Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
CLB schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:57:
Denk dat je daarvoor Zepto 't beste kunt contacten...
Ze zullen het fixen in IJsselstein, en als dat niet lukt.. tsjaa dan moet die naar Denemarken..
Eerlijk gezegd heb ik daar weinig vertrouwen meer in. Vorige keer zei men namelijk ook dat het maximaal 3 weken zou duren. Jij volgt al die topics he? Zijn er veel mensen die er nog over zeuren?

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over mijn 6214W :)

Scope cleaned and mounted

Dat probleem had ik ook, daarvoor moest hij naar Denemarken.
ojee, daar gaan we weer... zojuist mn 6214w voor de zoveelste keer uit een harde plotselinge reboot teruggekregen, op een manier dat ie een zelfs een paar instellingen weer kwijt is. Zo kreeg ik laatst spontaan mn Windows inlogtune weer terug en onthoud 'ie ineens ook de beeldschermhelderheid niet meer. :? Ik ben bezig een ander, oud baggersysteem in elkaar te flansen waar ik tijdelijk mn school dingetjes op kan doen. Wat zijn de records qua wachttijden bij Zepto tot nu toe? 2,5 maand? Het heeft me tot nu toe altijd tegengehouden em weg te brengen voor RMA mbt tot het temperatuurprobleem, ivm school en comfort kan en wil ik em eigenlijk niet kwijt, maar nu zal ik er maar eens aan moeten geloven. Ik erger me bij tijd en wijlen dood aan dit geweldige, 1300 euro kostende hoopje ellende.

En, bij wie is dit temperatuurprobleem ook daadwerkelijk opgelost, nadat ie 'naar China' (ze worden toch in Denemarken geassembleerd, dan zouden ze daar toch ook vervangende onderdelen moeten hebben - gezien het feit dat niet iedereen met een 6214w er last van schijnt te hebben) gestuurd was?

edit:
quote:
Vanaf 7 februari 2008 is N4ALL BV gestaakt met de verkoop van ZEPTO notebooks in de BENELUX

De reden hiervoor is het niet nakomen van service afspraken waardoor klanten van N4ALL BV helaas gedupeerd zijn geraakt.
|:( Dit zal een RMA wachttijd ook niet echt ten goede komen...

thijsj87 wijzigde dit bericht 07-02-2008 13:42 (12%)
Reden: zepto.nl quote

To the extreme

omg leuk om te weten dat ik mijn laptop niet meer naar nederland kan opsturen. |:(
Mijn volgende wordt zo keihard een apple.

I'm not as stupid as you look

Je kan hem volgens mij gewoon naar de nieuwe distributeur sturen volgens mij.
In het andere Zepto topic (Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5) meldt CLB het volgende:

Officiele bericht:

Zepto heeft na lang beraad besloten een nieuwe distributeur aan te stellen voor de Benelux. Wij hebben altijd een uitstekende relatie met N4all gehad; en zijn hen dankbaar voor het hoge niveau aan service en klantvriendelijkheid die zij ten alle tijden tentoon hebben gespreid. Wij zien het als een uitdaging dit hoge niveau te handhaven, en zien er naar uit via onze nieuwe distributeur onze klanten in de Benelux te beleveren.

BTO en Zepto zijn in dezelfde distributeur gegroeid als twee nieuwe en uitdagende merken in de built-to-order markt in de Benelux. Zepto wil de focus op de Zepto Znotes nog meer opschroeven, dan al via N4all het geval is geweest. De nieuwe distributeur, Nextgen Mobiles, zal zowel op basis van 100% BTO via nl.zepto.com als via haar eigen Zepto shops Zepto Znote notebooks leveren aan onze klanten. Ook zal via deze distributeur de nieuwe LCD TV serie, Helios, in de Benelux worden geïntroduceerd.

N4all zal in de toekomst niet langer aansprakelijk zijn voor service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van onze service afspraken, kunnen zich aan onze nieuwe distributeur te wenden.

Met vriendelijke groet,

Zepto Computers A/S

nou gaat lekker met zepto.......jammer het zijn zulke mooie laptops

heb net een 2dehands canon 300d gekocht maar Compact flash kan de interne cardreader niet aan, dus ik denk eindelijk een functie voor het slot daarboven gevonden te hebben.
Ben er eindelijk achter wat voor slot het is: Wikipedia: ExpressCard

Een ExpressCard|54 , nou en laat er nou niks voor dat stomme slot beschikbaar zijn. Ze hadden er beter een PCMCIA in kunnen gooien.

En dat is nou precies wat er in de handleiding staat:
quote:
PCMCIA Card Slot can accommodate
one PC Card (Type II).
en
quote:
RAM or Memory PC Cards
You can purchase memory expansion modules or PC cards to increase
the amount of RAM. There are two expansion memory sockets
and one PC card slot built in this computer. The PC card slot
supports one Type II card.
Choosing PC Cards
Designed in accordance with PCMCIA standards, a PC card has
almost the same size as a credit card, convenient for your use. The
computer supports 32-bit CardBus PC cards and 16-bit PC cards.
klopt dus weer niks van ;(

Rene Kok | Forest Poker - Zepto Znote 6214W: 14,1" WXGA 1280 x 800/ nVidia GO 7600 512MB/ Core 2 Duo T7200 2,00GHz/ 2048MB DDR2/ 100GB @ 7200 rpm/ DVD+-RW DL/ WIFI 300n

Gsus is my homeboy

quote:
dfr0st schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:19:
nou gaat lekker met zepto.......jammer het zijn zulke mooie laptops
Gaat zeker lekker!

Zepto's zijn al enkele weken te bestellen via www.zeptoshop.nl

- Prijzen van configuraties zijn via zeptoshop.nl stukken lager dan via andere zeptosites
- Betere service-afhandeling dan voorheen (moest via Zepto DK en nu niet meer)
- Ze hebben tientallen Zepto's op voorraad! Vandaag voor 15.00 bestellen morgen in huis!
- Ze hebben een showroom waar alle high end Zepto's te bezichtigen / uit te proberen zijn

Dus 'jammer' is zeker niet aan de orde :)

EDIT: Zeptoshop.nl neemt idd ook alle garanties/ RMA's aan, van Zepto's voorheen verkocht via N4ALL

CLB wijzigde dit bericht 15-02-2008 17:26 (7%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

quote:
CLB schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:24:
EDIT: Zeptoshop.nl neemt idd ook alle garanties/ RMA's aan, van Zepto's voorheen verkocht via N4ALL
Heeft iemand al ervaringen met de RMA van Zeptoshop.nl? Duurt het net zo lang?

Gsus is my homeboy

Ze hebben alle* onderdelen op voorraad, dus je kunt er heen en afwachten of hem opsturen :)
Zodoende hoeft hij niet meer naar Denemarken en het contact is denk ook wat makkelijker ;)

Bel ze anders is (met je probleem)

* als het goed is, dus pak me er niet op

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Service moeten we nog afwachten, ze hebben immers ook hun eigen merk laptops. Ga ervan uit dat dit net zoals n4all meer prioriteit heeft dan zepto's.
Trouwens de prijzen zijn gelijk voor alle nederlandse Distributeurs. Dat heb ik van roelof uit DK bevestigd gekregen. Er zullen tussen de beide resellers geen prijsverschillen zijn. Enigste verschil is de service afhandeling. Ik heb de mijne gekocht bij DD en moet zeggen dat ik mijn laptop in 3 dagen terug had. Geen klachten dus. En dus zeker ook niet naar DK gestuurt. Weet niet of n4all dat wel deed, maar ondertussen heeft DD al weer 2 jaar ervaring met Zepto's herstellen en is de "nieuweling" nog aan het uitproberen... De tijd zal het leren zeg ik maar. :)

Gsus is my homeboy

De 'nieuweling' zit al wel 17 jaar in (assembleerbare) laptops dus zo 'nieuw' zijn ze niet ;)
En tegenwoordig is de binnenkant van elke highend laptop toch 90% 't zelfde :)

quote:
CLB schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:47:
De 'nieuweling' zit al wel 17 jaar in (assembleerbare) laptops dus zo 'nieuw' zijn ze niet ;)
En tegenwoordig is de binnenkant van elke highend laptop toch 90% 't zelfde :)
17 jaar in de assembleerbare laptops lijkt me wat sterk, omdat toen alleen nog maar grote merken rondwandelden. VBI notebook-achtige bestonden 17 jaar geleden nog niet. Alhoewel ik zeker geloof dat ze met de Gnote zeker zolang assembleren als n4all met de BTO. Daar de gnote gewoonweg bij n4all gekocht worden.
Feit blijft dat ze hun eigenmerk hebben. Nu nog maar afwachten of ze die voorrang geven op Zepto's. Laten we hopen dat ze niets naar DK hoeven te sturen. :)

quote:
thijsj87 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:27:
ojee, daar gaan we weer... zojuist mn 6214w voor de zoveelste keer uit een harde plotselinge reboot teruggekregen, op een manier dat ie een zelfs een paar instellingen weer kwijt is. Zo kreeg ik laatst spontaan mn Windows inlogtune weer terug en onthoud 'ie ineens ook de beeldschermhelderheid niet meer. :? Ik ben bezig een ander, oud baggersysteem in elkaar te flansen waar ik tijdelijk mn school dingetjes op kan doen. Wat zijn de records qua wachttijden bij Zepto tot nu toe? 2,5 maand? Het heeft me tot nu toe altijd tegengehouden em weg te brengen voor RMA mbt tot het temperatuurprobleem, ivm school en comfort kan en wil ik em eigenlijk niet kwijt, maar nu zal ik er maar eens aan moeten geloven. Ik erger me bij tijd en wijlen dood aan dit geweldige, 1300 euro kostende hoopje ellende.

En, bij wie is dit temperatuurprobleem ook daadwerkelijk opgelost, nadat ie 'naar China' (ze worden toch in Denemarken geassembleerd, dan zouden ze daar toch ook vervangende onderdelen moeten hebben - gezien het feit dat niet iedereen met een 6214w er last van schijnt te hebben) gestuurd was?

edit:
[...]
|:( Dit zal een RMA wachttijd ook niet echt ten goede komen...
Misschien ben ik een beetje laat :P

Maar een oplossing is om je CPU te undervolten. Mijn T7200 draait nu op 1,000 Volt (1 Volt ja :P ) en wordt lang niet zo warm als voorheen. Ook is het verstandig om je fan te ontdoen van stof.

Met notebook hardware control (NHC) kan je undervolten.
ik heb nu 2GB ram (2x1GB) in mijn 6214w, weet er iemand of het mobo 2x2gb aankan?

Rene Kok | Forest Poker - Zepto Znote 6214W: 14,1" WXGA 1280 x 800/ nVidia GO 7600 512MB/ Core 2 Duo T7200 2,00GHz/ 2048MB DDR2/ 100GB @ 7200 rpm/ DVD+-RW DL/ WIFI 300n

Het kan er wel in, maar volgens mij kan er maar 3GB effectief gebruikt worden, ook met een 64-bits besturingssysteem. Dat heeft te maken met de i945 chipset.

Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"

Ik gebruik nog windows XP, en het gaat mij dat ik telkens te weinig ram heb in after effects. Dus idd misschien 1gb vervangen door een 2gb.

Een oneven geheugen is niet zo voordelig ivm dual channel. Het is slimmer om dan gewoon naar 64bit over te stappen, of gewoon 4gb te gebruiken met 32bit OS
heeft er iemand enig idee waarom, als je het toetsenbord er even uithaalt, er een plastiekje boven de fan geplaatst is op het toetsenbord?

Mij lijkt het "efficiënter" om dit te verwijderen zodat de fan meer frisse lucht kan inzuigen onderdoor het toetsenbord. 't is zoals een sticker boven de fan op een videokaart plakken... onlogisch toch?
Maar het zal wss iets met resonantie of bescherming, of gladheid of geluidsproductie te maken hebben misschien?

Iemand trouwens ook enig idee ondertussen of je de fan niet gewoon kan uitzetten op een of andere manier? 40% van de werktijd blaast hij gewoon frisse lucht uit :) en da's nu ook nie meteen nodig denk ik.

Verder: nog steeds superblij met het toestel :D

@ MUSBACK.BLOGSPOT.COM

Modbreak:
GoT is niet bedoelt om je spul te verkopen. Hiervoor kun je terecht in onze Vraag en Aanbod. Veel succes met het verkopen aldaar

GENETX wijzigde dit bericht 22-05-2008 23:06 (81%)

quote:
musback schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:02:
Iemand trouwens ook enig idee ondertussen of je de fan niet gewoon kan uitzetten op een of anderemanier? 40% van de werktijd blaast hij gewoon frisse lucht uit :) en da's nu ook nie meteen nodig denk ik.

Verder: nog steeds superblij met het toestel :D
De fan uitzetten? Dat gaat leiden tot hitteproblemen, ook al blaast de fan volgens jou 40% van de werktijd frisse lucht uit. Dus houdt het in dat hij 60% van de tijd wel warme lucht uitblaast?

XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86

hij blaast meestal gewoon frisse lucht uit, waar ik ook voel :)
dan heb ik liever dat ie gewoon uit staat ipv nodeloos te ruizen ;)
maar tis niks ergs of zo :P

alleen blijf ik me afvragen waarom dat plastiekje erop geplakt is, wss om de in-stroom van de lucht meer centraal te laten verlopen om ook de ram-modules mee te koelen?

@ MUSBACK.BLOGSPOT.COM

To the extreme

Weet er iemand hoe je de boot order verandert, je moet met + en - werken, maar aangezien er geen numeriek tobo is gaat dit niet... Met shift proberen een + te maken helpt ook niet.

I'm not as stupid as you look

quote:
crazyheinz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:19:
Weet er iemand hoe je de boot order verandert, je moet met + en - werken, maar aangezien er geen numeriek tobo is gaat dit niet... Met shift proberen een + te maken helpt ook niet.
num-lock inschakelen (; ==> - en / ==> -)? los USB-toetsenbord pakken?

Zepto Znote 6625WD: T7300, 4GB, 160GB 5k4 rpm hybride hdd 320GB 5k4 hdd, Geforce 8600 GT 512MB 15'4" 1680*1050

Ongeveer een jaar geleden had ik problemen met de kleurweergave van het scherm van mijn 6214W.
Dit werd toen verholpen met een (moeizame) RMA. Nu lijkt het er op dat er kleine stofdeeltjes tussen de beschermlaag en het scherm zitten. Ook doen de speakers het niet lekker meer, alleen als ik de laptop 3 cm open heb werken allebei de luidsprekers :P (is dus waarschijnlijk een los contact in het scharnier) Daarnaast wordt de laptop nog steeds erg heet (98C) tijdens intensief gebruik. Dit kan ik deels oplossen door de cpu te undervolten en een Zalman notebookcooler onder de laptop te zetten.
Tot slot vertoont ook de brander rare kuren. Het branden van DVD+ schijfjes lukt niet meer. Van de ene op de andere dag pakt de brander geen + schijfjes, terwijl ze uit dezelfde spindle komen. DVD- en CD's worden wel gewoon gebrand, een schoonmaakcd heeft ook niet geholpen...

Vanwege bovenstaande problemen heb ik besloten om mijn 6214w voor de tweede keer op te sturen. De RMA afhandeling gaat niet via zeptoshop.nl, deze nemen geen notebooks aan van voormalige N4all klanten. Ik werd geadviseerd om zelf contact op te nemen met Zepto UK. Na twee weken (!) en slechts 4 mails met ZeptoUK was er nog steeds geen RMA opdracht gemaakt, dus ik nam wederom contact op met Zeptoshop.nl. Hierop namen zij contact op met Zepto Denemarken, en binnen 2 dagen was er een RMA opdracht geregeld. |:( |:(

De verzending gaat deze keer via UPS. (eerst via DPD) Via de website kon ik zelf aangeven op welke dag en tijdstip het pakket opgehaald kon worden. Afgelopen dinsdag werd de laptop opgehaald. Via track&trace kon ik vervolgens zien waar het pakket zich bevond, en vandaag heb ik zowel van UPS als Zepto Denemarken bericht gehad dat de laptop aangekomen is.

Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt :P

quote:
Thyss schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:45:
Ongeveer een jaar geleden had ik problemen met de kleurweergave van het scherm van mijn 6214W.
Dit werd toen verholpen met een (moeizame) RMA. Nu lijkt het er op dat er kleine stofdeeltjes tussen de beschermlaag en het scherm zitten. Ook doen de speakers het niet lekker meer, alleen als ik de laptop 3 cm open heb werken allebei de luidsprekers :P (is dus waarschijnlijk een los contact in het scharnier) Daarnaast wordt de laptop nog steeds erg heet (98C) tijdens intensief gebruik. Dit kan ik deels oplossen door de cpu te undervolten en een Zalman notebookcooler onder de laptop te zetten.
Tot slot vertoont ook de brander rare kuren. Het branden van DVD+ schijfjes lukt niet meer. Van de ene op de andere dag pakt de brander geen + schijfjes, terwijl ze uit dezelfde spindle komen. DVD- en CD's worden wel gewoon gebrand, een schoonmaakcd heeft ook niet geholpen...

Vanwege bovenstaande problemen heb ik besloten om mijn 6214w voor de tweede keer op te sturen. De RMA afhandeling gaat niet via zeptoshop.nl, deze nemen geen notebooks aan van voormalige N4all klanten. Ik werd geadviseerd om zelf contact op te nemen met Zepto UK. Na twee weken (!) en slechts 4 mails met ZeptoUK was er nog steeds geen RMA opdracht gemaakt, dus ik nam wederom contact op met Zeptoshop.nl. Hierop namen zij contact op met Zepto Denemarken, en binnen 2 dagen was er een RMA opdracht geregeld. |:( |:(

De verzending gaat deze keer via UPS. (eerst via DPD) Via de website kon ik zelf aangeven op welke dag en tijdstip het pakket opgehaald kon worden. Afgelopen dinsdag werd de laptop opgehaald. Via track&trace kon ik vervolgens zien waar het pakket zich bevond, en vandaag heb ik zowel van UPS als Zepto Denemarken bericht gehad dat de laptop aangekomen is.

Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt :P
En heb je hem al terug ondertussen? Heb een paar dezelfde problemen als jij. Een luidpsreker links doet het niet meer, mijn brander vertoond rare kuren. En bovendien kloppen de kleuren niet als ik de laptop aansluit op een extern beeldscherm. Verder reset de tijd van de bios als ik mijn laptop van netstroom afhaal en klapt het ding vaak uit als ik aan het gamen ben. Omdat ik erg slechte ervaringen heb met de RMA vorige keer heb ik deze problemen niet laten fixen. Ik wil de laptop niet weer 2 maanden kwijt zijn.
Ik denk dat ik hem binnenkort gewoon maar eens naar de computerboer om de hoek breng, daar heb ik meer vertrouwen in dan de service van Zepto. Als ik dit geweten had had ik wel een Macbook aangeschaft voor 100 euro meer |:( Een van de slechtste aankopen die ik ooit gedaan heb.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws