Ongeveer een jaar geleden had ik problemen met de kleurweergave van het scherm van mijn 6214W.
Dit werd toen verholpen met een (
moeizame) RMA. Nu lijkt het er op dat er kleine stofdeeltjes tussen de beschermlaag en het scherm zitten. Ook doen de speakers het niet lekker meer, alleen als ik de laptop 3 cm open heb werken allebei de luidsprekers

(is dus waarschijnlijk een los contact in het scharnier) Daarnaast wordt de laptop nog steeds erg heet (98C) tijdens intensief gebruik. Dit kan ik deels oplossen door de cpu te undervolten en een Zalman notebookcooler onder de laptop te zetten.
Tot slot vertoont ook de brander rare kuren. Het branden van DVD+ schijfjes lukt niet meer. Van de ene op de andere dag pakt de brander geen + schijfjes, terwijl ze uit dezelfde spindle komen. DVD- en CD's worden wel gewoon gebrand, een schoonmaakcd heeft ook niet geholpen...
Vanwege bovenstaande problemen heb ik besloten om mijn 6214w voor de tweede keer op te sturen. De RMA afhandeling gaat niet via zeptoshop.nl, deze nemen geen notebooks aan van voormalige N4all klanten. Ik werd geadviseerd om zelf contact op te nemen met Zepto UK. Na twee weken (!) en slechts 4 mails met ZeptoUK was er nog steeds geen RMA opdracht gemaakt, dus ik nam wederom contact op met Zeptoshop.nl. Hierop namen zij contact op met Zepto Denemarken, en binnen 2 dagen was er een RMA opdracht geregeld.
De verzending gaat deze keer via UPS. (eerst via DPD) Via de website kon ik zelf aangeven op welke dag en tijdstip het pakket opgehaald kon worden. Afgelopen dinsdag werd de laptop opgehaald. Via track&trace kon ik vervolgens zien waar het pakket zich bevond, en vandaag heb ik zowel van UPS als Zepto Denemarken bericht gehad dat de laptop aangekomen is.
Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt