Hoofdcategorieën
Topicacties

DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 juli 2005

quote:
job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:47:
Ik haal niet uit je post dat je ook humaxgui hebt geinstalleerd, maar dat kan aan mij liggen

Naast humaxgui moet je ook die alternatieve drivers installeren, en de qt-library. Die heb je er ook opstaan?
Geweldig, dat je steeds geduldig reageert. Maar ik denk dat het een probleem is dat ik niet zo heel erg goed met computers en andere elektronica overweg kan. Dus is het al heel snel abacadabra voor mij. Ben je bereid om het mij eenvoudig en uitgebreid uit te leggen?

Alvast bedankt.

Jan

Jannus

Mooh?
Reg. datum: 09 november 2005

GUI is in ieder geval Graphical User Interface. Dus een mooie interface om mee te werken, i.p.v. textbased. Blijkbaar zijn er ook alternatieve drivers (stuurprogramma's) die je er ook op moet zetten. Wat de QT-library is weet ik niet, maar je zal het vast moeten installeren :P

quote:
job schreef op zondag 09 maart 2008 @ 17:47:
Ik haal niet uit je post dat je ook humaxgui hebt geinstalleerd, maar dat kan aan mij liggen

Naast humaxgui moet je ook die alternatieve drivers installeren, en de qt-library. Die heb je er ook opstaan?
Humaxgui heb ik geïnstalleerd en ook die drievrs die daarbij behoorden en ook qt-library heb ik geprobeerd te installeren. Ik weet niet zeker of dat allemaal wel goed is gebeurd want ik ben niet zo'n geweldige freak op het terrein van ICT. En dan gaat het ook nog in het Engels . . . . . .

Maar misschien bent u bereid om mij de kneepjes te vertellen.

Bedankt voor al uw geduld.

Jan

Jannus

Vidi, Vici, Veni

Heeft iemand van jullie het al eens aangedurfd om het infrarood-oog los te solderen? Zie het namelijk niet zo zitten om dat kastje naast een mooie plasma te zetten... Ziet er niet uit imo...

www.carina-avensisclub.nl

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
janbos schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:48:
Humaxgui heb ik geïnstalleerd en ook die drivers die daarbij behoorden en ook qt-library heb ik geprobeerd te installeren. Ik weet niet zeker of dat allemaal wel goed is gebeurd want ik ben niet zo'n geweldige freak op het terrein van ICT. En dan gaat het ook nog in het Engels . . . . . .
Gebruik je de elinker van humax dan is het gewoon via de cd installeren en gaan.
Maar ik heb al vaak gezien dat dat programma niet lekker werkt.
Om humaxgui aan de praat te krijgen heb je de volgende software nodig:

humaxgui klik hier
humax mediacontroller (inclusief humaxstbalternative.dll) klik hier
qt libraries (zitten in de de link hierboven al bij in.)
libusb klik hier

Je installeert de libusb (geeft met sommige muizen helaas wat problemen)
pc opnieuw opstarten
je pakt de humaxmediacontroller uit in een mapje
je gooit daar de humaxgui binarie bij in.
je hangt je humax via usb aan je pc. via systeembeheer > apparaatbeheer installeer je de humaxstbalternative. (dus driver handmatig zoeken, en bladeren naar dat mapje).
en start humaxgui maar op.

job wijzigde dit bericht 10-03-2008 17:50 (25%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 02 mei 2000

quote:
MikeyMan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:49:
Heeft iemand van jullie het al eens aangedurfd om het infrarood-oog los te solderen? Zie het namelijk niet zo zitten om dat kastje naast een mooie plasma te zetten... Ziet er niet uit imo...
Minder ingrijpend is om een infrarood extender te gebruiken. Dat is een klein kastje dat het signaal ontvangt en het signaal via een draadje naar het oogje van het apparaat verstuurt en daar weer als infrarood uitzend. Bij mijn ouders heb ik bijvoorbeeld deze geïnstalleerd.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Reg. datum: 14 mei 2007

Na een jaar Humax is er al wat nieuws ?
HDTV PVR.....?

Vidi, Vici, Veni

quote:
Mr_Blobby schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:07:
[...]
Minder ingrijpend is om een infrarood extender te gebruiken. Dat is een klein kastje dat het signaal ontvangt en het signaal via een draadje naar het oogje van het apparaat verstuurt en daar weer als infrarood uitzend. Bij mijn ouders heb ik bijvoorbeeld deze geïnstalleerd.
Das ook nog een optie...

Maar krijg ik dan zo'n lelijk kastje of een klein oogje? Wordt niet helemaal duidelijk uit de manual...

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 02 mei 2000

quote:
MikeyMan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:02:
[...]

Das ook nog een optie...

Maar krijg ik dan zo'n lelijk kastje of een klein oogje? Wordt niet helemaal duidelijk uit de manual...
Een klein kastje van 10 cm breed waar ze wel heel stom de aansluitingen aan de beide zijkanten hebben geplaatst, i.p.v. dat de snoeren via de achterkant worden weggeleid.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

quote:
janbos schreef op zondag 09 maart 2008 @ 15:24:
Hallo, Sinds 3 dagen de eigenaar van deze Humax ben daar zeer tevreden over. Maar . . . . één van de redenen van aankoop van dit apparaat was de USB aansluiting met de mogelijkheid om te linken tussen de digitale decoder en de computer. Maar intussen heb ik ik al heel wat uurtjes gespendeerd maar nog steeds geen verbinding tussen de decoder en de computer tot stand kunnen brengen: Heb meerdere USB-kabels geprobeerd, Elinker Gui geïnstalleerd als ook e-linker controller. Het begint met het feit dat als ik de USB kabel aansluit de computer meldt dat een onbekend apparaat werd aangesloten en dat kan ik niet veranderen met het installeren van welk driver bestand dan ook; Dus van elinker controlle van elinker zelf of van Elinker Gui.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe heeft hij of zij dat opgelost?

Jan
Hallo,

Na heel veel gedoe en ik weet niet hoe vaak restten van computer en Duovisio is het probleem van de linker opgelost. Overigens heb ik ook twee keer een bericht gestuurd naar de support en beide keren binnen één dag een reactie ontvangen.

Nu blijft alleen nog over dat de diverse mededelingen of instructies niet helemaal op het televisie komen. Met andere woorden de gegevens van de Duovisio komen niet overeen meet de afmetingen die op de televisie komen. Ik neem aan dat dit ergens kan worden ingesteld, maar heb niet kunnen vinden waar. Heeft iemand dat al eens uitgevonden?

Voor jullie reacties zeg ik bij voorbaat dank.

Jan

Wat nu n

Jannus

Reg. datum: 24 december 2007

Heb deze ontvanger ook sinds een dag. Echter had ik eerst digitale tv via een interne dvbc tuner in mijn Sony lcd tv. Echter werkte deze niet naar behoren en heb ik deze voor de Humax ingeruild.

Echter valt mij op dat ik achteruit ben gegaan qua beeldkwaliteit en ik denk dat dit door de aanwezigheid van de scartkabel zorgt welke voor wat kwaliteitsverlies zorgt ten opzichte van de interne tuner welke dit niet had.

Die scartkabel bij de Humax geleverd is gewoon een standaard scart kabel. Zou het de moeite zijn om een wat duurdere scart kabel te kopen en kan dit de beeldkwaliteit doen verbeteren?

Reg. datum: 30 augustus 2004

quote:
Mdeeg schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:50:
Echter valt mij op dat ik achteruit ben gegaan qua beeldkwaliteit en ik denk dat dit door de aanwezigheid van de scartkabel zorgt welke voor wat kwaliteitsverlies zorgt ten opzichte van de interne tuner welke dit niet had.
Die scartkabel bij de Humax geleverd is gewoon een standaard scart kabel. Zou het de moeite zijn om een wat duurdere scart kabel te kopen en kan dit de beeldkwaliteit doen verbeteren?
Staat de Humax wel op RGB ingesteld?
Controleer anders je kabels nog eens of probeer het inderdaad met een andere scart want de Humax moet zonder meer een perfect plaatje op je tv kunnen zetten!

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
prijk schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:03:
Staat de Humax wel op RGB ingesteld?
Controleer anders je kabels nog eens of probeer het inderdaad met een andere scart want de Humax moet zonder meer een perfect plaatje op je tv kunnen zetten!
Kijk ook na of je de juiste SCART ingang van je TV gebruikt en/of deze geconfigureerd is voor RGB input!
Meestal zijn niet alle SCART ingangen geschikt voor RGB.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Ik kan het bij de tv instellingen zo gauw niet vinden, maar de tv is nog geen 4 maanden oud en dus lijkt me de scart wel geschikt voor RGB. De Humax staat overigens gewoon op RGB ingesteld.

Omdat ik de interne tuner van de Sony gewend ben is dat voor mij wat minder. Dus zou een scart van betere kwaliteit helpen??

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
Mdeeg schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:36:
Ik kan het bij de tv instellingen zo gauw niet vinden, maar de tv is nog geen 4 maanden oud en dus lijkt me de scart wel geschikt voor RGB.
Als er meerder SCART connectors aanwezig zijn moet je meestal de eerste (EXT1) gebruiken!
Anders gewoon uitproberen!
Bij omschakelen tussen RGB en Composite moet er in ieder geval een duidelijk verschil zichtbaar zijn.
Als dat niet het geval is is de SCART ingang waarschijnlijk niet geschikt voor RGB.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Bedankt voor de info, alles zit goed en de Humax geeft de juiste kwaliteit door. Mensen die ook een humax hebben zeggen dat dit de kwaliteit is. Er is ook op zich niks mis mee, maar ik ben verwend met de interne dvbc tuner van de Sony, alleen jammer dat deze niet naar behoren werkt ;(

Echter rest mij dus de vraag of een duurdere scart kabel loont tegenover de standaard geleverde scart kabel bij de humax? Mensen hier ervaringen mee?

Edit koning

quote:
Mdeeg schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:03:
Echter rest mij dus de vraag of een duurdere scart kabel loont tegenover de standaard geleverde scart kabel bij de humax? Mensen hier ervaringen mee?
Het wordt er iets beter op, maar het lijkt me sterk dat het beeld je sony tuner kan evenaren.
In je tv wordt de boel digitaal doorgegeven vanaf tuner naar tv.
Bij de humax is het signaal tussen tuner en tv analoog.

Reg. datum: 19 mei 2003

Hier was het verschil tussen een single shielded scart en een high performance van QED dramatisch. De QED was zoveel beter dat het zelfs mijn vriendin op viel, en die ziet zoiets doorgaans echt niet. Moet wel zeggen dat dit op een 47" LCD was (9732 van Philips). Op een kleiner scherm zal het wel mee vallen. Maar hier werd banding veel minder, en gewoon scherper beeld. Diepere kleuren ook. Prijs viel best mee, zo'n 65 euro voor een 2m scart.

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

Reg. datum: 02 april 2008

Vandaag ook deze decoder gekocht en netjes geïnstalleerd, maar ik krijg de zenders niet gesorteerd op mijn gewenste volgorde.
Ik heb alle zenders die ik wil zien in een favoriete groep gezet, maar als ik begin te zappen komen ook al de zenders die ik niet kan ontvangen en die ik heb geblokkeerd voorbij met de melding dat ik die niet heb.
Ben al 6 uur bezig geweest om het voor elkaar te krijgen, maar doe blijkbaar steeds dezelfde fout.
Heb de geblokkeerde zenders dan maar in favoriet 2 gezet, maar ze blijven voorbij komen.
Wie weet raad?

Edit koning

Om de zenders te kunnen sorteren moet je in elkgeval de laatste firmware hebben.
Als je zenders niet in je favorieten lijst hebt staan moeten ze (met welke firmware dan ook) niet langs kunnen komen. Zeker weten dat je ook daadwerkelijk je favorietenlijst hebt geselecteerd? Alleen aanmaken is niet genoeg, je moet hem ook selecteren.

Oke, je hebt de laatste firmware en wilt je zenders sorteren.
Zet alle zenders op de gewenste plek, en dan 2 maal de blauwe sort knop kiezen (zoals al een paar keer in dit topic gemeld is).

Reg. datum: 02 april 2008

Ik heb onderstaand antwoord van Humax gekregen, misschien dat een ander er ook nog wat aan heeft.

Beste Anne,

Je bent al een heel eind op de goede weg. Je moet de gemaakte lijst alleen nog selecteren. Dat gaat heel simpel. Zonder dat er menu’s zichtbaar zijn druk je op OK, gaat met pijl links of rechts op zoek naar je eigen lijst en druk daar op de zender die je wilt zien.

Je zapt nu nog uitsluitend in je eigen lijst totdat je weer een andere lijst kiest. Als je een zenderlijst in beeld hebt kun je met de blauwe toets nog kiezen tussen numerieke sortering, alfabetische sortering of je eigen volgorde.

Anne1952 wijzigde dit bericht 03-04-2008 10:54 (3%)

ach, je typt eens wat...
Reg. datum: 05 mei 2002

quote:
Anne1952 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:50:
Ik heb onderstaand antwoord van Humax gekregen, misschien dat een ander er ook nog wat aan heeft.

Beste Anne,

Je bent al een heel eind op de goede weg. Je moet de gemaakte lijst alleen nog selecteren. Dat gaat heel simpel. Zonder dat er menu’s zichtbaar zijn druk je op OK, gaat met pijl links of rechts op zoek naar je eigen lijst en druk daar op de zender die je wilt zien.

Je zapt nu nog uitsluitend in je eigen lijst totdat je weer een andere lijst kiest. Als je een zenderlijst in beeld hebt kun je met de blauwe toets nog kiezen tussen numerieke sortering, alfabetische sortering of je eigen volgorde.
Bedankt voor de (geforwarde) info. Deze week hield mijn previewperiode op en zit dus nu met tig lege kanalen. Heb nog geen tijd gehad om naar de Favorieten te kijken maar zo te lezen is dat zeker de moeite waard.

Ik heb de iPVR-9200C nu ruim 3 weken in bezit en ben er erg tevreden over. Eerst wilde ik voor een HTPC gaan (voor meer interactiemogelijkheden met mijn PC en Internet), maar het gebrek aan een scartaansluiting en gebruiksvriendelijkheid deden me toch voor dit product gaan. Wat dat laatste betreft zit het zeker wel goed want hij wordt al intensief gebruikt door mijn technisch wat minder onderlegde vriendin. :) Bovendien bleek mijn vrees dat digitale TV van slechte kwaliteit zou zijn ongegerond. Merkbaar beter beeld stroomt nu de huiskamer in.
De Humax kwam met de laatste firmware en ik heb tot nu toe één vastloper gehad. Bij het op stand-by zetten bleef de fan draaien een kreeg ik het apparaat niet meer aan. De aan/uit-knop op de achterkant bracht hierin uitkomst.

You can conquer the world, but i'll still be in it.

Reg. datum: 04 januari 2005

Wat ik graag wil weten is of het ook mogelijk is om ook van een andere bron dan digitale tv op te nemen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn om oude videobanden via de pc over te zetten naar dvd.
Verder zie ik bij de specs van de Pricewatch dat hij Divx ondersteunt. Dit kan ik nergens terugvinden op andere sites. Kan iemand antwoord op mijn vragen geven? Bedankt alvast.

ehm....?

quote:
hupie679 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:27:
Wat ik graag wil weten is of het ook mogelijk is om ook van een andere bron dan digitale tv op te nemen.
Behalve de COAX aansluiting voor de (digitale) kabel heb je verder geen input connecties. Iets anders dan digitale tv opnemen is niet mogelijk.
Reg. datum: 26 januari 2003

Hoe verhoudt de kwaliteit van deze decoder zich tot de basis Humax decoder?

En deze scaled niet up zoals de 360 van Samsung toch?

.-= Antec P182 :: Thermaltake Toughpower 750wt CM :: Gigabyte P35-DS3R :: Intel Core2 Duo E6750 :: XFX 8800 GTS/580 xXx :: 3 x Hitachi Deskstar T7K500GB (raid0) :: 2GB OCZ2T8002GK XTC Titanium :: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro :: Samsung SyncMaster 226BW =-

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: