaal perfect, maar na dat ik de mce installer geinstalleerd heb gaat het gout.
het gaat trouwens om mce1.0
Op m'n desktop krijg ik netjes een linkje, als ik deze start krijg ik de vraag mijn password in te voeren, maar verder komt hij niet.
Dit heb ik op gelost door in /usr/share/mce-installer/mce-installer.sh de eerste regel te editen die alle output naar /dev/null redirect, nu kreeg ik de fout melding dat liboobs-1.so.2 niet geladen kon worden, oplossing was simpel "ln -s /usr/lib/liboobs-1.so.3 /usr/lib/liboobs-1.so.2"
Setup start, maar nu komt het probleem waar ik dus niet uit kom.
Als de cd gecached is naar de local harddisk gaat MCE de packages installeeren maar daar stopt het met de volgende fout.
mce-diskless-tools (>= 1.0) depends on openbsd-inetd
Geprobeerd met apt-get install openbsd-inetd te installeeren maar dat gaat nooit lukken want dan moet zo ongeveer me hele systeem geuninstalleerd worden.
Iemand een oplossing ?
Anoniem: 207902
Anoniem: 31556
Ligt eraan wat voor een videokaart je hebt. Met een NVidia kaart (en Nvidia driver) is het niet erg moeilijk, met een ATI of een of andere uitheemse kaart weet ik niet hoe moelijk het is.Anoniem: 207902 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:17:
Hoe lastig om TV out werkend te krijgen onder Linux? Want dit ziet er op zich wel netjes uit.
Want dan wil een wat oudere pc met TV out gaan installeren en zo alles kunnen streamen naar de TV..
Je hebt helemaal gelijk, ik heb een te nieuwe versie van Ubuntu gebruikteghie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:10:
[...]
De nieuwe beta installeren, aangezien die het wel moet doen op Feisty.
Je begrijpt hem verkeerdJelleh schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:26:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, ik heb een te nieuwe versie van Ubuntu gebruikt
[ Voor 75% gewijzigd door Goldwing1973 op 27-05-2007 20:45 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Goldwing1973 op 28-05-2007 01:05 ]
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Ik denk het niet. Ik kreeg na de instructies gevolgd te hebben wel het installatie-bestandje 'PlutoMO.sis' naar mijn telefoon gestuurd, maar bij het openen verscheen op mijn N73: "Installatie van 'PlutoMO.sis' niet ondersteund". Het zou natuurlijk kunnen dat ik toch nog iets fout heb gedaan, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb alles 3 keer nagekeken.Is het mogelijk om met mijn Nokia N73 LinuxMCE-Beta2 te besturen?
[ Voor 77% gewijzigd door Ras op 28-07-2007 20:45 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ext3 werkt imo nogal ruk in windows (kan regelmatig niet mounten)laurencevde schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:52:
ntfs is in linux traag(althans ntfs-3g, nodig om te kunnen schrijven), fat kan geen bestanden >2GB aan, en is niet echt betrouwbaar, dus dan blijft over de ext2/3-drivers voor windows, alhoewel ik niet weet hoe betrouwbaar dat is. Tjah, het blijft lastig...
Anoniem: 86536
Keep it calm...en lek mig de zuk
Of kijk eens naar mythtv / mythbuntu.kromme schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:05:
Dit ziet er goed uit,
Heb thuis een p4 3gig bak staan. Wil er een maxtor one lll aanhangen van 1terrabyte.
Voornamelijk wil ik er de muziek mee afspelen (70000mp3s) en tv op kijken.
ga zo toch een spieken naar vista mc
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Wil eigelijk gewoon MCE draaiende krijgen. las net trouwens iets wat ohmygod geplaatst had en ik over het hoofd had gezien.
[ Voor 31% gewijzigd door kromme op 05-12-2007 10:44 ]
[ Voor 20% gewijzigd door kromme op 07-12-2007 14:42 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Anoniem: 224530
Ik denk dat je op zoek bent naar GeeXbox.deepbass909 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:58:
Ik heb het topic even door gescant, maar heb geen antwoord op een voor mij (en volgens mij voor veel mensen wel) belangrijke vraag gevonden.
Ik ben ook weer aan het rondkijken voor een goede MCE, liefst Linux-based. Deze moet qua software zo klein mogelijk zijn, en het liefst op 2GB passen (dan kan ik daar mooi een CF-kaartje voor pakken die weinig kost).
Wat is de minimale omvang van een install met Linux MCE?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Linux MCE is een applicatie die op het Kubuntu systeem draait. Als jij er vervolgens ook nog apache, php, proftpd, mysql, openssh en/of andere server-like daemons op installeert maakt natuurlijk niet uit.Anoniem: 154383 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:23:
Kan je je mce ook nog als server gebruiken als je dit installeerd?
(linux-noob)
Anoniem: 154383
dus eigenlijk is het gewoon een OS waar je alles mee kan zoals je gewend bent, maar waar al alle software op voor geinstalleerd is om het ook te kunnen gebruiken als MC?mithras schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:25:
[...]
Linux MCE is een applicatie die op het Kubuntu systeem draait. Als jij er vervolgens ook nog apache, php, proftpd, mysql, openssh en/of andere server-like daemons op installeert maakt natuurlijk niet uit.
Je kan in Windows ook WMP muziek laten spelen en tegelijk in MS Word fullscreen tekst-editten
Anoniem: 36681
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 36681 op 15-05-2008 19:31 ]
Anoniem: 315511
Ik zag je berichtje in een zoektocht naar antwoorden. Het probleem bij de Paradigit tv2005 heeft te maken met de PCI configuratie. Als je bij de boot opties een 'pci=conf1' toevoegd, boot MythBuntu wel. Ik heb zelf wel alles geinstalleerd gekregen hiermee, maar zit eigenlijk nog steeds met het zelfde: na de installatie was een herstart nodig, maar daar staat dus de pci=conf1 niet in de boot opties (ergens in de grub boot loader), dus heb ik alles mooi geinstalleerd, maar kan er niet meer van booten.Anoniem: 36681 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:27:
Ik krijg dit helaas niet geïnstalleerd, zodra ik de installatie start krijg ik kernel panics.
Ik wil MCE graag installeren op een media center van paradigit(tv2005) (er draait nu vista mce op), het apparaat is technisch in orde (geen fouten tijdens een 24 uurs burnin of mem test), ook MCE werkt er goed op zonder fouten.
Zodra ik de installer start (heb al 3 verschillende dvd's geprobeerd) krijg ik de volgende error:
ernel panic - not syncing: attempted to kill init
Ik heb al eens geprobeerd extra startup parameters mee te geven maar zonder succes, direct weer kernel panics. Ook een andere ubuntu versie starten lukt me niet, ook dan kernel panics.
Het moederbord is een: Intel Desktop Board D915POM/ D915GOM + 2GB ram en 200GB sata HD
Dit is het apparaat: reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware (type tv2005)
Ik ben er al lang niet meer mee bezig geweest, maar als ik me goed herinner kan je bij het booten (met een functietoets F6) wel extra opties meegeven voor het booten. Op dat moment kan je dan pci=conf1 erbij typen.Anoniem: 315511 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:01:
[...]
Ik zag je berichtje in een zoektocht naar antwoorden. Het probleem bij de Paradigit tv2005 heeft te maken met de PCI configuratie. Als je bij de boot opties een 'pci=conf1' toevoegd, boot MythBuntu wel. Ik heb zelf wel alles geinstalleerd gekregen hiermee, maar zit eigenlijk nog steeds met het zelfde: na de installatie was een herstart nodig, maar daar staat dus de pci=conf1 niet in de boot opties (ergens in de grub boot loader), dus heb ik alles mooi geinstalleerd, maar kan er niet meer van booten.
Iemand een idee voor zo'n volgende stap?
PS3/4/5 PSN: FDK
[ Voor 3% gewijzigd door Dekaasboer op 01-04-2010 13:06 ]
Anoniem: 574775
ehhh.. noppes
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq