Hoofdcategorieën
Topicacties

DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Je moet de Humax voor het verwisselen van de schijf niet op standby zetten, maar direct met de schakelaar achterop uit zetten. Als je dat niet doet, zal de Humax de nieuwe schijf namelijk bij het inschakelen niet herkennen/formateren.
quote:
boonie schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:10:
Let wel op dat je een beetje stille HD hebt. Ik heb met rubbertjes en viltjes moeten werken om hem stil te krijgen.
Ik zou zeker niet voor zomaar een stille harde schijf gaan. Als je de Humax volledig wil kunnen benutten (2 opnames + gelijktijdig een oude opname kunnen terugkijken) kunnen standaard IDE schijven voor problemen zorgen.
De DB35 serie van Seagate is geoptimaliseerd voor gebruik in PVR systemen. Deze schijven worden bijv. veel minder warm dan de standaard IDE schijf (80 GB WD Caviar), dit ik gebruikt heb om te testen.

Arjen Tempel wijzigde dit bericht 01-07-2008 22:39 (57%)

Reg. datum: 28 mei 2008

Seagate heeft in de DB35 serie ook een 750 Gb HD. Gaat dit ook werken of is de maximale grootte 400 Gb die ik kan gebruiken?

Zolang je de IDE versie neemt zou het moeten werken.

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat de programma-index een vaste grootte heeft. Je kunt dus slechts een beperkt aantal opnames bewaren.

Het bestandssysteem dat de Humax gebruikt kan max. 2048 bestanden aan. Elke opname bestaat uit 2 bestanden: 123.av (de TS stream) en 123.elu (tijd-codes, etc. voor het kunnen spoelen in programmas). Er zijn 2 opnames gereserveerd zijn voor intern gebruik: 0.av en 1.av. Deze worden bijv. gebruikt voor time-shifting. Uiteindelijk hou je dus max. (2048 / 2) - 2 = 1022 opnames over.
Dit aantal wordt niet groter bij een grotere harde schijf.

Zolang je echter voornamelijk lange opnames maakt (mijn opnames zijn vrijwel allemaal > 2 uur) van zenders met een hoge bitrate, loop je niet snel tegen deze grens aan.

Reg. datum: 27 september 2004

Ik ben van plan om een Samsung 37a552 te kopen samen met de Humax PVR 9200 C.
Wordt er bij de Humax een goede RGB kabel geleverd?
Mijn ps3 sluit ik met een HDMI kabel aan op de TV.

Verder nog een kaartje van Ziggo voor de HDTV.
Is het ook mogelijk om digitale tv te bestellen zonder decoder?

crazy_boy_19 wijzigde dit bericht 11-07-2008 17:20 (4%)

boe!
Reg. datum: 25 juni 2001

quote:
crazy_boy_19 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:33:
Is het ook mogelijk om digitale tv te bestellen zonder decoder van hun?
Dat kon bij Casema wel, daar kostte het 'startpakket' bijna 30 euro. Dan had je dus alleen een smartcard.

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

Reg. datum: 27 september 2004

Is er ook een decoder met harde schijf en HDMI aansluiting?
Op kieskeurig staan alleen decoders met satelliet aansluiting.
En daar heb je neem ik aan een schotel voor nodig :P

Of wegen de kosten niet op tegen het profijt?

crazy_boy_19 wijzigde dit bericht 15-07-2008 17:39 (12%)

ach, je typt eens wat...
Reg. datum: 05 mei 2002

Dit apparaat staat nu een klein half jaartje in huis en er wordt met veel plezier veel gebruik van gemaakt. Voornamelijk door mijn vriendin die zo aardig bij kan blijven met McLeods Daughters, Grey's Anatomy én Desperate House Wifes. Ikzelf gebruik de opname functionaliteit vooral voor die enkele keer dat ik mag kiezen wat er op komt (j/k, zo erg zit ik ook weer niet onder de plak ;)) en tussendoor wordt gestoord.

Elke dag staat de Humax wel een paar uurtjes aan maar 1 of 2 keer per maand heeft ie een hick-up. Dan reboot de decoder, maar het scherm is volgens mij dan anders dan de standaard harde-schijf-initialisatie die je normaal ziet bij aanzetten. Het gaat heel vlug en denk er steeds te laat aan om te kijken wat er precies staat maar ik meen de afkorting "DL"...
En tot nog toe ook twee keer meegemaakt dat het apparaat helemaal vastliep. Er kwam geen beeld meer door en afstanbediening reageerde niet meer. Uit- en aanzetten verhielp het probleem (gewoon via het frontpaneel, dus niet nodig om de stroom eraf te halen). Kan me niet meer herinneren of het apparaat op dat moment intensief gebruikt werd, dus misschien dat het daar aan lag. Het is namelijk inmiddels alweer een tijdje geleden.

Meer mensen van die reboots af en toe? Het deert me eigenlijk nauwelijks maar een beetje vreemd vind ik het wel. Stiekem (:)) hoop ik dat het een soort van automatische update is, maar betwijfel het ten zeerste...

You can conquer the world, but i'll still be in it.

er komt binnenkort nieuwe software waar de reboot mee opgelost moet zijn

boe!
Reg. datum: 25 juni 2001

Die reboot gebeurt altijd op het hele uur. Dat vertelde de support afdeling mij, was mij nog niet eens opgevallen. Heb het 3x gezien nu, heb hem een paar maandjes.

Ze zouden het idd in de volgende update fixen.

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

ach, je typt eens wat...
Reg. datum: 05 mei 2002

Ah, thx voor de info.

You can conquer the world, but i'll still be in it.

Reg. datum: 08 februari 2000

precies hetzelfde hier.. paar keer gehad nu. Maand in bezit ongeveer. Voorderest ben ik er erg blij mee.

Warsteiner, Die Königin der Biere

Reg. datum: 24 maart 2007

Ongelofelijk dat die software updates zo ontzettend lang moeten duren. Heeft iemand al ergens berichten gezien over de release datum voor de volgende update?

ehm....?

quote:
boonie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:23:
Ongelofelijk dat die software updates zo ontzettend lang moeten duren. Heeft iemand al ergens berichten gezien over de release datum voor de volgende update?
Probleem is dat de kabelmaatschappijen bepalen wanneer een update beschikbaar komt. Meneer Ziggo gaat eerst zelf 5 maanden (ok, ik overdrijf) kijken of een update wel goed genoeg is. En kabelmaatschappijen hebben nou eenmaal niet de reputatie om snel en adequaat te handelen.
Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
amphora schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:24:
[...]Probleem is dat de kabelmaatschappijen bepalen wanneer een update beschikbaar komt. Meneer Ziggo gaat eerst zelf 5 maanden (ok, ik overdrijf) kijken of een update wel goed genoeg is. En kabelmaatschappijen hebben nou eenmaal niet de reputatie om snel en adequaat te handelen.
Ach, als de belangen groot zijn kan het wel snel natuurlijk zoals de zien was bij de speciale "Eurosport HD" update voor de Samsung decoders. :)

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Reg. datum: 01 september 2004

ik heb thuis alles zwart. Nu wil ik deze Humax aanschaffen maar hij is alleen in zilver.
Nu vond ik deze in het zwart, Gaat deze in NL werken als ik hem uit de UK laat komen?

http://www.laskys.com/tv_...eyword=HUMAX+PVR9200T%2FB

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
jelle18 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:22:
ik heb thuis alles zwart. Nu wil ik deze Humax aanschaffen maar hij is alleen in zilver.
Nu vond ik deze in het zwart, Gaat deze in NL werken als ik hem uit de UK laat komen?

http://www.laskys.com/tv_...eyword=HUMAX+PVR9200T%2FB
Nee.
Dat model is alleen geschikt voor DVB-T (UK Freeview) + analoog
Voor digitale kabelontvangst (DVB-C) heb je er hier dus niets aan.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Reg. datum: 01 september 2004

quote:
The_Doman schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:32:
[...]

Nee.
Dat model is alleen geschikt voor DVB-T (UK Freeview) + analoog
Voor digitale kabelontvangst (DVB-C) heb je er hier dus niets aan.
ok tx wel balen.., hopelijk komt er nog een zwarte versie naar NL

jelle18 wijzigde dit bericht 25-07-2008 15:14 (7%)

Reg. datum: 25 juli 2008

Erg blij met m'n pvr 9200c, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat je er ook films op kon zetten met behulp van de usb poort.

Na veel stoeien lukt het me niet, ik kan het er alleen af halen.
zijn er manieren om b.v. homevideo's erop te zetten, of
is de enigste manier om uit te zoeken hoe de films gecomprimeerd zijn (omgezet moeten worden), de harddisk eruit halen, en aansluiten op m'n computer en de file erheeen kopieren ?

of zijn er betere optie's om me op te storten.

Ik kan hem geen signaal laten opnemen buiten de kabel om toch ?

Alvast bedankt, remco

remcodb wijzigde dit bericht 28-07-2008 11:11 (9%)

Reg. datum: 24 maart 2007

quote:
amphora schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:24:
[...]

Probleem is dat de kabelmaatschappijen bepalen wanneer een update beschikbaar komt. Meneer Ziggo gaat eerst zelf 5 maanden (ok, ik overdrijf) kijken of een update wel goed genoeg is. En kabelmaatschappijen hebben nou eenmaal niet de reputatie om snel en adequaat te handelen.
Dus wij hebben een humax met bugs omdat Ziggo laks is? Dan lijkt dit een mooie case voor Kassa.

Hoe zeker ben jij van je zaak?

ehm....?

quote:
boonie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 22:25:
[...]
Dus wij hebben een humax met bugs omdat Ziggo laks is? Dan lijkt dit een mooie case voor Kassa.

Hoe zeker ben jij van je zaak?
Was bij de vorige update ook. Volgens Humax was ie al klaar maar kabelmaatschappijen testen iedere update eerst voordat ze em releasen. De kabelmaatschappij bepaald namelijk welke updates beschikbaar zijn, niet humax zelf. Geen idee hoe lang het duurt hoor. Misschien is het een week, misschien een maand, geen idee.
Reg. datum: 21 juli 2008

Hoe kijken jullie naar digitale tv van bijv Ziggo zonder een HDMI of component aansluiting?
Is dan het beeld op je tv niet slecht met alleen scart ?

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

Voor SD signaal is scart goed genoeg.
HDMI is voor SD echt een overkill, en pas nodig bij HD beelden.

Het enige nadeel van scart is eigenlijk de extra digitaal > analoog > digitaal omzetting die je krijgt.
Maar zolang je dus SD kijkt voldoet scart prima. Echt geweldig beeld zal je met SD en tft's/plasma's nooit krijgen omdat die "teveel" pixels hebben. Er zijn weinig tft's/plasma's die naar mijn mening een SD signaal mooi op hun scherm kunnen krijgen.

Wil je perse toch hdmi hebben, dan kan je altijd de samsung HD decoder kopen.
Deze schijnt een vrij goede upscaler te hebben.

job wijzigde dit bericht 27-07-2008 22:11 (79%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 31 juli 2008

Ik heb nu al een berg posts gelezen over de herkenbaarheidheid van de 9200C. En als nieuwe post deze vraag ook gesteld. Maar mij lukt het nog steeds niet de PVR met de PC te linken????? Ik heb eergisteren een nieuwe iPVR-9200C gekregen, het aansluiten ging prima. De device Driver Version is: PXCIR 1.00.10, bijwerkdatum 22 aug 2007 en mijn provider is Ziggo. Ik heb windows XP een NIEUWE Belkin USB A-B kabel. De Humax cd wordt door geen van de 3 cd-dvd spelers gelezen, dus de e-linker maar gedownload (was op de Humax site overigens niet te vinden???) Ook heb ik de methode van JOB geprobeerd (wat zijn overigens de 'HUMAX GUI BINARIE")>>> niets lukt. Is er iemand die mij echt de oplossing kan geven?

Reg. datum: 10 oktober 2000

Hm. Sinds een paar dagen heb ik opnames zonder geluid en opnames die alleen zwart zijn.
Wat kan ik hier aan doen? Factory-reset proberen?

Reg. datum: 23 oktober 2002

Zwart beeld ik heb ik ook eens gehad, volgens mij kun je dan in het menu proberen een update te doen via het netwerk van je provider.

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: