[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 13]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 23.203 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-07 10:25
Cis schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:53:
[...]

Heb je wel Show All Processes From All Users aangevinkt? :)
En anders heeft Sysinternals volgens mij wel een Process Monitoring tooltje ontwikkeld...
http://download.sysinternals.com/Files/ProcessExplorer.zip
hm, dat programma'tje geeft "hardware interupt" aan als proces die de cpu-tijd opslokt.

Ideeën wat het kan zijn ?

Zal zo de soundblaster x-fi er alvast eens uithalen...

Edit:
Het lijkt tot nutoe een losse usb-pci kaart te zijn die een conflict gaf o.i.d.
Wel erg vreemd overigens dat het wel dik 1,5 maand goed gedraaid heeft allemaal

[ Voor 14% gewijzigd door daanNL op 22-05-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Cougar schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:42:
Heeft iemand een idee hoe ik mijn 3e en 4e ide controller werkend kan krijgen op een asus p4p800-e met windows vista ultimate (legale versie).
werken de XP drivers niet? Bij mijn P4PE werkte dat wel, alhoewel de drivers van de site van asus dan weer niet werkte, maar ik uiteindelijk een driver van een ander moederboard heb genomen met dezelfde raid set (ander merk mobo). Dus kijk even welke chip het is en google daar eens op als het niet met de standaard xp drivers al werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:41:
en na meer dan een maand op Vista zit ik nu terug op XP, en heb er geen spijt van :)
Vele kleine annoyances bij elkaar waarmee ik nog kon leven, maar het volgende was wel de druppel:

Ik had het spel starcraft nog eens opnieuw geinstalleerd. Het start op, MAAR.....
- klik linksonder in je interface en je vliegt terug naar je desktop omdat hij denkt dat je je startmenu ingedrukt hebt (?)

Startmenu veplaatsen :P
- iedere keer als ik een tijdje aan het spelen bent krijg ik plots een "this is not a valid vista installation" menu in mijn neus gedrukt, waarbij hij aero definitief uitschakelt. Na een reboot is mijn vista plots wel terug "genuine".
Ik denk dat dit euvel aan je BIOS settings ligt. Mijn moederbord had dat ook aan het begin en dan is ineens je Vist aongeldig. Een herstart helpt dan inderdaad, maar ik heb dat opgelost door alle overboidige features uit te schakelen en ik heb het niet meer gezien.
Als ik het kreeg zat ik ook ineens weer op 800x600 te kijken en Vista installeerde dan weer de hardware. Welke hardware? Was toch al geïnstalleerd :?

Het helpt dus om het BIOS te finetunen. Loop elke setting na en pleeg voorbereiding op het internet zodat je weet waar wat voor staat. Schakel alles uit wat je zeker niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-07 14:19
Op het moment draai ik nog de tweede release candidate van Vista en ik kreeg een paar dagen geleden de melding dat de licentie bijna verlopen is. Ik ging is op zoek naar de mogelijkheden om van rc2 te upgraden naar rtm en vond deze site:
- http://www.microsoft.com/...windowsvista/preview.mspx

Jammer genoeg is een upgrade dus niet mogelijk, dus dat wordt alles weer opnieuw installeren, maar tot mijn verbazing lijkt er wel te staan dat je een upgrade versie mag kopen. Dat is dus wel een voordelige oplossing, ik vind het wel bizar dat je geen gekochte oude windows licentie hoeft te hebben.

Misschien lees ik het scheef, weet iemand toevallig of je echt toe kan met een upgrade licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AllesIsVoorbij schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:38:
Op het moment draai ik nog de tweede release candidate van Vista en ik kreeg een paar dagen geleden de melding dat de licentie bijna verlopen is. Ik ging is op zoek naar de mogelijkheden om van rc2 te upgraden naar rtm en vond deze site:

Jammer genoeg is een upgrade dus niet mogelijk, dus dat wordt alles weer opnieuw installeren, maar tot mijn verbazing lijkt er wel te staan dat je een upgrade versie mag kopen. Dat is dus wel een voordelige oplossing, ik vind het wel bizar dat je geen gekochte oude windows licentie hoeft te hebben.

Misschien lees ik het scheef, weet iemand toevallig of je echt toe kan met een upgrade licentie?
Van wat ik begrijp installeer je de update over je RC2-installatie heen? (denk ik?)

Er staat een mooi tabelletje op het linkje wat je geeft :)
An in-place upgrade means you can install Windows Vista and keep your programs, files, and settings from your current version of Windows.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 23-05-2007 21:46 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jammer genoeg is een upgrade dus niet mogelijk, dus dat wordt alles weer opnieuw installeren
Je zou natuurlijk ook de Files & Settings transfer wizard kunnen gebruiken voor een boel zaken :)
Al verwacht ik wel nog wat probleempjes, sinds de RC2 en final zijn er toch een paar wijzigingen geweest namelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om het volume van de rear speakers zachter te zetten in Vista? Ik heb namelijk mijn stereotoren op de front uitgang aangesloten, en de koptelefoon op de rear uitgang. Het iseen Creative Audigy 2 ZS met de nieuwste (Vista) drivers, onder Vista Business.

Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cougar schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:42:
Heeft iemand een idee hoe ik mijn 3e en 4e ide controller werkend kan krijgen op een asus p4p800-e met windows vista ultimate (legale versie). Windows kan zelf geen stuurprogramma vinden voor de "raid" controller en op de asus site zijn er geen nieuwe drivers te vinden voor dit moederbord. Ik heb de search al gebruikt en gevonden dat ik IDE drivers moet gebruiken voor dit moederbord, maar deze kan ik niet vinden (zo'n 3/4 verkeerde al geprobeerd). Het gaat dus om het aansluiten van een 3e hardeschijf op de raidcontroller en wil hem gebruiken als exta ide-poort.
De Vista drivers kun je gewoon bij de fabrikant van de RAID chip downloaden. Via Technologies dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:06:
[...]

De Vista drivers kun je gewoon bij de fabrikant van de RAID chip downloaden. Via Technologies dus.
Dat ligt eraan :)
Ik heb een p4p800e-deluxe en die gebruikt een Promise 378 voor IDE RAID.
Niet dat daar drivers voor zijn voor Vista overigens ;)

Maar dat is stiekem een techvraag, en we zouden die niet meer stellen toch?

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 24-05-2007 00:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zul je vlug moeten zijn want op 1 juni werkt je versie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 23:43

V3g3ta

Fueled by Games!

Hier word ik nou ondertussen een beetje gek van... 8)7

Soms wil ik een map verwijderen en dan krijg ik de melding dat ik geen toegang krijg tot de map, dus niet verwijderbaar. Pas als ik opnieuw opstart is de map gewoon te verwijderen.

Ik heb Administrator rechten, de eigenaar-rechten van de map genomen en de map is niet in gebruik.
UAC staat uit. Wat kan ik nu doen om dit te veranderen zodat ik mappen kan verwijderen wanneer ik dat zelf wil zonder iedere keer opnieuw te moeten booten? :/

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 07:21

silitek

Tubes Only

V3g3ta schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:00:

Soms wil ik een map verwijderen en dan krijg ik de melding dat ik geen toegang krijg tot de map, dus niet verwijderbaar. Pas als ik opnieuw opstart is de map gewoon te verwijderen.

Ik heb Administrator rechten, de eigenaar-rechten van de map genomen en de map is niet in gebruik.
UAC staat uit. Wat kan ik nu doen om dit te veranderen zodat ik mappen kan verwijderen wanneer ik dat zelf wil zonder iedere keer opnieuw te moeten booten? :/
Er bestaat iets als " Take ownership" tweak voor files...google is je vriend in deze!!! 8)
UAC uitzetten is geen optie....

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zou jullie voorkeur normaliter naar uit gaan, naar een Engelse of Nederlandse versie van Vista?!? En waarom?

Ik wil thuis Vista Business gaan gebruiken.

Normaal werk ik op mijn werk met Engelse software, maar thuis heb ik ook een vrouw die er mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-07 10:06
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:13:
Waar zou jullie voorkeur normaliter naar uit gaan, naar een Engelse of Nederlandse versie van Vista?!? En waarom?

Normaal werk ik op mijn werk met Engelse software, maar thuis heb ik ook een vrouw die er mee werkt.
Ik wil graag nederlands. Dat software engels is is prima maar windows wil ik nederlands. Maargoed dat is toch heel persoonlijk? Ik zou zeggen vraag het je vrouw.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had gister weer iets raars:

ik heb 2 netwerkkaarten: Linksys draadloos en onBoard, ik zit per kabel op het netwerk naar een range expender dus heb ik die draadlooskaart uitgeschakeld.

nu haal ik updates binnen, waaronder de nvidia lan chipset ofzo. Hierna maakte mijn pc verbinding via de draadloos kaart terwijl er uberhaubt geen antenne opzit EN ik hem heb uitgeschakkeld...

toen maar weer een herstelpunt terug gezet en mezelf voorgenomen NOOIT meer een nvidia update via de update center te downloaden, dit is al de 2e nvidia update die mijn pc gedeeltelijk om zeep helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
V3g3ta schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:00:

Het is mij al een paar keer opgevallen dat je ten onrechte de melding krijgt dat je niet de rechten hebt om een file of map te verwijderen, omdat de melding eigenlijk moet zijn dat de bestanden in gebruik zijn. Daarom lukt het waarschijnlijk je na een reboot wel. Probeer anders eerst eens al je vensters die je verder open hebt te sluiten. Misschien heb je een of ander vaag programma draaien dat dingen loopt te indexeren of vasthoud? anyway, het lijkt me in jou geval typisch iets van bestanden die in gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Nederlands is natuurlijk erg gemakkelijk als OS taal.

Maar ik zat zo te denken. Ik hoor van veel mensen dat bepaalde settings/instellingen in Vista heel erg anders zijn dan in verhouding met XP. Dus dat je toch van een bepaalde "gewenning" moet afstappen.

Eerst zat ik te denken, dan is het misschien makkelijker om Engels als OS taal te gebruiken, vanwege een zekere mate van herkenning.

Maar als die herkenning er niet "echt" is, dan zou ik natuurlijk best NL als OS taal kunnen nemen.

Iemand anders nog ideeen of meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:42:
Oke Nederlands is natuurlijk erg gemakkelijk als OS taal.

Maar ik zat zo te denken. Ik hoor van veel mensen dat bepaalde settings/instellingen in Vista heel erg anders zijn dan in verhouding met XP. Dus dat je toch van een bepaalde "gewenning" moet afstappen.

Eerst zat ik te denken, dan is het misschien makkelijker om Engels als OS taal te gebruiken, vanwege een zekere mate van herkenning.

Maar als die herkenning er niet "echt" is, dan zou ik natuurlijk best NL als OS taal kunnen nemen.

Iemand anders nog ideeen of meningen :)
Hoe goed is het engels van je vrouw? Voor mij persoonlijk maakt het geen ruk uit. Ik draai nu min of meer toevallig de Nederlandse variant, omdat die makkelijker verkrijgbaar was. Maar mijn engels is veelal beter dan mijn Nederlands en voor mij zou het dus weinig schelen achter welke taal ik zit. Als je vrouw niet zo goed is met engels zou ik toch echt voor de Nederlandse variant gaan, zo voorkom je hersenloos op ja klikken omdat ze niet begrijpt wat er staat. Daar zijn al zoveel computers mee gemold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:41

TheVMaster

Moderator WOS

Jammer dat je voor de Business versie gaat (volgens mij heeft die geen languagepack ondersteuning). Indien je voor Ultimate zou gaan zou je er voor kunnen kiezen om voor jezelf de Engelstalige interface te gebruiken en voor je vrouw (eigen account enzo) de Nederlandstalige.

Zelf heb ik ook Ultimate enneh..jammer genoeg de Nederlandstalige versie (maar dan wel weer met EN languagepack :+). De Engelstalige dvd die ik had wilde niet goed installeren (lang verhaal) en nu draait hij zo lekker dat ik geen zin heb om een wel werkende Engelstalige dvd te installeren (ik heb btw een NL versie gratis gekregen en moet een Engelstalige versie dus downloaden (wel met m'n eigen legale key natuurlijk)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:16:
[...]

Jammer dat je voor de Business versie gaat (volgens mij heeft die geen languagepack ondersteuning). Indien je voor Ultimate zou gaan zou je er voor kunnen kiezen om voor jezelf de Engelstalige interface te gebruiken en voor je vrouw (eigen account enzo) de Nederlandstalige.

Zelf heb ik ook Ultimate enneh..jammer genoeg de Nederlandstalige versie (maar dan wel weer met EN languagepack :+). De Engelstalige dvd die ik had wilde niet goed installeren (lang verhaal) en nu draait hij zo lekker dat ik geen zin heb om een wel werkende Engelstalige dvd te installeren (ik heb btw een NL versie gratis gekregen en moet een Engelstalige versie dus downloaden (wel met m'n eigen legale key natuurlijk)).
gratis gekregen, dat zijn we de betere verhalen.

Je zal wel niet kunnen/mogen vertellen hoe dat gegaan is, of wel?

Een gratis Ultimate zou helemaal ideaal zijn.

En ik kies voor de Business variant, vooral ook vanwege de goedkopere prijs en omdat hij in "één" lijn behoort te staan met mijn huidige windows xp pro (dit is toch de bijbehorende opvolger van de PRO?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:44:
[...]

gratis gekregen, dat zijn we de betere verhalen.

Je zal wel niet kunnen/mogen vertellen hoe dat gegaan is, of wel?

Een gratis Ultimate zou helemaal ideaal zijn.

En ik kies voor de Business variant, vooral ook vanwege de goedkopere prijs en omdat hij in "één" lijn behoort te staan met mijn huidige windows xp pro (dit is toch de bijbehorende opvolger van de PRO?)
ik gok dat hij net als ik naar de vista launch is geweest :+
ik heb dus ook de NL versie waar ik direct na installatie de EN pack over heb laten installeren :P dus zie nu eigenlijk nog steeds NL bij het inlog scherm,maar die kan ik geloof ik ook omzeten naar En als ik daar eens aan denk :P
onder andere versies kan je dus wel de language pack installeren (EN woordenboek etc) maar niet de MUI welke dan de hele windows EN maakt :)

[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 25-05-2007 13:56 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel opgezocht bij Microsoft:

"Windows Vista language packs are available for computers that are running Windows Vista Ultimate. The Windows Vista language packs can be installed only from the Windows Ultimate Extras section on the Windows Update Web site. The language packs are not available on the Microsoft Windows Server Update Services (WSUS) Web site or on the Microsoft Download Center. "

Beetje jammer, dat dit alleen bij de Ultimate beschikbaar is.
Misschien moet ik me aandacht anders ook even verleggen op de Ultimate versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-07 13:22

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik wil de EN versie van Vista, omdat ik op die manier gewoon fatsoenlijke dingen te zien krijg. De vertaling van het NL vind ik soms zo vreemd. Recycle Bin vind ik toch net wat beter klinken dan Prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
alt-92 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:04:
[...]

Dat ligt eraan :)
Ik heb een p4p800e-deluxe en die gebruikt een Promise 378 voor IDE RAID.
Niet dat daar drivers voor zijn voor Vista overigens ;)

Maar dat is stiekem een techvraag, en we zouden die niet meer stellen toch?
Windows 2003 server drivers werken, heb zelf asus A8V deluxe, met die promise IDE raid controller, wel controller op RAID mode Zetten niet IDE, want dan vindt ie de controller wel en de CPU van die controller (hoe zwak dan ook), niet nml...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevalig hoe je dreamscene kan door late draaie op achtergrond ?
bv als ik flip3d gebruik windows - tab dat dreamscene weer begint te draaie.
op momment een rare bug als ik iets maximized dan naar desktop ga speel achtergrond film nie meer af maar staat juist still

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 07:48:
weet iemand toevalig hoe je dreamscene kan door late draaie op achtergrond ?
bv als ik flip3d gebruik windows - tab dat dreamscene weer begint te draaie.
op momment een rare bug als ik iets maximized dan naar desktop ga speel achtergrond film nie meer af maar staat juist still
Vreemd.
Heb je de laatste videokaart-drivers?

Want Dreamscene hoort gewoon door te spelen (wat een heel grappig effect heeft met flip3D, omdat je dan de achtergrond ziet bewegen en in je flip3D ook :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:13:
[...]
Vreemd.
Heb je de laatste videokaart-drivers?

Want Dreamscene hoort gewoon door te spelen (wat een heel grappig effect heeft met flip3D, omdat je dan de achtergrond ziet bewegen en in je flip3D ook :P )
had eerst met 158.43 64 bit het aan praat zo als jij al zegt maar nu net pc her installeert nu stopt ie nie meer maar tijdens flip3d gebeurt er niks aka freezed

las ook al in faq dat iets te make heeft met codecs dat dreamscene niet werkt hoe het hoort.
wat nogal weird vind na clean install speelt filmpje nog nie af tijdens flip3d als ap is maximized
wat eerst wel deed enigste codec die ik installed heb is divx

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen of ik zou gaan upgraden naar Windows Vista, ik draai nu nog gewoon XP Pro.

Mijn systeem
C2D E3400 @ 2,5 Ghz
1 GB DDR
ATI X800 Pro 256 MB
160 GB SATA, 200 GB IDE
ESI Maya44 PCI geluidskaart

Taken
Ik doe redelijk veel met mijn PC, behalve gamen. Vooral veel webdevelopment, en audio opnemen. Ik multitask best veel, Photoshop CS3 staat zowat altijd open, et cetera. Voor de rest neem ik audio op via mijn ESI Maya44 geluidskaartje in Audobe Audition. Voor de rest gewoon internetten, muziek luisteren, scripten, MSN.

Waarom twijfel ik?
Ik twijfel ten eerste omdat ik niet zeker weet of alles wel vlot ga lopen. Ik heb altijd veel vensters open, en doe best veel tegelijk. Zal alles wel lekker lopen in Vista?

Ik twijfel ook omdat ik niet zeker weet of mijn ESI Maya44 geluidskaartje wel werkt in Vista. Op deze website kan je de beta driver downloaden, en ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat Vista x64 deze niet accepteerd. Ik zal dus al stranden bij Vista x32.

Is het slim om te upgraden naar Vista? Zal ik er profijt van hebben, of zal alles trager gaan lopen? Ik heb wat rondgekeken maar ik moet zeggen dat ik er nog steeds niet uit ben.

Als iemand wat advies voor me heeft, ik stel het zeer op prijs. Alvast bedankt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mrsar schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:55:
[...]

ik gok dat hij net als ik naar de vista launch is geweest :+
ik heb dus ook de NL versie waar ik direct na installatie de EN pack over heb laten installeren :P dus zie nu eigenlijk nog steeds NL bij het inlog scherm,maar die kan ik geloof ik ook omzeten naar En als ik daar eens aan denk :P
onder andere versies kan je dus wel de language pack installeren (EN woordenboek etc) maar niet de MUI welke dan de hele windows EN maakt :)
Correct :+ Dat zijn de beter feestjes of niet dan ;) ('k had m'n pa, vriendin en beste vriend ook meegenomen :+ want ik 'wist' dat er iets uitgedeeld ging worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:De waarschuwing onderaan het topic met betrekking tot technische probleem vragen geldt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05
ik ben nog steeds tevreden met mn vista. UAC lekker aan laten staan, krijg niet zo vaak meldingen en geeft toch wel een veilig gevoel.
Ik sync voortaan ook mn telefoon (die op windows mobile draait) met vista. Dat gaat prima, maar hij wil alleen syncen als outlook geinstalleerd is. Ik had wel verwacht dat het ook gewoon met windows mail gekund had. En nu zit ik ook met een syncronisatiecentrum incoontje rechtsonderin mn taakbalk en ik weet niet hoe ik die weg moet krijgen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-07 16:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Iemand enig idee hoe ik aan een Windows Vista Business N UK 64-bits retail kan komen? Wil je een keer originele software kopen, is de versie die je wil hebben nergens te vinden :/ Of is de retail-versie voor zowel 32-bits als 64-bits systemen geschikt? Ik wil eventueel ook wel een poging doen om WMP er zelf uit te slopen :P
Overigens, bij een Vista retail licentie mag je deze wel meenemen naar een nieuw systeem, toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Demo op 28-05-2007 11:59 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:42:
ik ben nog steeds tevreden met mn vista. UAC lekker aan laten staan, krijg niet zo vaak meldingen en geeft toch wel een veilig gevoel.
Ik sync voortaan ook mn telefoon (die op windows mobile draait) met vista. Dat gaat prima, maar hij wil alleen syncen als outlook geinstalleerd is. Ik had wel verwacht dat het ook gewoon met windows mail gekund had. En nu zit ik ook met een syncronisatiecentrum incoontje rechtsonderin mn taakbalk en ik weet niet hoe ik die weg moet krijgen.........
Ja, ik vind dat ook een gemis, dat syncen met Windows Mail niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:49

Gamer

mobile

hoe kan je meerdere downloads instellen bij Vista ?
oplossing van XP werkt hier duidelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamer schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:30:
hoe kan je meerdere downloads instellen bij Vista ?
oplossing van XP werkt hier duidelijk niet :)
Jouw vraag hoort denk ik in een apart topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Demoniac schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:59:
Iemand enig idee hoe ik aan een Windows Vista Business N UK 64-bits retail kan komen? Wil je een keer originele software kopen, is de versie die je wil hebben nergens te vinden :/ Of is de retail-versie voor zowel 32-bits als 64-bits systemen geschikt? Ik wil eventueel ook wel een poging doen om WMP er zelf uit te slopen :P
Overigens, bij een Vista retail licentie mag je deze wel meenemen naar een nieuw systeem, toch?
Eh....wrom zouje niet de 'gewone' willen hebben dan ? Je kunt MediaPlayer toch ook gewoon niet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
en krijg je niet problems met het afspelen van bepaalde video's oid? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
Ik wil een nieuwe pc regelen (core 2 duo of quad, 2gb ram, gts 8600) en wil Vista gaan draaien, echter heb ik nog wat vragen:

• wat is het verschil tussen busniss, home basic, home premium en ultimate?
• is 2gb ram genoeg, of is 4gb sneller
• standaard XP programma's (paint shop pro, editors, games, etc.) werken die nog?
• Visual Studio 2005, werkt die onder Vista of alleen na update?
• Office 2003, werkt deze nog of upgraden naar de laatste?
• ActiveSync niet meer nodig?
• Werkt Vista goed met meer dan 2 cores, 4 dus. Of doet hij (of zij) hier weinig mee?
• zie ik andere evt. dingen over het hoofd?

[ Voor 8% gewijzigd door elgringo op 29-05-2007 09:32 ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 29-07 11:53

beany

Meeheheheheh

Goed, ik zal ook mijn bijdrage even doen...

Sinds kort een nieuwe laptop van de zaak, met Vista Business erop. Ik was eerst sceptisch tegenover Vista, maar na een week of 3 er mee gewerkt te hebben moet ik zeggen: ik zou eigenlijk niet meer terug willen naar XP !

Echter, en dit is de reden dat ik even post, ik had dit weekend toch wel een raar probleempje. Ik heb de oplossing uiteindelijk wel gevonden, maar wie weet heeft iemand er in de toekomst wat die hier ook tegen aan loopt:

Als je in Vista de DirectX SDK geinstalleerd hebt, en je zet debugging aan voor DX9(in de DirectX control panel) dan crashed WDM.exe. Dit is de Window Manager die de leuke effecten op je desktop verzorgt. Ik besteedde er geen aandacht aan, omdat ik in een debug sessie zat. Echter, 2 dagen later startte ik de laptop weer op en dacht 'hey, waar zijn al die leuke effecten?'. Het duurde ongeveer 2 uurtjes voordat het kwartje viel |:( Even in de control panel van DirectX debugging uitzetten, cmd starten met administrator privileges en type: "net start uxsms" en aero draait weer!

Geen idee of dit al eerder voorbij was gekomen, maar het zijn wel een heleboel posts om door te lezen :+

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-07 10:25
Ik vraag mij af of het in de Media Center omgeving van Vista, het mogelijk is om tv-opnamen te bewerken. (denk aan reclames knippen)

Ik heb het dus nadrukkelijk over het bewerken IN de MCE-omgeving. Programma's om de opnamen in een windowsomgeving te bewerken vind ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

daanNL schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:49:
Ik heb het dus nadrukkelijk over het bewerken IN de MCE-omgeving. Programma's om de opnamen in een windowsomgeving te bewerken vind ik genoeg.
Niet native nee, daar zijn de 3rd party apps juist voor :)
Ik weet wel dat een paar developers bezig zijn om DVRMSToolbox en ShowAnalyzer in een AddIn formaat te maken voor Vista, maar voorlopig moet je het zelf achteraf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
daanNL schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:49:
Ik vraag mij af of het in de Media Center omgeving van Vista, het mogelijk is om tv-opnamen te bewerken. (denk aan reclames knippen)

Er zijn applicaties die dat ´automatisch´ doen als een aflevering is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elgringo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:16:
Ik wil een nieuwe pc regelen (core 2 duo of quad, 2gb ram, gts 8600) en wil Vista gaan draaien, echter heb ik nog wat vragen:

• wat is het verschil tussen busniss, home basic, home premium en ultimate?
• is 2gb ram genoeg, of is 4gb sneller
• standaard XP programma's (paint shop pro, editors, games, etc.) werken die nog?
• Office 2003, werkt deze nog of upgraden naar de laatste?
• ActiveSync niet meer nodig?
• Werkt Vista goed met meer dan 2 cores, 4 dus. Of doet hij (of zij) hier weinig mee?
• zie ik andere evt. dingen over het hoofd?
Zie FP of microsoft.com, ze hebben allemaal net iets meer programma's dan de ander.
4 Gigabyte is toch wel aan te raden, vooral omdat je dan de komende 3 jaar weer niks hoeft bij te kopen.
Ja, werken perfect, op sommige uitzonderingen na, maar die zullen waarschijnlijk gepatched worden.
Werkt ook.
Waarom niet?
Vista benut de meerdere cores wel iets beter dan XP dat in het begin deed. Echt verschil of vooruitgang kan ik er zelf niet duidelijk in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-07 16:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Nav mijn zoektocht naar 64-bits Vista retail-exemplaren...
Als u een pakket met Windows Vista Home Basic, Home Premium of Business in de winkel hebt gekocht en 64-bits installatiemedia wilt hebben, ga dan naar deze Windows Vista-website (Engelstalig) voor informatie over hoe u deze media kunt bestellen. Als u Windows Vista Ultimate aanschaft, bevindt de 64-bits versie zich in de verpakking.
En om die 64-bits DVD te bestellen moet je natuurlijk weer een creditcard hebben :/ Dan misschien toch maar Vista Ultimate aanschaffen, maar die is wel weer 125 euro duurder :( Probeer je eens netjes en legaal te doen, wordt het weer onnodig lastig gemaakt...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[quote]elgringo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:16:

• wat is het verschil tussen busniss, home basic, home premium en ultimate?Staat hier (Had je ook zelf kunnen opzoeken :/ )
[q]• is 2gb ram genoeg, of is 4gb sneller Volgens mij merk je nauwelijks verschil, tenzij je spelletjes speelt die meer dan 2Gb gebruiken, zoals SupCom of BF2.
[q]• standaard XP programma's (paint shop pro, editors, games, etc.) werken die nog?Ja, ofwel normaal, ofwel in 'compatibiliy'-mode
[q]• Visual Studio 2005, werkt die onder Vista of alleen na update? Kweenie, maar lijkt me dat het gewoon werkt :)
Zoek het op ;)
[q]• Office 2003, werkt deze nog of upgraden naar de laatste?Werkt gewoon, had je ook zelf kunnen vinden.
[q]• ActiveSync niet meer nodig? Nee, er is Windows Mobile Device Center. Véle malen beter dan Activesync (maar da's niet zo moeilijk :+ )
[q]• Werkt Vista goed met meer dan 2 cores, 4 dus. Of doet hij (of zij) hier weinig mee?Vista gaat er beter mee om dan bijv. XP, maar het hangt van de software af die je draait, of de desbetreffende software de cores gebruikt (zie ook 2Gb of 4Gb)
[q]• zie ik andere evt. dingen over het hoofd?www.google.com :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
d8 dat je de realtek drivers kon gebruiken... al werkte op mijn ac'97 de jack detection niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 29-07 11:53

beany

Meeheheheheh

elgringo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:16:
Je zal wel even de service pack VS2005 for Vista moeten installeren. Te vinden bij de downloads op de VS2005 homepage bij microsoft.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een ervaring rijker, illusie armer :)
Het begon een goede 30 dagen geleden, netjes installeren, gewacht met activeren. Mijn 7900GTX bleek toen al wat kuren te hebben, later bleek het dus een RMA te worden. Direct MS gebelt hierover, zou ik in principe kunnen wacht met activeren tot ik een nieuwe (definitieve) kaart zou hebben, daarna activeren en alles happy. Desnoods kon ik 1 malig via MS alsnog activeren mocht het problemen geven. Wel zat ik met logboek entries die aangaven dat er hardware zou gewijzigd zijn (zat nog met orginele hardware), bijna 5x per avond de foutmelding dat videodriver niet meer reageert en herstelt was.

Na enorm aantal crashes en artifacts later, kwam zelfs de melding dat mijn windows niet legitiem was (detail: logboek zegt letterlijk 'er is met het systeem geknoeid'). Videokaart ging RMA, sinds afgelopen vrijdag een 8800GTS. Installatie verloopt netjes, kan weer fijn spelen alles happy. Tot weer 1 dag later, weer in de logboeken dat er hardware gewijzigt is. Leuk en fijn, maar wat? Ja, mijn videokaart, maar dat deed hij al met mijn orginele hardware.

Fijn, toch maar activatie doorlopen, en melding krijgen dat hij al geactiveerd zou zijn. Ok fijn, dan maar een heractivatie opofferen via telefoon (zat inmiddels op 31 dagen) om dan van alles af te zijn. 8x6cijfers ingevoerd, foutmelding dat er een fout is opgetreden bij activeren. Doorgeschakeld met support, blijken ze een upgrade op het systeem te hebben, of het later maar weer even kan proberen.

Ja, vista is lekker werkend, draait goed en bevalt mij enorm. Maar (ja ik weet het) met een 'foute geholpen' installatie van de vroegere XP kreeg ik zulke geintjes dus nooit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:24
SinergyX schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:15:
Een ervaring rijker, illusie armer :)
Het begon een goede 30 dagen geleden, netjes installeren, gewacht met activeren. Mijn 7900GTX bleek toen al wat kuren te hebben, later bleek het dus een RMA te worden. Direct MS gebelt hierover, zou ik in principe kunnen wacht met activeren tot ik een nieuwe (definitieve) kaart zou hebben, daarna activeren en alles happy. Desnoods kon ik 1 malig via MS alsnog activeren mocht het problemen geven. Wel zat ik met logboek entries die aangaven dat er hardware zou gewijzigd zijn (zat nog met orginele hardware), bijna 5x per avond de foutmelding dat videodriver niet meer reageert en herstelt was.

Na enorm aantal crashes en artifacts later, kwam zelfs de melding dat mijn windows niet legitiem was (detail: logboek zegt letterlijk 'er is met het systeem geknoeid'). Videokaart ging RMA, sinds afgelopen vrijdag een 8800GTS. Installatie verloopt netjes, kan weer fijn spelen alles happy. Tot weer 1 dag later, weer in de logboeken dat er hardware gewijzigt is. Leuk en fijn, maar wat? Ja, mijn videokaart, maar dat deed hij al met mijn orginele hardware.

Fijn, toch maar activatie doorlopen, en melding krijgen dat hij al geactiveerd zou zijn. Ok fijn, dan maar een heractivatie opofferen via telefoon (zat inmiddels op 31 dagen) om dan van alles af te zijn. 8x6cijfers ingevoerd, foutmelding dat er een fout is opgetreden bij activeren. Doorgeschakeld met support, blijken ze een upgrade op het systeem te hebben, of het later maar weer even kan proberen.

Ja, vista is lekker werkend, draait goed en bevalt mij enorm. Maar (ja ik weet het) met een 'foute geholpen' installatie van de vroegere XP kreeg ik zulke geintjes dus nooit.
Naar mijn idee doe je wel erg moeilijk over de activatie. Ik heb mijn Xp en Vista licenties allebei al meerdere malen geactiveerd. Als het niet meer via internet kan dan gewoon bellen en uitleggen dat je videokaart vervangen is en dat je nu weer wil activeren. Nooit geen problemen mee gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je goed leest had ik ze ook gebeld (doorgeschakeld naar support), maar ze zaten dus in een upgrade. Hele verhaal daar ook uitgelegt, ik wil gewoon weten wat volgens Vista dan steeds 'gewijzigt' wordt. Vanavond ga ik weer de activatie door, maar het probleem van de 'gewijzigde hardware' is er dus nog steeds. Support wist mij dus ook niet te vertellen waar ik dat zou kunnen vinden (ja verwijzen je naar Logboek, waar dus enkel staat dat er iets gewijzigd is).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik werk graag met VNC en Radmin, echter vnc doet het niet onder vista dus heb ik Ultra VNC hij instaleert deze zonder problemen maar als ik die driver tools instaleer kan ik aero niet meer kiezen.
mischien komt dit omdat deze nog in beta is.
Hij kan wel connecten maar zet niet door, ik voer dus het password in maar krijg hierna niks meer.

Radmin doet ook raar, ik heb radmin server 2.2 op een xp bak en de viewer 3.0 op een vista bak, echter kan ik niet connecten...
iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En zoals eerder al aangegeven (o.a. elevator in "Oneens met een actie van een moderator -...") gaan we dit topic per nu sluiten.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.