DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 26 april 2007
Sow, ga je solderen ofzo? Of de RF extender kabels van achter door de kast naar voren trekken?quote:UltraSub schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:55:
Weet iemand waar het IR-oogje op de Humax precies zit? Staat niks in de handleiding, en het is ook absoluut niet te zien. Zit te denken om het oogje achter de Humax te monteren, zodat ik daar een RF extender kan zetten (Logitech).
Ben benieuwd hoe je dit aanpakt (Foto's?) want ik heb ook een RF extender en ga hem op termijn ook nog gebruiken (als alles in een kast gaat).
Thanks! Ga eens kijken straks.quote:boonie schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:48:
[...]
Op het frontje staat links het woord "humax" Je moet het zoeken bij de X en net rechts er naast.
De RF extender heeft hier een probleem. Werkt eigenlijk perfect, maar gezien het feit dat alle apparatuur (en dus de extender ook) in een hoogglans meubel staat, werkt het niet fijn met zappen. De Humax zapt 3x bij channel up/down en dat is zeer irritant. Ja, alles al geprobeerd, het ligt echt aan de reflectie van de hoogglans.quote:Pijpje70 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:37:
[...]
Sow, ga je solderen ofzo? Of de RF extender kabels van achter door de kast naar voren trekken?
Ben benieuwd hoe je dit aanpakt (Foto's?) want ik heb ook een RF extender en ga hem op termijn ook nog gebruiken (als alles in een kast gaat).
Dus dacht ik met één IR oogje speciaal die poort aan te sturen, maar dat oogje stoort me in een verder nette kast. Nu vraag ik me dus af of ik de Humax open kan schroeven, en het IR oogje van de extender er in kan plakken, of dat ik het IR oogje naar de achterkant haal, met evt solderen.
Eigenlijk niet zo spannend volgens mij, behalve dat ik garantie kwijt ben als ik de kast open maak.
Xbox Live Gamertag: UltraSubX
Reg. datum: 26 april 2007
Lijkt me dat dat gewoon moet lukken. Ik zou de kabel van de extender via een niet gebruikte uitgang aan de achterkant invoeren en dan op het oog plakken, mits het oog redelijk vrij zit (en niet tegen het voorpaneel). Anders wordt het lastig.quote:UltraSub schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:55:
Nu vraag ik me dus af of ik de Humax open kan schroeven, en het IR oogje van de extender er in kan plakken, of dat ik het IR oogje naar de achterkant haal, met evt solderen.
Eigenlijk niet zo spannend volgens mij, behalve dat ik garantie kwijt ben als ik de kast open maak.
Kan je wel 3 dingen tegelijk digitaal bekijken met 1 smartcard? Ofwel, dan zou het een vervanger zijn voor mijn Samsung digitale ontvangen en niet voor mijn DVD/HDD recorder.
Riep er iemand?
Je kunt twee dingen opnemen en iets wat opgenomen is tegelijk kijken. In enkele gevallen kun je twee dingen opnemen en een derde kijken. Dat is dan beperkt tot de zenders die samen in een kanaal zitten. Dat zijn er zo'n 5 per kanaal. Als je daar de twee aftrekt die je al opneemt kun je nog 8 andere kijken.quote:Tha_Duck schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:40:
Kan je wel 3 dingen tegelijk digitaal bekijken met 1 smartcard? Ofwel, dan zou het een vervanger zijn voor mijn Samsung digitale ontvangen en niet voor mijn DVD/HDD recorder.
Rare is alleen dat de menu optie software update disabled is. Betekend dit dat er geen update op het kabel netwerk aanwezig is, of is er iets anders aan de hand?
INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer
Dat betekend net als bij alle andere decoders dat je de laatste versie al hebt.quote:beany schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:51:
Betekend dit dat er geen update op het kabel netwerk aanwezig is, of is er iets anders aan de hand?
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Het is alleen jammer dat de USB aansluiting aan de voorkant zit.
Maar ben erg tevreden! Die Siemens gaan we ritueel de vernieling in helpen
INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer
Reg. datum: 28 mei 2008
<PC specs>
Welke codering gebruiken die? en welke codering ondersteunt de 9200T?
Ah, lees net dat die een CI heeft, dus dat komt wel goed.
Benelux lijkt me lastig aan te komen. Maar ik zou eens zoeken op duitse websites, daar (en in de UK) zijn ze volgens mij prima te vinden.
job wijzigde dit bericht 28-05-2008 13:55 (41%)
<PC specs>
Reg. datum: 13 juni 2002
Heb in ander forum (geloof iets van ziggo-gebruikers) gezien dat het mogelijk is maar afhankelijk van type ivm. stroomverbruik en media-streaming mogelijkheden. Een keuze uit de ACE reeks van SAMSUNG is altijd goed.quote:Maccerjack schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:20:
Wie heeft er nu een grotere HD in gezet? Ik overweeg het ook te doen en ben benieuwd naar andere ervaringen...
Het is wel belangrijk dat je de humax echt uitzet met knop achterop en niet eerst in standby zet. En waarschijnlijk zijn je huidige opnames weg want weet niet of je die kan overzetten. Zelf (nog) geen ervaring
Reg. datum: 28 januari 2002
Ik heb er een 500 GB schijf in gezet. Wel uit dezelfde serie als de originele 160 GB: Seagate DB35.3. Werkt prima in de praktijk. Deze schijven zijn tegenwoordig ook redelijk betaalbaar: ¤ 71.05 + verzendkosten, ik heb begin januari nog ruim ¤ 100 betaald.quote:Maccerjack schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:20:
Wie heeft er nu een grotere HD in gezet? Ik overweeg het ook te doen en ben benieuwd naar andere ervaringen...
Omdat ik de opgenomen programma's voornamelijk op mijn PC en laptop bekijk, wissel ik de schijf steeds om als die bijna vol is. Om de kast van de Humax niet steeds open te moeten maken heb ik het korte IDE kabeltje vervangen door een van normale lengte, die achter onder de deksel van de kast uit komt. Ook de voedingskabel heb ik verlengd. De harde schijf zelf ligt aan deze kabels gewoon op een paar bierviltjes boven op de Humax. Zelfs met 2 lopende opnames en het bekijken van een eerder opgenomen programma wordt de schijf niet echt warm.
Ik hang de (bijna) volle schijf steeds aan mijn PC via een IDE->USB converter. Met een zelfgeschreven programma zet ik alle opnames over naar mijn PC, waar ik met VideoRedo de reclames wegknip.
Voor het overzetten naar de PC gebruikte ik eerst HummyReadFiles, maar die zag soms niet alle opnames op de Humax schijf staan (ik vermoed vanwege speciale tekens in programmanamen). Dus toen ben ik zelf maar wat gaan knutselen in Visual C#. Er is onlangs een nieuwe versie van HummyReadFiles uit gekomen. Die moet ik nog testen om te kijken of mijn probleem inmiddels is opgelost.
Het overzetten met een IDE->USB converter gaat vele malen sneller dan via de standaard IDE interface in de Humax zelf, en is ook veel stabieler.
Ik heb nooit geprobeerd om programma's van de ene Humax schijf naar een andere Humax schijf over te zetten, maar dat zou mogelijk moeten zijn met het programma Humax 9200T Disk Controller.
Arjen Tempel wijzigde dit bericht 30-05-2008 00:14 (5%)
Reden: prijs toegevoegd
Reg. datum: 28 mei 2008
dank voor je verhaal! Ik ga zoeken naar een instructie om de HD te vervangen!
Groet, Jaap.
Maccerjack wijzigde dit bericht 31-05-2008 20:34 (3%)
Via de audio uitgangen geprobeerd, via de tv ( scart ) , helemaal noppes.
Gevalletje garantie gelukkig.
Bezig met ICND1 Passed , ICND2 Passed , SND Passed , SNRS Passed,SNPA,CANAC,IPS.
Reg. datum: 02 november 2003
Bij het overschakelen naar de Duitse zenders verspringt de tijd van de decoder naar 1 uur verder en bij Eurosport zelfs naar 1 uur en 5 minuten verder, niet handig met opnemen...
In het menu kan je de GMT tijdsinstelling niet wijzigen, die staat op automatisch.
Duitsland 2 zend uit in Dolby Digital geluid, op de tv krijg ik dan geen geluid, heb de decoder met een goede scartkabel verbonden richting TV.
Indien ik op de rode OPT knop een ander geluidsspoor selecteer krijg ik wel geluid.
Digitale TV loopt via:
http://www.kabeltvkrimpen.nl/
Iemand enig idee?
evdv wijzigde dit bericht 15-06-2008 14:33 (4%)
Wat het geluidsspoor betreft. Ik heb m'n humax verkocht maar ik meen me te herinneren dat je bij de instellingen het standaard geluidsspoor kan instellen. Daar moet je even mee spelen, zodat hij standaard op het "gewone geluid" staat.
Dat je bij dolby digital geen geluid via de tv krijgt is logisch.. Het heet niets voor niets dolby digital.
Dat werkt dus alleen via de digitale aansluiting (optische dus).
Reg. datum: 08 januari 2008
quote:evdv schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:31:
Vorige week deze decoder aangeschaft, prima beeld maar loop tegen 2 problemen aan.
Bij het overschakelen naar de Duitse zenders verspringt de tijd van de decoder naar 1 uur verder en bij Eurosport zelfs naar 1 uur en 5 minuten verder, niet handig met opnemen...
In het menu kan je de GMT tijdsinstelling niet wijzigen, die staat op automatisch.
Duitsland 2 zend uit in Dolby Digital geluid, op de tv krijg ik dan geen geluid, heb de decoder met een goede scartkabel verbonden richting TV.
Indien ik op de rode OPT knop een ander geluidsspoor selecteer krijg ik wel geluid.
Digitale TV loopt via:
http://www.kabeltvkrimpen.nl/
Iemand enig idee?
Reg. datum: 13 juni 2008
Ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik kom er niet uit... (oohja domme vragen bestaan niet..
Pas geleden een Humax Duovisio PVR-9200 C gekocht op aanraden van de reviews in dit forum.
Nu heb ik via een scartkabel mijn dvd speler aangesloten op de humax.
Kan ik nu via de humax ook dvd's bekijken? Ik krijg dit niet voor elkaar.
Of moet ik dit toch via een scart naar de tv doen?
Verder heb ik ook mijn Wii via RGB kabels aangesloten op de humax.
Kan ik dit ook via de humax gebruiken?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
groeten van een newbie!
Reg. datum: 23 maart 2004
Dit is dan de gelegenheid om een echte Tweaker te wordenquote:pellie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:25:
Beste mensen,
Ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik kom er niet uit... (oohja domme vragen bestaan niet..)
Pas geleden een Humax Duovisio PVR-9200 C gekocht op aanraden van de reviews in dit forum.
Nu heb ik via een scartkabel mijn dvd speler aangesloten op de humax.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
groeten van een newbie!
(Zelfde geldt voor een RGB signaal van de Wii via scart.)
Reg. datum: 26 augustus 2005
Dit zou wel moeten werken als je een DVD speler of andere (al dan niet RGB) bron op de 2e (VCR) SCART van de Humax aansluit.quote:pellie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:25:
Beste mensen,Nu heb ik via een scartkabel mijn dvd speler aangesloten op de humax.
Wanneer je de Humax dan uitzet/standby of de source knop gebruikt wordt het inkomende signaal van de 2e SCART rechtstreeks doorgelust naar de uitgaande SCART1 (TV)..
Zo werkt het tenminst bij mijn Humax IR-FOX C, ik neem aan dat het ook zo werkt bij de PVR-9200 C?
Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501
Reg. datum: 24 juni 2008
Arjen, heb je simpelweg de schijf vervangen of ook nog extra acties gepleegd. Ik heb begrepen dat de Humax standaard van de 160Gb schijf 10Gb ingedeeld heeft om mp3's op te zetten. Of dat een aparte partitie is, is me niet duidelijk, ik heb die ruimte niet nodig om daar mp3's te plaatsen. Maar is de handeling 160 Gb schijf eruit, 500Gb schijf erin alles wat je moet doen ?quote:Arjen Tempel schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:08:
[...]
Ik heb er een 500 GB schijf in gezet. Wel uit dezelfde serie als de originele 160 GB: Seagate DB35.3. Werkt prima in de praktijk.
Hier was dat wel het geval. 160GB er uit en 400 er in. Stroom er op. Hij ziet dan dat de HD geformatteerd moet worden en daarna is hij klaar voor gebruik.quote:Bmannetje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:57:
[...]
Arjen, heb je simpelweg de schijf vervangen of ook nog extra acties gepleegd. Ik heb begrepen dat de Humax standaard van de 160Gb schijf 10Gb ingedeeld heeft om mp3's op te zetten. Of dat een aparte partitie is, is me niet duidelijk, ik heb die ruimte niet nodig om daar mp3's te plaatsen. Maar is de handeling 160 Gb schijf eruit, 500Gb schijf erin alles wat je moet doen ?
Let wel op dat je een beetje stille HD hebt. Ik heb met rubbertjes en viltjes moeten werken om hem stil te krijgen.
Boonie
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last