[Ubuntu] Linux MCE

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 23.232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

mithras schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:25:
[...]
Linux MCE is een applicatie die op het Kubuntu systeem draait. Als jij er vervolgens ook nog apache, php, proftpd, mysql, openssh en/of andere server-like daemons op installeert maakt natuurlijk niet uit.

Je kan in Windows ook WMP muziek laten spelen en tegelijk in MS Word fullscreen tekst-editten ;)
dus eigenlijk is het gewoon een OS waar je alles mee kan zoals je gewend bent, maar waar al alle software op voor geinstalleerd is om het ook te kunnen gebruiken als MC?

En dus kan je er andere software bij gooien om het ook te kunnen gebruiken als server/backupsels/etc

weer wat geleerd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Probleem met LinuxMCE is, dat hij met package managers gaat lopen kutten. Hij installeert alles via zn eigen package manager (pluto was dat geloof ik). Hierdoor loopt hij wel je halve OS door elkaar te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:38
LinuxMCE heeft helaas nog een matige hardware ondersteuning. de Ubuntu media center het best ondersteund en zeer eenvoudig te installeren. CD'tje erin, herstarten, vragen beantwoorden en dan tv kijken.

iso voor het brangen van een installatie cd kun je downloaden van www.MythBuntu.com.

Ook kun je deze cd als live cd gebruiken om zonder installatie te zien hoe het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36681

Ik krijg dit helaas niet geïnstalleerd, zodra ik de installatie start krijg ik kernel panics.

Ik wil MCE graag installeren op een media center van paradigit(tv2005) (er draait nu vista mce op), het apparaat is technisch in orde (geen fouten tijdens een 24 uurs burnin of mem test), ook MCE werkt er goed op zonder fouten.

Zodra ik de installer start (heb al 3 verschillende dvd's geprobeerd) krijg ik de volgende error:
ernel panic - not syncing: attempted to kill init

Ik heb al eens geprobeerd extra startup parameters mee te geven maar zonder succes, direct weer kernel panics. Ook een andere ubuntu versie starten lukt me niet, ook dan kernel panics.
Het moederbord is een: Intel Desktop Board D915POM/ D915GOM + 2GB ram en 200GB sata HD
Dit is het apparaat: reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware (type tv2005)

iemand een idee hoe dit op te lossen?

Een 2de vraag wat ik niet kan vinden:
Kan de linux MCE ook streamen?
Dus bv op je werk via de browser inloggen op je MCE server en bv TV, filmpje of muziek luisteren?
Dus vanaf een andere locatie (niet in je eigen netwerk dus) je media afspelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 36681 op 15-05-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315511

Anoniem: 36681 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:27:
Ik krijg dit helaas niet geïnstalleerd, zodra ik de installatie start krijg ik kernel panics.

Ik wil MCE graag installeren op een media center van paradigit(tv2005) (er draait nu vista mce op), het apparaat is technisch in orde (geen fouten tijdens een 24 uurs burnin of mem test), ook MCE werkt er goed op zonder fouten.

Zodra ik de installer start (heb al 3 verschillende dvd's geprobeerd) krijg ik de volgende error:
ernel panic - not syncing: attempted to kill init

Ik heb al eens geprobeerd extra startup parameters mee te geven maar zonder succes, direct weer kernel panics. Ook een andere ubuntu versie starten lukt me niet, ook dan kernel panics.
Het moederbord is een: Intel Desktop Board D915POM/ D915GOM + 2GB ram en 200GB sata HD
Dit is het apparaat: reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware (type tv2005)
Ik zag je berichtje in een zoektocht naar antwoorden. Het probleem bij de Paradigit tv2005 heeft te maken met de PCI configuratie. Als je bij de boot opties een 'pci=conf1' toevoegd, boot MythBuntu wel. Ik heb zelf wel alles geinstalleerd gekregen hiermee, maar zit eigenlijk nog steeds met het zelfde: na de installatie was een herstart nodig, maar daar staat dus de pci=conf1 niet in de boot opties (ergens in de grub boot loader), dus heb ik alles mooi geinstalleerd, maar kan er niet meer van booten.
Iemand een idee voor zo'n volgende stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-04 12:15
Anoniem: 315511 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:01:
[...]

Ik zag je berichtje in een zoektocht naar antwoorden. Het probleem bij de Paradigit tv2005 heeft te maken met de PCI configuratie. Als je bij de boot opties een 'pci=conf1' toevoegd, boot MythBuntu wel. Ik heb zelf wel alles geinstalleerd gekregen hiermee, maar zit eigenlijk nog steeds met het zelfde: na de installatie was een herstart nodig, maar daar staat dus de pci=conf1 niet in de boot opties (ergens in de grub boot loader), dus heb ik alles mooi geinstalleerd, maar kan er niet meer van booten.
Iemand een idee voor zo'n volgende stap?
Ik ben er al lang niet meer mee bezig geweest, maar als ik me goed herinner kan je bij het booten (met een functietoets F6) wel extra opties meegeven voor het booten. Op dat moment kan je dan pci=conf1 erbij typen.
Nadat je dan eenmaal "binnen" bent, kan je het er vast inzetten voor de volgende keren met:

sudo vi /boot/grub/menu.lst

(Geintje moet je wel onthouden, want na elke kernel update zal je het weer moeten toevoegen).

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 07:38
[wil dit topic niet hyjacken of kicken maar vind het een beetje zonde om een nieuwe topic aan te maken]

Potverdorie,

Dacht ik een leuk doel gevonden te hebben voor een oude pc, werkt het weer niet. De filmpjes op youtube en de website zagen er zo veelbelovend uit :> :>

Ik ben al meer dan een dag aan het pielen met falende installaties, zwarte schermen zit ik nu toch echt rock-bottom.

Na de installatie krijg ik een inlog-scherm. Ik voer mijn password in en krijg dan: "could not start ksmserver" Dat schijnt met de nvidia driver te maken te hebben.

Nu las ik op een ander forum dat ik alt-F2 moet doen en handmatig starten.

OpenGL driver requires SSE to run ;( Dat verklaart ook gelijk waarom ubuntu 9.10 en 10 ook zo vaag deden met drivers. Iemand een idee? Anders gooi ik die computer dalijk gewoon weg.

Owja. de huiveringwekkende specs:

Amd thunderbird 1400
kg7-raid
1gb ddr
GF 2 32mb

Ik heb het ook met een ati 9000pro geprobeerd maar dan krijg ik gewoon een zwart scherm |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Dekaasboer op 01-04-2010 13:06 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
Na eindeloos gepruts is het mij ooit een keer gelukt om MCE aan de praat te krijgen, maar ik vond het geen succes: het programma (eigenlijk samenraapsel van een heleboel bestaande programma's) wil gewoon teveel doen. Ik wilde alleen wat video's kunnen streamen, eventueel opnemen van tv en wat uitzending gemist bekijken. Dan zit je niet te wachten op het instellen van je schemerlampen of ingewikkelde client-server instellingen die je met 1 pc helemaal niet hebt. Ook vond ik het niet erg soepel reageren, en mijn hardware was zeker wat sneller dan wat jij nu probeert te gebruiken.
Uiteindelijk heb ik maar de nieuwste Ubuntu erop gezet. Wel even een paar restricted drivers en een paar extra programma's erop gezet (google naar 'ultimate ubuntu desktop' - maar kies alleen wat je nodig hebt van al die mogelijkheden). Daarmee kan ik prima video's bekijken die ik van een servertje stream (omdat de PS3 nog steeds geen MKV's speelt :( ). Ook uitzending gemist en rtlgemist doen het prima. Het opnemen van tv heb ik maar laten zitten, voor de bekende series is downloaden toch handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574775

Hi,

Door mijn speurtoch om mijn tv2005 aan de praat te krijgen met recentere media center software kom ik bovengenoemde berichten tegen. Wat ik eigenlijk wil is om op mijn tv2005 een dual boot configuratie op te zetten. Windows 7 Ultimate 32 bits met Media Center en eventueel XBMC, daarnaast een Ubuntu 13.04 32 bits met XBMC. Daarvoor heb een Samsung harddisk een HD400LJ voor ingeplaatst om de vorige WIndows XP MCE veilig te stellen.
Maar bij het installeren van Windows 7, kom ik niet verder omdat de installer geen harddisk kan decteren, de BIOS herkent hem wel en Windows installer kan hem eigelijk ook zien want als ik moet bladeren voor een driver kan ik het in de lijst zien. Alleen de installer kan heb niet zien om windows daarop te installeren.

Met Ubuntu installatie kom ik een probleem tegen van PCI meldingen en een kernel panic. Met pci=conf1 of conf2 en nolapic en nog wat andere opties kom ik geen stap verder. Ik krijg het wel verder maar kom een melding van "(initramfs) unable to find a medium containing a live file system".

Kunnen jullie wat hints geven om deze installatie gedaan te krijgen, want zo te zien zijn het bij jullie gelukt.

Alvast hartstikke bedankt.
namidjah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:09
Of ahci sata drivers slipstreaming in je windows.
of bios sata in ide modus zetten en windows installeren.
en qua xbmc als je toch al windows hebt... xbmc 4 windows.. misschien..

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
@namidjah: Misschien heeft Thc_Nbl gelijk voor Windows, maar als je schijf onder Ubuntu ook niet herkend wordt, dan lijkt het mij toch een hardware probleem. Kan je hem in een ander systeem testen, of een andere HD proberen?

Pagina: 1 2 Laatste