Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel VII

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
DarkShadow schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:20:
[...]

Heb ik gedaan, maar het beeld blijft zwart wit (ik heb de component kabel), daarnaast kan ik nog steeds niet in XBMC het beeld veranderen naar 720p want die optie is disabled, terwijl hij wel aangeeft dat het daadwerkelijk ntsc is.

Wat moet ik hieraan doen ;(
Zwart wit betekend dat je tv NTSC niet accepteert.. kan deze het wel aan? Je moet 720p eerst aanzetten in het microsoft dashboard anders ziet XBMC hem niet (msdash.xbe)

Passion for Christ

quote:
m3gA schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:26:
[...]

Zwart wit betekend dat je tv NTSC niet accepteert.. kan deze het wel aan? Je moet 720p eerst aanzetten in het microsoft dashboard anders ziet XBMC hem niet (msdash.xbe)
het is een samsung LE27S71, ik neem aan dat die NTSC wel aankan. Mijn probleem is dat mn ms dash niet meer werkt, als ik die met de slayer disc restore krijg ik een error 21. mediacenter etc werkt overigens allemaal goed.

even een update, ik heb de xbox dash werkend gekregen. Het probleem is dat als ik mn xbox restart hij weer op pal springt.
Met enigmah zet ik hem om, dan ga ik terug naar xbmc. Als ik dan naar mn dash ga zie ik niet de optie pal60 (dus hij staat nog ntsc), maar verder kan ik alleen maar widescreen kiezen. Start ik dan opnieuw op, dan staat hij weer op pal.

Iemand enig idee waarom hij dit doet?

DarkShadow wijzigde dit bericht 30-03-2007 20:54 (28%)

Xbox live gamertag: Metsadah - PC: E4300, 2gb ddr, HD4850

Zeker een softmod uitgevoerd? Daarmee moet je op een iets andere manier xbox dash openen... :)

Passion for Christ

quote:
warcow schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:58:
Zeker een softmod uitgevoerd? Daarmee moet je op een iets andere manier xbox dash openen... :)
Ja, softmod uitgevoerd, maar wel weer mn dash restored. En hoe bedoel je een iets andere manier de dash openen?

edit: met mijn oude advanced scart cable gaat hij ook terug naar Pal als ik hem omzet (bij het herstarten spring hij terug). Overigens blijft het beeld daar wel gewoon zijn kleuren behouden. Ik heb de niet officiele component cable, zou het daaraan liggen dat het zwart wit is?

DarkShadow wijzigde dit bericht 30-03-2007 21:22 (30%)

Reg. datum: 18 maart 2004

Nee dat niet hoeft niet een origineel te zijn denk dat je het probleem anders moet zoeke.

Passion for Christ

quote:
ikweetniks schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:27:
Nee dat niet hoeft niet een origineel te zijn denk dat je het probleem anders moet zoeke.
iets minder cryptisch dan misschien? Ik heb een hele avond gekeken naar wat ik mogelijk fout heb gedaan, maar ik kan er zelf niet uitkomen. Hij blijft het terug zetten naar pal.

edit: hmm ik ben er nu pas achtergekomen dat er op de kabel een switch zat, dus de zwartwit kleuren zijn over :). Nadeel is dat hij nog steeds terug gaat naar Pal. Ik heb begrepen dat dit aan de eeprom kan liggen, maar ben er niet achter hoe ik dit permanent moet veranderen.

DarkShadow wijzigde dit bericht 31-03-2007 01:11 (48%)

Reg. datum: 04 augustus 2002

gister even geexpirimenteerd met hd streams via me xbox. Heb de laaste versie xbmc geïnstalleerd (uit me hoofd 27 maart 07). Heb een HDTV x264 rip van mission impossible. Streamen vanaf de pc, of vanaf de xbox resulteert in een heel schokkerig resultaat. Het is niet te kijken. Komt dit doordat de xbox capaciteit te kort komt om dit te kunnen spelen... of kan dit een codec probleem zijn... Leek me wel leuk om een mooie 720p film via me oude boxje te kijken :+

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
thefox154 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 09:27:
gister even geexpirimenteerd met hd streams via me xbox. Heb de laaste versie xbmc geïnstalleerd (uit me hoofd 27 maart 07). Heb een HDTV x264 rip van mission impossible. Streamen vanaf de pc, of vanaf de xbox resulteert in een heel schokkerig resultaat. Het is niet te kijken. Komt dit doordat de xbox capaciteit te kort komt om dit te kunnen spelen... of kan dit een codec probleem zijn... Leek me wel leuk om een mooie 720p film via me oude boxje te kijken :+
HELAAS is die een performance probleem dat wordt veroorzaakt door de XBOX. Voor zover ik weet is hier ook niks aan te doen.

Zou ook graag HD films willen streamen :p

Geen commentaar

Ya RLY!
Reg. datum: 10 mei 2004

Misschien als XBMC voor de PS3 uitkomt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1198593 :?
quote:
Het XMB menu beschikt de mogelijkheid om andere besturingssystemen te installeren. Bekende Linux distributies worden ondersteund, zoals Fedora Core 5 en Debian. Daarbij krijgt het besturingssysteem toegang tot de 6 SPEs. Hiermee wordt er ruimte geboden om third-party software op de PS3 te draaien.
Reg. datum: 11 augustus 2005

Ik ben momenteel leuk aan het spelen met makkelijke koppelingen aan het maken naar mijn servertje toe. Films, Opgenomen TV etc.. Maar dus ook muziek. De muziek staat in MP3 opgeslagen en kan ook gewoon afgespeeld worden door XBMC. Alleen zit met het probleem dat XBMC telkens als ik de map Muziek wil openen dat hij alle liedjes gaat inlezen. De informatie enzo. Hoe voorkom ik dit? Want als ik op Annuleren tijdens het inlezen druk zie ik keurig alle mappen en dergelijke staan.

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

hdtv kan wel... alleen door je pc te laten downscalen en streamen :)
quote:
Cave_Boy schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:49:
Ik ben momenteel leuk aan het spelen met makkelijke koppelingen aan het maken naar mijn servertje toe. Films, Opgenomen TV etc.. Maar dus ook muziek. De muziek staat in MP3 opgeslagen en kan ook gewoon afgespeeld worden door XBMC. Alleen zit met het probleem dat XBMC telkens als ik de map Muziek wil openen dat hij alle liedjes gaat inlezen. De informatie enzo. Hoe voorkom ik dit? Want als ik op Annuleren tijdens het inlezen druk zie ik keurig alle mappen en dergelijke staan.
Gewoon uit laten lopen. Is maar eenmalig gebeuren. Tenzij je telkens echt grote wijzigingen aan je mp3 map aanbrengt.

SyphOn wijzigde dit bericht 31-03-2007 14:12 (83%)

jah jah

Reg. datum: 17 september 2000

quote:
4815162342 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:59:
[...]

Zelfde manier. Ik zou PMIII is opnieuw downloaden, misschien is dan het probleem wel verholpen
Heel vaag, ik heb net nog maar de de 23 maart versie van t#ch erop gezet. Maar nog steeds niet de view. Echt vreemd. Is PMIII ergens los te downloaden? Kun jij anders PMIII niet zippen en mij mailen evt?

http://specs.tweak.to/6635

Me Xbox heeft inmiddels al een paar keer alles ingelezen maar hij blijft dit inlezen maar doen zonder dat ik ook maar 1 liedje erbij zet...

BTO 15W25+ 15,4" @ 1680 x 1050 nVidia GO 8600M GT 512MB Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz 800MHz 4MB 4096MB DDR2 - 800MHz DC 120GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW Integrated BT & Wi-Fi Ubuntu 8.04 64bit

Reg. datum: 19 februari 2007

Die van mij heeft dit ook, best irritant, als hier een oplossing voor is houd ik me aanbevolen!

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Heeft iemand enig idee of XMBC het volume ergens opslaat???

Ik merk namelijk dat het geluid van mn films lagers is dan bv als ik normaal TV kijk.
Ook is het start deuntje van XMBC hoger dus het moet iets zijn met instellingen.

Volume in de Xbox staat al op z'n hoogst (0.00 dB)

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Arwen / Kayne

quote:
DarkShadow schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:51:
[...]

iets minder cryptisch dan misschien? Ik heb een hele avond gekeken naar wat ik mogelijk fout heb gedaan, maar ik kan er zelf niet uitkomen. Hij blijft het terug zetten naar pal.

edit: hmm ik ben er nu pas achtergekomen dat er op de kabel een switch zat, dus de zwartwit kleuren zijn over :). Nadeel is dat hij nog steeds terug gaat naar Pal. Ik heb begrepen dat dit aan de eeprom kan liggen, maar ben er niet achter hoe ik dit permanent moet veranderen.
Zoek even naar ConfigMagic van Team Assembly ;)
quote:
Stampre schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:23:
[...]

Heel vaag, ik heb net nog maar de de 23 maart versie van t#ch erop gezet. Maar nog steeds niet de view. Echt vreemd. Is PMIII ergens los te downloaden? Kun jij anders PMIII niet zippen en mij mailen evt?
Die staat gewoon bij in de SVN van XBMC

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Passion for Christ

quote:
Fire69 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:30:
[...]

Zoek even naar ConfigMagic van Team Assembly ;)

[...]

Die staat gewoon bij in de SVN van XBMC
Bedankt, vanochtend geprobeerd, helaas vergeten de hdd weer te locken (in a hurry), nu zit ik met een error 05 en mn xbox drive (thomson) word kapot. Dat wordt dus weer hotswappen :(

Heeft iemand hier nog een goed adresje om een nieuwe drive aan te schaffen?

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
DarkShadow schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:44:
[...]

het is een samsung LE27S71, ik neem aan dat die NTSC wel aankan. Mijn probleem is dat mn ms dash niet meer werkt, als ik die met de slayer disc restore krijg ik een error 21. mediacenter etc werkt overigens allemaal goed.

even een update, ik heb de xbox dash werkend gekregen. Het probleem is dat als ik mn xbox restart hij weer op pal springt.
Met enigmah zet ik hem om, dan ga ik terug naar xbmc. Als ik dan naar mn dash ga zie ik niet de optie pal60 (dus hij staat nog ntsc), maar verder kan ik alleen maar widescreen kiezen. Start ik dan opnieuw op, dan staat hij weer op pal.

Iemand enig idee waarom hij dit doet?
Msdash.xbe opstarten .. via de xbox-explorer

Arwen / Kayne

quote:
DarkShadow schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:47:
[...]

Bedankt, vanochtend geprobeerd, helaas vergeten de hdd weer te locken (in a hurry), nu zit ik met een error 05 en mn xbox drive (thomson) word kapot. Dat wordt dus weer hotswappen :(

Heeft iemand hier nog een goed adresje om een nieuwe drive aan te schaffen?
Gebruik je je drive nog voor iets anders ook? Anders is het een beetje gek om enkel voor dit een nieuwe drive te kopen. Zoek even op x-scene hoe je er (tijdelijk) een gewone dvd-drive aanhangt.

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 29 september 2006

quote:
Beontherapy schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:56:
Hoe krijg ik beeld op m'n beamer en tegelijkertijd ook op m'n TV?
Anyone?

quote:
Via de beamer kun je vaak gewoon het beeldsingaal doorsluizen naar ene monitor en of Tulip uitgang..

Om het beeld op PAL of om op NTSC te krijgen standaard deed ik dit in de guisettings.xml veranderen. Destijds had ik een oude tv hiervoor en was dit dus nodig. Standaard volume instellingen kun je hier ook toewijzen. Vermoed dat ik mijn instelling van het niet inlezen van muziek via netwerk hier ook uit moet kunnen zetten maar weet nog niet welke dat is. Weet iemand dat? Vind die laadbalk erg lastig. Klik hem nu maar weg omdat als hij alle sgeladen heeft later weer alles gaat scannen.

Cave_Boy wijzigde dit bericht 31-03-2007 22:38 (50%)

Passion for Christ

quote:
Fire69 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:08:
[...]

Gebruik je je drive nog voor iets anders ook? Anders is het een beetje gek om enkel voor dit een nieuwe drive te kopen. Zoek even op x-scene hoe je er (tijdelijk) een gewone dvd-drive aanhangt.
hmm, misschien ook een goed idee, bedankt. Ik wil overigens de drive gewoon graag gebruiken als dvd speler, niet echt noodzakelijk, maar altijd wel handig. Ik geloof dat hij ook iets betere output geeft als xbox360 (in beeldkwaliteit)

Reg. datum: 17 september 2000

Mijn view problem is opgelost. Ik kreeg van de maker van project mayhem skin de tip om eens mijn pmIII skin map te verwijderen en daar uit de laatste release de nieuwe terug te zetten, voila! klaar ik klara.

Ik zag gisteren dat er een nieuwe versie van uitzendinggemist op xbmcscripts is geplaatst. Super die nieuwe look. Er zit alleen nog wel een bug in. Op het moment dat je een programma kiest, bijvoorbeeld de lama's dan springt het volgende scherm op miniatuur formaat naar links bovenin de hoek. Dus niet alleen de letters, maar echt het hele scherm, zal vandaag wel weer ff screenshotje plaatsen.

http://specs.tweak.to/6635

Passion for Christ

Zijn er hier meer mensen die hun dvd drive in de xbox helemaal vervangen hebben met een pc dvd? Ik hoef namelijk geen originals af te spelen en zou mn drive best willen vervangen als het maar in de case past. Iemand hier ervaring mee en ook waar ik die zou kunnen kopen?

Daarnaast heb ik nog een vreemd probleem in PMIII, als ik het script menu wil bekijken komt hij midden in mijn scherm terecht en staan alle knoppen bovenelkaar.

Reg. datum: 01 december 2003

Misschien een leuk onderwerp voor bij de startpost: Welke kabel heb ik nodig om een HD signaal op mijn HD Ready TV te toveren.
Mijn Xbox is nu aangesloten aan een Philips HD ready TV met een advanced scart maar ik kan de opties 480p, 720p en 1080i niet aangevinkt.
Op de TV heb ik de scart aansluiting geprobeert en de SVHS aansluiting maar in beide gevallen geen resultaat. Iemand suggesties? Wanneer ik namelijk ga zoeken naar HD ready, kabels (Cables) en xbox dan krijg ik alleen maar resultaten terug voor de xbox 360.

Cheers!

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: